-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Брикет паливний Піні Кей або еквівалент з деревини (ДК 021:2015 -09110000-3 - Тверде паливо)
Брикет паливний Піні Кей або еквівалент з деревини (ДК 021:2015 -09110000-3 - Тверде паливо). Процедура закупівлі – відкриті торги з особливостями, у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»
Завершена
1 623 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 117.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 117.50 UAH
Період оскарження:
16.08.2024 15:49 - 13.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга, що стосується тендерної документації
Номер:
c5dc19e5057d4a51b16a4910834c3c70
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-08-16-009186-a.b1
Назва:
Скарга, що стосується тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Новомиргородська МР 19.08.24.pdf 19.08.2024 19:20
- ДСТУ 8358-2015 Брикети та гранули паливні з деревинної сировини.pdf 19.08.2024 19:21
- Аналогічний договір.pdf 19.08.2024 19:21
- Паспорт якості виробника.pdf 19.08.2024 19:21
- sign.p7s 19.08.2024 19:30
- рішення від 21.08.2024 № 14093.pdf 21.08.2024 16:09
- Інформація про резолютивну частину рішення від 29.08.2024 № 14552.pdf 30.08.2024 15:40
- рішення від 29.08.2024 № 14552.pdf 03.09.2024 16:07
- Грунтовні пояснення.pdf 23.08.2024 20:58
- Грунтовні пояснення.doc 23.08.2024 20:58
- Рiшення_вiд_27.06.2019_№_8546.pdf 23.08.2024 20:58
- Протокол № 563.pdf 10.09.2024 17:01
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.08.2024 19:32
Дата розгляду скарги:
29.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.08.2024 16:09
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
03.09.2024 16:07
Дата виконання рішення Замовником:
10.09.2024 17:01
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 29 серпня 2024 року № 14552-р/пк-пз внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - Брикет паливний Піні Кей або еквівалент з деревини (ДК 021:2015 -09110000-3 - Тверде паливо), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-08-16-009186-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині даного рішення
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
e995d8e333aa4646be7ca72b61a9491c
Заголовок пункту скарги:
Порушення вимог пункту 29 Особливостей
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Згідно вимог частини 1 Розділу 3 Документації тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема:
- Копію сертифікату відповідності ДСТУ ISO 14001:2015 "Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування" (ISO 14001:2015, IDT), виданого на ім'я учасника або виробника запропонованого товару;
- Копію сертифікату відповідності ДСТУ ISO 9001:2015 "Системи управління якістю. Вимоги" (ISO 9001:2015, IDT), виданого на ім'я учасника або виробника запропонованого товару.
- Копію сертифікату відповідності ДСТУ ISO 45001:2019 "Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування" (ISO 45001:2018, IDT), виданого на ім'я.
Відповідно пункту 4.3. Додатку 1 до Документації учаснику необхідно надати:
- Копію сертифікату відповідності ДСТУ ISO 14001:2015 "Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування" (ISO 14001:2015, IDT), виданого на ім'я учасника або виробника запропонованого товару;
- Копію сертифікату відповідності ДСТУ ISO 9001:2015 "Системи управління якістю. Вимоги" (ISO 9001:2015, IDT), виданого на ім'я учасника або виробника запропонованого товару.
- Копію сертифікату відповідності ДСТУ ISO 45001:2019 "Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування" (ISO 45001:2018, IDT), виданого на ім'я учасника або виробника запропонованого товару.
Предметом даних торгів є тверде палимо, відповідно, Замовник має керуватись пунктом 29 Особливостей.
Відповідно до положень пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Для даного виду товару наявний національний стандарт ДСТУ 8358:2015 "Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови" (Сам замовник у тендерній документації зазначає про такий стандарт).
Вказаний стандарт не передбачає надання (навіть отримання) ані учасником (постачальником) ані виробником сертифікату відповідності ДСТУ ISO 14001:2015, сертифікату відповідності ДСТУ ISO 9001:2015 та сертифікату відповідності ДСТУ ISO 45001:2019.
Вбачається, що Замовником встановлено незаконну, дискримінаційну вимогу, так як участь у даних торгах зможе прийняти тільки тій учасники, хто має документи, що безпідставно "бажає" отримати Замовник. Я не маю сертифікатів відповідності ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 9001:2015 та ДСТУ ISO 45001:2019, проте я не зобов'язана їх мати.
Замовник, штучно обмежує моє право на участь у даних торгах, встановлюючи вимоги тендерної документації, що ґрунтується лише на "бажанні" Замовника.
Отже, вбачаємо, що Замовник встановив незаконну і дискримінаційну вимогу, чим порушив вимоги Закону та Особливостей (у тому числі пункту 29 Особливостей, статті 5 Закону.)
- Копію сертифікату відповідності ДСТУ ISO 14001:2015 "Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування" (ISO 14001:2015, IDT), виданого на ім'я учасника або виробника запропонованого товару;
- Копію сертифікату відповідності ДСТУ ISO 9001:2015 "Системи управління якістю. Вимоги" (ISO 9001:2015, IDT), виданого на ім'я учасника або виробника запропонованого товару.
- Копію сертифікату відповідності ДСТУ ISO 45001:2019 "Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування" (ISO 45001:2018, IDT), виданого на ім'я.
Відповідно пункту 4.3. Додатку 1 до Документації учаснику необхідно надати:
- Копію сертифікату відповідності ДСТУ ISO 14001:2015 "Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування" (ISO 14001:2015, IDT), виданого на ім'я учасника або виробника запропонованого товару;
- Копію сертифікату відповідності ДСТУ ISO 9001:2015 "Системи управління якістю. Вимоги" (ISO 9001:2015, IDT), виданого на ім'я учасника або виробника запропонованого товару.
- Копію сертифікату відповідності ДСТУ ISO 45001:2019 "Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування" (ISO 45001:2018, IDT), виданого на ім'я учасника або виробника запропонованого товару.
Предметом даних торгів є тверде палимо, відповідно, Замовник має керуватись пунктом 29 Особливостей.
Відповідно до положень пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Для даного виду товару наявний національний стандарт ДСТУ 8358:2015 "Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови" (Сам замовник у тендерній документації зазначає про такий стандарт).
Вказаний стандарт не передбачає надання (навіть отримання) ані учасником (постачальником) ані виробником сертифікату відповідності ДСТУ ISO 14001:2015, сертифікату відповідності ДСТУ ISO 9001:2015 та сертифікату відповідності ДСТУ ISO 45001:2019.
Вбачається, що Замовником встановлено незаконну, дискримінаційну вимогу, так як участь у даних торгах зможе прийняти тільки тій учасники, хто має документи, що безпідставно "бажає" отримати Замовник. Я не маю сертифікатів відповідності ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 9001:2015 та ДСТУ ISO 45001:2019, проте я не зобов'язана їх мати.
Замовник, штучно обмежує моє право на участь у даних торгах, встановлюючи вимоги тендерної документації, що ґрунтується лише на "бажанні" Замовника.
Отже, вбачаємо, що Замовник встановив незаконну і дискримінаційну вимогу, чим порушив вимоги Закону та Особливостей (у тому числі пункту 29 Особливостей, статті 5 Закону.)
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Прошу зобов'язати Замовника внести відповідні зміни у тендерну документацію та виключити незаконні вимоги частини 1 Розділу 3 Документації та пункту 4.3. Додатку 1 до Документації щодо надання: - копії сертифікату відповідності ДСТУ ISO 14001:2015 "Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування" (ISO 14001:2015, IDT), виданого на ім'я учасника або виробника запропонованого товару; - копії сертифікату відповідності ДСТУ ISO 9001:2015 "Системи управління якістю. Вимоги" (ISO 9001:2015, IDT), виданого на ім'я учасника або виробника запропонованого товару. - копії сертифікату відповідності ДСТУ ISO 45001:2019 "Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування" (ISO 45001:2018, IDT), виданого на ім'я.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
1c7411d5bd4a4e0e9b56c296cd48b79c
Заголовок пункту скарги:
Наявність аналогічного договору виключно за 2024 рік
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Згідно пункту 1.1 Додатку 1 до Документації на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати довідку про виконання аналогічного договору, затверджену копію вказаного в довідці укладеного договору на поставку товару за 2024 р., що відповідає предмету закупівлі або його конкретній назві та документ/и, що підтверджує/ють його виконання (видаткові накладні або акти приймання-передачі товару або акт звірки по наданому договору тощо) та оригінал листа-відгука до наданого договору, який повинен мати реєстраційний номер та дату його складання із зазначенням дати, номеру договору, предмету закупівлі та інформації про належне виконання договору, адресований Учаснику.
*Аналогічним вважається договір, який відповідає предмету закупівлі або його конкретній назві та виконаний в повному обсязі.
Я не розумію, чому умовою участі у даних торгах є вимога щодо наявності аналогічного договору виключно за 2024 рік? Чому Замовник обмежує коло учасників тільки тими, хто має аналогічний договір за 2024 рік? На мою думку, це дискримінаційна вимога. Я маю аналогічний договір, що укладений у 2023 році, також маю документи, що підтверджують його виконання, проте через дискримінаційні вимоги Документації моє право на участь у цих торгах обмежено, що підтверджує порушення моїх прав.
*Аналогічним вважається договір, який відповідає предмету закупівлі або його конкретній назві та виконаний в повному обсязі.
Я не розумію, чому умовою участі у даних торгах є вимога щодо наявності аналогічного договору виключно за 2024 рік? Чому Замовник обмежує коло учасників тільки тими, хто має аналогічний договір за 2024 рік? На мою думку, це дискримінаційна вимога. Я маю аналогічний договір, що укладений у 2023 році, також маю документи, що підтверджують його виконання, проте через дискримінаційні вимоги Документації моє право на участь у цих торгах обмежено, що підтверджує порушення моїх прав.
×
-
Назва доказу:
Аналогічний договір за 2023 рік
-
Повʼязаний документ:
Аналогічний договір.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Прошу зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити з неї вимогу щодо надання аналогічного договору виключно за 2024 рік.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
6ddb8e5921ef4a1b9c3e62e6b7c4a605
Заголовок пункту скарги:
Порушення положень пункту 29 Особливостей
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Згідно підпункту 2 пункту 4.1. Додатку 1 до Документації для підтвердження відповідності товару технічним та якісним характеристикам учасники повинні надати у складі пропозиції через електронну систему закупівель наступні документи:
2.1. Скановану копію протоколу випробувань на паливні брикети, виданого незалежною лабораторією на ім'я учасника або виробника, який включає наступні показники: волога, зольність, нижча теплота згорання, щільність, сірка, дрібні частинки, хлор, азот, діаметр (ширина) та довжина брикету. Показники діаметру (ширини) та довжини мають відповідати ДСТУ 8358:2015 та мають бути відображені у протоколі випробувань. Протокол має бути виданий незалежною акредитованою лабораторією, яка внесена у Реєстр акредитованих органів оцінки відповідності, що розміщений на офіційному сайті "Національного агентства з акредитації України". Разом з тим орган з оцінки відповідності, що видав протокол випробувань, повинен мати нормативні документи на методи випробувань у власній сфері акредитації по усім переліченим показникам предмета закупівлі. Тому, якщо атестат та сфера акредитації органу з оцінки відповідності знаходиться не в публічному доступі, учасник повинен забезпечити наявність таких документів серед тендерної пропозиції. У разі якщо нормативні документи на методи випробувань до предмета закупівлі не входять до сфери акредитації органу з оцінки відповідності, дані обставини будуть розцінені, як не відповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі.
2.2. Учасник повинен підтвердити наявність договірних відносин з виробником паливних брикетів або його офіційним представником, дилером, дистриб'ютором чи покупцем, який здійснює реалізацію та відвантаження Товару, шляхом подання у складі тендерної пропозиції копії договору, що підтверджує можливість отримання Товару, в тій кількості, що відповідає потребі замовника – 191000 кг.
2.3. Якщо учасник пропонує Товар (відповідно до поданого протоколу випробувань) з технічними та якісними показниками, які не передбачені за ДСТУ 8358:2015, в такому випадку серед документів тендерної пропозиції має бути надано:
а) якщо учасник є виробником – технічні умови запропонованого Товару, а також висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на ТУ або іншу технічну документацію згідно ДСТУ 8634:2016 "Система розроблення та поставлення продукції на виробництво. Настанови щодо розроблення та поставлення на виробництво нехарчової продукції" та ДСТУ 3278-95 "Система розроблення та поставлення продукції на виробництво. Основні терміни та визначення", що перевірена у відповідності до положення розділу 7 СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016 "Технічні умови України. Настанови щодо типової побудови, викладення, оформлення, позначення, прийняття та надання чинності". Технічні умови повинні бути діючими та внесеними до бази даних "Технічні умови України".
б) якщо учасник є офіційним представником, дилером, дистриб'ютором чи покупцем, який здійснює реалізацію та відвантаження товару, тощо – копію договору, який підтверджує можливість отримання Товару, в тій кількості, що відповідає потребі замовника де повинно бути зазначено згідно якої технічної документації здійснюється його виробництво. При цьому, у разі наявності в таких документах комерційної та/або конфіденційної інформації, такі відомості можуть бути затоновані (приховані або інше), що унеможливлює замовника і сторонніх осіб ознайомитись зі змістом такої інформації. Однак, до комерційної та/або конфіденційної інформації не можуть відноситись такі відомості, як: найменування суб'єктів господарювання та їх реквізити; конкретна назва та обсяг товару; відомості про технічну документацію (реквізити) на підставі якої здійснюється виробництво товару; строк дії договірних відносин.
Примітка: Вимоги за підпунктом 2.3 Додатку № 2 до тендерної документації не застосовуються до учасників, які пропонують паливний брикет з деревини виготовлений за ДСТУ 8358:2015, у зв'язку з чим відповідні документи, в складі пропозиції таким учасником не надаються і дані обставини не можуть бути підставою для відхилення пропозиції. І напроти, якщо поданий протокол випробувань буде містити технічні параметри, які не передбачені ДСТУ 8358:2015, а також пропозиція учасника не буде містити документів та інформації описаних згідного пункту 2.3. Додатку №2 до тендерної документації, то відповідні обставини будуть оцінені Замовником як не відповідність запропонованого товару до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
2.4. Паливні брикети з деревини повинні: відповідати усім діючим санітарно-епідеміологічним нормам та стандартам України. У зв'язку з чим, учасником у складі тендерної пропозиції надаються документи, які підтверджують, що паливні брикети з деревини твердих порід, а також їх поставка відповідає вимогам безпеки для здоров'я і життя людини та охорони праці і довкілля, а саме: Висновок державної санітарно епідеміологічної експертизи" на брикети паливні з деревини твердих порід.
2.5. Учасник що є офіційним представником, дилером, дистриб'ютором чи покупцем, який здійснює реалізацію та відвантаження товару, тощо: надає авторизаційний лист від виробника товару щодо права використовувати документи що посвідчують якісні та технічні характеристики товару(протоколи випробувань, висновки державної санітарно епідеміологічної експертизи) на ім'я замовника та із зазначенням ідентифікатора закупівлі.
Примітка: Вимоги за підпунктом 2.5 Додатку № 2 до тендерної документації не застосовуються до учасників, які є безпосереднім виробником (власником документів що посвідчують якісні та технічні характеристики товару (протоколи випробувань, сертифікати відповідності, висновки державної санітарно епідеміологічної експертизи, технічні умови, свідоцтва, тощо)).
Відповідно до пункту 4.2 Додатку 1 до Документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, встановлених в Додатку 2 до тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції надає:
2.1. Скановану копію протоколу випробувань на паливні брикети, виданого незалежною лабораторією на ім'я учасника або виробника, який включає наступні показники: волога, зольність, нижча теплота згорання, щільність, сірка, дрібні частинки, хлор, азот, діаметр (ширина) та довжина брикету. Показники діаметру (ширини) та довжини мають відповідати ДСТУ 8358:2015 та мають бути відображені у протоколі випробувань. Протокол має бути виданий незалежною акредитованою лабораторією, яка внесена у Реєстр акредитованих органів оцінки відповідності, що розміщений на офіційному сайті "Національного агентства з акредитації України". Разом з тим орган з оцінки відповідності, що видав протокол випробувань, повинен мати нормативні документи на методи випробувань у власній сфері акредитації по усім переліченим показникам предмета закупівлі. Тому, якщо атестат та сфера акредитації органу з оцінки відповідності знаходиться не в публічному доступі, учасник повинен забезпечити наявність таких документів серед тендерної пропозиції. У разі якщо нормативні документи на методи випробувань до предмета закупівлі не входять до сфери акредитації органу з оцінки відповідності, дані обставини будуть розцінені, як не відповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі.
2.2. Учасник повинен підтвердити наявність договірних відносин з виробником паливних брикетів або його офіційним представником, дилером, дистриб'ютором чи покупцем, який здійснює реалізацію та відвантаження Товару, шляхом подання у складі тендерної пропозиції копії договору, що підтверджує можливість отримання Товару, в тій кількості, що відповідає потребі замовника – 191000 кг.
Примітка: Вимоги за підпунктом 2.2 Додатку 2 до тендерної документації не застосовуються до учасників, які є безпосереднім виробником.
2.3. Якщо учасник пропонує Товар (відповідно до поданого протоколу випробувань) з технічними та якісними показниками, які не передбачені за ДСТУ 8358:2015, в такому випадку серед документів тендерної пропозиції має бути надано:
а) якщо учасник є виробником – технічні умови запропонованого Товару, а також висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на ТУ або іншу технічну документацію згідно ДСТУ 8634:2016 "Система розроблення та поставлення продукції на виробництво. Настанови щодо розроблення та поставлення на виробництво нехарчової продукції" та ДСТУ 3278-95 "Система розроблення та поставлення продукції на виробництво. Основні терміни та визначення", що перевірена у відповідності до положення розділу 7 СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016 "Технічні умови України. Настанови щодо типової побудови, викладення, оформлення, позначення, прийняття та надання чинності". Технічні умови повинні бути діючими та внесеними до бази даних "Технічні умови України".
б) якщо учасник є офіційним представником, дилером, дистриб'ютором чи покупцем, який здійснює реалізацію та відвантаження товару, тощо – копію договору, який підтверджує можливість отримання Товару, в тій кількості, що відповідає потребі замовника де повинно бути зазначено згідно якої технічної документації здійснюється його виробництво. При цьому, у разі наявності в таких документах комерційної та/або конфіденційної інформації, такі відомості можуть бути затоновані (приховані або інше), що унеможливлює замовника і сторонніх осіб ознайомитись зі змістом такої інформації. Однак, до комерційної та/або конфіденційної інформації не можуть відноситись такі відомості, як: найменування суб'єктів господарювання та їх реквізити; конкретна назва та обсяг товару; відомості про технічну документацію (реквізити) на підставі якої здійснюється виробництво товару; строк дії договірних відносин.
Примітка: Вимоги за підпунктом 2.3 Додатку № 2 до тендерної документації не застосовуються до учасників, які пропонують паливний брикет з деревини виготовлений за ДСТУ 8358:2015, у зв'язку з чим відповідні документи, в складі пропозиції таким учасником не надаються і дані обставини не можуть бути підставою для відхилення пропозиції. І напроти, якщо поданий протокол випробувань буде містити технічні параметри, які не передбачені ДСТУ 8358:2015, а також пропозиція учасника не буде містити документів та інформації описаних згідного пункту 2.3. Додатку №2 до тендерної документації, то відповідні обставини будуть оцінені Замовником як не відповідність запропонованого товару до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
2.4. Паливні брикети з деревини повинні: відповідати усім діючим санітарно-епідеміологічним нормам та стандартам України. У зв'язку з чим, учасником у складі тендерної пропозиції надаються документи, які підтверджують, що паливні брикети з деревини твердих порід, а також їх поставка відповідає вимогам безпеки для здоров'я і життя людини та охорони праці і довкілля, а саме: Висновок державної санітарно епідеміологічної експертизи" на брикети паливні з деревини твердих порід.
2.5. Учасник що є офіційним представником, дилером, дистриб'ютором чи покупцем, який здійснює реалізацію та відвантаження товару, тощо: надає авторизаційний лист від виробника товару щодо права використовувати документи що посвідчують якісні та технічні характеристики товару(протоколи випробувань, висновки державної санітарно епідеміологічної експертизи) на ім'я замовника та із зазначенням ідентифікатора закупівлі.
Примітка: Вимоги за підпунктом 2.5 Додатку № 2 до тендерної документації не застосовуються до учасників, які є безпосереднім виробником (власником документів що посвідчують якісні та технічні характеристики товару (протоколи випробувань, сертифікати відповідності, висновки державної санітарно епідеміологічної експертизи, технічні умови, свідоцтва, тощо)).
Також аналогічні вимоги встановлені в пункті 2 Додатку 2 до тендерної документації.
Предметом даних торгів є тверде палимо, відповідно, Замовник має керуватись пунктом 29 Особливостей.
Відповідно до положень пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Для даного виду товару наявний національний стандарт ДСТУ 8358:2015 "Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови" і це означає, що Замовник має право вимагати документи та встановлювати вимоги до предмета закупівлі виключно за таким національним стандартом.
Відповідно до пункту 13.2 вказаного ДСТУ кожну партію брикетів або гранул під час відвантаження споживачеві супроводжують документом про якість установленої форми, в якому вказують:
- назву й умовне позначення брикетів або гранул;
- призначеність брикетів або гранул;
- специфічні показники брикетів або гранул (групу якості, розміри, форму поперечного перерізу, сировину, зв'язувальну або іншу добавку і її кількість);
- вид спожиткового паковання;
- номінальні габаритні розміри і масу спожиткового паковання; загальну масу партії (її частини) нетто;
- номер партії;
- дату виготовлення;
- позначення цього стандарту;
- номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи; вимоги щодо умов транспортування і зберігання продукції; гарантійний строк зберігання брикетів або гранул;
- номер приймальника технічного контролю підприємства-виробника.
Тобто вказаним стандартом передбачено 1 (один) документ про якість установленої форми і не встановлено вимог щодо надання наступних документів:
- протоколу випробувань;
- вимог до організації (лабораторії), що видає протокол випробувань, її акредитації та підпорядкованості;
- договору з виробником чи іншою особою, що займається реалізацією, та ще на визначений Замовником обсяг товару;
- технічних умов (та вимог до них);
- висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи на ТУ;
- висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи на брикети паливні з деревини твердих порід;
- авторизаційних листів з окремим змістом, тощо.
Тож чим керується Замовник? Чим обґрунтовані його забаганки? На мою думку, такий перелік документів прописано під окремого виробника (учасника) і тільки з метою максимально обмежити конкуренцію у даних торгах.
Я не маю документів, що відповідають забаганкам Замовника, маю лише документи, що передбачені ДСТУ 8358:2015, видані виробником товару, відтак моє право на участь у цих торгах обмежено незаконними вимогами Замовника.
З огляду на вказане вбачається, що Замовником порушено вимоги пункту 29 Особливостей та встановлено дискримінаційну вимогу, що порушує права учасників (в том числі і мої) на участь у цих торгах (порушено вимоги статті 5 Закону).
2.1. Скановану копію протоколу випробувань на паливні брикети, виданого незалежною лабораторією на ім'я учасника або виробника, який включає наступні показники: волога, зольність, нижча теплота згорання, щільність, сірка, дрібні частинки, хлор, азот, діаметр (ширина) та довжина брикету. Показники діаметру (ширини) та довжини мають відповідати ДСТУ 8358:2015 та мають бути відображені у протоколі випробувань. Протокол має бути виданий незалежною акредитованою лабораторією, яка внесена у Реєстр акредитованих органів оцінки відповідності, що розміщений на офіційному сайті "Національного агентства з акредитації України". Разом з тим орган з оцінки відповідності, що видав протокол випробувань, повинен мати нормативні документи на методи випробувань у власній сфері акредитації по усім переліченим показникам предмета закупівлі. Тому, якщо атестат та сфера акредитації органу з оцінки відповідності знаходиться не в публічному доступі, учасник повинен забезпечити наявність таких документів серед тендерної пропозиції. У разі якщо нормативні документи на методи випробувань до предмета закупівлі не входять до сфери акредитації органу з оцінки відповідності, дані обставини будуть розцінені, як не відповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі.
2.2. Учасник повинен підтвердити наявність договірних відносин з виробником паливних брикетів або його офіційним представником, дилером, дистриб'ютором чи покупцем, який здійснює реалізацію та відвантаження Товару, шляхом подання у складі тендерної пропозиції копії договору, що підтверджує можливість отримання Товару, в тій кількості, що відповідає потребі замовника – 191000 кг.
2.3. Якщо учасник пропонує Товар (відповідно до поданого протоколу випробувань) з технічними та якісними показниками, які не передбачені за ДСТУ 8358:2015, в такому випадку серед документів тендерної пропозиції має бути надано:
а) якщо учасник є виробником – технічні умови запропонованого Товару, а також висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на ТУ або іншу технічну документацію згідно ДСТУ 8634:2016 "Система розроблення та поставлення продукції на виробництво. Настанови щодо розроблення та поставлення на виробництво нехарчової продукції" та ДСТУ 3278-95 "Система розроблення та поставлення продукції на виробництво. Основні терміни та визначення", що перевірена у відповідності до положення розділу 7 СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016 "Технічні умови України. Настанови щодо типової побудови, викладення, оформлення, позначення, прийняття та надання чинності". Технічні умови повинні бути діючими та внесеними до бази даних "Технічні умови України".
б) якщо учасник є офіційним представником, дилером, дистриб'ютором чи покупцем, який здійснює реалізацію та відвантаження товару, тощо – копію договору, який підтверджує можливість отримання Товару, в тій кількості, що відповідає потребі замовника де повинно бути зазначено згідно якої технічної документації здійснюється його виробництво. При цьому, у разі наявності в таких документах комерційної та/або конфіденційної інформації, такі відомості можуть бути затоновані (приховані або інше), що унеможливлює замовника і сторонніх осіб ознайомитись зі змістом такої інформації. Однак, до комерційної та/або конфіденційної інформації не можуть відноситись такі відомості, як: найменування суб'єктів господарювання та їх реквізити; конкретна назва та обсяг товару; відомості про технічну документацію (реквізити) на підставі якої здійснюється виробництво товару; строк дії договірних відносин.
Примітка: Вимоги за підпунктом 2.3 Додатку № 2 до тендерної документації не застосовуються до учасників, які пропонують паливний брикет з деревини виготовлений за ДСТУ 8358:2015, у зв'язку з чим відповідні документи, в складі пропозиції таким учасником не надаються і дані обставини не можуть бути підставою для відхилення пропозиції. І напроти, якщо поданий протокол випробувань буде містити технічні параметри, які не передбачені ДСТУ 8358:2015, а також пропозиція учасника не буде містити документів та інформації описаних згідного пункту 2.3. Додатку №2 до тендерної документації, то відповідні обставини будуть оцінені Замовником як не відповідність запропонованого товару до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
2.4. Паливні брикети з деревини повинні: відповідати усім діючим санітарно-епідеміологічним нормам та стандартам України. У зв'язку з чим, учасником у складі тендерної пропозиції надаються документи, які підтверджують, що паливні брикети з деревини твердих порід, а також їх поставка відповідає вимогам безпеки для здоров'я і життя людини та охорони праці і довкілля, а саме: Висновок державної санітарно епідеміологічної експертизи" на брикети паливні з деревини твердих порід.
2.5. Учасник що є офіційним представником, дилером, дистриб'ютором чи покупцем, який здійснює реалізацію та відвантаження товару, тощо: надає авторизаційний лист від виробника товару щодо права використовувати документи що посвідчують якісні та технічні характеристики товару(протоколи випробувань, висновки державної санітарно епідеміологічної експертизи) на ім'я замовника та із зазначенням ідентифікатора закупівлі.
Примітка: Вимоги за підпунктом 2.5 Додатку № 2 до тендерної документації не застосовуються до учасників, які є безпосереднім виробником (власником документів що посвідчують якісні та технічні характеристики товару (протоколи випробувань, сертифікати відповідності, висновки державної санітарно епідеміологічної експертизи, технічні умови, свідоцтва, тощо)).
Відповідно до пункту 4.2 Додатку 1 до Документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, встановлених в Додатку 2 до тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції надає:
2.1. Скановану копію протоколу випробувань на паливні брикети, виданого незалежною лабораторією на ім'я учасника або виробника, який включає наступні показники: волога, зольність, нижча теплота згорання, щільність, сірка, дрібні частинки, хлор, азот, діаметр (ширина) та довжина брикету. Показники діаметру (ширини) та довжини мають відповідати ДСТУ 8358:2015 та мають бути відображені у протоколі випробувань. Протокол має бути виданий незалежною акредитованою лабораторією, яка внесена у Реєстр акредитованих органів оцінки відповідності, що розміщений на офіційному сайті "Національного агентства з акредитації України". Разом з тим орган з оцінки відповідності, що видав протокол випробувань, повинен мати нормативні документи на методи випробувань у власній сфері акредитації по усім переліченим показникам предмета закупівлі. Тому, якщо атестат та сфера акредитації органу з оцінки відповідності знаходиться не в публічному доступі, учасник повинен забезпечити наявність таких документів серед тендерної пропозиції. У разі якщо нормативні документи на методи випробувань до предмета закупівлі не входять до сфери акредитації органу з оцінки відповідності, дані обставини будуть розцінені, як не відповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі.
2.2. Учасник повинен підтвердити наявність договірних відносин з виробником паливних брикетів або його офіційним представником, дилером, дистриб'ютором чи покупцем, який здійснює реалізацію та відвантаження Товару, шляхом подання у складі тендерної пропозиції копії договору, що підтверджує можливість отримання Товару, в тій кількості, що відповідає потребі замовника – 191000 кг.
Примітка: Вимоги за підпунктом 2.2 Додатку 2 до тендерної документації не застосовуються до учасників, які є безпосереднім виробником.
2.3. Якщо учасник пропонує Товар (відповідно до поданого протоколу випробувань) з технічними та якісними показниками, які не передбачені за ДСТУ 8358:2015, в такому випадку серед документів тендерної пропозиції має бути надано:
а) якщо учасник є виробником – технічні умови запропонованого Товару, а також висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на ТУ або іншу технічну документацію згідно ДСТУ 8634:2016 "Система розроблення та поставлення продукції на виробництво. Настанови щодо розроблення та поставлення на виробництво нехарчової продукції" та ДСТУ 3278-95 "Система розроблення та поставлення продукції на виробництво. Основні терміни та визначення", що перевірена у відповідності до положення розділу 7 СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016 "Технічні умови України. Настанови щодо типової побудови, викладення, оформлення, позначення, прийняття та надання чинності". Технічні умови повинні бути діючими та внесеними до бази даних "Технічні умови України".
б) якщо учасник є офіційним представником, дилером, дистриб'ютором чи покупцем, який здійснює реалізацію та відвантаження товару, тощо – копію договору, який підтверджує можливість отримання Товару, в тій кількості, що відповідає потребі замовника де повинно бути зазначено згідно якої технічної документації здійснюється його виробництво. При цьому, у разі наявності в таких документах комерційної та/або конфіденційної інформації, такі відомості можуть бути затоновані (приховані або інше), що унеможливлює замовника і сторонніх осіб ознайомитись зі змістом такої інформації. Однак, до комерційної та/або конфіденційної інформації не можуть відноситись такі відомості, як: найменування суб'єктів господарювання та їх реквізити; конкретна назва та обсяг товару; відомості про технічну документацію (реквізити) на підставі якої здійснюється виробництво товару; строк дії договірних відносин.
Примітка: Вимоги за підпунктом 2.3 Додатку № 2 до тендерної документації не застосовуються до учасників, які пропонують паливний брикет з деревини виготовлений за ДСТУ 8358:2015, у зв'язку з чим відповідні документи, в складі пропозиції таким учасником не надаються і дані обставини не можуть бути підставою для відхилення пропозиції. І напроти, якщо поданий протокол випробувань буде містити технічні параметри, які не передбачені ДСТУ 8358:2015, а також пропозиція учасника не буде містити документів та інформації описаних згідного пункту 2.3. Додатку №2 до тендерної документації, то відповідні обставини будуть оцінені Замовником як не відповідність запропонованого товару до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
2.4. Паливні брикети з деревини повинні: відповідати усім діючим санітарно-епідеміологічним нормам та стандартам України. У зв'язку з чим, учасником у складі тендерної пропозиції надаються документи, які підтверджують, що паливні брикети з деревини твердих порід, а також їх поставка відповідає вимогам безпеки для здоров'я і життя людини та охорони праці і довкілля, а саме: Висновок державної санітарно епідеміологічної експертизи" на брикети паливні з деревини твердих порід.
2.5. Учасник що є офіційним представником, дилером, дистриб'ютором чи покупцем, який здійснює реалізацію та відвантаження товару, тощо: надає авторизаційний лист від виробника товару щодо права використовувати документи що посвідчують якісні та технічні характеристики товару(протоколи випробувань, висновки державної санітарно епідеміологічної експертизи) на ім'я замовника та із зазначенням ідентифікатора закупівлі.
Примітка: Вимоги за підпунктом 2.5 Додатку № 2 до тендерної документації не застосовуються до учасників, які є безпосереднім виробником (власником документів що посвідчують якісні та технічні характеристики товару (протоколи випробувань, сертифікати відповідності, висновки державної санітарно епідеміологічної експертизи, технічні умови, свідоцтва, тощо)).
Також аналогічні вимоги встановлені в пункті 2 Додатку 2 до тендерної документації.
Предметом даних торгів є тверде палимо, відповідно, Замовник має керуватись пунктом 29 Особливостей.
Відповідно до положень пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Для даного виду товару наявний національний стандарт ДСТУ 8358:2015 "Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови" і це означає, що Замовник має право вимагати документи та встановлювати вимоги до предмета закупівлі виключно за таким національним стандартом.
Відповідно до пункту 13.2 вказаного ДСТУ кожну партію брикетів або гранул під час відвантаження споживачеві супроводжують документом про якість установленої форми, в якому вказують:
- назву й умовне позначення брикетів або гранул;
- призначеність брикетів або гранул;
- специфічні показники брикетів або гранул (групу якості, розміри, форму поперечного перерізу, сировину, зв'язувальну або іншу добавку і її кількість);
- вид спожиткового паковання;
- номінальні габаритні розміри і масу спожиткового паковання; загальну масу партії (її частини) нетто;
- номер партії;
- дату виготовлення;
- позначення цього стандарту;
- номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи; вимоги щодо умов транспортування і зберігання продукції; гарантійний строк зберігання брикетів або гранул;
- номер приймальника технічного контролю підприємства-виробника.
Тобто вказаним стандартом передбачено 1 (один) документ про якість установленої форми і не встановлено вимог щодо надання наступних документів:
- протоколу випробувань;
- вимог до організації (лабораторії), що видає протокол випробувань, її акредитації та підпорядкованості;
- договору з виробником чи іншою особою, що займається реалізацією, та ще на визначений Замовником обсяг товару;
- технічних умов (та вимог до них);
- висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи на ТУ;
- висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи на брикети паливні з деревини твердих порід;
- авторизаційних листів з окремим змістом, тощо.
Тож чим керується Замовник? Чим обґрунтовані його забаганки? На мою думку, такий перелік документів прописано під окремого виробника (учасника) і тільки з метою максимально обмежити конкуренцію у даних торгах.
Я не маю документів, що відповідають забаганкам Замовника, маю лише документи, що передбачені ДСТУ 8358:2015, видані виробником товару, відтак моє право на участь у цих торгах обмежено незаконними вимогами Замовника.
З огляду на вказане вбачається, що Замовником порушено вимоги пункту 29 Особливостей та встановлено дискримінаційну вимогу, що порушує права учасників (в том числі і мої) на участь у цих торгах (порушено вимоги статті 5 Закону).
×
-
Назва доказу:
Паспорт якості виробника
-
Повʼязаний документ:
Паспорт якості виробника.pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ 8358-2015
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ 8358-2015 Брикети та гранули паливні з деревинної сировини.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Прошу зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації в цій частині та виключити зазначені вище незаконні вимоги пункту 2 Додатку 2 до Документації, пункту 4.2 Додатку 1 до Документації та підпункту 2 пункту 4.1. Додатку 1 до Документації.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
40d97c88a7414210b8d545d9d767e4d7
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційні вимоги проєкту договору
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Умови проекту договору
Тип порушення:
Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги:
Згідно пункту 6.5. Додатку 4 до Документації (Проєкт договору) за несвоєчасне усунення виявлених недоліків у термін встановлений Сторонами, Постачальник сплачує штраф у розмірі 20% від вартості товару, який підлягає заміні, а за прострочення понад 30 (тридцять) календарних днів додатково сплачує штраф в розмірі 0,1 % від вартості товару, який підлягає заміні за кожен день прострочення, з дня отримання письмового повідомлення від Замовника.
Згідно пункту 6.6. Додатку 4 до Документації (Проєкт договору) сторони домовились, що погоджений розмір збитків, а також неустойки, який підлягає відшкодуванню Замовником за несвоєчасність грошових розрахунків, не може бути більшим за суму заборгованості скоригованої на офіційний індекс інфляції за відповідний період (час прострочення). Відповідно до частини другої статті 625 Цивільного кодексу України та частини шостої статті 231 Господарського кодексу України Сторони встановили інший розмір процентів: 0 (нуль) процентів.
На мою думку, дані умови проєкту договору є несправедливими та незаконними, надмірними та дискримінаційними.
З наведених вимог вбачається, що при недотриманні умов договору Постачальником, передбачені суттєві штрафні санкції, що є вищими ніж передбачено нормами законодавства, натомість, при порушенні зобов'язань за договором Замовником штрафні санкції не передбачено (дорівнюють 0%).
Чинними українськими та європейськими нормами визначено принцип свободи договору і принцип рівності сторін, які визначають правове становище учасників договірних відносин, встановлюючи неможливість сторін примусити іншу сторону до укладення договору, що жодна із сторін не має переваг одна перед одною, незалежно від їх правового статусу.
Натомість, встановлюючи вимоги проєкту договору у вищевикладеній редакції, Замовник нехтує нормами права і фактично змушує учасника погоджуватись з такими умовами (адже учасник не має права пропонувати зміни проєкту договору чи висловити свою незгоду з окремими положеннями проєкту договору у складі тендерної пропозиції). Замовник користується своїм положенням і встановлює не рівні умови до сторін такого Договору.
Я не розумію, чому умовою участі у даних торгах є погодження учасника на проєкт договору, що має не рівні умови для його сторін? Чому з метою реалізації свого права на участь у торгах учасник вимушений погодитись з односторонніми штрафними санкціями? Чому Замовник зловживає своїм становищем (правовим статусом) встановлюючи собі перевагу у проєкті договору? Такі положення проєкту договору порушують моє право на участь у цих торгах, адже я не погоджуюсь на порушення рівності прав сторін у Договорі.
Зауважу, що згідно частини 2 статті 231 ГК України у разі якщо порушено господарське зобов'язання, в якому хоча б одна сторона є суб'єктом господарювання, що належить до державного сектора економіки, або порушення пов'язане з виконанням державного контракту, або виконання зобов'язання фінансується за рахунок Державного бюджету України чи за рахунок державного кредиту, штрафні санкції застосовуються, якщо інше не передбачено законом чи договором, у таких розмірах:
- за порушення умов зобов'язання щодо якості (комплектності) товарів (робіт, послуг) стягується штраф у розмірі двадцяти відсотків вартості неякісних (некомплектних) товарів (робіт, послуг);
- за порушення строків виконання зобов'язання стягується пеня у розмірі 0,1 відсотка вартості товарів (робіт, послуг), з яких допущено прострочення виконання за кожний день прострочення, а за прострочення понад тридцять днів додатково стягується штраф у розмірі семи відсотків вказаної вартості.
Я не заперечую, що Замовник може встановити положення щодо застосування штрафних санкцій, якщо є на те підстави, проте, у такому разі, умови для до застосування штрафних санкцій для сторін повинні бути рівні – якщо для Постачальника (Учасника) передбачені штрафні санкції по такому договору, то і Замовник повинен нести відповідальність (у вигляді штрафу, як то передбачено чинним законодавством) або ж, якщо Покупець (Замовник) може без штрафів порушувати свої зобов'язання за договором, то і Постачальник теж має на це право.
Також, хочу зауважити, що штрафні санкції за договором, на мій погляд, повинні бути помірними та бути справедливими у співвідношенні до серйозності порушення. На мій погляд, штрафна санкція у розмірі 20% від вартості товару, який підлягає заміні, за несвоєчасне усунення виявлених недоліків у термін встановлений Сторонами, є несправедливою та такою, що не узгоджується з нормами Господарського кодексу.
В цілому, виявити свою волю на укладання договору, у якому порушено принцип рівності сторін, встановлені надмірні, несправедливі штрафні санкції я не можу (та маю повне право на такі дії), однак у тендерній документації не надано мені право пропонувати зміни у проєкт договору. Замовник змушує мене погодитись на порушення моїх прав умовами проєкту договору з метою реалізації свого права у цих торгах – фактично примушує погодитись на несправедливі умови, однак це не узгоджується з нормами чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
Наголошу, що прийняти участь у цих торгах може тільки той учасник, що погодиться на такі надмірні, несправедливі та нерівні умови договору, однак я не погоджую такі необґрунтовані вимоги Замовника, що складені на його користь та призводять до зловживань Замовника його правами.
Згідно пункту 6.6. Додатку 4 до Документації (Проєкт договору) сторони домовились, що погоджений розмір збитків, а також неустойки, який підлягає відшкодуванню Замовником за несвоєчасність грошових розрахунків, не може бути більшим за суму заборгованості скоригованої на офіційний індекс інфляції за відповідний період (час прострочення). Відповідно до частини другої статті 625 Цивільного кодексу України та частини шостої статті 231 Господарського кодексу України Сторони встановили інший розмір процентів: 0 (нуль) процентів.
На мою думку, дані умови проєкту договору є несправедливими та незаконними, надмірними та дискримінаційними.
З наведених вимог вбачається, що при недотриманні умов договору Постачальником, передбачені суттєві штрафні санкції, що є вищими ніж передбачено нормами законодавства, натомість, при порушенні зобов'язань за договором Замовником штрафні санкції не передбачено (дорівнюють 0%).
Чинними українськими та європейськими нормами визначено принцип свободи договору і принцип рівності сторін, які визначають правове становище учасників договірних відносин, встановлюючи неможливість сторін примусити іншу сторону до укладення договору, що жодна із сторін не має переваг одна перед одною, незалежно від їх правового статусу.
Натомість, встановлюючи вимоги проєкту договору у вищевикладеній редакції, Замовник нехтує нормами права і фактично змушує учасника погоджуватись з такими умовами (адже учасник не має права пропонувати зміни проєкту договору чи висловити свою незгоду з окремими положеннями проєкту договору у складі тендерної пропозиції). Замовник користується своїм положенням і встановлює не рівні умови до сторін такого Договору.
Я не розумію, чому умовою участі у даних торгах є погодження учасника на проєкт договору, що має не рівні умови для його сторін? Чому з метою реалізації свого права на участь у торгах учасник вимушений погодитись з односторонніми штрафними санкціями? Чому Замовник зловживає своїм становищем (правовим статусом) встановлюючи собі перевагу у проєкті договору? Такі положення проєкту договору порушують моє право на участь у цих торгах, адже я не погоджуюсь на порушення рівності прав сторін у Договорі.
Зауважу, що згідно частини 2 статті 231 ГК України у разі якщо порушено господарське зобов'язання, в якому хоча б одна сторона є суб'єктом господарювання, що належить до державного сектора економіки, або порушення пов'язане з виконанням державного контракту, або виконання зобов'язання фінансується за рахунок Державного бюджету України чи за рахунок державного кредиту, штрафні санкції застосовуються, якщо інше не передбачено законом чи договором, у таких розмірах:
- за порушення умов зобов'язання щодо якості (комплектності) товарів (робіт, послуг) стягується штраф у розмірі двадцяти відсотків вартості неякісних (некомплектних) товарів (робіт, послуг);
- за порушення строків виконання зобов'язання стягується пеня у розмірі 0,1 відсотка вартості товарів (робіт, послуг), з яких допущено прострочення виконання за кожний день прострочення, а за прострочення понад тридцять днів додатково стягується штраф у розмірі семи відсотків вказаної вартості.
Я не заперечую, що Замовник може встановити положення щодо застосування штрафних санкцій, якщо є на те підстави, проте, у такому разі, умови для до застосування штрафних санкцій для сторін повинні бути рівні – якщо для Постачальника (Учасника) передбачені штрафні санкції по такому договору, то і Замовник повинен нести відповідальність (у вигляді штрафу, як то передбачено чинним законодавством) або ж, якщо Покупець (Замовник) може без штрафів порушувати свої зобов'язання за договором, то і Постачальник теж має на це право.
Також, хочу зауважити, що штрафні санкції за договором, на мій погляд, повинні бути помірними та бути справедливими у співвідношенні до серйозності порушення. На мій погляд, штрафна санкція у розмірі 20% від вартості товару, який підлягає заміні, за несвоєчасне усунення виявлених недоліків у термін встановлений Сторонами, є несправедливою та такою, що не узгоджується з нормами Господарського кодексу.
В цілому, виявити свою волю на укладання договору, у якому порушено принцип рівності сторін, встановлені надмірні, несправедливі штрафні санкції я не можу (та маю повне право на такі дії), однак у тендерній документації не надано мені право пропонувати зміни у проєкт договору. Замовник змушує мене погодитись на порушення моїх прав умовами проєкту договору з метою реалізації свого права у цих торгах – фактично примушує погодитись на несправедливі умови, однак це не узгоджується з нормами чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
Наголошу, що прийняти участь у цих торгах може тільки той учасник, що погодиться на такі надмірні, несправедливі та нерівні умови договору, однак я не погоджую такі необґрунтовані вимоги Замовника, що складені на його користь та призводять до зловживань Замовника його правами.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
У зв'язку з наведеним, прошу зобов'язати Замовника внести відповідні зміни у проєкт договору (пункт 6.5. та пункт 6.6.) і встановити рівні та справедливі обов'язки як для Постачальника так і для Замовника (Покупця).