-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
ДК 021:2015 код 09310000-5 Електрична енергія (Енергія електрична)
Енергія електрична
Торги відмінено
63 077 603.39
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 315 388.02 UAH
мін. крок: 0.5% або 315 388.02 UAH
Період оскарження:
09.08.2024 18:15 - 07.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
aae5d51581584a67bb5d44750c52519b
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-08-09-010612-a.b1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 5. «ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення».pdf 15.08.2024 12:09
- 4. ДСТУ EN 501602023 (EN 501602022, IDT);.pdf 15.08.2024 12:09
- Скарга Чорнобиль.pdf.p7s 15.08.2024 12:09
- Скарга Чорнобиль.pdf 15.08.2024 12:09
- Скарга Чорнобиль.docx.p7s 15.08.2024 12:09
- Скарга Чорнобиль.docx 15.08.2024 12:09
- 6. Наказ ДП УкрНДНЦ від 04.12.2023 року №330.pdf 15.08.2024 12:09
- 3. Реєстр Учасників ринку від НЕК «УКРЕНЕРГО».xlsx 15.08.2024 12:09
- 2. До Додатку 2.7z 15.08.2024 12:09
- 2. ТД_ЕЕ 09-11 Зона.doc 15.08.2024 12:09
- 2. Додаток 4_ГЛ_09-11 Зона.doc 15.08.2024 12:09
- 2. Додаток 1.1_Перелік документів_Переможець_ЕЕ зона.doc 15.08.2024 12:09
- 2. Додаток 3_Проєкт договору ЕЕ 09-11 зона.doc 15.08.2024 12:09
- 2. Додаток 3.1 Специфікація_ЕЕ 09-11 Зона.xlsx 15.08.2024 12:09
- 2. Додаток 2 Технічні вимоги_ЕЕ_09-11_зона.doc 15.08.2024 12:09
- 2. Додаток 1_Перелік документів_Учасник 09-11 Зона.doc 15.08.2024 12:09
- 1. Постанова НКРЕКП про видачу ліцензії ТОВ «РТЕ ЮКРЕЙН».pdf 15.08.2024 12:09
- 1. Постанова НКРЕКП про видачу ліцензії ТОВ «РТЕ ЮКРЕЙН».pdf.p7s 15.08.2024 12:10
- sign.p7s 15.08.2024 12:15
- рішення від 19.08.2024 № 13954.pdf 19.08.2024 14:51
- Інформація про резолютивну частину рішення від 28.08.2024 № 14474.pdf 29.08.2024 13:48
- рішення від 28.08.2024 № 14474.pdf 02.09.2024 12:33
- Пояснення за скаргою Зона.doc 21.08.2024 17:20
- ПОЯСНЕННЯ UA-2024-08-09-010612-a.b1.pdf 21.08.2024 17:20
- Витяг з протоколу.pdf 05.09.2024 15:49
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.08.2024 13:17
Дата розгляду скарги:
28.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
19.08.2024 14:51
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
02.09.2024 12:33
Дата виконання рішення Замовником:
05.09.2024 15:49
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Виконання рішення від 28.08.2024 № 14474
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
ee38b99577fb4913a64c1f88a4b68445
Заголовок пункту скарги:
Умови, викладені у тендерній документації є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, та заважають нашому підприємству прийняти участь в процедурі закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
1. Відповідно до Додатку 1 «Перелік документів, які учаснику необхідно надати в складі тендерної пропозиції» до Документації вимагається надати:
«13. Інші документи (подаються окремими файлами PDF-формату):
…
EIC (ідентифікаційний номер учасника ринку)-код учасника ринку;
EIC-код СВБ (сторона, відповідальна за баланс) учасника ринку (у разі його входження до балансуючої групи);
стан реєстрації СВБ в НЕК «Укренерго» (у стані реєстрації, зареєстрований, «Переддефолтний», «Дефолтний»).»
Скаржник не погоджується з даними положення Документації, вважає їх незаконними та необгрунтованими з огляду на наступне.
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до частини третьої статті 52 Закону України «Про ринок електричної енергії» адміністратор розрахунків (АР) відповідно до правил ринку:1) реєструє учасників ринку, забезпечує ведення відповідного реєстру та оприлюднює його; 2) реєструє сторони, відповідальні за баланс, і постачальників послуг з балансування та веде відповідні реєстри.
Відповідно до частини другої статті 52 Закону України «Про ринок електричної енергії» функції адміністратора розрахунків покладаються на оператора системи передачі.
Оператором системи передачі (ОСП) є ПрАТ НЕК «Укренерго».
Відповідно до пункту 1.3.9 . Правил ринку, затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2017 року № 307 (далі – Правила ринку):
«ОСП (у якості АР) веде реєстр учасників ринку, що містить таку інформацію:
1) EIC-код учасника ринку;
2) ЄДРПОУ або РНОКПП (якщо учасником ринку є фізична особа - підприємець);
3) повне та скорочене найменування учасника ринку або П. І. Б. (якщо учасником ринку є фізична особа або фізична особа - підприємець);
4) місцезнаходження (юридична адреса, поштова адреса,);
5) ідентифікатори договорів, укладених учасником ринку з ОСП;
6) ролі, закріплені за цим учасником ринку;
7) EIC-код СВБ учасника ринку (у разі його входження до балансуючої групи) та/або гарантованого покупця (у разі входження виробника до балансуючої групи гарантованого покупця);
8) стан реєстрації (у стані реєстрації, зареєстрований, "Переддефолтний", "Дефолтний" тощо);
9) електронна пошта (інші засоби зв'язку).»
Тобто, інформація, яка вимагається Замовником, міститься у реєстрі, який, відповідно до законодавства, веде ПрАТ НЕК «Укренерго».
Скаржник повідомляє, що даний реєстр є у вільному доступі та оприлюднений на офіційному веб сайті ПрАТ НЕК «Укренерго» за посиланням: https://wservice.ua.energy/entsoe/getparticipant.
Окрім того, відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія.
Для електричної енергії передбачено відповідні чинні національні стандарти – ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності (EN 50160:2022, IDT)», а також ДСТУ 3466-96 "Якість електричної енергії. Терміни та визначення". Дана вимога не передбачена національними стандартами для предмета закупівлі.
Таким чином встановлення зазначених вище вимог суперечать нормам чинного законодавства. У зв’язку з цим, просимо зобов’язати Замовника внести зміни Документації та виключити оскаржувані вимоги.
«13. Інші документи (подаються окремими файлами PDF-формату):
…
EIC (ідентифікаційний номер учасника ринку)-код учасника ринку;
EIC-код СВБ (сторона, відповідальна за баланс) учасника ринку (у разі його входження до балансуючої групи);
стан реєстрації СВБ в НЕК «Укренерго» (у стані реєстрації, зареєстрований, «Переддефолтний», «Дефолтний»).»
Скаржник не погоджується з даними положення Документації, вважає їх незаконними та необгрунтованими з огляду на наступне.
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до частини третьої статті 52 Закону України «Про ринок електричної енергії» адміністратор розрахунків (АР) відповідно до правил ринку:1) реєструє учасників ринку, забезпечує ведення відповідного реєстру та оприлюднює його; 2) реєструє сторони, відповідальні за баланс, і постачальників послуг з балансування та веде відповідні реєстри.
Відповідно до частини другої статті 52 Закону України «Про ринок електричної енергії» функції адміністратора розрахунків покладаються на оператора системи передачі.
Оператором системи передачі (ОСП) є ПрАТ НЕК «Укренерго».
Відповідно до пункту 1.3.9 . Правил ринку, затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2017 року № 307 (далі – Правила ринку):
«ОСП (у якості АР) веде реєстр учасників ринку, що містить таку інформацію:
1) EIC-код учасника ринку;
2) ЄДРПОУ або РНОКПП (якщо учасником ринку є фізична особа - підприємець);
3) повне та скорочене найменування учасника ринку або П. І. Б. (якщо учасником ринку є фізична особа або фізична особа - підприємець);
4) місцезнаходження (юридична адреса, поштова адреса,);
5) ідентифікатори договорів, укладених учасником ринку з ОСП;
6) ролі, закріплені за цим учасником ринку;
7) EIC-код СВБ учасника ринку (у разі його входження до балансуючої групи) та/або гарантованого покупця (у разі входження виробника до балансуючої групи гарантованого покупця);
8) стан реєстрації (у стані реєстрації, зареєстрований, "Переддефолтний", "Дефолтний" тощо);
9) електронна пошта (інші засоби зв'язку).»
Тобто, інформація, яка вимагається Замовником, міститься у реєстрі, який, відповідно до законодавства, веде ПрАТ НЕК «Укренерго».
Скаржник повідомляє, що даний реєстр є у вільному доступі та оприлюднений на офіційному веб сайті ПрАТ НЕК «Укренерго» за посиланням: https://wservice.ua.energy/entsoe/getparticipant.
Окрім того, відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія.
Для електричної енергії передбачено відповідні чинні національні стандарти – ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності (EN 50160:2022, IDT)», а також ДСТУ 3466-96 "Якість електричної енергії. Терміни та визначення". Дана вимога не передбачена національними стандартами для предмета закупівлі.
Таким чином встановлення зазначених вище вимог суперечать нормам чинного законодавства. У зв’язку з цим, просимо зобов’язати Замовника внести зміни Документації та виключити оскаржувані вимоги.
×
-
Назва доказу:
Постанова НКРЕКП про видачу ліцензії ТОВ «РТЕ ЮКРЕЙН»
-
Повʼязаний документ:
1. Постанова НКРЕКП про видачу ліцензії ТОВ «РТЕ ЮКРЕЙН».pdf.p7s
-
-
Назва доказу:
Реєстр Учасників ринку від НЕК «УКРЕНЕРГО»
-
Повʼязаний документ:
3. Реєстр Учасників ринку від НЕК «УКРЕНЕРГО».xlsx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни Документації та виключити оскаржувані вимоги.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
1c3fc5ec12d24b77b22ff34ea9f1d1cb
Заголовок пункту скарги:
Умови, викладені у тендерній документації є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, та заважають нашому підприємству прийняти участь в процедурі закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до Додатку 3 до Документації:
«З учасником - переможцем закупівлі буде укладено Договір, розроблений ним на підставі Примірного Договору, з урахуванням вимог діючого законодавства України та вимог Тендерної документації, зокрема наведених нижче.»
Скаржник не погоджується з даним положенням та зі змістом Додатку 3 в цілому, та вважає його таким, що не узгоджується з іншими умовами Документації та чинним законодавством з огляду на наступне.
Відповідно до статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості: проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Тобто, Закон покладає обов’язок з розробки проекту договору саме на Замовника. Документація також передбачає такий обов’язок Замовника.
Так, відповідно до пункту 3.1 розділу VI Документації:
«3.1. Проект договору складається замовником з урахуванням особливостей предмету закупівлі;
Разом з тендерною документацією замовником подається Проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Проект договору наведений у Додатку 3 до цієї тендерної документації.»
Окрім того, згідно з Додатком 4 до Документації вимагається прогарантувати наступне: «• ми візьмемо на себе зобов'язання виконати всі умови, передбачені проектом договору згідно Додатку 3 цієї тендерної документації».
Дані положення Документації свідчать, що у Додатку 3 до Документації має міститися саме проект договору, розроблений Замовником торгів. Однак, всупереч цьому, Додаток 3 до Документації містить лише перелік умов договору, які Замовник бажає включити в договір та посилання на примірний договір, на основі яких переможець процедури закупівлі повинен розробити договір.
Тобто, Замовник перекладає свій обов’язок з розробки проекту договору (який є складовою частиною тендерної документації) на переможця процедури закупівлі, що є порушенням норм чинного законодавства з публічних закупівель.
Крім того у зазначеному Додатку 3 до Документації також відсутній порядок змін умов Договору у відповідності до пункту 19 Особливостей.
Враховуючи вищевикладене, зміст Додатку 3 до Документації не узгоджується з вимогами Закону та іншими положеннями документації. Тому просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Документації та привести Додаток 3 у відповідність до вимог чинного законодавства.
«З учасником - переможцем закупівлі буде укладено Договір, розроблений ним на підставі Примірного Договору, з урахуванням вимог діючого законодавства України та вимог Тендерної документації, зокрема наведених нижче.»
Скаржник не погоджується з даним положенням та зі змістом Додатку 3 в цілому, та вважає його таким, що не узгоджується з іншими умовами Документації та чинним законодавством з огляду на наступне.
Відповідно до статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості: проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Тобто, Закон покладає обов’язок з розробки проекту договору саме на Замовника. Документація також передбачає такий обов’язок Замовника.
Так, відповідно до пункту 3.1 розділу VI Документації:
«3.1. Проект договору складається замовником з урахуванням особливостей предмету закупівлі;
Разом з тендерною документацією замовником подається Проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Проект договору наведений у Додатку 3 до цієї тендерної документації.»
Окрім того, згідно з Додатком 4 до Документації вимагається прогарантувати наступне: «• ми візьмемо на себе зобов'язання виконати всі умови, передбачені проектом договору згідно Додатку 3 цієї тендерної документації».
Дані положення Документації свідчать, що у Додатку 3 до Документації має міститися саме проект договору, розроблений Замовником торгів. Однак, всупереч цьому, Додаток 3 до Документації містить лише перелік умов договору, які Замовник бажає включити в договір та посилання на примірний договір, на основі яких переможець процедури закупівлі повинен розробити договір.
Тобто, Замовник перекладає свій обов’язок з розробки проекту договору (який є складовою частиною тендерної документації) на переможця процедури закупівлі, що є порушенням норм чинного законодавства з публічних закупівель.
Крім того у зазначеному Додатку 3 до Документації також відсутній порядок змін умов Договору у відповідності до пункту 19 Особливостей.
Враховуючи вищевикладене, зміст Додатку 3 до Документації не узгоджується з вимогами Закону та іншими положеннями документації. Тому просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Документації та привести Додаток 3 у відповідність до вимог чинного законодавства.
×
-
Назва доказу:
Постанова НКРЕКП про видачу ліцензії ТОВ «РТЕ ЮКРЕЙН»
-
Повʼязаний документ:
1. Постанова НКРЕКП про видачу ліцензії ТОВ «РТЕ ЮКРЕЙН».pdf.p7s
-
-
Назва доказу:
Додаток 3 до Документації у якому мав би міститися Проект договору
-
Повʼязаний документ:
2. Додаток 3_Проєкт договору ЕЕ 09-11 зона.doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Документації та привести Додаток 3 у відповідність до вимог чинного законодавства.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
a771df8b3d1b4934be98615b13d746a6
Заголовок пункту скарги:
Умови, викладені у тендерній документації є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, та заважають нашому підприємству прийняти участь в процедурі закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
3. Відповідно до Додатку 4 до Документації передбачається:
«7. У разі визнання нас переможцем процедури закупівлі, зобов'язуємось:
…
• підписати договір не пізніше ніж через 15 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю;»
Однак, дана вимога документації не узгоджується з нормами Особливостей.
Так, відповідно до пункту 49 Особливостей «Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладення договору про закупівлю зупиняється.»
Отже, встановлюючи дану вимогу Замовник обмежує строк, встановлений Особливостями для укладення договору про закупівлю з переможцем, зобов’язуючи останнього не зважаючи ні на які обставини, які можуть виникнути (в тому числі, можливу процедуру оскарження) укласти договір саме протягом 15 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір. Встановлюючи вимогу у вказаній редакції Замовник діє неправомірно, свідомо порушуючи норми чинного законодавства та обмежуючи строки для укладання договору, передбачені Особливостями.
У зв’язку з цим, просимо зобов’язати Замовника внести зміни у Документацію, внести зміни у оскаржувану вимогу та привести її у відповідність до чинного законодавства.
«7. У разі визнання нас переможцем процедури закупівлі, зобов'язуємось:
…
• підписати договір не пізніше ніж через 15 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю;»
Однак, дана вимога документації не узгоджується з нормами Особливостей.
Так, відповідно до пункту 49 Особливостей «Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладення договору про закупівлю зупиняється.»
Отже, встановлюючи дану вимогу Замовник обмежує строк, встановлений Особливостями для укладення договору про закупівлю з переможцем, зобов’язуючи останнього не зважаючи ні на які обставини, які можуть виникнути (в тому числі, можливу процедуру оскарження) укласти договір саме протягом 15 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір. Встановлюючи вимогу у вказаній редакції Замовник діє неправомірно, свідомо порушуючи норми чинного законодавства та обмежуючи строки для укладання договору, передбачені Особливостями.
У зв’язку з цим, просимо зобов’язати Замовника внести зміни у Документацію, внести зміни у оскаржувану вимогу та привести її у відповідність до чинного законодавства.
×
-
Назва доказу:
Постанова НКРЕКП про видачу ліцензії ТОВ «РТЕ ЮКРЕЙН»
-
Повʼязаний документ:
1. Постанова НКРЕКП про видачу ліцензії ТОВ «РТЕ ЮКРЕЙН».pdf.p7s
-
-
Назва доказу:
Додаток 4 до Документації
-
Повʼязаний документ:
2. Додаток 4_ГЛ_09-11 Зона.doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни у Документацію, внести зміни у оскаржувану вимогу та привести її у відповідність до чинного законодавства
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
3ec7ced5278e422eacee9d5baadd6381
Заголовок пункту скарги:
Умови, викладені у тендерній документації є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, та заважають нашому підприємству прийняти участь в процедурі закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
4. Відповідно до Додатку 2 « Технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмету закупівлі» до Документації вимагається:
«6.7. Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника та можливістю Учасника забезпечити Замовника вказаними обсягами учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
…
6.7.3 Підтвердження можливості участі учасником у аукціонах з купівлі-продажу електричної енергії за двосторонніми договорами на Українській енергетичній біржі у секції комерційні торги або у секції спеціалізовані торги. На підтвердження даної вимоги учасники мають надати лист (інформаційну довідку) від ТОВ Української енергетичної біржі де вказано, що Учаснику «надано статус учасника аукціону» та укладено з Учасником договір про організацію та участь в аукціонах з купівлі-продажу електричної енергії за двосторонніми договорами в комерційних секціях»
Скаржник не погоджується з даними положеннями Документації, вважає їх незаконними та дискримінаційними з огляду на наступне.
Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія.
Для електричної енергії передбачено відповідні чинні національні стандарти – ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності (EN 50160:2022, IDT)», а також ДСТУ 3466-96 "Якість електричної енергії. Терміни та визначення". Дана вимога не передбачена національними стандартами для предмета закупівлі.
Окрім того, відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Однак, з огляду на дану вимогу, участь у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише ті учасники, які отримають від ТОВ «Українська енергетична біржа» зазначений лист та зможуть підтвердити можливість участі у аукціонах з купівлі-продажу електричної енергії за двосторонніми договорами на Українській енергетичній біржі у секції комерційні торги або у секції спеціалізовані торги. Однак наголошуємо, що отримання такого листа не передбачено жодним чинним нормативно-правовим актом.
Тобто учасники, маючи реальну можливість постачати електричну енергію Замовнику, в тому числі маючи чинну ліцензію на постачання електричної енергії й інші необхідні документи, будуть позбавлені можливості участі в цій процедурі закупівлі у зв’язку з наявністю в тендерній документації дискримінаційних, незаконних вимог.
Це, зокрема, стосується і Скаржника. Скаржнику надано статус учасника аукціону на Українській енергетичній біржі, однак у зв’язку з відсутністю законодавчої вимоги про необхідність отримання вказаного вище листа, Скаржник такого листа не отримував.
Отже, у зв’язку з відсутністю листа від ТОВ «Українська енергетична біржа» (необхідність отримання якого не передбачено чинним законодавством) Скаржник не зможе прийняти участь у даній процедурі закупівлі, що порушує його законні права.
У зв’язку з цим, просимо зобов’язати Замовника внести зміни у Документацію, та виключити оскаржувану вимогу.
«6.7. Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника та можливістю Учасника забезпечити Замовника вказаними обсягами учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
…
6.7.3 Підтвердження можливості участі учасником у аукціонах з купівлі-продажу електричної енергії за двосторонніми договорами на Українській енергетичній біржі у секції комерційні торги або у секції спеціалізовані торги. На підтвердження даної вимоги учасники мають надати лист (інформаційну довідку) від ТОВ Української енергетичної біржі де вказано, що Учаснику «надано статус учасника аукціону» та укладено з Учасником договір про організацію та участь в аукціонах з купівлі-продажу електричної енергії за двосторонніми договорами в комерційних секціях»
Скаржник не погоджується з даними положеннями Документації, вважає їх незаконними та дискримінаційними з огляду на наступне.
Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія.
Для електричної енергії передбачено відповідні чинні національні стандарти – ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності (EN 50160:2022, IDT)», а також ДСТУ 3466-96 "Якість електричної енергії. Терміни та визначення". Дана вимога не передбачена національними стандартами для предмета закупівлі.
Окрім того, відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Однак, з огляду на дану вимогу, участь у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише ті учасники, які отримають від ТОВ «Українська енергетична біржа» зазначений лист та зможуть підтвердити можливість участі у аукціонах з купівлі-продажу електричної енергії за двосторонніми договорами на Українській енергетичній біржі у секції комерційні торги або у секції спеціалізовані торги. Однак наголошуємо, що отримання такого листа не передбачено жодним чинним нормативно-правовим актом.
Тобто учасники, маючи реальну можливість постачати електричну енергію Замовнику, в тому числі маючи чинну ліцензію на постачання електричної енергії й інші необхідні документи, будуть позбавлені можливості участі в цій процедурі закупівлі у зв’язку з наявністю в тендерній документації дискримінаційних, незаконних вимог.
Це, зокрема, стосується і Скаржника. Скаржнику надано статус учасника аукціону на Українській енергетичній біржі, однак у зв’язку з відсутністю законодавчої вимоги про необхідність отримання вказаного вище листа, Скаржник такого листа не отримував.
Отже, у зв’язку з відсутністю листа від ТОВ «Українська енергетична біржа» (необхідність отримання якого не передбачено чинним законодавством) Скаржник не зможе прийняти участь у даній процедурі закупівлі, що порушує його законні права.
У зв’язку з цим, просимо зобов’язати Замовника внести зміни у Документацію, та виключити оскаржувану вимогу.
×
-
Назва доказу:
Постанова НКРЕКП про видачу ліцензії ТОВ «РТЕ ЮКРЕЙН»
-
Повʼязаний документ:
1. Постанова НКРЕКП про видачу ліцензії ТОВ «РТЕ ЮКРЕЙН».pdf.p7s
-
-
Назва доказу:
Національні стандарти для предмета закупівлі
-
Повʼязаний документ:
5. «ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення».pdf
-
-
Назва доказу:
Національні стандарти для предмета закупівлі
-
Повʼязаний документ:
4. ДСТУ EN 501602023 (EN 501602022, IDT);.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни у Документацію, та виключити оскаржувану вимогу
Порядковий номер пункту скарги:
5
Номер:
f06bb694d39c44888fb1135dbb855fc2
Заголовок пункту скарги:
Умови, викладені у тендерній документації є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, та заважають нашому підприємству прийняти участь в процедурі закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
5. Відповідно до Додатку 2 « Технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмету закупівлі» до Документації:
«6.4. Стан учасника ринку (постачальника) «Переддефолтний» або «Дефолтний» є підставою для відхилення тендерної пропозиції»
Скаржник не погоджується з даним положенням Документації з огляду на наступне.
Правила ринку, затверджені Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 24.06.2019 року № 1168 (далі – Правила ринку), визначають порядок реєстрації учасників ринку, порядок та вимоги до забезпечення виконання зобов'язань за договорами про врегулювання небалансів електричної енергії, правила балансування, правила функціонування ринку допоміжних послуг, порядок проведення розрахунків на балансуючому ринку та ринку допоміжних послуг, порядок виставлення рахунків, порядок внесення змін до цих Правил, положення щодо функціонування ринку при виникненні надзвичайної ситуації в об’єднаній енергетичній системі України.
Правилами ринку передбачено надання статусу «переддефолтний» у разі настання однієї з трьох подій або обставин, що передбачені пунктом 1.7.1 Правил ринку.
Відповідно до пункту 1.7.4 Правил ринку статус «переддефолтний» може тривати не більше двох днів. Учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу «переддефолтний».
Чинне законодавство жодним чином не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності з постачання електроенергії, в разі набуття статусу «переддефолтний». Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі його зняття, перебування постачальника у цьому статусі жодним чином не впливає на діяльність постачальника електричної енергії.
Окрім того, хочемо наголосити, що учасники під час проведення процедури закупівлі ще не являються постачальниками для даного Замовника, а мають лише статус учасника процедури закупівлі. Тому Скаржнику незрозуміло яким чином дане положення Документації відноситься до учасників закупівлі.
Окрім того, пункт 44 Особливостей містить вичерпний перелік підстав для відхилення тендерних пропозицій учасників, і вказаної Замовником підстави серед них немає.
Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія.
Для електричної енергії передбачено відповідні чинні національні стандарти – ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності (EN 50160:2022, IDT)», а також ДСТУ 3466-96 "Якість електричної енергії. Терміни та визначення". Дана вимога не передбачена національними стандартами для предмета закупівлі.
У зв’язку з цим, просимо зобов’язати Замовника внести зміни у Документацію, та виключити оскаржуване положення.
«6.4. Стан учасника ринку (постачальника) «Переддефолтний» або «Дефолтний» є підставою для відхилення тендерної пропозиції»
Скаржник не погоджується з даним положенням Документації з огляду на наступне.
Правила ринку, затверджені Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 24.06.2019 року № 1168 (далі – Правила ринку), визначають порядок реєстрації учасників ринку, порядок та вимоги до забезпечення виконання зобов'язань за договорами про врегулювання небалансів електричної енергії, правила балансування, правила функціонування ринку допоміжних послуг, порядок проведення розрахунків на балансуючому ринку та ринку допоміжних послуг, порядок виставлення рахунків, порядок внесення змін до цих Правил, положення щодо функціонування ринку при виникненні надзвичайної ситуації в об’єднаній енергетичній системі України.
Правилами ринку передбачено надання статусу «переддефолтний» у разі настання однієї з трьох подій або обставин, що передбачені пунктом 1.7.1 Правил ринку.
Відповідно до пункту 1.7.4 Правил ринку статус «переддефолтний» може тривати не більше двох днів. Учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу «переддефолтний».
Чинне законодавство жодним чином не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності з постачання електроенергії, в разі набуття статусу «переддефолтний». Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі його зняття, перебування постачальника у цьому статусі жодним чином не впливає на діяльність постачальника електричної енергії.
Окрім того, хочемо наголосити, що учасники під час проведення процедури закупівлі ще не являються постачальниками для даного Замовника, а мають лише статус учасника процедури закупівлі. Тому Скаржнику незрозуміло яким чином дане положення Документації відноситься до учасників закупівлі.
Окрім того, пункт 44 Особливостей містить вичерпний перелік підстав для відхилення тендерних пропозицій учасників, і вказаної Замовником підстави серед них немає.
Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія.
Для електричної енергії передбачено відповідні чинні національні стандарти – ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності (EN 50160:2022, IDT)», а також ДСТУ 3466-96 "Якість електричної енергії. Терміни та визначення". Дана вимога не передбачена національними стандартами для предмета закупівлі.
У зв’язку з цим, просимо зобов’язати Замовника внести зміни у Документацію, та виключити оскаржуване положення.
×
-
Назва доказу:
Постанова НКРЕКП про видачу ліцензії ТОВ «РТЕ ЮКРЕЙН»
-
Повʼязаний документ:
1. Постанова НКРЕКП про видачу ліцензії ТОВ «РТЕ ЮКРЕЙН».pdf.p7s
-
-
Назва доказу:
Національні стандарти для предмета закупівлі
-
Повʼязаний документ:
5. «ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення».pdf
-
-
Назва доказу:
Національні стандарти для предмета закупівлі
-
Повʼязаний документ:
4. ДСТУ EN 501602023 (EN 501602022, IDT);.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни у Документацію, та виключити оскаржувану вимогу
Порядковий номер пункту скарги:
6
Номер:
e06a4aa30e3940e291e5b9918e535173
Заголовок пункту скарги:
Умови, викладені у тендерній документації є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, та заважають нашому підприємству прийняти участь в процедурі закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Тип порушення:
Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Опис суті пункту скарги:
6. Відповідно до пункту 6 розділу VI Документації Замовником вимагається:
«Замовник даних торгів вимагає від учасника-переможця не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору у вигляді електронної банківської гарантії в розмірі 5% від вартості договору про закупівлю. Відносини між учасником-переможцем та замовником з приводу забезпечення виконання зобов’язання, що виникають з даного пункту тендерної документації, оформлюються у формі та за змістом, що передбачені Цивільним кодексом України та іншими нормативно правовими документами.
Реквізити для зарахування забезпечення виконання договору: “ТВБВ №10024/0308 філії Чернігівське обласне управління АТ “Ощадбанк”, м.Чернігів, рахунок UA183535530000026008300989358, МФО 353553, Код ЄДРПОУ 14310862”.
Строк дії забезпечення виконання договору про закупівлю – не менше строку дії такого договору. У випадку невчинення переможцем дій, передбачених цим пунктом до завершення строку, та за наявності відповідної вимоги Замовника, Замовник відхиляє тендерну пропозицію переможця у зв’язку з неукладенням (відмовою від укладення) договору про закупівлю з вини Перемоджця у строк, що передбачений Законом.
Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю після виконання учасником-переможцем умов такого Договору, або дострокового розірвання Договору не пізніше ніж протягом п’яти робочих днів з дня звернення із запитом від Постачальника про повернення забезпечення Договору.»
Скаржник не погоджується з даними вимогами Документації з огляду на наступне.
По-перше, пункт 44 Особливостей передбачає перелік підстав для відхилення тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі серед яких «переможець процедури закупівлі не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником».
Однак, Замовник чомусь зазначає зовсім іншу підставу для відхилення тендерної пропозиції переможця у разі ненадання забезпечення виконання договору: неукладення (відмова від укладення) договору про закупівлю з вини Переможця у строк, що передбачений Законом.
По-друге, Замовник зазначає, що договір має бути укладений у строк, що передбачений Законом, тоді як насправді строк для укладення договору визначається Особливостями.
По-третє, незрозумілим є положення, що «У випадку невчинення переможцем дій, передбачених цим пунктом до завершення строку, та за наявності відповідної вимоги Замовника». Замовник тут не уточнює ні про який строк ідеться, ні про яку вимогу. Адже, ні Закон, ні Особливості не передбачають ніякої вимоги Замовника. Тому неясним є і можливий зміст такої вимоги.
У зв’язку з вищевикладеним, просимо зобов’язати Замовника внести зміни у Документацію, внести зміни у оскаржувані вимоги та привести їх у відповідність до чинного законодавства.
«Замовник даних торгів вимагає від учасника-переможця не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору у вигляді електронної банківської гарантії в розмірі 5% від вартості договору про закупівлю. Відносини між учасником-переможцем та замовником з приводу забезпечення виконання зобов’язання, що виникають з даного пункту тендерної документації, оформлюються у формі та за змістом, що передбачені Цивільним кодексом України та іншими нормативно правовими документами.
Реквізити для зарахування забезпечення виконання договору: “ТВБВ №10024/0308 філії Чернігівське обласне управління АТ “Ощадбанк”, м.Чернігів, рахунок UA183535530000026008300989358, МФО 353553, Код ЄДРПОУ 14310862”.
Строк дії забезпечення виконання договору про закупівлю – не менше строку дії такого договору. У випадку невчинення переможцем дій, передбачених цим пунктом до завершення строку, та за наявності відповідної вимоги Замовника, Замовник відхиляє тендерну пропозицію переможця у зв’язку з неукладенням (відмовою від укладення) договору про закупівлю з вини Перемоджця у строк, що передбачений Законом.
Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю після виконання учасником-переможцем умов такого Договору, або дострокового розірвання Договору не пізніше ніж протягом п’яти робочих днів з дня звернення із запитом від Постачальника про повернення забезпечення Договору.»
Скаржник не погоджується з даними вимогами Документації з огляду на наступне.
По-перше, пункт 44 Особливостей передбачає перелік підстав для відхилення тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі серед яких «переможець процедури закупівлі не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником».
Однак, Замовник чомусь зазначає зовсім іншу підставу для відхилення тендерної пропозиції переможця у разі ненадання забезпечення виконання договору: неукладення (відмова від укладення) договору про закупівлю з вини Переможця у строк, що передбачений Законом.
По-друге, Замовник зазначає, що договір має бути укладений у строк, що передбачений Законом, тоді як насправді строк для укладення договору визначається Особливостями.
По-третє, незрозумілим є положення, що «У випадку невчинення переможцем дій, передбачених цим пунктом до завершення строку, та за наявності відповідної вимоги Замовника». Замовник тут не уточнює ні про який строк ідеться, ні про яку вимогу. Адже, ні Закон, ні Особливості не передбачають ніякої вимоги Замовника. Тому неясним є і можливий зміст такої вимоги.
У зв’язку з вищевикладеним, просимо зобов’язати Замовника внести зміни у Документацію, внести зміни у оскаржувані вимоги та привести їх у відповідність до чинного законодавства.
×
-
Назва доказу:
Постанова НКРЕКП про видачу ліцензії ТОВ «РТЕ ЮКРЕЙН»
-
Повʼязаний документ:
1. Постанова НКРЕКП про видачу ліцензії ТОВ «РТЕ ЮКРЕЙН».pdf.p7s
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
2. ТД_ЕЕ 09-11 Зона.doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни у Документацію, внести зміни у оскаржувані вимоги та привести їх у відповідність до чинного законодавства
Порядковий номер пункту скарги:
7
Номер:
a756a809ea7543b29fe09a7882e2da54
Заголовок пункту скарги:
Умови, викладені у тендерній документації є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, та заважають нашому підприємству прийняти участь в процедурі закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
7. Відповідно до Додатку 2 « Технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмету закупівлі» до Документації зазначається:
«Параметри якості електроенергії в точках приєднання споживача в нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ ЕК 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначення».»
Скаржник не погоджується з даним положенням Документації з огляду на наступне.
Відповідно до Наказу Національного органу стандартизації Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 04.12.2023 року № 330 «Про прийняття національних стандартів, скасування національних стандартів, змін та поправок до них» (далі – Наказ № 330) з 01 березня 2024 року було скасовано чинність національного стандарту ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» та усі зміни та поправки до нього. Цим же Наказом № 330 передбачено, що на заміну скасованого стандарту прийнято новий, а саме ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності», який набув чинності з 08 грудня 2023 року.
Отже, у Документації Замовник вимагає відповідності електричної енергії параметрам, встановленим у нечинному документі, що є неправомірним.
У зв’язку з вищевикладеним, просимо зобов’язати Замовника внести зміни у Документацію та привести її у відповідність до чинного законодавства.
«Параметри якості електроенергії в точках приєднання споживача в нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ ЕК 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначення».»
Скаржник не погоджується з даним положенням Документації з огляду на наступне.
Відповідно до Наказу Національного органу стандартизації Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 04.12.2023 року № 330 «Про прийняття національних стандартів, скасування національних стандартів, змін та поправок до них» (далі – Наказ № 330) з 01 березня 2024 року було скасовано чинність національного стандарту ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» та усі зміни та поправки до нього. Цим же Наказом № 330 передбачено, що на заміну скасованого стандарту прийнято новий, а саме ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності», який набув чинності з 08 грудня 2023 року.
Отже, у Документації Замовник вимагає відповідності електричної енергії параметрам, встановленим у нечинному документі, що є неправомірним.
У зв’язку з вищевикладеним, просимо зобов’язати Замовника внести зміни у Документацію та привести її у відповідність до чинного законодавства.
×
-
Назва доказу:
Постанова НКРЕКП про видачу ліцензії ТОВ «РТЕ ЮКРЕЙН»
-
Повʼязаний документ:
1. Постанова НКРЕКП про видачу ліцензії ТОВ «РТЕ ЮКРЕЙН».pdf.p7s
-
-
Назва доказу:
Наказ Національного органу стандартизації Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 04.12.2023 року № 330 «Про прийняття національних стандартів, скасування національних стандартів, змін та поправок до них»
-
Повʼязаний документ:
6. Наказ ДП УкрНДНЦ від 04.12.2023 року №330.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни у Документацію та привести її у відповідність до чинного законодавства
Порядковий номер пункту скарги:
8
Номер:
0550ea302bf641138b2912c37b086e5d
Заголовок пункту скарги:
Умови, викладені у тендерній документації є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, та заважають нашому підприємству прийняти участь в процедурі закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Тип порушення:
Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Опис суті пункту скарги:
8. Відповідно до пункту 3.1 розділу ІІІ Документації передбачається:
«Забезпечення тендерної пропозиції повертається учаснику протягом п’яти банківських днів з дня настання підстави для Повернення забезпечення тендерної пропозиції…»
Скаржник не погоджується з даним положеннями Документації з огляду на наступне.
Поняття та загальний порядок виконання платіжних операцій в Україні, права, обов’язки та відповідальність учасників платіжного ринку визначаються Законом України «Про платіжні послуги». Однак, у ньому поняття «банківський день» немає.
Термін «банківський день» свого часу використовувався в Інструкції про виконання міжбанківських платіжних операцій в Україні в національній валюті, затвердженій постановою Правління Національного банку України від 16.08.2006 року № 320 (зі змінами), яка визначала загальні вимоги щодо функціонування системи електронних платежів (далі – СЕП) версії СЕП-3. Підсумки розрахунків за операціями, проведеними через цю систему у вихідні, святкові та неробочі дні, відображалися на рахунках учасників СЕП у Національному банку в перший робочий (операційний) день після вихідних, святкових та неробочих днів. Однак, вказана Інструкція втратила чинність 01 квітня 2023 року згідно з постановою Правління Національного банку України від 03.03.2023 року № 17.
З 1 квітня 2023 року Національний банк України запустив нову версію СЕП: СЕП-4, завдяки чому скасовано поняття «банківський день». СЕП-4 функціонує на базі міжнародного стандарту ISO 20022 та в режимі роботи 24/7/365 з датою поточного календарного дня. Порядок функціонування СЕП-4 визначається Інструкцією про виконання міжбанківських платіжних операцій операцій в Україні в національній валюті, затвердженою постановою Правління Національного банку України від 03.03.2023 року № 16 (зі змінами).
Тобто, із 01 квітня 2023 року поняття «банківський день» припинило існувати та не використовується при проведенні міжбанківських розрахунків. А отже, вищезазначене положення Документації не узгоджуються з чинним законодавством України.
Однак, незважаючи на це Замовник чомусь зазначає строк повернення забезпечення саме у банківських днях. Такі дії Замовника та відсутність законодавчого закріплення поняття «банківський день» призводять до нерозуміння того, у який насправді строк буде здійснюватись повернення забезпечення.
У зв’язку з вищевикладеним, просимо зобов’язати Замовника внести зміни у Документацію та привести її у відповідність до чинного законодавства.
«Забезпечення тендерної пропозиції повертається учаснику протягом п’яти банківських днів з дня настання підстави для Повернення забезпечення тендерної пропозиції…»
Скаржник не погоджується з даним положеннями Документації з огляду на наступне.
Поняття та загальний порядок виконання платіжних операцій в Україні, права, обов’язки та відповідальність учасників платіжного ринку визначаються Законом України «Про платіжні послуги». Однак, у ньому поняття «банківський день» немає.
Термін «банківський день» свого часу використовувався в Інструкції про виконання міжбанківських платіжних операцій в Україні в національній валюті, затвердженій постановою Правління Національного банку України від 16.08.2006 року № 320 (зі змінами), яка визначала загальні вимоги щодо функціонування системи електронних платежів (далі – СЕП) версії СЕП-3. Підсумки розрахунків за операціями, проведеними через цю систему у вихідні, святкові та неробочі дні, відображалися на рахунках учасників СЕП у Національному банку в перший робочий (операційний) день після вихідних, святкових та неробочих днів. Однак, вказана Інструкція втратила чинність 01 квітня 2023 року згідно з постановою Правління Національного банку України від 03.03.2023 року № 17.
З 1 квітня 2023 року Національний банк України запустив нову версію СЕП: СЕП-4, завдяки чому скасовано поняття «банківський день». СЕП-4 функціонує на базі міжнародного стандарту ISO 20022 та в режимі роботи 24/7/365 з датою поточного календарного дня. Порядок функціонування СЕП-4 визначається Інструкцією про виконання міжбанківських платіжних операцій операцій в Україні в національній валюті, затвердженою постановою Правління Національного банку України від 03.03.2023 року № 16 (зі змінами).
Тобто, із 01 квітня 2023 року поняття «банківський день» припинило існувати та не використовується при проведенні міжбанківських розрахунків. А отже, вищезазначене положення Документації не узгоджуються з чинним законодавством України.
Однак, незважаючи на це Замовник чомусь зазначає строк повернення забезпечення саме у банківських днях. Такі дії Замовника та відсутність законодавчого закріплення поняття «банківський день» призводять до нерозуміння того, у який насправді строк буде здійснюватись повернення забезпечення.
У зв’язку з вищевикладеним, просимо зобов’язати Замовника внести зміни у Документацію та привести її у відповідність до чинного законодавства.
×
-
Назва доказу:
Постанова НКРЕКП про видачу ліцензії ТОВ «РТЕ ЮКРЕЙН»
-
Повʼязаний документ:
1. Постанова НКРЕКП про видачу ліцензії ТОВ «РТЕ ЮКРЕЙН».pdf.p7s
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
2. ТД_ЕЕ 09-11 Зона.doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни у Документацію та привести її у відповідність до чинного законодавств