-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Папір шліфувальний, круги відрізні
Завершена
1 391 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 13 910.00 UAH
мін. крок: 1% або 13 910.00 UAH
Період оскарження:
12.08.2024 15:39 - 17.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Номер:
d4eaa23aaa8e475ea38d95d38810d3df
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-08-12-008544-a.c1
Назва:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Національним університетом «Львівська політехніка» (далі - Замовник) 12.08.2024 оголошено відкриті торги з особливостями за предметом: Папір шліфувальний, круги відрізні, ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-12-008544-a (далі - Закупівля).
У процедурі Закупівлі взяло участь два учасника:
• ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛІДЕРТУЛ" (далі - Скаржник)
• ТОВ "ЗАХІД ПРОМ ПОСТАЧ"
За результатами проведеного аукціону тендерна пропозиція Скаржника визнана найбільш економічно вигідною.
Так, 23.08.2024 у електронній системі закупівель Замовником оприлюднено Протокол № 82 щодо прийняття рішення уповноваженою особою Національного університету «Львівська політехніка» від 23.08.2024 згідно з яким тендерну пропозицію Скаржника відхилено на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей (далі – Протокол).
Підставами для відхилення тендерної пропозиції Скаржника згідно з Протоколом стало наступе:
1.
З посиланням на підпункт 3.1. пункту 3 додатку 3 до тендерної документації, зазначено, що для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати: - копії технічних паспортів або паспортів якості, або сертифікатів якості, або сертифікатів відповідності на товар, що пропонується учасником.
У даному випадку, Замовником вказано, що у складі тендерної пропозиції Скаржника відсутні такі документи. Поруч з цим, зазначено, що у складі тендерної пропозиції Скаржником надано файл “паспорти.pdf”, який не містить реквізитів, за якими можна ідентифікувати документ, зокрема назви документа, Скаржником не вказано, що зазначений документ є технічним паспортом/паспортом якості/сертифікатом якості/сертифікатом відповідності.
Додатково, Замовник зазначає, що зміст даного документа не засвідчує приналежність до конкретного виду експлуатаційних документів товару. Оскільки замовником у тендерній документації зазначається вичерпний перелік документів для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі (копії технічних паспортів або паспортів якості, або сертифікатів якості, або сертифікатів відповідності), то учасник повинен надати документ з вказаного переліку
2.
Замовником, аналізуючи зміст долученого Скаржником документу (файл “паспорти.pdf”) сторінка 9 “Круг відрізний по металу d=230мм” встановлено, що зображення товару, що пропонується, містить етикетку з маркуванням виробника, згідно якої позначення розміру круга відрізного “230х2,5х22,23” ідентифікує числове значення товщини круга у розмірі 2,5мм, при цьому Скаржником у даному документі зазначається показник товщини — 2,0мм, що суперечить та не відповідає даним маркування та, відповідно, такий документ не підтверджує відповідність пропонованого учасником товару номенклатурної позиції №8 вимогам до характеристик предмета закупівлі.
Скаржник категорично не погоджується з прийнятим рішенням у рамках процедури Закупівлі, вважає його необгрунтованим та таким, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням», - з наступних підстав.
Щодо першої підстави відхилення:
Додатком 3 до тендерної документації (далі – ТД) Замовником наведено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічна специфікація).
Пункт 3 Додатку 3 ТД наводить перелік документів, які необхідно надати для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі.
Серед вимог пункту 3 Додатку 3 ТД Замовником висунуто вимогу, що учасникам необхідно до складу власних пропозицій долучити (далі процитовано): копії технічних паспортів або паспортів якості, або сертифікатів якості, або сертифікатів відповідності на товар, що пропонується учасником.
Тобто, Замовником, крім зазначення у ТД про необхідність долучення, зокрема, «Паспорту якості на товар», НЕ БУЛО ВИСУНУТО ЖОДНИХ ІНШИХ УМОВ ДО ОЗНАЧЕНОГО ДОКУМЕНТУ, у тому числі щодо його змісту, форми, текстового наповнення тощо.
При цьому, у першій підставі відхилення, що зазначена у Протоколі, Замовник вказує, що долучений Скаржником документ із інформацією про технічні характеристики запропонованого товару НЕ МІСТИТЬ реквізитів, за якими можна ідентифікувати документ, зокрема назви документа.
У даному випадку, з огляду на те, що ТД не встановлювала та не визначала вимог до змісту документів, які учасникам необхідно було надати для підтвердження відповідності технічним/якісним/кількісним характеристикам товару, - така підстава відхилення як «відсутність назви документу», на думку Скаржника, є необгрунтованою, а також такою, що не базується на вимогах ТД.
Скаржник звертаю увагу Комісії і на те, що чинне законодавство України, нормативно-правові акти України, у тому числі чинні ДСТУ НЕ визначають та НЕ встановлюють форми Паспортів якості на товар, у тому числі НЕ визначають та НЕ встановлюють вичерпного змістового навантаження, яке повинно бути у Паспортах якості.
Водночас, обов`язковість наявності у документі саме назви документу визначає ДСТУ 4163:2020 «Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів» (далі - ДСТУ 4163:2020), який поширюється на організаційно-розпорядчі документи незалежно від носія інформації, зокрема на: організаційні (положення, статути, посадові інструкції, штатні розписи тощо); розпорядчі (постанови, рішення, накази, розпорядження); інформаційно-аналітичні (акти, довідки, доповідні записки, пояснювальні записки, службові листи тощо) документи, створювані в результаті діяльності державних органів, органів місцевого самоврядування, установ, підприємств, організацій та інших юридичних осіб (далі — юридична особа) незалежно від їхнього функціонально- цільового призначення, рівня і масштабу діяльності та форми власності.
Тобто, ДСТУ 4163:2020 НЕ МІСТИТЬ ВИМОГ у частині обов`язковості зазначення назви документу (у даному випадку назви паспорту якості), який створюється юридичною особою приватного права.
Обов`язковий реквізит документу як «назва документу», згідно ДСТУ 4163:2020 повинен міститись лише на організаційних документах (положеннях, статутах, посадових інструкціях, штатних розписах тощо); розпорядчих документах (наказах), інформаційно-аналітичних документах (довідках, доповідних записках, пояснювальних записках, листах тощо).
Водночас, Паспорт якості на товар НЕ відноситься ані до організаційних документів, ані до розпорядчих чи інформаційно-аналітичних документів.
Паспорт якості на товар – це технічний документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості продукції виробника, отримані в результаті випробувань, та інформацію про їхню відповідність вимогам нормативних документів.
Тобто, фактично, цей документ повинен містити ЛИШЕ ІДЕНТИФІКУЮЧИЙ ЗМІСТ ЗАПРОВОНОВАНОГО ТОВАРУ.
З огляду на наведене, Скаржником повністю дотримано вимоги ТД та долучено до складу пропозиції Паспорти якості, які чітко містять найменування товару, загальну інформацію про товар, а також інформацію про властивості товару.
НА ПІДСТАВІ ЗАЗНАЧЕНОГО, ТЕНДЕРНУ ПРОПОЗИЦІЮ СКАРЖНИКА ВІДХИЛЕНО НЕ У МЕЖАХ ВИМОГ ТД.
Поруч з цим, Замовником, у оскаржуваному Протоколі, не доведено, що наданий документ не є Паспортом якості або технічним паспортом.
Щодо другої підстави відхилення:
Поруч з цим, беручи до уваги мотиви відхилення за першою підставою, Замовником все таки прийнято до уваги зміст долучених Скаржником Паспортів якості на запропонований товар, що є неоднозначною та суперечливою, у даному випадку, поведінкою установи.
Так, за товаром “Круг відрізний по металу d=230мм” Замовником встановлено, що зображення товару містить етикетку з маркуванням виробника, згідно якої позначення розміру круга відрізного “230х2,5х22,23” ідентифікує числове значення товщини круга у розмірі 2,5мм.
Водночас, у розписі Властивостей зазначено товщину у розмірі 2, 0 мм.
У даному випадку, Скаржник звертає вагу Комісії, що у Паспортах якості наявне ГРАФІЧНЕ ЗОБРАЖЕННЯ ТОВАРУ. Додатково у Паспортах якості щодо кожного товару ЧІТКО ЗАЗНАЧЕНО ЙОГО ВЛАСТИВОСТІ.
При цьому, Замовником лише взято до уваги ГРАФІЧНЕ ЗОБРАЖЕННЯ та здійснено висновок про невідповідність ГРАФІЧНОГО ЗОБРАЖЕННЯ – ВЛАСТИВОСТЯМ ТОВАРУ, ЯКИЙ ПРОПОНУЄТЬСЯ СКАРЖНИКОМ.
Для полегшення сприйняття наступного тексту, Скаржник вважає за необхідне, навести наступний приклад:
Відповідно до пункту 4 частини першої статті 4 Закону України «Про захист прав споживачів» споживачі під час укладення, зміни, виконання та припинення договорів щодо отримання (придбання, замовлення тощо) продукції, а також при використанні продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію державною мовою про продукцію, її кількість, якість, асортимент, її виробника (виконавця, продавця) відповідно до Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної".
Так, заради дотримання прав Споживачів, виробниками продукції видаються Паспорти якості та/або буклети із інформацією про технічну характеристику товару та для візуального сприйняття наводиться графічне зображення товару.
Так, графічне зображення товару у документі є із певним маркуванням, кольором, гравіюванням тощо. У подальшому, під час вибору покупцем необхідних технічних характеристик товару, останні вибирає необхідний колір тощо.
Тобто, графічне зображення товару у Паспортах якості наводиться виробниками виключно для візуального сприйняття покупцем товару та, при цьому, наявність на такому графічному зображенні маркувань/розміру тощо – не підлягає до уваги, адже розміри та технічні характеристики певної групи товару наведені у спеціальних розділах документу.
З огляду на наведене, що підтверджено документально у долученому Скаржником Паспорті якості, запропонований Круг відрізний по металу d=230мм, згідно з властивостями, має товщину – 2, 00 мм.
Поруч з цим, наявність у Паспорті якості на товар графічного зображення відрізного круга із іншими параметрами не є підставою для відхилення пропозиції в цілому, адже означене зображення наявне у документі виключно для наглядного візуального сприйняття та не визначає/ не встановлює, при цьому, жодних технічних характеристик.
НА ПІДСТАВІ ЗАЗНАЧЕНОГО, ЩО ПІДТВЕРДЖЕНО ДОКУМЕНТАЛЬНО, ВІДХИЛЕННЯ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ СКАРЖНИКА ВІДБУЛОСЬ НЕ НА ПІДСТАВІ ВИМОГ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ТА З ПОРУШЕННЯМ ПОСТАНОВИ, ЗАТВЕРДЖЕНОЇ КМУ ЗА №1178 ТА ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ».
З огляду на зазначене та беручи до уваги абзац третій пункту 43 Особливостей, єдиним можливим способом захисту прав та законних інтересів Скаржника є звернення до органу оскарження з цією Скаргою.
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга UA-2024-08-12-008544-a.pdf 28.08.2024 09:07
- скарга Львівська.docx 28.08.2024 09:07
- sign.p7s 28.08.2024 09:08
- рішення від 30.08.2024 № 14586.pdf 30.08.2024 16:18
- інформація про резолютивну частину рішення від 09.09.2024 № 14983.pdf 10.09.2024 13:36
- рішення від 09.09.2024 № 14983.pdf 11.09.2024 16:54
- Пояснення по суті скарги UA-2024-08-12-008544-a.c1.pdf 06.09.2024 09:28
- Пояснення по суті скарги UA-2024-08-12-008544-a.c1.docx.p7s 06.09.2024 09:28
- Пояснення по суті скарги UA-2024-08-12-008544-a.c1.docx 06.09.2024 09:28
- Протокол щодо прийняття рішення №90 від 12.09.2024р..pdf 12.09.2024 14:13
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.08.2024 09:33
Дата розгляду скарги:
09.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
30.08.2024 16:18
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
11.09.2024 16:54
Дата виконання рішення Замовником:
12.09.2024 14:13
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 09.09.2024 № 14983-р/пк-пз Замовником з метою усунення порушень скасовано рішення від 23.08.2024 року №82 про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ЛІДЕРТУЛ" за процедурою закупівлі - "Папір шліфувальний, круги відрізні", унікальний номер оголошення про проведення якої присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-08-12-008544-a.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
13abb0a5ce244813b05079ac8cc173a9
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Національним університетом «Львівська політехніка» (далі - Замовник) 12.08.2024 оголошено відкриті торги з особливостями за предметом: Папір шліфувальний, круги відрізні, ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-12-008544-a (далі - Закупівля).
У процедурі Закупівлі взяло участь два учасника:
• ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛІДЕРТУЛ" (далі - Скаржник)
• ТОВ "ЗАХІД ПРОМ ПОСТАЧ"
За результатами проведеного аукціону тендерна пропозиція Скаржника визнана найбільш економічно вигідною.
Так, 23.08.2024 у електронній системі закупівель Замовником оприлюднено Протокол № 82 щодо прийняття рішення уповноваженою особою Національного університету «Львівська політехніка» від 23.08.2024 згідно з яким тендерну пропозицію Скаржника відхилено на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей (далі – Протокол).
Підставами для відхилення тендерної пропозиції Скаржника згідно з Протоколом стало наступе:
1.
З посиланням на підпункт 3.1. пункту 3 додатку 3 до тендерної документації, зазначено, що для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати: - копії технічних паспортів або паспортів якості, або сертифікатів якості, або сертифікатів відповідності на товар, що пропонується учасником.
У даному випадку, Замовником вказано, що у складі тендерної пропозиції Скаржника відсутні такі документи. Поруч з цим, зазначено, що у складі тендерної пропозиції Скаржником надано файл “паспорти.pdf”, який не містить реквізитів, за якими можна ідентифікувати документ, зокрема назви документа, Скаржником не вказано, що зазначений документ є технічним паспортом/паспортом якості/сертифікатом якості/сертифікатом відповідності.
Додатково, Замовник зазначає, що зміст даного документа не засвідчує приналежність до конкретного виду експлуатаційних документів товару. Оскільки замовником у тендерній документації зазначається вичерпний перелік документів для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі (копії технічних паспортів або паспортів якості, або сертифікатів якості, або сертифікатів відповідності), то учасник повинен надати документ з вказаного переліку
2.
Замовником, аналізуючи зміст долученого Скаржником документу (файл “паспорти.pdf”) сторінка 9 “Круг відрізний по металу d=230мм” встановлено, що зображення товару, що пропонується, містить етикетку з маркуванням виробника, згідно якої позначення розміру круга відрізного “230х2,5х22,23” ідентифікує числове значення товщини круга у розмірі 2,5мм, при цьому Скаржником у даному документі зазначається показник товщини — 2,0мм, що суперечить та не відповідає даним маркування та, відповідно, такий документ не підтверджує відповідність пропонованого учасником товару номенклатурної позиції №8 вимогам до характеристик предмета закупівлі.
Скаржник категорично не погоджується з прийнятим рішенням у рамках процедури Закупівлі, вважає його необгрунтованим та таким, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням», - з наступних підстав.
Щодо першої підстави відхилення:
Додатком 3 до тендерної документації (далі – ТД) Замовником наведено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічна специфікація).
Пункт 3 Додатку 3 ТД наводить перелік документів, які необхідно надати для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі.
Серед вимог пункту 3 Додатку 3 ТД Замовником висунуто вимогу, що учасникам необхідно до складу власних пропозицій долучити (далі процитовано): копії технічних паспортів або паспортів якості, або сертифікатів якості, або сертифікатів відповідності на товар, що пропонується учасником.
Тобто, Замовником, крім зазначення у ТД про необхідність долучення, зокрема, «Паспорту якості на товар», НЕ БУЛО ВИСУНУТО ЖОДНИХ ІНШИХ УМОВ ДО ОЗНАЧЕНОГО ДОКУМЕНТУ, у тому числі щодо його змісту, форми, текстового наповнення тощо.
При цьому, у першій підставі відхилення, що зазначена у Протоколі, Замовник вказує, що долучений Скаржником документ із інформацією про технічні характеристики запропонованого товару НЕ МІСТИТЬ реквізитів, за якими можна ідентифікувати документ, зокрема назви документа.
У даному випадку, з огляду на те, що ТД не встановлювала та не визначала вимог до змісту документів, які учасникам необхідно було надати для підтвердження відповідності технічним/якісним/кількісним характеристикам товару, - така підстава відхилення як «відсутність назви документу», на думку Скаржника, є необгрунтованою, а також такою, що не базується на вимогах ТД.
Скаржник звертаю увагу Комісії і на те, що чинне законодавство України, нормативно-правові акти України, у тому числі чинні ДСТУ НЕ визначають та НЕ встановлюють форми Паспортів якості на товар, у тому числі НЕ визначають та НЕ встановлюють вичерпного змістового навантаження, яке повинно бути у Паспортах якості.
Водночас, обов`язковість наявності у документі саме назви документу визначає ДСТУ 4163:2020 «Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів» (далі - ДСТУ 4163:2020), який поширюється на організаційно-розпорядчі документи незалежно від носія інформації, зокрема на: організаційні (положення, статути, посадові інструкції, штатні розписи тощо); розпорядчі (постанови, рішення, накази, розпорядження); інформаційно-аналітичні (акти, довідки, доповідні записки, пояснювальні записки, службові листи тощо) документи, створювані в результаті діяльності державних органів, органів місцевого самоврядування, установ, підприємств, організацій та інших юридичних осіб (далі — юридична особа) незалежно від їхнього функціонально- цільового призначення, рівня і масштабу діяльності та форми власності.
Тобто, ДСТУ 4163:2020 НЕ МІСТИТЬ ВИМОГ у частині обов`язковості зазначення назви документу (у даному випадку назви паспорту якості), який створюється юридичною особою приватного права.
Обов`язковий реквізит документу як «назва документу», згідно ДСТУ 4163:2020 повинен міститись лише на організаційних документах (положеннях, статутах, посадових інструкціях, штатних розписах тощо); розпорядчих документах (наказах), інформаційно-аналітичних документах (довідках, доповідних записках, пояснювальних записках, листах тощо).
Водночас, Паспорт якості на товар НЕ відноситься ані до організаційних документів, ані до розпорядчих чи інформаційно-аналітичних документів.
Паспорт якості на товар – це технічний документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості продукції виробника, отримані в результаті випробувань, та інформацію про їхню відповідність вимогам нормативних документів.
Тобто, фактично, цей документ повинен містити ЛИШЕ ІДЕНТИФІКУЮЧИЙ ЗМІСТ ЗАПРОВОНОВАНОГО ТОВАРУ.
З огляду на наведене, Скаржником повністю дотримано вимоги ТД та долучено до складу пропозиції Паспорти якості, які чітко містять найменування товару, загальну інформацію про товар, а також інформацію про властивості товару.
НА ПІДСТАВІ ЗАЗНАЧЕНОГО, ТЕНДЕРНУ ПРОПОЗИЦІЮ СКАРЖНИКА ВІДХИЛЕНО НЕ У МЕЖАХ ВИМОГ ТД.
Поруч з цим, Замовником, у оскаржуваному Протоколі, не доведено, що наданий документ не є Паспортом якості або технічним паспортом.
Щодо другої підстави відхилення:
Поруч з цим, беручи до уваги мотиви відхилення за першою підставою, Замовником все таки прийнято до уваги зміст долучених Скаржником Паспортів якості на запропонований товар, що є неоднозначною та суперечливою, у даному випадку, поведінкою установи.
Так, за товаром “Круг відрізний по металу d=230мм” Замовником встановлено, що зображення товару містить етикетку з маркуванням виробника, згідно якої позначення розміру круга відрізного “230х2,5х22,23” ідентифікує числове значення товщини круга у розмірі 2,5мм.
Водночас, у розписі Властивостей зазначено товщину у розмірі 2, 0 мм.
У даному випадку, Скаржник звертає вагу Комісії, що у Паспортах якості наявне ГРАФІЧНЕ ЗОБРАЖЕННЯ ТОВАРУ. Додатково у Паспортах якості щодо кожного товару ЧІТКО ЗАЗНАЧЕНО ЙОГО ВЛАСТИВОСТІ.
При цьому, Замовником лише взято до уваги ГРАФІЧНЕ ЗОБРАЖЕННЯ та здійснено висновок про невідповідність ГРАФІЧНОГО ЗОБРАЖЕННЯ – ВЛАСТИВОСТЯМ ТОВАРУ, ЯКИЙ ПРОПОНУЄТЬСЯ СКАРЖНИКОМ.
Для полегшення сприйняття наступного тексту, Скаржник вважає за необхідне, навести наступний приклад:
Відповідно до пункту 4 частини першої статті 4 Закону України «Про захист прав споживачів» споживачі під час укладення, зміни, виконання та припинення договорів щодо отримання (придбання, замовлення тощо) продукції, а також при використанні продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію державною мовою про продукцію, її кількість, якість, асортимент, її виробника (виконавця, продавця) відповідно до Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної".
Так, заради дотримання прав Споживачів, виробниками продукції видаються Паспорти якості та/або буклети із інформацією про технічну характеристику товару та для візуального сприйняття наводиться графічне зображення товару.
Так, графічне зображення товару у документі є із певним маркуванням, кольором, гравіюванням тощо. У подальшому, під час вибору покупцем необхідних технічних характеристик товару, останні вибирає необхідний колір тощо.
Тобто, графічне зображення товару у Паспортах якості наводиться виробниками виключно для візуального сприйняття покупцем товару та, при цьому, наявність на такому графічному зображенні маркувань/розміру тощо – не підлягає до уваги, адже розміри та технічні характеристики певної групи товару наведені у спеціальних розділах документу.
З огляду на наведене, що підтверджено документально у долученому Скаржником Паспорті якості, запропонований Круг відрізний по металу d=230мм, згідно з властивостями, має товщину – 2, 00 мм.
Поруч з цим, наявність у Паспорті якості на товар графічного зображення відрізного круга із іншими параметрами не є підставою для відхилення пропозиції в цілому, адже означене зображення наявне у документі виключно для наглядного візуального сприйняття та не визначає/ не встановлює, при цьому, жодних технічних характеристик.
НА ПІДСТАВІ ЗАЗНАЧЕНОГО, ЩО ПІДТВЕРДЖЕНО ДОКУМЕНТАЛЬНО, ВІДХИЛЕННЯ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ СКАРЖНИКА ВІДБУЛОСЬ НЕ НА ПІДСТАВІ ВИМОГ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ТА З ПОРУШЕННЯМ ПОСТАНОВИ, ЗАТВЕРДЖЕНОЇ КМУ ЗА №1178 ТА ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ».
З огляду на зазначене та беручи до уваги абзац третій пункту 43 Особливостей, єдиним можливим способом захисту прав та законних інтересів Скаржника є звернення до органу оскарження з цією Скаргою.
ТОВ "ЛІДЕРТУЛ" ПРОСИТЬ:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду;
2. Встановити органом оскарження порушення законодавства зі сторони Замовника під час здійснення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями) за предметом Папір шліфувальний, круги відрізні, ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-12-008544-a.
3. Зобов’язати Національний університет «Львівська політехніка» – скасувати Протокол № 82 щодо прийняття рішення уповноваженою особою Національного університету «Львівська політехніка» від 23.08.2024 згідно з яким тендерну пропозицію Скаржника у рамках процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями) за предметом Папір шліфувальний, круги відрізні, ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-12-008544-a відхилено на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.
У процедурі Закупівлі взяло участь два учасника:
• ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛІДЕРТУЛ" (далі - Скаржник)
• ТОВ "ЗАХІД ПРОМ ПОСТАЧ"
За результатами проведеного аукціону тендерна пропозиція Скаржника визнана найбільш економічно вигідною.
Так, 23.08.2024 у електронній системі закупівель Замовником оприлюднено Протокол № 82 щодо прийняття рішення уповноваженою особою Національного університету «Львівська політехніка» від 23.08.2024 згідно з яким тендерну пропозицію Скаржника відхилено на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей (далі – Протокол).
Підставами для відхилення тендерної пропозиції Скаржника згідно з Протоколом стало наступе:
1.
З посиланням на підпункт 3.1. пункту 3 додатку 3 до тендерної документації, зазначено, що для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати: - копії технічних паспортів або паспортів якості, або сертифікатів якості, або сертифікатів відповідності на товар, що пропонується учасником.
У даному випадку, Замовником вказано, що у складі тендерної пропозиції Скаржника відсутні такі документи. Поруч з цим, зазначено, що у складі тендерної пропозиції Скаржником надано файл “паспорти.pdf”, який не містить реквізитів, за якими можна ідентифікувати документ, зокрема назви документа, Скаржником не вказано, що зазначений документ є технічним паспортом/паспортом якості/сертифікатом якості/сертифікатом відповідності.
Додатково, Замовник зазначає, що зміст даного документа не засвідчує приналежність до конкретного виду експлуатаційних документів товару. Оскільки замовником у тендерній документації зазначається вичерпний перелік документів для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі (копії технічних паспортів або паспортів якості, або сертифікатів якості, або сертифікатів відповідності), то учасник повинен надати документ з вказаного переліку
2.
Замовником, аналізуючи зміст долученого Скаржником документу (файл “паспорти.pdf”) сторінка 9 “Круг відрізний по металу d=230мм” встановлено, що зображення товару, що пропонується, містить етикетку з маркуванням виробника, згідно якої позначення розміру круга відрізного “230х2,5х22,23” ідентифікує числове значення товщини круга у розмірі 2,5мм, при цьому Скаржником у даному документі зазначається показник товщини — 2,0мм, що суперечить та не відповідає даним маркування та, відповідно, такий документ не підтверджує відповідність пропонованого учасником товару номенклатурної позиції №8 вимогам до характеристик предмета закупівлі.
Скаржник категорично не погоджується з прийнятим рішенням у рамках процедури Закупівлі, вважає його необгрунтованим та таким, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням», - з наступних підстав.
Щодо першої підстави відхилення:
Додатком 3 до тендерної документації (далі – ТД) Замовником наведено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічна специфікація).
Пункт 3 Додатку 3 ТД наводить перелік документів, які необхідно надати для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі.
Серед вимог пункту 3 Додатку 3 ТД Замовником висунуто вимогу, що учасникам необхідно до складу власних пропозицій долучити (далі процитовано): копії технічних паспортів або паспортів якості, або сертифікатів якості, або сертифікатів відповідності на товар, що пропонується учасником.
Тобто, Замовником, крім зазначення у ТД про необхідність долучення, зокрема, «Паспорту якості на товар», НЕ БУЛО ВИСУНУТО ЖОДНИХ ІНШИХ УМОВ ДО ОЗНАЧЕНОГО ДОКУМЕНТУ, у тому числі щодо його змісту, форми, текстового наповнення тощо.
При цьому, у першій підставі відхилення, що зазначена у Протоколі, Замовник вказує, що долучений Скаржником документ із інформацією про технічні характеристики запропонованого товару НЕ МІСТИТЬ реквізитів, за якими можна ідентифікувати документ, зокрема назви документа.
У даному випадку, з огляду на те, що ТД не встановлювала та не визначала вимог до змісту документів, які учасникам необхідно було надати для підтвердження відповідності технічним/якісним/кількісним характеристикам товару, - така підстава відхилення як «відсутність назви документу», на думку Скаржника, є необгрунтованою, а також такою, що не базується на вимогах ТД.
Скаржник звертаю увагу Комісії і на те, що чинне законодавство України, нормативно-правові акти України, у тому числі чинні ДСТУ НЕ визначають та НЕ встановлюють форми Паспортів якості на товар, у тому числі НЕ визначають та НЕ встановлюють вичерпного змістового навантаження, яке повинно бути у Паспортах якості.
Водночас, обов`язковість наявності у документі саме назви документу визначає ДСТУ 4163:2020 «Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів» (далі - ДСТУ 4163:2020), який поширюється на організаційно-розпорядчі документи незалежно від носія інформації, зокрема на: організаційні (положення, статути, посадові інструкції, штатні розписи тощо); розпорядчі (постанови, рішення, накази, розпорядження); інформаційно-аналітичні (акти, довідки, доповідні записки, пояснювальні записки, службові листи тощо) документи, створювані в результаті діяльності державних органів, органів місцевого самоврядування, установ, підприємств, організацій та інших юридичних осіб (далі — юридична особа) незалежно від їхнього функціонально- цільового призначення, рівня і масштабу діяльності та форми власності.
Тобто, ДСТУ 4163:2020 НЕ МІСТИТЬ ВИМОГ у частині обов`язковості зазначення назви документу (у даному випадку назви паспорту якості), який створюється юридичною особою приватного права.
Обов`язковий реквізит документу як «назва документу», згідно ДСТУ 4163:2020 повинен міститись лише на організаційних документах (положеннях, статутах, посадових інструкціях, штатних розписах тощо); розпорядчих документах (наказах), інформаційно-аналітичних документах (довідках, доповідних записках, пояснювальних записках, листах тощо).
Водночас, Паспорт якості на товар НЕ відноситься ані до організаційних документів, ані до розпорядчих чи інформаційно-аналітичних документів.
Паспорт якості на товар – це технічний документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості продукції виробника, отримані в результаті випробувань, та інформацію про їхню відповідність вимогам нормативних документів.
Тобто, фактично, цей документ повинен містити ЛИШЕ ІДЕНТИФІКУЮЧИЙ ЗМІСТ ЗАПРОВОНОВАНОГО ТОВАРУ.
З огляду на наведене, Скаржником повністю дотримано вимоги ТД та долучено до складу пропозиції Паспорти якості, які чітко містять найменування товару, загальну інформацію про товар, а також інформацію про властивості товару.
НА ПІДСТАВІ ЗАЗНАЧЕНОГО, ТЕНДЕРНУ ПРОПОЗИЦІЮ СКАРЖНИКА ВІДХИЛЕНО НЕ У МЕЖАХ ВИМОГ ТД.
Поруч з цим, Замовником, у оскаржуваному Протоколі, не доведено, що наданий документ не є Паспортом якості або технічним паспортом.
Щодо другої підстави відхилення:
Поруч з цим, беручи до уваги мотиви відхилення за першою підставою, Замовником все таки прийнято до уваги зміст долучених Скаржником Паспортів якості на запропонований товар, що є неоднозначною та суперечливою, у даному випадку, поведінкою установи.
Так, за товаром “Круг відрізний по металу d=230мм” Замовником встановлено, що зображення товару містить етикетку з маркуванням виробника, згідно якої позначення розміру круга відрізного “230х2,5х22,23” ідентифікує числове значення товщини круга у розмірі 2,5мм.
Водночас, у розписі Властивостей зазначено товщину у розмірі 2, 0 мм.
У даному випадку, Скаржник звертає вагу Комісії, що у Паспортах якості наявне ГРАФІЧНЕ ЗОБРАЖЕННЯ ТОВАРУ. Додатково у Паспортах якості щодо кожного товару ЧІТКО ЗАЗНАЧЕНО ЙОГО ВЛАСТИВОСТІ.
При цьому, Замовником лише взято до уваги ГРАФІЧНЕ ЗОБРАЖЕННЯ та здійснено висновок про невідповідність ГРАФІЧНОГО ЗОБРАЖЕННЯ – ВЛАСТИВОСТЯМ ТОВАРУ, ЯКИЙ ПРОПОНУЄТЬСЯ СКАРЖНИКОМ.
Для полегшення сприйняття наступного тексту, Скаржник вважає за необхідне, навести наступний приклад:
Відповідно до пункту 4 частини першої статті 4 Закону України «Про захист прав споживачів» споживачі під час укладення, зміни, виконання та припинення договорів щодо отримання (придбання, замовлення тощо) продукції, а також при використанні продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію державною мовою про продукцію, її кількість, якість, асортимент, її виробника (виконавця, продавця) відповідно до Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної".
Так, заради дотримання прав Споживачів, виробниками продукції видаються Паспорти якості та/або буклети із інформацією про технічну характеристику товару та для візуального сприйняття наводиться графічне зображення товару.
Так, графічне зображення товару у документі є із певним маркуванням, кольором, гравіюванням тощо. У подальшому, під час вибору покупцем необхідних технічних характеристик товару, останні вибирає необхідний колір тощо.
Тобто, графічне зображення товару у Паспортах якості наводиться виробниками виключно для візуального сприйняття покупцем товару та, при цьому, наявність на такому графічному зображенні маркувань/розміру тощо – не підлягає до уваги, адже розміри та технічні характеристики певної групи товару наведені у спеціальних розділах документу.
З огляду на наведене, що підтверджено документально у долученому Скаржником Паспорті якості, запропонований Круг відрізний по металу d=230мм, згідно з властивостями, має товщину – 2, 00 мм.
Поруч з цим, наявність у Паспорті якості на товар графічного зображення відрізного круга із іншими параметрами не є підставою для відхилення пропозиції в цілому, адже означене зображення наявне у документі виключно для наглядного візуального сприйняття та не визначає/ не встановлює, при цьому, жодних технічних характеристик.
НА ПІДСТАВІ ЗАЗНАЧЕНОГО, ЩО ПІДТВЕРДЖЕНО ДОКУМЕНТАЛЬНО, ВІДХИЛЕННЯ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ СКАРЖНИКА ВІДБУЛОСЬ НЕ НА ПІДСТАВІ ВИМОГ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ТА З ПОРУШЕННЯМ ПОСТАНОВИ, ЗАТВЕРДЖЕНОЇ КМУ ЗА №1178 ТА ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ».
З огляду на зазначене та беручи до уваги абзац третій пункту 43 Особливостей, єдиним можливим способом захисту прав та законних інтересів Скаржника є звернення до органу оскарження з цією Скаргою.
ТОВ "ЛІДЕРТУЛ" ПРОСИТЬ:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду;
2. Встановити органом оскарження порушення законодавства зі сторони Замовника під час здійснення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями) за предметом Папір шліфувальний, круги відрізні, ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-12-008544-a.
3. Зобов’язати Національний університет «Львівська політехніка» – скасувати Протокол № 82 щодо прийняття рішення уповноваженою особою Національного університету «Львівська політехніка» від 23.08.2024 згідно з яким тендерну пропозицію Скаржника у рамках процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями) за предметом Папір шліфувальний, круги відрізні, ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-12-008544-a відхилено на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.
×
-
Назва доказу:
скарга у word.форматі
-
Повʼязаний документ:
скарга Львівська.docx
-
-
Назва доказу:
скарга у pdf. форматі
-
Повʼязаний документ:
скарга UA-2024-08-12-008544-a.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
ТОВ "ЛІДЕРТУЛ" ПРОСИТЬ: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду; 2. Встановити органом оскарження порушення законодавства зі сторони Замовника під час здійснення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями) за предметом Папір шліфувальний, круги відрізні, ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-12-008544-a. 3. Зобов’язати Національний університет «Львівська політехніка» – скасувати Протокол № 82 щодо прийняття рішення уповноваженою особою Національного університету «Львівська політехніка» від 23.08.2024 згідно з яким тендерну пропозицію Скаржника у рамках процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями) за предметом Папір шліфувальний, круги відрізні, ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-12-008544-a відхилено на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.