-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021-2015 (CPV) 50110000-9: Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (ремонт автомобіля VW Touareg)
Завершена
223 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 115.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 115.00 UAH
Період оскарження:
09.08.2024 13:43 - 23.08.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
СКАРГА про порушення законодавства у проведенні процедури державної закупівлі UA-2024-08-09-005005-a (відкриті торги з особливостями) Незаконність відхилення тендерної пропозиції ФОП Каськов А. С. з підстави не надання належного обґрунтування, яке адресоване саме Замовнику, аномально низької ціни
Номер:
0233c58744ae440e97558ba4938d7032
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-08-09-005055-a.a1
Назва:
СКАРГА
про порушення законодавства у проведенні процедури державної
закупівлі UA-2024-08-09-005005-a (відкриті торги з особливостями)
Незаконність відхилення тендерної пропозиції ФОП Каськов А. С. з підстави не надання належного обґрунтування, яке адресоване саме Замовнику, аномально низької ціни
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга АМКУ ФОП КАСЬКОВ.docx 03.09.2024 18:59
- Тендерна документація.docx 03.09.2024 18:59
- Скарга АМКУ ФОП КАСЬКОВ.docx.p7s 03.09.2024 18:59
- лист АНЦ.docx.p7s 03.09.2024 18:59
- лист АНЦ (1).docx 03.09.2024 18:59
- Рішення.pdf 03.09.2024 18:59
- sign.p7s 03.09.2024 19:01
- рішення від 05.09.2024 №14873.pdf 05.09.2024 18:24
- Інформація про резолютивну частину рішення від 12.09.2024 №15231.pdf 13.09.2024 10:53
- рішення від 12.09.2024 №15231.pdf 17.09.2024 15:09
- Пояснення на скаргу.doc 09.09.2024 18:17
- Пояснення на скаргу.pdf 09.09.2024 18:17
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.09.2024 19:02
Дата розгляду скарги:
12.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.09.2024 18:24
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
17.09.2024 15:09
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
8c65e1f7fe1c42d8ae03d0d2a5b84db1
Заголовок пункту скарги:
Незаконність відхилення тендерної пропозиції ФОП Каськов А. С. з підстави не надання належного обґрунтування, яке адресоване саме Замовнику, аномально низької ціни
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
За результатами аукціону, який відбувся 27.08.2024 року, пропозиція ФОП Каськов А. С. з ціною 99 998,00 грн. була визнана найбільш економічно вигідною.
Електронною системою закупівель ціну ФОП Каськов А. С. автоматично було визначено аномально низькою. Кінцевий строк надання обґрунтування: 28 серпня 2024 року 23:59:00.
28 серпня 2024 об 15:02 ФОП Каськов А. С. було надано обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг пропозиції для обґрунтування аномально низької ціни (файл лист АНЦ.docx).
29 серпня 2024 року Замовником було опубліковано інформацію про відхилення ФОП Каськов А. С. у вигляді Протокольного рішення (протокол) уповноваженої особи № 112 від 29.08.2024 року, з якого вбачається, що підставою відхилення є не надання належного обґрунтування вказаної ціни або вартості ФОП Каськов А. С. та визначено, що Скаржник не відповідає абзацу 9 пункту 37 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт та послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178 (із змінами та доповненнями) (надалі – Особливості).
Згідно з підпунктом 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель в разі, коли учасник процедури не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом 1 ч. 14 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі»/пунктом 37 цих Особливостей.
Таким чином, тендерна пропозиція Скаржника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.
Дані рішення Замовника є незаконними, дискримінаційними та ухваленими з порушенням положень ЗУ «Про публічні закупівлі» та прав і законних інтересів Скаржника, внаслідок чого підлягають скасуванню.
Незаконність відхилення тендерної пропозиції ФОП Каськов А. С. з підстави не надання належного обґрунтування, яке адресоване саме Замовнику, аномально низької ціни
Обґрунтовуючи відхилення тендерної пропозиції Замовник стверджує, що Скаржник не надав належного обґрунтування аномально низької ціни своєї тендерної пропозиції, а те обґрунтування, яке було надане Скаржником не відповідає тендерній документації та адресоване не Замовнику.
Відповідно до ч. 14 ст. 29 ЗУ «Про публічні закупівлі» Учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного абзацом першим цієї частини.
Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.
Також, абз. 9 п. 37 Особливостей визначає, що Учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою (у цьому пункті під терміном “аномально низька ціна тендерної пропозиції” розуміється ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції; аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота), повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Таким чином, законодавством не встановлено окремих вимог до форми, способу чи документів, якими має обґрунтовуватися аномально низька ціна.
Звертаємо увагу на той факт, що і тендерна документація Замовника не містить та не встановлює окремих вимог до порядку обґрунтування аномально низької ціни та його надання.
Так, Скаржник надав обґрунтування найбільш економічно вигідної пропозиції, яка є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону, а саме: «ФОП Каськов А.С. підтверджує Замовнику, що має сприятливі умови, за яких може поставити товари, надати послуги Замовнику, зокрема надає спеціальну цінову пропозицію – знижку Замовнику.
Також, ФОП Каськов А.С. щодо обґрунтування ціни на запропоновані послуги повідомляє, що зазначена в Ціновій пропозиції вартість 1 людино-години, яка є визначальною при формуванні загальної ціни пропозиції, є для підприємства – СТО Учасника достатньою та економічно вигідною, й Учасник – ФОП Каськов А.С. підтверджує виконання предмету закупівлі Замовника за вказаними цінами.»
Складений лист в довільній формі містить інформацію і відомості щодо інших закупівель та замовників, де Скаржник приймає/приймав участь, як Учасник тендерних закупівель.
Слід звернути увагу й на той факт, що Скаржником було виконано всі вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законодавчих актів в частині надання обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг пропозиції. При цьому, згідно другого абзацу частини 14 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» є можливість відхилення Замовником пропозиції лише, якщо Учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості.
Так, ФОП Каськов А. С. завантаживши лист № 01/09 від 28.08.2024 р. (файл лист АНЦ.docx) 28 серпня 2024 об 15:02 виконав вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законодавчих актів в повній мірі.
Протокол Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника містить загальний вислів: «Учасник протягом одного робочого дня з цього дня не надав обгрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції яке б було адресоване саме Замовнику згідно закупівлі зареєстрованої за ідентифікатором: UA-2024-08-09-005055-а.».
Замовник не надав жодної конкретної підстави для відхилення пропозиції Скаржника. Таким чином, є незаконним відхилення Замовником пропозиції Скаржника.
Електронною системою закупівель ціну ФОП Каськов А. С. автоматично було визначено аномально низькою. Кінцевий строк надання обґрунтування: 28 серпня 2024 року 23:59:00.
28 серпня 2024 об 15:02 ФОП Каськов А. С. було надано обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг пропозиції для обґрунтування аномально низької ціни (файл лист АНЦ.docx).
29 серпня 2024 року Замовником було опубліковано інформацію про відхилення ФОП Каськов А. С. у вигляді Протокольного рішення (протокол) уповноваженої особи № 112 від 29.08.2024 року, з якого вбачається, що підставою відхилення є не надання належного обґрунтування вказаної ціни або вартості ФОП Каськов А. С. та визначено, що Скаржник не відповідає абзацу 9 пункту 37 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт та послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178 (із змінами та доповненнями) (надалі – Особливості).
Згідно з підпунктом 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель в разі, коли учасник процедури не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом 1 ч. 14 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі»/пунктом 37 цих Особливостей.
Таким чином, тендерна пропозиція Скаржника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.
Дані рішення Замовника є незаконними, дискримінаційними та ухваленими з порушенням положень ЗУ «Про публічні закупівлі» та прав і законних інтересів Скаржника, внаслідок чого підлягають скасуванню.
Незаконність відхилення тендерної пропозиції ФОП Каськов А. С. з підстави не надання належного обґрунтування, яке адресоване саме Замовнику, аномально низької ціни
Обґрунтовуючи відхилення тендерної пропозиції Замовник стверджує, що Скаржник не надав належного обґрунтування аномально низької ціни своєї тендерної пропозиції, а те обґрунтування, яке було надане Скаржником не відповідає тендерній документації та адресоване не Замовнику.
Відповідно до ч. 14 ст. 29 ЗУ «Про публічні закупівлі» Учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного абзацом першим цієї частини.
Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.
Також, абз. 9 п. 37 Особливостей визначає, що Учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою (у цьому пункті під терміном “аномально низька ціна тендерної пропозиції” розуміється ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції; аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота), повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Таким чином, законодавством не встановлено окремих вимог до форми, способу чи документів, якими має обґрунтовуватися аномально низька ціна.
Звертаємо увагу на той факт, що і тендерна документація Замовника не містить та не встановлює окремих вимог до порядку обґрунтування аномально низької ціни та його надання.
Так, Скаржник надав обґрунтування найбільш економічно вигідної пропозиції, яка є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону, а саме: «ФОП Каськов А.С. підтверджує Замовнику, що має сприятливі умови, за яких може поставити товари, надати послуги Замовнику, зокрема надає спеціальну цінову пропозицію – знижку Замовнику.
Також, ФОП Каськов А.С. щодо обґрунтування ціни на запропоновані послуги повідомляє, що зазначена в Ціновій пропозиції вартість 1 людино-години, яка є визначальною при формуванні загальної ціни пропозиції, є для підприємства – СТО Учасника достатньою та економічно вигідною, й Учасник – ФОП Каськов А.С. підтверджує виконання предмету закупівлі Замовника за вказаними цінами.»
Складений лист в довільній формі містить інформацію і відомості щодо інших закупівель та замовників, де Скаржник приймає/приймав участь, як Учасник тендерних закупівель.
Слід звернути увагу й на той факт, що Скаржником було виконано всі вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законодавчих актів в частині надання обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг пропозиції. При цьому, згідно другого абзацу частини 14 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» є можливість відхилення Замовником пропозиції лише, якщо Учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості.
Так, ФОП Каськов А. С. завантаживши лист № 01/09 від 28.08.2024 р. (файл лист АНЦ.docx) 28 серпня 2024 об 15:02 виконав вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законодавчих актів в повній мірі.
Протокол Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника містить загальний вислів: «Учасник протягом одного робочого дня з цього дня не надав обгрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції яке б було адресоване саме Замовнику згідно закупівлі зареєстрованої за ідентифікатором: UA-2024-08-09-005055-а.».
Замовник не надав жодної конкретної підстави для відхилення пропозиції Скаржника. Таким чином, є незаконним відхилення Замовником пропозиції Скаржника.
×
-
Назва доказу:
Рішення.
-
Повʼязаний документ:
Рішення.pdf
-
-
Назва доказу:
Скарга АМКУ ФОП КАСЬКОВ
-
Повʼязаний документ:
Скарга АМКУ ФОП КАСЬКОВ.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
3. Зобов’язати тендерний комітет Замовника скасувати своє рішення про відхилення пропозиції ФОП Каськов А. С. (РНОКПП 2788205554), зазначене у Протокольному рішенні (протоколі) № 112 Уповноваженої особи Замовника – КП «Фінансова компанія «ЖИТЛО-ІНВЕСТ» Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) код ЄДРПОУ 32855406 від 29.08.2024 року.