• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

човни каркасні моторні

Човен каркасний моторний за ДК 021:2015: 34520000-8 човни

Завершена

13 021 856.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 65 109.28 UAH
Період оскарження: 09.08.2024 11:20 - 20.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника

Номер: d7b16f35cb4848e98c7ac83903bf3b3e
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-09-003553-a.c1
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга:
Дата розгляду скарги: 23.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.09.2024 14:42
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.09.2024 17:59
Дата виконання рішення Замовником: 26.09.2024 14:47
Коментар замовника щодо усунення порушень: 25.06.2024 р. уповноваженою особою через електронну систему закупівель було отримано рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №15664-р/пк-пз, від 23.09.2024 (надалі – Рішення) за результатами розгляду скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «Суднобудівно-судноремонтний завод "НІБУЛОН» від 11.09.2024 року UA-2024-08-09-003553-a.c1 щодо проведення процедури закупівлі за ДК 021:2015: 34520000-8 човнів (човнів каркасних моторних)) (оголошення № UA-2024-08-09-003553-a). Вказаним Рішенням ДП «Ліси України» було зобов’язано скасувати рішення №547 від 06.06.2024р. про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Суднобудівно-судноремонтний завод "НІБУЛОН» за процедурою закупівлі за ДК 021:2015: 34520000-8 човнів (човнів каркасних моторних)) (оголошення № UA-2024-08-09-003553-a). Відповідно до частини 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Зважаючи на викладене, з метою виконання Рішення, керуючись статтями 11 та 18 Закону України «Про публічні закупівлі», а також п. 55 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) (далі - Особливості), уповноважена особа вирішила: 1. Скасувати рішення від 06.06.2024р. №547 про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Суднобудівно-судноремонтний завод "НІБУЛОН» за процедурою закупівлі за ДК 021:2015: 34520000-8 човнів (човнів каркасних моторних)) (оголошення № UA-2024-08-09-003553-a). 2. Забезпечити повідомлення у встановленому порядку Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель про рішення прийняте даним протоколом.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «Суднобудівно-судноремонтний завод «НІБУЛОН», Олександр Нефедов 380635651939 nefedov.o@nibulon.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 35c978ebcc4c49f493ec0100d2eb5e86
Заголовок пункту скарги: Неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Замовником - ДЕРЖАВНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ГОСПОДАРСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛІСИ УКРАЇНИ" (ЄДРПОУ 44768034) було розміщено оголошення UA-2024-08-09-003553-a про закупівлю за кодом ДК 021:2015:34520000-8: Човни (Човен каркасний моторний за ДК 021:2015: 34520000-8 човни) https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-08-09-003553-a.
23.08.2024 відбулось розкриття тендерних пропозицій стосовно закупівлі за ДК 021:2015: 34520000-8 човнів (човнів каркасних моторних) (номер оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2024-08-09-003553-a).
Згідно з протоколом розкриття тендерних пропозицій від 23.08.2024 року стосовно закупівлі за ДК 021:2015: 34520000-8 човнів (човнів каркасних моторних) та за результатами оцінки тендерних пропозицій, проведеної електронною системою закупівель, найбільш економічно вигідною є тендерна пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю «Українське морське суднобудування» (надалі – ТОВ «Українське морське суднобудування»).
Згідно з протоколом розкриття тендерних пропозицій від 23.08.2024 року стосовно закупівлі за ДК 021:2015: 34520000-8 човнів (човнів каркасних моторних) та за результатами оцінки тендерних пропозицій, проведеної електронною системою закупівель, наступною найбільш економічно вигідною є тендерна пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю «Суднобудівно-судноремонтний завод «НІБУЛОН» (надалі – ТОВ «Суднобудівно-судноремонтний завод «НІБУЛОН»).
Відповідно до пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами), якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Відповідно до п.43 Особливостей Замовник 04.09.2024 о 18:00 розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення зазначених невідповідностей. Кінцевим строком усунення невідповідностей, визначеним електронною системою закупівель, було встановлено 05.09.2024 о 18:00.
ТОВ «Суднобудівно-судноремонтний завод «НІБУЛОН» було усунуто всі пункти зазначені у Вимозі про усунення невідповідностей.
Однак, 06.09.24 Замовником було складено Протокол № 547 від 06 вересня 2024, яким відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Суднобудівно-судноремонтний завод «НІБУЛОН» стосовно закупівлі за ДК 021:2015: 34520000-8 човнів (човнів каркасних моторних) на підставі абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей, а саме: учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Рішення замовника мотивоване наступним: «Відповідно до пункту 3.1.3. Розділу І Додатку 1 до тендерної документації, у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати лист від Державної податкової служби України про відсутність або виключення учасника процедури закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
На виконання вимог пункту 3.1.3. Розділу І Додатку 1 до тендерної документації учасником у складі тендерної пропозиції надано “Податкову інформацію за попередньо наданою згодою платника податків у визначеному ним обсязі станом на 05.09.2024р.” (файл “tax_information_44234776.pdf”), який не відповідає вимогам пункту 3.1.3. Розділу І Додатку 1 до тендерної документації, а саме:
- не є листом від Державної податкової служби України;
- не підтверджує відсутність або виключення учасника процедури закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
За висновком Замовника - у складі тендерної пропозиції учасником не надано лист від Державної податкової служби України про відсутність або виключення учасника процедури закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, що є порушенням вимог пункту 3.1.3. Розділу І Додатку 1 до тендерної документації.

ТОВ «Суднобудівно-судноремонтний завод «НІБУЛОН» не згоден з даним висновком з наступних підстав:
На виконання вимог пункту 3.1.3. Розділу І Додатку 1 до тендерної документації учасником у складі тендерної пропозиції надано Державному спеціалізованому господарському підприємству «ЛІСИ УКРАЇНИ» в «Електронному кабінеті платника» розміщеному на офіційному сайті Державної податкової служби «Згоду на передачу установі інформації про грошові зобов’язання платника податків та його заборгованість з платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи ДПС» а саме «Згода на інформацію щодо включення до / виключення з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платників податку».
Відповідно інформації розміщеної на офіційному сайті Державної податкової служби України (https://ck.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/775304.html) Перевірка контрагента на ризиковість, допоможе уникнути можливих негативних наслідків від співпраці з ненадійними контрагентами. Зауважимо, наказом Міністерства фінансів України від 27.02.2023 № 110 внесені зміни до Порядку функціонування Електронного кабінету, що розширюють доступ платників податків до податкової інформації про їхніх контрагентів. Цей сервіс діє з 17 березня 2023 року і надає можливість перевірити перебування контрагента в переліку ризикових платників податку. Зазначена послуга в Електронному кабінеті дозволяє перевірити ризиковість контрагента шляхом перевірки його наявності в переліку ризикових платників податку. Платник може дізнатись дату включення або виключення з такого переліку, а також критерії його ризиковості. Зазначену інформацію у самостійно встановлених платником податку обсягах під час надання згоди, можна отримати в Електронному кабінеті в електронній формі, а також за необхідності у формі е-документа з печаткою органу контролю.
Відповідно п.14.1.56 - 2 Податкового кодексу України електронний кабінет - сукупність інформаційно-телекомунікаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, призначених для взаємодії між платниками податків та державними, у тому числі контролюючими, органами з питань реалізації прав та обов'язків, визначених цим Кодексом та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання цього Кодексу та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Відповідно ч.3 ст.1 Наказ Мінфіну "Про затвердження Порядку функціонування Електронного кабінету" від 14.07.2017 № 637 послуга - надання інформації (відомостей) та/або документів в електронному вигляді.
Відповідно ст.22 Наказу Мінфіну №637 Платникам податків надається право отримати податкову інформацію про інших платників податків за попередньо наданою згодою таких осіб, у вигляді документа за формою згідно з додатком 5 до цього Порядку, в електронній формі з накладенням кваліфікованої електронної печатки контролюючого органу.
Відповідно ч.15 ст.29 «ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
Відповідно п.8 Додатку №3 до Тендерної документація «8. Зазначеним нижче підписом ми підтверджуємо отримання нами згоди на обробку персональних даних від усіх осіб чиї персональні дані містяться у складі тендерної пропозиції» - отже ТОВ «Суднобудівно-судноремонтний завод «НІБУЛОН» було надано згоду на обробку персональних даних.

Крім того, на повідомлення від замовника про усунення недоліків було надано “Податкову інформацію за попередньо наданою згодою платника податків у визначеному ним обсязі станом на 05.09.2024р.” (файл “tax_information_44234776.pdf”), в якому розміщено «Інформація щодо включення до / виключення з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платників податку». В даному розділі зазначено: «Станом на 05.09.2024 інформація відсутня». Даний письмовий документ засвідчено цифровою печаткою Державної податкової служби України.

По-перше, хибним є висновок Замовника що подані Учасником документи не підтверджують відсутність або виключення учасника процедури закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. Наданий е-документ містить інформацію про відсутність або виключення учасника процедури закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
По-друге, ТОВ «Суднобудівно-судноремонтний завод «НІБУЛОН» було зроблено Запит до ДПС (Електроний кабінет платника) та отримано офіційну відповідь від ДПС в електронній формі з накладенням кваліфікованої електронної печатки контролюючого органу – що є тотожним з листом від Державної податкової служби (п.3.1.3 Додатку №1 до Тендерної документації).
Відповідно абз.3 ст.17 Наказу Мінфіну №637 Надання послуг засобами Електронного кабінету уповноваженим особам здійснюється шляхом формування та направлення такими особами до ДПС запитів і надання відповідей на такі запити.
Відповідно до Класифікатора управлінської документації (НК 010:2021), затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 12 березня 2021 року № 526-21 (далі — КУД), службовий лист має код форми 0101047 в уніфікованій системі організаційно-розпорядчої документації, що є одним з класів управлінської документації.
Згідно з п. 9 глави 1 розд. ІІ Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 18 червня 2015 року № 1000/5, юридичні особи у межах своєї компетенції можуть надсилати листи під час виконання оперативних зв’язків з органами вищого рівня, функціональними органами, підлеглими та іншими юридичними особами, а також громадянами.
Відповідно п.18 Наказу Мінфіну №637 листування контролюючих органів з платниками податків, які подають звітність в електронній формі у встановленому законодавством порядку та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в Електронному кабінеті відповідно до абзацу другого пункту 13 цього розділу та які подали заяву про бажання отримувати документ через Електронний кабінет за формою згідно з додатком 3 до цього Порядку, здійснюється в електронній формі з дотриманням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" через Електронний кабінет.
Відповідно ст.5 ЗУ ЗУ "Про електронні документи та електронний документообіг" Електронний документ - документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов'язкові реквізити документа. Електронний документ може бути створений, переданий, збережений і перетворений електронними засобами у візуальну форму. Візуальною формою подання електронного документа є відображення даних, які він містить, електронними засобами або на папері у формі, придатній для приймання його змісту людиною.
Відповідно ст.8 ЗУ "Про електронні документи та електронний документообіг" Юридична сила електронного документа не може бути заперечена виключно через те, що він має електронну форму. Допустимість електронного документа як доказу не може заперечуватися виключно на підставі того, що він має електронну форму.

По-третє, відповідно п.16 ст.29 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення не відповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Однак ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі» містить конкретні кваліфікаційні вимоги для учасника: «1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.»
Отже, ст.16 Закону не відносить до кваліфікаційних критеріїв учасника «інформацію щодо включення до / виключення з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платників податку».
На підставі викладеного дана інформація не входить до переліку Кваліфікаційних кретеріїв, була наявна у Замовника і не є підставою для застосування п.16 ст.29 ЗУ «Про публічні закупівлі» оскільки могла бути перевірена замовником у власному Електронному кабінеті платника в розділі «Інформація про бізнес партнерів» про що було письмово повідомлено.

Відповідно ч.4 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

ТОВ «Суднобудівно-судноремонтний завод «НІБУЛОН» було у повному обсязі виконано вимогу п.3.1.3 Додатку №1 до Тендерної документації як в обсязі поданої інформації так і в формі - було надано е-документ “Податкову інформацію за попередньо наданою згодою платника податків у визначеному ним обсязі станом на 05.09.2024р”, який засвідчено цифровою печаткою Державної податкової служби України (лист в електронній формі).

На підставі викладеного Замовник безпідставно та необґрунтовано прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Суднобудівно-судноремонтний завод «НІБУЛОН» стосовно закупівлі за ДК 021:2015: 34520000-8 човнів (човнів каркасних моторних) на підставі абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей, що оформлено Протоколом № 547 від 06 вересня 2024. Таки дії Замовника суперечать законодавству у сфері публічних закупівель призвели до порушення прав та законних інтересів такої особи ТОВ «Суднобудівно-судноремонтний завод «НІБУЛОН» як учасника та Переможця.

Відповідно ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов'язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює Комісію (комісії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та здійснює інші повноваження, визначені цим Законом та Законом України "Про Антимонопольний комітет України". Рішення Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ухвалюються від імені Антимонопольного комітету України.
Відповідно ч.8 ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня, коли суб'єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій, порядок якого передбачений частиною дванадцятою статті 29 цього Закону, подаються протягом п'яти днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель протоколу розгляду тендерних пропозицій, у разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону.
Відповідно ч.2 п.18 ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Керуючись ЗУ «Про публічні закупівлі», -
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника