• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Страхові послуги

Завершена

6 599 871.59 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 65 998.72 UAH
Період оскарження: 09.08.2024 15:56 - 04.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Дискримінаційні вимоги ТД

Номер: d984bf0a72da4dccbab16905adbf62ae
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-09-009568-a.b1
Назва: Дискримінаційні вимоги ТД
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 26.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.08.2024 17:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 29.08.2024 15:34
Дата виконання рішення Замовником: 02.09.2024 17:13
Коментар замовника щодо усунення порушень: Порядок денний: 1. Розгляд питання про внесення змін у тендерну документацію щодо проведення відкритих торгів з особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 за предметом закупівлі «Страхові послуги», код ДК 021:2015 66510000-8, а саме – добровільне страхування транспортних засобів «КАСКО» (підрозділ ініціатор процедури закупівлі – АТС ДЛ). Результат розгляду питань порядку денного: 1. 13.08.2024 року було подано ПрАТ "Страхова Компанія "УЛЬТРА АЛЬЯНС" подало скаргу № UA-2024-08-09-009568-a.b1 в якій оскаржувало умови тендерної документації. 26.08.2024 року відбулось засідання комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Рішення комісії було опубліковане в електронній системі закупівель 29.08.2024 року. Відповідно до рішення комісії Замовник зобов’язаний внести зміни в додаток 2 та додаток 3 до тендерної документації. Враховуючи, що до кінця терміну подання пропозицій залишається менше чотирьох днів, на виконання вимог абзацу 3 пункту 54 Особливостей необхідно також внести зміни до пункту 1 «Кінцевий строк подання тендерної пропозиції» розділу «Подання та розкриття тендерної пропозиції» загальних положень Тендерної документації та перенести кінцевий термін подання пропозицій не раніше ніж на 07.09.2024 року. ВИРІШИВ: 1. Внести зміни в додатки 2 та 3 до тендерної документації, відповідно до рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та до загальних положень Тендерної документації, в пункт 1 «Кінцевий строк подання тендерної пропозиції» розділу «Подання та розкриття тендерної пропозиції» та оприлюднити відповідну інформацію в електронній системі закупівель відповідно до чинного законодавства.
Автор: ПрАТ "Страхова Компанія "УЛЬТРА АЛЬЯНС", Андрій Горельцев +380674033980 ag1105@ukr.net http://ultra-insure.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5aef8e365823460e882fe7e0e4a0ecd6
Заголовок пункту скарги: 1. Щодо підрозділів учасника (пп. 1.2. п. 1 дод. № 3 ТД)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Підпунктом 1.2. пункту 1 додатку № 3 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, а саме: учасник повинен мати:
- підрозділ врегулювання (не менше 10 осіб ) з одночасним наданням наказів (копій, витягів з наказу) про призначення на посаду, або копій трудових книжок, або інших документів, що підтверджують перебування співробітників учасника на посадах у відповідному підрозділі;
- в організаційній структурі підрозділу технічного асистансу (або колл центру). На підтвердження надається довідка в довільній формі про організаційно-штатну структуру учасника.

1. Щодо підрозділів учасника (пп. 1.2. п. 1 дод. № 3 ТД)
Прийняти участь у закупівлі може виключно той учасник, який має у своїй організаційній структурі підрозділ врегулювання (не менше 10 осіб ) та підрозділу технічного асистансу (або колл центру).
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників, які не мають у своїй організаційній структурі підрозділу врегулювання із кількістю працівників саме не менше 10 осіб та підрозділу технічного асистансу (або колл центру), але можуть надавати страхові послуги із залученням субпідрядних організацій, у відповідності до чинного законодавства України.
Згідно абз. 2 ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Скаржник не має у своїй організаційній структурі підрозділу врегулювання із кількістю працівників саме не менше 10 осіб та підрозділу технічного асистансу (або колл центру), а тому і не має можливості надати копії, витяги з наказів про призначення на посаду, або копій трудових книжок, або інших документів, довідок про організаційно-штатну структуру учасника які б підтверджували перебування таких співробітників учасника на посадах у відповідних підрозділах.
Враховуючи те, що Скаржник не має у своїй організаційній структурі підрозділу врегулювання із кількістю працівників саме не менше 10 осіб та підрозділу технічного асистансу (або колл центру), то дана вимога є дискримінаційною і по відношенню до Скаржника.
Скаржник має відповідні договори-доручення, згідно яких ТОВ «Асистуюча компанія «Укравтоекспертиза» та ТОВ «УЛЬТРА АЛЬЯНС АСІСТ» забезпечує надання послуг Скаржнику, зокрема: отримання документів від страхувальників, потерпілих та застрахованих осіб, надання їм консультацій, виїзд на місце ДТП, огляд ТЗ та місця події, врегулювання страхових подій, надання інших асистанських послуг та послуг з врегулювання страхових подій тощо, на всій території України, крім тимчасово окупованих територій (копії договорів № 2020/01/СК від 09.03.2020 р. та № 01/ТА-202401/UAas выд 18.01.2024 р. додаються).
Також, зазначаємо, що діюче законодавство не зобов’язує страхові компанії мати у своїй організаційній структурі підрозділи врегулювання із кількістю працівників саме не менше 10 осіб та підрозділів технічного асистансу (або колл центру) і дає можливість страховикам надавати послуги в інший спосіб (договори доручення, агентські угоди тощо).
Звертаємо увагу АМКУ на той факт, що згідно звітів Національної поліції України (доказ із посиланням: https://auto.24tv.ua/skilky_naspravdi_mashyn_v_ukraini_bahato_chy_malo_n43694), в Україні обліковується близько 10 200 000 автомобілів, при цьому, кількість дорожньо-транспортних пригод в рік становить приблизно 19 743 випадки. Отже, враховуючи те, що в середньому в ДТП є двоє учасників, то у відсотковому співвідношенні в ДТП попадає близько 1% автомобілів на рік. Згідно проекту договору Замовника, останній закуповує послугу зі страхування 93 автомобілів. Враховуючи наведене, ймовірність участі транспортних засобів замовника в ДТП складає менше 1% від їх кількості на рік. Отже, Замовником безпідставно і не вмотивовано встановлені обов’язкові вимоги щодо наявності в структурі учасника відділу врегулювання із кількістю працівників не менше 10 осіб. Скаржник відповідально заявляє, що власними силами і з-за допомогою своїх субпідрядних організацій має можливість врегульовувати близько 20 страхових випадків на день!
Отже, Скаржник вважає, що зазначені вище обов’язкові вимоги Тендерної документації є дискримінаційними і такими, що не відповідають діючому законодавству та порушують права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі, а тому, мають бути видалені Замовником.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 1848b1ec5e524f779150ed6c250c4542
Заголовок пункту скарги: 2. Щодо досвіду виконання аналогічних договорів (пп. 1.3. п. 1 дод. № 3 ТД)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Підпунктом 1.3. пункту 1 додатку № 3 до Тендерної документації Замовником регламентовано, що учасник повинен надати довідку в довільній формі щодо досвіду виконання аналогічного(их) договору(ів). Аналогічний договір буде визначатись за кодом ДК 021-2015 – 66510000-8 «Страхові послуги», або за назвою предмета закупівлі страхування транспортних засобів «КАСКО». Довідка повинна містити інформацію, зокрема про стан виконання договору (з одночасним поданням копії договорів(у) та актів(а) приймання-передачі або видаткових(ої) накладних(ої).

2. Щодо досвіду виконання аналогічних договорів (пп. 1.3. п. 1 дод. № 3 ТД)
Прийняти участь у закупівлі може виключно той учасник, який має досвід виконання аналогічного(их) договору(ів). Із обов’язковим підтвердженням цього факту довідкою, яка буде містити інформацію, зокрема про стан виконання договору (з одночасним поданням копії договорів(у) та актів(а) приймання-передачі або видаткових(ої) накладних(ої).
Скаржник має досвід виконання аналогічних договорів, може надати копію такого договору, надати про це відповідну довідку із необхідною інформацією та з одночасним поданням документу, який підтверджує закінчення господарської послуги актів наданих послуг, але Скаржник не має саме актів(а) приймання-передачі або видаткових(ої) накладних(ої), що є синонімом назви документу «акт наданих послуг».
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників, які не мають саме актів(а) приймання-передачі або видаткових(ої) накладних(ої), але мають акти наданих послуг, у відповідності до вимог чинного законодавства України.
Враховуючи те, що Скаржник не має саме актів(а) приймання-передачі або видаткових(ої) накладних(ої), то фактично не може прийняти участь у даній закупівлі.
Отже, Скаржник вважає, що зазначені вище обов’язкові вимоги Тендерної документації є дискримінаційними і такими, що не відповідають діючому законодавству та порушують права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі, а тому, мають бути видалені Замовником.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 93db01729a75435ba6ca3e7b1f33c33f
Заголовок пункту скарги: 3. Щодо наявності у учасника власних паливних карток (пп. 3.1. п. 3 дод. № 3 ТД)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Підпунктом 3.1. пункту 3 додатку № 3 до Тендерної документації Замовником встановлено, що учасник повинен надати сканкопії власних паливних карток, завірені власною печаткою, підписом або КЕП.

3. Щодо наявності у учасника власних паливних карток (пп. 3.1. п. 3 дод. № 3 ТД)
Прийняти участь у закупівлі може виключно той учасник, який має власні паливні карти.
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників, які не мають у своїй власності паливних карток (не користуються ними у звязку з їх необов’язковістю для юридичних осіб), а користуються паливними талонами та безготівковими / готівковими розрахунками чи взагалі не мають власного автотранспорту (у разі наявності у страховика асистуючих компаній тощо), але можуть надавати страхові послуги і без них!
Звертаємо увагу АМКУ на те, що більшість страховиків користується паливними талонами та готівковою оплатою з подальшим звітуванням та компенсації таких витрат працівників в бухгалтерії страховика.
До того ж, Замовник жодним чином нормативно не обґрунтував обов’язкову вимогу щодо наявності у власності учасника паливних карток і яким чином їх наявність може вплинути на якість надання страхових послуг.
Не маючи (не користуючись) у своїй власності паливних карток, Скаржник не може надати їх завірені скан-копії та, відповідно, - не має можливості прийняти участь у даній закупівлі.
Враховуючи наведене, Скаржник вважає, що зазначені вище обов’язкові вимоги Тендерної документації є дискримінаційними і такими, що не відповідають діючому законодавству та порушують права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі, а тому, мають бути видалені Замовником.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: d714b84e313d45edb80c5c3e53283018
Заголовок пункту скарги: 4. Щодо обов’язкових фінансових показників (пп. 3.2. п. 3 дод. № 3 ТД)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Підпунктом 3.2. пункту 3 додатку № 3 до Тендерної документації Замовником встановлено, що учасник повинен надати довідку в довільній формі з наступними показниками 2023 року: страхові платежі (премії, внески) разом в т.ч. страхові премії по добровільному страхуванню наземного транспорту. Питома вага добровільного страхування наземного транспорту в портфелі страховика не повинна бути менше 15%. Для підтвердження необхідно надати Звітність страховика до НБУ за 2023 рік – Дані про показники діяльності зі страхування )або витяг з офіційного веб-порталу «Форіншурер».

4. Щодо обов’язкових фінансових показників (пп. 3.2. п. 3 дод. № 3 ТД)
Прийняти участь у закупівлі може виключно той учасник, який має питому вагу добровільного страхування наземного транспорту в портфелі страховика не менше 15%.
Скаржник не має можливості виконати вищевказані обов’язкові умови ТД та отримати вказані Замовником фінансові показники, а відтак і взяти участь у закупівлі.
Тому, вважаємо, що умови ТД, щодо наявності в учасників закупівлі вищевказаних фінансових показників порушує принцип недискримінації учасників закупівлі та суперечить законодавству, виходячи з нижченаведеного.
Як вже було зазначено вище, Скаржник не має вказаних Замовником фінансових показників і більше того, не зобов’язаний їх мати згідно положень чинного законодавства.
Зазначаючи вказані вимоги в ТД, Замовник штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі, адже за даними журналу «InsuranceTop»/портала «Форіншурер» (https://forinsurer.com), прийняти участь у закупівлі можуть лише 19 страхових із 84 існуючих Non-life в Україні (доказ: https://forinsurer.com/news/24/05/15/43797#:~:text=%D0%9A%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BA%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C%20%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%85%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%85%20%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B0%D0%BD%D1%96%D0%B9%20%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8%20%D1%83%20%D0%BA%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D1%96%202024%20%D1%80%D0%BE%D0%BA%D1%83%20%D0%B7%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%88%D0%B8%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%8F%20%D0%B4%D0%BE%2096), що відразу суттєво обмежує коло потенційних учасників закупівлі та позбавляє учасників, які мають нижчі фінансові показники, можливості взяти участь у закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Враховуючи те, що Скаржник не має вищевказаних фінансових показників, - Скаржник позбавлений можливості і надати відповідні звітності та/або витяг з офіційного веб-порталу «Форіншурер» для підтвердження розміру наведених вище обов’язкових фінансових показників.
Окремо звертаємо увагу Колегії АМКУ на той факт, що Скаржник дотримується встановлених законодавством вимог щодо платоспроможності страховика. Крім того, Скаржник має значне перевищення фактичного запасу платоспроможності над розрахунковим нормативним запасом платоспроможності та адекватний і достатній страховий резерв, що також підтверджується листом НБУ від 15.07.2024 р. (копія листа НБУ додається).

Отже, Скаржник вважає, що зазначені вище обов’язкові умови Тендерної документації є дискримінаційними та порушують права і законні інтереси Скаржника й інших потенційних учасників, пов’язаних із участю у процедурі закупівлі, а тому, мають бути видалені Замовником.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: e3a9b6563b9e43e99efdfffa121a9b41
Заголовок пункту скарги: 5. Щодо наявності представництв (пп. 3.5. п. 3 дод. № 3 ТД)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Підпунктом 3.5. пункту 3 додатку № 3 до Тендерної документації Замовником регламентовано, що учасник повинен надати довідку в довільній формі про наявність представництв у всіх областях України (крім окупованих та частково окупованих областей) з вказанням їх адрес та посиланням на офіційний сайт учасника.

5. Щодо наявності представництв (пп. 3.5. п. 3 дод. № 3 ТД)
Отже, прийняти участь у закупівлі може виключно той учасник (страховик), який має представництва у всіх областях України (крім окупованих та частково окупованих областей).
Скаржник не має представництва у всіх областях України (крім окупованих та частково окупованих областей), - і не може надати про це довідку та посилання на офіційний сайт Скаржника із вказанням адрес таких представництв, а отже і прийняти участь у закупівлі.
Вказана обов’язкова вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників, які не мають представництва у всіх областях України (крім окупованих та частково окупованих областей), але можуть надавати страхові послуги у всіх областях України (крім окупованих та частково окупованих областей) шляхом укладання агентських угод (договорів доручення тощо) з підприємствами, які забезпечують надання послуг, у тому числі із отриманням документів від страхувальників та потерпілих осіб, надання їм консультацій, врегулювання страхових подій, надання інших асистантських послуг, тощо, по всій території України (крім тимчасово окупованих територій), в т. ч. і в м. Кривий Ріг у відповідності до законодавства.
Як вже було зазначено, Скаржник має відповідні договори-доручення, згідно яких ТОВ «Асистуюча компанія «Укравтоекспертиза» та ТОВ «УЛЬТРА АЛЬЯНС АСІСТ» забезпечує надання послуг Скаржнику, зокрема: отримання документів від страхувальників, потерпілих та застрахованих осіб, надання їм консультацій, виїзд на місце ДТП, огляд ТЗ та місця події, врегулювання страхових подій, надання інших асистанських послуг та послуг з врегулювання страхових подій тощо, на всій території України, крім тимчасово окупованих територій (копії договорів № 2020/01/СК від 09.03.2020 р. та № 01/ТА-202401/UAas выд 18.01.2024 р. додаються).
Також, зазначаємо, що діюче законодавство не зобов’язує страхові компанії відкривати представництва у всіх областях України і дає можливість страховикам надавати послуги в інший спосіб (договори доручення, агентські угоди тощо).
Отже, Скаржник вважає, що зазначена вище обов’язкова умова Тендерної документації є дискримінаційною та порушує права і законні інтереси Скаржника й інших потенційних учасників, пов’язаних із участю у процедурі закупівлі, а тому, має бути видалена Замовником.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: 204efc9c5719459bb1d573e4901fcda4
Заголовок пункту скарги: 6. Щодо інформації про маркування, протоколи випробувань, сертифікати відповідності (пп. 4.1. п. 4 та п. 4 дод. № 3 ТД)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Підпунктом 4.1. пункту 4 та пунктом 4 додатку № 3 до Тендерної документації Замовником встановлено, що учасник повинен подати документи та/або інформацію щодо інформації про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам. Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.

6. Щодо інформації про маркування, протоколи випробувань, сертифікати відповідності (пп. 4.1. п. 4 та п. 4 дод. № 3 ТД)
Прийняти участь у закупівлі може виключно той учасник, який має та подасть у складі своєї тендерної пропозиції документи та/або інформацію щодо інформації про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам або технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям.
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників, які не мають документів та/або інформації щодо інформації про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам або технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям, але можуть надавати страхові послуги і без них! Законодавством не передбачену в страхуванні жодних технічних паспортів, маркувань, протоколів випробувань, а отже, Скаржник не може їх надати!
Замовником здійснюється закупівля не певних товарів, технічних виробів та/або інших матеріальних цінностей (виробництво яких може передувати наявністю певних сертифікатів відповідності, протоколів випробувань, маркувань товару, технічного паспорту), а закуповує страхову послугу, надання якої можливе страховиком безумовно на підставі відповідної ліцензії без жодних сертифікатів відповідності, протоколів випробувань, маркувань товару, технічних паспортів.
Замовник жодним чином нормативно не обґрунтував обов’язкову вимогу щодо наявності у учасника документів та/або інформації щодо інформації про маркування, протоколи випробувань або сертифікатів, технічних паспортів і яким чином їх наявність може вплинути на якість надання страхової послуги.
Скаржник має ліцензію на здійснення страхування наземних транспортних засобів (що підтверджується витягом НБУ з ДРФУ) та безумовне право укласти договір страхування із Замовником. Але, не маючи документів та/або інформації щодо інформації про маркування, протоколів випробувань, сертифікатів, технічних паспортів, - Скаржник не має можливості прийняти участь у даній закупівлі.
Враховуючи наведене, Скаржник вважає, що зазначені вище обов’язкові вимоги Тендерної документації є дискримінаційними і такими, що не відповідають діючому законодавству та порушують права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі, а тому, мають бути видалені Замовником.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації