• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Капітальний ремонт громадської вбиральні за адресою: вул. Депутатська, 1-Б

Завершена

1 518 034.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 590.17 UAH
Період оскарження: 12.08.2024 09:51 - 12.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на умови тендерної документації

Номер: 91e1725eaa6343728a1389a44362b5b6
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-12-001089-a.c1
Назва: СКАРГА на умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 04.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.08.2024 16:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 09.09.2024 16:41
Дата виконання рішення Замовником: 10.09.2024 10:20
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни в тендерну документацію з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині рішення.
Автор: ТОВ "ТЕП-КЕПІТАЛ.", Володимир Лихіцький +380937281882 tender.tepkepital@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 907598d720764d59aad06390f0fa6acd
Заголовок пункту скарги: Заперечення на умови Тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Спеціалізоване водогосподарське комунальне підприємство виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Київводфонд» (надалі за текстом Замовник) оприлюднило закупівлю (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-08-12-001089-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація (Капітальний ремонт громадської вбиральні за адресою: вул. Депутатська, 1-Б).
Вважаємо, що деякі умови тендерної документації не відповідають чинному законодавству і є дискримінаційними до Скаржника, як для потенційного учасника процедури закупівлі, який має значний досвід здійсненні робіт відповідними предмету закупівлі.
Заперечення на умови Тендерної документації:
1.1. Умови Тендерної документації
Відповідно до пункту 11 Додатку 3 до Тендерної документації учасник повинен Документи, які повинен подати Учасник для підтвердження того, що він має досвід виконання аналогічного договору:
11.1 Довідка, що містить інформацію про наявність досвіду роботи на ринку та виконання аналогічного господарського договору у довільній формі або відповідно до наведеної нижче форми.

№ п/п Назва
підприємства, телефон, ПІП особи, яка підписала договір Предмет договору
Номер, дата та сума договору
Термін виконання договору

11.1. Оригінал або належним чином засвідчена копія аналогічного/(их) договору/(ів)*(не менше двох договорів) в повному обсязі, наданого за пунктом 11.1. цього додатку, та підтвердження його виконання у повному обсязі (акти форми КБ-2 та КБ-3 тощо).
11.2. Надати копію(ї) позитивного(их) відгуку(ів) замовника(ів) (за наданим(-и) аналогічним(-и) договором(-ами), у якому(-их) обов’язково має бути зазначено: дату його видачi, вихiдний номер, посилання на номер, дату та предмет укладеного договору , ціна договору, сума виконання договору, а також iнформацiю про якiсть виконаних робiт, дотримання термінів виконання, щодо відсутності з боку замовника претензій або судових позовів щодо невиконання або неналежного виконання умов договору.
*Аналогічним договором є договір, укладений Учасником із суб’єктом господарювання за аналогічним предметом закупівлі на виконання робіт з капітального ремонту вбиралень.

Дискримінаційність
Вважаємо зазначені умови в частині надання 2 договорів, укладених Учасником із суб’єктом господарювання за аналогічним предметом закупівлі на виконання робіт з капітального ремонту вбиралень дискримінаційними.
1. Дискримінаційним є встановлення вимоги про надання не менше 2 договорів укладених з суб’єктом господарювання.
2. Дискримінаційним є встановлення вимоги щодо надання не менше 2 договорів за предметом закупівлі на виконання робіт з капітального ремонту вбиралень.
Частиною другою статті 16 Закону передбачено, що замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
При цьому Закон не містить визначення терміну "аналогічний договір". Іншими Законами
5 України також не визначено поняття "аналогічні договори".
Статтею 1 Закону визначено термін "предмет закупівлі" - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Предмет закупівлі визначається замовником у порядку встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому
законодавством порядку.
Відповідно, замовники під час розробки тендерної документації повинні самостійно визначити межі відповідності договорів поняттю "аналогічний договір", з урахуванням предмету закупівлі.
Разом з тим не мають права встановлювати дискримінаційні умови, які направлені на обмеження участі потенційних учасників процедури закупівлі.
Відповідно до статті 56 Господарського кодексу України суб'єктами господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків, передбачених законодавством.
Суб'єктами господарювання є:
1) господарські організації- юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, державні, комунальні та інші підприємства, створені відповідно до цього Кодексу, а також інші юридичні особи, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані в установленому законом порядку;
2) громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані відповідно до закону як підприємці;
3) філії, представництва, інші відокремлені підрозділи господарських організацій (структурні одиниці), утворені ними для здійснення господарської діяльності.
Таким чином суб’єктами господарювання є організації та фізичні особи, які здійснюють господарську діяльність.
Разом з тим, відповідно до статті 2 Господарського кодексу України учасниками відносин у сфері гос¬подарювання є суб'єкти господарювання, споживачі, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, наділені господарською компетенцією, а також громадяни, громадські та інші організації, які виступають засновниками суб'єктів господарювання чи здійснюють щодо них організаційно-господарські повноваження на основі відносин власності.
Відповідно до частини третьої статті 3 Господарського кодексу України Діяльність негосподарюючих суб'єктів, спрямована на створення і підтримання необхідних матеріально-технічних умов їх функціонування, що здійснюється за участі або без участі суб'єктів господарювання, є господарчим забезпеченням діяльності негосподарюючих суб'єктів.
Отже Замовник, встановивши вимогу про надання не менше 2 договорів укладених з суб’єктом господарювання, обмежив коло замовників по аналогічним договорам з якими учасник мав господарськів відносини, лише суб’єктами господарювання.
Таким чином учасники, в тому числі і Скаржник, не мають можливості надати на підтвердження наявності досвіду виконання аналогічних договорів, договори укладені з бюджетними організаціями, оскільки вони не є суб’єктами господарювання.
Відповідно до пункту 4 Порядку визначення предмету закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15.04.2020 р. № 708 , визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 27 частини першої статті 1 Закону за об’єктами будівництва та з урахуванням положень кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281, а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301.
Згідно пункту 27 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» роботи - розроблення проектної документації на об’єкти будівництва, науково-проектної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт.
Жодним нормативним актом не визначається, що роботи розділяються на роботи укладені з господарюючими чи не господарюючими суб’єктами.
Також чинним законодавством не визначається, що аналогічним договором є договір на виконання ідентичних робіт.
Відповідно до Оголошення і Тендерної документації Замовником проводиться закупівля згідно ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація (Капітальний ремонт громадської вбиральні за адресою: вул. Депутатська, 1-Б).
В той же час Замовником, встановлено вимогу про надання аналогічних договорів на виконання робіт з капітального ремонту вбиралень.
Тим самим Замовником встановлено вимогу про надання ідентичних договрів, а не аналогічних.
Загальне визначення поняття «будівництво» міститься у статті 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 року №3038 – VI (в редакції, що чинна на момент написання статті) та вживається у такому значенні: нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт об’єкта будівництва. Відповідно, будівельними роботами, згідно з нормами Постанови Кабінету Міністрів №466 від 13.04.2011 року «Деякі питання виконання підготовчих та будівельних робіт», слід вважати роботи з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту.
Чинними нормативно-правовими актами не розділяється капітальний ремонт в залежності від місця його здійснення (зокрема вбиральні чи іншого об’єкта), а отже аналогічним договором капітального ремонту є договір на здійснення капітального ремонту в не залежності від місця його здійснення.
Скаржник має значний досвід у виконанні робіт з капітального ремонту. Разом з тим не здійснювалось капітальних ремонтів вбиралень окремими договорами.
Разом з тим, Скаржником здійснювались роботи про кімнатам вбиральням в складі проведення капітального ремонту відповідно до договору з Управлінням освіти Святошинської районної у місті Києві державної адміністрації № 967 від 27 жовтня 2023 року з капітального ремонту найпростіших укриттів та захисних споруд ціивільного захисту в ЗЗСО №40 за адресою Львівська,6/3 у Святошинському районі м.Києва (договір надається до скарги).
Аналіз цього договору дає можливість встановити, що при його виконанні здійснювалось прокладання водопровідних і каналізаційних труб та інші роботи, аналогічні роботам, які також передбачені в складі робіт за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація (Капітальний ремонт громадської вбиральні за адресою: вул. Депутатська, 1-Б).
Крім того Скаржник має можливість надати договір укладений з комунальним закладом професійної (професійно-технічної) освіти «Київський професійний коледж будівництва і архітектури № 91 від 08.11.2023 за предметом «Капітальний ремонт найпростіших укриттів та захисних споруд (влаштування системи вентиляції) Комунального закладу професійної (професійно-технічної) освіти «Київський професійний коледж будівництва і архітектури» зха адресою: м.Київ, вул. Клавдіївська, буд. 22. (договір надається до скарги).
Аналіз цього договору дає можливість встановити що в ньому відсутні елементи ремонту вбиральні.
Цей договір не відповідатиме вимогам Замовника зважаючи на те, що він укладений не з суб’єктом господарювання і його предметом не є капітальний ремонт вбиралень.
Таким чином ці договори не можуть бути в складі Тендерної пропозиції, як аналогічні зважаючи на те, що Замовником встановлено вимогу про надання аналогічних договорів за аналогічним предметом закупівлі на виконання робіт з капітального ремонту вбиралень.
Наявні у скаржника договори містять лише частину робіт передбачених Замовником і вони не є договорами на виконання робіт з капітального ремонту вбиралень.
Крім того ці договори не укладені з суб’єктом господарювання.
Навіть, у випадку віднесення договору з Управлінням освіти Святошинської районної у місті Києві державної адміністрації № 967 від 27 жовтня 2023 року з капітального ремонту найпростіших укриттів та захисних споруд ціивільного захисту в ЗЗСО №40 за адресою Львівська,6/3 у Святошинському районі м.Києва, до договорів з капітального ремонту вбиралень, зважаючи на складові робіт, проте цього договору не є достатнім зважаючи на вимогу про надання не менше 2 аналогічних договорів.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб'єкти господарювання, які зможуть надати не менше 2 аналогічних договорів, укладених саме з суб’єктами господарювання, та предметом яких є виконання робіт з капітального ремонту вбиралень, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими
передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до Документації з метою усунення порушень, викладених в скарзі.
Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель чим порушено права та інтереси Скаржника .
Порушення прав та інтересів Скаржника також полягає в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства Замовником, він матиме змогу прийняти участь в процедурі закупівлі, та у випадку визнання переможцем процедури закупівлі, Замовник повинен буде укласти договір про закупівлю, за результатами виконання якого Скаржник матиме змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування",
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації