• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 39110000-6 Сидіння, стільці та супутні вироби і частини до них (крісла для глядацького залу)

Відповідно до річного плану закупівель на 2018р.

Завершена

840 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 200.00 UAH
Період оскарження: 14.06.2018 09:38 - 25.06.2018 00:00
Вимога
Є відповідь

Вимога замовнику щодо рішення про відхилення тендерної пропозиції

Номер: 7278a23afcef43dc9af7897281034df6
Ідентифікатор запиту: UA-2018-06-14-000086-b.b1
Назва: Вимога замовнику щодо рішення про відхилення тендерної пропозиції
Вимога:
Замовнику: Стрийський міський будинок культури 82400, Львівська обл., місто Стрий, вул. Соломії Крушельницької, буд. 18 Код ЄДРПОУ 26256978 Учасника: Товариство з обмеженою відповідальністю «Меблева фабрика Прем’єра» 61001, Харківська обл., місто Харків, вул. Богдана Хмельницького, буд. 24 Код ЄДРПОУ 33410877 ВИМОГА про надання додаткової інформації стосовно причин невідповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації 16 липня 2018 року Замовником, Стрийським міським будинком культури в рамках відкритих торгів (ДК 021:2015: 39110000-6 Сидіння, стільці та супутні вироби і частини до них (крісла для глядацького залу), (ідентифікатор закупівлі UA-2018-06-14-000086-b) було опубліковано Протокол розгляду тендерних пропозицій (далі - Протокол), відповідно до якого Замовником було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника, ТОВ «Меблева фабрика Прем’єра» (п. 9.1. Протоколу). Рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції мотивовано тим, що тендерна пропозиція ТОВ «Меблева фабрика Прем’єра» начебто на думку Замовника не відповідає умовам тендерної документації (п. 7 Протоколу), а саме: 1) форма пропозиції не відповідає умовам форми, викладеній у Додатку № 2 до тендерної документації (відсутні марка, назва моделі, опис, та технічні характеристики товару); 2) не надано сертифікату відповідності на предмет закупівлі (крісла для глядацького залу) або пояснень про його відсутність, що є порушенням абз. 4 Додатку № 5 до тендерної документації; 3) Додаток 1 до ДСТУ 19917:2016 виключає їх застосування до крісел для зорових залів. Інші ДСТУ, які згадуються у висновку, не відносяться до предмету закупівлі. Вважаємо рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Меблева фабрика Прем’єра» є незаконним та необґрунтованим, законні підстави щодо відхилення тендерної пропозиції відсутні, тендерна пропозиція ТОВ «Меблева фабрика Прем’єра» відповідає всім вимогам, кваліфікаційним критеріям та умовам тендерної документації з огляду на наступне. І. Щодо висновку Замовника про те, що форма пропозиції не відповідає умовам форми, викладеній у Додатку № 2 до тендерної документації зазначаємо наступне. Додатком № 2 до тендерної документації визначено, що Конкурсна форма „Пропозиція" подається у вигляді, наведеному нижче на фірмовому бланку учасника. Учасник не повинен відступати від даної форми. Зразок Конкурсної форми «Пропозиція», наданий Замовником у складі тендерної документації створений шляхом поєднанням текстових записів з таблицями, що мають заповнені і незаповнені комірки, та має вказівки щодо необхідних для внесення відомостей. Перша таблиця, що міститься на першому аркуші зразку була заповнена. Так, на першому аркуші зразку містяться дві таблиці, кожна з яких має вільні для заповнення комірки. Учасником, ТОВ «Меблева фабрика Прем’єра» було заповнено усі зазначені вільні комірки таблиць наступними відомостями: верхня таблиця – інформацією про Учасника, нижня – інформацією про ціну пропозиції, а саме – ціну за одиницю по кожній позиції, суму по по кожній позиції, загальну суму з ПДВ та власне суму ПДВ. Жодних інших комірок для заповнення у зазначеній таблиці відповідно до зразку не передбачено, а тому з огляду на вимогу щодо невідступлення Учасника від наданої Замовником форми, Учасником, ТОВ «Меблева фабрика Прем’єра» заповнено лише ті комірки, які є вільними. При цьому, внесення змін до заповнених Замовником комірок, могло б бути розцінено останнім як відступлення від наданої Замовником форми. Крім того, зміст верхньої комірки другого стовпчику нижньої таблиці «Найменування (марка, модель) товару Опис, технічні характеристики товару» означає, що в комірках таблиці, розміщених нижче повинна та/або може бути зазначена інформація, що відповідає такому змісту. Так, нижче замовником визначено дві позиції предмету закупівлі із зазначенням найменувань «Стаціонарні крісла» та «Переносні крісла» та опис «з кріпленням до підлоги» та «з можливістю перенесення». Тобто, Замовник самостійно визначив найменування та опис кожної позиції бажаного товару, жодних інших відомостей у таких комірках не вказав, а тому Учасником, ТОВ «Меблева фабрика Прем’єра» обґрунтовано і справедливо розцінено, що зазначені комірки не підлягають заповненню Учасником, останній повністю дотримався вимог, форма була подана Учасником на фірмовому бланку з внесеними усіма необхідними реквізитами та інформацією. Більше того, будучі вільним у своїй господарській діяльності, самостійно визначаючи характеристики товару, що виробляється, Учасник може на свій розсуд визначати або не визначати марку свого виробу та визначати або не визначати його модель. Тому розцінювати текст «марка, модель» як обов’язок Учасника внести зазначену інформацію щодо свого товару є безглуздим та нерозумним. Замовник самостійно встановив форму, обов’язкову для дотримання, і така форма дотримана Учасником у повному обсязі, а тому висновок Замовника про невідповідність форми пропозиції умовам форми, викладеній у Додатку № 2 є надуманим, а врахування такого висновку для прийняття рішення про відхилення тендерної пропозиції є незаконним. ІІ. Щодо висновку Замовника про порушенням абз. 4 Додатку № 5 до тендерної документації через ненадання сертифікату відповідності на предмет закупівлі (крісла для глядацького залу) або пояснень про його відсутність, повідомляємо. По-перше, абз. 4 Додатку № 5 до тендерної документації не стосується вимог стосовно відповідності предмету закупівлі, містить вимогу щодо витрат, які мають бути включені у вартість крісла, а тому зазначена у абз. 4 Додатку № 5 вимога не є порушено. По-друге, навіть враховуючи, що така помилка Замовника скоріш за все є технічною або наслідком поверхневого вивчення тендерної пропозиції Учасника, ТОВ «Меблева фабрика Прем’єра» у системному поєднанні із вимогами тендерної документації, слід зазначити, що відповідно до вимог абз. 5 додатку № 5 до тендерної документації «Виробництво продукції повинно бути сертифікованим та відповідати всім державним санітарно-епідеміогологічним нормам та вимогам, які дозволяють використання меблів за призначенням, про що повинні надаватись відповідні сертифікати ДСТУ та протоколи випробувань (сертифікат/декларація відповідності, висновки санітарно-гігієнічної експертизи, тощо)». До 26.04.2016 р. серед нормативно-правових актів в України, які встановлювали вимоги щодо предмету закупівлі (крісла для глядацького залу) були ГОСТ 19917-93 та ГОСТ 16854-91. Станом на день подання Учасником, ТОВ «Меблева фабрика Прем’єра» своєї тендернох пропозиції чинність ГОСТ 16854-91 в України припинено. Крім того, відповідно до п. 1 наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 26 квітня 2016 року № 122 з 1 жовтня 2016 скасовано чинність міждержавних стандартів в Україні, зокрема, розробленого Держстандартом Росії ГОСТ 19917-93 «Меблі для сидіння та лежання. Загальні технічні умови». Натомість зазначеним наказом прийнято національні стандарти України, в тому числі ДСТУ ГОСТ 19917:2016 «Меблі для сидіння та лежання. Загальні технічні умови». Так, вітчизняний документ не встановлює вимог безпосередньо щодо крісел для глядацького залу, що є предметом закупівлі, та не вичленовує крісла для глядацького залу із усього переліку меблів для сидіння та лежання, а навпаки встановлює загальні вимоги щодо усіх меблів для сидіння та лежання, до яких належать будь-які призначені для сидіння і лежання меблі, зокрема, крісла, в тому числі для глядацького залу, тощо. На сторінках 94-99 Пакету документів (кваліфікаційна та технічна частини), що входить до складу тендерної пропозиції Учасника, ТОВ «Меблева фабрика Прем’єра» відсканована завірена належним чином копія Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 27.06.2018 р. № 602-123-20-1/28714, затверджений Головою Держпродспоживслужби (далі – Висновок), з Додатком. Так, у Додатку під порядковими №№ 224-231 зазначено усі різновиди крісел для глядацьких залів, що виробляються Учасником, ТОВ «Меблева фабрика Прем’єра» і які відповідно до Висновку відповідають нормам діючого санітарного законодавства України і можуть бути використані у сфері оптово-роздрібної торгівлі та можуть використовуватися за призначенням. Більше того, в додатку А до ДСТУ 19917:2016 «Меблі для сидіння та лежання. Загальні технічні умови» зазначено, що дія даного стандарту розповсюджується на меблі для театрально-видовищних закладів, а також на всі види меблів, що вказані в ГОСТ 20400. В свою чергу у п. 25 Розділу 2 «Терміни та поняття» ГОСТу 20400 зазначено, що до меблів театрально-видовищних закладів належать меблі для оснащення фойє та концертних театрів, кіно- і концертних залів, залів для проведення зборів, конференцій та аналогічних заходів». Отже, виробництво Учасником, ТОВ «Меблева фабрика Прем’єра» продукції є сертифікованим, відповідає всім державним санітарно-епідеміогологічним нормам та вимогам, які дозволяють використання вироблених Учасником меблів, у тому числі, що є предметом закупівлі, за призначенням, вказане підтверджено відповідним чинним Висновком державної санітарно-епідеміологічної експертизи, а фактичні дані перекручені Замовником не на користь Учасника безпідставно та в порушення вимог щодо об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій (ч. 1 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон). ІІІ. Крім того, висновок Замовника про те, Додаток 1 до ДСТУ 19917:2016 виключає їх застосування до крісел для зорових залів також спростований, предмет закупівлі безпосередньо належить до меблів для сидіння, що слід тлумачити системно. До того ж зазначаємо, що у своєму рішенні про відхилення тендерної пропозиції іншого Учасника, Товариства з додатковою відповідальністю «Сторожинецький меблевий комбінат» (протокол розгляду тендерних пропозицій від 10.07.2018 р.) Замовник у п. 7 протоколу навпаки зазначив про чинність ДСТУ 19917:2016. Відтак, цілком логічним і обґрунтованим є висновок про те, що Замовнику заздалегідь відомо, що ДСТУ 19917:2016 стосується безпосередньо предмету закупівлі. На останнє, як зазначено у ч. 4 ст. 16 Закону, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником. А вимоги щодо обов’язкової сертифікації втратили свою чинність 10.02.2016 р. з набранням законної сили окремими положеннями Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» від 15.01.2015 р. № 124-VIII. Відповідно до ч. 3 ст. 30 Закону у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може повторно звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію стосовно причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема, технічній специфікації та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель. Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 3, 30 Закону України «Про публічні закупівлі»,- ВИМАГАЄМО: 1. Надати додаткову інформацію стосовно причин невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «Меблева фабрика Прем’єра» умовам тендерної документації із врахуванням кожного доводу, викладеного у цій Вимозі. 2. Скасувати рішення тендерного комітету щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Меблева фабрика Прем’єра». 18.07.2018 р. Директор ТОВ «Меблева фабрика Прем’єра» І. В. Мережко
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Інформація викладена у прикріпленому файлі
Статус вимоги: Не задоволено