-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Експлуатаційне утримання інфраструктури у сфері дорожнього господарства (вулиць і доріг комунальної власності). Розробка проєктів схем організації дорожнього руху на окремих ділянках вулиць І-ІІІ ступеню пріоритетності м. Запоріжжя
Відкриті торги проводяться у відповідності до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та інших нормативно-правових актів України, які мають до неї відношення
Завершена
160 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 800.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 800.00 UAH
Період оскарження:
09.08.2024 16:22 - 14.08.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
СКАРГА на умови тендерної документації
Номер:
a9bc392faa304fc798a4c042c9239b73
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-08-09-009890-a.b1
Назва:
СКАРГА на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Копія посвідчення інженера-проектувальника з механічного опору та стійкості Манюрової Ільміни Кямілівни.pdf 13.08.2024 16:45
- Копія кваліфікаційного сертифікату серії АР № 013236.pdf 13.08.2024 16:45
- Цивільно-правовий договір № 446.Р від 12 серпня 2024 року.pdf 13.08.2024 16:45
- Копія свідоцтва про підвищення кваліфікації № 01109.pdf 13.08.2024 16:45
- Скарга на умови тендерної документації_UA-2024-08-09-009890-a.docx 13.08.2024 16:45
- Скарга на умови тендерної документації_UA-2024-08-09-009890-a.pdf 13.08.2024 16:45
- Копія наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.01.2014 № 26.pdf 13.08.2024 16:45
- Кваліфікаційний сертифікат серії АР № 015760.pdf 13.08.2024 16:45
- sign.p7s 13.08.2024 16:49
- рішення від 15.08.2024 № 13814.pdf 15.08.2024 17:34
- інформація про перенесення розгляду скарги від 26.08.2024 № 1349.pdf 26.08.2024 17:42
- Інформація про резолютивну частину рішення від 02.09.2024 № 14657.pdf 03.09.2024 13:08
- рішення від 02.09.2024 № 14657.pdf 05.09.2024 16:50
- Пояснення до скарги від 13.08.2024 19.08.2024 10:24
- Пояснення до скарги від 13.08.2024 19.08.2024 10:24
- ДСТУ 8752:2017 19.08.2024 10:24
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.08.2024 17:15
Дата розгляду скарги:
26.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
15.08.2024 17:34
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
05.09.2024 16:51
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
d13ec301f4ca4b539e80dadc1c5b37d5
Заголовок пункту скарги:
Тендерна документація містить дискримінаційні умови, що не відповідає положенням п. 4 ч. 1, ч. 4 ст. 5, ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», порушує права і законні інтереси суб’єкта оскарження (ТОВ "ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ", зокрема, законний інтерес суб’єкта оскарження у недискримінації учасників процедури закупівлі та рівному ставленні до них.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
СКАРГА
на умови тендерної документації
1. Опис фактичних обставин і підстав подання скарги
09 серпня 2024 року Департаментом муніципального управління Запорізької міської ради (далі – Замовник) було оприлюднене оголошення про проведення відкритих торгів з предметом закупівлі «Експлуатаційне утримання інфраструктури у сфері дорожнього господарства (вулиць і доріг комунальної власності). Розробка проєктів схем організації дорожнього руху на окремих ділянках вулиць І-ІІІ ступеню пріоритетності м. Запоріжжя (Код ДК 021-2015 (CPV): 71320000-7 Послуги з інженерного проектування)», номер оголошення про проведення відкритих торгів – UA-2024-08-09-009890-a. Інформація відносно зазначеної процедури закупівлі (далі – процедура закупівлі) розміщена в електронній системі закупівель «Prozorro» на веб-сторінці за адресою: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-08-09-009890-a.
09 серпня 2024 року в рамках процедури закупівлі Замовником була оприлюднена тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від «09» серпня 2024 р. (протокол № 08-09/1). Тендерна документація, оприлюднена Замовником у рамках процедури закупівлі, (далі – тендерна документація) міститься у файлі з назвою «ТД-СОДР 8 шт 2024 з додатками.doc», що розміщений у розділі «Тендерна документація» на веб-сторінці за адресою: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-08-09-009890-a.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій у рамках процедури закупівлі – 16:27 17 серпня 2024 року. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ» (далі – Суб’єкт оскарження) має намір взяти участь у процедурі закупівлі.
Згідно з абзацом 1 пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, (далі – Особливості), «замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом». Відповідно до абзацу 1 пункту 28 Особливостей, «тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей».
Згідно з пунктом 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, при поданні тендерної пропозиції завантажуються необхідні документи, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема, документи з інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям згідно з Додатком 2 до тендерної документації. Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації, в учасника обов’язкова наявність інженера-проектувальника (інженерно-будівельне проектування доріг) в кількості не менше 1-го працівника. Згідно з Додатком 2 до тендерної документації, «разом з довідкою необхідно надати чинний документ, що підтверджує кваліфікацію інженера-проектувальника (інженерно-будівельне проектування доріг), а саме: кваліфікаційний сертифікат інженера-проектувальника (інженерно-будівельне проектування доріг). В разі видачі такого кваліфікаційного сертифікату більш ніж п’ять років тому з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій – надати свідоцтво про підвищення кваліфікації)».
Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації, «для підтвердження наявності працівників, які будуть залучені до надання послуг, надати витяги трудових книжок або наказів про призначення або розпоряджень або трудові договори або договори цивільно-правового характеру».
Вимоги, тотожні вищенаведеним вимогам Додатку 2 до тендерної документації, містяться у Додатку 7 до тендерної документації.
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», недискримінація учасників закупівель та рівне ставлення до них є одним з принципів здійснення публічних закупівель. Згідно з ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вважаємо, що умови тендерної документації щодо обов’язкової наявності в учасника інженера-проектувальника саме у сфері інженерно-будівельного проектування доріг та надання кваліфікаційного сертифікату інженера-проектувальника саме у сфері інженерно-будівельного проектування доріг є дискримінаційними вимогами до учасників процедури закупівлі. Встановлення Замовником зазначених вимог до учасників процедури закупівлі у тендерній документації є порушенням процедури закупівлі, неправомірним і таким, що суперечить нормам Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, положенням п. 4 ч. 1, ч. 4 ст. 5, ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», та порушує права і законні інтереси Суб’єкта оскарження, зокрема, законний інтерес Суб’єкта оскарження у недискримінації учасників процедури закупівлі та рівному ставленні до них.
2. Обґрунтування наявності у тендерній документації дискримінаційних умов і вимоги Суб’єкта оскарження
Вважаємо, що умови тендерної документації щодо обов’язкової наявності в учасника інженера-проектувальника саме у сфері інженерно-будівельного проектування доріг та надання кваліфікаційного сертифікату інженера-проектувальника саме у сфері інженерно-будівельного проектування доріг, викладені у Додатку 2 і Додатку 7 до тендерної документації, є дискримінаційними вимогами до учасників процедури закупівлі. Дане твердження обґрунтовується наступними аргументами.
Предметом закупівлі у рамках процедури закупівлі є послуги з назвою «Експлуатаційне утримання інфраструктури у сфері дорожнього господарства (вулиць і доріг комунальної власності). Розробка проєктів схем організації дорожнього руху на окремих ділянках вулиць І-ІІІ ступеню пріоритетності м. Запоріжжя (Код ДК 021-2015 (CPV): 71320000-7 Послуги з інженерного проектування)». Згідно з Додатком 4 до тендерної документації «Технічні вимоги та завдання», «схеми організації дорожнього руху повинні бути виконані у відповідності з вимогами ДСТУ 8752:2017 «Безпека дорожнього руху. Проект організації дорожнього руху. Правила розроблення, побудови, оформлення. Вимоги до змісту», ДБН В.2.3-5:2018 Вулиці та дороги населених пунктів, ДСТУ 4123:2020 Засоби заспокоєння руху.
Для виготовлення схем організації дорожнього руху необхідно провести:
– інженерно-вишукувальні роботи, під час яких проводять обстеження умов дорожнього руху і заміряють конструктивні та інші елементи діючої ділянки дороги, в обсязі, необхідному для прийняття рішень з організації дорожнього руху;
– камеральні роботи, якими оформляють результати інженерно-вишукувальних робіт та разом з іншою технічною документацією уточняється існуючий стан визначеної ділянки дороги;
– роботи, до яких входить розробка пояснювальної записки та конкретних рішень з організації дорожнього руху, а саме влаштування підвищених пішохідних переходів, які будуть відображені на схемі організації дорожнього руху, підрахунки кількості технічних засобів організації дорожнього руху».
Згідно з ч. 1 ст. 21 Закону України «Про дорожній рух», автомобільна дорога, вулиця являє собою частину території, в тому числі в населеному пункті, призначену для руху транспортних засобів і пішоходів, з усіма розміщеними на ній спорудами. Відповідно до ст. 1 Закону України «Про автомобільні дороги», автомобільна дорога – лінійний комплекс інженерних споруд, призначений для безперервного, безпечного та зручного руху транспортних засобів.
Таким чином, автомобільна дорога, вулиця являє собою лінійний комплекс інженерних споруд і є видом інженерних споруд.
Згідно з положеннями підрозділу «Професіонали» розділу 1 «Керівники, професіонали, фахівці» Випуску 64 «Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи» Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, що затверджений наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 13.10.1999 № 249, (зі змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.01.2014 № 26, копія якого додається до скарги), завдання та обов’язки інженера-проектувальника автомобільних доріг є наступними:
«Забезпечує згідно з чинним законодавством відповідність проектної документації вимогам щодо надійності та конструктивної безпеки автомобільних доріг загального користування. Забезпечує відповідність проектної документації вимогам чинного законодавства, надійність і довговічність конструкцій, зниження рівня впливу споруди на навколишнє природне середовище, зручність і економічність утримання та можливість ремонту. Забезпечує відповідність проектних рішень іншим розділам або частинам проекту. Готує пояснювальну записку до проектної документації або окремих розділів проекту для будівництва автомобільних доріг загального користування, перелік креслеників, підписує їх та передає відповідальній особі. Бере участь у передпроектних дослідженнях та корегуваннях, що пов’язані із інвестиційними вкладеннями. Захищає проектні рішення при проходженні експертизи та вносить корективи на основі отриманих зауважень. Бере участь в забезпеченні відповідності проектної документації архiтектурним i мiстобудiвним вимогам, захисту навколишнього природного середовища, рацiональному використанню природних ресурсiв, експлуатацiйній надiйності та безпеці, високій ефективності та окупності інвестицій, патентоспроможності та патентній чистоті технiчних рiшень та застосованого обладнання, конкурентоспроможності продукції. Бере участь у зборі вихідних даних та розробленні завдань для проектування автомобільних доріг загального користування. Бере участь, у встановленому порядку, в авторському нагляді за реалізацією проектних рішень при будівництві автомобільних доріг загального користування. Використовує комп’ютерну техніку і зовнішні пристрої до неї, програмне забезпечення для створення, зберігання, обробки інформації. Застосовує в роботі інформаційно-комунікаційні технології, відповідні комп’ютерні програми і бази даних».
В той же час, згідно з положеннями підрозділу «Професіонали» розділу 1 «Керівники, професіонали, фахівці» Випуску 64 «Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи» Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, що затверджений наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 13.10.1999 № 249, (зі змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.01.2014 № 26, копія якого додається до скарги), завдання та обов’язки інженера-проектувальника з механічного опору та стійкості є наступними:
«Розробляє окремі розділи або частини проекту, що стосується забезпечення механічного опору та стійкості конструкцій та їх елементів, будівель та споруд на усіх стадіях проектування об’єктів будівництва. Забезпечує згідно з чинним законодавством відповідність проектної документації вимогам щодо надійності та конструктивної безпеки будівель, споруд, будівельних конструкцій та основ. Забезпечує відповідність проектних рішень іншим розділам або частинам проекту. Захищає проектні рішення при проходженні експертизи та вносить корективи на основі отриманих зауважень. Готує пояснювальну записку до окремих розділів або частин проекту із забезпечення механічного опору та стійкості, перелік креслеників, підписує їх та передає відповідальній особі. Бере участь у передпроектних дослідженнях та корегуваннях, що пов’язані з інвестиційними вкладеннями. Бере участь в забезпеченні відповідності проектної документації архiтектурним i мiстобудiвним вимогам, захисту навколишнього природного середовища, рацiональному використанню природних ресурсiв, експлуатацiйній надiйності та безпеці, високій ефективності та окупності інвестицій, патентоспроможності та патентній чистоті технiчних рiшень та застосованого обладнання, конкурентоспроможності продукції. Бере участь у зборі вихідних даних та розробленні завдань щодо проектних рішень в частині забезпечення механічного опору та стійкості об’єктів будівництва. Бере участь, у встановленому порядку, в авторському нагляді за реалізацією проектних рішень із забезпечення механічного опору та стійкості при будівництві будівель та споруд. Використовує комп’ютерну техніку і зовнішні пристрої до неї, програмне забезпечення для створення, зберігання, обробки інформації. Застосовує в роботі інформаційно-комунікаційні технології, відповідні комп’ютерні програми і бази даних».
Отже, оскільки автомобільні дороги, вулиці згідно із Законом України «Про автомобільні дороги» є лінійним комплексом інженерних споруд і видом інженерних споруд, остільки інженер-проектувальник з механічного опору та стійкості може виконувати завдання та обов’язки інженера-проектувальника автомобільних доріг.
Таким чином, умови тендерної документації щодо обов’язкової наявності в учасника інженера-проектувальника саме у сфері інженерно-будівельного проектування доріг та надання кваліфікаційного сертифікату інженера-проектувальника саме у сфері інженерно-будівельного проектування доріг є дискримінаційними щодо потенційних учасників процедури закупівлі, які мають в наявності інженера-проектувальника з механічного опору та стійкості, але не мають в наявності інженера-проектувальника автомобільних доріг, оскільки такі потенційні учасники процедури закупівлі не зможуть взяти участь у процедурі закупівлі, незважаючи на наявність у них інженера-проектувальника з механічного опору та стійкості, який може виконувати завдання та обов’язки інженера-проектувальника автомобільних доріг.
Зауважимо, що Суб’єкт оскарження має в наявності інженера-проектувальника з механічного опору та стійкості, що підтверджується документами, які додаються до скарги і являють собою документи (докази), що підтверджують наявність у Суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси Суб’єкта оскарження, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі. У той же час, через вищенаведені дискримінаційні умови тендерної документації, Суб’єкт оскарження не має можливості взяти участь у процедурі закупівлі, незважаючи на наявність інженера-проектувальника з механічного опору та стійкості, який може виконувати завдання та обов’язки інженера-проектувальника автомобільних доріг. Додатково зазначаємо, що інженер-проектувальник з механічного опору та стійкості Манюрова Ільміна Кямілівна вже забезпечувала надання Замовнику послуг, які були предметом закупівлі у рамках процедури закупівлі № UA-2023-05-17-012793-a, аналогічних послугам, які є предметом закупівлі у рамках даної процедури закупівлі.
Отже, умови тендерної документації щодо обов’язкової наявності в учасника інженера-проектувальника саме у сфері інженерно-будівельного проектування доріг та надання кваліфікаційного сертифікату інженера-проектувальника саме у сфері інженерно-будівельного проектування доріг, викладені у Додатку 2 і Додатку 7 до тендерної документації, є дискримінаційними вимогами до учасників процедури закупівлі. Встановлення Замовником зазначених вимог до учасників процедури закупівлі у тендерній документації є порушенням процедури закупівлі, неправомірним і таким, що суперечить нормам Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, положенням п. 4 ч. 1, ч. 4 ст. 5, ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», та порушує права і законні інтереси Суб’єкта оскарження, зокрема, законний інтерес Суб’єкта оскарження у недискримінації учасників процедури закупівлі та рівному ставленні до них.
Згідно з п. 2 ч. 18 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення, яким зобов’язати замовника усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства.
Враховуючи вищенаведене, можна зробити висновок, що права та законні інтереси Суб’єкта оскарження у даній ситуації можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника усунути дискримінаційні умови у тендерній документації, а саме – умови тендерної документації щодо 1) спеціалізації (сфери діяльності) інженера-проектувальника (інженерно-будівельне проектування доріг) та 2) спеціалізації (сфери діяльності) інженера-проектувальника (інженерно-будівельне проектування доріг), щодо якої надається кваліфікаційний сертифікат, викладені у Додатку 2 і Додатку 7 до тендерної документації.
Таким чином, Суб’єктом оскарження обґрунтовані вимоги Суб’єкта оскарження, викладені у даній скарзі.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у Суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси Суб’єкта оскарження, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, додається до скарги.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 5, ст. 18, ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Зобов’язати Департамент муніципального управління Запорізької міської ради усунути дискримінаційні умови у тендерній документації, що оприлюднена у рамках процедури закупівлі з номером оголошення про проведення відкритих торгів UA-2024-08-09-009890-a, шляхом усунення вимог щодо 1) спеціалізації (сфери діяльності) інженера-проектувальника (інженерно-будівельне проектування доріг) та 2) спеціалізації (сфери діяльності) інженера-проектувальника (інженерно-будівельне проектування доріг), щодо якої надається кваліфікаційний сертифікат, встановлених у Додатку 2 і Додатку 7 до тендерної документації.
Перелік документів, що додаються до скарги і підтверджують наявність у Суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси Суб’єкта оскарження, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. копія наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.01.2014 № 26;
2. документи, що підтверджують наявність у Суб’єкта оскарження інженера-проектувальника з механічного опору та стійкості, а саме:
– копія кваліфікаційного сертифікату серії АР № 013236;
– кваліфікаційний сертифікат серії АР № 015760;
– копія свідоцтва про підвищення кваліфікації № 01109;
– копія посвідчення інженера-проектувальника з механічного опору та стійкості Манюрової Ільміни Кямілівни;
– цивільно-правовий договір № 445.Р від 12 серпня 2024 року.
на умови тендерної документації
1. Опис фактичних обставин і підстав подання скарги
09 серпня 2024 року Департаментом муніципального управління Запорізької міської ради (далі – Замовник) було оприлюднене оголошення про проведення відкритих торгів з предметом закупівлі «Експлуатаційне утримання інфраструктури у сфері дорожнього господарства (вулиць і доріг комунальної власності). Розробка проєктів схем організації дорожнього руху на окремих ділянках вулиць І-ІІІ ступеню пріоритетності м. Запоріжжя (Код ДК 021-2015 (CPV): 71320000-7 Послуги з інженерного проектування)», номер оголошення про проведення відкритих торгів – UA-2024-08-09-009890-a. Інформація відносно зазначеної процедури закупівлі (далі – процедура закупівлі) розміщена в електронній системі закупівель «Prozorro» на веб-сторінці за адресою: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-08-09-009890-a.
09 серпня 2024 року в рамках процедури закупівлі Замовником була оприлюднена тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від «09» серпня 2024 р. (протокол № 08-09/1). Тендерна документація, оприлюднена Замовником у рамках процедури закупівлі, (далі – тендерна документація) міститься у файлі з назвою «ТД-СОДР 8 шт 2024 з додатками.doc», що розміщений у розділі «Тендерна документація» на веб-сторінці за адресою: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-08-09-009890-a.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій у рамках процедури закупівлі – 16:27 17 серпня 2024 року. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ» (далі – Суб’єкт оскарження) має намір взяти участь у процедурі закупівлі.
Згідно з абзацом 1 пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, (далі – Особливості), «замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом». Відповідно до абзацу 1 пункту 28 Особливостей, «тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей».
Згідно з пунктом 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, при поданні тендерної пропозиції завантажуються необхідні документи, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема, документи з інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям згідно з Додатком 2 до тендерної документації. Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації, в учасника обов’язкова наявність інженера-проектувальника (інженерно-будівельне проектування доріг) в кількості не менше 1-го працівника. Згідно з Додатком 2 до тендерної документації, «разом з довідкою необхідно надати чинний документ, що підтверджує кваліфікацію інженера-проектувальника (інженерно-будівельне проектування доріг), а саме: кваліфікаційний сертифікат інженера-проектувальника (інженерно-будівельне проектування доріг). В разі видачі такого кваліфікаційного сертифікату більш ніж п’ять років тому з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій – надати свідоцтво про підвищення кваліфікації)».
Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації, «для підтвердження наявності працівників, які будуть залучені до надання послуг, надати витяги трудових книжок або наказів про призначення або розпоряджень або трудові договори або договори цивільно-правового характеру».
Вимоги, тотожні вищенаведеним вимогам Додатку 2 до тендерної документації, містяться у Додатку 7 до тендерної документації.
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», недискримінація учасників закупівель та рівне ставлення до них є одним з принципів здійснення публічних закупівель. Згідно з ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вважаємо, що умови тендерної документації щодо обов’язкової наявності в учасника інженера-проектувальника саме у сфері інженерно-будівельного проектування доріг та надання кваліфікаційного сертифікату інженера-проектувальника саме у сфері інженерно-будівельного проектування доріг є дискримінаційними вимогами до учасників процедури закупівлі. Встановлення Замовником зазначених вимог до учасників процедури закупівлі у тендерній документації є порушенням процедури закупівлі, неправомірним і таким, що суперечить нормам Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, положенням п. 4 ч. 1, ч. 4 ст. 5, ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», та порушує права і законні інтереси Суб’єкта оскарження, зокрема, законний інтерес Суб’єкта оскарження у недискримінації учасників процедури закупівлі та рівному ставленні до них.
2. Обґрунтування наявності у тендерній документації дискримінаційних умов і вимоги Суб’єкта оскарження
Вважаємо, що умови тендерної документації щодо обов’язкової наявності в учасника інженера-проектувальника саме у сфері інженерно-будівельного проектування доріг та надання кваліфікаційного сертифікату інженера-проектувальника саме у сфері інженерно-будівельного проектування доріг, викладені у Додатку 2 і Додатку 7 до тендерної документації, є дискримінаційними вимогами до учасників процедури закупівлі. Дане твердження обґрунтовується наступними аргументами.
Предметом закупівлі у рамках процедури закупівлі є послуги з назвою «Експлуатаційне утримання інфраструктури у сфері дорожнього господарства (вулиць і доріг комунальної власності). Розробка проєктів схем організації дорожнього руху на окремих ділянках вулиць І-ІІІ ступеню пріоритетності м. Запоріжжя (Код ДК 021-2015 (CPV): 71320000-7 Послуги з інженерного проектування)». Згідно з Додатком 4 до тендерної документації «Технічні вимоги та завдання», «схеми організації дорожнього руху повинні бути виконані у відповідності з вимогами ДСТУ 8752:2017 «Безпека дорожнього руху. Проект організації дорожнього руху. Правила розроблення, побудови, оформлення. Вимоги до змісту», ДБН В.2.3-5:2018 Вулиці та дороги населених пунктів, ДСТУ 4123:2020 Засоби заспокоєння руху.
Для виготовлення схем організації дорожнього руху необхідно провести:
– інженерно-вишукувальні роботи, під час яких проводять обстеження умов дорожнього руху і заміряють конструктивні та інші елементи діючої ділянки дороги, в обсязі, необхідному для прийняття рішень з організації дорожнього руху;
– камеральні роботи, якими оформляють результати інженерно-вишукувальних робіт та разом з іншою технічною документацією уточняється існуючий стан визначеної ділянки дороги;
– роботи, до яких входить розробка пояснювальної записки та конкретних рішень з організації дорожнього руху, а саме влаштування підвищених пішохідних переходів, які будуть відображені на схемі організації дорожнього руху, підрахунки кількості технічних засобів організації дорожнього руху».
Згідно з ч. 1 ст. 21 Закону України «Про дорожній рух», автомобільна дорога, вулиця являє собою частину території, в тому числі в населеному пункті, призначену для руху транспортних засобів і пішоходів, з усіма розміщеними на ній спорудами. Відповідно до ст. 1 Закону України «Про автомобільні дороги», автомобільна дорога – лінійний комплекс інженерних споруд, призначений для безперервного, безпечного та зручного руху транспортних засобів.
Таким чином, автомобільна дорога, вулиця являє собою лінійний комплекс інженерних споруд і є видом інженерних споруд.
Згідно з положеннями підрозділу «Професіонали» розділу 1 «Керівники, професіонали, фахівці» Випуску 64 «Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи» Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, що затверджений наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 13.10.1999 № 249, (зі змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.01.2014 № 26, копія якого додається до скарги), завдання та обов’язки інженера-проектувальника автомобільних доріг є наступними:
«Забезпечує згідно з чинним законодавством відповідність проектної документації вимогам щодо надійності та конструктивної безпеки автомобільних доріг загального користування. Забезпечує відповідність проектної документації вимогам чинного законодавства, надійність і довговічність конструкцій, зниження рівня впливу споруди на навколишнє природне середовище, зручність і економічність утримання та можливість ремонту. Забезпечує відповідність проектних рішень іншим розділам або частинам проекту. Готує пояснювальну записку до проектної документації або окремих розділів проекту для будівництва автомобільних доріг загального користування, перелік креслеників, підписує їх та передає відповідальній особі. Бере участь у передпроектних дослідженнях та корегуваннях, що пов’язані із інвестиційними вкладеннями. Захищає проектні рішення при проходженні експертизи та вносить корективи на основі отриманих зауважень. Бере участь в забезпеченні відповідності проектної документації архiтектурним i мiстобудiвним вимогам, захисту навколишнього природного середовища, рацiональному використанню природних ресурсiв, експлуатацiйній надiйності та безпеці, високій ефективності та окупності інвестицій, патентоспроможності та патентній чистоті технiчних рiшень та застосованого обладнання, конкурентоспроможності продукції. Бере участь у зборі вихідних даних та розробленні завдань для проектування автомобільних доріг загального користування. Бере участь, у встановленому порядку, в авторському нагляді за реалізацією проектних рішень при будівництві автомобільних доріг загального користування. Використовує комп’ютерну техніку і зовнішні пристрої до неї, програмне забезпечення для створення, зберігання, обробки інформації. Застосовує в роботі інформаційно-комунікаційні технології, відповідні комп’ютерні програми і бази даних».
В той же час, згідно з положеннями підрозділу «Професіонали» розділу 1 «Керівники, професіонали, фахівці» Випуску 64 «Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи» Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, що затверджений наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 13.10.1999 № 249, (зі змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.01.2014 № 26, копія якого додається до скарги), завдання та обов’язки інженера-проектувальника з механічного опору та стійкості є наступними:
«Розробляє окремі розділи або частини проекту, що стосується забезпечення механічного опору та стійкості конструкцій та їх елементів, будівель та споруд на усіх стадіях проектування об’єктів будівництва. Забезпечує згідно з чинним законодавством відповідність проектної документації вимогам щодо надійності та конструктивної безпеки будівель, споруд, будівельних конструкцій та основ. Забезпечує відповідність проектних рішень іншим розділам або частинам проекту. Захищає проектні рішення при проходженні експертизи та вносить корективи на основі отриманих зауважень. Готує пояснювальну записку до окремих розділів або частин проекту із забезпечення механічного опору та стійкості, перелік креслеників, підписує їх та передає відповідальній особі. Бере участь у передпроектних дослідженнях та корегуваннях, що пов’язані з інвестиційними вкладеннями. Бере участь в забезпеченні відповідності проектної документації архiтектурним i мiстобудiвним вимогам, захисту навколишнього природного середовища, рацiональному використанню природних ресурсiв, експлуатацiйній надiйності та безпеці, високій ефективності та окупності інвестицій, патентоспроможності та патентній чистоті технiчних рiшень та застосованого обладнання, конкурентоспроможності продукції. Бере участь у зборі вихідних даних та розробленні завдань щодо проектних рішень в частині забезпечення механічного опору та стійкості об’єктів будівництва. Бере участь, у встановленому порядку, в авторському нагляді за реалізацією проектних рішень із забезпечення механічного опору та стійкості при будівництві будівель та споруд. Використовує комп’ютерну техніку і зовнішні пристрої до неї, програмне забезпечення для створення, зберігання, обробки інформації. Застосовує в роботі інформаційно-комунікаційні технології, відповідні комп’ютерні програми і бази даних».
Отже, оскільки автомобільні дороги, вулиці згідно із Законом України «Про автомобільні дороги» є лінійним комплексом інженерних споруд і видом інженерних споруд, остільки інженер-проектувальник з механічного опору та стійкості може виконувати завдання та обов’язки інженера-проектувальника автомобільних доріг.
Таким чином, умови тендерної документації щодо обов’язкової наявності в учасника інженера-проектувальника саме у сфері інженерно-будівельного проектування доріг та надання кваліфікаційного сертифікату інженера-проектувальника саме у сфері інженерно-будівельного проектування доріг є дискримінаційними щодо потенційних учасників процедури закупівлі, які мають в наявності інженера-проектувальника з механічного опору та стійкості, але не мають в наявності інженера-проектувальника автомобільних доріг, оскільки такі потенційні учасники процедури закупівлі не зможуть взяти участь у процедурі закупівлі, незважаючи на наявність у них інженера-проектувальника з механічного опору та стійкості, який може виконувати завдання та обов’язки інженера-проектувальника автомобільних доріг.
Зауважимо, що Суб’єкт оскарження має в наявності інженера-проектувальника з механічного опору та стійкості, що підтверджується документами, які додаються до скарги і являють собою документи (докази), що підтверджують наявність у Суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси Суб’єкта оскарження, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі. У той же час, через вищенаведені дискримінаційні умови тендерної документації, Суб’єкт оскарження не має можливості взяти участь у процедурі закупівлі, незважаючи на наявність інженера-проектувальника з механічного опору та стійкості, який може виконувати завдання та обов’язки інженера-проектувальника автомобільних доріг. Додатково зазначаємо, що інженер-проектувальник з механічного опору та стійкості Манюрова Ільміна Кямілівна вже забезпечувала надання Замовнику послуг, які були предметом закупівлі у рамках процедури закупівлі № UA-2023-05-17-012793-a, аналогічних послугам, які є предметом закупівлі у рамках даної процедури закупівлі.
Отже, умови тендерної документації щодо обов’язкової наявності в учасника інженера-проектувальника саме у сфері інженерно-будівельного проектування доріг та надання кваліфікаційного сертифікату інженера-проектувальника саме у сфері інженерно-будівельного проектування доріг, викладені у Додатку 2 і Додатку 7 до тендерної документації, є дискримінаційними вимогами до учасників процедури закупівлі. Встановлення Замовником зазначених вимог до учасників процедури закупівлі у тендерній документації є порушенням процедури закупівлі, неправомірним і таким, що суперечить нормам Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, положенням п. 4 ч. 1, ч. 4 ст. 5, ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», та порушує права і законні інтереси Суб’єкта оскарження, зокрема, законний інтерес Суб’єкта оскарження у недискримінації учасників процедури закупівлі та рівному ставленні до них.
Згідно з п. 2 ч. 18 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення, яким зобов’язати замовника усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства.
Враховуючи вищенаведене, можна зробити висновок, що права та законні інтереси Суб’єкта оскарження у даній ситуації можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника усунути дискримінаційні умови у тендерній документації, а саме – умови тендерної документації щодо 1) спеціалізації (сфери діяльності) інженера-проектувальника (інженерно-будівельне проектування доріг) та 2) спеціалізації (сфери діяльності) інженера-проектувальника (інженерно-будівельне проектування доріг), щодо якої надається кваліфікаційний сертифікат, викладені у Додатку 2 і Додатку 7 до тендерної документації.
Таким чином, Суб’єктом оскарження обґрунтовані вимоги Суб’єкта оскарження, викладені у даній скарзі.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у Суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси Суб’єкта оскарження, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, додається до скарги.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 5, ст. 18, ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Зобов’язати Департамент муніципального управління Запорізької міської ради усунути дискримінаційні умови у тендерній документації, що оприлюднена у рамках процедури закупівлі з номером оголошення про проведення відкритих торгів UA-2024-08-09-009890-a, шляхом усунення вимог щодо 1) спеціалізації (сфери діяльності) інженера-проектувальника (інженерно-будівельне проектування доріг) та 2) спеціалізації (сфери діяльності) інженера-проектувальника (інженерно-будівельне проектування доріг), щодо якої надається кваліфікаційний сертифікат, встановлених у Додатку 2 і Додатку 7 до тендерної документації.
Перелік документів, що додаються до скарги і підтверджують наявність у Суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси Суб’єкта оскарження, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. копія наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.01.2014 № 26;
2. документи, що підтверджують наявність у Суб’єкта оскарження інженера-проектувальника з механічного опору та стійкості, а саме:
– копія кваліфікаційного сертифікату серії АР № 013236;
– кваліфікаційний сертифікат серії АР № 015760;
– копія свідоцтва про підвищення кваліфікації № 01109;
– копія посвідчення інженера-проектувальника з механічного опору та стійкості Манюрової Ільміни Кямілівни;
– цивільно-правовий договір № 445.Р від 12 серпня 2024 року.
×
-
Назва доказу:
цивільно-правовий договір № 446.Р від 12 серпня 2024 року
-
Повʼязаний документ:
Цивільно-правовий договір № 446.Р від 12 серпня 2024 року.pdf
-
-
Назва доказу:
копія посвідчення інженера-проектувальника з механічного опору та стійкості Манюрової Ільміни Кямілівни
-
Повʼязаний документ:
Копія посвідчення інженера-проектувальника з механічного опору та стійкості Манюрової Ільміни Кямілівни.pdf
-
-
Назва доказу:
копія свідоцтва про підвищення кваліфікації № 01109
-
Повʼязаний документ:
Копія свідоцтва про підвищення кваліфікації № 01109.pdf
-
-
Назва доказу:
кваліфікаційний сертифікат серії АР № 015760
-
Повʼязаний документ:
Кваліфікаційний сертифікат серії АР № 015760.pdf
-
-
Назва доказу:
копія кваліфікаційного сертифікату серії АР № 013236
-
Повʼязаний документ:
Копія кваліфікаційного сертифікату серії АР № 013236.pdf
-
-
Назва доказу:
копія наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.01.2014 № 26
-
Повʼязаний документ:
Копія наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.01.2014 № 26.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Департамент муніципального управління Запорізької міської ради усунути дискримінаційні умови у тендерній документації, що оприлюднена у рамках процедури закупівлі з номером оголошення про проведення відкритих торгів UA-2024-08-09-009890-a, шляхом усунення вимог щодо 1) спеціалізації (сфери діяльності) інженера-проектувальника (інженерно-будівельне проектування доріг) та 2) спеціалізації (сфери діяльності) інженера-проектувальника (інженерно-будівельне проектування доріг), щодо якої надається кваліфікаційний сертифікат, встановлених у Додатку 2 і Додатку 7 до тендерної документації.