-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з ремонту силового трансформатора Т-1 ПС-110/10 «Луцьк-104», силового трансформатора Т-2 ПС-110/10 «БПФ», силового трансформатора Т-1 ПС-110/10 «Луцьк-102», силового трансформатора Т-2 ПС-110/10 «Ковель»
Торги відмінено
4 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 20 000.00 UAH
Період оскарження:
23.06.2018 10:35 - 05.07.2018 00:00
Вимога
Без відповіді
Скарга на прийняття Замовником неправомірного рішення щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ "Український Центр Енергоремонт"
Номер:
8927c91a028c4e99affb38cd617181e5
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-06-23-000136-c.b1
Назва:
Скарга на прийняття Замовником неправомірного рішення щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ "Український Центр Енергоремонт"
Вимога:
До Антимонопольного комітету України
вул. Митрополита Василя Липківського, 45
м. Київ, 03035
Замовник, рішення якого оскаржується:
Приватне акціонерне товариство
«Волиньобленерго»
(Код ЄДРПОУ 00131512)
вул. Єршова, 4, м. Луцьк, Волинська область,
43023
тел./факс 0332787519
Суб’єкт оскарження:
ТОВ «Український Центр Енергоремонт»
(код ЄДРПОУ 33583465)
вул. Дорошенка, 19/85, м. Борислав, Львівська область, 82300
Е-mail: energoremont05@gmail.com
Тел.. (03244) 3-70-37
Інформація про закупівлю:
ID 3af4ca15a2a04f5186be38eee9ce112a
Ідентифікатор закупівлі:
UA-2018-06-23-000136-c
Предмет оскарження:
Протокол №251 від 17 липня 2018р.
засідання тендерного комітету Приватного акціонерного товариства «Волиньобленерго» про відхилення тендерної пропозиції учасника торгів ТОВ «Український Центр Енергоремонт»
СКАРГА
щодо рішення замовника торгів – Приватного акціонерного товариства «Волиньобленерго»
в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»
Товариство з обмеженою відповідальністю «Український Центр Енергоремонт» (далі – Суб’єкт оскарження) є учасником відкритих торгів на закупівлю наступних послуг: ДК 021:2015 50530000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки (Ремонт силового трансформатора Т-1 ПС-110/10 «Луцьк-104», силового трансформатора Т-2 ПС-110/10 «БПФ», силового трансформатора Т-1 ПС-110/10 «Луцьк-102», силового трансформатора Т-2 ПС-110/10 «Ковель»)., оголошених Приватним акціонерним товариством «Волиньобленерго» (далі – Замовник) 23 червня 2018р. Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2018-06-23-000136-c, кінцевий строк подачі пропозицій 09.07.2018р. 16 год. 00 хв.. Очікувана вартість закупівлі – 4 000 000,00 грн. (з ПДВ).
У вищезазначеній закупівлі взяло участь п’ять учасників, а саме: ТОВ «НМУ «Електропівденмонтаж», ТОВ «УКРТРАНСАЛЬЯНС», ПП «ЕЛЕКТРОЕНЕРГОРЕМОНТ», Виробничо-будівельна фірма «Потенціал» у формі товариства з обмеженою відповідальністю та ТОВ «Український Центр Енергоремонт».
За результатами аукціону 10.07.2018р. пропозиція Виробничо-будівельної фірми «Потенціал» у формі товариства з обмеженою відповідальністю запропонувало найнижчу ціну і відповідно пропозиція цього учасника була визнана електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною. 13.07.2018р. Замовником у електронній системі закупівель було опубліковано Протокол №249 засідання тендерного комітету від 12.07.2018р., яким тендерна пропозиція цього учасника була відхилена у зв’язку з її невідповідністю умовам тендерної документації.
Враховуючи вищезазначене, найбільш економічно вигідною пропозицією було визнано пропозицію учасника ТОВ «Український Центр Енергоремонт». Протягом періоду подання пропозицій, ТОВ «Український Центр Енергоремонт» подало свою тендерну пропозицію разом з усіма документами, що підтверджують відповідність кваліфікаційним вимогам та критеріям та які вимагалися тендерною документацією Замовника. Проте, 18.07.2018р. Замовником у електронній системі закупівель було опубліковано Протокол засідання тендерного комітету №251 від 17.07.2018р., яким тендерну пропозицію учасника ТОВ «Український Центр Енергоремонт» було відхилено під надуманими та необґрунтованими підставами, а саме:
Замовником зазначено, що в наданій учасником копії аналогічного договору з ТОВ «Компанія «ТРАНС ХОЛДИНГ» відсутні додатки №1,2,3,4,6 до договору, що є невід’ємними частинами цього договору. У складі пропозиції учасником на підтвердження виконання аналогічних робіт надано копію договору №11/11 від 16.11.2017р., укладеного з ТОВ «Компанія «ТРАНС ХОЛДИНГ». Відповідно до п.1.1.,1.2. Договору «1.1. Виконавець зобов’язується на власний ризик надати послуги по ремонту трансформаторів, а Замовник прийняти ці послуги та оплатити їх. 1.2. Найменування Послуг, що надаються Виконавцем, їх характер, термін виконання, ціна, гарантійні строки, інші умови узгоджуються Сторонами окремо і оформляються у вигляді Додатків до цього Договору». Враховуючи вищезазначене, Договір укладений на надання декількох послуг, предмет договору в кожному конкретному випадку встановлюється у вигляді додатку до договору. Учасником разом з договором надано Додаток №5, в якому чітко зазначено найменування послуги, тобто предмет договору, в цьому конкретному випадку. До того ж в складі пропозиції учасника міститься акт наданих послуг по зазначеному додатку до договору. Надані учасником документи підтверджують виконання ним аналогічних робіт. Відхилення із зазначеної підстави вважаємо неправомірним та необґрунтованим, так як ненадання інших додатків до договору, які містять перелік інших наданих послуг в рамках правовідносин з конкретним контрагентом учасника, жодним чином не впливає на зміст тендерної пропозиції.
Замовником зазначено, що в наданій учасником копії аналогічного договору з ТОВ «ВП «Пневматик» відсутній додаток №1 до договору, що є невід’ємною частиною цього договору. У складі пропозиції учасником на підтвердження виконання аналогічних робіт надано копію договору №11від 08.09.2016р., укладеного з ТОВ «ВП «Пневматик». Відповідно до п.1.1 зазначеного Договору 1.1. «Виконавець зобов’язується надати Замовникові послуги з капітального ремонту трансформатора типу ТРДЦН-63000/110, а Замовник – прийняти і оплатити такі послуги». Отже в самому тексті договору чітко зазначено предмет договору, що дає можливість встановити наявність досвіду виконання робіт чи надання послуг передбачених договором. Відповідно до п.3.1 зазначеного Договору «Ціна договору згідно з кошторисом (Додаток 1), що є невід’ємною частиною цього договору, становить …». Отже в додатку міститься лише розрахунок ціни договору, сама ціна чітко зазначена у п.3.1 Договору. В складі пропозиції учасника міститься також акти виконаних робіт по зазначеному договору. Надані учасником документи в повній мірі підтверджують виконання ним аналогічних робіт. Відхилення із зазначеної підстави вважаємо неправомірним та необґрунтованим, так як ненадання інших Додатку 1 (Кошторису) до договору, який містить механізм розрахунку вартості робіт по договору, жодним чином не впливає на зміст тендерної пропозиції.
Замовником зазначено, що у тендерній пропозиції учасника відсутні копії посвідчень про перевірку знань членів комісії (Ковтун І.В., Круглій Ю.Є). Відповідно до положень п.п. 2 абз.3 Додатку 1 до Тендерної документації Замовником вимагалося надання копій протоколів перевірки знань (за 2017 або 2018 рік) - членів комісії з перевірки знань та працівників які будуть залучатись для надання послуг; копії посвідчень про перевірку знань з питань охорони праці, пожежної безпеки та технічної експлуатації. Учасником у складі пропозиції було надано, як і вимагалося копії протоколів перевірки знань за 2017 та 2018рр. членів комісії з перевірки знань та працівників які будуть залучатись для надання послуг. Замовником згідно Тендерної документації не вимагалося надання копій посвідчень членів комісії з перевірки знань. Якщо після вимоги надання протоколів перевірки знань було чітко вказано щодо кого вони повинні бути складені, то після вимоги про надання посвідчень не було зазначено кому вони повинні бути видані. Оскільки Замовником не було чітко вказано зазначену обставину, учасником були надані у складі тендерної пропозиції виключно посвідчення працівників, які будуть залучені до надання послуг згідно з предметом закупівлі.
Замовником зазначено, що відповідно до вимог Додатку 4 Тендерної документації учасник завантажив файл з назвою «проект договору», однак Додаток 1 до договору не включає всього переліку послуг, які необхідно надати при проведенні капітального ремонту силових трансформаторів, передбаченого технічним завданням, а також Додаток 3 до договору не містить інформації про календарний графік надання послуг. Відповідно до примітки, яка зазначена на останній сторінці Проекту договору (Додаток №4 до Тендерної документації), «Увага!!! В проекті договору Учасникам необхідно заповнити всі пункти договору, окрім загальної вартості договору». Учасником ТОВ «Український Центр Енергоремонт» у складі пропозиції подано підписаний та скріплений учасником проект договору в редакції, вміщеній Замовником до Тендерної документації. Всі пункти договору, окрім загальної вартості учасником заповнено. Оскільки до проекту договору Замовником надано додатки «Додаток №1 Перелік послуг, відповідно до технічного завдання, які необхідно надати при проведені капітального ремонту силових трансформаторів», «Додаток №2 Договірна ціна», «Додаток №3 Календарний графік надання послуг з ремонту силових трансформаторів», які не містять жодних пунктів, жодних таблиць, які можна заповнити, а містять лише найменування додатка, учасник скріпив підписом та печаткою зазначені додатки у варіанті, наданому Замовником. Щодо зауваження про не включення переліку послуг, варто зазначити, що у складі тендерної пропозиції учасника міститься файл з назвою «Технічна специфікація», в якій міститься повний перелік послуг та строк надання послуг згідно з Технічним завданням (Додаток 3 до Тендерної документації). Зазначений документ скріплений підписом уповноваженої особи та печаткою учасника, а отже засвідчує згоду виконати весь перелік послуг у встановлений Замовником строк. Дивним видається той факт, що при наявності зауважень до складення Додатку №1 та №3 до проекту договору, у Замовника відсутні зауваження до поданого Додатку №2 до проекту договору, хоча всі додатки були надані Замовником у складі тендерної документації без жодних пунктів, таблиць, лише з назвою додатка.
Також Замовником зазначено, що надані документи не відповідають вимогам зазначеним в тендерній документації, так як відповідно до неї всі копії документів надані учасником у складі пропозиції мають бути засвідчені підписом уповноваженої особи та печаткою. Однак учасник надав копії документів, які не містять прізвища, ініціалів, та посади уповноваженої особи учасника. Однак Замовником не зазначено, в яких саме документах було виявлено помилки, що свідчить про необґрунтованість Замовника при оцінці пропозиції учасника. Також в протоколі не міститься даних про можливе віднесення зазначених несуттєвих недоліків до формальних помилок, що також свідчить про упередженість Замовника під час розгляду тендерної пропозиції.
На нашу думку Замовником було не належним чином розглянуто та проаналізовано тендерну пропозицію учасника ТОВ «Український Центр Енергоремонт» в результаті чого було прийнято неправомірне рішення про відхилення тендерної пропозиції цього учасника .
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» Закупівлі здійснюються за такими принципами:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія та ефективність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників;
- об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
В даному випадку під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Український Центр Енергоремонт» Замовником були порушені вищезазначені принципи здійснення публічних закупівель.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно оцінив тендерну пропозицію ТОВ «Український Центр Енергоремонт» зазначивши цілком надумані та необ’єктивні підстави відхилення цього учасника.
Порушення прав суб’єкта оскарження, внаслідок прийняття оскаржуваного рішення Замовником, обґрунтовується тим фактом, що Суб’єкт оскарження є Учасником відповідної процедури закупівлі та претендує на визнання його пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому.
Відповідно до ч. 3 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав та законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює постійно діючу адміністративну колегію (колегії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Рішення постійно діючої адміністративної колегії (колегій) приймаються від імені Антимонопольного комітету України.
Відповідно до ч. 9 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право: прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
При розгляді скарги вважаємо необхідним звернути Вашу увагу на те, що порушення чинного законодавства в сфері публічних закупівель з боку Приватного акціонерного товариства «Волиньобленерго» носять систематичний характер. Особливо помітними та явними вони є по відношенню до ТОВ «Український Центр Енергоремонт». Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, замовником Публічним акціонерним товариством «Волиньобленерго» було оголошено закупівлю ID UA-2018-04-03-000912-c. Предметом закупівлі бцли послуги з ремонту тих самих силових трансформаторів. Період подачі пропозицій до 08.06.2018р. 16 год. 00 хв. Аукціони відбулися 11.06.2018р. У торгах взяли участь три учасника Виробничо-будівельна фірма "Потенціал" у формі товариства з обмеженою відповідальністю, Приватне підприємство "ЕЛЕКТРОЕНЕРГОРЕМОНТ" та ТОВ «Український Центр Енергоремонт». За результатами аукціонів по двох лотах найбільш економічно вигідною стала пропозиція нашого підприємства ТОВ «Український Центр Енергооремонт». Нашим підприємством ретельно готували документи до цього тендеру і тому ми розраховували на отримання цього замовлення та відповідно на отримання коштів за виконані роботи. Незважаючи на все це, 21.06.2018 року Замовник відмінив закупівлю у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель, а саме у зв’язку з порушенням строку розгляду тендерної пропозиції, яка результатом аукціону визнана найбільш економічно вигідною, передбаченого ч.4 ст.28 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме порушення строку у п’ять днів. При цьому, Замовник не обґрунтував, не надав пояснень та документально не підтвердив, які саме обставини спричинили таке порушення і призвели до відміни торгів. На нашу думку, зазначені дії замовника є невиконанням тендерним комітетом свої прямих обов’язків та недбалістю. Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, усунення «не своїх» учасників шляхом прийняття неправомірних рішень про відміну торгів, а тому порушують статтю 3 Закону, якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, керуючись положеннями ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти цю скаргу до розгляду як належно оформлену відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
2. Прийняти рішення про встановлення порушення процедури закупівлі ДК 021:2015 50530000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки (Ремонт силового трансформатора Т-1 ПС-110/10 «Луцьк-104», силового трансформатора Т-2 ПС-110/10 «БПФ», силового трансформатора Т-1 ПС-110/10 «Луцьк-102», силового трансформатора Т-2 ПС-110/10 «Ковель»), оголошеної Приватним акціонерним товариством «Волиньобенерго» (Ідентифікатор закупівлі: UA-2018-06-23-000136-c) в частині прийняття Замовником 17.07.2018р. рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Український Центр Енергоремонт»;
3. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Український Центр Енергоремонт», зазначене у Протоколі №251 від 17 липня 2018р. засідання тендерного комітету;
4. Зобов’язати Замовника належним чином розглянути пропозицію та визнати переможцем відкритих торгів ТОВ «Український Центр Енергоремонт».
ДОДАТКИ:
1. Доказ оплати за подання скарги з відміткою про зарахування коштів до державного бюджету.
2. Копія Протоколу №251 від 17 липня 2018р. засідання тендерного комітету.
3. Копія Договору №11/11 від 16.11.2017р.
4. Копія Договору №11 від 08.09.2016р.
5. Тендерна документація.
6. Копії посвідчень працівників, які будуть залучені до надання послуг
7. Копія «Проекту договору», який міститься у складі тендерної пропозиції.
8. Копія «Технічної специфікації», яка міститься у складі тендерної пропозиції.
23.07.2018р.
Директор
ТОВ «Український Центр Енергоремонт» І.В. Ковтун
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 23.07.2018 19:19
- Доказ оплати за подання скарги 23.07.2018 19:19
- Протокол відхилення 23.07.2018 19:19
- Договір1 23.07.2018 19:19
- Договір 2 23.07.2018 19:19
- Технічна специфікація 23.07.2018 19:20
- Проект договору 23.07.2018 19:20
- Посвідчення 1 23.07.2018 19:20
- Посвідчення 2 23.07.2018 19:20
- Тендерна документація 23.07.2018 19:20
Дата подачі:
23.07.2018 19:20