• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП
  • Екологічні вимоги

С_24Т- 468_24310000-0- Основні неорганічні хімічні речовини (Основні неорганічні хімічні речовини) Лот №1 ДК 021:2015 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Інгібітор корозії твердий) Лот №2 ДК 021:2015 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Розчинник парафіновідкладень)

Завершена

3 972 739.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.7% або 26 000.00 UAH
Період оскарження: 13.08.2024 17:01 - 23.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ "ТД Фірма Союз Лтд"

Номер: 9135bd9fafad49aeb8a9b4bdf38a5435
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-13-011026-a.a2
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ "ТД Фірма Союз Лтд"
Скарга:
Дата розгляду скарги: 07.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.09.2024 14:45
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.10.2024 11:56
Дата виконання рішення Замовником: 11.10.2024 11:42
Коментар замовника щодо усунення порушень: Скасувати рішення Уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ "ТД Фірма Союз Лтд" процедури відкритих торгів проведених у порядку, визначеному Особливостями щодо закупівлі 24310000-0- Основні неорганічні хімічні речовини (Основні неорганічні хімічні речовини) Лот №1 ДК 021:2015 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Інгібітор корозії твердий) Лот №2 ДК 021:2015 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Розчинник парафіновідкладень), С_24Т- 468, а саме за Лотом №2, ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-13-011026-a
Автор: ТОВ "ТД Фірма Союз Лтд", Олена Ткачова +380504021641, +380504021641 ltdsouz2@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 1318c838ed1b42058ebad1002759b5a1
Заголовок пункту скарги: Скарга на рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника закупівлі С_24Т- 468_24310000-0- Основні неорганічні хімічні речовини (Основні неорганічні хімічні речовини) Лот №1 ДК 021:2015 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Інгібітор корозії твердий) Лот №2 ДК 021:2015 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Розчинник парафіновідкладень) по Лоту № 2
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Акціонерним товариством «УКРГАЗВИДОБУВАННЯ», як замовником процедури закупівлі, (надалі - Замовник) 13.08.2024 року було оголошено про закупівлю:
С_24Т- 468_24310000-0- Основні неорганічні хімічні речовини (Основні неорганічні хімічні речовини) Лот №1 ДК 021:2015 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Інгібітор корозії твердий) Лот №2 ДК 021:2015 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Розчинник парафіновідкладень), ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-13-011026-a . (надалі - Закупівля).
Замовником в електронній системі закупівель розміщено тендерну документацію на закупівлю
С_24Т- 468_24310000-0- Основні неорганічні хімічні речовини (Основні неорганічні хімічні речовини) Лот №1 ДК 021:2015 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Інгібітор корозії твердий) Лот №2 ДК 021:2015 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Розчинник парафіновідкладень) № С_24Т-468 , затверджену рішенням Уповноваженої особи Східного закупівельно-логістичного центру АТ «Укргазвидобування» від «24» свересня 2024 року, протокол № 480 (надалі –Тендерна документація).

21.08.2024 року Товариством з обмеженою відповідальністю «ТД Фірма Союз Лтд», ЄДРПОУ 33412020 (надалі Скаржник) в електронній системі закупівель було розміщено тендерну пропозицію разом з усіма додатками, відповідно до вимог Тендерної документації по Лоту № 2, а саме «ДК 021:2015 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Розчинник парафіновідкладень)».

24.09.2024 р. рішенням Уповноваженої особи Східного закупівельно-логістичного центру АТ «Укргазвидобування» (протокол № 480 від 24.09.2024 р.) про відхилення тендерної пропозиції (надалі – Оскаржуване рішення) вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника ТОВ «ТД Фірма Союз Лтд» процедури відкритих торгів проведених у порядку, визначеному Особливостями щодо закупівлі С_24Т- 468_24310000-0- Основні неорганічні хімічні речовини (Основні неорганічні хімічні речовини) Лот №1 ДК 021:2015 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Інгібітор корозії твердий) Лот №2 ДК 021:2015 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Розчинник парафіновідкладень) , а саме:

«Тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.»

Оскаржуване рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника – ТОВ «ТД Фірма Союз Лтд» Замовник обґрунтував наступним:

«Вимогами п. 4 частини ІІ Додатку 1 до тендерної документації, визначено, що учасники до кінцевого строку подання тендерних пропозицій завантажують інформацію та документи, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, викладеним в додатку №3 до цієї тендерної документації. На підтвердження відповідності запропонованого товару заявленим в додатку №3 до цієї тендерної документації технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, учасник надає заповнену ним частину І додатку №3 до тендерної документації з інформацією про запропонований учасником предмет закупівлі за формою цієї частини зі всіма її складовими та надає документи відповідно до вимог частини ІІ додатку №3 до тендерної документації (у разі наявності цієї частини в додатку №3 до тендерної документації та встановлення вимоги до подання відповідних документів в цій частині).
Згідно вимог ЧАСТИНА ІІ Додатку №3 до тендерної документації на підтвердження відповідності запропонованого товару технічним вимогам замовника до предмету закупівлі, Учасник надає скан-копію сертифікату якості, або сертифікату аналізу, або іншого документу від фактичного Виробника на запропонований товар (предмет закупівлі), який підтверджує якість товару (предмет закупівлі) відповідно до технічних параметрів зазначених в таблиці Додатку 3.
Учасником надано документ з інформацією про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відповідно до вимог Замовника (файл «техничні характеристики.pdf»), де в інформації про технічні та якісні характеристики товару, що пропонує учасник до постачання та що буде в подальшому зазначена в Договорі поставки, виявлено невідповідність фактичних значень показника в п.3 «Масова частка води, % мас» товару «Інгібітор розчинник АСПВ «ASPHA-STREAM», відповідно до додатку №3 до тендерної документації, а саме: учасником не вказане конкретне значення або можливий діапазон на вимогу тендерної документації Замовника - «учасником вказується конкретне значення показника».

Вважаємо, що оскаржуване рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ТД Фірма Союз Лтд» є необгрунтованим, безпідставним та неправомірним з огляду на наступне. 1. Згідно з ч. 5 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон) скарга, серед іншого, повинна містити обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;.
З огляду на рішення Конституційного Суду України по справі 1-10/2004 від 0.12.2004 поняття «охоронюваний законом інтерес», що вживається в частині першій статті 4 Цивільного процесуального кодексу України та інших законах України у логічно-смисловому зв’язку з поняттям «права», треба розуміти як прагнення до користування конкретними матеріальним та/або нематеріальним благом, як зумовлений загальним змістом об’єктивного і прямо не опосередкований у суб’єктному праві простий легітимний дозвіл, що є самостійним об’єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення індивідуальних і колективних потреб, які не суперечать Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загально правовим засадам.
Скаржник є юридичною особою, господарським товариством, що здійснює підприємницьку діяльність з метою одержання прибутку.
Інтерес нашого підприємства в участі у публічних закупівлях в цілому та конкретно в цій процедурі закупівлі полягає в укладенні договору, поставка товарів та отримання прибутку за результатами поставки товарів. Цей інтерес за всіма оцінками відповідає визначенню, наведеному у вищезазначеному рішенні Конституційного Суду України, а отже може вважатися законним інтересом у контексті ч.1 ст. 18 Закону.
Оскаржуване рішення також порушує права та охоронювані законом інтереси Скаржника, оскільки оскаржуваним рішенням Скаржник фактично позбавляється можливості отримання прибутку за результатами цієї процедури Закупівлі.

Вимогами п. 4 частини ІІ Додатку 1 до тендерної документації, визначено, що учасники до кінцевого строку подання тендерних пропозицій завантажують інформацію та документи, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, викладеним в додатку №3 до тендерної документації. На підтвердження відповідності запропонованого товару заявленим в додатку №3 до цієї тендерної документації технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, учасник надає заповнену ним частину І додатку №3 до тендерної документації з інформацією про запропонований учасником предмет закупівлі за формою цієї частини зі всіма її складовими та надає документи відповідно до вимог частини ІІ додатку №3 до тендерної документації (у разі наявності цієї частини в додатку №3 до тендерної документації та встановлення вимоги до подання відповідних документів в цій частині).

ТОВ «ТД Фірма Союз Лтд» додав заповнений необхідний документ, назва «техничні характеристики.pdf». Замовник підверджує, що документ надан.

Замовник стверджує, що Скаржником надано документ з інформацією про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відповідно до вимог Замовника (файл «техничні характеристики.pdf»), де в інформації про технічні та якісні характеристики товару, що пропонує учасник до постачання та що буде в подальшому зазначена в Договорі поставки, виявлено невідповідність фактичних значень показника в п.3 «Масова частка води, % мас» товару «Інгібітор розчинник АСПВ «ASPHA-STREAM», відповідно до додатку №3 до тендерної документації, а саме: учасником не вказане конкретне значення або можливий діапазон на вимогу тендерної документації Замовника - «учасником вказується конкретне значення показника».

Скаржником в вищезазначеному документі у таблиці «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відповідно до вимог Замовника» в стовбці під № 3. вказан показник «Масова частка води, % мас» (не більше 0,03) та в стовбці «Значення» вказане КОНКРЕТНЕ ЗНАЧЕННЯ «ВІДСУТНЯ».

Просимо зауважити, що в примітках під таблицею з необхідними показниками Додатку 3 тендерної документації вказано: «у разі наявності діапазонного показника технічно-якісної характеристики предмета закупівлі у вимогах Замовника (наприклад: від….до, не менше…., не більше…. і т.д.) Учасник зазначає можливий діапазон такої технічно-якісної характеристики Товару, що пропонується таким Учасником або недіапазонне значення технічної характеристики, у разі якщо це значення є точним.».

Слід зазначити, що ВИМОГИ ДЛЯ УЧАСНИКІВ У ЧАСТИНІ ВИКОРИСТАННЯ ІДЕНТИЧНИХ/ ДЗЕРКАЛЬНИХ НАЗВ ТЕХНІЧНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ТА ВИМОГ ЩО, ЗНАЧЕННЯ МАЄ БУТИ САМЕ ЦИФРОВИМ, НЕ ТЕКСТОВИМ, ЗАМОВНИКОМ НЕ ВСТАНОВЛЮВАЛОСЬ.

Тлумачний словник з української мови визначає слово «ЗНАЧЕННЯ» як «суть чого-небудь, зміст».

Значення, яке прописав Скаржник, а саме «Масова частка води ВУДСУТНЯ» є максимально точним та конкретним, та означає, що масової частки води немає або це дорівнює нулю, що не перевищує необхідний Замовнику показник не більше 0,03. Таким чином Скаржник не порушив вимоги тендерної документації та чітко прописав конкретне значення показника.
Отже, товар, запропонований Скаржником, повністю відповідає вимогам по якісним характеристикам товару. Інших зауважень до заповнення документів Замовник до Скаржника немає.

Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.
Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника (ч. 4, 5 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»). Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду пропозиції ТОВ «ТД Фірма Союз Лтд» у цій процедурі закупівлі, а саме – неправомірно відхиливши тендерну пропозицію Скаржника, з підстав наведених у протокол № 480 від 24.09.2024 р., Замовник порушив право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених ст. 5 Закону. 7. Відповідно до абзацу 4 ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій, порядок якого передбачений частиною дванадцятою статті 29 цього Закону, подаються протягом п’яти днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель протоколу розгляду тендерних пропозицій, у разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону.
Відповідно до абзацу третього пункту 59 Особливостей скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.

Отже, кінцевий строк для подання скарг на рішення Уповноваженої особи
АТ «Укргазвидобування» (код за ЄДРПОУ: 30019775) про відхилення тендерної пропозиції встановлено 30 вересня 2024 року о 00.00 за київським часом.

Відповідно до частини 18 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.

Наведені вище обставини свідчать про наявність підстав для задоволення цієї Скарги.

Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника на нашу думку можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати своє рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ТД Фірма Союз Лтд». При цьому, на думку Скаржника, дана скарга підлягає задоволенню з наступних підстав:

Скаржником в вищезазначеному документі у таблиці «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відповідно до вимог Замовника» в стовбці під № 3. вказан показник «Масова частка води, % мас» (не більше 0,03) та в стовбці «Значення» вказане КОНКРЕТНЕ ЗНАЧЕННЯ «ВІДСУТНЯ».

ВИМОГИ ДЛЯ УЧАСНИКІВ У ЧАСТИНІ ВИКОРИСТАННЯ ІДЕНТИЧНИХ/ ДЗЕРКАЛЬНИХ НАЗВ ТЕХНІЧНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ТА ВИМОГ ЩО, ЗНАЧЕННЯ МАЄ БУТИ САМЕ ЦИФРОВИМ, НЕ ТЕКСТОВИМ, ЗАМОВНИКОМ НЕ ВСТАНОВЛЮВАЛОСЬ.

Значення, яке прописав Скаржник, а саме «Масова частка води ВУДСУТНЯ» є максимально точним та конкретним, та означає, що масової частки води немає або це дорівнює нулю, що не перевищує необхідний Замовнику показник не більше 0,03. Таким чином, Скаржник не порушив вимоги тендерної документації та чітко прописав точне значення показника.

Більше зауважень у Замовника до Скаржника немає, отже, товар, запропонований Скаржником, повністю відповідає вимогам по якісним характеристикам товару.

. Всі параметри (якісні, кількісні тощо), наведені Замовником у Додатку 3, Скаржником підтверджено належним як текстовим, так і документальним чином.
У рамках оскаржуваної закупівлі, Замовником застосовано надмірний формалізм, що не відповідає критеріям та принципам публічних закупівель.
Відповідно до вищевикладеного та керуючись ст.ст. 5, 18, 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»

ПРОСИМО

1. Прийняти дану Скаргу до свого розгляду.

2. Зобов’язати АТ “Укргазвидобування» скасувати рішення уповноваженої особи Східного закупівельно-логістичного центру АТ «Укргазвидобування», протокол № 480 від 24.09.2024 р про відхілення тендерної пропозиції ТОВ «ТД Фірма Союз Лтд» процедури відкритих торгів, проведених у порядку , визначеному Особливостями щодо предмету закупівлі С_24Т- 468_24310000-0- Основні неорганічні хімічні речовини (Основні неорганічні хімічні речовини) Лот №1 ДК 021:2015 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Інгібітор корозії твердий) Лот №2 ДК 021:2015 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Розчинник парафіновідкладень) № С_24Т-468 по Лоту № 2, ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-13-011026-a.



Документи, що підтверджують викладені у цій Скаргі обставини, додаємо.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на протокольне рішення замовника про визначення переможця

Номер: 7c2aa03e50e84e57840e6f2a8f9afc03
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-13-011026-a.a1
Назва: Скарга на протокольне рішення замовника про визначення переможця
Скарга:
Дата розгляду скарги: 16.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.09.2024 15:54
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.09.2024 10:24
Дата виконання рішення Замовником: 24.09.2024 11:31
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії №15297-р/пк-пз від 16.09.2024р., скасувати рішення Уповноваженої особи про визначення ТОВ "САЙБЕРФ" переможцем процедури відкритих торгів проведених у порядку, визначеному Особливостями, щодо закупівлі 24310000-0- Основні неорганічні хімічні речовини (Основні неорганічні хімічні речовини) Лот №1 ДК 021:2015 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Інгібітор корозії твердий) Лот №2 ДК 021:2015 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Розчинник парафіновідкладень), С_24Т-468, ідентифікатор закупівлі: UA-2024-08-13-011026-a, за лотом №1
Автор: ТОВ "УКРПРОМХІМТЕХ", Микита Гусєв +380669490152 himteh2002@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 30b6833b59ac4c13bae308e87c6bdf2b
Заголовок пункту скарги: Неправомірне обрання переможця публічної закупівлі, тендерна пропозиція якого не відповідає технічних вимогам предмету закупівлі, що встановлені тендерною документацією
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до ч. 1 та 2 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», (далі – Закон), Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює Комісію (комісії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та здійснює інші повноваження, визначені цим Законом та Законом України «Про Антимонопольний комітет України». Рішення Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ухвалюються від імені Антимонопольного комітету України.
Скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Керуючись положеннями ст. 18 Закону, Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРПРОМХІМТЕХ» звертається до Антимонопольного комітету України з даною скаргою з огляду на наступне.
Викладення обставин.
13.08.2024 року Акціонерним товариством «Укргазвидобування» (код ЄДРПОУ: 30019775), (надалі – Замовник) було оприлюднено інформацію про початок процедури закупівлі: #1: Лот №1 ДК 021:2015 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Інгібітор корозії твердий), ідентифікатор закупівлі: UA-2024-08-13-011026-a, ID: 203e8d31d6b54c51b2164a9705c328d5.
26.08.2024 року у межах визначеного граничного строку Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРПРОМХІМТЕХ», (код ЄДРПОУ: 41013042) подало тендерну пропозицію для участі у тендері, а 27.08.2024 року відбулося відкриття тендерних пропозицій.
Загалом, для участі у тендері було подано дві тендерні пропозиції від двох учасників: ТОВ «УКРПРОМХІМТЕХ» та ТОВ «САЙБЕРФ».
Протокольним рішенням Уповноваженої особи Східного закупівельно-логістичного центру апарату управління АТ «Укргазвидобування» (код за ЄДРПОУ: 30019775) № 420 від 03.09.2024 року вирішено визначити учасника ТОВ «САЙБЕРФ» з ціною тендерної пропозиції: 1 638 000, 00 грн. з ПДВ переможцем процедури відкритих торгів проведених у порядку, визначеному Особливостями щодо закупівлі: 24310000-0- Основні неорганічні хімічні речовини (Основні неорганічні хімічні речовини) Лот № 1 ДК 021:2015 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Інгібітор корозії твердий) Лот № 2 ДК 021:2015 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Розчинник парафіновідкладень), С_24Т- 468, а саме по Лоту № 1, ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-13-011026-a, (далі – Протокольне рішення).
Однак, ТОВ «УКРПРОМХІМТЕХ» категорично не погоджується з підставами прийняття Протокольного рішення, адже тендерна пропозиція ТОВ «САЙБЕРФ» не відповідає вимогам тендерної документації, Закону України «Про публічні закупівлі» та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178 (далі – Особливості), тому вважає, що Замовник має бути зобов’язаний скасувати Протокольне рішення з огляду на наступні норми.

Нормативне обґрунтування.
Згідно з ч. 5 ст. 18 Закону, скарга, серед іншого, повинна містити обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Згідно ст. 5 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Аналізуючи положення статті 5 Закону слід дійти висновку, що принципи публічної закупівлі визначають права та обов’язки для замовників та учасників публічних закупівель.
ТОВ «УКРПРОМХІМТЕХ» вважає, що Замовник допустив порушення його права та охоронюваного законом інтересу на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, адже тендерна пропозиція учасника – ТОВ «САЙБЕРФ» не відповідала вимогам тендерної документації, які встановлювалися для підтвердження необхідних технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, тому мала були відхилена згідно пп. 2 п. 44 Особливостей, що свідчить про неправомірність та необґрунтованість Протокольного рішення та згідно ст. 18 Закону є підставою для подання даної скарги.

Згідно п. 5 розділу ІІІ Тендерної документації, учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи (у разі встановлення вимоги щодо подання таких документів відповідно до вимог додатків до цієї тендерної документації), які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником.
Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі викладена у додатку № 3 до Тендерної документації. Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі, може встановлюватись замовником у разі потреби.
Згідно ч. І «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Лот № 1» Додатку № 3 до Тендерної документації передбачено до предмету закупівлі - інгібітор корозії твердий наступні вимоги:
1) Зовнішній вигляд - тверда однорідна речовина у вигляді стрижнів;
2) Діаметр стрижня - від 35 до 45 мм;
3) Довжина стрижня - від 450 до 500 мм;
4) Температура плавлення °С - від 40 до 60;
5) Час розділення штучної емульсії:- газовий конденсат/вода (30 г/л хлориду натрію, 0,25 г/л оцтової кислоти) 1:1 об. при концентрації інгібітору корозії 100мг/л - не більше ніж 1800 сек;
6) Захисний ефект при концентрації інгібітору корозії 100 мг/л, температурі 80 °С для сталі групи міцності Р-110, у середовищі керосин: вода (50 г/л хлориду натрію, 0,25 г/л оцтової кислоти) 80:20 об/об. впродовж 4 годин - не менше ніж 90%.

Відповідно до п. 1 ч. ІІ Додатку № 3 до Тендерної документації, на підтвердження відповідності запропонованого товару технічним вимогам замовника до предмету закупівлі, Учасник надає скан-копію сертифікату якості або паспорту або іншого аналогічного за змістом документа від фактичного Виробника запропонованого товару із зазначенням інформації про технічні характеристики запропонованого товару згідно із вимогами Додатку № 3 І ЧАСТИНА.*
*Допускається надання сертифікату якості та/або паспорту якості, або технічного паспорту на запропонований товар, партія якого була поставлена Учасником/виготовлена Виробником раніше.
Проаналізувавши п. 1 ч. ІІ Додатку № 3 до Тендерної документації необхідно вважати, що документ, який підтверджує показники товару має містити усю інформацію про технічні показники товару, що вказані у ч. І Додатку № 3, зокрема, пп. 1- 6.
Так, на виконання вищевказаних вимог тендерної документації, учасник - ТОВ «САЙБЕРФ» у складі тендерної пропозиції завантажив файл: «Паспорт_інгібітор.pdf» у якому міститься Паспорт якості № 39 від фактичного виробника – ТОВ «СИНТЕЗ - ХІМ».
Наданий учасником - ТОВ «САЙБЕРФ» Паспорт якості № 39 містить наступні показники:
1) Зовнішній вигляд – тверда речовина від світло – коричневого кольору, метод контролювання – візуально;
2) *2 геометричні параметри, мм, в межах: діаметр, висота – 40, 500, метод контролювання – згідно з 6.3. ТУ;
3) Температура краплепадіння, С, у межах – 60, метод контролювання – згідно з ГОСТ 6793;
4) Розчинність у вуглеводнях - дисперсна суміш, метод контролювання – згідно з 6.4. цих ТУ;
5) Час розділення емульсії, с, не більше – 700, метод контролювання – згідно з 6.5. цих ТУ;
6) Ступінь захисту, %, не нижче – 92, метод контролювання – згідно з 6.6. цих ТУ.

*Примітка. Геометричні показники можуть змінюватися за вимогами замовника.
Висновок: твердий інгібітор корозії ML – 061S відповідає вимогам ТУ У 20.5-41081987-004:2019.

Аналізуючи зміст встановлених Замовником вимог до технічних характеристик предмету закупівлі, що зазначені у ч. І Додатку № 3 до Тендерної документації та наданого учасником - ТОВ «САЙБЕРФ» Паспорту якості № 39 необхідно дійти висновку, що запропонований учасником - ТОВ «САЙБЕРФ» товар не відповідає технічним характеристикам, які встановлювалися Замовником для товару, зокрема:

1. Згідно Паспорту якості № 39, учасником - ТОВ «САЙБЕРФ» запропоновано товар, який має зовнішній вигляд: тверда речовина світло – коричневого кольору, у той час, коли Замовник встановлював вимогу до товару: зовнішній вигляд - тверда однорідна речовина у вигляді стрижнів.
Тобто, запропонований учасником - ТОВ «САЙБЕРФ» товар (інгібітор корозії твердий) не відповідає вимогам до тендерної документації, що встановлюються до зовнішнього вигляду товару у частині того, що він не є однорідним.
Однорідна речовина (або гомогенна речовина) відрізняється тим, що вона має однаковий склад і властивості у всіх своїх частинах. Це означає, що незалежно від того, яку частину цієї речовини ви взяли б для дослідження, її властивості (наприклад, щільність, колір, смак) будуть однаковими.
Приклади однорідних речовин включають чисту воду, цукор, мідь, сталь. Вони мають однакову структуру та склад на молекулярному або атомному рівні.
Натомість, неоднорідна речовина (гетерогенна речовина) має різний склад і властивості у різних частинах. Приклади: ґрунт, дерево, граніт, де різні компоненти можна побачити або відчути.
Однорідність твердого інгібітора корозії є важливим фактором, який впливає на його ефективність у захисті металевих поверхонь від корозійних процесів і впливає на наступні показники:
Рівномірність захисту:
• Однорідний інгібітор забезпечує рівномірний захист металевих поверхонь. Це означає, що на всій поверхні створюється однаковий захисний шар, що запобігає проникненню корозійних агентів.
Ефективність розподілу:
• Однорідний інгібітор легко і рівномірно розподіляється по поверхні металу. Це забезпечує ефективне покриття навіть у важкодоступних місцях, що знижує ризик локальної корозії.
Стабільність хімічних властивостей:
• Однорідність забезпечує постійність концентрації активних компонентів, що дозволяє інгібітору ефективно нейтралізувати корозійні агенти або створювати захисні плівки на металевих поверхнях.
Передбачуваність захисту:
• Завдяки однорідності інгібітора можна більш точно прогнозувати його поведінку і термін служби захисту, що полегшує планування технічного обслуговування.

Наслідки використання неоднорідного інгібітора корозії:
Нерівномірний захист:
• Неоднорідний інгібітор може створювати нерівномірний захисний шар, що призводить до утворення «слабких місць» на поверхні металу. Це підвищує ризик виникнення локальних корозійних уражень, які можуть швидко поширюватися.
Низька ефективність у важкодоступних місцях:
• Якщо інгібітор погано розподіляється через свою неоднорідність, деякі ділянки поверхні можуть залишатися незахищеними або недостатньо захищеними, що підвищує ризик корозії у цих місцях.
Коливання в хімічних властивостях:
• Неоднорідний інгібітор може містити зони з різною концентрацією активних компонентів, що призведе до нестабільної роботи і зниження загальної ефективності захисту від корозії.
Підвищені витрати на технічне обслуговування:
• Через непередбачуваність ефективності захисту можуть виникнути додаткові витрати на ремонт і частіше обслуговування обладнання, що піддається корозії.
Отже, для забезпечення надійного і довготривалого захисту металевих поверхонь дуже важливо використовувати однорідний інгібітор корозії. Це знижує ризик корозійних пошкоджень і сприяє стабільній роботі обладнання.
У свою чергу, відсутність показника однорідності у запропонованого учасником - ТОВ «САЙБЕРФ» товару свідчить про те, що основна діюча речовина інгібітору розпадається на сполуки, що не виконують потрібну функцію. Також, неоднорідність свідчить про крихкість та ламкість стрижня та неможливості його використання за призначенням.
Таким чином, запропонований учасником - ТОВ «САЙБЕРФ» товар не відповідає встановленому Замовником необхідному показнику згідно п. 1 ч. І Додатку № 3 до Тендерної документації та характеристикам, які має містити інгібітор корозії твердий.

2. Згідно Паспорту якості № 39 учасником - ТОВ «САЙБЕРФ» запропоновано товар, який має показник розділення у вуглеводнях - дисперсна суміш, метод контролювання – згідно з 6.4. цих ТУ. Інші показники розчинності у Паспорті якості № 39 – відсутні, будь-які додаткові документи, зокрема, ТУ також - відсутні.
У свою чергу, у п. 5 ч. 1 Додатку № 3 до Тендерної документації, встановлено вимогу до товару: час розділення штучної емульсії:- газовий конденсат/вода (30 г/л хлориду натрію, 0,25 г/л оцтової кислоти) 1:1 об. при концентрації інгібітору корозії 100мг/л - не більше ніж 1800 сек.
Тобто, у наданому учасником - ТОВ «САЙБЕРФ» Паспорті якості № 39 відсутні необідні показники щодо часу розділення штучної емульсії, які передбачені п. 5 ч. І Додатку № 3 до тендерної документації та які згідно п. І ч. ІІ Додатку № 3 до Тендерної документації мають міститися у Паспорті якості № 39.
Час розділення штучної емульсії твердого інгібітора корозії є важливим параметром, який впливає на декілька ключових аспектів ефективності захисту від корозії та загальної продуктивності процесу, зокрема:
Ефективність захисту від корозії:
• Якщо емульсія розділяється занадто швидко, це може призвести до того, що інгібітор не встигне рівномірно розподілитися по поверхні металу, зменшуючи ефективність захисту. Навпаки, повільне розділення може забезпечити кращий контакт інгібітора з поверхнею, але може викликати проблеми з стабільністю процесу захисту від корозії.
Стабільність емульсії:
• Час розділення впливає на стабільність емульсії. Якщо інгібітор не підтримує стабільну емульсію протягом необхідного часу, це може призвести до утворення агломератів або осаду, що знижує його ефективність.
Рівномірність нанесення:
• При оптимальному часі розділення згідно п. 5 ч. І Додатку № 3 до Тендерної документації, емульсія має більше шансів рівномірно покрити поверхню металу, що забезпечує краще захист. Однак, якщо розділення відбувається занадто швидко, це може призвести до нерівномірного нанесення і, як наслідок, появи корозійних «гарячих точок».
Економічність процесу:
• Емульсія, яка має оптимальний час розділення, допомагає зменшити витрати інгібітора, забезпечуючи його ефективне використання. Якщо емульсія розділяється занадто швидко або занадто повільно, це може призвести до перевитрати матеріалу або до необхідності повторного нанесення.
Технологічний процес:
• Час розділення емульсії впливає на загальну тривалість технологічного процесу. Вибір інгібітора з оптимальним часом розділення може підвищити ефективність виробництва та знизити простої обладнання.
Видобувні можливості:
• показник розпаду штучної емульсії відображає вплив на отримання замовником товарних вуглеводнів та зменшення їх втрат.

Отже, оптимальний час розділення штучної емульсії інгібітора корозії твердого є критично важливим для забезпечення рівномірного, стабільного та ефективного захисту металевих поверхонь від корозії. Невідповідність цього параметра може призвести до зниження захисту та підвищення виробничих витрат.
Таким чином, запропонований учасником - ТОВ «САЙБЕРФ» товар не відповідає необхідним технічним показники щодо часу розділення штучної емульсії, які передбачені п. 5 ч. І Додатку № 3 до Тендерної документації.

3. Згідно Паспорту якості № 39 учасником - ТОВ «САЙБЕРФ» запропоновано товар, який має ступінь захисту, %, не нижче – 92, метод контролювання – згідно з 6.6. цих ТУ. Інші показники, які стосуються захисту у Паспорті якості № 39 відсутні, будь-які додаткові документи, зокрема, ТУ - також відсутні.
У п. 6. ч. І Додатку № 3 до Тендерної документації, Замовник визначив вимоги до характеристик предмету закупівлі: захисний ефект при концентрації інгібітору корозії 100 мг/л, температурі 80 °С для сталі групи міцності Р-110, у середовищі керосин: вода (50 г/л хлориду натрію, 0,25 г/л оцтової кислоти) 80:20 об/об. впродовж 4 годин – не менше 90 %.
Тобто, у супереч вимог п. 6 ч. І Додатку № 3 до Тендерної документації та п. І ч. ІІ Додатку № 3 до Тендерної документації, учасник - ТОВ «САЙБЕРФ» запропонував Замовнику товар, який не відповідає технічним вимогам, які встановлені до нього щодо захисного ефекту при концентрації інгібітору корозії 100 мг/л, температурі 80 °С для сталі групи міцності Р-110, у середовищі керосин: вода (50 г/л хлориду натрію, 0,25 г/л оцтової кислоти) 80:20 об/об. впродовж 4 годин.
Іншими словами, з наданого учасником - ТОВ «САЙБЕРФ» Паспорту якості № 39 не вбачається необхідний показник захисту у відповідному середовищі, що вказане Замовником.
Захисний ефект при концентрації інгібітора корозії залежить від кількох факторів, включаючи його концентрацію. Основні аспекти впливу концентрації інгібітора корозії на захисний ефект вклають:
- Порогова концентрація: Є мінімальна концентрація інгібітора, нижче якої його ефективність різко знижується або зовсім відсутня. Це означає, що для забезпечення достатнього захисту поверхонь необхідно перевищувати цю порогову концентрацію.
- Оптимальна концентрація: Існує діапазон концентрацій, в якому інгібітор корозії досягає максимального захисного ефекту. Збільшення концентрації інгібітора за межі цього діапазону може не призвести до значного підвищення ефективності і лише збільшить витрати.
- Ефект насичення: При надмірно високих концентраціях інгібітора захисний ефект може стабілізуватися або навіть знижуватися через утворення побічних продуктів або інших негативних впливів на металеву поверхню.
- Залежність від умов середовища: Концентрація інгібітора також може по-різному впливати на захисний ефект залежно від температури, кислотності середовища та наявності інших хімічних речовин.

Отже, у супереч п. 6 ч. І Додатку № 3 до Тендерної документації та п. 1 ч. ІІ Додатку № 3 до Тендерної документації, учасник - ТОВ «САЙБЕРФ» запропонував товар з зазначеними показниками у Паспорті якості № 39, які не відповідають встановленим вимогам до його характеристик щодо - захисного ефекту при концентрації інгібітору корозії 100 мг/л, температурі 80 °С для сталі групи міцності Р-110, у середовищі керосин: вода (50 г/л хлориду натрію, 0,25 г/л оцтової кислоти) 80:20 об/об. впродовж 4 годин.
Відповідно до п. 44 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178 (далі – Особливості), замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
2) тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Таким чином, враховуючи те, що ч. ІІ Додатку № 3 до Тендерної документації вимагає від учасників надання скан-копії сертифікату якості або паспорту або іншого аналогічного за змістом документа від фактичного виробника запропонованого товару із зазначенням інформації про технічні характеристики запропонованого товару згідно із вимогами ч. І Додатку № 3 до Тендерної документації, які містять 6 (шість) пунктів показників, а учасник - ТОВ «САЙБЕРФ» надав Паспорт якості № 39, який не підтверджує необхідні показники (характеристики) зовнішнього вигляду (п. 1 ч. 1 Додатку № 3), часу розділення (п. 5 ч. 1 Додатку № 3) та захисного ефекту при концентрації інгібітору (п. 6 ч. 1 Додатку № 3), вважаємо, що згідно п. 44 Особливостей тендерна пропозиція учасника - ТОВ «САЙБЕРФ» мала бути відхилена Замовником, тому Протокольне рішення має бути скасоване, як протиправне та необґрунтоване.
Відповідно до ч. 18 ст. 18 Закону, за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Відповідно до абзацу 4 ч. 8 ст. 18 Закону, скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій, порядок якого передбачений частиною дванадцятою статті 29 цього Закону, подаються протягом п’яти днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель протоколу розгляду тендерних пропозицій, у разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону.
Відповідно до абзацу третього пункту 59 Особливостей скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 202684d6ecae4732a1625153700325cc
Заголовок пункту скарги: Замовник визначив переможця за відсутності відповідності учасника необхідним кваліфікаційних критеріям
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Також, окрему увагу необхідно звернути на те, що Замовник не звернув увагу на невідповідність учасника – ТОВ «САЙБЕРФ» кваліфікаційним критеріям.
Так, відповідно до п. 1.1. та 1.2. Додатку № 1 до Тендерної документації, учасником надається скан-копія довідки в довільній формі про виконання аналогічного договору на постачання предмету закупівлі, CPV 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини із зазначенням: - назви; -ЄДРПОУ; - адреси; -контактного телефону замовника; - номеру та дати укладання договору;
* Надається скан-копія договору (-ів), що наведений Учасником в довідці (згідно з п. 1.1) про виконання аналогічного договору (-ів). Такий договір повинен містити усі додатки, які є невід’ємною частиною договору (якщо є такі додатки). При цьому такий договір може надаватись без зазначення вартісних показників чи інших даних, які можуть бути визначені Учасником як комерційна таємниця, без персональних даних (у відповідності до вимог Закону України «Про захист персональних даних»), які можуть бути належним чином заретушовані.
На виконання вищевказаних вимог учасник – ТОВ «САЙБЕРФ» у складі тендерної пропозиції надав файл: «Договір видаткова відгук.pdf», який містив Договір купівлі – продажу від 27.05.2024 року № 03/07, згідно п. 1.1. якого вбачається предмет:
«На умовах визначених в даному Договорі та всіх додатках до нього Продавець зобов’язується передати у власність Покупцеві Інтерактивний комплекс стаціонарний який складається з (ноутбук, інтерактивна дошка, проектор) з технічними характеристиками, зазначеними в Специфікації № 1 до Договору (надалі іменується «Обладнання»), а Покупець зобовʼязується прийняти та оплатити таке обладнання.».
Тобто, на виконання вимог п. 1.1. та 1.2. Додатку № 1 до Тендерної документації, для підтвердження досвід виконання аналогічного договору з предметом закупівлі, учасник – ТОВ «САЙБЕРФ» надав договір, предметом якого є купівля та продаж ОРТ техніка, а не основні неорганічні хімічні речовини.
Також, відповідно до п. 2 розділу 2 Додатку № 1 до Тендерної документації, учасник має надати скан-копія сертифікату безпечності матеріалу MSDS (або скан-копія паспорту безпеки матеріалу) на Товар (предмет закупівлі) запропонований Учасником.
У складі тендерної пропозиції учасника - ТОВ «САЙБЕРФ» сертифікату безпечності матеріалу MSDS (або скан-копія паспорту безпеки матеріалу) на Товар взагалі відсутні.
Звертаємо увагу, що визначення переможцем учасника - ТОВ «САЙБЕРФ» за наявності вищевказаних недоліків свідчить про очевидна порушення Замовником принципу рівного ставлення до учасників та об’єктивного визначення переможця процедури закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір