• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Без аукціону
  • 1

Поточний ремонт. Система автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу

Завершена

1 203 741.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 12.08.2024 14:27 - 08.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні вимоги в тендерній документації

Номер: 9095da488e904791904fec919fb9d173
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-12-006579-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги в тендерній документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 28.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.08.2024 16:43
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.09.2024 15:19
Дата виконання рішення Замовником: 10.09.2024 15:52
Коментар замовника щодо усунення порушень: Згідно рішення АМКУ внесено зміни в тендерну документацію
Автор: ТОВ "ТОП ФАЄР", Михайло Подоляк +380976619363 topfire2022@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: df03a86921854448bbff4a6ca6c137d0
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні вимоги щодо права власності на приміщення
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: В пункті 1.2 Додатку 1 Тендерної документації вказано надати «Договір оренди офісу та / або складських / виробничих приміщень, що вказані в інформаційній довідці. У разі якщо офіс/складські/виробничі приміщення не є власністю Учасника та використовується по договору оренди або суборенди - надати підтверджуючи документи Орендодавця на право власності офісу/складських/виробничих приміщень. У разі якщо офіс/складські/виробничі приміщення є власністю Учасника – надати підтверджуючи документи на право власності офісу та / або складських / виробничих приміщень.»

Дана умова є дискримінаційному по відношенню до ТОВ «ТОП ФАЄР» та не узгоджується з Ліцензійними умовами.
Між ТОВ «ТОП ФАЄР» та ТОВ «Києво-Святошинське Ремонтно-Будівельне Управління» укладено Договір оренди приміщення.
- Договір №05/10-2022 від 01 жовтня 2022 року, орендодавець – ТОВ «Києво-Святошинське Ремонтно Будівельне Управління» (СКЛАД).
Між ТОВ «ТОП ФАЄР» та Підприємство «Господарське управління Київської міської ради Об’єднання профспілок, організацій профспілок у м. Києві «Київська міська рада профспілок» укладено договір оренди нежитлових приміщень.
- Договір оренди нежитлових приміщень №24 від 07.10.2022 р., орендодавець - Підприємство «Господарське управління Київської міської ради Об’єднання профспілок, організацій профспілок у м. Києві «Київська міська рада профспілок».

Тобто ТОВ «ТОП ФАЄР» має необхідні документи, що підтверджують право оренди приміщень передбаченого чинним законодавством.
Також стосовно оренди даних приміщення ТОВ «ТОП ФАЄР» подано звітність за формою №20-ОПП до ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ДПС У м. КИЄВІ, ДПІ У ШЕВЧЕНКІВСЬКОМУ РАЙОНІ.

Але ТОВ «ТОП ФАЄР» не може виконати умову документації, так як не може надати в складі пропозиції надати підтверджуючи документи Орендодавця на право власності офісу/складських/виробничих приміщень. ТОВ «ТОП ФАЄР» звернувся до орендодавців з проханням надати йому дані документи для подачі в складі пропозиції на тендер для Замовника Дніпровський фаховий коледж радіоелектроніки. Орендодавці нам повідомили, що вони не мають жодного відношення до даної закупівлі, тому не зобов’язані надавати жодних власних документів для Дніпровського фахового коледжу радіоелектроніки.
Тому з незалежних від нас обставин, а саме тому що орендодавеці не надаюьть нам документи на право власності для подачі їх в складі пропозиції в даній закупівлі закупівлі, ми не можемо виконати умову документації та прийняти участь в закупівлі. Хоча маємо усі необхідні документи що підтверджують наше право користування приміщеннями а саме Договір №05/10-2022 від 01 жовтня 2022 року та Договір №23 від 07.10.2022 р. та звітність за формою №20-ОПП подана до ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ДПС У М.КИЄВІ, ДПІ У ШЕВЧЕНКІВСЬКОМУ РАЙОНІ (ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОН М.КИЄВА)

Що стосується, надання в складі пропозиції платіжні інструкції/квитанції/банківські виписки/або інші первинні документи, що засвідчують факт оплати за період оренди, повідомляємо, що дані документи відносяться о документів що становлять комерційну таємницю в ТОВ «ТОП ФАЄР». Тому ми не можемо надавати дані документи в складі тендерної пропозиції

Як доказ порушеного нашого права надаємо:
- Договір №05/10-2022 від 01 жовтня 2022 року
- Договір №24 від 07 жовтня 2022 року
- Звітність за формою №20-ОПП

Те що дана вимога дискримінаційна підтверджено в Рішенні АМКУ № 14123-р/пк-пз від 05.09.2023 та №8129-р/пк-пз від 07.05.2024року

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: dd981baae7ea473bbbff12338b243413
Заголовок пункту скарги: Наявність електротехнічної лабораторії
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: В пункті 1.1 Додатку 1 Тендерної документації Замовник встановив таку вимогу «1.1. Довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази необхідних для надання послуг, визначених у технічних вимогах, а саме: офісу (складу), обладнання, наявність автотранспорту, необхідного для надання послуг, які є предметом закупівлі, а також наявність електротехнічної лабораторії»
В пункті 1.3 Додатку 1 Тендерної документації передбачено «На підтвердження наявності власної електротехнічної лабораторії, яка зазначена в довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази Учасник надає Свідоцтво про технічну компетентність електротехнічної лабораторії на відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 та додатків до цього свідоцтва, що є його невід’ємною частиною, а саме сферу процесів вимірювань електротехнічної лабораторії. Свідоцтво повинно бути видане підприємство, що має відповідну акредитацію та повноваження (замовник залишає за собою право на стадії розгляду тендерних пропозицій звернутися до відповідних органів за підтвердженням даної інформації).»

Дана умова є дискримінаційному по відношенню до ТОВ «ТОП ФАЄР» та не узгоджується з Ліцензійними умовами.
Надання даних послуг регулюється Постановою КМУ від 23.11.2016 року №852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення»
Пункт 1 даної постанови вказує «Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом…»
Дана Постанова встановлює такі Вимоги щодо виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень
Технологічні вимоги щодо наявності матеріально-технічної бази
16. Ліцензіат зобов’язаний забезпечити наявність:
приладів для вимірювання сили електричного струму, опору, напруги, захисного заземлення (амперметр, вольтметр, омметр, мегомметр, тестер);
пристрою для проведення перевірки системи пожежної сигналізації (імітатор тепла та диму);
необхідних умов для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до місць провадження своєї діяльності, у яких здійснюється обслуговування замовників.
Ліцензійними умовами не передбачено наявність електротехнічної лабораторії та Свідоцтва про технічну компетентність електротехнічної лабораторії на відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 та додатків до цього свідоцтва, що є його невід’ємною частиною, а саме сферу процесів вимірювань електротехнічної лабораторії.
Тому дана умова тендерної документації не узгоджується з Ліцензійними умовами
Як доказ порушення нашого права надаємо:
- Постанова КМУ від 23 листопада 2016 року № 852

Те що дана вимога дискримінаційна підтверджено в №8129-р/пк-пз від 07.05.2024 року
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 6a062bc6726c4c11a94f362eb6548319
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні вимоги щодо наявністі працівників
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: В пункті 2.1 Додатку 1 Тендерної документації «У Довідці (Таблиця 2) в обов’язковому порядку у тому числі має бути:
- інженер-проектувальник у частині кошторисної документації, електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування, налагоджувальник КВП та автоматики, керівник робіт..»
В пунктах 2.2 – 2.6 передбачено
2.2. На інженера-проектувальника в частині кошторисної документації надати:
- Кваліфікаційний сертифікат та свідоцтво про підвищення кваліфікації.
2.3. На електромонтера з ремонту та обслуговування електроустаткування, налагоджувальника КВП та автоматики надати:
- чинні протоколи або витяги з протоколів засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці чинні посвідчення про перевірку знань з питань охорони праці, а саме:
- про те, що він пройшов навчання і виявив потрібні знання: чинного Законодавства України про охорону праці, організації роботи з охорони праці, вибухонебезпеки виробництва і вибухозахисту, пожежної безпеки, електробезпеки, гігієни праці, медичних оглядів, профілактики професійних отруєнь і захворювань, надання домедичної допомоги потерпілим у разі нещасного випадку, управління роботами з профілактики та ліквідації наслідків аварій, безпеки праці в галузі; спеціальне навчання персоналу з безпечного виконання робіт на висоті або верхолазних робіт з використанням спеціальних страхувальних засобів за курсом НПАОП 0.00-1.15-07 «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті»; НПАОП 0.00-1.71-13 «Правила охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями», НПАОП 45.2-7.02-12 «Система стандартів безпеки праці. Охорона праці і промислова безпека у будівництві» (ДБН), НПАОП 40.1-1.21-98 «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів».
2.4. Копії договорів добровільного страхування або чинні страхові поліси від нещасних випадків щодо всіх працівників, зазначених у довідці.
2.5. На керівника робіт, електромонтера з ремонту та обслуговування електроустаткування, налагоджувальника КВП та автоматики надати:
- скановані чинні оригінали висновків психофізіологічної експертизи працівника про відповідність професійним вимогам до виконання робіт підвищеної небезпеки та тих, що потребують професійного добору, з обов’язковим зазначенням усіх робіт підвищеної небезпеки, які будуть проводитися на об’єкті монтажу.
2.6. На керівника робіт, електромонтера з ремонту та обслуговування електроустаткування, налагоджувальника КВП та автоматики надати:
- скановані чинні оригінали довідок про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричного огляду, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (Форма первинної облікової документації №100-2/о).

Дана умова є дискримінаційному по відношенню до ТОВ «ТОП ФАЄР» та не узгоджується з Ліцензійними умовами, а також являються неправомірною забаганкою замовника з метою обмеження участі в закупівлі потенційних учасників.
Предметом даної закупівлі є послуги протипожежного призначення.
Надання даних послуг регулюється Постановою КМУ від 23.11.2016 року №852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення»
Пункт 1 даної постанови вказує «Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом…»

Згідно п.14,15 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення:
«Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”;
стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
15. Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам:
електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду;
налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду.
Кількість виконавців таких робіт повинна становити НЕ МЕНШЕ ДВОХ ОСІБ.»

Тобто законодавством чітко встановлено що для виконання робіт передбачених даною закупівлею необхідно мати Керівника робіт та двох виконавців. інженера – проектувальника з кошторисної документації для виконання робіт згідно даної закупівлі законодавством не передбачено

Також законодавством не передбачено що працівники (керівник та виконавці робіт) повинні мати:
- чинні протоколи або витяги з протоколів засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці чинні посвідчення про перевірку знань з питань охорони праці, а саме:
- про те, що він пройшов навчання і виявив потрібні знання: чинного Законодавства України про охорону праці, організації роботи з охорони праці, вибухонебезпеки виробництва і вибухозахисту, пожежної безпеки, електробезпеки, гігієни праці, медичних оглядів, профілактики професійних отруєнь і захворювань, надання домедичної допомоги потерпілим у разі нещасного випадку, управління роботами з профілактики та ліквідації наслідків аварій, безпеки праці в галузі; спеціальне навчання персоналу з безпечного виконання робіт на висоті або верхолазних робіт з використанням спеціальних страхувальних засобів за курсом НПАОП 0.00-1.15-07 «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті»; НПАОП 0.00-1.71-13 «Правила охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями», НПАОП 45.2-7.02-12 «Система стандартів безпеки праці. Охорона праці і промислова безпека у будівництві» (ДБН), НПАОП 40.1-1.21-98 «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів».
- Копії договорів добровільного страхування або чинні страхові поліси від нещасних випадків щодо всіх працівників, зазначених у довідці.
- скановані чинні оригінали висновків психофізіологічної експертизи працівника про відповідність професійним вимогам до виконання робіт підвищеної небезпеки та тих, що потребують професійного добору, з обов’язковим зазначенням усіх робіт підвищеної небезпеки, які будуть проводитися на об’єкті монтажу.
- скановані чинні оригінали довідок про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричного огляду, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (Форма первинної облікової документації №100-2/о)

За таких умов участь в закупівлі зможуть прийняти, ті суб’єкти господарювання що зможуть виконати вище зазначені дискримінаційні вимоги, та надати в складі пропозиції усі вище зазначені документи Що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання в тому числі до ТОВ «ТОП ФАЄР»

Також дана умова документації не узгоджується з Ліцензійними умовами
Як доказ порушення нашого права надаємо копії :
- Деякі питання ліцензування госпо... _ від 23.11.2016 № 852 (Текст для друку).pdf

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: f26869dcd4ee4c3ba131047913d205e6
Заголовок пункту скарги: Ліцензія
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: В пункті 1.6 Таблиці 2 Додатку 1 Замовник встановив вимогу надати «Копію ліцензії або наказу про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, а саме:
- монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень;
- спостерігання за системами протипожежного захисту.»

Скаржник не погоджується з даною вимогою, вважає її дискримінаційною та такою, що обмежує наше право на участь в даній процедурі закупівлі.
18 березня 2022 року, Кабінетом Міністрів України була прийнята Постанова № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану»
В вище зазначеній постанові вказано:
«у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг).
органи ліцензування, дозвільні органи та суб’єкти надання публічних (електронних публічних) послуг формують та ведуть переліки поданих декларацій, в яких міститься інформація про суб’єкта господарювання (для юридичної особи - організаційно-правова форма, повне і скорочене найменування (за наявності), для фізичної особи - підприємця - прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності); вид господарської діяльності/частина виду господарської діяльності, який провадиться на підставі поданої декларації; місце провадження діяльності (якщо провадження діяльності обмежується територією відповідної адміністративно-територіальної одиниці)».

Таким чином, ТОВ «ТОП ФАЄР» отримали декларацію №011130/22 про провадження господарської діяльності від 07.10.2022 р.
Згідно даної декларації №011130/22 про провадження господарської діяльності від 07.10.2022 р. (а саме згідно інформації вказаній на сторінці 2 декларації) ТОВ «ТОП ФАЄР», отримав такі дозвільні документи:
- Ліцензія з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежогасіння (водяні, пінні, газові, порошкові, аерозольні)
- Ліцензія здійснення діяльності з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем протидимного захисту
- Ліцензія з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщування про пожежу та управління евакуюванням людей, устаткування передавання тривожних сповіщень
- Ліцензія на здійснення робіт з вогнезахисту, вогнезахисне просочування (глибоке та поверхневе), вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнювання
- Ліцензія на здійснення діяльності з технічного обслуговування первинних засобів пожежогасіння (водяні, пінні, порошкові, газові вогнегасники)

Тобто, дана Декларація підтверджує, що ТОВ «ТОП ФАЄР» має Ліцензії на виконання робіт протипожежного призначення, і може виконувати роботи передбачені умовами даної закупівлі.

ТОВ «ТОП ФАЄР» не може надати саме копію Ліцензії або Наказу про видачу ліцензії так як вище зазначена декларація оформлювалася через Онлайн-сервіс державних послуг «ДІЯ», і після реєстрації текларації жодні додаткові документи не надавалися

Частина 2 статті 19 Конституції України вказує «Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.»
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати саме копію Ліцензії або Наказу про видачу ліцензії, що є дискримінаційним по відношенню до суб'єктів господарювання, в тому числі до ТОВ «ТОП ФАЄР».
Як доказ порушення нашого права надаємо:
- Декларація № 011130/22 про провадження господарської діяльності від 07.10.2022 р.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 64f86f395b574270bf76e1da0a53e105
Заголовок пункту скарги: Декларація зареєстрована в ДСНС
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: В Додатку 2 Тендерної документації передбачено надати «Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань пожежної безпеки зареєстрованих відповідним органом ДСНС України;»

Дана умова документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, та обмежує право участі ТОВ «ТОП ФАЄР» в даній закупівлі.

Вважаємо, що дана вимога порушує щонайменше права учасників, які отримали Декларацію відповідності матеріально-технічної бази, що відповідає вимогам законодавства з питань пожежної безпеки після 24 лютого 2022 року а саме відповідно Постанов КМУ від 18.03.2022 р. № 314«Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану».

Причиною чого являється військова агресією Російської Федерації проти України, котра розпочалася 05 години 24 лютого 2022 року.
Згідно з Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022 в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року.
18 березня 2022 року, Кабінетом Міністрів України була прийнята Постанова № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану». В вище зазначеній постанові вказано:
«у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг).Органи ліцензування, дозвільні органи та суб’єкти надання публічних (електронних публічних) послуг формують та ведуть переліки поданих декларацій, в яких міститься інформація про суб’єкта господарювання (для юридичної особи - організаційно-правова форма, повне і скорочене найменування (за наявності), для фізичної особи - підприємця - прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності); вид господарської діяльності/частина виду господарської діяльності, який провадиться на підставі поданої декларації; місце провадження діяльності (якщо провадження діяльності обмежується територією відповідної адміністративно-територіальної одиниці)».

Керуюсь Постановою від 18 березня 2022 року, Кабінетом Міністрів України була прийнята Постанова № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» нами, як потенційним учасником процедури закупівлі отримано Декларацію про провадження господарської діяльності №011130/20 від 07.10.2022 р.

Згідно даної декларації (а саме згідно інформації вказаній на сторінці 3 Декларації) ми отримали такий дозвільний документ:
Декларація відповідності матеріально технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки.

Надаємо скриншот даної декларації.



Тобто, дана Декларація про провадження господарської діяльності №011130/20 від 07.10.2022 р. підтверджує, що у нас наявний дозвільний документ: Декларація відповідності матеріально технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки.
Але ТОВ «ТОП ФАЄР» не може надати саме Декларацію відповідності матеріально технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки, що зареєстрована територіальним органом ДСНС , так як вище зазначена Декларація оформлювалася через портал «ДІЯ» (онлайн сервіс державних послуг) та відповідності до Постанови КМУ від 18.03.2022 р. №314.
Постанова КМУ від 18.03.2022 р. №314 передбачає порядок отримання дозвільних документів під час військового, тому вимога що Декларація відповідності матеріально технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки, яка повинна бути зареєстрована територіальним органом ДСНС є дискримінаційною по відношенні до ТОВ «ТОП ФАЄР» та до інших учасників закупівлі, котрі отримували дозвільні документи, зокрема Декларацію відповідності матеріально технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки після 24 лютого 2022 року у відповідності до Постанови КМУ від 18.03.2022 р. № 314.
Як доказ порушеного нашого права надаємо
- Декларацію про провадження господарської діяльності №011130/20 від 07.10.2022 р., видану ТОВ «ТОП «ФАЄР».

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: 81fe4293bb9045c784c80ec5025c1b8a
Заголовок пункту скарги: Листи від постачальника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: В Додатку 2 Тендерної документації Замовником встановлено «Для недопущення затримки монтажних робіт, зривів термінів виконання робіт та вчасної поставки обладнання, у складі тендерної пропозиції, Учасник надає гарантійні лист від виробника обладнання, яке буде встановлюватися при монтажі, а саме: приладів приймально-контрольних ТІРАС-16.128П, ТІРАС-16П, ТІРАС-8П, ТІРАС-4П, в яких виробник гарантуватиме учаснику поставку вказаного вище обладнання для належного монтажу та у встановлені тендерною документацією терміни, про що необхідно зазначити в листі, та вказати закупівлю, згідно якої буде виготовлятися та поставлятися обладнання, назву та адресу об’єкту монтажа.»

ТОВ «ТОП ФАЄР» вважає дану вимогу дискримінаційною, та такою, що обмежує конкуренцію.
Відповідно до чинного законодавства України, підприємства здійснюють свою господарську діяльність відповідно до отриманої ліцензії, яка поширюється на всю територію України.
ТОВ «ТОП ФАЄР» є активним учасником ринку надання послуг з монтажу пожежної сигналізації, систем пожежогасіння та технічного обслуговування. Тому, в умовах теперішнього часу (воєнний стан) має власний склад основного обладнання та матеріалів, що необхідні для надання послуг за діючими договорами та обладнання і матеріали, що можуть бути використаними у майбутньому за новими укладеними договорами з Замовниками послуг з монтажу пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та систем пожежогасіння. Необхідне протипожежне обладнання в достатньої кількості є на складі ТОВ «ТОП ФАЄР.»
Дана вимога є дискримінаційною для Скаржника, оскільки виробники протипожежного обладнання не всім та не завжди надають гарантійні листи щодо поставки учасникам обладнання в строк та в обсягах, вказаних в тендерній закупівлі.
Часто вказують що вони уже надали лист одному учаснику закупівлі а решті не надають.
Виробники це монополісти, які самі вирішують надавати їм цей лист чи ні, за яких умов їм надавати цей лист, та ніяким законодавством примусити виробника не можливо, навіть надати офіційну відмову, тому це значно звужує коло потенційних учасників у цієї закупівлі.
Також Ліцензійними умовами не передбачено, що підприємство перед виконання робіт протипожежного призначення повинно отримати листи від виробника про пставку обладнання. Дана вимога не узгоджується з ліцензійними умовами.
Встановивши вимогу надання листа виключно від виробника, замовник обмежує право участі в закупівлі тих учасників котрі купують обладнання в інших продавців а не у виробника.
Просимо внести зміни до тендерної документації, шляхом видалення цієї необгрунтованої вимоги до Учасників в умовах воєнного стан

Те що дана вимога дискримінаційна підтверджено в рішенні АМКУ
- Рішення№11459-р/пк-пз від 26.07.2023
- Рішення № 12541-р/пк-пз від 10.08.2023
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 7
Номер: 9655f40499054a23b9ab17aed30aad54
Заголовок пункту скарги: Сертифікати ISO
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: В Додатку 2 Тендерної документації передбачено «Виконуємі роботи (послуги) повинні відповідати вимогам охорони праці, екологічній та пожежній безпеці та захисту довкілля, що підтверджується наданням учасником Сертифікату ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» та Сертифікату ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT)», з посиланням на послуги, що є предметом закупівлі, а саме: монтаж (улаштування або встановлення) систем протипожежного захисту (системи пожежної сигналізації, системи оповіщування про пожежу та управління евакуюванням людей, системи передавання тривожних сповіщень) (Сертифікати повинні бути видані органом сертифікації, який акредитовано Національним агентством з акредитації України).»

По перше: Вимога щодо того, що Сертифікати видані органом сертифікації, що акредитовані Національним Агенством з акредитації України є дискримінаційною, так як наше підприємство має Сертифікати :
- сертифікат ISO 45001:2018 Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування
- сертифікат ISO 14001:2015 ( ISO 14001:2015, IDT) Системи екологiчного менеджменту.

Видані ТОВ «Центр сертифікації та аудиту», даний орган сертифікації не є акредитованим в НААУ, так як частина 1 статті 5 ЗУ «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» передбачає такий принцип як – добровільність акредитації. ТОВ «Центр сертифікації та аудиту» дану добровільну акредитацію не проходив. ТОВ «Центр сертифікації та аудиту» є органом сертифікації, який здійснює свою господарську діяльність відповідно Статуту.
Дані сертифікати, видані ТОВ «Центр сертифікації та аудиту», даний орган сертифікації не є акредитованим Національним агенством з акредитації України, так як частина 1 статті 5 ЗУ «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» передбачає такий принцип як – добровільність акредитації.
За таких умов участь в закупівлі зможе прийняти лише той суб’єкт господарювання, котрий пройшов сертифікацію лише в певному органі, вимоги до якого вказав замовник в документації, що є дискримінаційним до інших суб’єктів господарювання, котрі проходили сертифікацію в іншому органі.
Стаття 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає такий принцип здійснення публічних закупівель як недискримінація учасників.
По друге: Дана умова не узгоджується з Ліцензійними умовами.
Надання даних послуг регулюється Постановою КМУ від 23.11.2016 року №852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення»
Пункт 1 даної постанови вказує «Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом…»
Ліцензійними умовами, не передбачена наявність вище зазначених Сертифікатів.

Як доказ порушеного нашого права надаємо:
- Ліцензійні умови (Постановою КМУ від 23.11.2016 року №852)

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 8
Номер: 48efa61ffb2549c8aa675249ff057491
Заголовок пункту скарги: Працевлаштування та сплати податків за робітників
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: В Додатку 2 Тендерної документації та в пункті 4.6 Проекту договору передбачено «При цьому, в назначену дату прибуває керівник суб’єкта господарювання (виконавця) та особи, які будуть задіяні при їх проведенні. Всі особи повинні співпадати з заявленими в тендерній пропозиції виконавця та мати при собі оригінали усіх необхідних посвідчень та документів, які заявлені в тендерній пропозиції виконавця, а також документи, що посвідчують особу (паспорт або водійське посвідчення). Якщо якась особа не відповідає заявленій особі в тендерній пропозиції, то виконавець повинен надати документи, які підтверджують прийняття на роботу нової особи та звільнення старої, при цьому обов’язково надаються фінансові та звітні документи, що підтверджують факт прийняття на роботу та звільнення з роботи, та сплати усіх податків при цьому. Замовник перевіряє факт заміни співробітника у відповідних державних органах та надає згоду або не згоду щодо такої заміни. Якщо замовнику не надані всі необхідні пояснення та підтверджуючі документи, то він має право прийняти рішення про не підписання договору або його розірвання, якщо договір було підписано (про що учасник надає гарантійний лист щодо погодження з рішенням замовника не підписати або розірвати договір, якщо при наданні послуг (виконанні робіт) будуть задіяні сторонні особи, а саме особи не зазначені в тендерній пропозиції виконавця). Також, якщо однією особою або особами виконавця не пред’явлені оригінали усіх необхідних посвідчень та документів, які заявлені в тендерній пропозиції виконавця, а також документи, що посвідчують особу (паспорт або водійське посвідчення), то замовник не допускає до початку виконання послуг (робіт) усіх без винятку представників виконавця, а дата початку їх виконання переноситься за письмовим узгодженням з замовником на більш пізній термін, до моменту пред’явлення вищевказаних документів. Щоб уникнути підробку або фальсифікацію заявлених в тендерній документації документів, посвідчень, тощо, виконавцю забороняється надавати інші документи або посвідчення, ніж ті, що заявлені в тендерній пропозиції виконавця, термін яких ще не сплинув»

Дана вимога є дискримінаційною, для ТОВ «ТОП ФАЄР», так як ми не можемо точно знати чи на початок виконання робіт, у нас залишаться працювати ті ж самі працівники котрі працюють на момент подання пропозиції. Так як між поданням пропозиції і початком виконання робіт може пройти значним проміжок часу (наприклад замовник може довго розглядати тендерні пропозиції (20 робочих днів кожного учасника), можуть бути подані скарги до АМКУ, що знову затягне час підписання договору.)
Так як Україна згідно статті 1 Конституції України являється правовою (а не рабовласницькою) державою.
Відповідно до ч.1 статті 43 Конституції України вказано Кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується
В ч.3 статті 43 Конституції України вказано Використання примусової праці забороняється.
Тому ми не маємо права примусово утримувати та змушувати працювати на підприємстві осіб які виявлять бажання звільнитися з нашого підприємства до моменту початку проведення робіт, або під час проведення робіт.

Також на момент виконання робіт наші працівники можуть:
- Піти у відпустку (Стаття 45 Конституції України гарантує що Кожен, хто працює, має право на відпочинок.)
- Захворіти і знаходитися на лікарняному (Ми не маємо права змушувати хвору людину працювати
- Може бути мобілізований до ЗСУ
- Можуть трапитися інші непередбачувані обставини з працівниками що унеможливлять використання його праці.

Що стосується того, що замовник вказує що виконавець повинен надати документи, які підтверджують прийняття на роботу нової особи та звільнення старої, при цьому обов’язково надаються фінансові та звітні документи, що підтверджують факт прийняття на роботу та звільнення з роботи, та сплати усіх податків, то повідомляємо, що звітність про сплату податків а саме ПДФО, ЄСВ та ВЗ, подаються один раз в квартал. Тобто якщо ми наприклад приймемо нового працівника на роботу в серпні місяці, податкові звіти за нього будуть подаватися лише в жовтні, тому у нас раніше жовтня не буде документів, що підтверджують сплату усіх податків, щодо таких працівників.

Що стосується, що замовник при не надані всіх необхідні пояснення та підтверджуючі документи, має право прийняти рішення про не підписання договору, дана вимога прямо суперечить ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостям. Законодавством Замовник не наділений такими повноваженнями
Частина 2 статті 19 Конституції України вказує «Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.»
Замовник не має права власними діями, нівелювати норми Законодавства. Дані дії Замовника вказують на перевищення службових повноважень.

Тому дана умова документації, прямо суперечить положенням Конституції України, та не узгоджується з іншими законодавчими актами.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації