• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Металопластикові вікна

Закупівля здійснюється з урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (зі змінами)

Завершена

700 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 000.00 UAH
Період оскарження: 09.08.2024 15:38 - 16.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника

Номер: 69b8d308247348a38f9e1f02046c07a5
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-09-009235-a.c1
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга:
Скарга на рішення Львівського міського комунального підприємства "Львівводоканал" про відхилення у межах закупівлі UA-2024-08-09-009235-a пропозиції ТОВ "ЛьвівСітіБуд", що викладена у Протоколі №23-33В-1 від 26.08.2024 року
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 11.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.09.2024 17:23
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 16.09.2024 12:12
Дата виконання рішення Замовником: 25.09.2024 13:48
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником було виконано рішення №15157-р/пк-пз від 11.09.2024 року Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель шляхом скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ЛьвівСітіБуд" (код ЄДРПОУ: 44870663) за процедурою закупівлі — "Металопластикові вікна", № UA-2024-08-09-009235-a.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛьвівСітіБуд", Степан-Андрій Гой 380679024777 lvivcity.bud@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3987fce8138a48b293d281d42d7a4199
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника (Відсутність порушення Скаржником вимог п. 4.4. додатку 4 до тендерної документації)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Відсутність порушення Скаржником вимог п. 4.4. додатку 4 до тендерної документації

Згідно ч. 1 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель.
Рішенням Уповноваженої особи від 09 серпня 2024 року, протоколом №23-33В-1 затверджено тендерну документацію на закупівлю товарів: ДК 021:2015: 44220000-8 — Столярні вироби (у тексті також – Тендерна документація).
Додатком 4 до тендерної документації, зокрема п. 4.4. визначено, що якщо Учасник не є виробником товару, який він пропонує у складі своєї тендерної пропозиції, йому необхідно надати сертифікат дилера. або дилерський договір, або авторизаційний лист, або інший документ від виробника товару, або офіційного представника виробника товару на території України, що підтверджує взаємовідносини Учасника з виробником, або офіційним представником виробника товару на території України.

Тобто, згідно вимог п. 4.4. додатку 4 до тендерної документації, учасник закупівлі, який не є виробником товару, повинен надати відповідний документ, який підтверджує взаємовідносини з виробником/офіційним представником.
Відповідно до ч. 1 ст. 626 ЦК України, договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.
Відтак, договір є документом, який підтверджує взаємовідносини (зустрічні права та обов’язки) між сторонами такого.
На виконання цього, Скаржником до тендерної пропозиції подано договір №310723/1Д від 04 липня 2022 року, що беззаперечно підтверджує господарські відносини між сторонами.
Тому, Скаржником було дотримано вимог п. 4.4. додатку 4 до тендерної документації, а Замовником безпідставно була відхилена тендерна пропозиція.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 155e525abc5e44dd9289f00ad98e0552
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника (Замовником не було надано можливості Скаржнику усунути недоліки тендерної пропозиції)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Замовником не було надано можливості Скаржнику усунути недоліки тендерної пропозиції

Згідно абз. 2 пп. 2 п. 44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Як передбачено абз. 2 п. 2, ч. 3 розд. 5 Тендерної документації, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
пунктом 43 Особливостей передбачено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.

Відсутність специфікації у тендерній пропозиції не призводить до зміни предмета закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо. Така специфікація жодним чином не впливає ні на предмет закупівлі, ні на закупівлю в цілому.
Згідно ч. 9 ст. 26 ЗУ «Про публічні закупівлі», учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Згідно із абз. 2 ч. 16 ст. 29 ЗУ «Про публічні закупівлі», замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Вагомим порушенням з боку Уповноваженого органу є те, що ним не було надано Скаржнику можливості виправити зазначені в Протоколі рішення невідповідності, що є порушенням Особливостей та ЗУ «Про публічні закупівлі».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: f945683fdfab49ae9f884e8135988936
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника (Порушення Замовником принципів здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п.п. 4, 5 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами, як недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.

Учасником із другою найнижчою пропозицією у закупівлі UA-2024-08-09-009235-а, опісля Скаржника є ПП «Енергоконструкції».
Як вбачається із розділу «Протокол розкриття», розміщеного на сайті Prozorro за номером UA-2024-08-09-009235-а, ПП «Енергоконструкції» Замовником було повідомлено про невідповідність тендерної пропозиції та надано строк для усунення недоліків.

Якщо провести аналіз підстав відхилення тендерної пропозиції, які відображені у протоколі розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2024-08-09-009235-a то вбачається, що Замовник відхилив пропозиції як Скаржника, так і ПП «Енергоконструкція» у зв’язку із ненаданням в повному обсязі документів, які вимагається наданим ними в межах тендерних пропозицій договорами.
Зокрема, Скаржником не надано специфікацію, а ПП «Енергоконструкцією» не надано комерційних пропозицій чи видаткових накладних, які згідно п. 10.6 Договору №070521/1Д є його невід’ємною частиною. Також Уповноваженим органом зроблено аналогічні висновки, що тендерна документація учасника (Скаржника та ПП «Енергоконструкція») не відповідає умовам технічної специфікації.
Сумнівною є поведінка Уповноваженого органу при ненаданні Скаржнику можливості усунути виявлені недоліки, як це передбачено ст. 43 Особливостей та ч. 9 ст. 26 ЗУ «Про публічні закупівлі», однак у подальшому надаючи таку можливість ПП «Енергоконструкція».
Тобто, у діях Уповноваженого органу вбачається грубе порушення принципів здійснення публічних закупівель, зокрема принципу недискримінації учасників та рівне ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.

Додатково Скаржник зазначає що, відповідно до умов п. 1.2. Договору №310723/1Д, найменування, кількість, точні розміри та вартість Товару, визначаються Сторонами у специфікації до Договору, що оформляється у формі додатку до Договору та після підписання уповноваженими представниками Сторін є невід’ємною частиною Договору.
Натомість, якщо між Сторонами відбулась поставка, але не була підписана відповідна специфікація, то відповідний рахунок-фактура та видаткова накладна на такий Товар, підписані уповноваженими представниками Сторін прирівнюються до специфікації (в розумінні ст. 266 ГК України), а Покупець зобов’язується оплатити такий Товар на умовах, у строки та в порядку, визначеному Договором. Факт оплати рахунка-фактури означає взаємну згоду Постачальника і Покупця з умовами поставки та умовами оплати Товару (п. 1.3. Договору).
Тобто, Сторони Договору №310723/1Д від 04 липня 2022 року визначили, що у разі не підписання Специфікації, то рахунок-фактура та видаткова накладна прирівнюються до Специфікації.
Згідно ст. 266 Господарського кодексу України, загальна кількість товарів, що підлягають поставці, їх часткове співвідношення (асортимент, сортамент, номенклатура) за сортами, групами, підгрупами, видами, марками, типами, розмірами визначаються специфікацією за згодою сторін, якщо інше не передбачено законом.
У взаємовідносинах між Скаржником та ПП «Екіпаж», що виникли на підставі Договору №310723/1Д від 04 липня 2022 року, не складаються відповідні специфікації, а поставка товару оформлюється відповідними рахунками-фактурами та видатковими накладним.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника