-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Нафта і дистиляти (Дизельне паливо, Бензин А 92)
Торги не відбулися
395 300.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 953.00 UAH
мін. крок: 1% або 3 953.00 UAH
Період оскарження:
15.08.2024 10:43 - 06.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА
Номер:
2ac59ecbe981426a939a61921186e1f2
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-08-15-002498-a.a1
Назва:
СКАРГА
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Дог. з НТК Авіас.pdf 19.08.2024 13:08
- скарга у текстовому форматі.docx 19.08.2024 13:08
- СКАРГА 19.08.24 1.pdf 19.08.2024 13:08
- Зразки талонів.pdf 19.08.2024 13:08
- sign.p7s 19.08.2024 13:09
- рішення від 21.08.2024 № 14110.pdf 21.08.2024 16:00
- Інформація про резолютивну частину рішення від 29.08.2024 № 14564.pdf 30.08.2024 15:52
- рішення від 29.08.2024 № 14564.pdf 03.09.2024 15:31
- Тендерна документація зі змінами 02.09.2024 10:17
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.08.2024 13:26
Дата розгляду скарги:
29.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.08.2024 16:00
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
03.09.2024 15:31
Дата виконання рішення Замовником:
03.09.2024 17:06
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Всі вимоги щодо внесення змін до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних умов у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-08-15-002498-a за предметом закупівлі: Дизельне пальне та бензин А-92 назва за кодом ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистилятори виконано
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
9e92b3b2a74c477ba9db70f88a13b01a
Заголовок пункту скарги:
дискримінаційна вимога в тендерній документації в частині наявності у учасників МТБ, а саме щодо АЗС у праві власності та правовстановлюючих документів на такі об'єкти
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до Додатку № 2 до тендерної документації встановлена Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі:
«Довідку в довільній формі про перелік власних або орендованих (автозаправних станцій) АЗС або АЗС партнерів учасника, на яких Учасник може відпускати паливо за вимогою Замовника згідно умов передбачених п. 1.6. цього додатку до тендерної документації. Такий перелік має містити інформацію про адресу місцезнаходження АЗС, найменування власника (орендаря) АЗС та найменування торговельної марки (за наявності).
Копії правовстановлюючих документів, що підтверджують законні підстави Учасника на відпуск палива за вимогою Замовника із автозаправної станції визначеної переліком згідно п. 1.7.1. цього додатку до тендерної документації, а саме документи, що підтверджують право власності на АЗС, а у разі наявності орендованих або партнерських АЗС, документи, що підтверджують законні підстави використання учасником АЗС (договори оренди, партнерські договори, тощо), або копії документів, що підтверджують забезпечення учасника третіми особами відповідними послугами на договірних засадах.
Гарантійний лист від власника (орендаря) АЗС визначеної переліком згідно п. цьогододатку до тендерної документації про можливість відпуску палива протягом 2024 року на умовах передбачених п. 1.6. цього додатку до тендерної документації на користь Замовника. Змістом такого листа має бути передбачено найменування Замовника цих торгів.
…
АЗС повинні бути розташовані : Чернівецька обл., м. Сокиряни, автозапраавні станції (власні), що знаходяться не далі, ніж 5 км від місця знаходження Замовника.»
1.1.Щодо наявності у Учасника власних або орендованих АЗС:
Вимагаючи від учасників:
- власні автозаправних станцій;
- правовстановлюючі документи на право власності на АЗС/використання АЗС;
Копії правовстановлюючих документів, що підтверджують законні підстави Учасника на відпуск палива за вимогою Замовника із автозаправної станції визначеної переліком згідно п. 1.7.1. цього додатку до тендерної документації, а саме документи, що підтверджують право власності на АЗС, а у разі наявності орендованих або партнерських АЗС, документи, що підтверджують законні підстави використання учасником АЗС ТА ВИМОГОЮ щодо наявності власних АЗС - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників», оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають АЗС у власноті/оренді, оскільки тільки учасники власники/орендарі матеріально-технічної бази автозаправних станцій зможуть надати правовстановлюючі документи згідно переліку, встановленого Замовником у тендерній документації.
Правовстан́овлювальний докум́ент — документ, який посвідчує правовий зв'язок конкретного майна з особою його власника та складений у порядку, передбаченому законодавством.
В галузі майнового права «власник», «орендар» та «користувач» має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
З урахуванням вимоги щодо надання правовстановлюючого документу на АЗС – Замовник встановив вимогу щодо наявності у учасників АЗС у праві власності або оренді, що є дискримінаційним та передбачає наявність матеріально-технічної бази у Учасників. Така вимога суперечить п. 29 Особливостей.
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності/оренді - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС».
Скаржник може запропонувати АЗС мережу Авіас за вимогою щодо місцезнаходження АЗС встановлених Замовником (АЗС повинні бути розташовані : Чернівецька обл., м. Сокиряни, автозапраавні станції (власні), що знаходяться не далі, ніж 5 км від місця знаходження Замовника), АЛЕ при цьому такі АЗС не знаходяться у праві власності ні Скаржника, ні його партнера. Місцезнаходження АЗС:
м. Сокиряни, вул. О. Кобилянської, 80 та інші міста України згідно переліку АЗС за посиланням https://avias.ua/karta-azs/ .
На підтвердження вищезазначеної інформації надаємо:
І. Партнерський договір №НТК-АВІС25/01/23-001 від 01.12.2023 року, укладеним з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ», копію якого надаємо у вкладенні (Додаток № 1 до скарги), чим відповідає вимогам встановленої у тендерної документації замовника щодо місцезнаходження АЗС, за умови що АЗС не належить потенційному учаснику на праві власності/оренди та у Скаржника не має Копії правовстановлюючих документів, що підтверджують законні підстави Учасника на відпуск палива за вимогою Замовника із автозаправної станції визначеної переліком згідно п. 1.7.1. цього додатку до тендерної документації, а саме документи, що підтверджують право власності на АЗС, а у разі наявності орендованих або партнерських АЗС, документи, що підтверджують законні підстави використання учасником АЗС (договори оренди, партнерські договори, тощо), або копії документів, що підтверджують забезпечення учасника третіми особами відповідними послугами на договірних засадах.:.
За умовами Договору:
Відповідно до п. 1.1. Договору, В порядку та на умовах, визначених Договором, Продавець зобов’язується передати кількість бланків-дозволів (талонів, скретч-карток), встановленого мережею АЗС «Авіас», «ANP», «Мавекс» зразка (далі - Товар), які надають право на отримання палива в мережі АЗС, у власність Покупця, а Покупець зобов’язується прийняти бланки-дозволи (талони, скретч-картки) і сплатити за них грошову суму.
Відповідно до п. 1.3. Договору, Бланк - є документом встановленого зразку та форми, одноразового використання, що посвідчує право Покупця та/або уповноваженого ним Користувача/контрагента нa одержання визначеної в ньому кількості та марки пального на АЗС. Бланк має ступінь захисту та обов'язкові реквізити ( товарний знак; марка та кількість пального; найменування регіону, в якому розташовані АЗС, що здійснюють передачу пального на умовах, визначених у Договорі; серія, номер Бланка та інші реквізити, передбачені емітентом (штрих-код, відтиск печатки (штампу) за наявності та інше).
Відповідно до п. 1.4. Договору, Право власності на пальне переходить до Покупця в момент передачі Бланків Продавцем..
Відповідно до п. 1.2. Договору, Передача пального здійснюється на умовах EXW- АЗС партнерів Продавця (відповідно до Міжнародних правил по тлумаченню термінів "Інкотермс-2010") (далі- АЗС), перелік яких надає Продавець. Передача пального здійснюється по факту пред'явлення Покупцем або контрагентом Покупця Користувачем бланку-дозволу внутрішнього обігу (далі - Користувач), емітованого мережею АЗС «Авіас» (далі - Бланк).
Зразки талонів, емітовані мережею АЗС Авіас, надано у Додатку № 2 до скарги.
Отже, зазначені вище партнерські договори надають право ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» право здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС Авіас для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому відповідні АЗС не знаходяться у праві власності/оренді Скаржника та/або партнера Скаржника, що нівелює можливість надати правовстановлюючі документи на АЗС що підтверджують право використання АЗС учасником, що свідчить про дискримінаційний характер відповідної вимоги тендерної документації.
Скаржник здійснює перепродаж талонів мережі АЗС «Авіас» та інших мереж АЗС, які придбані на умовах укладеного між Скаржником та продавцем талонів мережі АЗС договором.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідні вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару.
Водночас, Скаржник зауважує, що предметом даної закупівлі є: Дизельне пальне та бензин А-92 назва за кодом ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистилятори.
Згідно п. 29 Особливостей, у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
«Довідку в довільній формі про перелік власних або орендованих (автозаправних станцій) АЗС або АЗС партнерів учасника, на яких Учасник може відпускати паливо за вимогою Замовника згідно умов передбачених п. 1.6. цього додатку до тендерної документації. Такий перелік має містити інформацію про адресу місцезнаходження АЗС, найменування власника (орендаря) АЗС та найменування торговельної марки (за наявності).
Копії правовстановлюючих документів, що підтверджують законні підстави Учасника на відпуск палива за вимогою Замовника із автозаправної станції визначеної переліком згідно п. 1.7.1. цього додатку до тендерної документації, а саме документи, що підтверджують право власності на АЗС, а у разі наявності орендованих або партнерських АЗС, документи, що підтверджують законні підстави використання учасником АЗС (договори оренди, партнерські договори, тощо), або копії документів, що підтверджують забезпечення учасника третіми особами відповідними послугами на договірних засадах.
Гарантійний лист від власника (орендаря) АЗС визначеної переліком згідно п. цьогододатку до тендерної документації про можливість відпуску палива протягом 2024 року на умовах передбачених п. 1.6. цього додатку до тендерної документації на користь Замовника. Змістом такого листа має бути передбачено найменування Замовника цих торгів.
…
АЗС повинні бути розташовані : Чернівецька обл., м. Сокиряни, автозапраавні станції (власні), що знаходяться не далі, ніж 5 км від місця знаходження Замовника.»
1.1.Щодо наявності у Учасника власних або орендованих АЗС:
Вимагаючи від учасників:
- власні автозаправних станцій;
- правовстановлюючі документи на право власності на АЗС/використання АЗС;
Копії правовстановлюючих документів, що підтверджують законні підстави Учасника на відпуск палива за вимогою Замовника із автозаправної станції визначеної переліком згідно п. 1.7.1. цього додатку до тендерної документації, а саме документи, що підтверджують право власності на АЗС, а у разі наявності орендованих або партнерських АЗС, документи, що підтверджують законні підстави використання учасником АЗС ТА ВИМОГОЮ щодо наявності власних АЗС - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників», оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають АЗС у власноті/оренді, оскільки тільки учасники власники/орендарі матеріально-технічної бази автозаправних станцій зможуть надати правовстановлюючі документи згідно переліку, встановленого Замовником у тендерній документації.
Правовстан́овлювальний докум́ент — документ, який посвідчує правовий зв'язок конкретного майна з особою його власника та складений у порядку, передбаченому законодавством.
В галузі майнового права «власник», «орендар» та «користувач» має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
З урахуванням вимоги щодо надання правовстановлюючого документу на АЗС – Замовник встановив вимогу щодо наявності у учасників АЗС у праві власності або оренді, що є дискримінаційним та передбачає наявність матеріально-технічної бази у Учасників. Така вимога суперечить п. 29 Особливостей.
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності/оренді - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС».
Скаржник може запропонувати АЗС мережу Авіас за вимогою щодо місцезнаходження АЗС встановлених Замовником (АЗС повинні бути розташовані : Чернівецька обл., м. Сокиряни, автозапраавні станції (власні), що знаходяться не далі, ніж 5 км від місця знаходження Замовника), АЛЕ при цьому такі АЗС не знаходяться у праві власності ні Скаржника, ні його партнера. Місцезнаходження АЗС:
м. Сокиряни, вул. О. Кобилянської, 80 та інші міста України згідно переліку АЗС за посиланням https://avias.ua/karta-azs/ .
На підтвердження вищезазначеної інформації надаємо:
І. Партнерський договір №НТК-АВІС25/01/23-001 від 01.12.2023 року, укладеним з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ», копію якого надаємо у вкладенні (Додаток № 1 до скарги), чим відповідає вимогам встановленої у тендерної документації замовника щодо місцезнаходження АЗС, за умови що АЗС не належить потенційному учаснику на праві власності/оренди та у Скаржника не має Копії правовстановлюючих документів, що підтверджують законні підстави Учасника на відпуск палива за вимогою Замовника із автозаправної станції визначеної переліком згідно п. 1.7.1. цього додатку до тендерної документації, а саме документи, що підтверджують право власності на АЗС, а у разі наявності орендованих або партнерських АЗС, документи, що підтверджують законні підстави використання учасником АЗС (договори оренди, партнерські договори, тощо), або копії документів, що підтверджують забезпечення учасника третіми особами відповідними послугами на договірних засадах.:.
За умовами Договору:
Відповідно до п. 1.1. Договору, В порядку та на умовах, визначених Договором, Продавець зобов’язується передати кількість бланків-дозволів (талонів, скретч-карток), встановленого мережею АЗС «Авіас», «ANP», «Мавекс» зразка (далі - Товар), які надають право на отримання палива в мережі АЗС, у власність Покупця, а Покупець зобов’язується прийняти бланки-дозволи (талони, скретч-картки) і сплатити за них грошову суму.
Відповідно до п. 1.3. Договору, Бланк - є документом встановленого зразку та форми, одноразового використання, що посвідчує право Покупця та/або уповноваженого ним Користувача/контрагента нa одержання визначеної в ньому кількості та марки пального на АЗС. Бланк має ступінь захисту та обов'язкові реквізити ( товарний знак; марка та кількість пального; найменування регіону, в якому розташовані АЗС, що здійснюють передачу пального на умовах, визначених у Договорі; серія, номер Бланка та інші реквізити, передбачені емітентом (штрих-код, відтиск печатки (штампу) за наявності та інше).
Відповідно до п. 1.4. Договору, Право власності на пальне переходить до Покупця в момент передачі Бланків Продавцем..
Відповідно до п. 1.2. Договору, Передача пального здійснюється на умовах EXW- АЗС партнерів Продавця (відповідно до Міжнародних правил по тлумаченню термінів "Інкотермс-2010") (далі- АЗС), перелік яких надає Продавець. Передача пального здійснюється по факту пред'явлення Покупцем або контрагентом Покупця Користувачем бланку-дозволу внутрішнього обігу (далі - Користувач), емітованого мережею АЗС «Авіас» (далі - Бланк).
Зразки талонів, емітовані мережею АЗС Авіас, надано у Додатку № 2 до скарги.
Отже, зазначені вище партнерські договори надають право ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» право здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС Авіас для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому відповідні АЗС не знаходяться у праві власності/оренді Скаржника та/або партнера Скаржника, що нівелює можливість надати правовстановлюючі документи на АЗС що підтверджують право використання АЗС учасником, що свідчить про дискримінаційний характер відповідної вимоги тендерної документації.
Скаржник здійснює перепродаж талонів мережі АЗС «Авіас» та інших мереж АЗС, які придбані на умовах укладеного між Скаржником та продавцем талонів мережі АЗС договором.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідні вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару.
Водночас, Скаржник зауважує, що предметом даної закупівлі є: Дизельне пальне та бензин А-92 назва за кодом ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистилятори.
Згідно п. 29 Особливостей, у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
×
-
Назва доказу:
Договір
-
Повʼязаний документ:
Дог. з НТК Авіас.pdf
-
-
Назва доказу:
Талони
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду та задовільнити. 2. Зобов’язати Замовника КП Сокиряни-благоустрій внести зміни до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних умов у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-08-15-002498-a за предметом закупівлі: Дизельне пальне та бензин А-92 назва за кодом ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистилятори.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
35bae2ce391042c18af38c1999b0fc9c
Заголовок пункту скарги:
дискримінаційна вимога в тендерній документації в частині надання САМЕ листа від власника/орендаря АЗС
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до Додатку № 2 до тендерної документації встановлена Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі:
«Довідку в довільній формі про перелік власних або орендованих (автозаправних станцій) АЗС або АЗС партнерів учасника, на яких Учасник може відпускати паливо за вимогою Замовника згідно умов передбачених п. 1.6. цього додатку до тендерної документації. Такий перелік має містити інформацію про адресу місцезнаходження АЗС, найменування власника (орендаря) АЗС та найменування торговельної марки (за наявності).
Копії правовстановлюючих документів, що підтверджують законні підстави Учасника на відпуск палива за вимогою Замовника із автозаправної станції визначеної переліком згідно п. 1.7.1. цього додатку до тендерної документації, а саме документи, що підтверджують право власності на АЗС, а у разі наявності орендованих або партнерських АЗС, документи, що підтверджують законні підстави використання учасником АЗС (договори оренди, партнерські договори, тощо), або копії документів, що підтверджують забезпечення учасника третіми особами відповідними послугами на договірних засадах.
Гарантійний лист від власника (орендаря) АЗС визначеної переліком згідно п. цьогододатку до тендерної документації про можливість відпуску палива протягом 2024 року на умовах передбачених п. 1.6. цього додатку до тендерної документації на користь Замовника. Змістом такого листа має бути передбачено найменування Замовника цих торгів.
…
АЗС повинні бути розташовані : Чернівецька обл., м. Сокиряни, автозапраавні станції (власні), що знаходяться не далі, ніж 5 км від місця знаходження Замовника.»
1.2. Щодо гарантійного листа САМЕ від власника(орендаря) АЗС:
Замовником встановлена вимога щодо надання Гарантійного листа САМЕ від власника/орендаря АЗС згідно Переліку АЗС.
Замовник вимагає від учасника надання «Гарантійний лист від власника (орендаря) АЗС згідно п. цього додатку до тендерної документації». Зазначена умова тендерної документації – передбачає, що у потенційного учасника мають бути наявні партнерські/договірні відносини саме з власником та/або орендарем АЗС.
Відповідно до зазначеної вище умови – Замовник НЕ дозволяє учасникам мати партнерські АЗС, або обмежує таке партнерство у вигляді наявності партнерських відносин САМЕ з власником або орендарем АЗС.
Умовами тендерної документації суперечливі та дискримінаційні в частині надання учасником Листа САМЕ від власника/орендаря АЗС.
Скаржник не має власних АЗС та планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автотранспорту через мережу АЗС, яка НЕ належить Партнеру на праві власності або оренди. Компанія Скаржника має укладені партнерські договори з уповноваженим на продаж талонів мережі АЗС, а отже НЕ може надати Гарантійний лист від власника АЗС, оскільки має партнерські відносини з партнерами уповноваженими на продаж талонів мережі АЗС.
Скаржник не має партнерських відносин с власниками/орендарями АЗС повинні бути розташовані : Чернівецька обл., м. Сокиряни, автозапраавні станції (власні), що знаходяться не далі, ніж 5 км від місця знаходження Замовника, а отже умова щодо надання листа САМЕ від власника (орендаря) АЗС – є дискримінаційною та обмежувальною. Скаржник може надати Лист від Партнера на виконання тим самим об’єктивним обставинам, оскільки ПАРТНЕР СКАРЖНИКА НЕ Є ВЛАСНИКОМ/ОРЕНДАРЕМ АЗС а адміністративних межах Чернівецької обл., м. Сокиряни, що знаходяться не далі, ніж 5 км від місця знаходження Замовника (місцезнаходження Замовника 60200, Чернівецька обл., м. Сокиряни, вул. Центральна, 44).
Скаржник може запропонувати АЗС мережу Авіас, яка знаходиться в адміністративних межах м. Сокирянин, Чернівецької області, а саме за адресами, переліченими в п. 1.1. цієї Скарги:
На підтвердження вищезазначеної інформації надаємо:
І. Партнерський договір №НТК-АВІС25/01/23-001 від 01.12.2023 року, укладеним з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ», копію якого надаємо у вкладенні (Додаток № 1 до скарги), чим відповідає вимогам встановленої у тендерної документації замовника щодо місцезнаходження АЗС, за умови що АЗС не належить потенційному учаснику на праві власності/оренди та у Скаржника не має САМЕ договору зберігання з АЗС:.
За умовами Договору:
Відповідно до п. 1.1. Договору, В порядку та на умовах, визначених Договором, Продавець зобов’язується передати кількість бланків-дозволів (талонів, скретч-карток), встановленого мережею АЗС «Авіас», «ANP», «Мавекс» зразка (далі - Товар), які надають право на отримання палива в мережі АЗС, у власність Покупця, а Покупець зобов’язується прийняти бланки-дозволи (талони, скретч-картки) і сплатити за них грошову суму.
Відповідно до п. 1.3. Договору, Бланк - є документом встановленого зразку та форми, одноразового використання, що посвідчує право Покупця та/або уповноваженого ним Користувача/контрагента нa одержання визначеної в ньому кількості та марки пального на АЗС. Бланк має ступінь захисту та обов'язкові реквізити ( товарний знак; марка та кількість пального; найменування регіону, в якому розташовані АЗС, що здійснюють передачу пального на умовах, визначених у Договорі; серія, номер Бланка та інші реквізити, передбачені емітентом (штрих-код, відтиск печатки (штампу) за наявності та інше).
Відповідно до п. 1.4. Договору, Право власності на пальне переходить до Покупця в момент передачі Бланків Продавцем..
Відповідно до п. 1.2. Договору, Передача пального здійснюється на умовах EXW- АЗС партнерів Продавця (відповідно до Міжнародних правил по тлумаченню термінів "Інкотермс-2010") (далі- АЗС), перелік яких надає Продавець. Передача пального здійснюється по факту пред'явлення Покупцем або контрагентом Покупця Користувачем бланку-дозволу внутрішнього обігу (далі - Користувач), емітованого мережею АЗС «Авіас» (далі - Бланк).
Зразки талонів, емітовані мережею АЗС Авіас, надано у Додатку № 2 до скарги.
Варто зазначити, що згідно п. 29 Особливостей У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
«Довідку в довільній формі про перелік власних або орендованих (автозаправних станцій) АЗС або АЗС партнерів учасника, на яких Учасник може відпускати паливо за вимогою Замовника згідно умов передбачених п. 1.6. цього додатку до тендерної документації. Такий перелік має містити інформацію про адресу місцезнаходження АЗС, найменування власника (орендаря) АЗС та найменування торговельної марки (за наявності).
Копії правовстановлюючих документів, що підтверджують законні підстави Учасника на відпуск палива за вимогою Замовника із автозаправної станції визначеної переліком згідно п. 1.7.1. цього додатку до тендерної документації, а саме документи, що підтверджують право власності на АЗС, а у разі наявності орендованих або партнерських АЗС, документи, що підтверджують законні підстави використання учасником АЗС (договори оренди, партнерські договори, тощо), або копії документів, що підтверджують забезпечення учасника третіми особами відповідними послугами на договірних засадах.
Гарантійний лист від власника (орендаря) АЗС визначеної переліком згідно п. цьогододатку до тендерної документації про можливість відпуску палива протягом 2024 року на умовах передбачених п. 1.6. цього додатку до тендерної документації на користь Замовника. Змістом такого листа має бути передбачено найменування Замовника цих торгів.
…
АЗС повинні бути розташовані : Чернівецька обл., м. Сокиряни, автозапраавні станції (власні), що знаходяться не далі, ніж 5 км від місця знаходження Замовника.»
1.2. Щодо гарантійного листа САМЕ від власника(орендаря) АЗС:
Замовником встановлена вимога щодо надання Гарантійного листа САМЕ від власника/орендаря АЗС згідно Переліку АЗС.
Замовник вимагає від учасника надання «Гарантійний лист від власника (орендаря) АЗС згідно п. цього додатку до тендерної документації». Зазначена умова тендерної документації – передбачає, що у потенційного учасника мають бути наявні партнерські/договірні відносини саме з власником та/або орендарем АЗС.
Відповідно до зазначеної вище умови – Замовник НЕ дозволяє учасникам мати партнерські АЗС, або обмежує таке партнерство у вигляді наявності партнерських відносин САМЕ з власником або орендарем АЗС.
Умовами тендерної документації суперечливі та дискримінаційні в частині надання учасником Листа САМЕ від власника/орендаря АЗС.
Скаржник не має власних АЗС та планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автотранспорту через мережу АЗС, яка НЕ належить Партнеру на праві власності або оренди. Компанія Скаржника має укладені партнерські договори з уповноваженим на продаж талонів мережі АЗС, а отже НЕ може надати Гарантійний лист від власника АЗС, оскільки має партнерські відносини з партнерами уповноваженими на продаж талонів мережі АЗС.
Скаржник не має партнерських відносин с власниками/орендарями АЗС повинні бути розташовані : Чернівецька обл., м. Сокиряни, автозапраавні станції (власні), що знаходяться не далі, ніж 5 км від місця знаходження Замовника, а отже умова щодо надання листа САМЕ від власника (орендаря) АЗС – є дискримінаційною та обмежувальною. Скаржник може надати Лист від Партнера на виконання тим самим об’єктивним обставинам, оскільки ПАРТНЕР СКАРЖНИКА НЕ Є ВЛАСНИКОМ/ОРЕНДАРЕМ АЗС а адміністративних межах Чернівецької обл., м. Сокиряни, що знаходяться не далі, ніж 5 км від місця знаходження Замовника (місцезнаходження Замовника 60200, Чернівецька обл., м. Сокиряни, вул. Центральна, 44).
Скаржник може запропонувати АЗС мережу Авіас, яка знаходиться в адміністративних межах м. Сокирянин, Чернівецької області, а саме за адресами, переліченими в п. 1.1. цієї Скарги:
На підтвердження вищезазначеної інформації надаємо:
І. Партнерський договір №НТК-АВІС25/01/23-001 від 01.12.2023 року, укладеним з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ», копію якого надаємо у вкладенні (Додаток № 1 до скарги), чим відповідає вимогам встановленої у тендерної документації замовника щодо місцезнаходження АЗС, за умови що АЗС не належить потенційному учаснику на праві власності/оренди та у Скаржника не має САМЕ договору зберігання з АЗС:.
За умовами Договору:
Відповідно до п. 1.1. Договору, В порядку та на умовах, визначених Договором, Продавець зобов’язується передати кількість бланків-дозволів (талонів, скретч-карток), встановленого мережею АЗС «Авіас», «ANP», «Мавекс» зразка (далі - Товар), які надають право на отримання палива в мережі АЗС, у власність Покупця, а Покупець зобов’язується прийняти бланки-дозволи (талони, скретч-картки) і сплатити за них грошову суму.
Відповідно до п. 1.3. Договору, Бланк - є документом встановленого зразку та форми, одноразового використання, що посвідчує право Покупця та/або уповноваженого ним Користувача/контрагента нa одержання визначеної в ньому кількості та марки пального на АЗС. Бланк має ступінь захисту та обов'язкові реквізити ( товарний знак; марка та кількість пального; найменування регіону, в якому розташовані АЗС, що здійснюють передачу пального на умовах, визначених у Договорі; серія, номер Бланка та інші реквізити, передбачені емітентом (штрих-код, відтиск печатки (штампу) за наявності та інше).
Відповідно до п. 1.4. Договору, Право власності на пальне переходить до Покупця в момент передачі Бланків Продавцем..
Відповідно до п. 1.2. Договору, Передача пального здійснюється на умовах EXW- АЗС партнерів Продавця (відповідно до Міжнародних правил по тлумаченню термінів "Інкотермс-2010") (далі- АЗС), перелік яких надає Продавець. Передача пального здійснюється по факту пред'явлення Покупцем або контрагентом Покупця Користувачем бланку-дозволу внутрішнього обігу (далі - Користувач), емітованого мережею АЗС «Авіас» (далі - Бланк).
Зразки талонів, емітовані мережею АЗС Авіас, надано у Додатку № 2 до скарги.
Варто зазначити, що згідно п. 29 Особливостей У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
×
-
Назва доказу:
Талони
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір
-
Повʼязаний документ:
Дог. з НТК Авіас.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду та задовільнити. 2. Зобов’язати Замовника КП Сокиряни-благоустрій внести зміни до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних умов у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-08-15-002498-a за предметом закупівлі: Дизельне пальне та бензин А-92 назва за кодом ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистилятори.