-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
З метою підготовки до опалювального сезону надання послуг з ремонту, технічного обслуговування і повірки контрольно-вимірювальних приладів
Відповідно до п. 10 Постанови 1178 від 12.10.2022 (зі змінами)
Завершена
246 423.50
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 232.12 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 232.12 UAH
Період оскарження:
19.08.2024 13:54 - 24.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Номер:
6c05a626dbb342e09906d5bdca8a3a08
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-08-19-006489-a.a1
Назва:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток №3 до ТД - Технічна документація до предмета закупівлі_PS (1).PDF 06.09.2024 16:26
- Довідка про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасника.pdf 06.09.2024 16:26
- Скарга.pdf 06.09.2024 16:26
- sign.p7s 06.09.2024 16:27
- рішення від 10.09.2024 №15036.pdf 10.09.2024 17:06
- інформація про резолютивну частину рішення від 18.09.2024 №15480.pdf 19.09.2024 13:58
- рішення від 18.09.2024 №15480.pdf 23.09.2024 11:33
- Рішення УО (протокол про надання відповіді АМКУ) 12.09.2024 10:08
- Рішення УО (протокол про надання відповіді АМКУ) 12.09.2024 10:08
- Рішення УО (протокол про виправлення невідповідностей) 12.09.2024 10:08
- Рішення УО (протокол про виправлення невідповідностей) 12.09.2024 10:08
- Довідка про наявність МТБ учасника 12.09.2024 10:08
- Накладні на обладнання учасника 12.09.2024 10:08
- Довідка про залучення субпідрядника 12.09.2024 10:08
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.09.2024 16:33
Дата розгляду скарги:
18.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.09.2024 17:07
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
23.09.2024 11:33
Дата виконання рішення Замовником:
23.09.2024 14:59
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ від 18.09.2024 року №1548 виконано
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
edb81675133a449fa5a229282df5c92f
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника,
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Красноградським підприємством теплових мереж (в подальшому замовник) 02 вересня 2024 року в електронній системі закупівель було оголошено процедуру відкритих торгів з особливостями «З метою підготовки до опалювального сезону надання послуг з ремонту, технічного обслуговування і повірки контрольно-вимірювальних приладів за ДК 021:2015:50410000-2: Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів за ідентифікатором закупівлі UA-2024-08-19-006489-a.
ТОВ «МЕТРТЕХСЕРВІС» (надалі Учасник) було подано тендерну пропозицію учасника для участі в даній закупівлі, яку в подальшому електронною системою закупівель за результатами аукціону (без торгів) було визнано найбільш економічно вигідною.
Згідно з опублікованим протоколом розгляду тендерних пропозицій тендерну пропозицію Учасника було відхилено з наступної підстави,
«……Учасником ТОВ «МЕТРТЕХСЕРВІС» не виправлено виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані у складі своєї тендерної пропозиції або учасник змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей), а саме:
Учасником не виправлено невідповідності, які виявив Замовник:
Згідно вимог Додатку № 2 до Тендерної документації «Кваліфікаційні критерії» п. 1 Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технології». В інформації у Довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасника (форма1) зазначене обладнання не відповідає видатковим накладним.
……Керуючись абзацом 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію ТОВ «МЕТРТЕХСЕРВІС».
Тобто, підставою для відхилення тендерної пропозиції Учасника є суб’єктивний погляд замовника щодо не виправлення інформації поданої учасником про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Проте, з огляду на умови викладені в тендерній документації, а саме в Додаток № 2 до тендерної документації в Розділі «Кваліфікаційні критерії»: «….На підтвердження наявності на обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 1. Для підтвердження підстави володіння та / або користування учасник процедури закупівлі має надати документи, що підтверджують право власності або інший документ, який підтверджує право володіння або договори оренди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій або договори суборенди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій або договір про надання послуг тощо, які підтверджують наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій визначені у довідці», Замовником не було конкретизовано умови викладу точної інформації учасником щодо одночасного співвідношення найменувань необхідного обладнання для надання послуг згідно предмета закупівлі та підтверджуючими документами, які мають бути додані учасником в складі тендерної документації.
Відповідно до пункту 28 Особливостей, що затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Особливості) визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих Особливостей.
Дії замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги Закону та Особливостей, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси скаржника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
З огляду на викладену Замовником підставу для відхилення, то Учасник вважає її необґрунтованою та протиправною. Оскільки Учасником під час зазначенні в довідці від 30.08.2024 за вих. № 308, інформації що стосується перерахування обладнання яке потребує виконавець під час надання послуг з повірки ЗВТ відповідно до діючих методик в галузі метрології, було використано скорочене найменування такого обладнання. Наприклад, в довідці «Установка проливна АС-80-С/0,005…140,0», а у видатковій накладній повне найменування « Установка повірочна проливна АС-80-С/0,005…140,0», в довідці «Термостат рідинний ТСР-А», а у видатковій накладній «Термостат рідинний ТСР-А, (50…..250)0С, ± (0,05…0,1)℃, 10 л, злиб. 300 мм, з свід. калібрування» , і навпаки коли в довідці було вказано повне найменування згідно ДСТУ 9111:2021 «Метрологія. Теплолічильники складені. Методика повірки» «Барометр-анероїд БАММ-1», а у видатковій накладній продавцем було вказано скорочене найменування «Барометр БАММ-1», та аналогічно по інших приладах.
В свою чергу, пунктом 6 Додатку № 1 до тендерної документації «Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей)» зазначено що формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Згідно Закону України «Про публічні закупівлі» – формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме – технічні помилки та описки.
Для підтвердження своєї відповідності встановлених замовником в тендерній документації кваліфікаційних критеріїв, Учасником було завантажено в електронну систему закупівель усю достатню інформацію щодо наявності обладнання з підтверджуючими документами на право власності.
Окрім того, в складі Товариства є метрологічний відділ – повірочна лабораторія (власна атестована метрологічна лабораторія), що відповідає вимогам, яким повинні відповідати наукові метрологічні центри, державні підприємства, які належать до сфери управління Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України та провадять метрологічну діяльність, та повірочні лабораторії, які уповноважуються або уповноважені на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації та застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології, з метою досягнення їх відповідності встановленим критеріям (затвердж. Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 30 червня 2020 року № 1242, зареєстр. в Міністерстві юстиції України 08 вересня 2020 р. за № 862/35145) та знаходиться за адресою: вул. Володимира Стельмаха, 18Д, м. Рівне.
Замовником під час розгляду тендерної пропозиції Учасника не було взято до уваги інформацію про долучених субпідрядників та їхні документи що підтверджують технічну компетентність і спроможність Учасника виконати визначений обсяг робіт.
Враховуючи вищезазначене, Замовник застосував дискримінаційний підхід під час розгляду пропозиції Учасника, та відхилив її неправомірно. Замовник неправомірно вирішив критерій прийнятності щодо не виправлення учасником помилок. Таким чином, Замовник суттєво знижує конкуренцію та дискримінує учасників.
Вказаними діями Замовник порушив право Учасника на об’єктивне та неупереджене визнання переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них. А тому рішення Замовника оформлене протоколом уповноваженої особи від 02 вересня 2024 року № 64 є незаконним та неаргументованим.
ТОВ «МЕТРТЕХСЕРВІС» (надалі Учасник) було подано тендерну пропозицію учасника для участі в даній закупівлі, яку в подальшому електронною системою закупівель за результатами аукціону (без торгів) було визнано найбільш економічно вигідною.
Згідно з опублікованим протоколом розгляду тендерних пропозицій тендерну пропозицію Учасника було відхилено з наступної підстави,
«……Учасником ТОВ «МЕТРТЕХСЕРВІС» не виправлено виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані у складі своєї тендерної пропозиції або учасник змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей), а саме:
Учасником не виправлено невідповідності, які виявив Замовник:
Згідно вимог Додатку № 2 до Тендерної документації «Кваліфікаційні критерії» п. 1 Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технології». В інформації у Довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасника (форма1) зазначене обладнання не відповідає видатковим накладним.
……Керуючись абзацом 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію ТОВ «МЕТРТЕХСЕРВІС».
Тобто, підставою для відхилення тендерної пропозиції Учасника є суб’єктивний погляд замовника щодо не виправлення інформації поданої учасником про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Проте, з огляду на умови викладені в тендерній документації, а саме в Додаток № 2 до тендерної документації в Розділі «Кваліфікаційні критерії»: «….На підтвердження наявності на обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 1. Для підтвердження підстави володіння та / або користування учасник процедури закупівлі має надати документи, що підтверджують право власності або інший документ, який підтверджує право володіння або договори оренди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій або договори суборенди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій або договір про надання послуг тощо, які підтверджують наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій визначені у довідці», Замовником не було конкретизовано умови викладу точної інформації учасником щодо одночасного співвідношення найменувань необхідного обладнання для надання послуг згідно предмета закупівлі та підтверджуючими документами, які мають бути додані учасником в складі тендерної документації.
Відповідно до пункту 28 Особливостей, що затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Особливості) визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих Особливостей.
Дії замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги Закону та Особливостей, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси скаржника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
З огляду на викладену Замовником підставу для відхилення, то Учасник вважає її необґрунтованою та протиправною. Оскільки Учасником під час зазначенні в довідці від 30.08.2024 за вих. № 308, інформації що стосується перерахування обладнання яке потребує виконавець під час надання послуг з повірки ЗВТ відповідно до діючих методик в галузі метрології, було використано скорочене найменування такого обладнання. Наприклад, в довідці «Установка проливна АС-80-С/0,005…140,0», а у видатковій накладній повне найменування « Установка повірочна проливна АС-80-С/0,005…140,0», в довідці «Термостат рідинний ТСР-А», а у видатковій накладній «Термостат рідинний ТСР-А, (50…..250)0С, ± (0,05…0,1)℃, 10 л, злиб. 300 мм, з свід. калібрування» , і навпаки коли в довідці було вказано повне найменування згідно ДСТУ 9111:2021 «Метрологія. Теплолічильники складені. Методика повірки» «Барометр-анероїд БАММ-1», а у видатковій накладній продавцем було вказано скорочене найменування «Барометр БАММ-1», та аналогічно по інших приладах.
В свою чергу, пунктом 6 Додатку № 1 до тендерної документації «Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей)» зазначено що формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Згідно Закону України «Про публічні закупівлі» – формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме – технічні помилки та описки.
Для підтвердження своєї відповідності встановлених замовником в тендерній документації кваліфікаційних критеріїв, Учасником було завантажено в електронну систему закупівель усю достатню інформацію щодо наявності обладнання з підтверджуючими документами на право власності.
Окрім того, в складі Товариства є метрологічний відділ – повірочна лабораторія (власна атестована метрологічна лабораторія), що відповідає вимогам, яким повинні відповідати наукові метрологічні центри, державні підприємства, які належать до сфери управління Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України та провадять метрологічну діяльність, та повірочні лабораторії, які уповноважуються або уповноважені на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації та застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології, з метою досягнення їх відповідності встановленим критеріям (затвердж. Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 30 червня 2020 року № 1242, зареєстр. в Міністерстві юстиції України 08 вересня 2020 р. за № 862/35145) та знаходиться за адресою: вул. Володимира Стельмаха, 18Д, м. Рівне.
Замовником під час розгляду тендерної пропозиції Учасника не було взято до уваги інформацію про долучених субпідрядників та їхні документи що підтверджують технічну компетентність і спроможність Учасника виконати визначений обсяг робіт.
Враховуючи вищезазначене, Замовник застосував дискримінаційний підхід під час розгляду пропозиції Учасника, та відхилив її неправомірно. Замовник неправомірно вирішив критерій прийнятності щодо не виправлення учасником помилок. Таким чином, Замовник суттєво знижує конкуренцію та дискримінує учасників.
Вказаними діями Замовник порушив право Учасника на об’єктивне та неупереджене визнання переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них. А тому рішення Замовника оформлене протоколом уповноваженої особи від 02 вересня 2024 року № 64 є незаконним та неаргументованим.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень Замовником Закону України «Про публічні закупівлі» під час проведення процедури закупівлі «З метою підготовки до опалювального сезону надання послуг з ремонту, технічного обслуговування і повірки контрольно-вимірювальних приладів» за ДК 021:2015:50410000-2: Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів, ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-19-006489. 3. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення оформлене протоколом уповноваженої особи від 02 вересня 2024 року № 64, про відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ «МЕТРТЕХСЕРВІС» у закупівлі «З метою підготовки до опалювального сезону надання послуг з ремонту, технічного обслуговування і повірки контрольно-вимірювальних приладів» за ДК 021:2015:50410000-2: Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів, ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-19-006489. 4. Зобов’язати Замовника визнати переможцем Учасника ТОВ «МЕТРТЕХСЕРВІС» у закупівлі «З метою підготовки до опалювального сезону надання послуг з ремонту, технічного обслуговування і повірки контрольно-вимірювальних приладів» за ДК 021:2015:50410000-2: Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів, ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-19-006489.