• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

код ДК 021:2015 -09110000-3 - Тверде паливо (Вугілля кам’яне, дрова твердих порід)

Торги не відбулися

98 980.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 989.00 UAH
Період оскарження: 15.08.2024 10:54 - 20.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга, що стосується тендерної документації

Номер: ad8b9b15866c44b9b1b8b15e6b8cce2a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-15-002783-a.b1
Назва: Скарга, що стосується тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 29.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.08.2024 16:22
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.09.2024 12:18
Дата виконання рішення Замовником: 05.09.2024 15:42
Коментар замовника щодо усунення порушень: На підставі Рішення комісії Антимонопольного комітету України №14534-р/пк-пз від 29.08.2024р. про порушення законодавства у сфері публічних закупівель внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі "код ДК 021:2015-09110000-3-Тверде паливо (Вугілля кам'яне , дрова твердих порід)".
Автор: ФОП КРЮЧКОВ АРТУР ГЕННАДІЙОВИЧ, КРЮЧКОВ АРТУР 380508606051 artur-2000@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: bc416f00b51e416ca2b356fb7fc6f44a
Заголовок пункту скарги: Невідповідність умов тендерної документації вимогам п. 45 Особливостей
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно частини 1 Розділу 3 Документації тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/ відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема: Гарантійний лист про відсутність письмових зауважень, претензій, позовів, судових справ у учасника торгів щодо постачання аналогічного предмету закупівлі.
Я не розумію, чому умовою участі у даних торгах є надання гарантійного листа про відсутність письмових зауважень, претензій, позовів, судових справ у учасника торгів щодо постачання аналогічного предмету закупівлі.
Скаржник зареєстрований як фізична особа-підприємець з 27.08.2000 року, за період часу починаючи з 2000 року я приймав участь у багатьох закупівлях, у тому числі і за державні кошти. За цей час Скаржник уклав не один і навіть не один десяток договорів щодо постачання твердого палива. Логічно, що за 24 роки роботи виникали різні форс-мажорні обставини, які унеможливлювали поставку твердого палива покупцю, відповідно через це були різного роду письмові зауваження, претензії, позови. Постачання товару це складний процес, особливо під час війни, і звісно при здійсненні будь-якої діяльності можливі спори або претензії, судові справи, позови, проте наявність претензій чи судового розгляду не доводить неможливість постачальника здійснити поставку товару у необхідній якості та кількості іншому контрагенту, як і не доводить, що претензія чи судовий спір виник між сторонами з вини саме постачальника.
Але все це взагалі не має жодного відношення до того, що наразі я хочу взяти участь в цій закупівлі, цілком можливо стати переможцем та належним чином виконати свої зобов'язання. Проте зробити цього не можу, оскільки Замовник встановив таку вимогу, яка обмежує моє право на участь у закупівлі.
Крім того Скаржнику взагалі незрозуміло, на що впливає те, що в учасника є письмові зауваження, претензії, позови, судові справи перед іншими замовниками, яким чином Заклад професійної (професійно-технічної) освіти "Регіональний центр професійної освіти залізничного транспорту та агротехнічного сервісу" пов'язаний з іншими замовниками.
Відповідно до пункту 45 Особливостей замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
2) учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов'язання за раніше укладеним договором про закупівлю з тим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання і застосування санкцій у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Зазначений учасник процедури закупівлі може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відхилення тендерної пропозиції. Для цього учасник процедури закупівлі (суб'єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов'язався сплатити відповідні зобов'язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, тендерна пропозиція такого учасника не може бути відхилена.
За таких умов, Особливостями передбачена можливість Замовника відхилити Пропозицію учасника, якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов'язання за раніше укладеним договором про закупівлю саме з тим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання і застосування санкцій у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору.
Враховуючи наведене, на мою думку, Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб'єкти господарювання, які зможуть надати гарантійний лист про відсутність письмових зауважень, претензій, позовів, судових справ у учасника торгів щодо постачання аналогічного предмету закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: f2faa8a1dd0c434a856cfed63194cd09
Заголовок пункту скарги: Порушення вимог п.44 Особливостей
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Документи, які надаються переможцем
Тип порушення: Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги: Згідно частини 3 Розділу 4 Документації Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
3) переможець процедури закупівлі:
- не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей.
Натомість, згідно абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
3) переможець процедури закупівлі: не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей.
Відповідно до абзацу 12 пункту 44 Особливостей відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Вбачається, що в Документації не враховані зміни абзацу 3 підпункту 4 пункту 44 Особливостей та відсутня інформація, передбачена абзацом двадцятим пункту 44 Особливостей, що не узгоджується з вимогами Особливостей в цій частині.
Зазначене вказує на порушення Замовником порядку проведення торгів, що встановлений пунктом 44 Особливостей, та прав учасників (у тому числі і Скаржника). Вказане порушення може привести до незаконного розгляду пропозицій Замовником та надасть змогу Замовнику зловживати своїми правами. Через не узгодженість вимог Документації з вимогами чинного законодавства Скаржник не може якісно підготувати свою пропозицію і бути впевненим, що Замовник буде розглядати його пропозицію без порушень чинного законодавства.
За таких умов, вищезазначені умови Документації суперечать положенням Особливостей в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 0e5b1fc556584fbbb1eb9c81fff6509c
Заголовок пункту скарги: Строк дії забезпечення виконання договору
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Тип порушення: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Опис суті пункту скарги: Згідно частини 4 Розділу 6 Документації банківська гарантія повинна містити, зокрема:
− строк дії банківської гарантії (повинен бути не менше ніж 12 місяців).
Наголошу, що згідно пункту 4.4 Розділу 1 Документації кінцевий строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг до 01.11.2024.
Згідно пункту 9.1. проєкту договору (Додатку № 4 до Документації) договір набирає чинності з моменту підписання та діє до 31.12.2024 року, але в будь якому випадку до повного виконання сторонами умов даного Договору.
Я не розуміємо, з яких підстав Замовник вимагає строк дії забезпечення виконання договору щонайменше 12 місяців, за умови, що строк поставки до 01.11.2024, а строк дії договору визначений до 31.12.2024 року. Чим обґрунтовані такі вимоги?
Наголошу, що при внесенні забезпечення у формі гарантії учасник-переможець перераховує суму гарантії на рахунок банку і до кінця строку дії такої гарантії кошти не підлягають поверненню такому учаснику. Тож чому я повинен "заморозити" свої кошти на строк, що фактично перевищує термін виконання основного зобов'язання, що забезпечується, більше ніж на півроку?! З якою метою? – я думаю лише з метою бажання Замовника обмежити конкуренцію даних торгах.
Усі вимоги тендерної документації повинні бути обґрунтовані, усі терміни повинні бути визначені розумно.
Дана вимога порушує моє право на участь у цих торгах та обмежує потенційних учасників, так як участь у цих торгах зможуть прийняти тільки ті учасники, що зможуть (без наявних на це законодавчих підстав) виконати забаганку Замовника з надання забезпечення виконання договору про закупівлю у формі гарантії зі строком дії більше ніж на півроку довше ніж термін виконання основного зобов'язання.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: c25acdf7a6324e67829496575e718288
Заголовок пункту скарги: Порушення вимог п.44 Особливостей
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Документи, які надаються переможцем
Тип порушення: Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог Додатку 1 до Документації учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в пункті 47 Особливостей (крім підпунктів 1 і 7, абзацу чотирнадцятого цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Учасник повинен надати довідку у довільній формі щодо відсутності підстави для відмови учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах, встановленої в абзаці 14 пункту 47 Особливостей.
Згідно частини 3 Додатку 1 до Документації Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей.
Відповідно до пункту 3.1 Додатку 1 до Документації, наявна таблиця, згідно якої Замовник вимагає, зокрема:
Вимоги згідно пункту 47 Особливостей: Учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов'язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків — протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у цьому абзаці, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у відкритих торгах. (абзац 14 пункт 47 Особливостей)
Натомість, наразі пункт 47 Особливостей не містить абзацу 14, так як такий абзац виключено на підставі Постанови КМ № 382 від 02.04.2024.
Згідно пункту 47 Особливостей:
Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7 цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту.
Враховуючи наведене, вбачається, вище перелічені вимоги Документації не узгоджується з вимогами пункту 47 Особливостей в цій частині.
Зазначене вказує на порушення Замовником порядку проведення торгів, що встановлений пунктом 44 Особливостей, та прав учасників (у тому числі і Скаржника). Вказане порушення може привести до незаконного розгляду пропозицій Замовником та надасть змогу Замовнику зловживати своїми правами. Через не узгодженість вимог Документації з вимогами чинного законодавства Скаржник не може якісно підготувати свою пропозицію і бути впевненим, що Замовник буде розглядати його пропозицію без порушень чинного законодавства.
За таких умов, вищезазначені умови Документації суперечать положенням Особливостей в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 4b8b0472b8ea4ea380b0b9a7b9978b2d
Заголовок пункту скарги: Порушення вимог п.29 Особливостей
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: У Додатку 3 до Документації наведена інформація про технічні, якісні, кількісні та інші характеристики (вимоги) до предмета закупівлі. Що стосується дров твердих порід, то Замовник зазначає, що інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики деревини наведені в межах показників Державних стандартів. Дрова повинні відповідати діючим технічним вимогам (ГОСТ 3243-88) на відповідний вид продукції.
Технічні характеристики предмета закупівлі:
Деревина (Дрова твердих порід).
Розміри: довжина від 0,25 м до 0,6 м; товщина від 0,01 м і більше;
Допустима вологість 30-40 %;
Цезій – не більше 600.0; стронцій – не більше 60.0.
Відтак, Замовник вимагає, що технічні, якісні характеристики дров твердих порід повинні відповідати діючим технічним вимогам (ГОСТ 3243-88), однак, встановлює вимоги до предмету закупівлі (Цезій – не більше 600.0; стронцій – не більше 60.0), що в свою чергу не передбачені жодними технічними вимогами (ДСТУ, ТУ) для даного виду товару, зокрема і тим стандартом, відповідність якому вимагає Замовник.
Зауважу, що згідно пункту 29 Особливостей, у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Наголошу, що ГОСТ 3243-88 "Дрова паливні" втратив чинність 01.01.2018 року на підставі Наказу ДП "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 14.12.2015 № 184.
Наразі для даного виду товару є ДСТУ EN 15234-5:2018 (EN 15234-5:2012, IDT) "Біопаливо тверде. Контролювання якості палива. Частина 5. Дрова для непромислового використання".
Цей стандарт не вимагає контролювання якості за такими показниками як цезій та стронцій, так і не встановлює вимог до таких показників.
Виникає питання чим керувався Замовник при встановлені вимог до товару? Під якого виробника прописані ці вимоги та з яких підстав?
Таким чином, для даного виду товару жодним національним стандартом не передбачено визначення та контролювання якості за такими показниками як "бажає" Замовник, у зв'язку з чим, наведені вище положення Документації суперечать вимогам чинного законодавства в цій частині.
Я займаюся реалізацію дров, що відповідають вимогам чинних ДСТУ, а Замовник встановив такі показники (Цезій – не більше 600.0; стронцій – не більше 60.0), що не відповідають положенням ДСТУ для даного виду товару (так як вони не вимагаються взагалі при контролюванні якості і не визначаються), то я не можу прийняти участі в цих торгах.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: fb4ee0ed329e427b90f43e37d33a91ab
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога Проєкту договору
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог пункту 2.1.1. Додатку 4 до Документації заявки здійснюються Покупцем в один з таких способів: у телефонному режимі (в усній формі), факсимільним відправленням, за допомогою електронної пошти шляхом направлення сканованої копії заявки, на електронну пошту Постачальника. Заявка, що передана за допомогою телефонного, факсимільного зв'язку, електронної пошти вважається отриманою в день її відправлення.
Я не можу погодитись з такою вимогою, адже вимога у наведеній редакції унеможливлює захист моїх прав – поясню, що наразі в країні триває війна, наявні перебої з електрикою, проблеми зі зв'язком – ці всі фактори впливають на можливість Постачальника (учасника) реально отримати заявку Замовника. Дана вимога передбачає, що заявка вважається отриманою в день її відправлення, але через фактори, що від мене не залежать, я можу не отримати заявку саме у день її відправлення, і відповідно не виконати її, а Замовник вже буде сприймати такі дії як невиконання вимог договору Постачальником і нараховувати штрафні санкції (зауважу, що це значні штрафні санкції). Це не справедлива вимога, і я не можу на неї погодитись (не погоджую умови договору в цій частині).
Зазначу, що договір вважається дійсним при дотриманні таких умов: законність дії; волевиявлення сторін; дотримання встановленої законом форми договору; правоздатність i дiєздатнiсть сторін. Головним елементом кожного договору є воля сторін, спрямована на досягнення певної мети, яка не суперечить закону. Однак, у цьому проєкті договору є примус – примус погодитись на завідомо несправедливі умови, інакше учасник не може прийняти участь у цих торгах. Замовник ставить ультимативний вибір: або учасник погоджується на несправедливі умови договору або не приймає участь у цих торгах. Я не бажаю погоджуватись на такі умови договору, відтак основний елемент – волевиявлення сторін відсутній.
Я пропоную альтернативну вимогу цього пункту проєкту договору: Заявки здійснюються Покупцем в один з таких способів: факсимільним відправленням, за допомогою електронної пошти шляхом направлення сканованої копії заявки, на електронну пошту Постачальника. Заявка, що передана за допомогою факсимільного зв'язку, електронної пошти вважається отриманою в день підтвердження її отримання Постачальником (шляхом надання відповіді і той ж спосіб, у якій Заявка була надіслана).
За таких умов Постачальник дійсно отримає Заявку від Замовника і буде мати можливість виконати зобов'язання за Договором належним чином і без можливості зловживань своїми правами з боку Покупця (Замовника).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 7
Номер: dc2a9a64ff1741d8bcd3a40d9a8f4261
Заголовок пункту скарги: Проведення лабораторних досліджень за рахунок Постачальника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог пункту 4.5. Додатку 4 до Документації (Проєкт договору) Покупець має право приймати рішення та здійснювати заходи щодо проведення лабораторних досліджень щодо якісних показників товару та їх відповідності вимогам Покупця, з наступним віднесенням здійснених (понесених) при цьому видатків (витрат) на рахунок Постачальника. В такому випадку Покупець вживає заходів щодо забезпечення доставки зразків товару до компетентної лабораторії, а Постачальник здійснює оплату відповідних лабораторних досліджень на умовах та у строки, визначені Покупцем.
Кількість випробувань для вугілля не може перевищувати 3 рази, а для дров 12 разів.
Згідно положень Додатку 3 до Документації Замовник закуповує вугілля кам'яне в кількості 8 тонн і дрова твердих порід в кількості 7 куб.м.
Вимоги щодо вугілля кам'яного:
Поставка здійснюється в обсягах, зазначених у заявці замовника, в залежності від фактичної потреби, окремими партіями орієнтовно 5 тонн.
Вимоги до дров твердих порід:
Поставка здійснюється в обсягах, зазначених у заявці замовника, в залежності від фактичної потреби, окремими партіями орієнтовно 2 куб.м.
Мені не зрозуміло, з яких підстав Замовник, з урахуванням обсягу поставки, намагається покласти на мене витрати на проведення досліджень для вугілля до 3 разів? (Загальний обсяг 8 тонн, приблизний обсяг однієї поставки - 5 тонн, тобто передбачається 2 партії поставки, то чому досліджень за мій рахунок може бути 3?), а для дров до 12 разів (Загальний обсяг дров, що передбачається до поставки, 7 куб.м., обсяг партії орієнтовано 2 куб.м.), тобто передбачається приблизно 4 партії, то про які 12 разів випробувань йде мова?
Я не розумію, як це можливо, а головне навіщо? Навіщо Замовник покладає на мене витрати на проведення такої кількості досліджень, при тому, що обсяг поставки товару є таким не значним? Щоб збільшити вартість моєї пропозиції?
Також я не розумію, як сформувати ціну на товар, що є предметом даних торгів, так як мені не відома вартість досліджень і не відомі показники якості за якими будуть проводитись дослідження? Невідома вартість доставки проб до такої лабораторії – як я повинен це розрахувати?
Замовник зазначає, що саме він (Покупець) визначає умови та строки оплати відповідних лабораторних досліджень, але ніде не вказує такі умови та строки. А якщо Замовник раптом забажає, щоб постачальник оплатив відповідний рахунок на протязі 20 хвилин з моменту його відправлення на електронну пошту постачальника? А якщо це буде вихідний день або не робочий час? Не виконання такої забаганки Замовника може привести до одностороннього розірвання договору з боку Замовника і стягнення забезпечення виконання договору на користь Замовника. Я не можу погодитися з такою вимогою проєкту договору.
Через таку вимогу я не маю можливості якісно підготувати свою пропозицію та сформувати цінову пропозицію у даних торгах, а тому моє право на участь порушено такою невизначеною, необґрунтованою вимогою.
Крім того, зазначу, що предметом закупівлі за цими торгами є постачання твердого палива, а не проведення будь-яких хімічних аналізів. Я не заперечую проти права Замовника проводити будь-які дослідження поставленого товару, але, на мою думку, він має це робити власним коштом.
Мені не зрозуміло, чому я повинен сплачувати за таки аналізи, якщо вони, наприклад, підтверджуватиме, що якість твердого палива повністю відповідає вимогам Замовника.
На мою думку, Замовник має право проводити дослідження товару будь скільки разів у будь-яких лабораторіях, але за свій рахунок. А Постачальник зобов'язаний замінити неякісний товар на Товар належної якості в разі його невідповідності вимогам Замовника.
Вимога пункту 4.5. Додатку 4 до Документації в цій редакції не дає мені належним чином підготувати свою цінову пропозицію і реалізувати моє право на участь у цих торгах.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 8
Номер: c67721ac208c45d09f423b3110e5d905
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні умови Проєкту договору
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог пункту 5.2.1. Додатку 4 до Документації Покупець має право в односторонньому порядку достроково відмовитися від цього Договору у разі порушення Постачальником своїх зобов'язань, повідомивши про це Постачальника письмово (рекомендованим листом на адресу, яка зазначена Постачальником у розділі 12 цього договору) у строк не пізніше ніж за 5 днів до бажаної дати припинення дії Договору. У такому випадку Договір вважається таким, що припинив дію, з моменту настання дати, вказаної у повідомленні, без складання додаткової угоди про розірвання.
Згідно пункту 6.4. Додатку 4 до Документації за односторонню відмову від виконання зобов'язань (у т.ч. відмову від постачання Товару, або відмову від договору) за цим Договором Постачальник сплачує штраф у розмірі 20 відсотків від суми невиконаного зобов'язання.
Вбачається, що Замовник (Покупець) може розірвати договір (відмовитись від зобов'язання) і не нести жодної відповідальності за таке розірвання, однак Учасник (Постачальник), якщо захоче розірвати договір (відмовитись від виконання договору) повинен сплатити штраф у розмірі 20% від суми невиконаного зобов'язання.
Виникає багато питань: а якщо Замовник відмовиться від Договору вже після поставки товару Постачальником (Учасником). Хто буде сплачувати витрати на повернення товару? – Учасник? Якщо учасник не отримає повідомлення про припинення договору і здійснить у цей час поставку? Хто компенсує витрати Постачальнику (Учаснику)? Чому Замовник встановлює не рівні умови для сторін договору? Чому Замовник відмовляється від укладання додаткової угоди про розірвання Договору? Може статися так, що Постачальник ще не отримав відповідного листа, а Замовник для себе вирішив, що Договір вже розірвано.
Чинними українськими та європейськими нормами права визначено принцип свободи договору і принцип рівності сторін, які визначають правове становище учасників договірних відносин, встановлюючи неможливість сторін примусити іншу сторону до укладення договору, що жодна із сторін не має переваг одна перед одною, незалежно від їх правового статусу.
Натомість, встановлюючи вимоги у пункті 5.2.1. і пункті 6.4. проєкту договору у вищевикладеній редакції Замовник нехтує нормами права і фактично змушує учасника погоджуватись з такими умовами (адже учасник не має права пропонувати зміни до проєкту договору чи висловити свою незгоду з окремими положеннями проєкту договору у складі тендерної пропозиції). Замовник користується своїм положенням і встановлює не рівні умови до сторін такого Договору.
Я не розумію, чому умовою участі у даних торгах є погодження учасника на проєкт договору, що має нерівні умови для його сторін. Чому з метою реалізації свого права на участь у торгах учасник вимушений погодитись з такими вимогами проєкту договору. Чому Замовник зловживає своїм становищем (правовим статусом), встановлюючи собі перевагу у проєкті договору. Такі положення проєкту договору порушують права Скаржника на участь у цих торгах, адже я не погоджую порушення рівності прав сторін у договорі.
Я не заперечую, що Замовник може встановити положення щодо відмови від договору, якщо є на те підстави, проте у такому разі умови для відмови від виконання такого договору у сторін повинні бути рівні, якщо для Постачальника (Учасника) передбачені штрафні санкції за відмову від виконання обов'язків по такому договору, то і Продавець повинен нести відповідальність (у вигляді штрафу), або якщо Покупець може без штрафів відмовитись від своїх зобов'язань за договором, то і Постачальник теж має на це право.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 9
Номер: d3c98c1bd46843c899e301960391f6b4
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні умови Проєкту договору
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: Проєкт договору (Додаток 4 до Документації) містить наступні вимоги:
- пункт 5.2.5: У разі порушення Постачальником умов договору, відповідальність за яке передбачена пунктами 6.2. та/або 6.3. та/або 6.4. договору, та якщо розмір штрафних санкцій за дані порушення дорівнює або перевищує суму поставленого але не сплаченого товару, Покупець має право відкласти проведення оплати на строк до вирішення у передбаченому законодавством та цим договором питання сплати штрафних санкцій зі сторони Постачальника.
- пункт 5.3.5: Проводити за свій рахунок лабораторні дослідження якості товару на вимогу Покупця у строки, встановлені вимогою. У випадку невідповідності якості поставленого товару встановленим вимогам законодавства України, Постачальник повинен відшкодувати Покупцю збитки, спричинені простоєм у роботі чи пов'язані з використанням неякісного товару.
- пункт 5.3.6: У разі порушення Постачальником умов договору, відповідальність за яке передбачена пунктами 6.2. та/або 6.3. та/або 6.4 договору, сплатити нараховані штрафні санкції протягом 10 днів з моменту отримання претензії Покупця та на підставі окремо виставленого у кожному випадку рахунка. У випадку невиконання Постачальником вимог даного пункту договору, Покупець не несе відповідальності за несвоєчасне виконання грошових зобов'язань, що виникли за поставлений та неоплачений товар в рамках даного договору.
- пункт 6.2: У разі невиконання, несвоєчасного виконання зобов'язань з поставки Товару або поставки Товару не в повному обсязі, заявленому Покупцем, Постачальник сплачує пеню у розмірі 0,5 % вартості непоставленого Товару за кожний день порушення виконання зобов'язань за Договором, а за прострочення понад 10 (десяти) календарних днів додатково стягується штраф у розмірі 20 % загальної вартості Товару за Договором.
- пункт 6.3: За порушення умов Договору щодо якості поставленого Товару з Постачальника стягується штраф у розмірі 20% вартості неякісного Товару.
З наведених вимог проєкту договору вбачається, що він містить велику кількість штрафів, стягнень з Постачальника, натомість Покупець не несе жодної відповідальності за порушення ним умов Договору, Покупець може лише стягувати санкції, затримувати та не проводити оплату або в односторонньому порядку відмовитись від договору.
Чому Замовнику дозволено порушувати свої зобов'язання за Договором безкарно? За що такі переваги Замовнику? Чому цей проєкт договору містить такі не рівні умови? Вочевидь перевага у даному договорі тільки у Замовника, він звільнений від будь-якої відповідальності взагалі, а Постачальник має лише обов'язки і немає жодних прав, навіть на захист своїх порушених прав.
Складається враження, що Замовник має на меті не придбати товар, а скласти Договір таким чином, щоб максимально обмежити конкуренцію у цих торгах, бо який учасник у такий складний час погодиться на такі несправедливі умови - звісно тільки учасник, що є "обраний" Замовником для перемоги у цих торгах, адже він має дружні відносини з Замовником.
Я не можу погодитись на такі умови проєкту договору. Сторони договору повинні мати взаємні права та обов'язки і якщо до Постачальника є штрафні санкції, то і для Покупця повинна бути передбачена відповідальність, а не так, що Постачальник може навіть не отримати заявку, а виявиться вже "винним" Покупцю і повинен буде оплатити непомірні штрафи, а Покупець може не платити і розірвати договір.
Чинними українськими та європейськими нормами права визначено принцип свободи договору і принцип рівності сторін, які визначають правове становище учасників договірних відносин, встановлюючи неможливість сторін примусити іншу сторону до укладення договору, що жодна із сторін не має переваг одна перед одною, незалежно від їх правового статусу.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 10
Номер: f3a766a0006a4b1f86b1b0d2a257e5d9
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні умови Проєкту договору
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог п.6.6. Додатку 4 до Документації (Проєкт договору) при укладенні Постачальником угод (договорів) з іншими суб'єктами господарювання з метою виконання робіт та постачання матеріалів і товарів за даним договором Постачальник несе повну відповідальність за всі наслідки укладення угод з контрагентами, у відношенні яких буде встановлено, що їхня господарська діяльність є проблемною, сумнівною, протизаконною або за її результатами такі контрагенти притягнуті до відповідальності, або угоди з їхньою участю визнані недійсними.
У випадках залучення Постачальника до відповідальності, передбаченої чинним законодавством України, або визнання даного договору недійсним у зв'язку з укладенням Постачальником угод з контрагентами, у відношенні яких буде встановлено, що їхня господарська діяльність є проблемною, сумнівною або протизаконною, Постачальник відшкодовує Покупцю всі понесені ним збитки та витрати, в результаті сплати штрафних санкцій, а також витрати пов'язані з відновленням Покупцем своїх прав і інтересів відповідно до чинного законодавства України.
Наголошу, що предметом даних торгів є товар, а залучення субпідрядників у даних торгах не передбачено. Усі договірні відносини Постачальника (Учасника) з третіми особами жодним чином не стосуються Замовника (Покупця) і не впливають на його діяльність. Замовник не може нести жодну відповідальність за дії чи бездіяльність треті осіб, з якими замовник не має господарських відносин.
Я не розумію, з якою метою Замовник включив цю вимогу в проєкт договору? Про які штрафи, збитки, витрати на відновлення прав Замовника (Покупця) та інтересів йде мова? Які приховані сенси закладає сюди Замовник? яке нормативне обґрунтування такої вимоги при закупівлі товару? Яке відношення Замовник має до відносин постачальника з третіми особами?
Я взагалі не розумію, чому умовою участі у даних торгах є погодження на необґрунтовані вимоги, що взагалі не мають сенсу і нормативно-правового підкріплення?
Складається таке враження, що Замовник встановив вимоги у проєкті договору з метою обмежити конкуренцію у даних торгах, інакшого пояснення я не знаходжу.
Замовник наполягає, щоб Постачальник оплатив йому всі понесені збитки та витрати, в результаті сплати штрафних санкцій, а також витрати пов'язані з відновленням Покупцем своїх прав і інтересів, але ніде не зазначає методику розрахунку цих збитків і штрафних санкцій, в чому саме полягає відновлення Покупцем його прав і інтересів, про які саме суми йдеться мова. А якщо Покупець (Замовник) забажає отримати на відновлення своїх прав і інтересів декілька мільйонів гривень?
Я не розумію як, у разі перемоги у цих торгах, підписувати такий договір, адже його положення не узгоджуються з загальними нормами права та вимогами законодавства у сфері публічних закупівель. Прийняти участь у цих торгах може лише той учасник, що погодиться на такі безглузді вимоги, порушення своїх прав, а ті учасники, що не погоджуються на таки умови проєкту договору, що порушують їх законні права – обмежені у даних торгах.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 11
Номер: 000d8109453b486593e6addd7df96d9f
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні умови Проєкту договору
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог пункту 11.2. Додатку 4 до Документації (Проєкт договору) Постачальник гарантує, що:
11.2.1. Товар, що буде поставлений за Договором, не підпадає під обмеження, визначені постановами Кабінету Міністрів України від 09.04.2022 № 426 "Про застосування заборони ввезення товарів з Російської Федерації" та від 30.12.2015 № 1147 "Про заборону ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації";
11.2.2. Постачальник не підпадає під обмеження, визначені постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2022 № 187 "Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави України у зв'язку з військовою агресією Російської Федерації".
11.2.3. За порушення гарантій, викладених в п. 11.2. Договору, Постачальник зобов'язаний виплатити на користь Покупця усі штрафи та витрати, понесені Покупцем через недотримання вимог постанов Кабінету Міністрів України від 09.04.2022 № 426, від 30.12.2015 № 1147 та від 03.03.2022 № 187. Крім того, Покупець може в односторонньому порядку відмовитися від Договору, письмово повідомивши про це Постачальника за 5 календарних днів до бажаної дати припинення дії Договору, яка визначена Покупцем у письмовому повідомленні, надісланому Постачальнику. У такому випадку дводенний строк починає спливати із дня наступного за днем направлення Постачальнику письмового повідомлення про відмову Покупця від Договору.
По-перше, згідно підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: учасник процедури закупівлі: є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176).
З наведеної норми вбачається, що Замовник повинен відхилити пропозицію учасника, якщо він пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176), а не укладати договір з таким учасником.
По-друге, я не розумію з яких підстав Постачальник повинен виплатити на користь Покупця усі штрафи та витрати, понесені Покупцем через недотримання вимог постанов Кабінету Міністрів України від 09.04.2022 № 426, від 30.12.2015 № 1147 та від 03.03.2022 № 187. Покупець несе свою персональну відповідальність за порушення ним чинного законодавства, і Постачальник не повинен виплачувати жодних штрафів, які поніс Покупець внаслідок порушень Покупцем вимог чинного законодавства.
Я не розумію чому Постачальник повинен нести якусь відповідальність за дії або бездіяльність Замовника (Покупця) в частині порушень ним вимог чинного законодавства. Це геть не справедлива і незаконна вимога проєкту договору. Я висловлюю свою незгоду з такими умовами Документації (Проєкту договору) і маю на це законне право.
Чинними українськими та європейськими нормами права визначено принцип свободи договору і принцип рівності сторін, які визначають правове становище учасників договірних відносин, встановлюючи неможливість сторін примусити іншу сторону до укладення договору, що жодна із сторін не має переваг одна перед одною, незалежно від їх правового статусу.
Замовник не дотримується принципу свободи договору, а примушує учасника (у тому числі Скаржника) погодитись з незаконною вимогою проекту договору, що перекладає відповідальність Замовника на Постачальника (безпідставно).
Скаржник не може реалізувати своє право на участь у цих торгах через незаконну вимогу, бо не може погодитись на необґрунтовані вимоги. Прийняти участь у цих торгах може лише той учасник, що погодиться на такі необґрунтовані вимоги, нерівність сторін, а ті учасники, що не погоджуються на умови проєкту договору, що порушують його законні права, обмежені у даних торгах.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 12
Номер: 65dded084cb64fc48097178b364ebf98
Заголовок пункту скарги: Неузгодженість вимог тендерної документації між собою
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Тип порушення: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог частини 5 Розділу 6 Документації Замовник вимагає від переможця процедури закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору у вигляді банківської гарантії.
Тим часом, згідно вимог Додатку 4 до Документації (Проєкт договору):
10.1. Покупець вимагає від Постачальника надання ним забезпечення виконання Договору про закупівлю відповідно до статті 27 Закону України "Про публічні закупівлі" та умов Договору про надання забезпечення виконання Договору про закупівлю №______________ від ____________ укладений між Покупцем та Постачальником.
15.2. Постачальник забезпечує виконання Договору у вигляді застави грошових коштів, що перераховані на рахунок Покупця не пізніше дати укладення цього Договору до повного виконання зобов'язань Постачальника.
Тож, мені не зрозуміло, яке забезпечення виконання договору Замовник бажає отримати? Як мені підготувати свою пропозицію? Як укласти договір з Замовником, якщо вимоги тендерної документації не узгоджені між собою?
Такими вимогами Замовник унеможливлює проведення торгів і порушує мої права на участь у цих торгах.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації