• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Здійснення підготовчого етапу до комплексного плану просторового розвитку території з формування завдання на розроблення комплексного плану просторового розвитку території Ковалівської сільської територіальної громади Білоцерківського району Київської області , створення картографічної основи ( масштабу 1:10000 на територію Ковалівської територіальної громади та масштабу 1:2000 на територію населених пунктів Ковалівської територіальної громади) для розроблення містобудівної документації -комплексного плану просторового розвитку Ковалівської сільської територіальної громади (ДК 021:2015: 71410000-5 Послуги у сфері містобудування)

Торги відмінено

6 800 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 34 000.00 UAH
Період оскарження: 07.08.2024 14:21 - 05.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга, що стосується тендерної документації у закупівлі UA-2024-08-07-006995-a, стосовно порушення процедури закупівлі – встановлення Замовником в Тендерній документації дискримінаційних вимог до потенційних Учасників

Номер: 072f688e55364d21a05487284b81af81
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-07-006995-a.c2
Назва: Скарга, що стосується тендерної документації у закупівлі UA-2024-08-07-006995-a, стосовно порушення процедури закупівлі – встановлення Замовником в Тендерній документації дискримінаційних вимог до потенційних Учасників
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 10.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.09.2024 17:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 13.09.2024 15:28
Дата виконання рішення Замовником: 18.09.2024 15:03
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до резолютивної частини рішення Комісії Антимонопольного комітету України, Ковалівською сільською радою, буде внесено зміни до ТД.
Автор: КОНСОРЦІУМ "ЗЕМЛЕВПОРЯДНИЙ СОЮЗ", Олег Гайворонський +380670101550 zu.zakupki@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4cde54faefc44ee7be8468104790d39c
Заголовок пункту скарги: №1. Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Невиконання рішення органу оскарження
Тип порушення: Невиконання рішення органу оскарження
Опис суті пункту скарги: №1. Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
За результатами ознайомлення Скаржником із Тендерною документацією, а саме із Розділом 1 Додатку №2 до Тендерної документації, встановлено наявність дискримінаційних вимог до потенційних учасників закупівлі, зокрема Скаржника, а саме: «Для участі в процедурі закупівлі, для виконання робіт/послуг Учасник повинен мати в користуванні:
- цифрову кадрову або скануючу аерокамеру – не менше однієї (згідно вимог інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5 000 - 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98), таблиця 14)»
Відповідно до п.1 Рішення № 14183-р/пк-пз від 22.08.2024 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за результатами розгляду скарги КОНСОРЦІУМУ "ЗЕМЛЕВПОРЯДНИЙ СОЮЗ" (код ЄДРПОУ: 44319519) від 09 серпня 2024 № UA-2024-08-07-006995-a.a1 щодо порушення Замовником було встановлено, що згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовником 15.08.2024 було внесено зміни до Документації та викладено в новій редакції, зокрема: Додаток 2 Документації містить перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону:
1) Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій:
Для участі в процедурі закупівлі, для виконання робіт/послуг Учасник повинен мати в користуванні:
- цифрову кадрову або скануючу аерокамеру – не менше однієї (згідно вимог інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5 000 - 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98), таблиця 14).
Слід зазначити, що Інструкцією з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98), затвердженою наказом Головного управління геодезії, картографії та кадастру при Кабінеті Міністрів України від 09.04.1998 № 56 "Про затвердження Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98)", не передбачено необхідності наявності у суб'єктів господарювання саме цифрової кадрової або скануючої аерокамери.
Враховуючи викладене, Замовник не обгрунтував та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначеної вимоги Документації у наведеній редакції.
За таких умов, участь у Процедурі закупівлі зможуть взяти лише ті суб'єкти господарювання, у яких є в користуванні цифрова кадрова або скануюча аерокамера – не менше однієї, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, зокрема, Скаржника.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель постановила зобов’язати Замовника, Ковалівську сільську раду, усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.

На виконання Рішення № 14183-р/пк-пз від 22.08.2024 (Додаток 3) Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за результатами розгляду скарги КОНСОРЦІУМУ "ЗЕМЛЕВПОРЯДНИЙ СОЮЗ" (код ЄДРПОУ: 44319519) від 09 серпня 2024 № UA-2024-08-07-006995-a.a1 Замовником, Замовником 29.08.2024 було внесено зміни до Документації та, зокрема, викладено в новій редакції Додаток 2 до Тендерної Документації, а саме: п.1 п.3.
Звертаємо увагу Комісії на факт невиконання Уповноваженою особою Замовника Рішення Комісії № 14183-р/пк-пз від 22.08.2024, зокрема, Замовник не усунув порушення процедури закупівлі попри наявність прямого припису усунути дискримінаційні вимоги до Учасників процедури закупівлі, а саме: «Для участі в процедурі закупівлі, для виконання робіт/послуг Учасник повинен мати в користуванні:
- цифрову кадрову або скануючу аерокамеру – не менше однієї (згідно вимог інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5 000 - 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98), таблиця 14).»

Скаржник вважає Замовника вимогу щодо необхідності такого обладнання, як «цифрова кадрову або скануюча аерокамера – не менше однієї (згідно вимог інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5 000 - 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98), таблиця 14» є дискримінаційною, необґрунтованою та надлишковою з огляду на наступне.
Встановлення Замовником у Тендерній документації вимоги щодо наявності цифрової кадрової аерофотокамери або скануючої аерофотокамери є дискримінаційною по відношенню до учасників, які здійснюють надання послуг за Предметом закупівлі за допомогою безпілотних повітряних суден до 20 кг, обладнаних неметричною аерофотокамерою (саме такі безпілотні повітряні судна використовує для робіт наша компанія – докази додаємо). Вважаємо необхідним внести зміни до Тендерної документації, шляхом включення до неї можливості застосування «літального апарату, оснащеного двочастотним GPS/GNSS-приймачем, цифровою фотокамерою з повнокадровою матрицею». Вказане обґрунтовуємо наступним.

Відповідно до Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» та пункту 1 підпункту 3 пункту 4 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України «Деякі питання діяльності центральних органів виконавчої влади» від 17 лютого 2021 року №124 у Міністерстві аграрної політики та продовольства України наразі проходить затвердження «Порядок топографічної зйомки у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500», в якому зазначається, що для виконання аерозйомки можуть використовуватися як пілотовані повітряні судна, так і безпілотні повітряні судна, на борту який встановлено аерознімальне обладнання.
Використання таких повітряних суден для аерозйомки здійснюється відповідно Повітряного кодексу України, Авіаційних правил України та інших нормативно-правових актів України у галузі цивільної та державної авіації, що регламентують умови виконання авіаційних робіт. При цьому зазначається, що суб’єкт господарювання, який здійснює аерозйомку, повинен мати право на використання повітряного судна на праві власності чи інших законних підставах (договір надання послуг, договір оренди повітряного судна тощо), самостійно або із залученням субпідрядних організацій (співвиконавців).
При виконанні аерозйомки за допомогою безпілотних повітряних суден до 20 кг, обладнаних неметричною аерофотокамерою (саме такі безпілотні повітряні судна використовує для робіт наша компанія), для неметричної камери, відповідно до вимог Порядку, нами обов’язково виконується самокалібрування за допомогою спеціалізованого фотограмметричного програмного забезпечення, в якому визначаються початкові та оптимізовані (отримані в результаті самокалібрування) параметри неметричної аерофотокамери, а саме: розмір пікселя матриці, розмір сенсора, F – фокусна відстань об’єктиву камери; C0x, C0y – координати розміщення головної точки в системі координат неметричної аерофотокамери; R1, R2, R3 – значення коефіцієнтів степеневого полінома радіальної дисторсії; T1, T2 – значення коефіцієнтів тангенціальної дисторсії, при цьому фокусна відстань об’єктиву неметричної аерофотокамери підбирається таким чином, щоб перепад висот на місцевості (в тому числі з урахуванням висоти будівель) в межах одного об’єкту аерозйомки не перевищував 7% від висоти аерофотозйомки.
Саме це на сьогодні робить можливим виконувати аерозйомку за допомогою безпілотних повітряних суден вагою до 20 кг, обладнаних неметричною аерофотокамерою, такої якості, яка б не поступалася, а за ступенем деталізації, за рахунок малої висоти польоту та низької швидкості польоту безпілотних повітряних суден, перевищувати аерозйомку, яка робиться за допомогою пілотованих повітряних суден, обладнаних метричною камерою. Це підтверджується як нашим власним досвідом, досвідом українських компаній розробників та експлуатантів безпілотних літальних апаратів вагою до 20 кг, так і загальносвітовою тенденцією.
Ступінь деталізації цифрової камери, яка використовується на БПЛА Скаржника значно перевершує вимоги до деталізації аерофотокамери, встановлених Замовником у Тендерній документації виходячи з наступнного: відповідно до підпункту «3.3.1» пункту 3.3. Технічного завдання (Додаток 4 до Тендерної документації) геометрична роздільна здатність знімків (оригінальний розмір пікселя на місцевості) – 0,15 м/піксель, або краще», в той час як БПЛА Скаржника обладнано повноформатною камерою SONY A7RM2 42 MP з максимальною оптичною роздільною здатністю 0,5 см/піксель, що в багато раз перевищує вимоги Замовника та підтверджується інформацією від виробника БПЛА (Довідка №233/09-21 від 20.09.2021 року від ТОВ «Абрис ПТ» надається разом із Скаргою).
Таким чином, включення до Тендерної документації положень про можливість застосування потенційними учасниками при наданні послуг окрім аерофотокамер із зазначеними Замовником характеристиками, також «- цифрову кадрову або скануючу аерокамеру – не менше однієї (згідно вимог інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5 000 - 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98), таблиця 14», усуне дискримінаційність вимог Тендерної документації та значно розширить коло потенційних учасників Закупівлі.
Таким чином, через встановлення Замовником дискримінації вимоги прийняти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають цифрову аерокамеру - не менше 1 одиниці, що порушує право Скаржника на участь у закупівлі.
У зв’язку із наведеним просимо Комісію розглянути питання про зобов’язання Замовника внести зміни до Тендерної документації з метою надання можливості участі у закупівлі учасника, зокрема Скаржнику, які використовують БПЛА, оснащеного двочастотним GPS/GNSS-приймачем, цифровою фотокамерою з повнокадровою матрицею.
Звертаємо увагу Комісії, що вищенаведена умова вже була предметом оскарження Скаржником в попередній аналогічній закупівлі саме цього замовника (UA-2024-05-29-007879-a), і Комісією раніше було винесено рішення стосовно дискримінаційності саме даної умови (Рішення Комісії від 17.06.2024 № 10453.pdf), яке, по суті, ігнорується Замовником.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга, що стосується тендерної документації у закупівлі UA-2024-08-07-006995-a, стосовно порушення процедури закупівлі – встановлення Замовником в Тендерній документації дискримінаційних вимог до потенційних Учасників

Номер: 89de02e8de464f5884de91d1f9978afe
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-07-006995-a.a1
Назва: Скарга, що стосується тендерної документації у закупівлі UA-2024-08-07-006995-a, стосовно порушення процедури закупівлі – встановлення Замовником в Тендерній документації дискримінаційних вимог до потенційних Учасників
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 22.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.08.2024 18:09
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.08.2024 11:07
Дата виконання рішення Замовником: 29.08.2024 13:44
Коментар замовника щодо усунення порушень: «Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 22.08.2024р № 14183-р/пк-пз, прийнято рішення внесення змін до Тендерної документації за предметом: «Здійснення підготовчого етапу до комплексного плану просторового розвитку території з формування завдання на розроблення комплексного плану просторового розвитку території Ковалівської сільської територіальної громади Білоцерківського району Київської області , створення картографічної основи ( масштабу 1:10000 на територію Ковалівської територіальної громади та масштабу 1:2000 на територію населених пунктів Ковалівської територіальної громади) для розроблення містобудівної документації -комплексного плану просторового розвитку Ковалівської сільської територіальної громади» (ДК 021:2015: 71410000-5 Послуги у сфері містобудування)» за ідентифікатором закупівлі UA-2024-08-07-006995-a.
Автор: КОНСОРЦІУМ "ЗЕМЛЕВПОРЯДНИЙ СОЮЗ", Олег Гайворонський +380670101550 zu.zakupki@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a8ec70e937604b9a887922e5b43cc264
Заголовок пункту скарги: Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: За результатами ознайомлення Скаржником із Тендерною документацією, а саме із Розділом 1 Додатку №2 до Тендерної документації, встановлено наявність дискримінаційних вимог до потенційних учасників закупівлі, зокрема Скаржника, а саме: «Для участі в процедурі закупівлі, для виконання робіт/послуг Учасник повинен мати в користуванні:
...
- цифрова аерокамера - не менше 1 одиниці;...»

Скаржник вважає Замовника вимогу щодо необхідності такого обладнання, як цифрова аерокамера - не менше 1 одиниці дискримінаційною, необґрунтованою та надлишковою з огляду на наступне.

Встановлення Замовником у Тендерній документації вимоги щодо наявності цифрової кадрової аерофотокамери або скануючої аерофотокамери є дискримінаційною по відношенню до учасників, які здійснюють надання послуг за Предметом закупівлі за допомогою безпілотних повітряних суден до 20 кг, обладнаних неметричною аерофотокамерою (саме такі безпілотні повітряні судна використовує для робіт наша компанія – докази додаємо). Вважаємо необхідним внести зміни до Тендерної документації, шляхом включення до неї можливості застосування «літального апарату, оснащеного двочастотним GPS/GNSS-приймачем, цифровою фотокамерою з повнокадровою матрицею». Вказане обґрунтовуємо наступним.

Відповідно до Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» та пункту 1 підпункту 3 пункту 4 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України «Деякі питання діяльності центральних органів виконавчої влади» від 17 лютого 2021 року №124 у Міністерстві аграрної політики та продовольства України наразі проходить затвердження «Порядок топографічної зйомки у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500», в якому зазначається, що для виконання аерозйомки можуть використовуватися як пілотовані повітряні судна, так і безпілотні повітряні судна, на борту який встановлено аерознімальне обладнання.
Використання таких повітряних суден для аерозйомки здійснюється відповідно Повітряного кодексу України, Авіаційних правил України та інших нормативно-правових актів України у галузі цивільної та державної авіації, що регламентують умови виконання авіаційних робіт. При цьому зазначається, що суб’єкт господарювання, який здійснює аерозйомку, повинен мати право на використання повітряного судна на праві власності чи інших законних підставах (договір надання послуг, договір оренди повітряного судна тощо), самостійно або із залученням субпідрядних організацій (співвиконавців).
При виконанні аерозйомки за допомогою безпілотних повітряних суден до 20 кг, обладнаних неметричною аерофотокамерою (саме такі безпілотні повітряні судна використовує для робіт наша компанія), для неметричної камери, відповідно до вимог Порядку, нами обов’язково виконується самокалібрування за допомогою спеціалізованого фотограмметричного програмного забезпечення, в якому визначаються початкові та оптимізовані (отримані в результаті самокалібрування) параметри неметричної аерофотокамери, а саме: розмір пікселя матриці, розмір сенсора, F – фокусна відстань об’єктиву камери; C0x, C0y – координати розміщення головної точки в системі координат неметричної аерофотокамери; R1, R2, R3 – значення коефіцієнтів степеневого полінома радіальної дисторсії; T1, T2 – значення коефіцієнтів тангенціальної дисторсії, при цьому фокусна відстань об’єктиву неметричної аерофотокамери підбирається таким чином, щоб перепад висот на місцевості (в тому числі з урахуванням висоти будівель) в межах одного об’єкту аерозйомки не перевищував 7% від висоти аерофотозйомки.
Саме це на сьогодні робить можливим виконувати аерозйомку за допомогою безпілотних повітряних суден вагою до 20 кг, обладнаних неметричною аерофотокамерою, такої якості, яка б не поступалася, а за ступенем деталізації, за рахунок малої висоти польоту та низької швидкості польоту безпілотних повітряних суден, перевищувати аерозйомку, яка робиться за допомогою пілотованих повітряних суден, обладнаних метричною камерою. Це підтверджується як нашим власним досвідом, досвідом українських компаній розробників та експлуатантів безпілотних літальних апаратів вагою до 20 кг, так і загальносвітовою тенденцією.
Ступінь деталізації цифрової камери, яка використовується на БПЛА Скаржника значно перевершує вимоги до деталізації аерофотокамери, встановлених Замовником у Тендерній документації виходячи з наступнного: відповідно до підпункту «3.3.1» пункту 3.3. Технічного завдання (Додаток 4 до Тендерної документації) геометрична роздільна здатність знімків (оригінальний розмір пікселя на місцевості) – 0,15 м/піксель, або краще», в той час як БПЛА Скаржника обладнано повноформатною камерою SONY A7RM2 42 MP з максимальною оптичною роздільною здатністю 0,5 см/піксель, що в багато раз перевищує вимоги Замовника та підтверджується інформацією від виробника БПЛА (Довідка №233/09-21 від 20.09.2021 року від ТОВ «Абрис ПТ» надається разом із Скаргою).
Таким чином, включення до Тендерної документації положень про можливість застосування потенційними учасниками при наданні послуг окрім аерофотокамер із зазначеними Замовником характеристиками, також «БПЛА, оснащеного двочастотним GPS/GNSS-приймачем, цифровою фотокамерою з повнокадровою матрицею», усуне дискримінаційність вимог Тендерної документації та значно розширить коло потенційних учасників Закупівлі.
Таким чином, через встановлення Замовником дискримінації вимоги прийняти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають цифрову аерокамеру - не менше 1 одиниці, що порушує право Скаржника на участь у закупівлі.
У зв’язку із наведеним просимо Комісію розглянути питання про зобов’язання Замовника внести зміни до Тендерної документації з метою надання можливості участі у закупівлі учасника, зокрема Скаржнику, які використовують БПЛА, оснащеного двочастотним GPS/GNSS-приймачем, цифровою фотокамерою з повнокадровою матрицею.

Звертаємо увагу Комісії, що вищенаведена умова вже була предметом оскарження Скаржником в попередній аналогічній закупівлі саме цього замовника (UA-2024-05-29-007879-a), і Комісією раніше було винесено рішення стосовно дискримінаційності саме даної умови (Рішення Комісії від 17.06.2024 № 10453.pdf), яке, по суті, ігнорується Замовником.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 8c9a5d10656a4a80a6231177915ca027
Заголовок пункту скарги: Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: За результатами ознайомлення Скаржником із Тендерною документацією, а саме із пунктом 1 Додатку №2 до Тендерної документації, встановлено наявність дискримінаційних вимог до потенційних учасників закупівлі, зокрема Скаржника, а саме: «Для участі в процедурі закупівлі, для виконання робіт/послуг Учасник повинен мати в користуванні:
...
- далекомірний сканер (лазерний лідар) - не менше 1 одиниці;
...»
Обсяг послуг за закупівлею складає Здійснення підготовчого етапу до комплексного плану просторового розвитку території, а також створення картографічної основи ( масштабу 1:10000 на територію Ковалівської територіальної громади та масштабу 1:2000 на територію населених пунктів Ковалівської територіальної громади), тому Скаржнику не зрозуміло доцільність та обґрунтованість вимоги Замовника щодо залучення потенційними учасниками до надання послуг далекомірного сканеру (лазерного лідару) - не менше 1 одиниці.
Зауважимо, що виконання вказаного обсягу послуг регулюється профільними нормативно-правовими актами, які передбачають вимоги до матеріально-технічного забезпечення виконавців послуг, зокрема Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», Законом України «Про архітектурну діяльність», Законом України «Про землеустрій», Законом України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», Земельним Кодексом України, Закону України «Про землеустрій», Закону України «Про Державний земельний кадастр», Постанови Кабінету Міністрів України від 01.09.2021 №926, Постанови Кабінету Міністрів України від 17 листопада 2004 р. № 1553 «Про затвердження Положення про Державний фонд документації із землеустрою та оцінки земель», ДБН Б.1.1-14:2021 «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні», Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт» №65 від 11.02.2014 року та ін.
Так, відповідно до Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт» №65 від 11.02.2014 року, в Розділі II «Вимоги до технічного забезпечення виконавців робіт» регламентовано наступне:
«2.1. Виконавець робіт повинен мати на праві власності чи інших законних підставах такі засоби обчислювальної та інформаційної техніки, технічні засоби, необхідні для виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт:
• супутникові геодезичні ГНСС-приймачі, високоточні і точні електронні тахеометри, теодоліти та нівеліри, гравіметри, комп’ютери та відповідне ліцензоване програмне забезпечення для виконання робіт зі створення Державної геодезичної мережі, геодезичних мереж згущення, геодезичних мереж спеціального призначення, інженерно-геодезичних вишукувань;
• цифрові аерокамери, аерофотоапарати, прилади для обробки аерофільмів та друку фотографій, сканери високої роздільної здатності, аналітичні та цифрові фотограмметричні прилади, точні та технічної точності тахеометри (електронні), теодоліти та нівеліри, комп’ютери та відповідне ліцензоване програмне забезпечення для виконання аерофототопографічних робіт, топографічних зйомок, кадастрових зйомок, топографічних робіт для забезпечення основи різних кадастрів;
• сканери високої роздільної здатності, обладнання для підготовки карт до видання, комп’ютери та спеціалізоване ліцензоване програмне забезпечення (геоінформаційні системи, система управління банком даних тощо) для виконання робіт зі створення (укладання, поновлення, підготовка до видання) карт (планів) у графічному, цифровому та електронному видах, робіт зі створення та ведення геоінформаційних систем, баз та банків даних.
2.2. Геодезичні інструменти та обладнання, комп’ютерна, обчислювальна, інформаційна техніка і програмне забезпечення, які застосовуються для виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт, повинні забезпечувати необхідну точність вимірювань, автоматизацію процесів обробки даних, отримання геодезичних, топографічних і картографічних матеріалів та даних у паперовому та електронному вигляді».
Як вбачається чітким переліком зазначених вимог щодо технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт, наявність у суб’єктів топографо-геодезичних і картографічних робіт далекомірний сканер (лазерний лідар) – відсутня, а отже, не передбачена законодавством України та не є обов’язковою чи необхідною умовою надання послуг що передбачені Технічним завданням оскаржуваної закупівлі.
Більш того, Технічним завданням, яке є Додатком №4 до Тендерної документації, не передбачено обсягу послуг до залучення якого необхідно використання далекомірного сканеру (лазерного лідару), оскільки такий прилад використовується для надання послуг зі створення об’єктів об’ємної архітектури.
Зауважимо, що Скаржник є професійним оператором землевпорядних та геодезичних послуг, послуг у сфері розроблення містобудівної документації, та відповідно має значну кількість власного або орендованого обладнання для надання послуг у цих сферах, зокрема, але не виключно:
1) Широкоформатний кольоровий принтер (плоттер) HP DesignJet T520;
2) 14 комп’ютерів-моноблоків ТМ «Lenovo»;
3) Тахеометр електронний Leica TS06 power 5` № 1333063;
4) Тахеометр електронний TRC 803 ultra № 853709;
5) Приймач GPS GRS -1 (L1-L2) зав. № 596-02093;
6) Приймач GPS GRS HiPer SR зав. № 1209-15875;
7) Комплект програми Геодезична Інформаційна Система 6. Ліцензоване програмне забезпечення «GIS-6», що передбачає створення обмінного файлу «.xml».
8) Ліцензоване програмне забезпечення Delta/Digitals;
9) Кольоровий принтер та сканер Samsung Xpress M2070;
10) Кольоровий принтер та сканер Epson Work Force WF-7610 (2 шт);
11) Кольоровий принтер та сканер Epson Work Force WF-7620 (2 шт);
12) Безпілотний літальний апарат літакового типу FLIRT Cetus з автоматичною системою керування та аксесуарами, камера SONY та бортовий приймач GNSS (БПЛА) (2 шт)
13) Сканер формату А0+, А1 та ін.
(підтвердні документи додаємо – Додаток 4 до Скарги).

Наведеного обладнання більш ніж достатньо для надання якісних та своєчасних послуг за предметом закупівлі.
Замовник не обґрунтовує вимогу щодо наявності далекомірного сканеру (лазерного лідару), в той час, як якісно, точно і швидко виготовити необхідну документацію та матеріали по тендерній закупівлі можна взагалі без далекомірного сканеру (лазерного лідару), оскільки у більшості підприємств, установ та організацій, які здійснюють господарську діяльність у сфері містобудування, у тому числі в Скаржника наявне обладнання і діючі технології для надання послуг у сфері архітектури, землеустрою та геодезії.
Таким чином, через встановлення Замовником дискримінації вимоги прийняти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають далекомірний сканер (лазерний лідар), що порушує право Скаржника на участь у закупівлі.
Просимо зобов’язати Замовника усунути наявні в Тендерній документації дискримінаційні положення, шляхом виключення вимоги про необхідність надання у складі тендерної пропозиції далекомірний сканер (лазерний лідар).

Звертаємо увагу Комісії, що вищенаведена умова вже була предметом оскарження Скаржником в попередній аналогічній закупівлі саме цього замовника (UA-2024-05-29-007879-a), і Комісією раніше було винесено рішення стосовно дискримінаційності саме даної умови (Рішення Комісії від 17.06.2024 № 10453.pdf), яке, по суті, ігнорується Замовником.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 0189e275e6104492af2bad154e2a0a0d
Заголовок пункту скарги: Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Скаржником, з метою прийняття участі у Закупівлі, здійснено детальне ознайомлення із Додатком №2 до Тендерної документації, за результатами чого виявлено наявність дискримінаційних вимог в частині встановлення Замовником кваліфікаційних критеріїв, зокрема в частині вимог щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме:
відповідно до пункту 2 Додатку №2 до Тендерної документації Замовник вимагає:
«На підтвердження наявності працівників, Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід виконання робіт/надання послуг, учасник процедури закупівлі має надати довідку за Формою 2:
1)сертифікованого інженера – геодезиста - не менше 1 (одного) за основним місцем роботи;
2)фахівця аерофотогеодезиста - не менше 1 (одного);
3)фахівця за спеціальністю "Фотограмметрія" - не менше 1 (одного);
4)сертифікованого інженер-землевпорядника - не менше 1 (одного) за основним місцем роботи;
5)сертифікованого – архітектора - не менше 1 (одного) за основним місцем роботи;
6) економіста-географа – не менше 1 (одного);
7) спеціаліста у галузі геоінформаційних систем і технологій– не менше 1 (одного)».

Скаржник не погоджується з вимогою Замовника про необхідність залучення потенційними Виконавцями:
- фахівця аерофотогеодезиста - не менше 1 (одного);
- фахівця за спеціальністю "Фотограмметрія" - не менше 1 (одного) та
- економіста-географа – не менше 1 (одного).

Вважаємо вимоги Замовника щодо залучення такої кількості працівників надмірними та дискримінаційними до потенційних учасників, зокрема Скаржника. Вказане обґрунтовуємо наступним.
Предметом оскаржуваної закупівлі є здійснення підготовчого етапу до комплексного плану просторового розвитку території, а також створення картографічної основи ( масштабу 1:10000 на територію Ковалівської територіальної громади та масштабу 1:2000 на територію населених пунктів Ковалівської територіальної громади).
Таким чином, фактично обсяг послуг згідно Технічного завдання, що є Додатком №4 до Тендерної документації складаються послуги у сфері містобудування – виконання підготовчого етапу комплексного плану та послуг у сфері топографо-геодезичного знімання.
Порядок надання вищевказаних послуг регулюються відповідним профільним законодавством, перш за все: Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», Законом України «Про архітектурну діяльність», Законом України «Про землеустрій» та Законом України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність».

3.1. необхідні працівники для розроблення підготовчого етапу комплексного плану
Відповідно до пункту 51 частини 1 статті 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» - «комплексний план просторового розвитку території територіальної громади – одночасно містобудівна документація на місцевому рівні та документація із землеустрою, що визначає планувальну організацію, функціональне призначення території, основні принципи і напрями формування єдиної системи громадського обслуговування населення, дорожньої мережі, інженерно-транспортної інфраструктури, інженерної підготовки і благоустрою, цивільного захисту території та населення від небезпечних природних і техногенних процесів, охорони земель та інших компонентів навколишнього природного середовища, формування екомережі, охорони і збереження культурної спадщини та традиційного характеру середовища населених пунктів, а також послідовність реалізації рішень, у тому числі етапність освоєння території».

Відповідно до частини 7 статті 16.1. Закону України «Про регулювання містобудівної документації» - «Розробником комплексного плану може бути суб’єкт господарювання, який має право здійснювати розроблення містобудівної документації відповідно до Закону України «Про архітектурну діяльність» та документації із землеустрою відповідно до Закону України «Про землеустрій».
Відповідно до статті 7 Закону України «Про архітектурну діяльність»: Проект об'єкта архітектури розробляється під керівництвом або з обов'язковою участю головного архітектора проекту та/або головного інженера проекту, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат».
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554 «Деякі питання професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури» (далі – Постанова): «кваліфікаційний сертифікат - документ, що підтверджує відповідність виконавця кваліфікаційним характеристикам професій працівників або відповідним професійним стандартам та його спроможність виконувати окремі роботи (надавати послуги), пов’язані із створенням об’єктів архітектури, що зазначені в такому документі і належать до видів робіт (послуг), перелік яких затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554».
Переліком видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, виконавці яких проходять професійну атестацію, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. №554 (далі – Перелік), серед напрямів професійної кваліфікації, передбачено зокрема, розроблення містобудівної документації.

Так, з урахуванням предмету закупівлі відповідно до якого здійснюється розроблення містобудівної документації – комплексного плану просторового розвитку, у потенційного Виконавця за основним місцем роботи має бути працевлаштований сертифікований архітектор із сертифікатом за напрямом «розроблення містобудівної документації», що в повній мірі відповідає вимогам чинного законодавства України.
Відповідно до ст. 26 Закону України «Про землеустрій» «Розробниками документації із землеустрою є:
-юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою;
-фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою
-Розробником комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території є суб’єкт господарювання, що відповідає критеріям, визначеним частиною другою цієї статті, та відповідно до закону може розробляти містобудівну документацію».

3.2. необхідні працівники для розроблення картографічної картографічної основи (масштабу 1:10000 на територію Ковалівської територіальної громади та масштабу 1:2000 на територію населених пунктів Ковалівської територіальної громади)

Відповідно до статті 5 Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» «суб’єктами топографо-геодезичної і картографічної діяльності є – юридичні та фізичні особи, які володіють необхідним технічним та технологічним забезпеченням та у складі яких за основним місцем роботи є сертифікований інженер-геодезист, що є відповідальним за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт».
Наявність у інженера-геодезиста свідоцтва надає можливість самостійно виконувати топографо-геодезичні і картографічні роботи з застосуванням сучасних геодезичних приладів, створювати глобальні навігаційно-геодезичні системи, перетворювати та трансформувати системи координат, застосовувати програмне забезпечення для математичного опрацювання геодезичних вимірювань, проводити технологічні дослідження просторових об’єктів засобами цифрової фотограмметрії, створювати цифрові моделі місцевості та цифрові моделі рельєфу за аерокосмічними зображеннями, створювати топографічні карти за допомогою комп’ютерних технологій, застосувати глобальні моделі даних в геоінформаційних проектах.
Національним законодавством встановлено вичерпний перелік критеріїв до суб’єктів топографо-геодезичної і картографічної діяльності з визначенням вичерпного переліку сертифікованих працівників та необхідного технічного та технологічного забезпечення, полишаючи кількісний та якісний склад якого, на власний розсуд суб’єктів топографо-геодезичної і картографічної діяльності.
Скаржник повідомляє орган оскарження, що відповідно до зазначених законодавцем вимог, має право на господарську діяльність у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, оскільки володіє на праві власності/користування необхідним технічним та технологічним забезпеченням та у своєму складі, за основним місцем роботи має трьох сертифікованих інженерів-геодезистів, деякі з яких є відповідальними за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт. Разом з тим, Скаржник має за основним місцем роботи ще більшу кількість спеціалістів/фахівців з профільною освітою, які мають необхідні знання та досвід, та можуть бути залученими до надання послуг

Таким чином, нормами чинного законодавства встановлено, що надання ВСІХ послуг, передбачених обсягом закупівлі, суб’єкти господарювання повинні мати у власному штаті працівників: архітектора проекту із чинним кваліфікаційним сертифікатом за напрямом «розроблення містобудівної документації», сертифікованого інженера-землевпорядника та сертифікованого інженера-геодезиста, встановлення будь-яких інших вимог Замовником не відповідає чинним положенням законодавства та є необґрунтованим.

- Зауважимо, що жодний з вказаних нормативно-правових актів не встановлює вимог будь-яких вимог щодо необхідності залучення до надання послуг фахівця аерофотогеодезиста - не менше 1 (одного), фахівця за спеціальністю "Фотограмметрія" - не менше 1 (одного) та економіста-географа – не менше 1 (одного), тому встановлення таких вимог у Тендерній документації Замовником є необґрунтованим та дискримінаційним.

Консорціум «Землевпорядний союз» має у складі працівників двох сертифікованих архітекторів із чинними кваліфікаційними сертифікатами за напрямом «розроблення містобудівної документації», чотири сертифікованих інженера-землевпорядника, два сертифікованих інженера-геодезиста, а також дипломованих інженерів-землевпорядників, геодезистів та архітекторів, що є повною мірою достатнім для розроблення містобудівної документації, у тому числі для надання послуг за предметом закупівлі. Так, на розгляд Колегії надаємо (Додаток 5 до Скраги):
1) кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов'язаних зі створенням об'єктів архітектури за напрямом «розроблення містобудівної документації» та наказ про прийняття на роботу Гречкосія Дмитра Олександровича, архітектор;
2) кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов'язаних зі створенням об'єктів архітектури за напрямом «розроблення містобудівної документації» та наказ про прийняття на роботу Чернєй Тетяни Сергіївни, архітектор;
3) кваліфікаційний сертифікат та свідоцтво про підвищення кваліфікації сертифікованого інженера-землевпорядника та наказ про прийняття на роботу Завального Сергія Вікторовича:
4) кваліфікаційний сертифікат та свідоцтво про підвищення кваліфікації сертифікованого інженера-землевпорядника та наказ про прийняття на роботу Дзеблюк Марини Степанівни;
5) кваліфікаційний сертифікат сертифікованого інженера-землевпорядника та наказ про прийняття на роботу Сянської (Самойленко) Анастасії Олександрівни;
6) кваліфікаційний сертифікат та свідоцтво про підвищення кваліфікації сертифікованого інженера-землевпорядника та наказ про прийняття на роботу Показанець Катерини Геннадіївни;
7) Кваліфікаційний сертифікат сертифікованого інженера-геодезиста та наказ про прийняття на роботу Русєвої Валерії Володимирівни;
8) Кваліфікаційний сертифікат сертифікованого інженера-геодезиста та наказ про прийняття на роботу Самкова Валерія Ігоровича;
9) Наказ про прийняття на роботу ГІС-спеціаліста Колос Марини Олександрівни.

Через встановлені Замовником дискримінаційні вимоги прийняти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають: фахівця аерофотогеодезиста - не менше 1 (одного), фахівця за спеціальністю "Фотограмметрія" - не менше 1 (одного) та економіста-географа – не менше 1 (одного), що не дає змогу Скаржнику прийняти участь у Закупівлі та порушує його законні права та інтереси, а також чинне законодавство у сфері містобудування та землевпорядкування, норми якого наведені у даному пункті Скарги.

Таким чином, Вищенаведені вимоги про наявності фахівця аерофотогеодезиста - не менше 1 (одного), фахівця за спеціальністю "Фотограмметрія" - не менше 1 (одного) та економіста-географа – не менше 1 (одного):
1) Скаржник перебуває у трудових відносинах із двома сертифікованими архітекторами із чинними кваліфікаційними сертифікатами за напрямом «розроблення містобудівної документації», чотирьома сертифікованими інженерами-землевпорядниками та двома сертифікованими інженерами-геодезистами. Наявність зазначених працівників є більш ніж достатнім для повного та якісного надання послуг за обсягом закупівлі.
2) Наявність вимоги про необхідність залучення вказаних спеціалістів не відповідає нормам чинного законодавства, наведеним вище.
3) Чинне законодавство не містить обов’язкових вимог про наявність у розробника містобудівної документації фахівця аерофотогеодезиста - не менше 1 (одного), фахівця за спеціальністю "Фотограмметрія" - не менше 1 (одного) та економіста-географа – не менше 1 (одного)
4) Встановлення Замовником у Тендерній документації вище перелічених вимог суперечить нормам чинного законодавства, та не дає змогу нашому підприємству прийняти участь у закупівлі.

Зважаючи на вищевказане, встановлення вимог щодо залучення до надання послуг оскаржуваних працівників, що визначені у Тендерні документації Замовником є надлишковим, необґрунтованим, жодним чином не впливає на потенційне дотримання чи недотримання Виконавцем власних зобов’язань щодо розроблення містобудівної документації та договору в цілому.
На підставі викладеного вище просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до пункту 2 Додатку №2 до Тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних вимог щодо наявності фахівця аерофотогеодезиста - не менше 1 (одного), фахівця за спеціальністю "Фотограмметрія" - не менше 1 (одного) та економіста-географа – не менше 1 (одного).

Звертаємо увагу Комісії, що вищенаведена умова вже була предметом оскарження Скаржником в попередній аналогічній закупівлі саме цього замовника (UA-2024-05-29-007879-a), і Комісією раніше було винесено рішення стосовно дискримінаційності саме даної умови (Рішення Комісії від 17.06.2024 № 10453.pdf), яке, по суті, ігнорується Замовником.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 3bfc0ca8bc5b414283f154eb1e9053fe
Заголовок пункту скарги: Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Скаржником, з метою прийняття участі у Закупівлі, здійснено детальне ознайомлення із Додатком №2 до Тендерної документації, за результатами чого виявлено наявність дискримінаційних вимог в частині встановлення Замовником кваліфікаційних критеріїв, зокрема:
«На підтвердження наявності працівників, Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід виконання робіт/надання послуг, учасник процедури закупівлі має надати довідку за Формою 2:
…..
7) спеціаліста у галузі геоінформаційних систем і технологій– не менше 1 (одного)».
Також Замовником встановлено, що:
«Сертифікати, свідоцтва та дипломи про освіту (кваліфікація спеціаліст, магістр) Учасник має надати у вигляді сканованих копій у кольоровому вигляді з оригіналів документів або належно завірені копії»

Таким чином, диплом про освіту спеціаліста у галузі геоінформаційних систем і технологій має бути наданий виключено кваліфікації спеціаліста або магістра, що є дискримінаційним до потенційних учасників закупівлі, зокрема Скаржника, з огляду на наступне.

Скаржник має працевлаштованого за основним місцем роботи інженера з комп’ютерних систем (інженера-геоінформатика) Колос Марину Олександрівну, яка має вищу освіту за освітньою програмою «Геоінформаційні системи і технології», освітнього рівня Бакалавр (підтвердні документи надаємо).
Відповідно до п. 5 статті 1 Закону України «Про вищу освіту» вища освіта - сукупність систематизованих знань, умінь і практичних навичок, способів мислення, професійних, світоглядних і громадянських якостей, морально-етичних цінностей, інших компетентностей, здобутих у закладі вищої освіти (науковій установі) у відповідній галузі знань за певною кваліфікацією на рівнях вищої освіти, що за складністю є вищими, ніж рівень повної загальної середньої освіти.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про вищу освіту» підготовка фахівців з вищою освітою здійснюється за відповідними освітніми програмами на таких рівнях вищої освіти:
- початковий рівень (короткий цикл) вищої освіти;
- перший (бакалаврський) рівень;
- другий (магістерський) рівень;
- третій (освітньо-науковий/освітньо-творчий) рівень.
Перший (бакалаврський) рівень вищої освіти передбачає набуття здобувачами вищої освіти здатності до розв’язування складних спеціалізованих задач у певній галузі професійної діяльності.
Згідно частини 2 статті 5 Закону України «Про вищу освіту» здобуття вищої освіти на кожному рівні вищої освіти передбачає успішне виконання особою освітньої програми, що є підставою для присудження відповідного ступеня вищої освіти
1) молодший бакалавр;
2) бакалавр;
3) магістр;
4) доктор філософії/доктор мистецтва.
Відповідно до частини 2 статті 7 закону України «Про вищу освіту» Встановлюються такі види документів про вищу освіту за відповідними ступенями:
диплом молодшого бакалавра;
диплом бакалавра;
диплом магістра;
диплом доктора філософії/доктора мистецтва.

Таким чином, диплом бакалавра є один із рівнів вищої освіти в Україні та передбачає набуття здобувачами вищої освіти здатності до розв’язування складних спеціалізованих задач у певній галузі професійної діяльності.
Скаржник повідомляє, що цього повною мірою достатнього для того, щоб надати послуги за предметом закупівлі.
Водночас встановлення Замовником дискримінаційної вимоги про надання у складі тендерної пропозиції документа про освіту саме освітнього рівня спеціаліст або магістр щодо фахівця по роботі з геоінформаційними системами та технологіями не дає змогу Скаржнику прийняти участь у закупівлі, оскільки працівник Скаржника по роботі з геоінформаційними системами та технологіями має документ про вищу освіту – диплом Бакалавра.
Вважаємо, що вказані дії Замовника порушують право Скаржника на участь у закупівлі та є дискримінаційними по відношенню до Скаржника.
На підставі викладеного вище просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до пункту 2 Додатку №2 до Тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних вимог щодо надання диплому про надання у складі тендерної пропозиції документа про освіту саме освітнього рівня спеціаліст або магістр.

Звертаємо увагу Комісії, що вищенаведена умова вже була предметом оскарження Скаржником в попередній аналогічній закупівлі саме цього замовника (UA-2024-05-29-007879-a), і Комісією раніше було винесено рішення стосовно дискримінаційності саме даної умови (Рішення Комісії від 17.06.2024 № 10453.pdf), яке, по суті, ігнорується Замовником.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: a9d05551bd1f4eca8808b1d9ffed6204
Заголовок пункту скарги: Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: За результатами ознайомлення Скаржника із умовами Тендерної документації, нами було виявлено встановлення Замовником дискримінаційних вимог в частині надання підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів.
Так, відповідно до пункту 3 Додатку №2 до Тендерної документації Замовником вимагається:
«На підтвердження спроможності Учасника надавати послуги містобудування, що включають також послуги з топографо-геодезичного знімання під час дії воєнного стану, Учасник надає скановані копії аналогічних договорів за 2022-2024 роки, замовниками яких виступають органи місцевого самоврядування, з усіма додатками до них, в тому числі, технічного завдання (за наявності) скановані копії документів, що підтверджують їх виконання (акти виконаних робіт/послуг).
Аналогічні договори, що стосуються надання послуг з топографо-геодезичного знімання та результати наданих послуг по ним повинні відповідати Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність
...
*Аналогічними договорами в розумінні цієї тендерної документації є договори:
- не менше 2-х аналогічних договорів на виконання топографо-геодезичної зйомки (виготовлення картографічної основи) території в масштабі 1:10000;
- не менше 2-х аналогічних договорів на виконання топографо-геодезичної зйомки (виготовлення картографічної основи) території в масштабі 1:2000;
- не менше 2-х аналогічних договорів щодо організації проведення підготовчого етапу розробки комплексного плану просторового розвитку з формування завдання до комплексного плану;
Додатково Учасник надає відгуки від Замовників про якісне надання послуг згідно аналогічних договорів.
- додатково надати підтвердження виконання аналогічного(них) договору(ів) з топографо-геодезичного знімання, згідно Постанови Кабінету Міністру України «Про затвердження Положення про порядок надходження, зберігання, використання та обліку матеріалів Державного картографо-геодезичного фонду України» від 22.07.1999 року №1344 та статті 19 Закону України «Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність»
Так, Замовником передбачено дискримінаційний критерій щодо підтвердження потенційними учасниками аналогічного досвіду, а саме:
1. Учасник надає скановані копії аналогічних договорів за 2022-2024 роки у кількості не менше 6 таких договорів загалом. Скаржнику не зрозуміло встановлення обмежувальних вимог щодо періодів, за які можуть бути надані аналогічні Договори, оскільки це жодним чином не впливає на спроможність виконавця надати послуги за предметом закупівлі. Зокрема, Скаржник має успішний досвід виконання договорів з виготовлення картографічної основи у 2020 та 2021 роках, проте через встановлення Замовником вимог про надання Договорів виключно з 2022 по 2024 роки, Скаржник не може надати підтвердження наявного у нього досвіду за 2020 та 2021 рік. Водночас Скаржник не має одночасно 4 (чотири) договори на виготовлення картографічної основи за 2022-2024 рік.
2. Замовником встановлено вимогу щодо визначення предметом аналогічного Договору виключно «виконання топографо-геодезичної зйомки (виготовлення картографічної основи) території масштабу 1:10 000/масштабу 1:2000». Так, визначений Замовником предмет аналогічного договору має складатися одночасно з двох встановлених замовником формулювань: 1. виконання топографо-геодезичної зйомки та 2. виготовлення картографічної основи. Водночас коли аналогічним договором безперечно також буде і договір з «предметом виготовлення топографічної основи», які з технічної сторони виконання є повністю ідентичними обсягу послуг, що передбачені Технічним завданням, яке є Додатком №4 до Тендерної документації.
3. Замовником встановлено вимогу щодо наявності не менше 2-х аналогічних договорів щодо організації проведення підготовчого етапу розробки комплексного плану просторового розвитку з формування завдання до комплексного плану. Водночас, Скаржник має один аналогічний договір з надання консультаційних послуг в процесі розроблення комплексного плану (підготовчий етап), отримання інформації щодо сучасного стану використання земель на території громади, розроблення концепції просторового розвитку території громади (код ДК 021-2015: 71210000-3 Консультаційні послуги у сфері архітектури). (Додаток 12 до Скарги).

Скаржнику не зрозуміло встановлення обмежувальних вимог щодо періодів, за які можуть бути надані аналогічні Договори та визначення чіткого формулювання предмету аналогічного договору, оскільки це жодним чином не впливає на спроможність виконавця надати послуги за предметом закупівлі.
Зокрема, Скаржник має успішний досвід виконання договорів з виготовлення картографічної/топографічної основи у 2020 та 2021 роках, проте через встановлення Замовником вимог про надання Договорів виключно з 2022 по 2024 роки, Скаржник не може надати підтвердження наявного у нього досвіду за 2020 та 2021 рік. Водночас Скаржник не має одночасно 4 (чотири) договори на виготовлення картографічної основи масштабу 1:10 000/масштабу 1:2000 виключно за 2022-2024 рік.
Також, Скаржник має успішний досвід виконання договору з надання консультаційних послуг в процесі розроблення комплексного плану (підготовчий етап), отримання інформації щодо сучасного стану використання земель на території громади, розроблення концепції просторового розвитку території громади (Додаток 12 до Скарги), проте через встановлення Замовником вимоги стосовно конкретного предмету та кількості (2) договорів, Скаржник не може надати підтвердження наявності саме такого предмету договору (хоча суть наданих послуг абсолютно аналогічна) та саме такої кількості договорів (хоча один повністю виконаний договір є на думку Скаржника повним підтвердженням його спроможності надавати такі послуги).
Так, Консорціум «Землевпорядний союз», а також члени учасники такого консорціуму мають позитивний досвід виконання договорів на виготовлення топографічної основи за 2020-2022 роки (підтвердження додаємо – Додаток 8-11 до Скарги) у відповідності до норм чинного законодавства, які Скаржник міг би надати на підтвердження наявності в нього досвіду виконання аналогічних договорів, а саме:
1) Договір про закупівлю послуг за кошти місцевого бюджету №12/21 від 21.10.2021 року. Предмет Договору: Виготовлення із застосуванням геоінформаційних технологій у цифровій формі топографічної основи Южненської міської територіальної громади масштабу 1:2000 та масштабу 1:10000 (ДК 021:2015: 71250000-5 — Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги) – Додаток 8 до Скарги.
2) Договір про закупівлю послуг № 32 від 02.06.2021 року. Предмет Договору: Розроблення у цифровій формі із застосуванням геоінформаційних технологій топографічної основи території Дружківської міської територіальної громади та конвертація існуючої топографічної основи м. Дружківка до бази геоданих геоінформаційної системи ArcGis (код ДК 021:2015 71250000-5 Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги) – Додаток 9 до Скарги.
3) Договір №483 від 11.09.2020 року. Предмет - послуги ДК 021:2015:71350000-6 Науково-технічні послуги в галузі інженерії – надання послуги зі створення топографічної основи масштабу 1:10 000 території Шахівської об’єднаної територіальної громади (із застосування геоінформаційних технологій) – Додаток 10 до Скарги.
4) Договір про закупівлю послуг № КЗС-02 від 07.02.2022 року. Предмет Договору: Послуги з топографо-геодезичного знімання та аерофотографування з подальшим виготовленням із застосуванням геоінформаційних технологій у цифровій формі топографічної основи масштабу 1:2000 та масштабу 1:10000 території Коблівської сільської територіальної громади (ДК 021:2015: 71250000-5 — Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги) – Додаток 11 до Скарги;
5) Договір № ДП/21/01-1 від 25.11.2021 року. Предмет договору: консультаційні послуги в процесі розроблення комплексного плану (підготовчий етап), отримання інформації щодо сучасного стану використання земель на території громади, розроблення концепції просторового розвитку території громади (код ДК 021-2015: 71210000-3 Консультаційні послуги у сфері архітектури) – Додаток 12 до Скарги.

.. та інші.
При цьому, як вбачається з тексту предметів вище приведених договорів, він відрізняється від предмету «виконання топографо-геодезичної зйомки (виготовлення картографічної основи) території» або «організації проведення підготовчого етапу розробки комплексного плану просторового розвитку з формування завдання до комплексного плану» що вимагається Замовником в тендерній документації. Отже, Скаржник за таких умов не буде кваліфікуватися Замовником як Учасник що має належний аналогічний досвід (хоча Скаржником неодноразово було укладено та якісно виконано абсолютно аналогічні предмету, змісту та суті оскаржуваної закупівлі договори), а тому через встановлення таких надлишкових та дискримінаційних вимог, не має можливості прийняти участь у закупівлі.
При цьому, тривалий та успішний досвід виконання Скаржником топографічного знімання дозволяє з впевненістю гарантувати виконання предмету закупівлі відповідної якості та у визначені договором строки.
Встановлення вказаних вимог є безпідставним, оскільки жодним чином не гарантує належне виконання Виконавцем предмету закупівлі, маючи договір де поєднано різні масштаби топографічної основи.
Вище визначені вимоги Тендерної документації, визначені Замовником в частині встановлення вимоги надання договорів, є дискримінаційними та необґрунтованими, що призводить до умисного обмеження кола учасників даної закупівлі, які можуть (могли б) прийняти участь у закупівлі відповідно до предмету. Замовником порушено принципи здійснення публічних закупівель», а саме: принцип добросовісної конкуренції між учасниками, принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі, а також принципів недискримінації учасників.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Законом не встановлено вимог щодо років виконання таких аналогічних договорів.
Таким чином, Замовником встановлено значну кількість очевидно завищених вимог в частині аналогічного досвіду до потенційних учасників закупівлі. Встановлення вказаних дискримінаційних вимог не дають можливості Скаржнику прийняти участь у закупівлі, не зважаючи на той факт, що Скаржник є професійним оператором ринку послу у сфері топографо-геодезичного знімання та має аналогічний предмету закупівлі досвід.
Просимо розглянути колегію питання щодо зобов’язання Замовника виключення з п. 3 Додатку № 2 до Тендерної документації дискримінаційних вимог щодо років виконання аналогічних договорів, а також дискримінаційних вимог щодо формулювання предмету аналогічних договорів.

Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація неповинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону № 922-VIII, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у даній процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII.

Звертаємо увагу Комісії, що вищенаведена умова вже була предметом оскарження Скаржником в попередній аналогічній закупівлі саме цього замовника (UA-2024-05-29-007879-a), і Комісією раніше було винесено рішення стосовно дискримінаційності саме даної умови (Рішення Комісії від 17.06.2024 № 10453.pdf), яке, по суті, ігнорується Замовником.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: a9b66b660d2a47e58b6fd4541d623ea3
Заголовок пункту скарги: Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: За результатами ознайомлення Скаржником із Тендерною документацією, а саме із Розділом 1 Додатку №2 до Тендерної документації, встановлено наявність дискримінаційних вимог до потенційних учасників закупівлі, зокрема Скаржника, а саме: «Для участі в процедурі закупівлі, для виконання робіт/послуг Учасник повинен мати в користуванні:
...
- безпілотний літальний апарат для аерознімання (БПЛА), із вбудованими 2–ма GNSS (GPS) приймачами – не менше 1 одиниці;...»

Скаржник вважає Замовника вимогу щодо необхідності такого обладнання, як безпілотний літальний апарат для аерознімання (БПЛА) із вбудованими САМЕ ДВОМА GNSS (GPS) приймачами дискримінаційною, необґрунтованою та надлишковою з огляду на наступне.

Відповідно до Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» та пункту 1 підпункту 3 пункту 4 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України «Деякі питання діяльності центральних органів виконавчої влади» від 17 лютого 2021 року №124 у Міністерстві аграрної політики та продовольства України наразі проходить затвердження «Порядок топографічної зйомки у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500», в якому зазначається, що для виконання аерозйомки можуть використовуватися як пілотовані повітряні судна, так і безпілотні повітряні судна, на борту який встановлено аерознімальне обладнання.

Водночас, жодним нормативно-правовим актом не встановлена кількість GNSS (GPS) приймачів, які мають бути встановлені (вбудовані) на БПЛА.

Зауважимо, що Скаржник є професійним оператором землевпорядних та геодезичних послуг, послуг у сфері розроблення містобудівної документації, та відповідно має значну кількість власного або орендованого обладнання для надання послуг у цих сферах, зокрема, але не виключно:
14) Безпілотний літальний апарат літакового типу FLIRT Cetus з автоматичною системою керування та аксесуарами, камера SONY та бортовий приймач GNSS (БПЛА) (2 шт)
(підтвердні документи додаємо – Додаток 1 та Додаток 2 до Скарги).

Наведених БПЛА саме з ОДНИМ встановленим (вбудованим) GNSS (GPS) приймачів цілком достатньо для належного якісного виконання послуг за предметом закупівлі. Так, Консорціум «Землевпорядний союз», а також члени учасники такого консорціуму мають позитивний досвід виконання договорів на виготовлення топографічної основи за 2020-2022 роки (підтвердження додаємо – Додаток 8-11 до Скарги) у відповідності до норм чинного законодавства. Ці договори виконувались Скаржником із застосуванням наявних в Скаржника БПЛА, і тому повне і якісне виконання даних договорів є фактичним свідченням того, що БПЛА саме з ОДНИМ встановленим (вбудованим) GNSS (GPS) приймачів цілком достатньо.

Замовник не обґрунтовує вимогу щодо наявності БПЛА САМЕ ІЗ ДВОМА вбудованими GNSS (GPS) приймачами, в той час, як якісно, точно і швидко виготовити необхідну документацію та матеріали по тендерній закупівлі можна із БПЛА З ОДНИМ вбудованим GNSS (GPS) приймачем, при тому що у більшості підприємств, установ та організацій, які здійснюють господарську діяльність у сфері містобудування, у тому числі в Скаржника, наявне обладнання і діючі технології для надання послуг у сфері архітектури, землеустрою та геодезії.
Таким чином, через встановлення Замовником дискримінації вимоги прийняти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають БПЛА САМЕ ІЗ ДВОМА вбудованими GNSS (GPS) приймачами, що порушує право Скаржника на участь у закупівлі.
Просимо зобов’язати Замовника усунути наявні в Тендерній документації дискримінаційні положення, шляхом виключення вимоги про необхідність надання у складі тендерної пропозиції БПЛА САМЕ ІЗ ДВОМА ВБУДОВАНИМИ GNSS (GPS) приймачами.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації