• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Бетон, розчин та бетонні вироби (ДК 021:2015 - 44110000-4 – Конструкційні матеріали)

Торги не відбулися

6 411 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 32 055.00 UAH
Період оскарження: 08.08.2024 16:07 - 20.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: bac292b72eb843c38b1d9e093deea493
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-08-009989-a.a2
Назва: Скарга
Скарга:
Вих. № 777-а/АМКУ-1 від 27.09.2024 р. До Антимонопольного комітету України (Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель) Адреса: індекс 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, буд. 45 скаржник: Спільне українсько - латвійське підприємство «Хімімпекс» Товариство з обмеженою відповідальністю (скорочена назва - ТОВ "ХІМІМПЕКС") місцезнаходження: 01103, м. Київ, вул. М. Бойчука, 18А адреса для листування: 03150, м. Київ, вул. Велика Васильківська 134, прим. 81а код ЄДРПОУ 14345702 інформація про зв'язок: (044) 521-66-33 електронна адреса: info@chemimpex.net замовник закупівлі: КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ШЛЯХОВО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНЕ УПРАВЛІННЯ ПО РЕМОНТУ ТА УТРИМАННЮ АВТОМОБІЛЬНИХ ШЛЯХІВ ТА СПОРУД НА НИХ ПОДІЛЬСЬКОГО РАЙОНУ" 04080 м. Київ, вул. Кирилівська, 15 Код ЄДРПОУ: 03359121 електронна пошта: sheupodoltender@ukr.net, телефон: (093) 344 83 45 інформація про закупівлю: Процедура відкриті торги (Відкриті торги з особливостями) ID: 70f1172c1a6643e98ec0b3dd522a641e Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-08-08-009989-a Посилання на відкриті торги на офіційному сайті - https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2024-08-08-009989-a Дата, коли суб’єкту вимоги стало відомо про неправомірні дії Замовника – 25.09.2024 року СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАМОВНИКОМ ЗАКОНОДАВСТВА В СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ Замовником торгів КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "ШЛЯХОВО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНЕ УПРАВЛІННЯ ПО РЕМОНТУ ТА УТРИМАННЮ АВТОМОБІЛЬНИХ ШЛЯХІВ ТА СПОРУД НА НИХ ПОДІЛЬСЬКОГО РАЙОНУ" (далі - Замовник) було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі: UA-2024-08-08-009989-a. Спільне українсько - латвійське підприємство «Хімімпекс» Товариство з обмеженою відповідальністю (надалі - Скаржник) виявило бажання взяти участь у відповідній процедурі закупівлі та згідно тендерної документації (далі – ТД) подало тендерну пропозицію. Предметом закупівлі є - Бетон, розчин та бетонні вироби (ДК 021:2015 - 44110000-4 – Конструкційні матеріали), що зазначено у оголошенні та ТД. У закупівлі взяли участь та подали тендерну пропозицію: - ТОВ СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-ЛАТВІЙСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «ХІМІМПЕКС» (код ЄДРПОУ 14345702) з ціновою пропозицією 6`207`336.00 грн. з ПДВ. - АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ КОНСТРУКЦІЙ ІМ. СВІТЛАНИ КОВАЛЬСЬКОЇ" (код ЄДРПОУ 05523398) з ціновою пропозицією 6`410`940.00 грн. з ПДВ. 25.09.2023р. о 13:38 годині Замовник розмістив ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ № 26-ВО уповноваженої особи відповідальної за організацію та здійснення закупівель товарів, робіт і послуг від «25» вересня 2024 року про відхилення тендерної пропозиції скаржника, зміст якого: пункт 1 протоколу (як вбачається, на думку замовника торгів, перша підстава для відхилення): «Товар, який учасник планує постачати, повинен відповідати ДСТУ Б В.2.7-237-2010 «Камені бетонні і залізобетонні бортові. Технічні умови» (Додаток 3 до тендерної документації)» «Учасник у складі тендерної пропозиції надав такі документи: Сертифікат відповідності UA.KNUCA/000160-22 на виріб бордюри бетонні, що відповідає вимогам ДСТУ Б EN 1340:2016 Бордюри бетонні. Вимоги і методи випробувань. Виробник ТОВ «Золотий Мандарин Квадро»» пункт 2 протоколу (як вбачається, на думку замовника торгів, друга підстава для відхилення): Учасник повинен надати Сертифікат відповідності на товар (п. 3.7. Розділу 3 Додатку 2 до тендерної документації). В складі пропозиції Учасники відсутні Сертифікати відповідності на Бетон БСГ В15 М200 та РЦГ М100 Ж1. За результатами розгляду пропозиції учасника з найменшою ціною 25.09.2024 року Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію Скаржника згідно протокольного рішення № 26-ВО (надалі - «Рішення Замовника»). Рішення Замовника закупівлі протирічить чинному законодавству України та порушує права та інтереси Скаржника. ЩОДО П.1 ПРОТОКОЛУ ПРО ВІДХИЛЕННЯ ПРОПОЗИЦІЇ СКАРЖНИКА Згідно п.1 Протокольного рішення про відхилення пропозиції скаржника підставою для відхилення є (витяг з протоколу): « Тендерна документація містить такі вимоги: 1. Товар, який учасник планує постачати, повинен відповідати ДСТУ Б В.2.7-237-2010 «Камені бетонні і залізобетонні бортові. Технічні умови» (Додаток 3 до тендерної документації) Учасник у складі тендерної пропозиції надав такі документи: Сертифікат відповідності UA.KNUCA/000160-22 на виріб бордюри бетонні, що відповідає вимогам ДСТУ Б EN 1340:2016 Бордюри бетонні. Вимоги і методи випробувань. Виробник ТОВ «Золотий Мандарин Квадро»». Скаржником будучи учасником закупівлі надано у файлі «Сертифікати 2024-2025 ЗБВ БСГ РЦГ-1.pdf» на сторінці 52 сертифікат відповідності на запропоновану продукцію «Камені бетонні і залізобетонні бортові. Технічні умови» відповідно ДСТУ Б В.2.7-237-2010 дійсний до 18 лютого 2025 року. Таким чином, замовник закупівлі безпідставно та неправомірно не взяв до уваги наданий нами сертифікат відповідності, що повною мірою посвідчує якість продукції згідно до вимог технічного завдання замовника торгів. Тож, замовник прийнявши рішення про дискваліфікацію скаржника без аргументації підстави відхилення щодо документа Сертифікат відповідності на товар наданого скаржником, порушив процедуру закупівлі. ЩОДО П.2 ПРОТОКОЛУ ПРО ВІДХИЛЕННЯ ПРОПОЗИЦІЇ СКАРЖНИКА Згідно Рішення Замовника, п.2 зазначено «Учасник повинен надати Сертифікат відповідності на товар (п. 3.7. Розділу 3 Додатку 2 до тендерної документації) На думку замовника, в складі пропозиції Учасники відсутні Сертифікати відповідності на Бетон БСГ В15 М200 та РЦГ М100 Ж1». Однак, твердження замовника є хибним, адже у складі тендерної пропозиції скаржника наявні відповідні документи. На підтвердження відповідності вимогам документації Скаржником надано сертифікати/паспорти якості на Бетон БСГ В15 М200 та РЦГ М100 Ж1 у файлі «Паспорти якості 2024.pdf» на сторінці 138, 135, 134, 125, 123, 121, 116, 115, 113, 112, 110, 85, 71, 70, 69, 68, 67, 65, 61, 35, 33, 27, 14, та надано у складі пропозиції у файлі «Сертифікати 2024-2025 ЗБВ БСГ РЦГ-1.pdf» на сторінці 48 сертифікат відповідності на запропоновану продукцію, а саме бетонні суміші важкого бетону класу за міцністю на стиск В7,5-В50 марок дійсний до 22 листопада 2028 року. Додатково Скаржником у складі пропозиції у файлі «Листи та довідки.pdf» на сторінці 25 надано Лист про те, що даний товар не включено до Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні. В той же, час замовник закупівлі неправомірно акцептував пропозицію наступного учасника АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ КОНСТРУКЦІЙ ІМ. СВІТЛАНИ КОВАЛЬСЬКОЇ» згідно протокольного рішення № 26-ВО від «25» вересня 2024 року, при тому що у даного учасника надано той же самий сертифікат відповідності на продукцію, що і скаржником, тим більше, нами надано і паспорти/сертифікати якості на товар Бетон БСГ В15 М200 та РЦГ М100 Ж1, в той час як в учасника АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ КОНСТРУКЦІЙ ІМ. СВІТЛАНИ КОВАЛЬСЬКОЇ» таких документів немає, а наявний єдиний сертифікат відповідності, як ми вже акцентували увагу, такий же сертифікат відповідності як поданий скаржником. Даний сертифікат відповідності (який зареєстровано в Реєстрі Системи УкрСЕПРО за №UА.15.003.06347-23) міститься в пропозиції скаржника у файлі «Сертифікати 2024-2025 ЗБВ БСГ РЦГ-1.pdf» на сторінці 48, та в пропозиції переможця АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ КОНСТРУКЦІЙ ІМ. СВІТЛАНИ КОВАЛЬСЬКОЇ» у файлі «27. Бетони.pdf» на сторінці 1. Тобто в одному випадку (стосовно скаржника) замовник вбачає невідповідність у документах, в іншому випадку (стосовно АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ КОНСТРУКЦІЙ ІМ. СВІТЛАНИ КОВАЛЬСЬКОЇ») замовник не вбачає ніяких невідповідностей в документах пропозиції та вважає достатнім для прийняття рішення про визначення учасника переможцем. Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду пропозицій учасників, а саме – відхиливши пропозицію Скаржника та не відхиливши пропозицію АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ КОНСТРУКЦІЙ ІМ. СВІТЛАНИ КОВАЛЬСЬКОЇ», яка не відповідала умовам тендерної документації, Замовник порушив право скаржника на об'єктивний та неупереджений розгляд його пропозиції. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 3 Закону, а саме – недискримінація учасників. Відповідно до п.6 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі» якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення. Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. З огляду на вище вказане, пропозиції обох учасників оцінювалися замовником з порушенням принципів закупівель таких як недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, а також Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються з дотриманням принципів недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживанням, максимальної економії та ефективності. Уповноважена особа (особи) під час організації та проведення процедур закупівель повинна забезпечити об’єктивність та неупередженість під час процесу організації та проведення процедур закупівлі в інтересах Замовника (відповідно ч. 6 ст. 11 Закону та прикінцевих та перехідних положень Закону). Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення тендерної пропозиції Скаржника, що в свою чергу призвело до порушення майнових прав та законних інтересів Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому. Скаржник є реальним учасником ринку з постачання продукції, неодноразово виконував та виконує постачання продукції, а саме бетони товарні, розчини цементні, залізобетонні та бетонні вироби по всій країні. Тендерна пропозиція учасника Спільне українсько - латвійське підприємство «Хімімпекс» Товариство з обмеженою відповідальністю містить усі документи, складена та подана з урахуванням вимог тендерної документації Замовника та чинного законодавства України. Відповідно до п. 59 Особливостей, скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. Даний строк скаржником не пропущений, оскільки рішення Замовника, яке є предметом оскарження було оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу 25.09.2024 року. Згідно до вимог ч. 18 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Окремо необхідно зазначити, що Скаржником сплачено за подання даної скарги. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.ст. 5, 18, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей, ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі. 3. Зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ШЛЯХОВО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНЕ УПРАВЛІННЯ ПО РЕМОНТУ ТА УТРИМАННЮ АВТОМОБІЛЬНИХ ШЛЯХІВ ТА СПОРУД НА НИХ ПОДІЛЬСЬКОГО РАЙОНУ" скасувати рішення – ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ № 26-ВО уповноваженої особи відповідальної за організацію та здійснення закупівель товарів, робіт і послуг від «25» вересня 2024 року про відхилення пропозиції Товариство з обмеженою відповідальністю Спільне українсько - латвійське підприємство «Хімімпекс». 4. Зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ШЛЯХОВО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНЕ УПРАВЛІННЯ ПО РЕМОНТУ ТА УТРИМАННЮ АВТОМОБІЛЬНИХ ШЛЯХІВ ТА СПОРУД НА НИХ ПОДІЛЬСЬКОГО РАЙОНУ" скасувати рішення – ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ № 26-ВО уповноваженої особи відповідальної за організацію та здійснення закупівель товарів, робіт і послуг від «25» вересня 2024 року про акцепт АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ КОНСТРУКЦІЙ ІМ. СВІТЛАНИ КОВАЛЬСЬКОЇ". Зазначена інформація є загальнодоступною, згідно ч.2 ст. 101 ЗУ «Про доступ до публічної інформації». ДОДАТКИ: Додаток 1 - ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ № 26-ВО уповноваженої особи відповідальної за організацію та здійснення закупівель товарів, робіт і послуг від «25» вересня 2024 року про відхилення пропозиції Товариство з обмеженою відповідальністю Спільне українсько - латвійське підприємство «Хімімпекс» – на 2 арк. Додаток 2 – ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ № 26-ВО уповноваженої особи відповідальної за організацію та здійснення закупівель товарів, робіт і послуг від «25» вересня 2024 року про акцепт АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ КОНСТРУКЦІЙ ІМ. СВІТЛАНИ КОВАЛЬСЬКОЇ" – на 3 арк. Додаток 3 – Сертифікати якості (сертифікати/паспорти якості) на товар надані скаржником у складі тендерної пропозиції. З повагою Директор ТОВ «Хімімпекс» І. В. Должикова
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 08.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.10.2024 17:28
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.10.2024 11:28
Дата виконання рішення Замовником: 14.10.2024 15:43
Коментар замовника щодо усунення порушень: Під час проведення Закупівлі було прийнято рішення від 25.09.2024 № 26-ВО (далі – Рішення), згідно з яким Визначити АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ КОНСТРУКЦІЙ ІМ. СВІТЛАНИ КОВАЛЬСЬКОЇ" переможцем Закупівлі та прийняте рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем Закупівлі, а саме АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ "ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ КОНСТРУКЦІЙ ІМ. СВІТЛАНИ КОВАЛЬСЬКОЇ" Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 08.10.2024 № 16509-р/пк-пз зобов’язано Комунальне підприємство «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Подільського району» скасувати Рішення. Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. ВИРІШИЛА: 1. Скасувати Рішення від 25.09.2024 № 26-ВО.
Автор: ТОВ СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-ЛАТВІЙСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО "ХІМІМПЕКС", Маштаков Євген Дмитрович +380674660816 MashtakovED@chemimpex.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 14cb9d4f5014496d96c40b1769e1a4a3
Заголовок пункту скарги: ЩОДО П.1 ПРОТОКОЛУ ПРО ВІДХИЛЕННЯ ПРОПОЗИЦІЇ СКАРЖНИКА
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Згідно п.1 Протокольного рішення про відхилення пропозиції скаржника підставою для відхилення є (витяг з протоколу):
« Тендерна документація містить такі вимоги:
1. Товар, який учасник планує постачати, повинен відповідати
ДСТУ Б В.2.7-237-2010 «Камені бетонні і залізобетонні бортові. Технічні умови»
(Додаток 3 до тендерної документації)
Учасник у складі тендерної пропозиції надав такі документи:
Сертифікат відповідності UA.KNUCA/000160-22 на виріб бордюри бетонні, що відповідає вимогам ДСТУ Б EN 1340:2016 Бордюри бетонні. Вимоги і методи випробувань.
Виробник ТОВ «Золотий Мандарин Квадро»».

Скаржником будучи учасником закупівлі надано у файлі «Сертифікати 2024-2025 ЗБВ БСГ РЦГ-1.pdf» на сторінці 52 сертифікат відповідності на запропоновану продукцію «Камені бетонні і залізобетонні бортові. Технічні умови» відповідно ДСТУ Б В.2.7-237-2010 дійсний до 18 лютого 2025 року.
Таким чином, замовник закупівлі безпідставно та неправомірно не взяв до уваги наданий нами сертифікат відповідності, що повною мірою посвідчує якість продукції згідно до вимог технічного завдання замовника торгів.
Тож, замовник прийнявши рішення про дискваліфікацію скаржника без аргументації підстави відхилення щодо документа Сертифікат відповідності на товар наданого скаржником, порушив процедуру закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: c0aa797503794ee99133586d860b90e0
Заголовок пункту скарги: ЩОДО П.2 ПРОТОКОЛУ ПРО ВІДХИЛЕННЯ ПРОПОЗИЦІЇ СКАРЖНИКА
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Згідно Рішення Замовника, п.2 зазначено «Учасник повинен надати Сертифікат відповідності на товар (п. 3.7. Розділу 3 Додатку 2 до тендерної документації)
На думку замовника, в складі пропозиції Учасники відсутні Сертифікати відповідності на Бетон БСГ В15 М200 та РЦГ М100 Ж1».
Однак, твердження замовника є хибним, адже у складі тендерної пропозиції скаржника наявні відповідні документи.
На підтвердження відповідності вимогам документації Скаржником надано сертифікати/паспорти якості на Бетон БСГ В15 М200 та РЦГ М100 Ж1 у файлі «Паспорти якості 2024.pdf» на сторінці 138, 135, 134, 125, 123, 121, 116, 115, 113, 112, 110, 85, 71, 70, 69, 68, 67, 65, 61, 35, 33, 27, 14, та надано у складі пропозиції у файлі «Сертифікати 2024-2025 ЗБВ БСГ РЦГ-1.pdf» на сторінці 48 сертифікат відповідності на запропоновану продукцію, а саме бетонні суміші важкого бетону класу за міцністю на стиск В7,5-В50 марок дійсний до 22 листопада 2028 року.
Додатково Скаржником у складі пропозиції у файлі «Листи та довідки.pdf» на сторінці 25 надано Лист про те, що даний товар не включено до Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні.
В той же, час замовник закупівлі неправомірно акцептував пропозицію наступного учасника АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ КОНСТРУКЦІЙ ІМ. СВІТЛАНИ КОВАЛЬСЬКОЇ» згідно протокольного рішення № 26-ВО від «25» вересня 2024 року, при тому що у даного учасника надано той же самий сертифікат відповідності на продукцію, що і скаржником, тим більше, нами надано і паспорти/сертифікати якості на товар Бетон БСГ В15 М200 та РЦГ М100 Ж1, в той час як в учасника АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ КОНСТРУКЦІЙ ІМ. СВІТЛАНИ КОВАЛЬСЬКОЇ» таких документів немає, а наявний єдиний сертифікат відповідності, як ми вже акцентували увагу, такий же сертифікат відповідності як поданий скаржником.
Даний сертифікат відповідності (який зареєстровано в Реєстрі Системи УкрСЕПРО за №UА.15.003.06347-23) міститься в пропозиції скаржника у файлі «Сертифікати 2024-2025 ЗБВ БСГ РЦГ-1.pdf» на сторінці 48, та в пропозиції переможця АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ КОНСТРУКЦІЙ ІМ. СВІТЛАНИ КОВАЛЬСЬКОЇ» у файлі «27. Бетони.pdf» на сторінці 1.
Тобто в одному випадку (стосовно скаржника) замовник вбачає невідповідність у документах, в іншому випадку (стосовно АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ КОНСТРУКЦІЙ ІМ. СВІТЛАНИ КОВАЛЬСЬКОЇ») замовник не вбачає ніяких невідповідностей в документах пропозиції та вважає достатнім для прийняття рішення про визначення учасника переможцем.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду пропозицій учасників, а саме – відхиливши пропозицію Скаржника та не відхиливши пропозицію АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ КОНСТРУКЦІЙ ІМ. СВІТЛАНИ КОВАЛЬСЬКОЇ», яка не відповідала умовам тендерної документації, Замовник порушив право скаржника на об'єктивний та неупереджений розгляд його пропозиції. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 3 Закону, а саме – недискримінація учасників.
Відповідно до п.6 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі» якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
З огляду на вище вказане, пропозиції обох учасників оцінювалися замовником з порушенням принципів закупівель таких як недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, а також Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються з дотриманням принципів недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживанням, максимальної економії та ефективності.
Уповноважена особа (особи) під час організації та проведення процедур закупівель повинна забезпечити об’єктивність та неупередженість під час процесу організації та проведення процедур закупівлі в інтересах Замовника (відповідно ч. 6 ст. 11 Закону та прикінцевих та перехідних положень Закону).
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення тендерної пропозиції Скаржника, що в свою чергу призвело до порушення майнових прав та законних інтересів Скаржника.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому. Скаржник є реальним учасником ринку з постачання продукції, неодноразово виконував та виконує постачання продукції, а саме бетони товарні, розчини цементні, залізобетонні та бетонні вироби по всій країні.
Тендерна пропозиція учасника Спільне українсько - латвійське підприємство «Хімімпекс» Товариство з обмеженою відповідальністю містить усі документи, складена та подана з урахуванням вимог тендерної документації Замовника та чинного законодавства України.
Відповідно до п. 59 Особливостей, скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Даний строк скаржником не пропущений, оскільки рішення Замовника, яке є предметом оскарження було оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу 25.09.2024 року.
Згідно до вимог ч. 18 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Окремо необхідно зазначити, що Скаржником сплачено за подання даної скарги.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Виконана замовником
КЕП

На дискримінаційні вимоги в тендерній документації

Номер: 481ef59c3249480e9874e1a50d58a3ec
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-08-009989-a.b1
Назва: На дискримінаційні вимоги в тендерній документації
Скарга:
Вих №12-17 від 12.08.2024 року Орган оскарження: Постійно діючій адміністративній Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ін.03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «АЛЬЯНС БУДІВЕЛЬНИКІВ УКРАЇНИ» код: ЄДРПОУ: 37354345 Юридична адреса: 01054, м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, будинок 17/52, поверх, 4 Тел+380 (50) 398-88-98 Замовник: КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ШЛЯХОВО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНЕ УПРАВЛІННЯ ПО РЕМОНТУ ТА УТРИМАННЮ АВТОМОБІЛЬНИХ ШЛЯХІВ ТА СПОРУД НА НИХ ПОДІЛЬСЬКОГО РАЙОНУ" Код ЄДРПОУ: 03359121 Адреса: ін.04080, Україна , Київська обл., Київ, вул. Фрунзе, 15 Тел: 380933448345 Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-08-08-009989-a Скарга на дискримінаційні вимоги в тендерній документації 08 серпня 2024 року КП "ШЛЯХОВО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНЕ УПРАВЛІННЯ ПО РЕМОНТУ ТА УТРИМАННЮ АВТОМОБІЛЬНИХ ШЛЯХІВ ТА СПОРУД НА НИХ ПОДІЛЬСЬКОГО РАЙОНУ" (далі-Замовник) було оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю ДК 021:2015:44110000-4: Конструкційні матеріали (далі-товар), ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-08-009989-a (далі-закупівля). Очікувана вартість закупівлі становить: 6 411 000,00 UAH з ПДВ. У п.1.3 Додатку №3 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, ІНШІ УМОВИ» тендерної документації закупівлі було зазначено, що Тактильна плитка попереджувальна «шаблон увага» (Довжина – 300 мм, Ширина – 300 мм, Товщина – 60 мм, Клас бетону – В35, Колір- Яскраво жовтий) повинна мати Конусоподібні рифи (в одному рядку по горизонталі та вертикалі по 5 рифів) У п.9 Додатку №3 ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, ІНШІ УМОВИ» тендерної документації закупівлі було зазначено, що Товар, який учасник планує постачати, повинен відповідати у тому числі ДСТУ Б В.2.7-237-2010 «Камені бетонні і залізобетонні бортові. Технічні умови». У п.10 Додатку №3 ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, ІНШІ УМОВИ» тендерної документації також зазначено, що: «Учасник повинен мати власну чи залучену лабораторію контролю якості бетону важкого, розчину цементно-піщаного. Для документального підтвердження наявності лабораторії учасник повинен надати скановану довідку в довільній формі про наявність лабораторії та копію свідоцтва про атестацію власної випробувальної лабораторії з додатками або копіями чинного договору залучення сторонньої лабораторії (копія свідоцтва про атестацію лабораторії з додатками надається також у випадку залучення сторонньої лабораторії)». Пунктом 1 Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 року (далі-Постанова) визначено: «Ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Згідно з пунктом 55 Постанови оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон), з урахуванням цих особливостей. Абзацом 1 пункту 59 Постанови встановлено: «Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. В зв’язку із зазначеним Скаржник вимушений звернутися з цією скаргою за захистом своїх прав, що були порушені в результаті недотримання Замовником Закону та Постанови при затвердженні дискримінаційних вимог в тендерній документації по цій закупівлі. ОБГРУНТУВАННЯ ПО СУТІ СКАРГИ Стосовно першого питання У п.1.3 Додатку №3 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, ІНШІ УМОВИ» тендерної документації закупівлі було зазначено, що Тактильна плитка попереджувальна «шаблон увага» (Довжина – 300 мм, Ширина – 300 мм, Товщина – 60 мм, Клас бетону – В35, Колір- Яскраво жовтий) повинна мати Конусоподібні рифи (в одному рядку по горизонталі та вертикалі по 5 рифів), та містить малюнок такої тактильної плитки зазначений нижче: Слід зауважити, що тактильне покриття (Тактильна плитка) — система особливих текстур на тротуарах, сходах і платформах залізничних станцій, що допомагає орієнтуватися в просторі пішоходам із вадами зору. Крім того, Замовник не довів та документально не підтвердив, що йому потрібна тактильна плитка саме з малюнком «Конусоподібні рифи», а не з якимось іншим, оскільки це є дискримінаційною вимогою по відношенню до учасників торгів, які пропонують тактильну плитку з малюнком іншим ніж «Конусоподібні рифи». Скаржник має договір на постачання товару з виробником Тактильної плитки попереджувальної «шаблон увага» - з ТОВ «Золотой Мандарин Квадра» (далі-Виробник), який виробляє Тактильну плитку попереджувальну «шаблон уваги» (Довжина – 300 мм, Ширина – 300 мм, Товщина – 60 мм, Клас бетону – В35, Колір-Яскраво жовтий) в одному рядку по горизонталі та вертикалі по 5 рифів, але рифи мають не конусоподібну форму, а форму випуклих на півсфер (дивіться на малюнку). Замовник на власний розсуд без ніяких на те документальних підтверджень встановив дискримінаційні вимоги в п.1.3 Додатку №3 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, ІНШІ УМОВИ» тендерної документації закупівлі звуживши коло осіб, які можуть постачати такий товар. Складається таке враження, що зазначені технічні вимоги були прописані під певного учасника-переможця закупівлі, тільки який і може поставити такий товар. Скаржник не може прийняти участь у закупівлі у зв’язку з дискримінаційними вимогами, що зазначені в тендерній документації по цій закупівлі, також дані вимоги порушують права Скаржника і не дають можливості останньому приймати участь у закупівлі. ДСТУ БВ.2.7-145:2008 «Вироби бетонні тротуарні неармовані», ДСТУ Б EN1338:2016 «Брущатка бетонна», ДСТУ Б В.2.7-237-2010 «Камені бетонні і залізобетонні бортові. Технічні умови» не передбачають вимоги конусоподібних рифів. Враховуючи вищенаведене, просимо зобов’язати Замовника торгів видалити з умов документації фразу про малюнок «конусоподібних рифів» тактильної плитки, виклавши п.1.3 Додатку 3 тендерної документації закупівлі в наступній редакції: 1.3. Тактильна плитка попереджувальна «шаблон увага» Довжина – 300 мм. Ширина – 300 мм Товщина – 60 мм Клас бетону – В35 Колір- Яскраво жовтий Кількість 2000 шт Конусоподібні рифи – зазначений пункт просимо видалити з тендерної документації (в одному рядку по горизонталі та вертикалі по 5 рифів). Стосовно другого питання У п.9 Додатку №3 ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, ІНШІ УМОВИ» тендерної документації було зазначено, що Товар, який учасник планує постачати, повинен відповідати у тому числі ДСТУ Б В.2.7-237-2010 «Камені бетонні і залізобетонні бортові. Технічні умови». ДСТУ Б В.2.7-237-2010 «Камені бетонні і залізобетонні бортові. Технічні умови»., відповідність якому вимагає Замовник, є модифікованим та передрукованим радянським ГОСТом 6665-91 «Камни бетонные и железобетонные бортовые. Технические условия». Натомість - ДСТУ Б EN 1340:2016, відповідно якого виробляє свою продукцію Виробник (ТОВ «Золотой Мандарин Квадра») з яким Скаржник уклав договір на постачання такого товару є тотожнім розширеним варіантом європейського стандарту EN 1340:2003 «Бордюри бетонні. Вимоги і методи випробувань», який має в собі окрім національних та європейських вимог до каменів бортових (бордюрів) також вимоги радянського ГОСТу 6665-91 та відповідно ДСТУ Б В.2.7-237-2010 «Камені бетонні і залізобетонні бортові. Технічні умови» який вимагає Замовник. Тобто ДСТУ Б EN 1340:2016, на підставі якого виробляється продукція ТОВ «Золотой Мандарин Квадра» є більш розширеним та оновленим ніж ДСТУ Б В.2.7-237-2010 «Камені бетонні і залізобетонні бортові. Технічні умови», відповідності якого вимагає Замовник та містить в собі ту ж інформацію, але розширену, ніж ДСТУ Б В.2.7-237-2010. Скаржник має укладений договір на постачання з Виробником Каменів бортових БР 100.30.15 (вібропресований) та БР 100.20.8 (вібропресований) з - ТОВ «Золотой Мандарин Квадра». Крім того, Виробник виробляє камені бортові БР 100.30.15 (вібропресований) та БР 100.20.8 (вібропресований) згідно ДСТУ Б EN 1340:2016 «Бордюри бетонні. Вимоги і методи випробувань». Слід звернути увагу, що ДСТУ Б В.2.7-237-2010, відповідність якому вимагає Замовник, є модифікованим та передрукованим радянським ГОСТом 6665-91 «Камни бетонные и железобетонные бортовые. Технические условия». Натомість ДСТУ Б EN 1340:2016, відповідно якого виробляє свою продукцію ТОВ «Золотой Мандарин Квадра» є тотожнім розширеним варіантом європейського стандарту EN 1340:2003 «Бордюри бетонні. Вимоги і методи випробувань», який має в собі окрім національних та європейських вимог до каменів бортових (бордюрів) також вимоги радянського ГОСТу 6665-91 та відповідно ДСТУ Б В.2.7-237-2010 «Камені бетонні і залізобетонні бортові. Технічні умови» який вимагає замовник. Тобто ДСТУ Б EN 1340:2016, на підставі якого виробляється продукція ТОВ «Золотой Мандарин Квадра» є більш розширеним та оновленим ніж ДСТУ Б В.2.7-237-2010 «Камені бетонні і залізобетонні бортові. Технічні умови», відповідності якого вимагає Замовник, та містить в собі ту ж інформацію, але розширену, ніж ДСТУ Б В.2.7-237-2010. Враховуючи вищенаведене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни в тендерну документацію, додавши до вимог відповідності товару у п.9 Додатку №3 тендерної документації додаткові вимоги та викласти цей пункт в такій редакції: - Товар, який учасник планує постачати, повинен відповідати «ДСТУ БВ.2.7-145:2008 «Вироби бетонні тротуарні неармовані», ДСТУ Б EN1338:2016 «Брущатка бетонна», що обов’язково повинно бути підтверджено сертифікатом відповідності ДСТУ Б В.2.7-237-2010 «Камені бетонні і залізобетонні бортові. Технічні умови» або стандарту ДСТУ Б EN 1340:2016 «Бордюри бетонні. Вимоги.» Стосовно третього питання У п 3.11 Розділу 3 Додатку №2 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» та у п.10 Додатку №3 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, ІНШІ УМОВИ» тендерної документації закупівлі було зазначено, що: «Учасник повинен мати власну чи залучену лабораторію контролю якості бетону важкого, розчину цементно-піщаного. Для документального підтвердження наявності лабораторії учасник повинен надати скановану довідку в довільній формі про наявність лабораторії та копію свідоцтва про атестацію власної випробувальної лабораторії з додатками або копіями чинного договору залучення сторонньої лабораторії (копія свідоцтва про атестацію лабораторії з додатками надається також у випадку залучення сторонньої лабораторії)». Скаржник має договір на постачання з виробником бетонних виробів ТОВ «Золотой Мандарин Квадра». ТОВ «Золотой Мандарин Квадра» має власну атестовану лабораторію, але компетентність лабораторії ТОВ «Золотой Мандарин Квадра» підтверджено Сертифікатом відповідності технічного та лабораторного контролю з відповідними додатками про сферу відповідності/акредитації (додаток-додається). Вимога Замовника про підтвердження компетентності лабораторії саме документом - Свідоцтво про атестацію лабораторії є дискримінаційною, оскільки виробництво товару закупівлі проводиться Виробником і передбачає наявність саме у Виробника власної випробувальної лабораторії, учасники, які не є виробниками товару не повинні мати такі лабораторії. Просимо зобов’язати Замовника внести зміни в тендерну документацію і скасувати вимогу щодо підтвердження компетентності наявної лабораторії. Відповідно до пункту 28 Постанови Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей вказаних в Постанові. Статтею 22 Закону встановлено, що: 1. Тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав. 2. У тендерній документації зазначаються такі відомості: 1) інструкція з підготовки тендерних пропозицій; 2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Для об’єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 цього Закону; 3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону; 4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби); 5) кількість товару та місце його поставки; 6) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги; 7) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; 8) проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов; 9) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота). Замовник може передбачити можливість укладення одного договору про закупівлю з одним і тим самим учасником у разі визначення його переможцем за кількома лотами; 10) перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію. У разі застосування критерію оцінки вартість життєвого циклу, методика оцінки тендерних пропозицій повинна містити опис усіх складових вартісних елементів та перелік документів і інформації, які повинні надати учасники для підтвердження вартості складових елементів життєвого циклу. Замовник у разі необхідності дисконтування витрат життєвого циклу майбутніх періодів може використовувати поточну облікову ставку Національного банку України. Вартість життєвого циклу може рахуватися як сума всіх витрат життєвого циклу або сума всіх витрат життєвого циклу, поділена на розрахункову одиницю експлуатації предмета закупівлі; 11) строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій; 12) валюта, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції; 13) мова (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції; 14) кінцевий строк подання тендерних пропозицій; 15) розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати); 16) розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати); 17) прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками; 18) вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг; 19) опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. 3. Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тендерна документація може містити правила зазначення в договорі про закупівлю грошового еквівалента в національній чи іноземній валюті за офіційним курсом, установленим Національним банком України станом на дату проведення електронного аукціону. 4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. В статті 5 Закону передбачені принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників. 1. Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. 2. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. 3. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. 4. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. 5. Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника. Статтею 6 Господарського кодексу України зазначено, загальні принципи господарювання 1. Загальними принципами господарювання в Україні є: - забезпечення економічної багатоманітності та рівний захист державою усіх суб'єктів господарювання; - свобода підприємницької діяльності у межах, визначених законом; - вільний рух капіталів, товарів та послуг на території України; - обмеження державного регулювання економічних процесів у зв'язку з необхідністю забезпечення соціальної спрямованості економіки, добросовісної конкуренції у підприємництві, екологічного захисту населення, захисту прав споживачів та безпеки суспільства і держави; - захист національного товаровиробника. Вимога, що передбачена тендерній документації закупівлі порушують статті 5, 22, 23 Закону та пункти Постанови. Зазначені вимоги, порушують права Скаржника та особисті інтереси як учасника торгів і не дають можливості останньому прийняти участь у цих торгах, тому просимо зобов’язати Замовника зобов’язати Замовника торгів внести зміни у тендерну документацію по цій закупівлі згідно вищенаведеного обгрунтування. Такі дії Замовника порушують права і законні інтереси Скаржника, оскільки Скаржник як учасник торгів повністю відповідає пункту 47 Постанови та статтям 16, 17, 22 та 23 Закону. Враховуючи вищевикладене, тендерна документація по закупівлі не відповідає статям, 22, 23, Закону та така, що порушує принципи публічних закупівель, що передбачені статтею 5 Закону. Внаслідок порушення Замовником статей 5, 22 та 23 Закону були порушені права Скаржника на добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, що передбачено статтею 5 Закону та інші права передбачені Конституцією України і законодавством України. На підставі вищевикладеного, керуючись статтею 18 Закону та з урахуванням особливостей встановлених пунктами 55 – 67 Постанови ПРОСИМО: 1) Прийняти цю скаргу до розгляду. 2) Визнати факт порушення Замовником стосовно затвердження дискримінаційних вимог в тендерній документації по цій закупівлі. 3) Зобов’язати Замовника внести зміни в тендерну документацію: «- додавши до вимог відповідності товару у п.9 Додатку №3 тендерної документації додаткову вимогу та викласти цей пункт в такій редакції: - Товар, який учасник планує постачати, повинен відповідати «ДСТУ БВ.2.7-145:2008 «Вироби бетонні тротуарні неармовані», ДСТУ Б EN1338:2016 «Брущатка бетонна», що обов’язково повинно бути підтверджено сертифікатом відповідності ДСТУ Б В.2.7-237-2010 «Камені бетонні і залізобетонні бортові. Технічні умови» та стандарту ДСТУ Б EN 1340:2016 «Бордюри бетонні. Вимоги. - У п 3.11 Розділу 3 Додатку №2 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» та у п.10 Додатку №3 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, ІНШІ УМОВИ» тендерної документації прибрати (скасувати) вимогу щодо підтвердження компетентності наявної лабораторії. -Прибрати з п.1.3. Додатку 3 тендерної документації вимогу, що рифи повинні бути конусоподібними». Додатки: - Копія сертифікату відповідності з додатком Директор Кундзіч В.В.
Дата розгляду скарги: 22.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.08.2024 14:37
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.08.2024 17:56
Дата виконання рішення Замовником: 16.09.2024 14:21
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення АМКУ від 22.08.2024 № 14198-р/пк-пз щодо зобов’язання Замовника внести зміни до тендерної документації, відповідно до пункту 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості), замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів
Автор: ТОВ АЛЬЯНС БУДІВЕЛЬНИКІВ УКРАЇНИ, Тендерний відділ 0667001273 I.FENIK@ABU.KIEV.UA http://abu.kiev.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 766f703e6112425b8347dd46755b5d5e
Заголовок пункту скарги: На дискримінаційні вимоги в тендерній документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: У п.1.3 Додатку №3 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, ІНШІ УМОВИ» тендерної документації закупівлі було зазначено, що Тактильна плитка попереджувальна «шаблон увага» (Довжина – 300 мм, Ширина – 300 мм, Товщина – 60 мм, Клас бетону – В35, Колір- Яскраво жовтий) повинна мати Конусоподібні рифи (в одному рядку по горизонталі та вертикалі по 5 рифів)
Видалити з тендерної документації вимогу, що рифи повинн бути Конусоподібні.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 4836fd8375294da19122b19c5c11b769
Заголовок пункту скарги: На дискримінаційні вимоги в тендерній документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: У п.9 Додатку №3 ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, ІНШІ УМОВИ» тендерної документації було зазначено, що Товар, який учасник планує постачати, повинен відповідати у тому числі ДСТУ Б В.2.7-237-2010 «Камені бетонні і залізобетонні бортові. Технічні умови».
ДСТУ Б В.2.7-237-2010 «Камені бетонні і залізобетонні бортові. Технічні умови»., відповідність якому вимагає Замовник, є модифікованим та передрукованим радянським ГОСТом 6665-91 «Камни бетонные и железобетонные бортовые. Технические условия». Натомість - ДСТУ Б EN 1340:2016, відповідно якого виробляє свою продукцію Виробник (ТОВ «Золотой Мандарин Квадра») з яким Скаржник уклав договір на постачання такого товару є тотожнім розширеним варіантом європейського стандарту EN 1340:2003 «Бордюри бетонні. Вимоги і методи випробувань», який має в собі окрім національних та європейських вимог до каменів бортових (бордюрів) також вимоги радянського ГОСТу 6665-91 та відповідно ДСТУ Б В.2.7-237-2010 «Камені бетонні і залізобетонні бортові. Технічні умови» який вимагає Замовник.
Тобто ДСТУ Б EN 1340:2016, на підставі якого виробляється продукція ТОВ «Золотой Мандарин Квадра» є більш розширеним та оновленим ніж ДСТУ Б В.2.7-237-2010 «Камені бетонні і залізобетонні бортові. Технічні умови», відповідності якого вимагає Замовник та містить в собі ту ж інформацію, але розширену, ніж ДСТУ Б В.2.7-237-2010.
Скаржник має укладений договір на постачання з Виробником Каменів бортових БР 100.30.15 (вібропресований) та БР 100.20.8 (вібропресований) з - ТОВ «Золотой Мандарин Квадра».
Крім того, Виробник виробляє камені бортові БР 100.30.15 (вібропресований) та БР 100.20.8 (вібропресований) згідно ДСТУ Б EN 1340:2016 «Бордюри бетонні. Вимоги і методи випробувань».
Слід звернути увагу, що ДСТУ Б В.2.7-237-2010, відповідність якому вимагає Замовник, є модифікованим та передрукованим радянським ГОСТом 6665-91 «Камни бетонные и железобетонные бортовые. Технические условия». Натомість ДСТУ Б EN 1340:2016, відповідно якого виробляє свою продукцію ТОВ «Золотой Мандарин Квадра» є тотожнім розширеним варіантом європейського стандарту EN 1340:2003 «Бордюри бетонні. Вимоги і методи випробувань», який має в собі окрім національних та європейських вимог до каменів бортових (бордюрів) також вимоги радянського ГОСТу 6665-91 та відповідно ДСТУ Б В.2.7-237-2010 «Камені бетонні і залізобетонні бортові. Технічні умови» який вимагає замовник. Тобто ДСТУ Б EN 1340:2016, на підставі якого виробляється продукція ТОВ «Золотой Мандарин Квадра» є більш розширеним та оновленим ніж ДСТУ Б В.2.7-237-2010 «Камені бетонні і залізобетонні бортові. Технічні умови», відповідності якого вимагає Замовник, та містить в собі ту ж інформацію, але розширену, ніж ДСТУ Б В.2.7-237-2010.
Враховуючи вищенаведене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни в тендерну документацію, додавши до вимог відповідності товару у п.9 Додатку №3 тендерної документації додаткові вимоги та викласти цей пункт в такій редакції:
- Товар, який учасник планує постачати, повинен відповідати «ДСТУ БВ.2.7-145:2008 «Вироби бетонні тротуарні неармовані», ДСТУ Б EN1338:2016 «Брущатка бетонна», що обов’язково повинно бути підтверджено сертифікатом відповідності ДСТУ Б В.2.7-237-2010 «Камені бетонні і залізобетонні бортові. Технічні умови» або стандарту ДСТУ Б EN 1340:2016 «Бордюри бетонні. Вимоги.»
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 523c0bfb767a4815b98954c3c3262db2
Заголовок пункту скарги: На дискримінаційні вимоги в тендерній документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: У п 3.11 Розділу 3 Додатку №2 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» та у п.10 Додатку №3 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, ІНШІ УМОВИ» тендерної документації закупівлі було зазначено, що: «Учасник повинен мати власну чи залучену лабораторію контролю якості бетону важкого, розчину цементно-піщаного. Для документального підтвердження наявності лабораторії учасник повинен надати скановану довідку в довільній формі про наявність лабораторії та копію свідоцтва про атестацію власної випробувальної лабораторії з додатками або копіями чинного договору залучення сторонньої лабораторії (копія свідоцтва про атестацію лабораторії з додатками надається також у випадку залучення сторонньої лабораторії)».
Скаржник має договір на постачання з виробником бетонних виробів ТОВ «Золотой Мандарин Квадра». ТОВ «Золотой Мандарин Квадра» має власну атестовану лабораторію, але компетентність лабораторії ТОВ «Золотой Мандарин Квадра» підтверджено Сертифікатом відповідності технічного та лабораторного контролю з відповідними додатками про сферу відповідності/акредитації (додаток-додається).
Вимога Замовника про підтвердження компетентності лабораторії саме документом - Свідоцтво про атестацію лабораторії є дискримінаційною, оскільки виробництво товару закупівлі проводиться Виробником і передбачає наявність саме у Виробника власної випробувальної лабораторії, учасники, які не є виробниками товару не повинні мати такі лабораторії.
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни в тендерну документацію і скасувати вимогу щодо підтвердження компетентності наявної лабораторії.
Відповідно до пункту 28 Постанови Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей вказаних в Постанові.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації