• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 3

Бензин-А95 (талони), Дизельне паливо (Євро) (талони) код ДК 021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистиляти

Завершена

234 331.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 343.31 UAH
Період оскарження: 12.08.2024 13:10 - 18.08.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: db70460114d44f6f85d12905ba722d41
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-12-004823-a.a1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 27.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.08.2024 16:14
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 30.08.2024 13:07
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 30.08.2024 13:07
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4224616937ce401eb6489aa9eed45693
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасників АЗС на відстані не більше ніж 5 км від юридичної адреси Замовника.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.1.В пункті 5 та пункті 6 Додатку № 3 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників АЗС на відстані не більше ніж 5 км від юридичної адреси Замовника:
«5. Учасник повинен мати розгалужену мережу АЗС по всій Україні та обов’язково найближча станція АЗС повинна бути розташована віддаленістю не більше ніж 5 км від юридичної адреси Замовника (08110, Київська область, Бучанський район, село Михайлівка-Рубежівка, вул. Шкільна, 13) на яких буде здійснюватися заправка (в складі пропозиції надати довідку про наявність АЗС з посиланням на адреси).
6. Місце поставки (передачі) талонів: АЗС по Україні та обов’язково найближча станція АЗС повинна бути розташована віддаленістю не більше ніж 5 км від юридичної адреси Замовника (08110, Київська область, Бучанський район, село Михайлівка-Рубежівка, вул. Шкільна, 13) на яких буде здійснюватися заправка.»


Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника – АЗС повинна бути розташована віддаленістю не більше ніж 5 км від юридичної адреси Замовника (08110, Київська область, Бучанський район, село Михайлівка-Рубежівка, вул. Шкільна, 13), що є обмежувальною та дискримінаційною для Скаржника.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ за адресою:
Київська обл., Києво-Святошинський район, село Мироцьке (Варшавське шосе), вул. Шляхова, 1
Київська обл., м. Ірпінь, смт. Ворзель, вул. Ковельська, 3
, що знаходиться в радіусі - 12 км до місцезнаходження Замовника (08110, Київська область, Бучанський район, село Михайлівка-Рубежівка, вул. Шкільна, 13).
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимогу в частині відстані АЗС повинна бути розташована віддаленістю не більше ніж 5 км від юридичної адреси Замовника (08110, Київська область, Бучанський район, село Михайлівка-Рубежівка, вул. Шкільна, 13).
При цьому, АЗС Скаржника знаходиться віддаленістю більше ніж 5 км від юридичної адреси Замовника (08110, Київська область, Бучанський район, село Михайлівка-Рубежівка, вул. Шкільна, 13), а саме на відстані 12 км, наявні підстави для збільшення відстані до АЗС учасників до 12 км.
АЗС по всій Україні, найближча з яких повинна бути розташована на відстані не більше ніж 5 км від юридичної адреси Замовника (08110, Київська область, Бучанський район, село Михайлівка-Рубежівка, вул. Шкільна, 13), з урахуванням вимоги Додатку № 2 до ТД знаходиться АЗС виключно одного постачальника палива, що нівелює принципи недискримінації учасників відповідно до статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: «Бензин-А95 (талони), Дизельне паливо (Євро) (талони) код ДК 021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистиляти».
Відповідно, Замовником встановлені вимоги в частині місцезнаходження АЗС учасника, а саме найближча станція АЗС повинна бути розташована віддаленістю не більше ніж 5 км від юридичної адреси Замовника (08110, Київська область, Бучанський район, село Михайлівка-Рубежівка, вул. Шкільна, 13), що суперечать п. 29 Особливостей, оскільки предметом закупівлі є: Паливо (Бензин А-95 та Дизельне паливо).

З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині відстані не більше ніж 5 км від адреси Замовника або збільшити таку відстань до 12 км від адреси Замовника:
- найближча станція АЗС повинна бути розташована віддаленістю не більше ніж 5 км від юридичної адреси Замовника (08110, Київська область, Бучанський район, село Михайлівка-Рубежівка, вул. Шкільна, 13;
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: e75b736823be454a8b0820bc440ffdce
Заголовок пункту скарги: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають документи, що підтверджують право власності на АЗС/АЗК.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.2. В пункті 11 Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають документи, що підтверджують право власності на АЗС/АЗК:

« 11. Документи, що підтверджують право власності на АЗС/АЗК та зразок копії (або оригіналів) талонів єдиного зразка, за якими буде здійснюватися заправлення автотранспорту Замовника»

Відповідна вимога тендерної документації має дискримінаційні факти, оскільки Замовник передбачає наявність у учасника матеріально-технічної бази, оскільки тільки учасник власник АЗС/АЗК зможе надати документи, що підтверджують право власності на АЗС/АЗК, чим обмежує Скаржника в праві взяти участь у закупівлі.
Варто звернути увагу на той факт, що Замовник не надає учасникам, які мають укладені договори партнерства з емітентами талонів, взяти участь у відповідній процедурі закупівлі, оскільки передбачає надання у складі закупівлі для підтвердження можливості здійснення учасником відпуску палива ВИКЛЮЧНИЙ перелік документів:
- Документи, що підтверджують право власності на АЗС/АЗК.


Варто зазначити, згідно пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо надання документи щодо власності АЗС, оскільки такою вимога нівелює можливість взяти участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Скаржник не має документів, що підтверджують право власності на по Україні та обов’язково найближча станція АЗС повинна бути розташована віддаленістю не більше ніж 5 км від юридичної адреси Замовника (08110, Київська область, Бучанський район, село Михайлівка-Рубежівка, вул. Шкільна, 13) (згідно Додатку № 2 до тендерної документації), а отже умова щодо наявності та надання 11. Документи, що підтверджують право власності на АЗС/АЗК, є дискримінаційна та обмежувальна.

Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта з урахуванням вимог тендерної документації щодо місцезнаходження (Учасник повинен мати розгалужену мережу АЗС по всій Україні та обов’язково найближча станція АЗС повинна бути розташована віддаленістю не більше ніж 5 км від юридичної адреси Замовника (08110, Київська область, Бучанський район, село Михайлівка-Рубежівка, вул. Шкільна, 13) на яких буде здійснюватися заправка), за наступними адресами:
Київська обл., Києво-Святошинський район, село Мироцьке (Варшавське шосе), вул. Шляхова, 1
Київська обл., м. Ірпінь, смт. Ворзель, вул. Ковельська, 3

Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих мережею АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. Партнерський договір Скаржника з партнером складений у відповідності до статті 712 Цивільного кодексу України, та передбачає обов’язок продавеця (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 2617d936330e478ba853ccac9978bfb3
Заголовок пункту скарги: 3. Вилучити із тендерної документації встановлено вимогу, яка суперечить іншим вимогам тендерної документації в частині надання на виконання вимог наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Листа-відгука датованого 2023 роком а також з накладеним кваліфікованим електронним відписом (КЕП) уповноваженої особи, що йо
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:

1.3. В Додатку 1 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка суперечить іншим вимогам тендерної документації в частині надання на виконання вимог наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Листа-відгука датованого 2023 роком а також з накладеним кваліфікованим електронним відписом (КЕП) уповноваженої особи, що його підписала у форматі, що дає можливість перевірити цей електронний підпис:

В Додатку № 1 до ТД визначені вимоги до Товару: «2). Оригінал позитивного листа-відгука (всіх листів-відгуків), датований (-і) 2023 р., від Замовника (Замовників), з яким (якими) укладено аналогічний договір (аналогічні договори), зазначеного (зазначених) в довідці, (лист-відгук (листи-відгуки) повинен (повинні) містити контактні дані осіб, які б могли підтвердити інформацію, наведену в даних документах, також повинен(повинні) містити посилання на номер та дату договору, суму договору, інформацію про якісне виконання договору (зазначеного учасником у даній довідці) та відсутність пред’явлених позовів та претензій у зв’язку з неналежним виконанням зобов’язань. На оригінал(и) листа(ів) накладається кваліфікований електронний підпис (КЕП) уповноваженої особи, що його підписала у форматі, що дає можливість перевірити цей електронний підпис, яка повинна містити наступні відомості:

Стаття 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає встановлення Замовником кваліфікаційного критерію: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).

Замовником встановлено у Додатку № 2 до тендерної документації надання учасниками Довідки про досвід виконання аналогічних договорів та зазначення інформації щодо:
- Наявності Листа відгуку датованого виключно 2023 роком, - що є дискримінаційною умовою по відношенню до Скаржника, оскільки останній може надати Лист відгук, який має дату видачі 2024 рік.
- На оригінал(и) листа(ів) накладається кваліфікований електронний підпис (КЕП) уповноваженої особи, що його підписала у форматі, що дає можливість перевірити цей електронний підпис, - що є дискримінаційною умовами Договору, який Скаржник планує запропонувати Замовнику як аналогічний на закупівлю товару у вигляді талонів, укладений у 2023 році, та на підтвердження виконання якого надає Лист-відгук Замовника за аналогічним договором, який має мокру печатку уповноваженої особи Замовника, але при цьому не має електронного підпису уповноваженої особи, що його підписала.

Документальне підтвердження/докази:
(Додаток 3: Скаржник надає копії аналогічних договорів на поставку Товару (закупівлю талонів на пальне), укладеного з Замовником Спеціалізованим комунальним підприємством «Харківзеленбуд» Харківської міської ради № 10/09 від 09.10.2023 року:
На умовах договору № 10/09 від 09.10.2023 року: Постачальник зобов’язується протягом строку поставки Товару та відповідно до умов договору поставити Покупцю Товар: «ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин і дизельне паливо) (Бензин А-95 – ДК 021:2015:09132000-3 Бензин; Бензин А-92 – ДК 021:2015:09132000-3 Бензин; дизельне паливо – ДК 021:2015:09134200-9 Дизельне паливо).
Також Скаржник надає Лист відгук за відповідним аналогічним договором, який НЕ МІСТИТЬ КЕП уповноваженої особи, але при цьому має печатку та підпис уповноваженої особи, а сааме директора СКП «Харківзеленбуд» ХМР).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації