• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Вантажний автомобіль-самоскид

Завершена

7 506 506.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 75 065.06 UAH
Період оскарження: 12.08.2024 19:05 - 24.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірні умови тендерної документації

Номер: e3bf257ccb81482391000576213d6bdb
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-12-011060-a.c1
Назва: Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Скарга:
12 серпня 2024 року, Департаментом поліції особливого призначення «Об'єднана штурмова бригада Національної поліції України «Лють (далі – Замовник) було розпочато процедуру відкритих торгів з особливостями на закупівлю по предмету Вантажний автомобіль-самоскид, код ДК 021:2015: 34140000-0 – «Великовантажні мототранспортні засоби», номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2024-08-12-011060-a. У межах даної процедури закупівлі Замовником в електронній системі закупівель було оприлюднено тендерну документацію на закупівлю по вказаному предмету, затверджену рішенням уповноваженої особи від «12» серпня 2024 року, Протокол № 27 (далі також – тендерна документація). Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості). Відповідно до інформації, що вказана в оголошенні про проведення даної закупівлі, кінцевий строк для подання тендерних пропозицій встановлено на 20 серпня 2024 00:00. Ознайомившись із тендерною документацією, було встановлено, що тендерна документація містить умови та положення якої не узгоджуються з нормами чинного законодавства, зокрема у сфері публічних закупівель. Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями, діями та бездіяльністю замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням». Ознайомившись зі змістом тендерної документації, ми дійшли до висновку, що ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ВП «СУЧАСНІ ВАНТАЖІВКИ» (далі також Скаржник) не має можливості взяти участь у зазначеній закупівлі, у зв’язку з наявністю в тендерній документації вимог, які штучно обмежують конкуренцію та не узгоджуються з нормами чинного законодавства, зокрема у сфері публічних закупівель. Уважно вивчивши тендерну документацію, вважаємо, що вона містить вимоги та положення, які є неправомірними і дискримінаційними та суперечать нормам чинного законодавства, вважаємо за необхідне повідомити про наступні неправомірні вимоги: Відповідно до Додатку № 2 до тендерної документації встановлені технічні вимоги до Вантажного автомобіля-самоскида, код 021:2015: 34140000-0 – «Великовантажні мототранспортні засоби» у кількості 1 (одна) одиниця, (колісна база 6х4, Євро 5) Табл.1 Двигун Робочий об’єм не менше12.8 л. Кількість циліндрів 6 Надування турбокомпресором Картер масляний посилений Єкологічні норми не менше ЄВРО 5 Максимальна потужність за 1400-1900 об/хв не менше 323 кВт Максимальний обертовий момент за 1050-1400 об/хв не менше 2200 Нм Табл.2 Коробка передач Коробка передач автоматична, посилена для жорстких умов експлуатації (XTREM) Максимальний крутний момент Не менше 2550 Нм Кількість передач 12 вперед, 3 назад Табл.3 Шини та колеса Диски сталеві Ковпаки металеві на передні колеса Запасне колесо Запасне колесо на тимчасовому кріпленні Робочі гальма: - повітряний компресор не менше 900 л/хв, 636 см3 двохціліндровий; - система гальмування з двома незалежними контурами; - барабанне гальмування; - захист від пилу на задньому гальмі; - електронне керування вироблення повітря здійснюється за допомогою EACU. Електронні системи гальмування: - антиблокувальна гальмівна система (ABS); - антибуксувальна система (ASR); - контроль гальмівного моменту; - рівномірне зношення гальмівних колодок; - взаємодія сповільнювачів та робочих гальм; - система допомоги рушанню на підйомі; - система сповіщення про недостатню ефективність гальмівної системи; - контроль курсової стійкості та система запобігання перевертанню ESC$ - система допомоги при екстренному гальмуванні AFU. Рульове управління: - підсилювач керма з гідравлічним насосом; - гідропідсилювач з одним контуром та одним насосом. Табл.4 Об'єм кузова, м3 Не менше 20 Довжина (внутрішня), мм Не менше 5680 Ширина (внутрішня), мм Не менше 2300 Висота (внутрішня, по бічним бортам), мм Не менше 1600 Матеріал днища, товщина, мм Не менше HARDOX 450,10 мм Матеріал бортів, товщина, мм Не менше HARDOX 450,8 мм Власна вага кузову та його обладнання, кг Не більше 6000 Технічна вантажопідйомність самоскиду, кг Не менше 25730 Табл.5 Колісна база мм не менше 3,400 Корисне навантаження (С) кг не менше 24 200 Усього (повна маса автомобіля) кг не менше 34 000 передня група осей кг не менше 5289 Макс. маса для реєстрації Передня вісь 1 кг не менше 9000 задня група осей кг не менше 32000 вісь задня 1 кг не менше 16000 вісь задня 2 кг не менше 16000 Колісна база мм не менше 3400 Передній звис (H / BEP L016) мм не менше 1488 Технічна колісна база (F' / BEP L015) мм не менше 4085 Міжосьова відстань осі 2-3 (BEP L012.2) мм не менше 1370 Задній звис Шасі, габарити (BEP L017) мм не менше 936 Задній звис кузова мін. (Xmin / BEP L017) мм не менше 2195 макс. (Xmax: BEP L017) мм не менше 2725 Вхід до кабіни (B / BEP L102) мм не менше 765 Довжина кузова мін. (Wmin / BEP L105) мм не менше 5515 макс. (Wmax / BEP L105) мм не менше 6045 Центр ваги навантаження макс. (Ymax / BEP L103) мм не менше 563 мін. (Ymin / BEP L104) мм не менше 298 Загальна довжина шасі-кабіни (A / BEP L001) мм не менше 7083 Кліренс, з навантаженням задн. (U3 / BEP H016) мм не менше 320 перед. (U1 / BEP H015) мм не менше 356 Макс. зовнішня висота у порожньому режимі (BEP H001) мм не менше 3822 Висота від даху до землі (O) мм не менше 3289 Висота між землею / верхньою частиною лонжерону на передньої осі у порожньому режимі (H1 / BEP H035) мм не менше 1164 з навантаженням (H1 / BEP H036) мм не менше 1091 Висота між землею / верхньою частиною лонжерону на рівні мосту у порожньому режимі (H2 / BEP H037) мм не менше 1169 з навантаженням (H2 / BEP H038) мм не менше 1108 Висота між землею / верхньою частиною лонжерону по задньому краю у порожньому режимі (HN) мм не менше 1171 з навантаженням (HN) мм не менше 1116 Висота лонжеронів (BEP H032) мм не менше 300 Максимальна ширина кабіни (BEP W002) мм не менше 2492 Ширина рами спереду (BEP W035) мм не менше 1080 у задній частині (BEP W036) мм не менше 852 Ширина на рівні задніх коліс Задня вісь 1 (V3 / BEP W003.2) мм не менше 2536 Колія задня 1 (V2 / BEP W013.2) мм не менше 1874 Товщина лонжеронів (BEP W034) мм не менше 13 Радіус повороту габарит. (BEP W012) мм не менше 8000 між тротуарами мм не менше 7344,5 Хочемо зазначити, що встановлені Замовником технічні характеристики відносяться лише до шасі вантажного автомобіля-самоскиду виробництва одного виробника/однієї торгівельної марки, а саме RENAULT «K» 440 6x4 HEAVY.34 (Euro-5). Двигун DXi13 13л 449 к.с.. При цьому, надати еквівалент вказаному вантажному автомобілю-самоскиду неможливо, оскільки відсутній будь-який інший виробник, який може запропонувати аналогічний вантажний автомобіль-самоскид з такими ж технічними характеристиками у їх сукупності, що вимагаються тендерною документацією. Провівши дослідження ринку вантажних автомобілів-самоскидів та проаналізувавши відповідні технічні специфікації даних автомобілів, які пропонуються до продажу на ринку України постачальниками різних торгівельних марок та різних виробників, встановлено, що технічні характеристики жодної торгівельної марки, виробника не відповідають у сукупності всім вимогам, які встановлені Замовником у Додатку № 2 до тендерної документації. Зокрема, для прикладу - вантажний автомобіль-самоскид DONGFENG DFH 3250А, виробника "DONGFENG COMMERCIAL VEHICLE CO., LTD", технічні характеристики за посиланням: https://dongfeng-trucks.com.ua/uk/dongfeng-trucks-v-ukrayini-predstavyv-novu-model-budivelnogo-samoskydu-dfh-3250; - автомобіль самоскид на базі шасі Ford Trucks 3542D DC 6х4, технічні характеристики FORD TRUCKS 3542D DC EURO5 додані до скарги. Так, відповідно до Додатку № 2 до тендерної документації передбачено параметри, які є нетиповими для європейських автомобільних стандартів, а тому вимагаємо привести дані вимоги до конкурентного середовища, а саме викласти Додаток № 2 до тендерної документації у наступній редакції: Технічно припустима повна маса вантажного автомобіля-самоскида, кг, не менше - 33 000 Вантажопідйомність, кг, не менше – 20 000 Колісна база, мм, не більше - 4000 Двигун дизельний, виконання, не менше EURO-5 Потужність двигуна, к.с., не менше – 420 Робочий об’єм, см3, не менше – 12 000 КПП механічна, кількість передач, не менше - 16 Паливний бак, л, не менше – 300 Тип кузова - прямокутний, заднє розвантаження Об'єм кузова, м3, не менше – 16 Тент кузова – в наявності АБС (антиблокувальна система гальм) – в наявності Кондиціонер – в наявності Електричні склопідіймачі – в наявності Блокування диференціалу - в наявності Електричний привід дзеркал з обігрівом – в наявності Електричний коректор фар – в наявності Гідропідсилювач керма – в наявності Регульована по нахилу рульова колонка – в наявності Запасне колесо – в наявності Кількість осей і коліс: 3/10+1 (запасне) Колеса та шини: 315/80 R22,5 Тип передньої підвіски – ресорна зі стабілізатором поперечної стійкості Тип задньої підвіски – ресорна зі стабілізатором поперечної стійкості або пневмопідвіска Тип кабіни: безкапотна з механізмом підйому кабіни Гарантія не менше 24 місяців без обмеження пробігу з дня прийому передачі товару Додатковий інструмент: домкрат, знак аварійної зупинки, ключ для відкручування коліс Комплектуючі частини самоскида не повинні бути виробництва Російської Федерації та Республіки Білорусь. У якості документального підтвердження (доказів) до даної скарги додається Сертифікат відповідності DONGFENG DFH 3250А, технічні характеристики FORD TRUCKS 3542D DC EURO5. Згідно з абзацом пунктом 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з тендерних пропозицій Скаржника, поданих на процедури закупівлі, що оприлюднені в електронній системі закупівель та долучених до скарги Статуту Скаржника, Виписки. Неправомірні умови тендерної документації, позбавляють Скаржника можливості взяти участь у даній процедурі закупівлі на законних умовах та отримати прибуток за рахунок можливого укладення та виконання договору про закупівлю із Замовником. Беручи до уваги все вищевикладене, вважаємо, що описані у даній скарзі вимоги тендерної документації порушують право Скаржника на участь у процедурі закупівлі, суперечать чинному законодавству України, а також обмежують конкуренцію в рамках даної процедури закупівлі.
Дата розгляду скарги: 29.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.08.2024 17:09
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.09.2024 12:04
Дата виконання рішення Замовником: 17.09.2024 18:05
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 14545-р/пк-пз від 29.08.2024 до тендерної документації були внесені зміни
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СУЧАСНІ ВАНТАЖІВКИ", Курида Катерина 380672350988 E.KURIDA@AVTEK.UA http://www.avtek.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4896f501e2994361928b090741b9694c
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні технічні вимоги
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Хочемо зазначити, що встановлені Замовником технічні характеристики відносяться лише до шасі вантажного автомобіля-самоскиду виробництва одного виробника/однієї торгівельної марки, а саме RENAULT «K» 440 6x4 HEAVY.34 (Euro-5). Двигун DXi13 13л 449 к.с..
При цьому, надати еквівалент вказаному вантажному автомобілю-самоскиду неможливо, оскільки відсутній будь-який інший виробник, який може запропонувати аналогічний вантажний автомобіль-самоскид з такими ж технічними характеристиками у їх сукупності, що вимагаються тендерною документацією.
Провівши дослідження ринку вантажних автомобілів-самоскидів та проаналізувавши відповідні технічні специфікації даних автомобілів, які пропонуються до продажу на ринку України постачальниками різних торгівельних марок та різних виробників, встановлено, що технічні характеристики жодної торгівельної марки, виробника не відповідають у сукупності всім вимогам, які встановлені Замовником у Додатку № 2 до тендерної документації. Зокрема, для прикладу
- вантажний автомобіль-самоскид DONGFENG DFH 3250А, виробника "DONGFENG COMMERCIAL VEHICLE CO., LTD", технічні характеристики за посиланням: https://dongfeng-trucks.com.ua/uk/dongfeng-trucks-v-ukrayini-predstavyv-novu-model-budivelnogo-samoskydu-dfh-3250;
- автомобіль самоскид на базі шасі Ford Trucks 3542D DC 6х4, технічні характеристики FORD TRUCKS 3542D DC EURO5 додані до скарги.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації