• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з метрологічної повірки, калібрування, визначення метрологічних характеристик засобів вимірювальної техніки згідно коду ДК 021:2015 - 50410000-2 – Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів

Торги відмінено

1 100 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 500.00 UAH
Період оскарження: 07.08.2024 16:10 - 12.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Неправомірне прийняття рішення про відхилення тендерної пропозиції

Номер: d3e74faef4bb4a33b738e7bcf7c77c05
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-07-009763-a.b1
Назва: Неправомірне прийняття рішення про відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Оскарження рішення уповноваженої особи Комунального підприємства «Рівненська обласна клінічна лікарня імені Юрія Семенюка» Рівненської обласної ради про відхилення тендерної пропозиції ДП "
Дата розгляду скарги: 04.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.08.2024 16:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 06.09.2024 17:49
Дата виконання рішення Замовником: 19.09.2024 14:06
Коментар замовника щодо усунення порушень: виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України
Автор: ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛЬВІВСЬКИЙ НАУКОВО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР СТАНДАРТИЗАЦІЇ, МЕТРОЛОГІЇ ТА СЕРТИФІКАЦІЇ", Костишин Віктор Степанович 380983199889 vityaks@i.ua http://www.semesta.lviv.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e47b2febce474c9881797fb901b2c206
Заголовок пункту скарги: порушеня законодавства у сфері публічних закупівель
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до абзацу 10 пункту 28 Особливостей, тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
При цьому, згідно з останнім абзацом пункту 44 Особливостей відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці 10 пункту 28 Особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Інформуємо, що тендерна документація містить лише перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі (Додаток 4 до тендерної документації).
Натомість, тендерна документація не містить конкретного переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, оформленого як окремий додаток до тендерної документації.
Звертаємо увагу, що вимога, на яку посилається Замовник під час прийняття рішення про відхилення, а саме: п. 4 розділу Загальні вимоги до учасника Додатку 2 до тендерної документації «Учасник повинен документально підтвердити можливість надання послуг самостійно, без залучення субпідрядників/співвиконавців, згідно усього переліку обладнання (ЗВТ), наведеного в додатку 1 до тендерної документації» також не визначає форми цього «документального підтвердження».

Відтак, учасник ДП «Львівстандартметрологія» у складі своєї тендерної пропозиції документально підтвердив можливість надання послуг згідно з технічними вимогами, що визначені у Додатку 2 до тендерної документації (в тому числі і п. 4 розділу Загальні вимоги до учасника) шляхом подання Технічних вимог за підписом уповноваженої особи учасника (файл Технічні вимоги.pdf).
Однак, Замовник проігнорував дану інформацію та відхилив Скаржника, чим порушив норму останнього абзацу п. 44 Особливостей.
Крім того, слід зазначити, що згідно з вимогою п. 4 розділу Загальні вимоги до учасника Додатку 2 до тендерної документації Замовник посилається на «перелік обладнання (ЗВТ), наведеного в додатку 1 до тендерної документації». Інформуємо, що Додаток 1 до тендерної документації жодного переліку обладнання (ЗВТ) – не містить.
Разом з тим, згідно з пунктом 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщується у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дня до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації/або документів, подання яких передбачається тендерною пропозицією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагається замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікацій до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником предмета закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі, тощо.
Отже, якщо Замовник вважав надане Скаржником у складі тендерної пропозиції документальне підтвердження недостатнім – Замовник повинен був розмістити повідомлення вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Таким чином Замовник, приймаючи рішення про відхилення Скаржника, порушив також вимогу п. 43 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірну відміну замовником процедури закупівлі

Номер: d1de9a348ce64065a29734277820d516
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-07-009763-a.a2
Назва: Скарга на неправомірну відміну замовником процедури закупівлі
Скарга:
Оскарження рішення про скасування торгів оформлене протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 64 від 20.09.2024p.
Дата розгляду скарги: 08.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.10.2024 18:19
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.10.2024 10:08
Дата виконання рішення Замовником: 11.11.2024 17:34
Коментар замовника щодо усунення порушень: рішення АМКУ No 16523-р/пк-пз виконана.
Автор: ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛЬВІВСЬКИЙ НАУКОВО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР СТАНДАРТИЗАЦІЇ, МЕТРОЛОГІЇ ТА СЕРТИФІКАЦІЇ", Костишин Віктор Степанович 380983199889 vityaks@i.ua http://www.semesta.lviv.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ab40dadae2624dfd966099c944f40bd0
Заголовок пункту скарги: Замовником порушено порядок прийняття рішення про відміну торгів за підпунктом 2 пункту 50 Особливостей
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Стверджуємо, що Замовником порушено порядок прийняття рішення про відміну торгів за підпунктом 2 пункту 50 Особливостей, оскільки для законності такого рішення необхідно не лише заявити про нібито існування факту порушень, які впливають на порядок проведення процедури закупівлі, але і довести обставини, що вказані порушення не можуть бути усунуті іншим чином ніж прийняттям рішення про відміну закупівлі та такими, що не виникли внаслідок дій/бездіяльності замовника.
З приводу зазначеного слід наголосити, що описом встановлених порушень у Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 64 від 20.09.2024 р. вказано:
«-відповідно до абзацу 10 пункту 28 Особливостей, тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації. Натомість, тендерна документація не містить конкретного переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, оформленого як окремий додаток до тендерної документації.
-згідно з вимогою п. 4 розділу Загальні вимоги до Учасника додатку 2 до тендерної документації Замовник помилково посилається на додаток 1 замість додатку 2 до тендерної документації щодо переліку обладнання (ЗВТ)».
Наголошуємо, що тендерна документація насправді містить перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі з огляду на наступне. Як вже зазначалось, згідно абзацу 10 пункту 28 Особливостей, тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі.
Відповідно до статті 16 Закону Замовником установлено такі кваліфікаційні критерії:
1) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Спосіб документального підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям зазначений в Додатку 1 тендерної документації.
Додаток 1 Документації містить ІНФОРМАЦІЮ, ЩО ПІДТВЕРДЖУЄ ВІДПОВІДНІСТЬ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ ВИМОГАМ 1. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. 1.1. Учасник у складі тендерної пропозиції надає Довідку про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, не менше одного, згідно форми, поданої нижче. 1.2. Копію аналогічного (аналогічних) договору (договорів), з копією(ями) додатку(ів), додаткової(их) угод(и) при наявності, вказаного (вказаних) в довідці, з оригіналом (оригіналами) або належним чином завіреною копією (копіями) документу (документів) передбаченого умовами договору, що підтверджує його виконання. Аналогічним договором відповідно до умов цієї документації є договір, який підтверджує наявність в учасника досвіду щодо надання послуг з повірки та калібрування медичного обладнання. Додаток 2 Документації містить технічні вимоги на предмет закупівлі послуги з метрологічної повірки, калібрування, визначення метрологічних характеристик засобів вимірювальної техніки згідно коду ДК 021:2015 - 50410000-2 – Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів
Таким чином, Додаток 1 тендерної документації і є власне тим окремим додатком, який містить інформацію (пердбачену п. 28 Особливостей), і, очевидно містить конкретний перелік документів, що подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Відповідно до протоколу від 19.08.2024 № 36 підставою відхилення Пропозиції Скаржника було наступне: "Згідно з пунктом 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщується у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дня до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації або документів, подання яких передбачається тендерною пропозицією…».
Таким чином, замовником ПІДТВЕРДЖЕНО факт наявності у складі власної тендерної документації вимоги щодо інформації та документів, які має надати учасник. Рішенням від 04.09.2024 №14798-р/пк-пз Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Комунальне підприємство "РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ІМЕНІ ЮРІЯ СЕМЕНЮКА «РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» зазначено: «враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з підстав, наведених у протоколі від 19.08.2024 № 36». Наголошуємо, що жодна обставина мотивувальної частини на яку спирається Комісія у рішенні про неправомірне відхилення Замовником Скаржника не спирається на відсутність у складі тендерної документації окремого додатку, який містить інформацію, пердбачену п. 28 Особливостей. Водночас, як Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 36 від 19.08.2024 p. (про відхилення тендерної пропозиції ДП «Львівстандартметрологія» так і Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 38 від 20.08.2024р. (прийняття рішення про визначення переможцем ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ») замовник спростовує, що недоліки у документації розміщеній до процедури, виявив лише після прийняття рішення Комісією АМКУ, оскільки досліджував (згідно до протоколів) на відповідність саме вимогам, установленим у тендерній документації як документи пропозиції Скаржника, так і документи пропозиції ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ».
Взявши участь у процедурі закупівлі ДП «Львівстандартметрологія» мало обґрунтовану впевненість (сподівання) на укладення договору із замовником за результатом такої процедури та отримання майнових вигод від виконання договору (із поширенням аналогії також на учасника, який має всі підстави бути визначеним переможцем). Вважаємо, що у випадку, коли, поза розумним сумнівом, доведено, що конкретний учасник мав бути визначений переможцем процедури закупівлі, лише ухилення замовника від надання учаснику статусу переможця перешкоджає набуття цього статусу. Переконані, що лише сам факт визнання переможцем учасника процедури закупівлі після відхилення іншого учасника заперечує можливість подальшого застосування підпункту 2 пункту 50 Особливостей, оскільки нівелює дії Замовника як такі, що мали наміром вжиття невідкладних заходів щодо приведення у відповідність законодавству, добросовісного поновлення в правах потенційних переможців, шляхом відміни торгів. Натомість, зазначене дає підстави вважати, що Замовник навмисно підіграє одному з учасників, якого в силу об’єктивних обставин не вдалося визнати переможцем та укласти договір. Складається враження, що воля Замовника спрямована на проведення процедури закупівлі повторно та спрямована до мети надання можливості укладення договору про закупівлю з іншим учасником.
Постаново Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду по cправі № 910/13541/23 наголошено про наступне.
За своєю правовою природою рішення про визнання переможцем закупівлі є рішенням замовника про намір укласти договір з особою, яку замовник вважає переможцем, і це рішення може бути виконано шляхом укладення договору.
В учасника процедури закупівлі наявні законні підстави для очікування отримання доходу від виконання договору, який має бути укладено після визнання останнього переможцем процедури закупівлі.
З огляду на зазначене, з моменту визначення переможця закупівлі відміна процедури закупівлі, у порядку передбаченому ч. 1 ст. 32 Закону є неможливою.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)