-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Бензин; Дизельне паливо
Завершена
377 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 775.00 UAH
мін. крок: 1% або 3 775.00 UAH
Період оскарження:
13.08.2024 18:18 - 20.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
758ad8ddf1d2431f8ffe54411b14a427
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-08-13-011549-a.a2
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга від 05.09.2024 року на умови док. ВО ВК Новодмитрівської СР Золотоніського району Черкаської обл..pdf 05.09.2024 14:13
- Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf 05.09.2024 14:13
- Скарга від 05.09.2024 року на умови док. Замовника UA-2024-08-13-011549-a.docx 05.09.2024 14:13
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf 05.09.2024 14:13
- sign.p7s 05.09.2024 14:14
- рішення від 09.09.2024 № 14964.pdf 09.09.2024 15:22
- Інформація про резолютивну частину рішення від 16.09.2024 № 15302.pdf 17.09.2024 13:09
- рішення від 16.09.2024 № 15302.pdf 19.09.2024 13:08
- Додаток 2 Скарга від 17.08.2024 року на умови документації_ВО ВК Новодмитрівської сільської ради Золотоніського райо.pdf 12.09.2024 22:37
- Пояснення щодо UA-2024-08-13-011549-a.b1.doc 12.09.2024 22:37
- Додаток 3 рішення від 28.08.2024 №14485.pdf 12.09.2024 22:37
- Додаток 1 Тендерна документація.docx 12.09.2024 22:37
- Додаток 1 Тендерна документація.docx 12.09.2024 22:40
- Пояснення щодо UA-2024-08-13-011549-a.a2.doc 12.09.2024 22:40
- Додаток 2 Скарга від 17.08.2024 року на умови документації_ВО ВК Новодмитрівської сільської ради Золотоніського райо.pdf 12.09.2024 22:40
- Додаток 3 рішення від 28.08.2024 №14485.pdf 12.09.2024 22:40
- ЗТД 2 бензин та дизельне паливо 2024 - копия.docx 19.09.2024 19:07
- Перелік змін до ТД 2.docx 19.09.2024 19:07
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.09.2024 14:38
Дата розгляду скарги:
16.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.09.2024 15:22
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.09.2024 13:09
Дата виконання рішення Замовником:
19.09.2024 19:07
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Скарга задоволена, а саме відповідно до рішення АМКУ внесено зміни у тендерну документацію
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
867bf228856642b6aef713a6fe3844f5
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо терміну дії талонів та/або скретч-карт, який повинен бути 1 рік з дати отримання товару.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
13.08.2024 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-08-13-011549-a, за предметом «код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 09130000-9 - Нафта і дистиляти ( Бензин; Дизельне паливо)», Замовником було опубліковано тендерну документацію, яка містить дискримінаційні умови, які обмежують ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ», в праві на участь, а також зазначена тендерна документація складена з порушенням пункту 29 Особливостей та ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
04.09.2024 року, у відповідній закупівлі за ідентифікатором UA-2024-08-13-011549-a, Замовником було внесені зміни до тендерної документації (Додаток № 3 до тендерної документації яка містить Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі), які можуть бути оскаржені відповідно до абзацу 2 пункту 59 Особливостей, відповідно до якого скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися протягом чотирьох днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але не пізніше ніж за три дні до встановленого на момент прийняття такого рішення, дії чи бездіяльності замовника кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Кінцевий строк подання пропозиції до 09.09.2024 00:00, що свідчить про підставу Скаржника подання скарги на умови тендерної документації в частині встановлення дискримінаційної вимоги у тендерній документації, яка обмежує ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ», в праві на участь, а також зазначена тендерна документація складена з порушенням пункту 29 Особливостей.
ІІ. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ» (далі – Скаржник) планує прийняти участь у закупівлі, в якій подано цю Скаргу.
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників.
Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
В пункті 31 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель;
Замовником 04.09.2024 року в електронній системі закупівель було опубліковано тендерну документацію Затверджену Рішення уповноваженої особи від 07.09.2024 року, в пункті 1 Розділу 3 тендерної документації встановлено:
«Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження файлів, в яких міститься:
Перелік додатків, що завантажуються Учасником до електронної системи закупівель разом із тендерною документацією:
3. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (згідно додатку №3).»
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1.В пункті 1.5. Додатку № 3 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо терміну дії талонів та/або скретч-карт, який повинен бути 1 рік з дати отримання товару:
«1.5. Бензин А-95; Дизельне паливо- відпускається на підставі пред’явлення: або скретч-карток та/або талонів(дозволів) та/або забірної відомості за підписом визначених Замовником осіб на отримання палива на АЗС Постачальника. У разі надання товару по талонах та/або скретч-карток, термін дії талонів та/або скретч-карток – 1 рік з дати отримання товару. У разі зміни зовнішньої форми талонів та/або скретч-карток Учасник здійснює їх обмін без додаткової на це оплати Замовником, на інші талони. Доставка скретч-карток та/або талонів(дозволів) за адресою Замовника здійснюється за Постачальником та за його рахунок. Надати Гарантійний лист про те, що термін дії скретч-карток та/або талонів (дозволів) та/або забірної відомості 1 рік з дати отримання товару.
Варто звернути увагу на той факт, що згідно Проекту договору викладеного Додатку № 4 до ТД визначено строк поставки Товару: «6.3. Строк передачі товару: з дати підписання договору до 31.12.2024.»
Також, Проектом договору, визначено XІ. Строк дії договору: «11.1. Договір діє з моменту його підписання уповноваженими на це представниками Сторін та скріплення печатками (за наявності печаток) та до 31 грудня 2024 року.»
Згідно пункту 4.1. розділу 1 тендерної документації назва предмету закупівлі: «код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 09130000-9 - Нафта і дистиляти ( Бензин; Дизельне паливо)».
Також, згідно опублікованого Замовником Форми Оголошення про проведення відкритих торгів на сайті уповноваженого органу від 13.08.2024 року, строк поставки товарів: до 31.12.2024 р.
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині строку дії скретч-картки/ талону, який повинен бути 1 рік з дати отримання товару, та в частині строку дії Договору про закупівлю Товару – до 31 грудня 2024 року та строку поставки Товару до 31.12.2024 року.
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 13.08.2024 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 09.09.2024 року, строк дії талонів, який згідно вимогам ТД повинен бути 1 рік з дати отримання товару, а отже більше ніж до 31.12.2024 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Проекту Договору про закупівлю згідно Додатку 4 до ТД та Технічних, якісних та кількісні характеристик предмета закупівлі щодо строку поставки Товару та Термінів дії скретч-карт/талонів згідно Додатку № 3 до ТД.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені строку дії талонів – 1 рік з дати отримання товару, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині Строк дії талонів — 1 рік з дати отримання товару, з урахуванням, що строк поставки Товару - до 31 грудня 2024 року та строк дії Договору до 31.12.2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
04.09.2024 року, у відповідній закупівлі за ідентифікатором UA-2024-08-13-011549-a, Замовником було внесені зміни до тендерної документації (Додаток № 3 до тендерної документації яка містить Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі), які можуть бути оскаржені відповідно до абзацу 2 пункту 59 Особливостей, відповідно до якого скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися протягом чотирьох днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але не пізніше ніж за три дні до встановленого на момент прийняття такого рішення, дії чи бездіяльності замовника кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Кінцевий строк подання пропозиції до 09.09.2024 00:00, що свідчить про підставу Скаржника подання скарги на умови тендерної документації в частині встановлення дискримінаційної вимоги у тендерній документації, яка обмежує ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ», в праві на участь, а також зазначена тендерна документація складена з порушенням пункту 29 Особливостей.
ІІ. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ» (далі – Скаржник) планує прийняти участь у закупівлі, в якій подано цю Скаргу.
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників.
Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
В пункті 31 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель;
Замовником 04.09.2024 року в електронній системі закупівель було опубліковано тендерну документацію Затверджену Рішення уповноваженої особи від 07.09.2024 року, в пункті 1 Розділу 3 тендерної документації встановлено:
«Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження файлів, в яких міститься:
Перелік додатків, що завантажуються Учасником до електронної системи закупівель разом із тендерною документацією:
3. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (згідно додатку №3).»
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1.В пункті 1.5. Додатку № 3 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо терміну дії талонів та/або скретч-карт, який повинен бути 1 рік з дати отримання товару:
«1.5. Бензин А-95; Дизельне паливо- відпускається на підставі пред’явлення: або скретч-карток та/або талонів(дозволів) та/або забірної відомості за підписом визначених Замовником осіб на отримання палива на АЗС Постачальника. У разі надання товару по талонах та/або скретч-карток, термін дії талонів та/або скретч-карток – 1 рік з дати отримання товару. У разі зміни зовнішньої форми талонів та/або скретч-карток Учасник здійснює їх обмін без додаткової на це оплати Замовником, на інші талони. Доставка скретч-карток та/або талонів(дозволів) за адресою Замовника здійснюється за Постачальником та за його рахунок. Надати Гарантійний лист про те, що термін дії скретч-карток та/або талонів (дозволів) та/або забірної відомості 1 рік з дати отримання товару.
Варто звернути увагу на той факт, що згідно Проекту договору викладеного Додатку № 4 до ТД визначено строк поставки Товару: «6.3. Строк передачі товару: з дати підписання договору до 31.12.2024.»
Також, Проектом договору, визначено XІ. Строк дії договору: «11.1. Договір діє з моменту його підписання уповноваженими на це представниками Сторін та скріплення печатками (за наявності печаток) та до 31 грудня 2024 року.»
Згідно пункту 4.1. розділу 1 тендерної документації назва предмету закупівлі: «код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 09130000-9 - Нафта і дистиляти ( Бензин; Дизельне паливо)».
Також, згідно опублікованого Замовником Форми Оголошення про проведення відкритих торгів на сайті уповноваженого органу від 13.08.2024 року, строк поставки товарів: до 31.12.2024 р.
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині строку дії скретч-картки/ талону, який повинен бути 1 рік з дати отримання товару, та в частині строку дії Договору про закупівлю Товару – до 31 грудня 2024 року та строку поставки Товару до 31.12.2024 року.
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 13.08.2024 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 09.09.2024 року, строк дії талонів, який згідно вимогам ТД повинен бути 1 рік з дати отримання товару, а отже більше ніж до 31.12.2024 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Проекту Договору про закупівлю згідно Додатку 4 до ТД та Технічних, якісних та кількісні характеристик предмета закупівлі щодо строку поставки Товару та Термінів дії скретч-карт/талонів згідно Додатку № 3 до ТД.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені строку дії талонів – 1 рік з дати отримання товару, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині Строк дії талонів — 1 рік з дати отримання товару, з урахуванням, що строк поставки Товару - до 31 грудня 2024 року та строк дії Договору до 31.12.2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів мережі АЗС
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 5 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Відділ освіти виконавчого комітету Новодмитрівської сільської ради Золотоніського району Черкаської області внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі «код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 09130000-9 - Нафта і дистиляти ( Бензин; Дизельне паливо)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-08-13-011549-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо терміну дії талонів та/або скретч-карт, який повинен бути 1 рік з дати отримання товару.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
1da7c2b7defd4f609a4bde62c0eb5d90
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-08-13-011549-a.b1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір партнерський БРСМ-ІФС (2).pdf 17.08.2024 11:52
- Скарга від 17.08.2024 року на умови документації_ВО ВК Новодмитрівської сільської ради Золотоніського райо.pdf 17.08.2024 11:52
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf 17.08.2024 11:52
- Скарга від 17.08.24 на умови ТД Замовника UA-2024-08-13-011549-a.docx 17.08.2024 11:52
- sign.p7s 17.08.2024 11:53
- рішення від 20.08.2024 №14026.pdf 20.08.2024 17:22
- Інформація про резолютивну частину рішення від 28.08.2024 №14485.pdf 29.08.2024 13:22
- рішення від 28.08.2024 №14485.pdf 02.09.2024 13:22
- Додаток 3 до тендерної документації.pdf 22.08.2024 18:19
- Пояснення щодо UA-2024-08-13-011549-a.b1.doc 22.08.2024 18:19
- ДОДАТОК 1 скрін з гугл карти.doc 22.08.2024 18:19
- ДОДАТОК 1 скрін з гугл карти.pdf 22.08.2024 18:19
- Додаток 5 до тендерної документації.pdf 22.08.2024 18:19
- Додаток 3 до тендерної документації.docx 22.08.2024 18:19
- Додаток 5 до тендерної документації.docx 22.08.2024 18:19
- Пояснення щодо UA-2024-08-13-011549-a.b1.pdf 22.08.2024 18:19
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.08.2024 14:59
Дата розгляду скарги:
28.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.08.2024 17:23
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
02.09.2024 13:23
Дата виконання рішення Замовником:
04.09.2024 22:51
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення органу оскарження виконано
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
0e6189a173df4a549ab1c8cfa7b4b31e
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо терміну дії талонів та/або скретч-карт, який повинен бути необмежений.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.1.В пункті 1.5. Додатку № 3 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо терміну дії талонів та/або скретч-карт, який повинен бути необмежений:
«1.5. Бензин А-95; Дизельне паливо- відпускається на підставі пред’явлення: або скретч-карток та/або талонів(дозволів) та/або забірної відомості за підписом визначених Замовником осіб на отримання палива на АЗС Постачальника. У разі надання товару по талонах та/або скретч-карток, термін дії талонів та/або скретч-карток – необмежений. У разі зміни зовнішньої форми талонів та/або скретч-карток Учасник здійснює їх обмін без додаткової на це оплати Замовником, на інші талони. Доставка скретч-карток та/або талонів(дозволів) за адресою Замовника здійснюється за Постачальником та за його рахунок. Надати Гарантійний лист про те, що термін дії скретч-карток та/або талонів (дозволів) та/або забірної відомості необмежений.»
Варто звернути увагу на той факт, що згідно Проекту договору викладеного Додатку № 4 до ТД визначено строк поставки Товару: «6.3. Строк передачі товару: з дати підписання договору до 31.12.2024.»
Також, Проектом договору, визначено XІ. Строк дії договору: «11.1. Договір діє з моменту його підписання уповноваженими на це представниками Сторін та скріплення печатками (за наявності печаток) та до 31 грудня 2024 року.»
Згідно пункту 4.1. розділу 1 тендерної документації назва предмету закупівлі: «код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 09130000-9 - Нафта і дистиляти ( Бензин; Дизельне паливо)».
Також, згідно опублікованого Замовником Форми Оголошення про проведення відкритих торгів на сайті уповноваженого органу від 13.08.2024 року, строк поставки товарів: до 31 грудня 2024 року:
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині строку дії скретч-картки/ талону, який повинен бути необмежений, та в частині строку дії Договору про закупівлю Товару – до 31 грудня 2024 року та строку поставки Товару до 31.12.2024 року.
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 13.08.2024 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 21.08.2024 року, строк дії талонів, який згідно вимогам ТД повинен бути необмежений, а отже більше ніж до 31.12.2024 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Проекту Договору про закупівлю згідно Додатку 4 до ТД та Технічних, якісних та кількісні характеристик предмета закупівлі щодо строку поставки Товару та Термінів дії скретч-карт/талонів згідно Додатку № 3 до ТД.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені строку дії талонів – необмежений, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині Строк дії талонів — необмежений, з урахуванням, що строк поставки Товару - до 31 грудня 2024 року та строк дії Договору до 31.12.2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
1.1.В пункті 1.5. Додатку № 3 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо терміну дії талонів та/або скретч-карт, який повинен бути необмежений:
«1.5. Бензин А-95; Дизельне паливо- відпускається на підставі пред’явлення: або скретч-карток та/або талонів(дозволів) та/або забірної відомості за підписом визначених Замовником осіб на отримання палива на АЗС Постачальника. У разі надання товару по талонах та/або скретч-карток, термін дії талонів та/або скретч-карток – необмежений. У разі зміни зовнішньої форми талонів та/або скретч-карток Учасник здійснює їх обмін без додаткової на це оплати Замовником, на інші талони. Доставка скретч-карток та/або талонів(дозволів) за адресою Замовника здійснюється за Постачальником та за його рахунок. Надати Гарантійний лист про те, що термін дії скретч-карток та/або талонів (дозволів) та/або забірної відомості необмежений.»
Варто звернути увагу на той факт, що згідно Проекту договору викладеного Додатку № 4 до ТД визначено строк поставки Товару: «6.3. Строк передачі товару: з дати підписання договору до 31.12.2024.»
Також, Проектом договору, визначено XІ. Строк дії договору: «11.1. Договір діє з моменту його підписання уповноваженими на це представниками Сторін та скріплення печатками (за наявності печаток) та до 31 грудня 2024 року.»
Згідно пункту 4.1. розділу 1 тендерної документації назва предмету закупівлі: «код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 09130000-9 - Нафта і дистиляти ( Бензин; Дизельне паливо)».
Також, згідно опублікованого Замовником Форми Оголошення про проведення відкритих торгів на сайті уповноваженого органу від 13.08.2024 року, строк поставки товарів: до 31 грудня 2024 року:
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині строку дії скретч-картки/ талону, який повинен бути необмежений, та в частині строку дії Договору про закупівлю Товару – до 31 грудня 2024 року та строку поставки Товару до 31.12.2024 року.
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 13.08.2024 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 21.08.2024 року, строк дії талонів, який згідно вимогам ТД повинен бути необмежений, а отже більше ніж до 31.12.2024 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Проекту Договору про закупівлю згідно Додатку 4 до ТД та Технічних, якісних та кількісні характеристик предмета закупівлі щодо строку поставки Товару та Термінів дії скретч-карт/талонів згідно Додатку № 3 до ТД.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені строку дії талонів – необмежений, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині Строк дії талонів — необмежений, з урахуванням, що строк поставки Товару - до 31 грудня 2024 року та строк дії Договору до 31.12.2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС (2).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - Відділ освіти виконавчого комітету Новодмитрівської сільської ради Золотоніського району Черкаської області внести зміни до тендерної документації за предметом «код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 09130000-9 - Нафта і дистиляти ( Бензин; Дизельне паливо)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-08-13-011549-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо терміну дії талонів та/або скретч-карт, який повинен бути необмежений.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
08650713954d414ab4c6eff095a7d8eb
Заголовок пункту скарги:
2. Вилучити із тендерної документації вимогу наявності у учасників АЗС розташованих на території:19734 Черкаська обл., Золотоніський р-н, село Нова Дмитрівка, або в радіусі не більше 4 км від місця знаходження Замовника.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.2.В тендерній документації та додатків до неї, Замовником встановлено вимогу наявності у учасників АЗС розташованих на території:19734 Черкаська обл., Золотоніський р-н, село Нова Дмитрівка, або в радіусі не більше 4 км від місця знаходження Замовника:
В Додатку № 3 до ТД визначено: «1.6. Учасник повинен мати у користуванні або у власності АЗС, розтошовану(і) на території: 19734 Черкаська обл., Золотоніський р-н, село Нова Дмитрівка, або в радіусі не більше 4 км від місця знаходження Замовника.
1.7. У пропозиції надати довідку в довільній формі з переліком АЗС розташованих на території:19734 Черкаська обл., Золотоніський р-н, село Нова Дмитрівка, або в радіусі не більше 4 км від місця знаходження Замовника із зазначенням адреси АЗС. Дану довідку Учасник також повинен підтвердити надавши скрін з карти гугл з зазначенням відстані до АЗС від зазначеної у Документації адреси Замовника. Маршрут прокладати з урахуванням того, що АЗС учасника повинна знаходитись на відстані по дорожному покриттю, або по асфальту, або по дорозі. Відстань від адреси Замовника до АЗС не повинна перевищувати 4 км.»
В пункті 4.3. Розділу 1 ТД визначено: «Місце: 19734 Черкаська обл., Золотоніський р-н, село Нова Дмитрівка, АЗС Постачальника або в радіусі не більше 4 км від місця знаходження Замовника.»
В пункті 4.3. Розділу 1 ТД визначено: «Місце: 19734 Черкаська обл., Золотоніський р-н, село Нова Дмитрівка, АЗС Постачальника або в радіусі не більше 4 км від місця знаходження Замовника.»
В пункті 6.4. та в Додатку № 2 до Проекту договору згідно Додатку № 4 до ТД визначено: «6.4. Місце поставки товару - 19734, Черкаська обл., Золотоніський р-н, село Нова Дмитрівка, АЗС Постачальника або в радіусі не більше 4 км від місця знаходження Замовника (перелік згідно Додатку № 2 до Договору).»
«Перелік заправних станцій (АЗС)
розташованих на території: 19734, Черкаська обл., Золотоніський р-н, село Нова Дмитрівка, або в радіусі не більше 4 км від місця знаходження Замовника.»
В пункті 15 Додатку № 5 до ТД визначено: «15. У пропозиції надати довідку в довільній формі з переліком АЗС розташованих на території:19734 Черкаська обл., Золотоніський р-н, село Нова Дмитрівка, або в радіусі не більше 4 км від місця знаходження Замовника із зазначенням адреси АЗС. Дану довідку Учасник також повинен підтвердити надавши скрін з карти гугл з зазначенням відстані до АЗС від зазначеної у Документації адреси Замовника. Маршрут прокладати з урахуванням того, що АЗС учасника повинна знаходитись на відстані по дорожному покриттю, або по асфальту, або по дорозі. Відстань від адреси Замовника до АЗС не повинна перевищувати 4 км.»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника – Відстань від адреси Замовника до АЗС не повинна перевищувати 4 км (Маршрут прокладати з урахуванням того, що АЗС учасника повинна знаходитись на відстані по дорожному покриттю, або по асфальту, або по дорозі), що є обмежувальною та дискримінаційною для Скаржника.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ за адресою:
Черкаська обл., Деньгівська сільська рада – Золотоніський район, Черкаська область, автодорога Бориспіль-Дніпропетровськ
що знаходиться в радіусі - 12 км до місцезнаходження Замовника (Україна, 19734, Черкаська обл., Золотоніський р-н, с. Нова Дмитрівка, пров. Бригадний, будинок 13).
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимогу в частині відстані від адреси Замовника до АЗС не повинна перевищувати 4 км (Маршрут прокладати з урахуванням того, що АЗС учасника повинна знаходитись на відстані по дорожному покриттю, або по асфальту, або по дорозі).
При цьому, АЗС Скаржника знаходиться віддаленістю більше ніж 4 км від місцезнаходження Замовника (Україна, 19734, Черкаська обл., Золотоніський р-н, с. Нова Дмитрівка, пров. Бригадний, будинок 13), а саме на відстані 12 км, наявні підстави для збільшення відстані до АЗС учасників до 12 км.
Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Відповідно, Замовником встановлені вимоги в частині місцезнаходження АЗС учасника, а саме АЗС розташованих на території:19734 Черкаська обл., Золотоніський р-н, село Нова Дмитрівка, або в радіусі не більше 4 км від місця знаходження Замовника із зазначенням адреси АЗС (Маршрут прокладати з урахуванням того, що АЗС учасника повинна знаходитись на відстані по дорожному покриттю, або по асфальту, або по дорозі), що суперечать п. 29 Особливостей, оскільки предметом закупівлі є: Паливо (Бензин А-95 та Дизельне паливо).
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині відстані не більше ніж 4 км від адреси Замовника або збільшити таку відстань до 12 км від адреси Замовника.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
1.2.В тендерній документації та додатків до неї, Замовником встановлено вимогу наявності у учасників АЗС розташованих на території:19734 Черкаська обл., Золотоніський р-н, село Нова Дмитрівка, або в радіусі не більше 4 км від місця знаходження Замовника:
В Додатку № 3 до ТД визначено: «1.6. Учасник повинен мати у користуванні або у власності АЗС, розтошовану(і) на території: 19734 Черкаська обл., Золотоніський р-н, село Нова Дмитрівка, або в радіусі не більше 4 км від місця знаходження Замовника.
1.7. У пропозиції надати довідку в довільній формі з переліком АЗС розташованих на території:19734 Черкаська обл., Золотоніський р-н, село Нова Дмитрівка, або в радіусі не більше 4 км від місця знаходження Замовника із зазначенням адреси АЗС. Дану довідку Учасник також повинен підтвердити надавши скрін з карти гугл з зазначенням відстані до АЗС від зазначеної у Документації адреси Замовника. Маршрут прокладати з урахуванням того, що АЗС учасника повинна знаходитись на відстані по дорожному покриттю, або по асфальту, або по дорозі. Відстань від адреси Замовника до АЗС не повинна перевищувати 4 км.»
В пункті 4.3. Розділу 1 ТД визначено: «Місце: 19734 Черкаська обл., Золотоніський р-н, село Нова Дмитрівка, АЗС Постачальника або в радіусі не більше 4 км від місця знаходження Замовника.»
В пункті 4.3. Розділу 1 ТД визначено: «Місце: 19734 Черкаська обл., Золотоніський р-н, село Нова Дмитрівка, АЗС Постачальника або в радіусі не більше 4 км від місця знаходження Замовника.»
В пункті 6.4. та в Додатку № 2 до Проекту договору згідно Додатку № 4 до ТД визначено: «6.4. Місце поставки товару - 19734, Черкаська обл., Золотоніський р-н, село Нова Дмитрівка, АЗС Постачальника або в радіусі не більше 4 км від місця знаходження Замовника (перелік згідно Додатку № 2 до Договору).»
«Перелік заправних станцій (АЗС)
розташованих на території: 19734, Черкаська обл., Золотоніський р-н, село Нова Дмитрівка, або в радіусі не більше 4 км від місця знаходження Замовника.»
В пункті 15 Додатку № 5 до ТД визначено: «15. У пропозиції надати довідку в довільній формі з переліком АЗС розташованих на території:19734 Черкаська обл., Золотоніський р-н, село Нова Дмитрівка, або в радіусі не більше 4 км від місця знаходження Замовника із зазначенням адреси АЗС. Дану довідку Учасник також повинен підтвердити надавши скрін з карти гугл з зазначенням відстані до АЗС від зазначеної у Документації адреси Замовника. Маршрут прокладати з урахуванням того, що АЗС учасника повинна знаходитись на відстані по дорожному покриттю, або по асфальту, або по дорозі. Відстань від адреси Замовника до АЗС не повинна перевищувати 4 км.»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника – Відстань від адреси Замовника до АЗС не повинна перевищувати 4 км (Маршрут прокладати з урахуванням того, що АЗС учасника повинна знаходитись на відстані по дорожному покриттю, або по асфальту, або по дорозі), що є обмежувальною та дискримінаційною для Скаржника.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ за адресою:
Черкаська обл., Деньгівська сільська рада – Золотоніський район, Черкаська область, автодорога Бориспіль-Дніпропетровськ
що знаходиться в радіусі - 12 км до місцезнаходження Замовника (Україна, 19734, Черкаська обл., Золотоніський р-н, с. Нова Дмитрівка, пров. Бригадний, будинок 13).
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимогу в частині відстані від адреси Замовника до АЗС не повинна перевищувати 4 км (Маршрут прокладати з урахуванням того, що АЗС учасника повинна знаходитись на відстані по дорожному покриттю, або по асфальту, або по дорозі).
При цьому, АЗС Скаржника знаходиться віддаленістю більше ніж 4 км від місцезнаходження Замовника (Україна, 19734, Черкаська обл., Золотоніський р-н, с. Нова Дмитрівка, пров. Бригадний, будинок 13), а саме на відстані 12 км, наявні підстави для збільшення відстані до АЗС учасників до 12 км.
Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Відповідно, Замовником встановлені вимоги в частині місцезнаходження АЗС учасника, а саме АЗС розташованих на території:19734 Черкаська обл., Золотоніський р-н, село Нова Дмитрівка, або в радіусі не більше 4 км від місця знаходження Замовника із зазначенням адреси АЗС (Маршрут прокладати з урахуванням того, що АЗС учасника повинна знаходитись на відстані по дорожному покриттю, або по асфальту, або по дорозі), що суперечать п. 29 Особливостей, оскільки предметом закупівлі є: Паливо (Бензин А-95 та Дизельне паливо).
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині відстані не більше ніж 4 км від адреси Замовника або збільшити таку відстань до 12 км від адреси Замовника.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС (2).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - Відділ освіти виконавчого комітету Новодмитрівської сільської ради Золотоніського району Черкаської області внести зміни до тендерної документації за предметом «код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 09130000-9 - Нафта і дистиляти ( Бензин; Дизельне паливо)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-08-13-011549-a, зокрема: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу наявності у учасників АЗС розташованих на території:19734 Черкаська обл., Золотоніський р-н, село Нова Дмитрівка, або в радіусі не більше 4 км від місця знаходження Замовника.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірне скасування процедури закупівлі згідно Протоколу уповноваженої особи Замовника
Номер:
890e1b85d1b646ffa4a7d38cf3f51299
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-08-13-011549-a.b3
Назва:
Скарга на неправомірне скасування процедури закупівлі згідно Протоколу уповноваженої особи Замовника
Скарга:
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- Рішення від 02.10.2024 № 16170.pdf 02.10.2024 14:03
- Рішення від 09.10.2024 № 16561.pdf 14.10.2024 12:21
- Інформація про резолютивну частину рішення від 09.10.2024 № 16561.pdf 10.10.2024 12:47
- Рішення про скасування рішення відміни торгів.pdf 15.10.2024 22:48
- Скарга від 30.09.2024 на неправомірну відміну процедури закупівлі ВО Новодмитрівської сільської ради.pdf 30.09.2024 18:11
- Скарга від 30.09.2024 на неправомірну відміну процедури закупівлі Замовника UA-2024-08-13-011549-a.docx 30.09.2024 18:11
- sign.p7s 30.09.2024 18:12
- Рішення про відміну торгів.pdf 30.09.2024 18:11
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.09.2024 19:08
Дата розгляду скарги:
09.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.10.2024 14:03
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
14.10.2024 12:21
Дата виконання рішення Замовником:
15.10.2024 22:48
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення № 16561-р/пк-пз від 09.10.2024 року виконано
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
98321a9ae0114f0bb4ca11d4c7373e14
Заголовок пункту скарги:
Неправомірна відміна процедури закупівлі згідно Протоколу від 20.09.2024 року
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Посилання на прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника:
13.08.2024 року Замовником було оголошено процедуру закупівлі за ідентифікатором UA-2024-08-13-011549-a за предметом «код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 09130000-9 - Нафта і дистиляти (Бензин; Дизельне паливо)».
19.09.2024 року Замовником на виконання Рішення Комісії АМКУ № 15302-р/пк-пз від 16.09.2024 року було внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі -«код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 09130000-9 - Нафта і дистиляти (Бензин; Дизельне паливо)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за UA-2024-08-13-011549-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
Після внесених змін строк для подання тендерних пропозицій учасниками продовжено в електронній системі закупівель продовжено до 24.09.2024 00:00.
20.09.2024 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-08-13-011549-a, за предметом -«код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 09130000-9 - Нафта і дистиляти (Бензин; Дизельне паливо)», Замовником було опубліковано Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відміну процедури закупівлі від 20.09.2024 року згідно пп. 1 п. 50 Закону, а саме відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
ІІ. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
Скаржником ТОВ «ТД «ІФС» було подано Скаргу на умови тендерної документації, за результатом розгляду якої на виконання Рішення Комісії АМКУ № 15302-р/пк-пз від 16.09.2024 року було внесено зміни до тендерної документації, що надає право Скаржнику взяти участь у відповідній процедурі закупівлі.
При цьому, Замовником наступного дня було відмінено процедуру закупівлі згідно пп. 1 п. 50 Особливостей.
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки.
Згідно Протоколу про відміну відкритих торгів з особливостями від 20.09.2024 року (далі – Оскаржуване рішення) про відміну процедури закупівлі:
« 4.4. Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: до 31.12. 2024 року.
5. Прийняття рішення про відміну відкритих з особливостями за предметом закупівлі: «код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 09130000-9 - Нафта і дистиляти ( Бензин; Дизельне паливо)» згідно оголошення ), UA-2024-08-13-011549-a, на підставі пп. 1 п. 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів , робіт та послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12.10.2022р. (далі Особливості), відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг, а саме: відсутня потреба у закупівлі даного товару у кількості зазначеній у тендерній документації кількості.
6. Зазначити в електронній системі закупівель підстави прийняття рішення про відміну запиту пропозицій постачальників з урахуванням вимог п. 50 Особливостей.»
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки.
Скаржник не погоджується з Рішенням Замовника про відміну процедури закупівлі, зважаючи, зокрема, на наступне:
В пункті 50 Особливостей визначено, що Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Звертаємо увагу, що згідно предметом відповідної процедури закупівлі є «код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 09130000-9 - Нафта і дистиляти ( Бензин; Дизельне паливо)» у кількості:
Бензин марки А-95 – 490 л.;
Дизельне паливо – 6605 л..
Також, згідно Проекту договору згідно Додатку № 4 до тендерної документації, опублікованого Замовником, істотними умовами проекту договору передбачено зміну істотних умов, серед яких кількість згідно Розділу XIІ. Порядок зміни умов договору, а отже у Замовника наявна можливість зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків Замовника. У разі збільшення обсягу закупівлі Замовник має право провести додаткову процедуру закупівлі.
А отже, у Замовника була наявна можливість закінчити відповідну процедуру закупівлі та придбати паливо у меншій кількості, ніж оголошено у процедурі відкритих торгів за ідентифікатором № UA-2024-08-13-011549-a.
Всупереч нормам законодавства у сфері публічних закупівель, Замовником було прийняте Оскаржуване рішення та відмінено процедуру закупівлі за ідентифікатором UA-2024-08-13-011549-a з підстави відсутня потреба у закупівлі даного товару у кількості зазначеній у тендерній документації кількості.
Отже, Замовник зазначає у Оскаржуваному рішенні підставу відміни процедури закупівлі, яка не може вважатись як правомірна, оскільки ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням норм Особливостей, не передбачена підстава для відміни відкритих торгів у зв’язку зі «зміною кількості Товару».
Не бажання Замовника закінчення процедури закупівлі відкритих торгів з особливостями після виключення дискримінаційних умов тендерної документації НЕ МОЖЕ ВВАЖАТИСЬ відсутністю подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг, з урахуванням підстава для відміни відкритих торгів у зв’язку зі «зміною кількості Товару».
Замовник жодним чином не обґрунтовує своє рішення згідно Протоколу від 20.09.2024 року в частині відсутності потреби у закупівлі Товару.
Виходячи з Протоколу відміни закупівлі, Замовник не долучив жодного доказу (документів та інформації), які б свідчили про відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг. Більш того, дії Уповноваженої особи Замовника суперечать обґрунтуванню прийнятого рішення, яке оскаржується у відповідній Скарзі, оскільки суперечать підставам відміни процедури закупівлі згідно п. 50 Особливостей.
Згідно п. 50 Особливостей, У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення та описом таких порушень.
Отже, Замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відміни процедури відкритих торгів з підстави відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Замовником порушено вимоги процедури закупівлі з огляду на наступні підстави:
Згідно статті 4 ЗУ «Про публічні закупівлі» Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план).
Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Відповідна процедура закупівлі проводиться відповідно до річного плану опублікованого за ідентифікатором UA-P-2024-08-13-011617-a.
Замовником не внесено зміни до річного плану протягом 5 робочих днів та не оприлюднено в електронній системі закупівель. Твердження про те, що відсутня потреба у закупівлі Товару Бензину А-95 та Дизельного палива документально не підтверджена Замовником (з урахуванням відсутності інформації, яка повинна бути опублікована на сайті ВІДДІЛ ОСВІТИ ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ НОВОДМИТРІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ за посиланням: https://ndvoic.gov.ua/news/1723698711/ ).
Протиправні дії Замовника, що полягають у відміні торгів, призвели до неможливості Скаржника взяти участь у відповідній процедурі закупівлі та стати переможцем процедури закупівлі, чим порушив права та законні інтереси Скаржника.
Згідно абз. 4 п. 59 Особливостей Скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом).
Дата оприлюднення Проколу про відміну процедури закупівлі – 20.09.2024 року.
Дата, до якої Скаржник може оскаржити рішення Замовника - до 01.10.24 року, 00:00.
13.08.2024 року Замовником було оголошено процедуру закупівлі за ідентифікатором UA-2024-08-13-011549-a за предметом «код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 09130000-9 - Нафта і дистиляти (Бензин; Дизельне паливо)».
19.09.2024 року Замовником на виконання Рішення Комісії АМКУ № 15302-р/пк-пз від 16.09.2024 року було внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі -«код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 09130000-9 - Нафта і дистиляти (Бензин; Дизельне паливо)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за UA-2024-08-13-011549-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
Після внесених змін строк для подання тендерних пропозицій учасниками продовжено в електронній системі закупівель продовжено до 24.09.2024 00:00.
20.09.2024 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-08-13-011549-a, за предметом -«код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 09130000-9 - Нафта і дистиляти (Бензин; Дизельне паливо)», Замовником було опубліковано Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відміну процедури закупівлі від 20.09.2024 року згідно пп. 1 п. 50 Закону, а саме відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
ІІ. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
Скаржником ТОВ «ТД «ІФС» було подано Скаргу на умови тендерної документації, за результатом розгляду якої на виконання Рішення Комісії АМКУ № 15302-р/пк-пз від 16.09.2024 року було внесено зміни до тендерної документації, що надає право Скаржнику взяти участь у відповідній процедурі закупівлі.
При цьому, Замовником наступного дня було відмінено процедуру закупівлі згідно пп. 1 п. 50 Особливостей.
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки.
Згідно Протоколу про відміну відкритих торгів з особливостями від 20.09.2024 року (далі – Оскаржуване рішення) про відміну процедури закупівлі:
« 4.4. Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: до 31.12. 2024 року.
5. Прийняття рішення про відміну відкритих з особливостями за предметом закупівлі: «код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 09130000-9 - Нафта і дистиляти ( Бензин; Дизельне паливо)» згідно оголошення ), UA-2024-08-13-011549-a, на підставі пп. 1 п. 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів , робіт та послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12.10.2022р. (далі Особливості), відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг, а саме: відсутня потреба у закупівлі даного товару у кількості зазначеній у тендерній документації кількості.
6. Зазначити в електронній системі закупівель підстави прийняття рішення про відміну запиту пропозицій постачальників з урахуванням вимог п. 50 Особливостей.»
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки.
Скаржник не погоджується з Рішенням Замовника про відміну процедури закупівлі, зважаючи, зокрема, на наступне:
В пункті 50 Особливостей визначено, що Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Звертаємо увагу, що згідно предметом відповідної процедури закупівлі є «код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 09130000-9 - Нафта і дистиляти ( Бензин; Дизельне паливо)» у кількості:
Бензин марки А-95 – 490 л.;
Дизельне паливо – 6605 л..
Також, згідно Проекту договору згідно Додатку № 4 до тендерної документації, опублікованого Замовником, істотними умовами проекту договору передбачено зміну істотних умов, серед яких кількість згідно Розділу XIІ. Порядок зміни умов договору, а отже у Замовника наявна можливість зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків Замовника. У разі збільшення обсягу закупівлі Замовник має право провести додаткову процедуру закупівлі.
А отже, у Замовника була наявна можливість закінчити відповідну процедуру закупівлі та придбати паливо у меншій кількості, ніж оголошено у процедурі відкритих торгів за ідентифікатором № UA-2024-08-13-011549-a.
Всупереч нормам законодавства у сфері публічних закупівель, Замовником було прийняте Оскаржуване рішення та відмінено процедуру закупівлі за ідентифікатором UA-2024-08-13-011549-a з підстави відсутня потреба у закупівлі даного товару у кількості зазначеній у тендерній документації кількості.
Отже, Замовник зазначає у Оскаржуваному рішенні підставу відміни процедури закупівлі, яка не може вважатись як правомірна, оскільки ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням норм Особливостей, не передбачена підстава для відміни відкритих торгів у зв’язку зі «зміною кількості Товару».
Не бажання Замовника закінчення процедури закупівлі відкритих торгів з особливостями після виключення дискримінаційних умов тендерної документації НЕ МОЖЕ ВВАЖАТИСЬ відсутністю подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг, з урахуванням підстава для відміни відкритих торгів у зв’язку зі «зміною кількості Товару».
Замовник жодним чином не обґрунтовує своє рішення згідно Протоколу від 20.09.2024 року в частині відсутності потреби у закупівлі Товару.
Виходячи з Протоколу відміни закупівлі, Замовник не долучив жодного доказу (документів та інформації), які б свідчили про відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг. Більш того, дії Уповноваженої особи Замовника суперечать обґрунтуванню прийнятого рішення, яке оскаржується у відповідній Скарзі, оскільки суперечать підставам відміни процедури закупівлі згідно п. 50 Особливостей.
Згідно п. 50 Особливостей, У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення та описом таких порушень.
Отже, Замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відміни процедури відкритих торгів з підстави відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Замовником порушено вимоги процедури закупівлі з огляду на наступні підстави:
Згідно статті 4 ЗУ «Про публічні закупівлі» Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план).
Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Відповідна процедура закупівлі проводиться відповідно до річного плану опублікованого за ідентифікатором UA-P-2024-08-13-011617-a.
Замовником не внесено зміни до річного плану протягом 5 робочих днів та не оприлюднено в електронній системі закупівель. Твердження про те, що відсутня потреба у закупівлі Товару Бензину А-95 та Дизельного палива документально не підтверджена Замовником (з урахуванням відсутності інформації, яка повинна бути опублікована на сайті ВІДДІЛ ОСВІТИ ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ НОВОДМИТРІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ за посиланням: https://ndvoic.gov.ua/news/1723698711/ ).
Протиправні дії Замовника, що полягають у відміні торгів, призвели до неможливості Скаржника взяти участь у відповідній процедурі закупівлі та стати переможцем процедури закупівлі, чим порушив права та законні інтереси Скаржника.
Згідно абз. 4 п. 59 Особливостей Скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом).
Дата оприлюднення Проколу про відміну процедури закупівлі – 20.09.2024 року.
Дата, до якої Скаржник може оскаржити рішення Замовника - до 01.10.24 року, 00:00.
×
-
Назва доказу:
Протокол відміни процедури закупівлі
-
Повʼязаний документ:
Рішення про відміну торгів.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 4 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - Відділ освіти виконавчого комітету Новодмитрівської сільської ради Золотоніського району Черкаської області скасувати рішення про відміну процедури закупівлі згідно Протоколу від 20.09.2024 року за процедурою закупівлі, за предметом «код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 09130000-9 - Нафта і дистиляти ( Бензин; Дизельне паливо)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-08-13-011549-a, зокрема: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Встановити обґрунтоване рішення про наявність порушення процедури закупівлі в діях Замовника, що стосуються відміни торгів. 3. Зобов’язати Уповноважену особу Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.