• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Нафта і дистиляти

Завершена

24 867 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 248 670.00 UAH
Період оскарження: 13.08.2024 12:03 - 07.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 83c1d0a572a644848c63b2519a707c23
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-13-004676-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2024-08-13-004676-a, затвердженій Протокольним рішенням (протоколом) від 13.08.2024 № 49 Уповноваженої особи замовника (Управління державної охорони України) (далі – Тендерна документація), встановлено низку умов, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «Укрнафта-Постач»). В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «Укрнафта-Постач» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. В наслідок таких дій замовника, ТОВ «Укрнафта-Постач» незаконно позбавлено можливості перемогти у Процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «Укрнафта-Постач», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами Процедури закупівлі.
Дата розгляду скарги: 28.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.08.2024 17:04
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.09.2024 12:21
Дата виконання рішення Замовником: 05.09.2024 09:27
Коментар замовника щодо усунення порушень: Порядок денний: 1. Розгляд питання про внесення змін у тендерну документацію щодо проведення відкритих торгів з особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 за предметом закупівлі «Нафта і дистиляти», код ДК 021:2015 09130000-9, а саме – Дизельне паливо (паливні картки по Україні) (підрозділ ініціатор процедури закупівлі – АТС ДЛ). Результат розгляду питань порядку денного: 1. 16.08.2024 року ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» подало скаргу № UA-2024-08-13-004676-a.b1 в якій оскаржувало умови тендерної документації. 28.08.2024 року відбулось засідання комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Рішення комісії було опубліковане в електронній системі закупівель 02.09.2024 року. Відповідно до рішення комісії Замовник зобов’язаний внести зміни в додаток 2 та додаток 3 до тендерної документації. Враховуючи те, що до кінця терміну подання пропозицій залишається менше чотирьох днів, на виконання вимог абзацу 3 пункту 54 Особливостей необхідно також внести зміни до пункту 1 «Кінцевий строк подання тендерної пропозиції» розділу «Подання та розкриття тендерної пропозиції» загальних положень Тендерної документації та перенести кінцевий термін подання пропозицій не раніше ніж на 10.09.2024 року. ВИРІШИВ: 1. Внести зміни в додатки 2 та 3 до тендерної документації, відповідно до рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та до загальних положень Тендерної документації, в пункт 1 «Кінцевий строк подання тендерної пропозиції» розділу «Подання та розкриття тендерної пропозиції» та оприлюднити відповідну інформацію в електронній системі закупівель відповідно до чинного законодавства.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ", Дудник Євген 380978546494 fat-32-2@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 42027198328545eb9484d4d4fb0a5f69
Заголовок пункту скарги: Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-08-13-004676-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «Укрнафта-Постач».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Товариство з обмеженою відповідальністю «Укрнафта-Постач» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2024-08-13-004676-a, оголошеній Управлінням державної охорони України (далі – Замовник).
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-08-13-004676-a містить умови, згідно з якими:
1. Учасник повинен мати АЗС власної торгової марки.
2. Строк дії документів про право користування Учасника запропонованими ним АЗС повинен бути не меншим, ніж до 31.12.2025.
3. Учасник має надати копії гарантійних листів від власників (орендарів - операторів) запропонованих Учасником АЗС.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства і є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «Укрнафта-Постач».
З цього приводу слід зауважити наступне.
1. Щодо АЗС власної торгової марки Учасника.
Згідно з умовами, зазначеними у пункті 1 Вимог до учасника та предмета закупівлі, наведених у Додатку № 2 до Тендерної документації, Учасник торгів повинен мати власні паливні картки, за якими можна отримати НА АЗС ВЛАСНОЇ ТОРГОВОЇ МАРКИ дизельне паливо у всіх областях України (крім тимчасово окупованої території АР Крим, Донецької та Луганської областей).
Вбачається, що зазначена вимога передбачає, що торгова марка АЗС має належати саме учаснику, який подає тендерну пропозицію. Вважаємо, що вимога, відповідно до якої дизельне паливо має бути отримано саме НА АЗС ВЛАСНОЇ ТОРГОВОЇ МАРКИ, є дискримінаційною по відношенню до учасників (в т.ч., ТОВ «Укрнафта-Постач»), які здійснюють продаж палива через АЗС, однак не є власниками торгової марки, під якою працюють такі АЗС.
Так, ТОВ «Укрнафта-Постач» здійснює продаж палива, зокрема, через АЗС, які працюють під торговою маркою «UKRNAFTA». При цьому, відповідно до Свідоцтва на знак для товарів і послуг № 241777, власником торгової марки (знака) «UKRNAFTA» є Публічне акціонерне товариство «Укрнафта», яке є партнером ТОВ «Укрнафта-Постач». ТОВ «Укрнафта-Постач» використовує в підприємницькій діяльності зазначену торгівельну марку (знак) на підставі Ліцензійного договору № 16/05/524-ІН від 04.04.2024, який укладено з дотриманням вимог чинного законодавства України.
Крім того, законодавство, яке регулює обіг палива на ринку, не встановлює вимог, згідно з якими розповсюджувачі палива (в т.ч., Укрнафта-Постач») мали б бути власниками торгової марки, під якою працюють АЗС, через які здійснюється реалізація палива.

2. Щодо строку дії документів про право користування Учасника запропонованими ним АЗС.
Згідно з умовами, зазначеними у підпункті «г» пункту 3 Вимог до учасника та предмета закупівлі, наведених у Додатку № 2 до Тендерної документації, а також у підпункті «г» пункту 3.2. Додатку № 3 до Тендерної документації, Учасник на підтвердження вимоги п. 3 надає копії договорів чи інших правочинів, що свідчать про: право користування Учасника цими АЗС; відпуск нафтопродуктів на таких АЗС на підставі паливних карток, запропонованих Учасником; їх місцезнаходження (конкретна адреса) та назви (бренду) АЗС (за наявності такої назви), СТРОК ДІЇ ДОКУМЕНТІВ ПРО ПРАВО КОРИСТУВАННЯ ПОВИНЕН БУТИ НЕ МЕНШИМ, НІЖ ДО 31.12.2025.
Вважаємо, що вимога щодо строку дії таких документів «не менше, ніж до 31.12.2025, є безпідставною та необґрунтованою.
За усталеною ділової практикою, подібні договори укладаються до кінця календарного року, з можливістю пролонгації договору. Більше того, згідно з вимогами підпункту 4.4 пункту 4 Розділу І тендерної документації, строк поставки товарів – «Поставка Товару здійснюється Продавцем з дати підписання цього Договору по день припинення чи скасування воєнного стану, оголошеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ, але не пізніше 25 грудня 2024 року». Згідно з пунктом 10.1 проекту договору, наведеного у Додатку № 4 до Тендерної документації, «Цей Договір набирає чинності з дня підписання його Сторонами та діє до дня припинення чи скасування воєнного стану, оголошеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ, але не пізніше ніж до 31 грудня 2024 року, а в частині взятих на себе зобов’язань до повного їх виконання Сторонами».
Отже, вважаємо, що об’єктивна потреба у встановленні строку дії документів про право користування Учасника запропонованими ним АЗС «не менше, ніж до 31.12.2025), відсутня.
Таким чином, вважаємо, що вимога тендерної документації, яка примушує учасників до передчасної пролонгації договорів на право користування Учасника запропонованими ним АЗС не менше ніж до 31.12.2025, є безпідставною.
ТОВ «Укрнафта-Постач» має, зокрема, договір від 22.03.2023 № 20230322, укладений з ТОВ «Альянс Холдинг», відповідно до якого здійснюється відпуск палива через мережу АЗС, вказаних у Договорі, на підставі паливних карток «UKRNAFTA».
Відповідно до умов пункту 10.1. зазначеного договору (з урахуванням змін, внесених Додатковою угодою № 1 від 29.12.2023), Договір діє до 31.12.2024, а у частині виконання грошових зобов’язань – до моменту їх повного виконання. В разі, якщо за 14 (чотирнадцять) діб до дати припинення дії Договору Сторони не виявлять бажання припинити його дію, даний Договір вважається пролонгованим ще на 1 календарний рік на тих самих умовах.
Зазначеного строку дії достатньо для поставки товару за договором, який буде укладено за результатами закупівлі UA-2024-08-13-004676-a, однак строк дії такого договору не відповідатиме вимогам, встановленим у Тендерній документації.

3. Щодо надання копій гарантійних листів від власників (орендарів - операторів) АЗС.
Згідно з умовами, зазначеними у підпункті «д» пункту 3 Вимог до учасника та предмета закупівлі, наведених у Додатку № 2 до Тендерної документації, а також у підпункті «д» пункту 3.2. Додатку № 3 до Тендерної документації, учасник має надати копії гарантійних листів ВІД ВЛАСНИКІВ (ОРЕНДАРІВ - ОПЕРАТОРІВ) ТАКИХ АЗС про забезпечення ними безперебійного, цілодобового відпуску палива. Такі гарантійні листи мають бути видані на ім’я Замовника із посиланням на реквізити процедури закупівлі, містити перелік АЗС (із зазначенням їх місцезнаходження, бренду (за наявності)) та зразок паливних карт, за якими буде здійснюватися відпуск палива на зазначених АЗС, а також підписані керівником власника (орендаря- оператора) АЗС або уповноваженою ним особою.
Вважаємо, що вимога щодо надання копій таких гарантійних листів, є безпідставною та необґрунтованою.
Відповідно до вимог пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), у разі здійснення закупівель, в тому числі, бензину, дизельного пального, замовники НЕ МОЖУТЬ установлювати вимоги до предмета закупівлі, що НЕ ПЕРЕДБАЧЕНІ відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
При цьому, вимоги до дизельного палива, яке є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927.
Зазначений Технічний регламент НЕ МІСТИТЬ вимог, які б зобов’язували розповсюджувачів палива (в т.ч. ТОВ «Укрнафта-Постач») надавати споживачу (замовнику) будь-які документи, не передбачені Технічним регламентом, в т.ч. копії гарантійних листів від власників (орендарів - операторів) АЗС, через які здійснюється відпуск палива.

Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-08-13-004676-a.
2. Додаток № 2 до Тендерної документації.
3. Додаток № 3 до Тендерної документації.
4. Свідоцтво на знак для товарів і послуг № 241777.
5. Ліцензійний договір № 16/05/524-ІН.
6. Договір від 22.03.2023 № 20230322, укладений з ТОВ «Альянс Холдинг».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації