• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 – 33160000-9 Устаткування для операційних блоків (Кліпси для прямого виключення церебральних аневризм)

Завершена

1 997 358.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 986.79 UAH
Період оскарження: 15.08.2024 18:51 - 23.08.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів

Номер: 783b5603dcaa4bdfb1796db0d2c10ae0
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-15-011171-a.b1
Назва: Скарга щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів
Скарга:
Дата розгляду скарги: 23.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.09.2024 13:07
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 25.09.2024 17:32
Автор: ТОВ "ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ ЖИТТЯ", Максим Ямковой +380444677632 m.yamkovoy@t4l.com.ua http://www.t4l.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e940d10e9c4e4556b3acb507721107ab
Заголовок пункту скарги: Додаток 1
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: ДО: ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
адреса: 03035, м. Київ-35, вул. Митрополита Василя Липківського, 45

СКАРЖНИК: ТОВ "ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ ЖИТТЯ"
код ЄДРПОУ: 33297540
адреса: 02095, Україна, Київська область, Київ, ВУЛИЦЯ АХМАТОВОЇ АННИ, будинок 35, офіс 273
тел.: +380444677632


ЗАМОВНИК ТОРГІВ: ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МЕДИЧНІ ЗАКУПІВЛІ УКРАЇНИ"

Вихідний №: 12-09/39/40-10-0500
Дата: від 12.09.2024 року




С К А Р Г А
щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів


Відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі:

№ у ЦБД: UA-2024-08-15-011171-a № ЛОТу (назва): ---

Найменування Замовника: ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МЕДИЧНІ ЗАКУПІВЛІ УКРАЇНИ" (далі по тексту - Замовник)

Розпочато процедуру аукціону: «відкриті торги з особливостями»

Код за Єдиним закупівельним словником (предмет закупівлі): 33162200-5 Інструменти для операційних блоків

Відповідно до інформації з електронної системи закупівель «https://prozorro.gov.ua/» до даної закупівлі, сторона(и) за даною скаргою подали пропозицію(ї) на участь в аукціоні, а саме:

НАЗВА УЧАСНИКА(ІВ) АУКЦІОНУ НАЗВА ДАЛІ ПО ТЕКСТУ СКАРГИ

ТОВ "ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ ЖИТТЯ" (далі по тексту – Скаржник)
ТОВ "Б. БРАУН МЕДІКАЛ УКРАЇНА" (далі по тексту – Учасник, Переможець)
За результатами цінового аукціону Замовник здійснив оцінку тендерної пропозиції Учасника на предмет відповідності її умовам тендерної документації.
Пропозицію Учасника було визначено Замовником такою, що відповідає умовам тендерної документації та визначено Учасника переможцем процедури закупівлі. Відповідно до Протокол розгляду тендерних пропозицій, оприлюдненого Замовником торгів:
НАЗВА ФАЙЛУ (ПРОТОКОЛУ, РІШЕННЯ, ПОВІДОМЛЕННЯ) ДАТА РОЗМІЩЕННЯ ПРОТОКОЛУ В СИСТЕМІ

Протокол УО № 1455 від 09.09.24_визначення переможця (з аукціоном).docx 09.09.2024 13:16
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо відповідності тендерної пропозиції Переможця встановленим вимогам тендерної документації, що підтверджується наступним:
№ ПОРУШЕНО ПУНКТ/ЧАСТИНУ/РОЗДІЛ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ОБҐРУНТУВАННЯ СКАРЖНИКА

1. Додаток № 1 до Тендерної документації
Замовник торгів встановив вимогу, щодо надання документів для підтвердження технічних, якісних характеристик предмету закупівлі, а саме:



Таким чином Замовник торгів встановив технічні характеристики щодо підтвердження граничної довжини браншей.

Згідно з файлом «Додаток 1 МВ 2024_Відповідність», який надав Переможець тендеру, пропонується довжина браншей, однак у цьому файлі не дотримано граничних вимог, встановлених Замовником. Зокрема, у документі відсутні бранші довжиною 5,5 мм та 40 мм, що суперечить вимогам, зазначеним у тендерній документації.



Вимоги тендеру чітко передбачають, що розміри браншей повинні бути починаючи с розміру від 5,5 мм та закінчуючи розміром 40 мм, і це є обов’язковою умовою для відповідності технічним специфікаціям Замовника.

В зазначеному каталозі відсутнє підтвердження наявності таких розмірів.

Отже, Учасником не виконана вимога Замовника, що не відповідає умовам тендерної документації Замовника і є підставою для відхилення пропозиції Учасника на підставі Закону України «Про публічні закупівлі».
2. Додаток № 1 до Тендерної документації
Замовник торгів встановив вимогу, щодо надання документів для підтвердження технічних, якісних характеристик предмету закупівлі, а саме величина розкриття браншей від 5.5 мм до 26 мм.

Таким чином Замовник торгів встановив технічні характеристики щодо підтвердження граничної величини розкриття браншей.

Згідно з файлом «Додаток 1 МВ 2024_Відповідність», який надав Переможець тендеру, пропонується певна величина відкриття браншей, однак у цьому файлі не дотримано граничних вимог, встановлених Замовником. Зокрема, у документі відсутні бранші величиною відкриття 5,5 мм та 26 мм, що суперечить вимогам, зазначеним у тендерній документації.



Вимоги тендеру чітко передбачають, що величина відкриття браншей повинні бути починаючи с розміру від 5,5 мм та закінчуючи розміром 26 мм, і це є обов’язковою умовою для відповідності технічним специфікаціям Замовника.

В зазначеному каталозі відсутнє підтвердження наявності таких розмірів.

Отже, Учасником не виконана вимога Замовника, що не відповідає умовам тендерної документації Замовника і є підставою для відхилення пропозиції Учасника на підставі Закону України «Про публічні закупівлі».
3. Додаток № 1 до Тендерної документації Замовник торгів встановив вимогу, щодо надання документів для підтвердження технічних, якісних характеристик предмету закупівлі, а саме:



Так по позиції два Переможець надає файл «Додаток 1 МВ 2024_Відповідність» який містить посилання та документи які підтверджують технічні, якісні характеристики.

Проте в наданих Переможцем документах не має підтвердження, що кліпси фіністрованого типу.

Таким чином, відсутність чіткого підтвердження, що кліпси є фенестрованого типу, не лише суперечить умовам тендеру, але й може негативно вплинути на подальшу експлуатацію, оскільки Замовник не отримує необхідних гарантій щодо якості та технічних параметрів товару. Це є серйозним аргументом для перегляду пропозиції Переможця, оскільки відповідність технічним вимогам є однією з основних умов успішного виконання договору.

Отже, Учасником не виконана вимога Замовника, що не відповідає умовам тендерної документації Замовника і є підставою для відхилення пропозиції Учасника на підставі Закону України «Про публічні закупівлі».
4. Додаток № 1 до Тендерної документації Замовник торгів встанови вимогу щодо заповнення порівняльної таблиці додатку № 1, а саме:



В інструкції до заповнення міститься примітки яким чином необхідно заповнювати дану таблицю, а саме:

«Назви всіх запропонованих виробів та їх комплектуючих ПОВИННІ ВІДПОВІДАТИ НАЗВІ, зазначеній в декларації про відповідність (за наявності), сертифікаті відповідності (за наявності) та товаросупровідних документах, з якими буде постачатися товар (недотримання цієї вимоги не є підставою для відхилення пропозиції учасника)»(цитата).
У таблиці, яка була надана Переможцем тендеру, міститься посилання на декларацію відповідності та наведено номери продукції, що пропонуються Замовнику торгів. Зокрема, зазначено номер продукції від № 98-301, який, згідно з додатком до декларації, відповідає торговій назві "Язергіл.Титан", таким чином не надав належну назву пропонуємої продукції відповідно до наданої в складі пропозиції інформації.
Такого найменування як "Кліпси ЯЗЕРГІЛ (YASARGIL)" в декларації відповідності чи сертифікат відповідності не має.
Проте, при детальному аналізі самої декларації, було виявлено розбіжність в інформації. В тілі декларації, де вказується найменування продукції, зазначено «Краніальні імпланти, класи ІІа, ІІb, ІІІ». Це суттєво відрізняється від торгової назви "Кліпси ЯЗЕРГІЛ (YASARGIL)", яка зазначена порівняльній таблиці. Така розбіжність створює невизначеність щодо того, чи дійсно запропонована продукція відповідає заявленим технічним характеристикам та чи має вона необхідну декларацію відповідності. Адже краніальні імпланти, згадані в декларації, належать до зовсім іншого класу медичних виробів і можуть мати інші характеристики, порівняно з тим, що пропонується у тендері.
Ця невідповідність є серйозним питанням, оскільки відсутність чіткої відповідності між документами, наданими для підтвердження технічних характеристик товару, може призвести до того, що Замовник отримає продукцію, яка не відповідає його очікуванням або вимогам тендерної документації. Крім того, неправильна класифікація товару може вплинути на його подальше використання, включаючи можливі проблеми з регуляторними нормами та безпекою. Таким чином, виникає обґрунтована потреба в додатковій перевірці документації та уточненні інформації для забезпечення відповідності тендерним вимогам.
Отже, Учасником не виконана вимога Замовника, що не відповідає умовам тендерної документації Замовника і є підставою для відхилення пропозиції Учасника на підставі Закону України «Про публічні закупівлі».
5. Додаток № 1 до Тендерної документації Замовник торгів встанови вимогу щодо заповнення порівняльної таблиці додатку № 1, а саме:



У заповненій таблиці, наданій Переможцем тендеру, відсутня важлива інформація про найменування предмету закупівлі або торгову назву запропонованого медичного виробу.

Це створює серйозну невизначеність, оскільки без чіткого зазначення назви медичного виробу неможливо точно ідентифікувати, що саме пропонується в рамках тендеру. Відповідність найменування предмету закупівлі є ключовою вимогою, оскільки саме за цією інформацією Замовник може перевірити, чи відповідає пропозиція технічним специфікаціям, визначеним у тендерній документації, і чи буде вона придатною для використання за призначенням.

Додатково, назва, зазначена в таблиці, відрізняється від тієї, яка зазначена в декларації відповідності, що створює ще більше сумнівів і ускладнює перевірку документів. Через цю розбіжність неможливо точно встановити, до чого саме належить надана інформація, оскільки невідомо, чи йдеться про один і той же медичний виріб, чи про різні. Така невідповідність є суттєвою перешкодою для оцінки пропозиції, оскільки вона не дозволяє однозначно зробити висновок про те, чи відповідає товар усім вимогам, включаючи безпеку, ефективність та відповідність технічним стандартам.

Відсутність чіткої та однозначної інформації про найменування товару створює проблеми на етапі постачання, коли Замовник не зможе точно контролювати, чи поставлений товар відповідає тому, що було запропоновано в тендері. Це може призведе до юридичних і фінансових ускладнень, зокрема, до неможливості належного виконання контракту.

Отже, Учасником не виконана вимога Замовника, що не відповідає умовам тендерної документації Замовника і є підставою для відхилення пропозиції Учасника на підставі Закону України «Про публічні закупівлі».

Таким чином, тендерна пропозиція Переможця підлягала відхиленню на підставі ЗУ "Про публічні закупівлі" у зв’язку з її невідповідністю умовам тендерної документації.

Зважаючи на викладене вище, Замовник повинен був прийняти рішення про відхилення тендерної пропозицій Переможця згідно умов тендерної документації і оприлюднити протокол відхилення тендерної пропозиції.
Замість цього, всупереч вимогам ЗУ "Про публічні закупівлі" і умовам власної тендерної документації Замовник прийняв неправомірне рішення про відповідність тендерної пропозиції Переможця.
Отже, протиправні дії Замовника полягають у дискримінаційному підході до розгляду тендерних пропозицій учасників аукціону щодо визначення тендерної пропозиції Переможця такою, що відповідає вимогам тендерної документації, в той час як вона не відповідає умовам тендерної документації, що призвело до спотворення результатів аукціону і дискримінації учасників.
При цьому, протиправні дії Замовника, що полягають у визначенні тендерної пропозиції Переможця такою, що відповідає вимогам тендерної документації, в той час як вона не відповідає умовам тендерної документації,, призводить до неможливості Скаржника стати переможцем цього аукціону, чим порушенні наші права та інтереси.
Також заявляємо про бажання бути присутніми на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Наслідком зазначеного вище стало недотримання Замовником 3 з 6 принципів здійснення закупівель, закріплених у Законі України «Про публічні закупівлі», а саме:

- принцип добросовісної конкуренції;
- принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них;
- принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.

Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», Скаржник як суб’єкт оскарження в органі оскарження, звертається до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено права та законні інтереси.


ВИХОДЯЧИ З ВИКЛАДЕНОГО, НА ПІДСТАВІ ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ" СКАРЖНИК ЗВЕРТАЄТЬСЯ З ПРОХАННЯМ ДО ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ:



1. Прийняти цю Скаргу до розгляду.
2. Прийняти обґрунтоване рішення про наявність порушення процедури закупівлі в діях Замовника, що стосується не відхилення тендерної пропозиції Учасника і визнання його Переможцем процедури закупівлі.
3. Зобов’язати уповноважену особу Замовника скасувати рішення про відповідність тендерної пропозиції Переможця всім умовам, встановленим тендерною документацією і визнання його Переможцем процедури закупівлі.


ДОДАТКИ ДО СКАРГИ (ДОКАЗИ):


1. Запропоновані технічні характеристики Переможцем;
2. Каталог;
3. Декларація відповідності.




З ПОВАГОЮ,
ДИРЕКТОР ТОВ «ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ ЖИТТЯ»
Максим ЯМКОВИЙ


Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір