-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія
Завершена
1 249 222.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 246.11 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 246.11 UAH
Період оскарження:
19.08.2024 14:48 - 26.08.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
71e821a4597243788378951af5c4b85f
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-08-19-007852-a.b2
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга в АМКУ Львівський професійний коледж готельно-туристичного та ресторанного сервісу.pdf.p7s 21.08.2024 13:57
- Скарга в АМКУ Львівський професійний коледж готельно-туристичного та ресторанного сервісу.pdf 21.08.2024 13:57
- ДСТУ EN 50160-2014.pdf 21.08.2024 13:57
- 11. Завірена копія ліцензії.PDF 21.08.2024 13:57
- 13. повний витяг з ЄДР.PDF 21.08.2024 13:57
- Скарга в АМКУ Львівський професійний коледж готельно-туристичного та ресторанного сервісу.docx.p7s 21.08.2024 13:57
- 12. Документи на підтвердження повноважень директора (статут, рішення зборів, наказ).pdf 21.08.2024 13:57
- Тендерна документація.docx 21.08.2024 13:57
- Скарга в АМКУ Львівський професійний коледж готельно-туристичного та ресторанного сервісу.docx 21.08.2024 13:57
- Особливості.pdf 21.08.2024 13:57
- Додаток 1 до тендерної документації (кваліфікаційні критерії_ вимоги).docx 21.08.2024 13:57
- sign.p7s 21.08.2024 14:00
- рішення від 26.08.2024 № 14265.pdf 26.08.2024 15:16
- Інформація про резолютивну частину рішення від 02.09.2024 № 14686.pdf 03.09.2024 13:28
- рішення від 02.09.2024 № 14686.pdf 05.09.2024 14:29
- Пояснення по скарзі.pdf 28.08.2024 16:29
- Додаток 1 до тендерної документації (кваліфікаційні критерії_ вимоги) (14) (1).docx 28.08.2024 16:29
- Перелік змін.docx 28.08.2024 16:29
- Пояснення по суті скарги.doc 28.08.2024 16:29
- рішення від 24.06.2024 _ 10939.pdf 28.08.2024 16:30
- Тендерна документація (нова редакція) (12).docx 28.08.2024 16:30
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.08.2024 13:41
Дата розгляду скарги:
02.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
26.08.2024 15:17
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
05.09.2024 14:30
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
173283f4c5d6464ab6e72f853659b104
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційна умова
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
1. Відповідно до пункту 4.1 Додатку 1 до Тендерної документації Замовник просить надати:
«Чинний Сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015/ДСТУ 9001:2018 виданий на ім’я Учасника. Сфера сертифікації – постачання електричної енергії».
Згідно з пунктом 29 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. (в редакції постанови Кабінету Міністрів України №471 від 12.05.2023 р.) (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)».
Документи, які вимагає надати Замовник, не передбачені національними стандартами для електричної енергії. Таким чином, Замовник порушив п. 29 Особливостей.
Встановивши цю вимогу, Замовник значно обмежив коло учасників, які зможуть взяти участь у публічній закупівлі, оскільки умовам тендерної документації будуть відповідати лише ті учасники, які мають сертифікати ДСТУ ISO 9001:2015/ДСТУ 9001:2018 та ДСТУ ISO 14001:2015, наявність яких не є обов’язковою для здійснення постачання електричної енергії.
Закон України «Про ринок електричної енергії»; Правила роздрібного ринку електричної енергії (затверджені постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312) та інші нормативно-правові акти, не встановлюють обов'язку наявності жодного сертифікату ISO для учасників ринку електричної енергії.
Згідно з ч. 5 ст. 23 Закону Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Товаром (предметом закупівлі) є електрична енергія. Замовником вимагається надання сертифікатів та документів, які встановлюють вимоги не до предмету закупівлі (електричної енергії), а до діяльності постачальника. Жоден із вказаних документів не встановлює вимоги до характеристик електричної енергії як товару.
Закон України «Про публічні закупівлі» не передбачає права замовника вимагати документи на підтвердження відповідності діяльності постачальника будь-яким сертифікатам. Законом передбачено право замовника вимагати виключно сертифікати відповідності пропонованого товару.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси ТОВ «Закарпатенергопостач», пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Встановивши вищезазначені вимоги, Замовник обмежив право ТОВ «Закарпатенергопостач» взяти участь у цій закупівлі. За таких обставин взяти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які нададуть документи, наявність яких для постачальників електричної енергії не передбачена чинним законодавством та національними стандартами. Звертаємо увагу, що ТОВ «Закарпатенергопостач» отримало ліцензію з постачання електричної енергії споживачу, а отже підтвердило відповідність вимогам, що ставляться до постачальників. З огляду на це, ТОВ «Закарпатенергопостач» має рівні права з іншими учасниками ринку електричної енергії брати участь у публічних закупівлях електричної енергії, а Замовник не має права застосовувати будь-які обмеження та дискримінацію.
«Чинний Сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015/ДСТУ 9001:2018 виданий на ім’я Учасника. Сфера сертифікації – постачання електричної енергії».
Згідно з пунктом 29 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. (в редакції постанови Кабінету Міністрів України №471 від 12.05.2023 р.) (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)».
Документи, які вимагає надати Замовник, не передбачені національними стандартами для електричної енергії. Таким чином, Замовник порушив п. 29 Особливостей.
Встановивши цю вимогу, Замовник значно обмежив коло учасників, які зможуть взяти участь у публічній закупівлі, оскільки умовам тендерної документації будуть відповідати лише ті учасники, які мають сертифікати ДСТУ ISO 9001:2015/ДСТУ 9001:2018 та ДСТУ ISO 14001:2015, наявність яких не є обов’язковою для здійснення постачання електричної енергії.
Закон України «Про ринок електричної енергії»; Правила роздрібного ринку електричної енергії (затверджені постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312) та інші нормативно-правові акти, не встановлюють обов'язку наявності жодного сертифікату ISO для учасників ринку електричної енергії.
Згідно з ч. 5 ст. 23 Закону Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Товаром (предметом закупівлі) є електрична енергія. Замовником вимагається надання сертифікатів та документів, які встановлюють вимоги не до предмету закупівлі (електричної енергії), а до діяльності постачальника. Жоден із вказаних документів не встановлює вимоги до характеристик електричної енергії як товару.
Закон України «Про публічні закупівлі» не передбачає права замовника вимагати документи на підтвердження відповідності діяльності постачальника будь-яким сертифікатам. Законом передбачено право замовника вимагати виключно сертифікати відповідності пропонованого товару.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси ТОВ «Закарпатенергопостач», пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Встановивши вищезазначені вимоги, Замовник обмежив право ТОВ «Закарпатенергопостач» взяти участь у цій закупівлі. За таких обставин взяти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які нададуть документи, наявність яких для постачальників електричної енергії не передбачена чинним законодавством та національними стандартами. Звертаємо увагу, що ТОВ «Закарпатенергопостач» отримало ліцензію з постачання електричної енергії споживачу, а отже підтвердило відповідність вимогам, що ставляться до постачальників. З огляду на це, ТОВ «Закарпатенергопостач» має рівні права з іншими учасниками ринку електричної енергії брати участь у публічних закупівлях електричної енергії, а Замовник не має права застосовувати будь-які обмеження та дискримінацію.
×
-
Назва доказу:
Особливості
-
Повʼязаний документ:
Особливості.pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ EN 50160-2014.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 до ТД
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 до тендерної документації (кваліфікаційні критерії_ вимоги).docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника - Львівський професійний коледж готельно-туристичного та ресторанного сервісу внести зміни до тендерної документації у закупівлі UA-2024-08-19-007852-a з метою усунення порушень, зазначених у цій скарзі.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
8bf1508742dd4c6dbf1a16be15ec5fb9
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційна умова
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
2. Відповідно до пункту 4.3 Додатку 1 до Тендерної документації Замовник просить надати:
«Чинний Сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 виданий на ім’я Учасника»
Згідно з пунктом 29 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. (в редакції постанови Кабінету Міністрів України №471 від 12.05.2023 р.) (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)».
Документи, які вимагає надати Замовник, не передбачені національними стандартами для електричної енергії. Таким чином, Замовник порушив п. 29 Особливостей.
Встановивши цю вимогу, Замовник значно обмежив коло учасників, які зможуть взяти участь у публічній закупівлі, оскільки умовам тендерної документації будуть відповідати лише ті учасники, які мають сертифікати ДСТУ ISO 9001:2015/ДСТУ 9001:2018 та ДСТУ ISO 14001:2015, наявність яких не є обов’язковою для здійснення постачання електричної енергії.
Закон України «Про ринок електричної енергії»; Правила роздрібного ринку електричної енергії (затверджені постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312) та інші нормативно-правові акти, не встановлюють обов'язку наявності жодного сертифікату ISO для учасників ринку електричної енергії.
Згідно з ч. 5 ст. 23 Закону Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Товаром (предметом закупівлі) є електрична енергія. Замовником вимагається надання сертифікатів та документів, які встановлюють вимоги не до предмету закупівлі (електричної енергії), а до діяльності постачальника. Жоден із вказаних документів не встановлює вимоги до характеристик електричної енергії як товару.
Закон України «Про публічні закупівлі» не передбачає права замовника вимагати документи на підтвердження відповідності діяльності постачальника будь-яким сертифікатам. Законом передбачено право замовника вимагати виключно сертифікати відповідності пропонованого товару.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси ТОВ «Закарпатенергопостач», пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Встановивши вищезазначені вимоги, Замовник обмежив право ТОВ «Закарпатенергопостач» взяти участь у цій закупівлі. За таких обставин взяти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які нададуть документи, наявність яких для постачальників електричної енергії не передбачена чинним законодавством та національними стандартами. Звертаємо увагу, що ТОВ «Закарпатенергопостач» отримало ліцензію з постачання електричної енергії споживачу, а отже підтвердило відповідність вимогам, що ставляться до постачальників. З огляду на це, ТОВ «Закарпатенергопостач» має рівні права з іншими учасниками ринку електричної енергії брати участь у публічних закупівлях електричної енергії, а Замовник не має права застосовувати будь-які обмеження та дискримінацію.
«Чинний Сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 виданий на ім’я Учасника»
Згідно з пунктом 29 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. (в редакції постанови Кабінету Міністрів України №471 від 12.05.2023 р.) (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)».
Документи, які вимагає надати Замовник, не передбачені національними стандартами для електричної енергії. Таким чином, Замовник порушив п. 29 Особливостей.
Встановивши цю вимогу, Замовник значно обмежив коло учасників, які зможуть взяти участь у публічній закупівлі, оскільки умовам тендерної документації будуть відповідати лише ті учасники, які мають сертифікати ДСТУ ISO 9001:2015/ДСТУ 9001:2018 та ДСТУ ISO 14001:2015, наявність яких не є обов’язковою для здійснення постачання електричної енергії.
Закон України «Про ринок електричної енергії»; Правила роздрібного ринку електричної енергії (затверджені постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312) та інші нормативно-правові акти, не встановлюють обов'язку наявності жодного сертифікату ISO для учасників ринку електричної енергії.
Згідно з ч. 5 ст. 23 Закону Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Товаром (предметом закупівлі) є електрична енергія. Замовником вимагається надання сертифікатів та документів, які встановлюють вимоги не до предмету закупівлі (електричної енергії), а до діяльності постачальника. Жоден із вказаних документів не встановлює вимоги до характеристик електричної енергії як товару.
Закон України «Про публічні закупівлі» не передбачає права замовника вимагати документи на підтвердження відповідності діяльності постачальника будь-яким сертифікатам. Законом передбачено право замовника вимагати виключно сертифікати відповідності пропонованого товару.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси ТОВ «Закарпатенергопостач», пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Встановивши вищезазначені вимоги, Замовник обмежив право ТОВ «Закарпатенергопостач» взяти участь у цій закупівлі. За таких обставин взяти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які нададуть документи, наявність яких для постачальників електричної енергії не передбачена чинним законодавством та національними стандартами. Звертаємо увагу, що ТОВ «Закарпатенергопостач» отримало ліцензію з постачання електричної енергії споживачу, а отже підтвердило відповідність вимогам, що ставляться до постачальників. З огляду на це, ТОВ «Закарпатенергопостач» має рівні права з іншими учасниками ринку електричної енергії брати участь у публічних закупівлях електричної енергії, а Замовник не має права застосовувати будь-які обмеження та дискримінацію.
×
-
Назва доказу:
Особливості
-
Повʼязаний документ:
Особливості.pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ EN 50160-2014.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 до ТД
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 до тендерної документації (кваліфікаційні критерії_ вимоги).docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника - Львівський професійний коледж готельно-туристичного та ресторанного сервісу внести зміни до тендерної документації у закупівлі UA-2024-08-19-007852-a з метою усунення порушень, зазначених у цій скарзі.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
5af72750b9c54c1987edf227a6b7c9e3
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційна умова
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Тип порушення:
Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Опис суті пункту скарги:
3. Відповідно до пункту 2 розділу 3 Тендерної документації та п. 3.2 Додатку 1 до Тендерної документації Замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії.
Замовник застосував дискримінаційний підхід, встановивши, що забезпечення тендерної пропозиції здійснюється винятково у формі банківської гарантії.
Згідно з п. 10 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції - надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції/пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія.
Відповідно до п. 1 Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції, затверджених Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14 грудня 2020 року № 2628 (далі – Вимоги до забезпечення), ці Вимоги визначають обов’язкові вимоги до гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - гарантія), банками, іншими фінансовими установами та страховими організаціями (далі - гарант). Згідно з ч. 1 ст. 560 Цивільного Кодексу України, за гарантією банк, інша фінансова установа (гарант) гарантує перед кредитором (бенефіціаром) виконання боржником (принципалом) свого обов'язку.
Отже, за змістом зазначених положень законодавства, гарантія може надаватися не тільки банками, а й іншими фінансовими установами та страховими організаціями. Всупереч Вимогам до забезпечення, які є обов’язковими, Замовник обмежив коло гарантів винятково банками, позбавивши можливість надати гарантію від інших суб’єктів. Замовник не обґрунтував і не довів, чому саме банківська гарантія є належною формою забезпечення тендерної пропозиції, а інші види гарантій – неналежними.
Таким чином, умови тендерної документації в частині надання забезпечення тендерної пропозиції у формі саме банківської гарантії, суперечать Закону України «Про публічні закупівлі» та Вимогам до забезпечення і є дискримінаційними.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси ТОВ «Закарпатенергопостач», пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Встановивши вищезазначені вимоги, Замовник обмежив право ТОВ «Закарпатенергопостач» взяти участь у цій закупівлі. За таких обставин взяти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які нададуть документи, наявність яких для постачальників електричної енергії не передбачена чинним законодавством та національними стандартами. Звертаємо увагу, що ТОВ «Закарпатенергопостач» отримало ліцензію з постачання електричної енергії споживачу, а отже підтвердило відповідність вимогам, що ставляться до постачальників. З огляду на це, ТОВ «Закарпатенергопостач» має рівні права з іншими учасниками ринку електричної енергії брати участь у публічних закупівлях електричної енергії, а Замовник не має права застосовувати будь-які обмеження та дискримінацію.
Замовник застосував дискримінаційний підхід, встановивши, що забезпечення тендерної пропозиції здійснюється винятково у формі банківської гарантії.
Згідно з п. 10 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції - надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції/пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія.
Відповідно до п. 1 Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції, затверджених Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14 грудня 2020 року № 2628 (далі – Вимоги до забезпечення), ці Вимоги визначають обов’язкові вимоги до гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - гарантія), банками, іншими фінансовими установами та страховими організаціями (далі - гарант). Згідно з ч. 1 ст. 560 Цивільного Кодексу України, за гарантією банк, інша фінансова установа (гарант) гарантує перед кредитором (бенефіціаром) виконання боржником (принципалом) свого обов'язку.
Отже, за змістом зазначених положень законодавства, гарантія може надаватися не тільки банками, а й іншими фінансовими установами та страховими організаціями. Всупереч Вимогам до забезпечення, які є обов’язковими, Замовник обмежив коло гарантів винятково банками, позбавивши можливість надати гарантію від інших суб’єктів. Замовник не обґрунтував і не довів, чому саме банківська гарантія є належною формою забезпечення тендерної пропозиції, а інші види гарантій – неналежними.
Таким чином, умови тендерної документації в частині надання забезпечення тендерної пропозиції у формі саме банківської гарантії, суперечать Закону України «Про публічні закупівлі» та Вимогам до забезпечення і є дискримінаційними.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси ТОВ «Закарпатенергопостач», пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Встановивши вищезазначені вимоги, Замовник обмежив право ТОВ «Закарпатенергопостач» взяти участь у цій закупівлі. За таких обставин взяти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які нададуть документи, наявність яких для постачальників електричної енергії не передбачена чинним законодавством та національними стандартами. Звертаємо увагу, що ТОВ «Закарпатенергопостач» отримало ліцензію з постачання електричної енергії споживачу, а отже підтвердило відповідність вимогам, що ставляться до постачальників. З огляду на це, ТОВ «Закарпатенергопостач» має рівні права з іншими учасниками ринку електричної енергії брати участь у публічних закупівлях електричної енергії, а Замовник не має права застосовувати будь-які обмеження та дискримінацію.
×
-
Назва доказу:
Додаток 1 до ТД
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 до тендерної документації (кваліфікаційні критерії_ вимоги).docx
-
-
Назва доказу:
Тендрна документація
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника - Львівський професійний коледж готельно-туристичного та ресторанного сервісу внести зміни до тендерної документації у закупівлі UA-2024-08-19-007852-a з метою усунення порушень, зазначених у цій скарзі.
Скарга
Скасована
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
4c0cdb75c2c44f489a5090d1cb8c5528
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-08-19-007852-a.b1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 12. Документи на підтвердження повноважень директора (статут, рішення зборів, наказ).pdf 20.08.2024 14:35
- ДСТУ EN 50160-2014.pdf 20.08.2024 14:35
- Скарга в АМКУ Львівський професійний коледж готельно-туристичного та ресторанного сервісу.docx 20.08.2024 14:35
- Скарга в АМКУ Львівський професійний коледж готельно-туристичного та ресторанного сервісу.pdf.p7s 20.08.2024 14:35
- 11. Завірена копія ліцензії.PDF 20.08.2024 14:35
- Скарга в АМКУ Львівський професійний коледж готельно-туристичного та ресторанного сервісу.pdf 20.08.2024 14:35
- Скарга в АМКУ Львівський професійний коледж готельно-туристичного та ресторанного сервісу.docx.p7s 20.08.2024 14:35
- 13. повний витяг з ЄДР.PDF 20.08.2024 14:35
- Особливості.pdf 20.08.2024 14:35
- Додаток 1 до тендерної документації (кваліфікаційні критерії_ вимоги).docx 20.08.2024 14:35
- sign.p7s 20.08.2024 14:38
Причина:
Період оскарження закінчився
Дата скасування:
26.08.2024 00:00
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
53ffe27f24e04e04b50f10f11bb0eb21
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційна умова тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
1. Відповідно до пункту 4.1 Додатку 1 до Тендерної документації Замовник просить надати:
«Чинний Сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015/ДСТУ 9001:2018 виданий на ім’я Учасника. Сфера сертифікації – постачання електричної енергії».
Зазначені умови тендерної документації є дискримінаційними та незаконними з огляду на таке.
Згідно з пунктом 29 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. (в редакції постанови Кабінету Міністрів України №471 від 12.05.2023 р.) (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)».
Документи, які вимагає надати Замовник, не передбачені національними стандартами для електричної енергії. Таким чином, Замовник порушив п. 29 Особливостей.
Встановивши цю вимогу, Замовник значно обмежив коло учасників, які зможуть взяти участь у публічній закупівлі, оскільки умовам тендерної документації будуть відповідати лише ті учасники, які мають сертифікати ДСТУ ISO 9001:2015/ДСТУ 9001:2018 та ДСТУ ISO 14001:2015, наявність яких не є обов’язковою для здійснення постачання електричної енергії.
Закон України «Про ринок електричної енергії»; Правила роздрібного ринку електричної енергії (затверджені постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312) та інші нормативно-правові акти, не встановлюють обов'язку наявності жодного сертифікату ISO для учасників ринку електричної енергії.
Згідно з ч. 5 ст. 23 Закону Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Товаром (предметом закупівлі) є електрична енергія. Замовником вимагається надання сертифікатів та документів, які встановлюють вимоги не до предмету закупівлі (електричної енергії), а до діяльності постачальника. Жоден із вказаних документів не встановлює вимоги до характеристик електричної енергії як товару.
Закон України «Про публічні закупівлі» не передбачає права замовника вимагати документи на підтвердження відповідності діяльності постачальника будь-яким сертифікатам. Законом передбачено право замовника вимагати виключно сертифікати відповідності пропонованого товару.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси ТОВ «Закарпатенергопостач», пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Встановивши вищезазначені вимоги, Замовник обмежив право ТОВ «Закарпатенергопостач» взяти участь у цій закупівлі. За таких обставин взяти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які нададуть документи, наявність яких для постачальників електричної енергії не передбачена чинним законодавством та національними стандартами. Звертаємо увагу, що ТОВ «Закарпатенергопостач» отримало ліцензію з постачання електричної енергії споживачу, а отже підтвердило відповідність вимогам, що ставляться до постачальників. З огляду на це, ТОВ «Закарпатенергопостач» має рівні права з іншими учасниками ринку електричної енергії брати участь у публічних закупівлях електричної енергії, а Замовник не має права застосовувати будь-які обмеження та дискримінацію.
«Чинний Сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015/ДСТУ 9001:2018 виданий на ім’я Учасника. Сфера сертифікації – постачання електричної енергії».
Зазначені умови тендерної документації є дискримінаційними та незаконними з огляду на таке.
Згідно з пунктом 29 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. (в редакції постанови Кабінету Міністрів України №471 від 12.05.2023 р.) (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)».
Документи, які вимагає надати Замовник, не передбачені національними стандартами для електричної енергії. Таким чином, Замовник порушив п. 29 Особливостей.
Встановивши цю вимогу, Замовник значно обмежив коло учасників, які зможуть взяти участь у публічній закупівлі, оскільки умовам тендерної документації будуть відповідати лише ті учасники, які мають сертифікати ДСТУ ISO 9001:2015/ДСТУ 9001:2018 та ДСТУ ISO 14001:2015, наявність яких не є обов’язковою для здійснення постачання електричної енергії.
Закон України «Про ринок електричної енергії»; Правила роздрібного ринку електричної енергії (затверджені постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312) та інші нормативно-правові акти, не встановлюють обов'язку наявності жодного сертифікату ISO для учасників ринку електричної енергії.
Згідно з ч. 5 ст. 23 Закону Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Товаром (предметом закупівлі) є електрична енергія. Замовником вимагається надання сертифікатів та документів, які встановлюють вимоги не до предмету закупівлі (електричної енергії), а до діяльності постачальника. Жоден із вказаних документів не встановлює вимоги до характеристик електричної енергії як товару.
Закон України «Про публічні закупівлі» не передбачає права замовника вимагати документи на підтвердження відповідності діяльності постачальника будь-яким сертифікатам. Законом передбачено право замовника вимагати виключно сертифікати відповідності пропонованого товару.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси ТОВ «Закарпатенергопостач», пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Встановивши вищезазначені вимоги, Замовник обмежив право ТОВ «Закарпатенергопостач» взяти участь у цій закупівлі. За таких обставин взяти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які нададуть документи, наявність яких для постачальників електричної енергії не передбачена чинним законодавством та національними стандартами. Звертаємо увагу, що ТОВ «Закарпатенергопостач» отримало ліцензію з постачання електричної енергії споживачу, а отже підтвердило відповідність вимогам, що ставляться до постачальників. З огляду на це, ТОВ «Закарпатенергопостач» має рівні права з іншими учасниками ринку електричної енергії брати участь у публічних закупівлях електричної енергії, а Замовник не має права застосовувати будь-які обмеження та дискримінацію.
×
-
Назва доказу:
Особливості
-
Повʼязаний документ:
Особливості.pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ EN 50160-2014.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 до Тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 до тендерної документації (кваліфікаційні критерії_ вимоги).docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника - Львівський професійний коледж готельно-туристичного та ресторанного сервісу внести зміни до тендерної документації у закупівлі UA-2024-08-19-007852-a з метою усунення порушень, зазначених у цій скарзі.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
4b03efef220943108c888d132f5c89ba
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційна умова тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
2. Відповідно до пункту 4.3 Додатку 1 до Тендерної документації Замовник просить надати:
«Чинний Сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 виданий на ім’я Учасника»
Зазначені умови тендерної документації є дискримінаційними та незаконними з огляду на таке.
Згідно з пунктом 29 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. (в редакції постанови Кабінету Міністрів України №471 від 12.05.2023 р.) (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)».
Документи, які вимагає надати Замовник, не передбачені національними стандартами для електричної енергії. Таким чином, Замовник порушив п. 29 Особливостей.
Встановивши цю вимогу, Замовник значно обмежив коло учасників, які зможуть взяти участь у публічній закупівлі, оскільки умовам тендерної документації будуть відповідати лише ті учасники, які мають сертифікати ДСТУ ISO 9001:2015/ДСТУ 9001:2018 та ДСТУ ISO 14001:2015, наявність яких не є обов’язковою для здійснення постачання електричної енергії.
Закон України «Про ринок електричної енергії»; Правила роздрібного ринку електричної енергії (затверджені постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312) та інші нормативно-правові акти, не встановлюють обов'язку наявності жодного сертифікату ISO для учасників ринку електричної енергії.
Згідно з ч. 5 ст. 23 Закону Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Товаром (предметом закупівлі) є електрична енергія. Замовником вимагається надання сертифікатів та документів, які встановлюють вимоги не до предмету закупівлі (електричної енергії), а до діяльності постачальника. Жоден із вказаних документів не встановлює вимоги до характеристик електричної енергії як товару.
Закон України «Про публічні закупівлі» не передбачає права замовника вимагати документи на підтвердження відповідності діяльності постачальника будь-яким сертифікатам. Законом передбачено право замовника вимагати виключно сертифікати відповідності пропонованого товару.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси ТОВ «Закарпатенергопостач», пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Встановивши вищезазначені вимоги, Замовник обмежив право ТОВ «Закарпатенергопостач» взяти участь у цій закупівлі. За таких обставин взяти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які нададуть документи, наявність яких для постачальників електричної енергії не передбачена чинним законодавством та національними стандартами. Звертаємо увагу, що ТОВ «Закарпатенергопостач» отримало ліцензію з постачання електричної енергії споживачу, а отже підтвердило відповідність вимогам, що ставляться до постачальників. З огляду на це, ТОВ «Закарпатенергопостач» має рівні права з іншими учасниками ринку електричної енергії брати участь у публічних закупівлях електричної енергії, а Замовник не має права застосовувати будь-які обмеження та дискримінацію.
«Чинний Сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 виданий на ім’я Учасника»
Зазначені умови тендерної документації є дискримінаційними та незаконними з огляду на таке.
Згідно з пунктом 29 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. (в редакції постанови Кабінету Міністрів України №471 від 12.05.2023 р.) (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)».
Документи, які вимагає надати Замовник, не передбачені національними стандартами для електричної енергії. Таким чином, Замовник порушив п. 29 Особливостей.
Встановивши цю вимогу, Замовник значно обмежив коло учасників, які зможуть взяти участь у публічній закупівлі, оскільки умовам тендерної документації будуть відповідати лише ті учасники, які мають сертифікати ДСТУ ISO 9001:2015/ДСТУ 9001:2018 та ДСТУ ISO 14001:2015, наявність яких не є обов’язковою для здійснення постачання електричної енергії.
Закон України «Про ринок електричної енергії»; Правила роздрібного ринку електричної енергії (затверджені постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312) та інші нормативно-правові акти, не встановлюють обов'язку наявності жодного сертифікату ISO для учасників ринку електричної енергії.
Згідно з ч. 5 ст. 23 Закону Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Товаром (предметом закупівлі) є електрична енергія. Замовником вимагається надання сертифікатів та документів, які встановлюють вимоги не до предмету закупівлі (електричної енергії), а до діяльності постачальника. Жоден із вказаних документів не встановлює вимоги до характеристик електричної енергії як товару.
Закон України «Про публічні закупівлі» не передбачає права замовника вимагати документи на підтвердження відповідності діяльності постачальника будь-яким сертифікатам. Законом передбачено право замовника вимагати виключно сертифікати відповідності пропонованого товару.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси ТОВ «Закарпатенергопостач», пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Встановивши вищезазначені вимоги, Замовник обмежив право ТОВ «Закарпатенергопостач» взяти участь у цій закупівлі. За таких обставин взяти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які нададуть документи, наявність яких для постачальників електричної енергії не передбачена чинним законодавством та національними стандартами. Звертаємо увагу, що ТОВ «Закарпатенергопостач» отримало ліцензію з постачання електричної енергії споживачу, а отже підтвердило відповідність вимогам, що ставляться до постачальників. З огляду на це, ТОВ «Закарпатенергопостач» має рівні права з іншими учасниками ринку електричної енергії брати участь у публічних закупівлях електричної енергії, а Замовник не має права застосовувати будь-які обмеження та дискримінацію.
×
-
Назва доказу:
Особливості
-
Повʼязаний документ:
Особливості.pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ EN 50160-2014.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 до Тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 до тендерної документації (кваліфікаційні критерії_ вимоги).docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника - Львівський професійний коледж готельно-туристичного та ресторанного сервісу внести зміни до тендерної документації у закупівлі UA-2024-08-19-007852-a з метою усунення порушень, зазначених у цій скарзі.