-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Дизельне паливо
Завершена
1 060 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 300.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 300.00 UAH
Період оскарження:
12.08.2024 12:11 - 06.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
1e0cbe5730604614960b510361283a5c
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-08-12-004101-a.c1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- ІФС-АВІАС ДОГОВІР.pdf 16.08.2024 18:01
- Скарга від 16.08.2024 року на умови документації Вище професійне училище №36 с. Балин Хмельницької області.pdf 16.08.2024 18:01
- Скарга від 16.08.2024 року на умови документації Замовника UA-2024-08-12-004101-a.docx 16.08.2024 18:01
- Зразки талонів АВІАС.pdf 16.08.2024 18:01
- sign.p7s 16.08.2024 18:02
- рішення від 20.08.2024 №14004.pdf 20.08.2024 16:42
- інформація про резолютивну частину рішенння від 28.08.2024 №14458.pdf 29.08.2024 12:23
- рішення від 28.08.2024 №14458.pdf 02.09.2024 15:20
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.08.2024 19:39
Дата розгляду скарги:
28.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.08.2024 16:42
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
02.09.2024 15:21
Дата виконання рішення Замовником:
04.09.2024 15:03
Коментар замовника щодо усунення порушень:
З рішенням АМКУ ознайомлені, погоджуємось на його виконання.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
e328af07842d4f98b7f3343e40f6e398
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації умову вимогу, яка суперечить п. 29 Особливостей в частині застосування до учасників кваліфікаційних критеріїв процедури закупівлі наявність в учасника процедури закупівлі матеріально-технічної бази, а саме надання документів на підтвердження права власності або оренди АЗС учасником або партнером або підтвердження договірних відносин виключно з власником АЗС з
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ» (далі – Скаржник) планує прийняти участь у закупівлі, в якій подано цю Скаргу.
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників.
Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
В пункті 31 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель;
Замовником 12.08.2024 року в електронній системі закупівель було опубліковано тендерну документацію Затверджену Рішенням Уповноваженої особи згідно ПРОТОКОЛУ №58 Від 12.08.2024 року А.Р. Снігурська, в пункті 1 Розділу 3 тендерної документації встановлено:
«3.1.1. Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у випадку застосування), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме:
• інших документів, необхідність подання яких у складі тендерної пропозиції передбачена умовами цієї документації.»
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1. В Додатку 2 та Додатку № 4 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка суперечить п. 29 Особливостей в частині застосування до учасників кваліфікаційних критеріїв процедури закупівлі наявність в учасника процедури закупівлі матеріально-технічної бази, а саме надання документів на підтвердження права власності або оренди АЗС учасником або партнером або підтвердження договірних відносин виключно з власником АЗС з застосуванням окремих вимог до оформлення таких господарських договорів:
В пункті 5 Додатку № 2 до ТД визначено: «5. Додатково Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати документи, що підтверджують можливість продажу ним дизельного пального через АЗС, які знаходяться на території Хмельницької обл., Кам’янець-Подільський район та вказані ним у тендерній пропозиції відповідно до вимог абзацу 1 п.3.6.5 розділу ІІІ тендерної документації. Для підтвердження Учасником надається: · Документи, що підтверджують право власності або оренди на АЗС;
або · Лист – підтвердження від власника або орендаря АЗС про можливість відпуску по паливних картках та талонах товару Учасника на АЗС;
або · Учасник повинен підтвердити наявність договірних відносин з власником або орендарем АЗС;
або будь-яким іншим суб’єктом господарювання, що здійснює реалізацію товару (бензину та ДП) на АЗС, які вказані Учасником у тендерній пропозиції відповідно до вимог абзацу 1 п.3.6.5 розділу ІІІ тендерної документації, шляхом подання у складі пропозиції оригіналу або нотаріально завіреної копії договору купівлі – продажу, або поставки товару (бензину та ДП).
Господарський договір за своєю формою повинен відповідати вимогам частини першої статті 181 Господарського кодексу України, в тому числі містити інформацію про кількість товару який постачається Учаснику, перелік АЗС на яких буде здійснюватися відпуск/поставка для контрагентів Учасника.»
В пункті 7 Додатку № 4 до ТД визначено: «Додатково Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати документи, що підтверджують можливість продажу ним дизельного пального через АЗС, які знаходяться на території Хмельницької обл., Камянець-Подільський район та вказані ним у тендерній пропозиції відповідно до вимог абзацу 1 п.3.6.5 розділу ІІІ тендерної документації. Для підтвердження Учасником надається: · Документи, що підтверджують право власності або оренди на АЗС;
або · Лист – підтвердження від власника або орендаря АЗС про можливість відпуску по паливних картках та талонах товару Учасника на АЗС;
або · Учасник повинен підтвердити наявність договірних відносин з власником або орендарем АЗС;
або будь-яким іншим суб’єктом господарювання, що здійснює реалізацію товару (бензину та ДП) на АЗС, які вказані Учасником у тендерній пропозиції відповідно до вимог абзацу 1 п.3.6.5 розділу ІІІ тендерної документації, шляхом подання у складі пропозиції оригіналу або нотаріально завіреної копії договору купівлі – продажу, або поставки товару (бензину та ДП).
Господарський договір за своєю формою повинен відповідати вимогам частини першої статті 181 Господарського кодексу України, в тому числі містити інформацію про кількість товару який постачається Учаснику, перелік АЗС на яких буде здійснюватися відпуск/поставка для контрагентів Учасника.»
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
ч. 2 статті 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Відповідна вимога тендерної документації має дискримінаційні факти, оскільки Замовник передбачає наявність у учасника АЗС у праві власності/оренди або господарський договір САМЕ з власником/орендарем АЗС - чим обмежує Скаржника в праві взяти участь у закупівлі, оскільки останній має партнерські договори з емітентами талонів. На підтвердження таких обставин Замовником встановлено виключний перелік документів до надання учасниками у складі тендерної пропозиції, який в сукупності НЕ дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, яка працюють з емітентами талонів, а виключно з власниками/орендарями АЗС або учасникам власникам/орендарям АЗС:
Варто звернути увагу на той факт, що Замовник не надає учасникам, які мають укладені договори партнерства з емітентами талонів, взяти участь у відповідній процедурі закупівлі, оскільки передбачає надання у складі закупівлі для підтвердження можливості здійснення учасником відпуску палива ВИКЛЮЧНИЙ перелік документів:
1) Документи, що підтверджують право власності або оренди на АЗС;
або
2) Лист – підтвердження від власника або орендаря АЗС про можливість відпуску по паливних картках та талонах товару Учасника на АЗС;
або
3) Учасник повинен підтвердити наявність договірних відносин з власником або орендарем АЗС або будь-яким іншим суб’єктом господарювання, що здійснює реалізацію товару (бензину та ДП) на АЗС, які вказані Учасником у тендерній пропозиції відповідно до вимог абзацу 1 п.3.6.5 розділу ІІІ тендерної документації, шляхом подання у складі пропозиції оригіналу або нотаріально завіреної копії договору купівлі – продажу, або поставки товару (бензину та ДП) (в сукупності договірні відносини тільки з власником або орендарем АЗС, оскільки тільки такі суб’єкти господарювання можуть здійснити реалізацію товару (бензину та ДП) на АЗС).
Варто зазначити, згідно пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо надання Для підтвердження Учасником надається: · Документи, що підтверджують право власності або оренди на АЗС; або · Лист – підтвердження від власника або орендаря АЗС про можливість відпуску по паливних картках та талонах товару Учасника на АЗС; або · Учасник повинен підтвердити наявність договірних відносин з власником або орендарем АЗС; або будь-яким іншим суб’єктом господарювання, що здійснює реалізацію товару (бензину та ДП) на АЗС, які вказані Учасником у тендерній пропозиції відповідно до вимог абзацу 1 п.3.6.5 розділу ІІІ тендерної документації, шляхом подання у складі пропозиції оригіналу або нотаріально завіреної копії договору купівлі – продажу, або поставки товару (бензину та ДП)., оскільки такою вимога нівелює можливість взяти участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Скаржник не власник/орендар АЗС та не має партнерських відносин з власниками/орендарями АЗС на території Хмельницької обл., Кам’янець-Подільський район (згідно Додатку № 2 та Додатку № 4 до тендерної документації), а отже умова щодо наявності та надання АЗС у власності/оренди або господарського договору між Учасником та власником/орендарем АЗС, або між Учасником та суб’єктом господарювання, що здійснює реалізацію товару (бензину та ДП) на АЗС, є дискримінаційна та обмежувальна.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас з урахуванням вимог тендерної документації щодо місцезнаходження АЗС (на території Хмельницької обл., Кам’янець-Подільський район), за наступними адресами:
м.Кам'янець-Подільський, вул.Жванецьке шосе, 36 - АНП
м.Кам'янець-Подільський, вул.Хмельницьке шосе, 34а -АНП
та мережа АЗС по всій території України
Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих мережею АЗС Авіас для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. Але, при цьому такий договір укладений не з власником/орендарем/суб’єктом господарювання, який безпосередньо здійснює відпуск палива на АЗС. Партнерський договір Скаржника з партнером складений у відповідності до статті 712 Цивільного кодексу України, та передбачає обов’язок продавеця (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників.
Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
В пункті 31 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель;
Замовником 12.08.2024 року в електронній системі закупівель було опубліковано тендерну документацію Затверджену Рішенням Уповноваженої особи згідно ПРОТОКОЛУ №58 Від 12.08.2024 року А.Р. Снігурська, в пункті 1 Розділу 3 тендерної документації встановлено:
«3.1.1. Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у випадку застосування), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме:
• інших документів, необхідність подання яких у складі тендерної пропозиції передбачена умовами цієї документації.»
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1. В Додатку 2 та Додатку № 4 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка суперечить п. 29 Особливостей в частині застосування до учасників кваліфікаційних критеріїв процедури закупівлі наявність в учасника процедури закупівлі матеріально-технічної бази, а саме надання документів на підтвердження права власності або оренди АЗС учасником або партнером або підтвердження договірних відносин виключно з власником АЗС з застосуванням окремих вимог до оформлення таких господарських договорів:
В пункті 5 Додатку № 2 до ТД визначено: «5. Додатково Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати документи, що підтверджують можливість продажу ним дизельного пального через АЗС, які знаходяться на території Хмельницької обл., Кам’янець-Подільський район та вказані ним у тендерній пропозиції відповідно до вимог абзацу 1 п.3.6.5 розділу ІІІ тендерної документації. Для підтвердження Учасником надається: · Документи, що підтверджують право власності або оренди на АЗС;
або · Лист – підтвердження від власника або орендаря АЗС про можливість відпуску по паливних картках та талонах товару Учасника на АЗС;
або · Учасник повинен підтвердити наявність договірних відносин з власником або орендарем АЗС;
або будь-яким іншим суб’єктом господарювання, що здійснює реалізацію товару (бензину та ДП) на АЗС, які вказані Учасником у тендерній пропозиції відповідно до вимог абзацу 1 п.3.6.5 розділу ІІІ тендерної документації, шляхом подання у складі пропозиції оригіналу або нотаріально завіреної копії договору купівлі – продажу, або поставки товару (бензину та ДП).
Господарський договір за своєю формою повинен відповідати вимогам частини першої статті 181 Господарського кодексу України, в тому числі містити інформацію про кількість товару який постачається Учаснику, перелік АЗС на яких буде здійснюватися відпуск/поставка для контрагентів Учасника.»
В пункті 7 Додатку № 4 до ТД визначено: «Додатково Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати документи, що підтверджують можливість продажу ним дизельного пального через АЗС, які знаходяться на території Хмельницької обл., Камянець-Подільський район та вказані ним у тендерній пропозиції відповідно до вимог абзацу 1 п.3.6.5 розділу ІІІ тендерної документації. Для підтвердження Учасником надається: · Документи, що підтверджують право власності або оренди на АЗС;
або · Лист – підтвердження від власника або орендаря АЗС про можливість відпуску по паливних картках та талонах товару Учасника на АЗС;
або · Учасник повинен підтвердити наявність договірних відносин з власником або орендарем АЗС;
або будь-яким іншим суб’єктом господарювання, що здійснює реалізацію товару (бензину та ДП) на АЗС, які вказані Учасником у тендерній пропозиції відповідно до вимог абзацу 1 п.3.6.5 розділу ІІІ тендерної документації, шляхом подання у складі пропозиції оригіналу або нотаріально завіреної копії договору купівлі – продажу, або поставки товару (бензину та ДП).
Господарський договір за своєю формою повинен відповідати вимогам частини першої статті 181 Господарського кодексу України, в тому числі містити інформацію про кількість товару який постачається Учаснику, перелік АЗС на яких буде здійснюватися відпуск/поставка для контрагентів Учасника.»
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
ч. 2 статті 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Відповідна вимога тендерної документації має дискримінаційні факти, оскільки Замовник передбачає наявність у учасника АЗС у праві власності/оренди або господарський договір САМЕ з власником/орендарем АЗС - чим обмежує Скаржника в праві взяти участь у закупівлі, оскільки останній має партнерські договори з емітентами талонів. На підтвердження таких обставин Замовником встановлено виключний перелік документів до надання учасниками у складі тендерної пропозиції, який в сукупності НЕ дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, яка працюють з емітентами талонів, а виключно з власниками/орендарями АЗС або учасникам власникам/орендарям АЗС:
Варто звернути увагу на той факт, що Замовник не надає учасникам, які мають укладені договори партнерства з емітентами талонів, взяти участь у відповідній процедурі закупівлі, оскільки передбачає надання у складі закупівлі для підтвердження можливості здійснення учасником відпуску палива ВИКЛЮЧНИЙ перелік документів:
1) Документи, що підтверджують право власності або оренди на АЗС;
або
2) Лист – підтвердження від власника або орендаря АЗС про можливість відпуску по паливних картках та талонах товару Учасника на АЗС;
або
3) Учасник повинен підтвердити наявність договірних відносин з власником або орендарем АЗС або будь-яким іншим суб’єктом господарювання, що здійснює реалізацію товару (бензину та ДП) на АЗС, які вказані Учасником у тендерній пропозиції відповідно до вимог абзацу 1 п.3.6.5 розділу ІІІ тендерної документації, шляхом подання у складі пропозиції оригіналу або нотаріально завіреної копії договору купівлі – продажу, або поставки товару (бензину та ДП) (в сукупності договірні відносини тільки з власником або орендарем АЗС, оскільки тільки такі суб’єкти господарювання можуть здійснити реалізацію товару (бензину та ДП) на АЗС).
Варто зазначити, згідно пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо надання Для підтвердження Учасником надається: · Документи, що підтверджують право власності або оренди на АЗС; або · Лист – підтвердження від власника або орендаря АЗС про можливість відпуску по паливних картках та талонах товару Учасника на АЗС; або · Учасник повинен підтвердити наявність договірних відносин з власником або орендарем АЗС; або будь-яким іншим суб’єктом господарювання, що здійснює реалізацію товару (бензину та ДП) на АЗС, які вказані Учасником у тендерній пропозиції відповідно до вимог абзацу 1 п.3.6.5 розділу ІІІ тендерної документації, шляхом подання у складі пропозиції оригіналу або нотаріально завіреної копії договору купівлі – продажу, або поставки товару (бензину та ДП)., оскільки такою вимога нівелює можливість взяти участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Скаржник не власник/орендар АЗС та не має партнерських відносин з власниками/орендарями АЗС на території Хмельницької обл., Кам’янець-Подільський район (згідно Додатку № 2 та Додатку № 4 до тендерної документації), а отже умова щодо наявності та надання АЗС у власності/оренди або господарського договору між Учасником та власником/орендарем АЗС, або між Учасником та суб’єктом господарювання, що здійснює реалізацію товару (бензину та ДП) на АЗС, є дискримінаційна та обмежувальна.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас з урахуванням вимог тендерної документації щодо місцезнаходження АЗС (на території Хмельницької обл., Кам’янець-Подільський район), за наступними адресами:
м.Кам'янець-Подільський, вул.Жванецьке шосе, 36 - АНП
м.Кам'янець-Подільський, вул.Хмельницьке шосе, 34а -АНП
та мережа АЗС по всій території України
Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих мережею АЗС Авіас для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. Але, при цьому такий договір укладений не з власником/орендарем/суб’єктом господарювання, який безпосередньо здійснює відпуск палива на АЗС. Партнерський договір Скаржника з партнером складений у відповідності до статті 712 Цивільного кодексу України, та передбачає обов’язок продавеця (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів АВІАС.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
ІФС-АВІАС ДОГОВІР.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Вище професійне училище №36 с. Балин Хмельницької області внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі «код ДК 021:2015 – 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (Дизельне паливо)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-08-12-004101-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації умову вимогу, яка суперечить п. 29 Особливостей в частині застосування до учасників кваліфікаційних критеріїв процедури закупівлі наявність в учасника процедури закупівлі матеріально-технічної бази, а саме надання документів на підтвердження права власності або оренди АЗС учасником або партнером або підтвердження договірних відносин виключно з власником АЗС з застосуванням окремих вимог до оформлення таких господарських договорів.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
481c9869e1d346a789f8c949758580c6
Заголовок пункту скарги:
2. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка передбачає в господарському договорі купівлі – продажу або поставки товару (бензину та ДП) інформацію про кількість Товару та переліку АЗС.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
1.2. В Додатку 2 та Додатку № 4 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка передбачає в господарському договорі купівлі – продажу або поставки товару (бензину та ДП) інформацію про кількість Товару та переліку АЗС:
В пункті 5 Додатку № 2 до ТД визначено: «5. Додатково Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати документи, що підтверджують можливість продажу ним дизельного пального через АЗС, які знаходяться на території Хмельницької обл., Кам’янець-Подільський район та вказані ним у тендерній пропозиції відповідно до вимог абзацу 1 п.3.6.5 розділу ІІІ тендерної документації. Для підтвердження Учасником надається: · Документи, що підтверджують право власності або оренди на АЗС;
або · Лист – підтвердження від власника або орендаря АЗС про можливість відпуску по паливних картках та талонах товару Учасника на АЗС;
або · Учасник повинен підтвердити наявність договірних відносин з власником або орендарем АЗС;
або будь-яким іншим суб’єктом господарювання, що здійснює реалізацію товару (бензину та ДП) на АЗС, які вказані Учасником у тендерній пропозиції відповідно до вимог абзацу 1 п.3.6.5 розділу ІІІ тендерної документації, шляхом подання у складі пропозиції оригіналу або нотаріально завіреної копії договору купівлі – продажу, або поставки товару (бензину та ДП).
Господарський договір за своєю формою повинен відповідати вимогам частини першої статті 181 Господарського кодексу України, в тому числі містити інформацію про кількість товару який постачається Учаснику, перелік АЗС на яких буде здійснюватися відпуск/поставка для контрагентів Учасника.»
В пункті 7 Додатку № 4 до ТД визначено: «Додатково Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати документи, що підтверджують можливість продажу ним дизельного пального через АЗС, які знаходяться на території Хмельницької обл., Камянець-Подільський район та вказані ним у тендерній пропозиції відповідно до вимог абзацу 1 п.3.6.5 розділу ІІІ тендерної документації. Для підтвердження Учасником надається: · Документи, що підтверджують право власності або оренди на АЗС;
або · Лист – підтвердження від власника або орендаря АЗС про можливість відпуску по паливних картках та талонах товару Учасника на АЗС;
або · Учасник повинен підтвердити наявність договірних відносин з власником або орендарем АЗС;
або будь-яким іншим суб’єктом господарювання, що здійснює реалізацію товару (бензину та ДП) на АЗС, які вказані Учасником у тендерній пропозиції відповідно до вимог абзацу 1 п.3.6.5 розділу ІІІ тендерної документації, шляхом подання у складі пропозиції оригіналу або нотаріально завіреної копії договору купівлі – продажу, або поставки товару (бензину та ДП).
Господарський договір за своєю формою повинен відповідати вимогам частини першої статті 181 Господарського кодексу України, в тому числі містити інформацію про кількість товару який постачається Учаснику, перелік АЗС на яких буде здійснюватися відпуск/поставка для контрагентів Учасника.»
Вимагаючи від учасників наявність партнерських договорів з переліком АЗС та кількістю товару - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників".
Стаття 627 Цивільного кодексу України передбачає, що сторони є вільними в укладені договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього вищезазначеного кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Укладені між нами та партнерами Договори поставки містять умови, що були визначені сторонами під час його укладання та вони в повній мірі відповідають умовам чинного законодавства України та вимогам документації Замовника, а отже мати перелік АЗС у Партнерському договорі – є дискримінаційною умовою Замовника.
Варто звернути увагу на той факт, що умова партнерського договору укладеного між Скаржником та його Партнером, не передбачено визначений перелік АЗС у Договорі, при цьому сайт з переліком АЗС зазначеної мережі: https://avias.ua/karta-azs/ .
Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих мережею АЗС Авіас для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. Але, при цьому такий договір укладений не з власником/орендарем/суб’єктом господарювання, який безпосередньо здійснює відпуск палива на АЗС. Партнерський договір Скаржника з партнером складений у відповідності до статті 712 Цивільного кодексу України, та передбачає обов’язок продавеця (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.
В пункті 5 Додатку № 2 до ТД визначено: «5. Додатково Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати документи, що підтверджують можливість продажу ним дизельного пального через АЗС, які знаходяться на території Хмельницької обл., Кам’янець-Подільський район та вказані ним у тендерній пропозиції відповідно до вимог абзацу 1 п.3.6.5 розділу ІІІ тендерної документації. Для підтвердження Учасником надається: · Документи, що підтверджують право власності або оренди на АЗС;
або · Лист – підтвердження від власника або орендаря АЗС про можливість відпуску по паливних картках та талонах товару Учасника на АЗС;
або · Учасник повинен підтвердити наявність договірних відносин з власником або орендарем АЗС;
або будь-яким іншим суб’єктом господарювання, що здійснює реалізацію товару (бензину та ДП) на АЗС, які вказані Учасником у тендерній пропозиції відповідно до вимог абзацу 1 п.3.6.5 розділу ІІІ тендерної документації, шляхом подання у складі пропозиції оригіналу або нотаріально завіреної копії договору купівлі – продажу, або поставки товару (бензину та ДП).
Господарський договір за своєю формою повинен відповідати вимогам частини першої статті 181 Господарського кодексу України, в тому числі містити інформацію про кількість товару який постачається Учаснику, перелік АЗС на яких буде здійснюватися відпуск/поставка для контрагентів Учасника.»
В пункті 7 Додатку № 4 до ТД визначено: «Додатково Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати документи, що підтверджують можливість продажу ним дизельного пального через АЗС, які знаходяться на території Хмельницької обл., Камянець-Подільський район та вказані ним у тендерній пропозиції відповідно до вимог абзацу 1 п.3.6.5 розділу ІІІ тендерної документації. Для підтвердження Учасником надається: · Документи, що підтверджують право власності або оренди на АЗС;
або · Лист – підтвердження від власника або орендаря АЗС про можливість відпуску по паливних картках та талонах товару Учасника на АЗС;
або · Учасник повинен підтвердити наявність договірних відносин з власником або орендарем АЗС;
або будь-яким іншим суб’єктом господарювання, що здійснює реалізацію товару (бензину та ДП) на АЗС, які вказані Учасником у тендерній пропозиції відповідно до вимог абзацу 1 п.3.6.5 розділу ІІІ тендерної документації, шляхом подання у складі пропозиції оригіналу або нотаріально завіреної копії договору купівлі – продажу, або поставки товару (бензину та ДП).
Господарський договір за своєю формою повинен відповідати вимогам частини першої статті 181 Господарського кодексу України, в тому числі містити інформацію про кількість товару який постачається Учаснику, перелік АЗС на яких буде здійснюватися відпуск/поставка для контрагентів Учасника.»
Вимагаючи від учасників наявність партнерських договорів з переліком АЗС та кількістю товару - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників".
Стаття 627 Цивільного кодексу України передбачає, що сторони є вільними в укладені договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього вищезазначеного кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Укладені між нами та партнерами Договори поставки містять умови, що були визначені сторонами під час його укладання та вони в повній мірі відповідають умовам чинного законодавства України та вимогам документації Замовника, а отже мати перелік АЗС у Партнерському договорі – є дискримінаційною умовою Замовника.
Варто звернути увагу на той факт, що умова партнерського договору укладеного між Скаржником та його Партнером, не передбачено визначений перелік АЗС у Договорі, при цьому сайт з переліком АЗС зазначеної мережі: https://avias.ua/karta-azs/ .
Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих мережею АЗС Авіас для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. Але, при цьому такий договір укладений не з власником/орендарем/суб’єктом господарювання, який безпосередньо здійснює відпуск палива на АЗС. Партнерський договір Скаржника з партнером складений у відповідності до статті 712 Цивільного кодексу України, та передбачає обов’язок продавеця (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів АВІАС.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
ІФС-АВІАС ДОГОВІР.pdf
-
-
Назва доказу:
Посилання на сайт з переліком АЗС зазначеної мережі: https://avias.ua/karta-azs/ .
-
Повʼязаний документ:
Скарга від 16.08.2024 року на умови документації Вище професійне училище №36 с. Балин Хмельницької області.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Вище професійне училище №36 с. Балин Хмельницької області внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі «код ДК 021:2015 – 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (Дизельне паливо)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-08-12-004101-a, зокрема: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка передбачає в господарському договорі купівлі – продажу або поставки товару (бензину та ДП) інформацію про кількість Товару та переліку АЗС.