• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Нафта і дистиляти (Бензин А-95 Євро)

Призупинено

100 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 000.00 UAH
Період оскарження: 13.08.2024 15:36 - 18.08.2024 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: 63e56ac51f624d9b9846f670731776d5
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-13-009051-a.b1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 28.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.08.2024 16:26
Дата прийняття рішення по скарзі: 02.09.2024 16:41
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3863a519fc1f4098ad6f093bb70d9074
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, відповідно до якої Учасник повинен бути емітентом талонів.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.1. В п. 1.7. Додатку № 2 до ТД: Замовником визначена вимога, відповідно до якої Учасник повинен бути емітентом талонів:

«1.7. Учасник повинен бути емітентом скретч-карток (талонів)»
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність талонів емітованих Учасником - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають талони емітовані Учасником.
Емітентом талонів мережі АЗС БРСМ-нафта є партнер Скаржника та власник мережі АЗС. При цьому, відповідний факт жодним чином не впливає на той факт, що при цьому Скаржник є власником талонів, які передані йому у власність на умовах партнерського договору.
Встановлення відповідної вимоги не дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які не є емітентами талонів, що обмежує встановлені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципи проведення процедури Закупівлі.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-нафта, а не Скаржником, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.

Документальне підтвердження/докази:
(Додаток 1: Скаржник надає копії партнерського договору, укладеного з емітентом талонів - власником мережі АЗС БРСМ-Нафта (договір № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р) та зразки талонів:
На умовах договору № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р: В порядку та на умовах, визначених цим Договором, Продавець зобов'язується передати Покупцю бланки-дозволи та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту Покупця або контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов'язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання паливно-мастильних матеріалів (далі - ПММ).
1.2.1. бланк-дозвіл (талони) - спеціальний документ, який має встановлену Продавцем форму, зміст, ступінь захисту, строк дії, порядковий номер, тощо, та дозволяє його пред’явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ відповідного найменування, марки та у кількості, що зазначені у ньому. Бланк-дозвіл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договором. Бланк-дозвіл за цим Договором не є спеціальним платіжним засобом (платіжною карткою) у розумінні Закону України «Про платіжні системи та переказ грошей в Україні», призначений виключно для підтвердження повноважень представників Покупця на отримання ПММ, є засобом одноразового використання, що забезпечує систему безготівкового відпуску ПММ в мережі АЗС Продавця;
Додаток 2: Зразки талонів емітовані мережею АЗС БРСМ-нафта, емітовані власником мережі БРСМ-нафта (Партнером Скаржника))
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 29b93c85f67a4812be1e98289ec8c4d9
Заголовок пункту скарги: 2. Вилучити із тендерної документації встановив вимогу щодо надання зразку талонів (скретч-карток) по кожному номіналу товару, а саме 5,10,15 або 20 літрів та з терміном дії не менше 12 місяців з моменту їх отримання Замовником.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.2. В пункті 1.4. та в пункті 1.8. Додатку 2 до тендерної документації встановив вимогу щодо надання зразку талонів (скретч-карток) по кожному номіналу товару, а саме 5,10,15 або 20 літрів та з терміном дії не менше 12 місяців з моменту їх отримання Замовником:
«1.4. Номінал скретч-карток (талонів) – 5,10,15 або 20 літрів. Термін дії скретч-карток (талонів) повинен складати не менше 12 місяців з моменту їх отримання Замовником. У разі зміни зовнішньої форми скретч-карток (талонів) Учасник здій-снює їх обмін без додаткової оплати Замовником.»
«1.8. Учасник у складі пропозиції повинен надати зразок скретч-карток (талонів) по кожному номіналу найменування товару.»

1.2.1. Щодо номіналу талонів:
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих мережею АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Зазначена мережа АЗС не має впровадженого в обігу номіналу талонів 5 та 15 літрів, при цьому має впроваджений в обіг номіал талонів 10 та 20 літрів. В кожній окремій мережі АЗС існує окремий зразок талону та затверджений номінал.
За таких умов взяти участь у закупівлі лише ті суб’єкти господарювання, які зможуть запропонувати Талони/скретч-картки номіналом саме 5 та 15 літрів, що є дискримінаційним по відношеню до Скаржника.
Скражник не емітент талонів, але може запропонувати талони, емітовані партнером Скаржника номіналом 10 та 20 літрів для здійснення заправки автомобілів в мережі АЗС БРСМ-нафта за наступними адресами (з урахуванням вимоги Замовника в частині місцезнаходження АЗС):
м. Київ, вул. Світла, 1
м. Київ, вул. Маяковського, 54/1
м. Київ, пр-т Генерала Ватутіна, 15
м. Київ, пр-т Генерала Ватутіна, 9
м. Київ, вул. Братиславська, 9-А
м. Київ, пр-т Правди, 39А
м. Київ, вул. Костянтинівська, 75Г
м. Київ, вул. Лугова, 13
м. Київ, вул. Новомостицька, 23
м. Київ, вул. Академіка Заболотного, 33/162
м. Київ, вул. В. Брожко, 38-А
м. Київ, вул. Жуковського, 22
м. Київ, пр-т Ю.Гагаріна, 21-А
м. Київ, провулок Карельський, 7/2
Вінницька обл., м. Вінниця, Немирівське шосе, 84А
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Журналістів, буд. 16 В
Житомирська обл., м. Житомир, пр-т Незалежності, 95
Запорізька обл.,м.Запоріжжя, вул.Рельєфна, 14б
Івано-Франківська обл., м. Надвірна, вул. Рамішвілі, 15
Миколаївська обл, м. Миколаїв, вул. Набережна, буд. 2/3
Одеська обл., м. Одеса, вул. Хімічна, 1
Полтавська обл., м. Полтава, пр-т Вавілова, 2В
Рівненська обл., м. Рівне, вул. Костромська, 42
Тернопільська обл., м. Тернопіль, вул. Митрополита Шептицького, 32
Харківська обл., м. Харків, пр-т Московський, 138Г
Херсонська обл., м. Херсон, вул. Нафтовиків, 4
Хмельницька обл., м. Хмельницький, вул. П. Мирного, 5/1
Черкаська обл., м. Черкаси, вул. Смілянська, 164/3
Сумська обл., м. Суми, пр-т Курський, 135/1
Кіровоградська обл., м. Кропивницький, вул. Салтикова-Щедріна, 1Б
Волинська обл., м. Луцьк, вул. Конякіна, 24А
Чернівецька область, м. Чернівці, вул. Комунальників, буд.2
Чернігівська обл., м. Чернігів, вул. Щорса, 55Д

За таких обставин, Скаржник може забезпечити Замовника здійсненням заправки в мережі АЗС партнера Скаржника БРСМ-нафта, але при цьому така мережа не має встановленого номіналу талонів 5 та 15 літрів.

1.2.2. Щодо терміну дії скретч-карток (талонів) не менше 12 місяців з моменту їх отримання:
Варто звернути увагу на той факт, що згідно Проекту договору викладеного Додатку № 3 до ТД визначено Строк дії Договору: «12.1 Договір набирає чинності з моменту його підписання та діє по 31.12.2024 р., але в будь-якому випадку до повного виконання сторонами своїх зобов’язань.»
Згідно пункту 4.1. розділу 1 тендерної документації назва предмету закупівлі: «Нафта і дистиляти, код ДК 021:2015:09130000-9, Придбання бензину А-95 Євро.».
Згідно пункту 4.4. Розділу 1 тендерної документації визначено строки поставки товарів: «З дати укладання договору по 31 грудня 2024року.»
Також, згідно опублікованого Замовником Форми Оголошення про проведення відкритих торгів на сайті уповноваженого органу від 13.08.2024 року, строк поставки товарів: до 26 серпня 2024 року:



Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині строку дії скретч-картки/ талону, який повинен бути не менше 12 місяців, та в частині строку дії Договору про закупівлю Товару – до 31 грудня 2024 року та строку поставки Товару до 26.08.2024 року.
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 13.08.2024 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 21.08.2024 року, строк дії талонів, який згідно вимогам ТД повинен бути не менше 12 місяців з моменту їх отримання, а отже більше ніж до 31.12.2024 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Проекту Договору про закупівлю згідно Додатку 4 до ТД та Технічних, якісних та кількісні характеристик предмета закупівлі щодо строку поставки Товару та Термінів дії скретч-карт/талонів згідно Додатку № 2 до ТД.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені строку дії талонів – не менше 12 місяців з моменту їх отримання, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині Строк дії талонів — не менше 12 місяців з моменту їх отримання Замовником, з урахуванням, що строк поставки Товару - до 31 грудня 2024 року та строк дії Договору до 31.12.2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Документальне підтвердження/докази:
(Додаток 1: Скаржник надає копії партнерського договору, укладеного з емітентом талонів - власником мережі АЗС БРСМ-Нафта (договір № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р) та зразки талонів:
На умовах договору № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р: В порядку та на умовах, визначених цим Договором, Продавець зобов'язується передати Покупцю бланки-дозволи та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту Покупця або контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов'язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання паливно-мастильних матеріалів (далі - ПММ).
1.2.1. бланк-дозвіл (талони) - спеціальний документ, який має встановлену Продавцем форму, зміст, ступінь захисту, строк дії, порядковий номер, тощо, та дозволяє його пред’явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ відповідного найменування, марки та у кількості, що зазначені у ньому. Бланк-дозвіл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договором. Бланк-дозвіл за цим Договором не є спеціальним платіжним засобом (платіжною карткою) у розумінні Закону України «Про платіжні системи та переказ грошей в Україні», призначений виключно для підтвердження повноважень представників Покупця на отримання ПММ, є засобом одноразового використання, що забезпечує систему безготівкового відпуску ПММ в мережі АЗС Продавця;
Додаток 2: Зразки талонів емітовані мережею АЗС БРСМ-нафта)

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації