-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
-
Екологічні вимоги
C_24П-280_90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з управління небезпечними відходами збирання, перевезення та оброблення) (ЛОТ 1 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з управління небезпечними відходами збирання, перевезення та оброблення (фільтри відпрацьовані масляні, повітряні, паливні))) (ЛОТ 2 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з управління небезпечними відходами збирання, перевезення та оброблення (хімічні реагенти у яких минув термін придатності)))
Завершена
2 313 907.29
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 900.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 900.00 UAH
Період оскарження:
09.08.2024 14:07 - 16.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга
Номер:
4f40b64e9d044a0aa294501f97582555
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-08-09-007026-a.b1
Назва:
Скарга
Скарга:
на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» у процедурі відкритих торгів з особливостями по закупівлі UA-2024-08-09-007026-a
Пов'язані документи:
Учасник
- Наказ_на_призначення_т_в_о_Висотюк.pdf.p7s 24.10.2024 17:54
- Протокол_466_відхилення_переможця_С_24П_280_лот_1_2.docx 24.10.2024 17:54
- Протокол_заг_зборів_т_в_о_Висотюк.pdf.p7s 24.10.2024 17:54
- Статут_Тарком_2023.pdf.p7s 24.10.2024 17:54
- скарга_тарком_екосервіс_UA-2024-08-09-007026-a_відхилення.pdf 24.10.2024 17:54
- скарга_тарком_екосервіс_UA-2024-08-09-007026-a_відхилення.pdf.p7s 24.10.2024 17:54
- ТД_С_24П-280_Послуги управління з небезпечними відходами.docx 24.10.2024 17:54
- Цінова пропозиція.pdf.p7s 24.10.2024 17:54
- sign.p7s 24.10.2024 17:55
- рішення від 29.10.2024 № 17520.pdf 29.10.2024 16:19
- Інформація про резолютивну частину рішення від 05.11.2024 № 17926.pdf 06.11.2024 13:53
- рішення від 05.11.2024 № 17926.pdf 08.11.2024 11:48
- Витяг з ЄДР.pdf 31.10.2024 16:32
- Витяг про відсутність судимості.pdf 31.10.2024 16:32
- Наказ від 07.03.2023 №07-03-23 на т.в.о. директора Висотюк К.П..pdf 31.10.2024 16:32
- Протокол_викон_обов_директора_Сорокуз_Д_.pdf 31.10.2024 16:32
- Протокол_заг_зборів_т_в_о_Висотюк.pdf 31.10.2024 16:32
- Наказ_Гузєєв_військова_служба.pdf 31.10.2024 16:32
- Пояснення по суті Скарги.docx 31.10.2024 16:32
- Пояснення по суті Скарги.pdf 31.10.2024 16:32
- ДОВІРЕНІСТЬ Висотюк К.П..pdf 31.10.2024 16:32
- Статут_Тарком_2023.pdf 31.10.2024 16:32
- Протокол_489_скасування ріш. про відх. на вимогу АМКУ С_24П-280.docx 12.11.2024 14:02
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.10.2024 13:09
Дата розгляду скарги:
05.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.10.2024 16:19
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
08.11.2024 11:49
Дата виконання рішення Замовником:
12.11.2024 14:02
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Комісії №17926-р/пк-пз від 05.11.2024 р., оприлюдненого 08.11.2024р., скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС" (код ЄДРПОУ: 38234621) та рішення про визначення ТОВ "УТІЛЬВТОРПРОМ" (код ЄДРПОУ: 39447017) переможцем процедури відкритих торгів проведених у порядку, визначеному Особливостями, щодо закупівлі 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з управління небезпечними відходами збирання, перевезення та оброблення) (ЛОТ 1 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з управління небезпечними відходами збирання, перевезення та оброблення (фільтри відпрацьовані масляні, повітряні, паливні))) (ЛОТ 2 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з управління небезпечними відходами збирання, перевезення та оброблення (хімічні реагенти у яких минув термін придатності))), С_24Т-280, ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-09-007026-a, за лотом №1.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
288842d899834fd080a476a1a6d0582b
Заголовок пункту скарги:
Заголовок
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
09.08.2024 року АТ «УКРГАЗВИДОБУВАННЯ» (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «C_24П-280_90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з управління небезпечними відходами збирання, перевезення та оброблення) (ЛОТ 1 90520000-8 Послуги у сфері поводження з
радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з управління небезпечними відходами збирання, перевезення та оброблення (фільтри відпрацьовані масляні, повітряні, паливні))) (ЛОТ 2 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з управління небезпечними відходами збирання, перевезення та оброблення (хімічні реагенти у яких минув термін придатності)))», згідно з ДК 021:2015:90520000-8: Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами з очікуваною вартістю 2 313 907,29 грн. з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
Для участі в даній закупівлі було подано тендерні пропозиції наступними учасниками:
• ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС»;
• ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ»;
• ТОВ «УТІЛЬВТОРПРОМ».
20.08.2024 року за результатами аукціону, найбільш економічно вигідною пропозицією за лотом №1 визначено пропозицію Учасника ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС», його було визнано переможцем процедури закупівлі. Але ПРОТОКОЛОМ №466 від 21.10.2024р. Рішення Уповноваженої особи Східного закупівельно-логістичного центру апарату управління АТ «Укргазвидобування» (код за ЄДРПОУ: 30019775), м. Харків його тендерна пропозиція була відхилена.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення його тендерної пропозиції у процедурі відкритих торгів з особливостями по закупівлі UA-2024-08-09-007026-a.
Відхиляючи тендерну пропозицію Скаржника Замовник зазначає наступне:
«Уповноважена особа розглядала:
Службову записку начальника відділу закупівель робіт та послуг Східного ЗЛЦ апарату управління АТ «Укргазвидобування» від 21.10.2024 р. №305.1/10399-С, щодо необхідності відхилення тендерної пропозиції переможця ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» процедури відкритих торгів проведених у порядку, визначеному Особливостями щодо закупівлі 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з управління небезпечними відходами збирання, перевезення та оброблення) (ЛОТ 1 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з управління небезпечними відходами збирання, перевезення та оброблення (фільтри відпрацьовані масляні, повітряні, паливні))) (ЛОТ 2 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з управління небезпечними відходами збирання, перевезення та оброблення (хімічні реагенти у яких минув термін придатності))), C_24П-280, ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-09-007026-a, за лотом №1, з наступних причин.
За результатами повторного розгляду документів учасника-переможця, на підставі висновку начальника відділу забезпечення безпеки філії БУ «Укрбургаз» департаменту безпеки, захисту та охорони АТ «Укргазвидобування» (службова записка від 16.10.2024 №21.9/5550-С) встановлено наступне.
Відповідно до розділу І «Документи, що вимагаються Замовником для завантаження учасником-переможцем відповідно до вимог пункту 47 Особливостей» додатку №2 тендерної документації, переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених підпунктами 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей, а саме:
1. Довідка про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України у формі витягу з інформаційноаналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної
відповідальності та наявності судимості» відносно фізичної особи, яка є учасником процедури закупівлі, керівника учасника процедури закупівлі. Такий документ має бути виданий (датований) після дати оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі.
Під час перевірки наявності документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей, які переможець надає у строк, визначений пунктом 47 Особливостей, було встановлено, що учасник надав Довідку про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень щодо тимчасово виконуючого обов’язки директора (керівника) Висотюк Катерини Петрівни, у зв’язку з мобілізацією керівника. Відповідно до наявної інформації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань (МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ) за посиланням - https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search/personresult керівником підприємства ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» є Гузєєв Олександр Валерійович.
Керівник залишається керівником учасника – юридичної особи для цілей норм підпунктів 3, 6 і 12 пункту 47 Особливостей, навіть у разі його увільнення від виконання обов’язків у зв’язку з призовом на військову службу. Відповідної позиції також дотримується і АМКУ (рішення від 12.07.2024 №12072- р/пк-пз, закупівля №UA-2024-05-14-006764-a).
Таким чином, переможцем не надано Довідку про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, відносно керівника учасника процедури закупівлі, чим порушено вимоги тендерної документації в частині надання документів згідно Переліку в Додатку №2 до тендерної документації.
Враховуючи зазначене, пропонується відхилити тендерну пропозицію ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС»
Підстава для відхилення тендерної пропозиції учасника п. 44 Особливостей, а саме: переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей».
1. По-перше, звертаємо увагу колегії на те, що рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника прийняли начальник відділу закупівель робіт та послуг Східного ЗЛЦ апарату управління АТ «Укргазвидобування» та начальник відділу забезпечення безпеки філії БУ «Укрбургаз» департаменту безпеки, захисту та охорони АТ «Укргазвидобування». Про це прямо свідчить зазначення уповноваженою особою у протоколі про відхилення тої обставини, що висновки щодо необхідності відхилення тендерної пропозиції Скаржника містилися у службовій записці начальника відділу закупівель робіт та послуг Східного ЗЛЦ апарату управління АТ «Укргазвидобування» від 21.10.2024 р. №305.1/10399-С та службовій записці від 16.10.2024 №21.9/5550-С начальника відділу забезпечення безпеки філії БУ «Укрбургаз» департаменту безпеки, захисту та охорони АТ «Укргазвидобування», які по суті Уповноважена особа Замовника машинально цитує і при цьому не викладає своїх висновків щодо необхідності відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Разом з цим відповідно до ч. 10 ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі» Уповноважена особа: проводить процедури закупівель/спрощені закупівлі; забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Відповідно до п.4.2 Примірного положення про уповноважену особу, затвердженого Наказом Міністерства економіки України «Про затвердження Примірного положення про уповноважену особу» 08.06.2021 № 40 Уповноважена особа зобов'язана: організовувати та проводити процедури закупівель/спрощені закупівлі; забезпечувати рівні умови для всіх учасників процедур закупівель/спрощених закупівель, об'єктивний вибір переможця; у встановленому Законом порядку визначати переможців процедур закупівель/спрощених закупівель.
Таким чином, визначення переможця процедури закупівлі, оцінка його тендерної пропозиції належить до виключної компетенції Уповноваженої особи Замовника. Разом з цим у даному випадку таке рішення і оцінка тендерної пропозиції Скаржника здійснена не Уповноваженою особою, а іншими
працівниками Замовника, про що прямо зазначено у протоколі про відхилення тендерної пропозиції Скаржника. Це свідчить про втручання даних працівників у роботу Уповноваженої особи та процес прийняття нею рішень, а також містить ознаки перевищення службових повноважень.
2. Замовник у протоколі про відхилення зазначає, шо учасник надав Довідку про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень щодо тимчасово виконуючого обов’язки директора (керівника) Висотюк Катерини Петрівни, у зв’язку з мобілізацією керівника. На думку Замовника Скаржник мав надати таку довідку стосовно попереднього керівника Гузєєва Олександра Валерійовича.
Відповідно до ч.3 ст.65 ГК України для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) безпосередньо або через уповноважені органи чи наглядова рада такого підприємства (у разі її утворення) призначає (обирає) виконавчий орган (одноосібний чи колегіальний) підприємства, який є підзвітним власнику, його уповноваженому органу чи наглядовій раді (у разі її утворення). Керівник підприємства (одноосібний виконавчий орган), головний бухгалтер, голова та члени наглядової ради (у разі її утворення), голова та члени колегіального виконавчого органу підприємства є посадовими особами такого підприємства. Статутом підприємства посадовими особами підприємства можуть бути визнані й інші особи. Посадові особи підприємства мають обов’язки перед підприємством, передбачені законом, зокрема щодо належного, добросовісного та ефективного управління підприємством (фідуціарні обов’язки).
Відповідно до ч.1 ст.99 ЦК України загальні збори товариства своїм рішенням створюють виконавчий орган та встановлюють його компетенцію і склад.
В даному порядку визначений теперішній керівник Скаржника Висотюк Катерина Петрівна. Відповідно до протоколу №06-03/23 Загальних зборів Учаснників ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» (надається як доказ) Висотюк Катерині Петрівні надано повноваження директора Товариства з 13.03.2023 року. Відповідно до наказу №12/к-23 від 13.03.2023 року (надається як доказ) тимчасове виконання повноважень директора Скаржника передано Висотюк Катерині Петрівні. Дані документи були надані Скаржником у складі тендерної пропозиції.
Відповідно до п.11.5.1. Статуту Товариства (надається як доказ) виконавчим органом Товариства є директор, призначений Загальними зборами Учасників Товариства. Відповідно до п.11.5.5. Статуту Товариства директор вступає в свої повноваження з моменту, вказаного у відповідному рішенні Загальних зборів Учасників. У даному випадку Висотюк Катерині Петрівні Загальними зборами Учасників Товариства надано повноваження директора Товариства з 13.03.2023 року.
Відповідно до ч.2 ст.99 ЦК України виконавчий орган товариства може складатися з однієї або кількох осіб. Відповідно до п.11.5.2. Статуту Товариства директор здійснює керівництво поточною діяльністю одноосібно. Таким чином, виконавчий орган Товариства є одноосібним, а відтак директором Товариством може бути лише 1 особа, а не 2 чи більше і цією особою на даний час є Висотюк Катерина Петрівна.
Згідно з ч.3 ст.99 ЦК України повноваження члена виконавчого органу можуть бути в будь-який час припинені або він може бути тимчасово відсторонений від виконання своїх повноважень. Відповідно до ч.13 ст.39 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» повноваження одноосібного виконавчого органу чи голови колегіального виконавчого органу можуть бути припинені або він може бути тимчасово відсторонений від виконання своїх повноважень лише шляхом обрання нового одноосібного виконавчого органу чи голови колегіального виконавчого органу або тимчасових виконувачів їхніх обов’язків. У разі припинення повноважень одноосібного виконавчого органу або члена колегіального виконавчого органу договір із цією особою вважається припиненим. Таким чином, у даному випадку відбулася ситуація, за якої попередній директор Гузєєв Олександр Валерійович фактично був відсторонений від виконання своїх повноважень, виконання ним повноважень було призупинено, а тому Загальні збори Учасників Скаржника обрали новий одноосібний виконавчий орган – тимчасово виконуючого обов’язки директора Висотюк
Катерину Петрівну.
Також Скаржником у складі тендерної пропозиції був наданий документ «ФОРМА «ЦІНОВА ПРОПОЗИЦІЯ»» №6 від 03.09.2024 року (надається як доказ), у п.4 якої зазначено «Керівництво (прізвище, ім’я по батькові): Висотюк Катерина Петрівна».
Замовник зазначає, що відповідно до наявної інформації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань (МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ) за посиланням - https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search/personresult керівником підприємства ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» є Гузєєв Олександр Валерійович. Але невнесення змін в Єдиний державний реєстр пов’язано з тим, що уповноважена особа Скаржника не зверталася в органи державної реєстрації щодо внесення змін відомостей про керівника Товариства. Але це ніяк не свідчить, що Висотюк Катерина Петрівна не є виконавчим органом Скаржника, оскільки відповідно до вищезгаданого протоколу Загальних зборів Учасників та наказу чітко вбачається, що Висотюк Катерина Петрівна на даний час є виконавчим органом Товариства – директором.
3. Зазначаємо також те, що тендерна документація, Закон України «Про публічні закупівлі» та Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) не містять визначення поняття «керівник учасника» і не містять пояснення, які саме особи вважаються керівником учасника.
Щодо чинного законодавства України, то таке поняття як «керівник юридичної особи» визначено лише у п.2 Порядку погодження наміру набуття або збільшення особою істотної участі у професійному учаснику фондового ринку, затвердженому Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 13.03.2012 N 394 (у редакції рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 24 березня 2020 року N 132), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26 квітня 2012 р. за N 635/20948. Відповідно до даної норми керівником юридичної особи є особа, яка виконує функцію одноосібного виконавчого органу або голова колегіального виконавчого органу юридичної особи. Як було вже зазначено вище і як вбачається із згаданих вище протоколу №06-03/23 Загальних зборів Учаснників ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» та наказу №12/к-23 від 13.03.2023 року Висотюк Катерині Петрівні надано повноваження директора Товариства і тому на даний час і на час проведення процедури закупівлі лише Висотюк Катерина Петрівна виконує функцію одноосібного виконавчого органу Скаржника.
4. Звертаємо увагу також на те, що органи державної влади і посадові особи, уповноважені здійснювати державний контроль і державний нагляд за господарською діяльністю, їх статус та загальні умови і порядок здійснення контролю і нагляду визначаються законами.
Відповідно до ст.19 ГК України незаконне втручання та перешкоджання господарській діяльності суб'єктів господарювання з боку органів державної влади, їх посадових осіб при здійсненні ними державного контролю та нагляду забороняються.
Органи державної влади і посадові особи зобов'язані здійснювати інспектування та перевірки діяльності суб'єктів господарювання неупереджено, об'єктивно і оперативно, дотримуючись вимог законодавства, поважаючи права і законні інтереси суб'єктів господарювання.
За існуючої системи державного нагляду та контролю органами державної влади та посадовими особами за суб'єктами господарювання, наявне закріплення повноважень контролюючих органів нормативними документами. Дане закріплення чітко конкретизує права та обов'язки державного органу та слугує інформаційною базою для прийняття ефективних управлінських рішень керівництвом країни.
Відповідно до ст.99 ЦК України загальні збори товариства своїм рішенням створюють виконавчий орган та встановлюють його компетенцію і склад. Повноваження члена виконавчого органу можуть бути в будь-який час припинені або він може бути тимчасово відсторонений від виконання своїх повноважень.
Відповідно до ч.1 ст.19 ГК України суб'єкти господарювання мають право без обмежень самостійно здійснювати господарську діяльність, що не суперечить законодавству.
Таким чином, начальник відділу закупівель робіт та послуг Східного ЗЛЦ апарату управління АТ «Укргазвидобування» та начальник відділу забезпечення безпеки філії БУ «Укрбургаз» департаменту безпеки, захисту та охорони АТ «Укргазвидобування» фактично перебрали на себе повноваження Загальних зборів Учасників Скаржника і визначили, що Висотюк Катерина Петрівна не є виконавчим органом Скаржника і відповідно директором.
При цьому дані працівники Замовника не є суб’єктом, до компетенції якого належить визначення статусу керівництва Скаржника, як і будь-якої іншої юридичної особи. Тому дії начальника відділу закупівель робіт та послуг Східного ЗЛЦ апарату управління АТ «Укргазвидобування» та начальника відділу забезпечення безпеки філії БУ «Укрбургаз» департаменту безпеки, захисту та охорони АТ «Укргазвидобування» стосовно встановлення і визначення виконавчого органу Скаржника замість Загальних зборів Учасників Скаржника, до повноважень яких належить виключне право визначати виконавчий орган Скаржника, містять ознаки перевищення владних повноважень, а їх рішення щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника перешкоджає здійснювати господарську діяльність Скаржника.
З огляду на вищезазначене вбачається, що Замовник неправомірно визначив відхилив тендерну пропозицію Скаржника, чим порушив право Скаржника на об’єктивний розгляд тендерних пропозицій та можливість укладення зі Скаржником договору як з переможцем Процедури закупівлі.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно абз.3 ст.18 Закону скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Відповідно до ст.5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з управління небезпечними відходами збирання, перевезення та оброблення (фільтри відпрацьовані масляні, повітряні, паливні))) (ЛОТ 2 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з управління небезпечними відходами збирання, перевезення та оброблення (хімічні реагенти у яких минув термін придатності)))», згідно з ДК 021:2015:90520000-8: Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами з очікуваною вартістю 2 313 907,29 грн. з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
Для участі в даній закупівлі було подано тендерні пропозиції наступними учасниками:
• ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС»;
• ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ»;
• ТОВ «УТІЛЬВТОРПРОМ».
20.08.2024 року за результатами аукціону, найбільш економічно вигідною пропозицією за лотом №1 визначено пропозицію Учасника ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС», його було визнано переможцем процедури закупівлі. Але ПРОТОКОЛОМ №466 від 21.10.2024р. Рішення Уповноваженої особи Східного закупівельно-логістичного центру апарату управління АТ «Укргазвидобування» (код за ЄДРПОУ: 30019775), м. Харків його тендерна пропозиція була відхилена.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення його тендерної пропозиції у процедурі відкритих торгів з особливостями по закупівлі UA-2024-08-09-007026-a.
Відхиляючи тендерну пропозицію Скаржника Замовник зазначає наступне:
«Уповноважена особа розглядала:
Службову записку начальника відділу закупівель робіт та послуг Східного ЗЛЦ апарату управління АТ «Укргазвидобування» від 21.10.2024 р. №305.1/10399-С, щодо необхідності відхилення тендерної пропозиції переможця ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» процедури відкритих торгів проведених у порядку, визначеному Особливостями щодо закупівлі 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з управління небезпечними відходами збирання, перевезення та оброблення) (ЛОТ 1 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з управління небезпечними відходами збирання, перевезення та оброблення (фільтри відпрацьовані масляні, повітряні, паливні))) (ЛОТ 2 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з управління небезпечними відходами збирання, перевезення та оброблення (хімічні реагенти у яких минув термін придатності))), C_24П-280, ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-09-007026-a, за лотом №1, з наступних причин.
За результатами повторного розгляду документів учасника-переможця, на підставі висновку начальника відділу забезпечення безпеки філії БУ «Укрбургаз» департаменту безпеки, захисту та охорони АТ «Укргазвидобування» (службова записка від 16.10.2024 №21.9/5550-С) встановлено наступне.
Відповідно до розділу І «Документи, що вимагаються Замовником для завантаження учасником-переможцем відповідно до вимог пункту 47 Особливостей» додатку №2 тендерної документації, переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених підпунктами 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей, а саме:
1. Довідка про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України у формі витягу з інформаційноаналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної
відповідальності та наявності судимості» відносно фізичної особи, яка є учасником процедури закупівлі, керівника учасника процедури закупівлі. Такий документ має бути виданий (датований) після дати оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі.
Під час перевірки наявності документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей, які переможець надає у строк, визначений пунктом 47 Особливостей, було встановлено, що учасник надав Довідку про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень щодо тимчасово виконуючого обов’язки директора (керівника) Висотюк Катерини Петрівни, у зв’язку з мобілізацією керівника. Відповідно до наявної інформації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань (МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ) за посиланням - https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search/personresult керівником підприємства ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» є Гузєєв Олександр Валерійович.
Керівник залишається керівником учасника – юридичної особи для цілей норм підпунктів 3, 6 і 12 пункту 47 Особливостей, навіть у разі його увільнення від виконання обов’язків у зв’язку з призовом на військову службу. Відповідної позиції також дотримується і АМКУ (рішення від 12.07.2024 №12072- р/пк-пз, закупівля №UA-2024-05-14-006764-a).
Таким чином, переможцем не надано Довідку про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, відносно керівника учасника процедури закупівлі, чим порушено вимоги тендерної документації в частині надання документів згідно Переліку в Додатку №2 до тендерної документації.
Враховуючи зазначене, пропонується відхилити тендерну пропозицію ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС»
Підстава для відхилення тендерної пропозиції учасника п. 44 Особливостей, а саме: переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей».
1. По-перше, звертаємо увагу колегії на те, що рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника прийняли начальник відділу закупівель робіт та послуг Східного ЗЛЦ апарату управління АТ «Укргазвидобування» та начальник відділу забезпечення безпеки філії БУ «Укрбургаз» департаменту безпеки, захисту та охорони АТ «Укргазвидобування». Про це прямо свідчить зазначення уповноваженою особою у протоколі про відхилення тої обставини, що висновки щодо необхідності відхилення тендерної пропозиції Скаржника містилися у службовій записці начальника відділу закупівель робіт та послуг Східного ЗЛЦ апарату управління АТ «Укргазвидобування» від 21.10.2024 р. №305.1/10399-С та службовій записці від 16.10.2024 №21.9/5550-С начальника відділу забезпечення безпеки філії БУ «Укрбургаз» департаменту безпеки, захисту та охорони АТ «Укргазвидобування», які по суті Уповноважена особа Замовника машинально цитує і при цьому не викладає своїх висновків щодо необхідності відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Разом з цим відповідно до ч. 10 ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі» Уповноважена особа: проводить процедури закупівель/спрощені закупівлі; забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Відповідно до п.4.2 Примірного положення про уповноважену особу, затвердженого Наказом Міністерства економіки України «Про затвердження Примірного положення про уповноважену особу» 08.06.2021 № 40 Уповноважена особа зобов'язана: організовувати та проводити процедури закупівель/спрощені закупівлі; забезпечувати рівні умови для всіх учасників процедур закупівель/спрощених закупівель, об'єктивний вибір переможця; у встановленому Законом порядку визначати переможців процедур закупівель/спрощених закупівель.
Таким чином, визначення переможця процедури закупівлі, оцінка його тендерної пропозиції належить до виключної компетенції Уповноваженої особи Замовника. Разом з цим у даному випадку таке рішення і оцінка тендерної пропозиції Скаржника здійснена не Уповноваженою особою, а іншими
працівниками Замовника, про що прямо зазначено у протоколі про відхилення тендерної пропозиції Скаржника. Це свідчить про втручання даних працівників у роботу Уповноваженої особи та процес прийняття нею рішень, а також містить ознаки перевищення службових повноважень.
2. Замовник у протоколі про відхилення зазначає, шо учасник надав Довідку про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень щодо тимчасово виконуючого обов’язки директора (керівника) Висотюк Катерини Петрівни, у зв’язку з мобілізацією керівника. На думку Замовника Скаржник мав надати таку довідку стосовно попереднього керівника Гузєєва Олександра Валерійовича.
Відповідно до ч.3 ст.65 ГК України для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) безпосередньо або через уповноважені органи чи наглядова рада такого підприємства (у разі її утворення) призначає (обирає) виконавчий орган (одноосібний чи колегіальний) підприємства, який є підзвітним власнику, його уповноваженому органу чи наглядовій раді (у разі її утворення). Керівник підприємства (одноосібний виконавчий орган), головний бухгалтер, голова та члени наглядової ради (у разі її утворення), голова та члени колегіального виконавчого органу підприємства є посадовими особами такого підприємства. Статутом підприємства посадовими особами підприємства можуть бути визнані й інші особи. Посадові особи підприємства мають обов’язки перед підприємством, передбачені законом, зокрема щодо належного, добросовісного та ефективного управління підприємством (фідуціарні обов’язки).
Відповідно до ч.1 ст.99 ЦК України загальні збори товариства своїм рішенням створюють виконавчий орган та встановлюють його компетенцію і склад.
В даному порядку визначений теперішній керівник Скаржника Висотюк Катерина Петрівна. Відповідно до протоколу №06-03/23 Загальних зборів Учаснників ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» (надається як доказ) Висотюк Катерині Петрівні надано повноваження директора Товариства з 13.03.2023 року. Відповідно до наказу №12/к-23 від 13.03.2023 року (надається як доказ) тимчасове виконання повноважень директора Скаржника передано Висотюк Катерині Петрівні. Дані документи були надані Скаржником у складі тендерної пропозиції.
Відповідно до п.11.5.1. Статуту Товариства (надається як доказ) виконавчим органом Товариства є директор, призначений Загальними зборами Учасників Товариства. Відповідно до п.11.5.5. Статуту Товариства директор вступає в свої повноваження з моменту, вказаного у відповідному рішенні Загальних зборів Учасників. У даному випадку Висотюк Катерині Петрівні Загальними зборами Учасників Товариства надано повноваження директора Товариства з 13.03.2023 року.
Відповідно до ч.2 ст.99 ЦК України виконавчий орган товариства може складатися з однієї або кількох осіб. Відповідно до п.11.5.2. Статуту Товариства директор здійснює керівництво поточною діяльністю одноосібно. Таким чином, виконавчий орган Товариства є одноосібним, а відтак директором Товариством може бути лише 1 особа, а не 2 чи більше і цією особою на даний час є Висотюк Катерина Петрівна.
Згідно з ч.3 ст.99 ЦК України повноваження члена виконавчого органу можуть бути в будь-який час припинені або він може бути тимчасово відсторонений від виконання своїх повноважень. Відповідно до ч.13 ст.39 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» повноваження одноосібного виконавчого органу чи голови колегіального виконавчого органу можуть бути припинені або він може бути тимчасово відсторонений від виконання своїх повноважень лише шляхом обрання нового одноосібного виконавчого органу чи голови колегіального виконавчого органу або тимчасових виконувачів їхніх обов’язків. У разі припинення повноважень одноосібного виконавчого органу або члена колегіального виконавчого органу договір із цією особою вважається припиненим. Таким чином, у даному випадку відбулася ситуація, за якої попередній директор Гузєєв Олександр Валерійович фактично був відсторонений від виконання своїх повноважень, виконання ним повноважень було призупинено, а тому Загальні збори Учасників Скаржника обрали новий одноосібний виконавчий орган – тимчасово виконуючого обов’язки директора Висотюк
Катерину Петрівну.
Також Скаржником у складі тендерної пропозиції був наданий документ «ФОРМА «ЦІНОВА ПРОПОЗИЦІЯ»» №6 від 03.09.2024 року (надається як доказ), у п.4 якої зазначено «Керівництво (прізвище, ім’я по батькові): Висотюк Катерина Петрівна».
Замовник зазначає, що відповідно до наявної інформації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань (МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ) за посиланням - https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search/personresult керівником підприємства ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» є Гузєєв Олександр Валерійович. Але невнесення змін в Єдиний державний реєстр пов’язано з тим, що уповноважена особа Скаржника не зверталася в органи державної реєстрації щодо внесення змін відомостей про керівника Товариства. Але це ніяк не свідчить, що Висотюк Катерина Петрівна не є виконавчим органом Скаржника, оскільки відповідно до вищезгаданого протоколу Загальних зборів Учасників та наказу чітко вбачається, що Висотюк Катерина Петрівна на даний час є виконавчим органом Товариства – директором.
3. Зазначаємо також те, що тендерна документація, Закон України «Про публічні закупівлі» та Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) не містять визначення поняття «керівник учасника» і не містять пояснення, які саме особи вважаються керівником учасника.
Щодо чинного законодавства України, то таке поняття як «керівник юридичної особи» визначено лише у п.2 Порядку погодження наміру набуття або збільшення особою істотної участі у професійному учаснику фондового ринку, затвердженому Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 13.03.2012 N 394 (у редакції рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 24 березня 2020 року N 132), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26 квітня 2012 р. за N 635/20948. Відповідно до даної норми керівником юридичної особи є особа, яка виконує функцію одноосібного виконавчого органу або голова колегіального виконавчого органу юридичної особи. Як було вже зазначено вище і як вбачається із згаданих вище протоколу №06-03/23 Загальних зборів Учаснників ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» та наказу №12/к-23 від 13.03.2023 року Висотюк Катерині Петрівні надано повноваження директора Товариства і тому на даний час і на час проведення процедури закупівлі лише Висотюк Катерина Петрівна виконує функцію одноосібного виконавчого органу Скаржника.
4. Звертаємо увагу також на те, що органи державної влади і посадові особи, уповноважені здійснювати державний контроль і державний нагляд за господарською діяльністю, їх статус та загальні умови і порядок здійснення контролю і нагляду визначаються законами.
Відповідно до ст.19 ГК України незаконне втручання та перешкоджання господарській діяльності суб'єктів господарювання з боку органів державної влади, їх посадових осіб при здійсненні ними державного контролю та нагляду забороняються.
Органи державної влади і посадові особи зобов'язані здійснювати інспектування та перевірки діяльності суб'єктів господарювання неупереджено, об'єктивно і оперативно, дотримуючись вимог законодавства, поважаючи права і законні інтереси суб'єктів господарювання.
За існуючої системи державного нагляду та контролю органами державної влади та посадовими особами за суб'єктами господарювання, наявне закріплення повноважень контролюючих органів нормативними документами. Дане закріплення чітко конкретизує права та обов'язки державного органу та слугує інформаційною базою для прийняття ефективних управлінських рішень керівництвом країни.
Відповідно до ст.99 ЦК України загальні збори товариства своїм рішенням створюють виконавчий орган та встановлюють його компетенцію і склад. Повноваження члена виконавчого органу можуть бути в будь-який час припинені або він може бути тимчасово відсторонений від виконання своїх повноважень.
Відповідно до ч.1 ст.19 ГК України суб'єкти господарювання мають право без обмежень самостійно здійснювати господарську діяльність, що не суперечить законодавству.
Таким чином, начальник відділу закупівель робіт та послуг Східного ЗЛЦ апарату управління АТ «Укргазвидобування» та начальник відділу забезпечення безпеки філії БУ «Укрбургаз» департаменту безпеки, захисту та охорони АТ «Укргазвидобування» фактично перебрали на себе повноваження Загальних зборів Учасників Скаржника і визначили, що Висотюк Катерина Петрівна не є виконавчим органом Скаржника і відповідно директором.
При цьому дані працівники Замовника не є суб’єктом, до компетенції якого належить визначення статусу керівництва Скаржника, як і будь-якої іншої юридичної особи. Тому дії начальника відділу закупівель робіт та послуг Східного ЗЛЦ апарату управління АТ «Укргазвидобування» та начальника відділу забезпечення безпеки філії БУ «Укрбургаз» департаменту безпеки, захисту та охорони АТ «Укргазвидобування» стосовно встановлення і визначення виконавчого органу Скаржника замість Загальних зборів Учасників Скаржника, до повноважень яких належить виключне право визначати виконавчий орган Скаржника, містять ознаки перевищення владних повноважень, а їх рішення щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника перешкоджає здійснювати господарську діяльність Скаржника.
З огляду на вищезазначене вбачається, що Замовник неправомірно визначив відхилив тендерну пропозицію Скаржника, чим порушив право Скаржника на об’єктивний розгляд тендерних пропозицій та можливість укладення зі Скаржником договору як з переможцем Процедури закупівлі.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно абз.3 ст.18 Закону скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Відповідно до ст.5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
×
-
Назва доказу:
Доказ
-
Повʼязаний документ:
Протокол_заг_зборів_т_в_о_Висотюк.pdf.p7s
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника