-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з добровільного страхування наземних транспортних засобів (КАСКО) (ДК 021:2015: 66510000-8 Страхові послуги (66514110-0 Послуги зі страхування транспортних засобів))
Закупівля здійснюється відповідно до положень постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12.10.2022 р. (зі змінами). Місцезнаходження Замовника: 18000, Україна, Черкаська область, місто Черкаси, вул. О. Дашковича,62. Категорія Замовника згідно п.4 ч.1 ст.2 Закону: юридичні особи та/або суб'єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання. Джерело фінансування – власні кошти.
Завершена
250 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 2% або 5 000.00 UAH
мін. крок: 2% або 5 000.00 UAH
Період оскарження:
08.08.2024 17:27 - 16.08.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
Дискримінаційні вимоги ТД
Номер:
7cd4d263ffd44220ac56eea4cf285d3d
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-08-08-011486-a.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги ТД
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 080824-01NB_запит_значимість.docx.p7s 12.08.2024 13:07
- Скарга до АМКУ - КПТМ Черкаситеплокомуненерго.pdf.p7s 12.08.2024 13:07
- 1.1.2.2 Ліцензія нова Ультра_Альянс_витяг.pdf 12.08.2024 13:07
- 080824-01NB_запит_значимість.pdf 12.08.2024 13:07
- Додаток №4 Проєкт договору КАСКО.docx 12.08.2024 13:07
- Скарга до АМКУ - КПТМ Черкаситеплокомуненерго.pdf 12.08.2024 13:07
- Скарга до АМКУ - КПТМ Черкаситеплокомуненерго.docx 12.08.2024 13:07
- sign.p7s 12.08.2024 13:09
- рішення від 14.08.2024 № 13755.pdf 14.08.2024 15:00
- Інформація про резолютивну частину рішення від 22.08.2024 № 14203.pdf 23.08.2024 13:05
- рішення від 22.08.2024 № 14203.pdf 27.08.2024 12:13
- Протокол УО №547 від 13.08.2024.pdf 15.08.2024 17:56
- Пояснення щодо скарги.pdf 15.08.2024 17:56
- Пояснення щодо скарги.doc 15.08.2024 17:56
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.08.2024 13:52
Дата розгляду скарги:
22.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.08.2024 15:00
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
27.08.2024 12:13
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
27.08.2024 12:13
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
247e5d700da24c05998b0c537d2816d1
Заголовок пункту скарги:
1. Щодо надання ліцензії (п. 1 стор. 2 дод. № 3 ТД, п. 1 розд. 1 додатку 5 ТД)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Пунктом 1 розділу «Учасник у складі пропозиції повинен надати» додатку № 3 до Тендерної пропозиції Замовником встановлені обов’язкові вимоги, а саме: учасник повинен надати копію Ліцензії на провадження страхової діяльності згідно чинного законодавства. Аналогічна вимога міститься у п. 1 розд. 1 додатку 5 до Тендерної документації.
1. Щодо надання ліцензії (п. 1 стор. 2 дод. № 3 ТД, п. 1 розд. 1 додатку 5 ТД)
Отже, прийняти участь у закупівлі може виключно той учасник, який має Ліцензію на провадження страхової діяльності.
Скаржник не має ліцензії на провадження страхової діяльності у паперовому, електронному чи іншому матеріальному вигляді, а тому і не може надати її копію та, відповідно,- прийняти участь у даній закупівлі.
Зауважимо, що відповідно до абз. 3 ч. 7 ст. 13 Закону України «Про страхування» в редакції від 01.07.2024 р., у разі прийняття рішення про видачу ліцензії разом з повідомленням про прийняте рішення Регулятор надсилає заявнику витяг з Реєстру. Паперові форми ліцензій страховика виведені з обігу та змінені на витяг з Державного реєстру фінансових установ, який видає НБУ.
Відповідно до умов Тендерної документації та проекту договору про закупівлю, предметом закупівлі є страхові послуги, а саме: страхування наземних транспортних засобів.
Скаржник може надавати таку послугу, як страхування наземних транспортних засобів (крім залізничного рухомого складу), що підтверджується Витягом Національного банку України з Державного реєстру фінансових установ (копія додається) та має правову можливість укласти із Замовником договір страхування, але не може прийняти участь у даній закупівлі!
Отже, вищенаведена обов’язкова вимога є дискримінаційною та має бути видалена Замовником.
1. Щодо надання ліцензії (п. 1 стор. 2 дод. № 3 ТД, п. 1 розд. 1 додатку 5 ТД)
Отже, прийняти участь у закупівлі може виключно той учасник, який має Ліцензію на провадження страхової діяльності.
Скаржник не має ліцензії на провадження страхової діяльності у паперовому, електронному чи іншому матеріальному вигляді, а тому і не може надати її копію та, відповідно,- прийняти участь у даній закупівлі.
Зауважимо, що відповідно до абз. 3 ч. 7 ст. 13 Закону України «Про страхування» в редакції від 01.07.2024 р., у разі прийняття рішення про видачу ліцензії разом з повідомленням про прийняте рішення Регулятор надсилає заявнику витяг з Реєстру. Паперові форми ліцензій страховика виведені з обігу та змінені на витяг з Державного реєстру фінансових установ, який видає НБУ.
Відповідно до умов Тендерної документації та проекту договору про закупівлю, предметом закупівлі є страхові послуги, а саме: страхування наземних транспортних засобів.
Скаржник може надавати таку послугу, як страхування наземних транспортних засобів (крім залізничного рухомого складу), що підтверджується Витягом Національного банку України з Державного реєстру фінансових установ (копія додається) та має правову можливість укласти із Замовником договір страхування, але не може прийняти участь у даній закупівлі!
Отже, вищенаведена обов’язкова вимога є дискримінаційною та має бути видалена Замовником.
×
-
Назва доказу:
1. Витяг НБУ із Державного реєстру фінансових установ;
-
Повʼязаний документ:
1.1.2.2 Ліцензія нова Ультра_Альянс_витяг.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ТЕПЛОВИХ МЕРЕЖ «ЧЕРКАСИТЕПЛОКОМУНЕНЕРГО» ЧЕРКАСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ» внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству, зазначені у тексті цієї скарги.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
ab27b242e9ec4737bc455e1f813b09f0
Заголовок пункту скарги:
2. Щодо встановлених критеріїв ступеню ризику діяльності учасника (п. 2 стор. 2 дод. № 3 ТД, п. 2 розд. 1 додатку 5 ТД)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Пунктом 2 розділу «Учасник у складі пропозиції повинен надати» додатку № 3 до Тендерної пропозиції Замовником регламентовано, що учасник повинен надати довідку (лист), виданий Національним банком України, яким підтверджується, що Учаснику за результатами оцінювання відповідно до Положення про встановлення критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від здійснення діяльності учасниками ринку небанківських фінансових послуг, їх суспільна важливість, затвердженого Постановою Правління НБУ № 143 від 08.11.2023 р. присвоєно ступінь ризику «1» або «2» та рівень суспільної важливості «1» або «2». Аналогічна вимога міститься у п. 2 розд. 1 додатку 5 до Тендерної документації.
2. Щодо встановлених критеріїв ступеню ризику діяльності учасника (п. 2 стор. 2 дод. № 3 ТД, п. 2 розд. 1 додатку 5 ТД)
Отже, прийняти участь в закупівлі може виключно Учасник, який ВЖЕ має виданий та підписаний лист (довідку) Національним банком України, про присвоєння учаснику ступеню ризику «1» або «2» та рівень суспільної важливості «1» або «2».
Скаржник ще не має вказаного вище листа (довідки), а тому і не може прийняти участь в закупівлі.
Звертаємо увагу Комісії АМКУ на той факт, що будь-які листи та довідки Національний банк України видає протягом 30 днів з дня отримання відповідного запиту.
Отже, враховуючи те, що строк прийому пропозицій від учасників закінчується 16.08.2024 р. о 00:00 год. (через 4 робочі дні), то Скаржник та інші потенційні учасники цієї закупівлі, які ще не мають вказаного Замовником листа (довідки),- позбавлені фактичної можливості прийняти участь в цій закупівлі, що є порушенням прав та інтересів таких учасників, в тому числі і Скаржника!
Між тим, 08.08.2024 р. Скаржником було скеровано до НБУ відповідний запит щодо надання інформації (відомостей) про встановлення Скаржнику ступеню ризику та рівня суспільної важливості (копія запиту додається).
Отже, вищенаведена обов’язкова вимога є дискримінаційною та має бути видалена Замовником.
Крім вищенаведених обґрунтувань, слід також зауважити на тому, що оцінювання ступеню ризику від здійснення діяльності учасниками ринку небанківських фінансових послуг, їх суспільна важливість врегульована Положенням про встановлення критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від здійснення діяльності учасниками ринку небанківських фінансових послуг, їх суспільна важливість, затвердженим Постановою Правління Національного банку України № 143 від 08.11.2023 р. (далі – Положення).
Згідно п. 3 Положення, це Положення визначає критерії, за якими Національним банком України (далі - Національний банк) оцінюється ступінь ризику від здійснення діяльності учасниками ринку небанківських фінансових послуг (далі - оцінювання ступеня ризику), їх суспільна важливість (далі - оцінювання суспільної важливості учасників ринку небанківських фінансових послуг) з метою визначення інтенсивності наглядових дій (періодичності проведення планових інспекційних перевірок; під час здійснення безвиїзного нагляду) щодо учасників ринків небанківських фінансових послуг, державне регулювання і нагляд за діяльністю яких здійснює Національний банк, та порядок їх застосування.
Отже, вказане положення прийняте Національним банком України виключно для свого внутрішнього (службового) користування з метою визначення інтенсивності наглядових дій за фінансовими організаціями.
Також, Положенням не передбачено публікування та систематично повідомлення фінансових організацій про результати оцінювання та присвоєні ступені ризику від здійснення діяльності учасниками ринку небанківських фінансових послуг.
Тому, вищевказані обов’язкові вимоги є дискримінаційними відносно тих учасників, яким навіть невідомі результати оцінювання відповідно до Положення про встановлення критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від здійснення діяльності учасниками ринку небанківських фінансових послуг, їх суспільна важливість та у яких присвоєний ступінь ризику інший, ніж «1» або «2» та рівень суспільної важливості інший, ніж «1» або «2».
Скаржнику, також, ще не відомі результати оцінювання відповідно до Положення про встановлення критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику Скаржника від здійснення діяльності ним на ринку небанківських фінансових послуг, їх суспільна важливість, а відтак вказані умови, зокрема, і з цих підстав, є дискримінаційними відносно Скаржника і позбавляють Скаржника можливості взяти участь у даній закупівлі.
Як вже було зазначено вище, Скаржнику ще невідомі результати оцінювання відповідно до Положення про встановлення критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику Скаржника від здійснення діяльності ним на ринку небанківських фінансових послуг, їх суспільна важливість.
Більше того, Скаржник і не зобов’язаний мати ступінь ризику саме «1» або «2» та рівень суспільної важливості саме «1» або «2» згідно положень чинного законодавства. Слід зауважити на тому, що Законом України «Про публічні закупівлі» та Законом України «Про страхування» не передбачено обов’язку Учасника (страховика) мати ті чи інші ступінь ризику та рівні суспільної важливості.
Тому, вважаємо, що умови ТД, щодо наявності в учасників ступеню ризику саме «1» або «2» та рівня суспільної важливості саме «1» або «2» порушують принцип недискримінації учасників закупівлі, суперечать чинному законодавству та мають бути видалені Замовником.
2. Щодо встановлених критеріїв ступеню ризику діяльності учасника (п. 2 стор. 2 дод. № 3 ТД, п. 2 розд. 1 додатку 5 ТД)
Отже, прийняти участь в закупівлі може виключно Учасник, який ВЖЕ має виданий та підписаний лист (довідку) Національним банком України, про присвоєння учаснику ступеню ризику «1» або «2» та рівень суспільної важливості «1» або «2».
Скаржник ще не має вказаного вище листа (довідки), а тому і не може прийняти участь в закупівлі.
Звертаємо увагу Комісії АМКУ на той факт, що будь-які листи та довідки Національний банк України видає протягом 30 днів з дня отримання відповідного запиту.
Отже, враховуючи те, що строк прийому пропозицій від учасників закінчується 16.08.2024 р. о 00:00 год. (через 4 робочі дні), то Скаржник та інші потенційні учасники цієї закупівлі, які ще не мають вказаного Замовником листа (довідки),- позбавлені фактичної можливості прийняти участь в цій закупівлі, що є порушенням прав та інтересів таких учасників, в тому числі і Скаржника!
Між тим, 08.08.2024 р. Скаржником було скеровано до НБУ відповідний запит щодо надання інформації (відомостей) про встановлення Скаржнику ступеню ризику та рівня суспільної важливості (копія запиту додається).
Отже, вищенаведена обов’язкова вимога є дискримінаційною та має бути видалена Замовником.
Крім вищенаведених обґрунтувань, слід також зауважити на тому, що оцінювання ступеню ризику від здійснення діяльності учасниками ринку небанківських фінансових послуг, їх суспільна важливість врегульована Положенням про встановлення критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від здійснення діяльності учасниками ринку небанківських фінансових послуг, їх суспільна важливість, затвердженим Постановою Правління Національного банку України № 143 від 08.11.2023 р. (далі – Положення).
Згідно п. 3 Положення, це Положення визначає критерії, за якими Національним банком України (далі - Національний банк) оцінюється ступінь ризику від здійснення діяльності учасниками ринку небанківських фінансових послуг (далі - оцінювання ступеня ризику), їх суспільна важливість (далі - оцінювання суспільної важливості учасників ринку небанківських фінансових послуг) з метою визначення інтенсивності наглядових дій (періодичності проведення планових інспекційних перевірок; під час здійснення безвиїзного нагляду) щодо учасників ринків небанківських фінансових послуг, державне регулювання і нагляд за діяльністю яких здійснює Національний банк, та порядок їх застосування.
Отже, вказане положення прийняте Національним банком України виключно для свого внутрішнього (службового) користування з метою визначення інтенсивності наглядових дій за фінансовими організаціями.
Також, Положенням не передбачено публікування та систематично повідомлення фінансових організацій про результати оцінювання та присвоєні ступені ризику від здійснення діяльності учасниками ринку небанківських фінансових послуг.
Тому, вищевказані обов’язкові вимоги є дискримінаційними відносно тих учасників, яким навіть невідомі результати оцінювання відповідно до Положення про встановлення критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від здійснення діяльності учасниками ринку небанківських фінансових послуг, їх суспільна важливість та у яких присвоєний ступінь ризику інший, ніж «1» або «2» та рівень суспільної важливості інший, ніж «1» або «2».
Скаржнику, також, ще не відомі результати оцінювання відповідно до Положення про встановлення критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику Скаржника від здійснення діяльності ним на ринку небанківських фінансових послуг, їх суспільна важливість, а відтак вказані умови, зокрема, і з цих підстав, є дискримінаційними відносно Скаржника і позбавляють Скаржника можливості взяти участь у даній закупівлі.
Як вже було зазначено вище, Скаржнику ще невідомі результати оцінювання відповідно до Положення про встановлення критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику Скаржника від здійснення діяльності ним на ринку небанківських фінансових послуг, їх суспільна важливість.
Більше того, Скаржник і не зобов’язаний мати ступінь ризику саме «1» або «2» та рівень суспільної важливості саме «1» або «2» згідно положень чинного законодавства. Слід зауважити на тому, що Законом України «Про публічні закупівлі» та Законом України «Про страхування» не передбачено обов’язку Учасника (страховика) мати ті чи інші ступінь ризику та рівні суспільної важливості.
Тому, вважаємо, що умови ТД, щодо наявності в учасників ступеню ризику саме «1» або «2» та рівня суспільної важливості саме «1» або «2» порушують принцип недискримінації учасників закупівлі, суперечать чинному законодавству та мають бути видалені Замовником.
×
-
Назва доказу:
3. Файл перевірки електронного підпису;
-
Повʼязаний документ:
080824-01NB_запит_значимість.docx.p7s
-
-
Назва доказу:
2. Лист (запит) ПрАТ «СТРАХОВА КОМПАНІЯ «УЛЬТРА АЛЬЯНС» від 08.08.2024 р. про встановлені критерії ступеню ризику діяльності учасника;
-
Повʼязаний документ:
080824-01NB_запит_значимість.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ТЕПЛОВИХ МЕРЕЖ «ЧЕРКАСИТЕПЛОКОМУНЕНЕРГО» ЧЕРКАСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ» внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству, зазначені у тексті цієї скарги.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
ea9c79287a9349139cc285a7bdd017b3
Заголовок пункту скарги:
3. Щодо проекту договору (дод. 4 ТД)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Умови проекту договору
Тип порушення:
Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги:
Проект договору (Додаток 4 до ТД) про закупівлю і сама назва договору, містить положення, які суперечать чинному законодавству.
3. Щодо проекту договору (дод. 4 ТД)
Проект договору має назву «про закупівлю послуг з добровільного страхування наземних транспортних засобів (КАСКО)». Аналогічним визначенням Замовником названа і послуга, зазначена в п. 1.1 розд 1 проекту договору та додатках № 1, 2 цього проекту договору.
Також, в п. 1.2 розд 1, пп.пп. 4.1.1., 4.1.3., 4.2.6. п. 4.1., пп.пп. 4.4.1., 4.4.4. п. 4.1. розд. 4 Замовником наводяться посилання на Правилами страхування та умовами страхування, що суперечить чинному законодавству.
01.07.2024 р. набрала чинності редакція нового Закону України «Про страхування».
На зміну Правилам та умовам страхування, статтею 89 регламентовані «Загальні умови страхового продукту», які визначаються на підставі внутрішньої політики з андеррайтингу та внутрішньої політики з розроблення та впровадження страхових продуктів, розроблених та затверджених страховиком відповідно до вимог до розроблення таких політик, встановлених нормативно-правовими актами Регулятора (ч. 1 ст. 89 Закону).
Тому, укладення договору страхування в редакції, яка викладена Замовником у додатку № 4 до Тендерної документації, буде порушенням положень Закону України «Про страхування», зокрема ст. 89 цього Закону.
Отже, на переконання Скаржника, проект договору страхування не відповідає положенням Закону України «Про страхування», що є порушенням прав і законних інтересів Скаржника та має бути змінений Замовником.
3. Щодо проекту договору (дод. 4 ТД)
Проект договору має назву «про закупівлю послуг з добровільного страхування наземних транспортних засобів (КАСКО)». Аналогічним визначенням Замовником названа і послуга, зазначена в п. 1.1 розд 1 проекту договору та додатках № 1, 2 цього проекту договору.
Також, в п. 1.2 розд 1, пп.пп. 4.1.1., 4.1.3., 4.2.6. п. 4.1., пп.пп. 4.4.1., 4.4.4. п. 4.1. розд. 4 Замовником наводяться посилання на Правилами страхування та умовами страхування, що суперечить чинному законодавству.
01.07.2024 р. набрала чинності редакція нового Закону України «Про страхування».
На зміну Правилам та умовам страхування, статтею 89 регламентовані «Загальні умови страхового продукту», які визначаються на підставі внутрішньої політики з андеррайтингу та внутрішньої політики з розроблення та впровадження страхових продуктів, розроблених та затверджених страховиком відповідно до вимог до розроблення таких політик, встановлених нормативно-правовими актами Регулятора (ч. 1 ст. 89 Закону).
Тому, укладення договору страхування в редакції, яка викладена Замовником у додатку № 4 до Тендерної документації, буде порушенням положень Закону України «Про страхування», зокрема ст. 89 цього Закону.
Отже, на переконання Скаржника, проект договору страхування не відповідає положенням Закону України «Про страхування», що є порушенням прав і законних інтересів Скаржника та має бути змінений Замовником.
×
-
Назва доказу:
4. Додаток 4 до ТД.
-
Повʼязаний документ:
Додаток №4 Проєкт договору КАСКО.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ТЕПЛОВИХ МЕРЕЖ «ЧЕРКАСИТЕПЛОКОМУНЕНЕРГО» ЧЕРКАСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ» внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству, зазначені у тексті цієї скарги.