-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з встановлення системи зовнішнього блискавкозахисту будівель по об’єктах
Торги не відбулися
717 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 589.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 589.00 UAH
Період оскарження:
19.08.2024 13:21 - 13.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні вимоги
Номер:
f0cb29e3e64045e8883763aee4733fd3
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-08-19-005872-a.c1
Назва:
Скарга на дискримінаційні вимоги
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Сертифіка 45001.pdf 23.08.2024 16:19
- Висновок маломобільні групи ТОП ФАЄР.pdf 23.08.2024 16:19
- Сертифікат 9001.pdf 23.08.2024 16:19
- Сертифікат 14001.pdf 23.08.2024 16:19
- Сертифікат ISO 5001.pdf 23.08.2024 16:19
- Скарга на незаконні вимоги Освіта Богодухів.docx 23.08.2024 16:19
- sign.p7s 23.08.2024 16:20
- рішення від 27.08.2024 № 14362.pdf 27.08.2024 17:26
- Інформація про резолютивну частину рішення від 03.09.2024 № 14754.pdf 04.09.2024 16:43
- рішення від 03.09.2024 № 14754.pdf 06.09.2024 17:07
- Пояснення на скарзі ТОВ ФАЄР від 29.08.24.docx 29.08.2024 17:45
- Пояснення на скарзі ТОВ ФАЄР від 29.08.24.pdf 29.08.2024 17:45
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.08.2024 18:31
Дата розгляду скарги:
03.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
27.08.2024 17:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
06.09.2024 17:07
Дата виконання рішення Замовником:
11.09.2024 15:48
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення №14754-р/пк-пз від 03.09.2024 року Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Замовником 11 вересня 2024 року було внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Послуги з встановлення системи зовнішнього блискавкозахисту будівель по об’єктах", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-08-19-005872-a
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
18f0fbaeb4f242e2837721fbaf926ea6
Заголовок пункту скарги:
Акредитований орган сертифікації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
В Додатку 2 та Дотатку 6 Тендерної документації, Замовник встановив вимоги надати в складі пропозиції:
«- Копія сертифікату про відповідність Учасника вимогам стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 та/або іншого чинного сертифікату стандарту ДСТУ ISO 9001, виданого акредитованим органом сертифікації стосовно улаштування системи блискавкозахисту або відповідного коду ДКПП (43.21);
- Копія сертифікату про відповідність Учасника вимогам стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 та/або іншого чинного сертифікату стандарту ДСТУ ISO 14001, виданого акредитованим органом сертифікації стосовно улаштування системи блискавкозахисту або відповідного коду ДКПП (43.21);
- Копія сертифікату про відповідність Учасника вимогам стандарту ДСТУ ISO 45001:2019 та/або іншого чинного сертифікату стандарту ДСТУ ISO 45001, виданого акредитованим органом сертифікації стосовно улаштування системи блискавкозахисту або відповідного коду ДКПП (43.21);
- Копія сертифікату про відповідність Учасника вимогам стандарту ДСТУ ISO 50001:2020 та/або іншого чинного сертифікату стандарту ДСТУ ISO 50001, виданого акредитованим органом сертифікації стосовно улаштування системи блискавкозахисту або відповідного коду ДКПП (43.21);
…У разі наявності вимоги щодо акредитації органу сертифікації – такі сертифікати / свідоцтва повинні містити національний знак акредитації у поєднанні з знаком міжнародної мережі органів з акредитації та/або знаки інших організацій, залучених до діяльності з оцінки відповідності, а пропозиція повинна додатково містити атестат про акредитацію органу з сертифікації, котрим видані дані сертифікати. Додатково Учасник повинен підтвердити право на застосування відповідних документів, що визначені в цьому пункті, тому надає ліцензійні угоди з органом, котрим видані дані документи за якими Учаснику надається ліцензія на право застосування вказаного сертифіката/свідоцтва.»
1.1. Вимога щодо того, що Сертифікати повинні бути видані акредитованим органом сертифікації, є дискримінаційною, так як наше підприємство має Сертифікати :
- Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018
- Сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015
- Сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019
- Сертифікат ДСТУ ISO 50001:2020
Дані сертифікати видані ТОВ «Центр сертифікації та аудиту», даний орган сертифікації не є акредитованим, так як частина 1 статті 5 ЗУ «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» передбачає такий принцип як – добровільність акредитації. ТОВ «Центр сертифікації та аудиту» дану добровільну акредитацію не проходив. ТОВ «Центр сертифікації та аудиту» є органом сертифікації, який здійснює свою господарську діяльність відповідно Статуту.
За таких умов участь в закупівлі зможе прийняти лише той суб’єкт господарювання, котрий отримав сертифікати лише в певному органі, а саме акредитованому органі, вимоги до якого вказав замовник в документації, що є дискримінаційним до інших суб’єктів господарювання, в тому числі до ТОВ «ТОП ФАЄР», котрі проходили сертифікацію в іншому органі ніж бажає Замовник.
1.2. Що стосується того, що «такі сертифікати / свідоцтва повинні містити національний знак акредитації у поєднанні з знаком міжнародної мережі органів з акредитації та/або знаки інших організацій, залучених до діяльності з оцінки відповідності», повідомляємо, що на сертифікатах виданих нам ТОВ «Центр сертифікації та аудиту» відсутній національний знак акредитації у поєднанні з знаком всесвітньої мережі органів з акредитації, так як жодним Нормативно правовим актом України не передбачено вимог того, які ЗНАКИ ТА МАЛЮНКИ повинні міститися на Сертифікатах.
Наявність певного МАЛЮНКА на сертифікаті, є лише неправомірною забаганкою Замовника, дану умову документації зможе виконати лише той один учасник, в котрого на сертифікатах знаходяться знаки та малюнки які вимагає замовник в тендерні документації. ТОВ «ТОП ФАЄР» не може виконати дану умову закупівлі, так як на наших сертифікатах не містяться дані малюнки.
1.3. Що стосується вимоги надати в складі пропозиції сертифікат про акредитацію, то повідомляємо наступне. Так як ТОВ «Центр сертифікації та аудиту» не проходив добровільну акредитації, тому і не має Атестату про акредитацію органу з сертифікації, тому ТОВ «ТОП ФАЄР» також не може виконати дану дискримінаційну вимогу документації.
1.4. Що стосується вимоги надати в складі пропозиції, ліцензійні угоди з органом, котрим видані дані документи за якими Учаснику надається ліцензія на право застосування вказаного сертифіката/свідоцтва, то повідомляємо наступне. При отриманні сертифікатів, між нами та органом сертифікації не укладалося жодних ліцензійних угод, так як ми не отримували від органу сертифікації жодної ліцензії. Нами було отримані відповідні сертифікати, котрі ми маємо право використовувати, без будь яких додаткових підтверджуючих документів. Тому ми не можемо виконати умову документації та надати в складі пропозиції ліцензійні угоди з органом, котрим видані дані документи за якими Учаснику надається ліцензія на право застосування вказаного сертифіката/свідоцтва
Стаття 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає такий принцип здійснення публічних закупівель як недискримінація учасників.
Проте Замовник встановив в документації дискримінаційні вимоги, і за таких умов участь в закупівлі сможе прийняти лиже той один учасник котрий надасть в складі пропозиції:
- Сертифікати акредитованим органом сертифікації
- Дані сертифікати міститимуть національний знак акредитації у поєднанні з знаком міжнародної мережі органів з акредитації та/або знаки інших організацій, залучених до діяльності з оцінки відповідності
- Надасть Атестат про акредитацію органу з сертифікації
- Надасть ліцензійні угоди з органом, котрим видані дані документи за якими Учаснику надається ліцензія на право застосування вказаного сертифіката/свідоцтва
Що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, в тому числі до ТОВ «ТОП ФАЄР»
«- Копія сертифікату про відповідність Учасника вимогам стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 та/або іншого чинного сертифікату стандарту ДСТУ ISO 9001, виданого акредитованим органом сертифікації стосовно улаштування системи блискавкозахисту або відповідного коду ДКПП (43.21);
- Копія сертифікату про відповідність Учасника вимогам стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 та/або іншого чинного сертифікату стандарту ДСТУ ISO 14001, виданого акредитованим органом сертифікації стосовно улаштування системи блискавкозахисту або відповідного коду ДКПП (43.21);
- Копія сертифікату про відповідність Учасника вимогам стандарту ДСТУ ISO 45001:2019 та/або іншого чинного сертифікату стандарту ДСТУ ISO 45001, виданого акредитованим органом сертифікації стосовно улаштування системи блискавкозахисту або відповідного коду ДКПП (43.21);
- Копія сертифікату про відповідність Учасника вимогам стандарту ДСТУ ISO 50001:2020 та/або іншого чинного сертифікату стандарту ДСТУ ISO 50001, виданого акредитованим органом сертифікації стосовно улаштування системи блискавкозахисту або відповідного коду ДКПП (43.21);
…У разі наявності вимоги щодо акредитації органу сертифікації – такі сертифікати / свідоцтва повинні містити національний знак акредитації у поєднанні з знаком міжнародної мережі органів з акредитації та/або знаки інших організацій, залучених до діяльності з оцінки відповідності, а пропозиція повинна додатково містити атестат про акредитацію органу з сертифікації, котрим видані дані сертифікати. Додатково Учасник повинен підтвердити право на застосування відповідних документів, що визначені в цьому пункті, тому надає ліцензійні угоди з органом, котрим видані дані документи за якими Учаснику надається ліцензія на право застосування вказаного сертифіката/свідоцтва.»
1.1. Вимога щодо того, що Сертифікати повинні бути видані акредитованим органом сертифікації, є дискримінаційною, так як наше підприємство має Сертифікати :
- Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018
- Сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015
- Сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019
- Сертифікат ДСТУ ISO 50001:2020
Дані сертифікати видані ТОВ «Центр сертифікації та аудиту», даний орган сертифікації не є акредитованим, так як частина 1 статті 5 ЗУ «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» передбачає такий принцип як – добровільність акредитації. ТОВ «Центр сертифікації та аудиту» дану добровільну акредитацію не проходив. ТОВ «Центр сертифікації та аудиту» є органом сертифікації, який здійснює свою господарську діяльність відповідно Статуту.
За таких умов участь в закупівлі зможе прийняти лише той суб’єкт господарювання, котрий отримав сертифікати лише в певному органі, а саме акредитованому органі, вимоги до якого вказав замовник в документації, що є дискримінаційним до інших суб’єктів господарювання, в тому числі до ТОВ «ТОП ФАЄР», котрі проходили сертифікацію в іншому органі ніж бажає Замовник.
1.2. Що стосується того, що «такі сертифікати / свідоцтва повинні містити національний знак акредитації у поєднанні з знаком міжнародної мережі органів з акредитації та/або знаки інших організацій, залучених до діяльності з оцінки відповідності», повідомляємо, що на сертифікатах виданих нам ТОВ «Центр сертифікації та аудиту» відсутній національний знак акредитації у поєднанні з знаком всесвітньої мережі органів з акредитації, так як жодним Нормативно правовим актом України не передбачено вимог того, які ЗНАКИ ТА МАЛЮНКИ повинні міститися на Сертифікатах.
Наявність певного МАЛЮНКА на сертифікаті, є лише неправомірною забаганкою Замовника, дану умову документації зможе виконати лише той один учасник, в котрого на сертифікатах знаходяться знаки та малюнки які вимагає замовник в тендерні документації. ТОВ «ТОП ФАЄР» не може виконати дану умову закупівлі, так як на наших сертифікатах не містяться дані малюнки.
1.3. Що стосується вимоги надати в складі пропозиції сертифікат про акредитацію, то повідомляємо наступне. Так як ТОВ «Центр сертифікації та аудиту» не проходив добровільну акредитації, тому і не має Атестату про акредитацію органу з сертифікації, тому ТОВ «ТОП ФАЄР» також не може виконати дану дискримінаційну вимогу документації.
1.4. Що стосується вимоги надати в складі пропозиції, ліцензійні угоди з органом, котрим видані дані документи за якими Учаснику надається ліцензія на право застосування вказаного сертифіката/свідоцтва, то повідомляємо наступне. При отриманні сертифікатів, між нами та органом сертифікації не укладалося жодних ліцензійних угод, так як ми не отримували від органу сертифікації жодної ліцензії. Нами було отримані відповідні сертифікати, котрі ми маємо право використовувати, без будь яких додаткових підтверджуючих документів. Тому ми не можемо виконати умову документації та надати в складі пропозиції ліцензійні угоди з органом, котрим видані дані документи за якими Учаснику надається ліцензія на право застосування вказаного сертифіката/свідоцтва
Стаття 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає такий принцип здійснення публічних закупівель як недискримінація учасників.
Проте Замовник встановив в документації дискримінаційні вимоги, і за таких умов участь в закупівлі сможе прийняти лиже той один учасник котрий надасть в складі пропозиції:
- Сертифікати акредитованим органом сертифікації
- Дані сертифікати міститимуть національний знак акредитації у поєднанні з знаком міжнародної мережі органів з акредитації та/або знаки інших організацій, залучених до діяльності з оцінки відповідності
- Надасть Атестат про акредитацію органу з сертифікації
- Надасть ліцензійні угоди з органом, котрим видані дані документи за якими Учаснику надається ліцензія на право застосування вказаного сертифіката/свідоцтва
Що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, в тому числі до ТОВ «ТОП ФАЄР»
×
-
Назва доказу:
Сертифікат 5001
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат ISO 5001.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат 14001
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат 14001.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат 9001
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат 9001.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат 45001
-
Повʼязаний документ:
Сертифіка 45001.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Видалити дискримінаційну вимогу
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
b1a58d2c95ac49f4b0b2c08d81066cf8
Заголовок пункту скарги:
Висновок засвідчений підписом сертифікованого експерта
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
В Додатку 2 та Додатку 6 Тендерної документації Замовник встановив вимогу «Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 Учасники повинні забезпечити необхідні умови для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до місць провадження своєї діяльності, у яких здійснюється обслуговування замовників. На підтвердження даної інформації Учасники в складі пропозиції надають висновок або протокол або технічний звіт щодо доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до офісного приміщення/фактичного місцерозташування Учасника згідно ДБН В.2.2-40:2018 Інклюзивність будівель і споруд, засвідчений підписом та печаткою сертифікованого експерта або експерта з технічного обстеження будівель і споруд або експерта більш широкої сфери повноважень, який має право здійснювати експертне обстеження будівель і споруд.»
Дана вимога є дискримінаційною та такою що обмежує право участі ТОВ «ТОП ФАЄР» в даній закупівлі.
ТОВ «ТОП ФАЄР» має Висновок аудиту про доступність для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення приміщень нежитлової будівлі в якій здійснює свою діяльність ТОВ «ТОП ФАЄР», але даний висновок не засвідчений підписом та печаткою сертифікованого експерта або експерта з технічного обстеження будівель і споруд або експерта більш широкої сфери повноважень, який має право здійснювати експертне обстеження будівель і споруд. Так як засвідчення даного висновку саме сертифікованими експертами не передбачено чинним законодавством.
За таких умов участь в закупівлі зможуть взяти лише ті суб’єкти господарювання, що зможуть надати в складі пропозиції висновок або протокол або технічний звіт щодо доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до офісного приміщення/фактичного місцерозташування Учасника згідно ДБН В.2.2-40:2018 Інклюзивність будівель і споруд, засвідчений підписом та печаткою сертифікованого експерта або експерта з технічного обстеження будівель і споруд або експерта більш широкої сфери повноважень, який має право здійснювати експертне обстеження будівель і споруд.».
Як доказ порушення нашого права надаємо копії :
- Копія висновку з аудиту.
Те що дана вимога являється дискримінаційною підтверджено в Рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
- Рішення № 4942-р/пк-пз від 23.06.2022
- Рішення №10015-р/пк-пз від 05.07.2023
Дана вимога є дискримінаційною та такою що обмежує право участі ТОВ «ТОП ФАЄР» в даній закупівлі.
ТОВ «ТОП ФАЄР» має Висновок аудиту про доступність для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення приміщень нежитлової будівлі в якій здійснює свою діяльність ТОВ «ТОП ФАЄР», але даний висновок не засвідчений підписом та печаткою сертифікованого експерта або експерта з технічного обстеження будівель і споруд або експерта більш широкої сфери повноважень, який має право здійснювати експертне обстеження будівель і споруд. Так як засвідчення даного висновку саме сертифікованими експертами не передбачено чинним законодавством.
За таких умов участь в закупівлі зможуть взяти лише ті суб’єкти господарювання, що зможуть надати в складі пропозиції висновок або протокол або технічний звіт щодо доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до офісного приміщення/фактичного місцерозташування Учасника згідно ДБН В.2.2-40:2018 Інклюзивність будівель і споруд, засвідчений підписом та печаткою сертифікованого експерта або експерта з технічного обстеження будівель і споруд або експерта більш широкої сфери повноважень, який має право здійснювати експертне обстеження будівель і споруд.».
Як доказ порушення нашого права надаємо копії :
- Копія висновку з аудиту.
Те що дана вимога являється дискримінаційною підтверджено в Рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
- Рішення № 4942-р/пк-пз від 23.06.2022
- Рішення №10015-р/пк-пз від 05.07.2023
×
-
Назва доказу:
Висновок
-
Повʼязаний документ:
Висновок маломобільні групи ТОП ФАЄР.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Видалити дискримінаційну вимогу