• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 3

Бензин А-95, дизельне паливо

Бензин А-95: 10 000 л.; Паливо дизельне: 10 000 л. Категорія замовників: 3) підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої Ст.2 ЗУ "Про публічні закупівлі". Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Чернігівській області, 14005 м.Чернігів, вул.Київська,17, код ЄДРПОУ 25901106. Усі документи пропозиції, що підготовлені безпосередньо Учасником повинні бути складені українською мовою .

Завершена

1 140 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 11 400.00 UAH
Період оскарження: 07.08.2024 11:34 - 31.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга від 10.08.2024 р. на умови тендерної документації

Номер: 0a555fa8821947c1ba2a4d2511c82465
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-07-003942-a.a1
Назва: Скарга від 10.08.2024 р. на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 21.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.08.2024 18:04
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.08.2024 14:45
Дата виконання рішення Замовником: 28.08.2024 10:43
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до вимог, встановлених Уповноваженим органом, Законом України «Про публічні закупівлі». Керуючись вимогами пункту 54 Особливостей, Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів. Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення. В серпні 2024 року ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ" було подано скаргу до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 10.08.2024 року № UA-2024-08-07-003942-a.a1 по процедурі закупівлі «ДК 021:2015 (09130000-9) Нафта і дистиляти (Бензин А-95, дизельне паливо)» (ідентифікатор UA-2024-08-07-003942-a). За результатами розгляду скарги до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель виникла необхідність прийняття рішення на підставі Рішення № 14141-р/пк-пз від 21.08.2024. Після детального вивчення Рішення № 14141-р/пк-пз від 21.08.2024 року Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель протокольним рішенням від 28.08.2024 року №209 внесенні зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Бензин А-95, дизельне паливо", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-08-07-003942-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 57fde0ba9c8a4efaa41ec5a536a51b80
Заголовок пункту скарги: Дискримінація - період видачі протоколів випробувань
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1.1. В пункті 3.7. розділу ІІІ Додатку 4 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати Замовнику протокол випробувань, який складений в період придатності партії щодо якої надано паспорт якості, тобто протокол повинен бути датований після дати складання паспорту якості.
«Учасник повинен надати протоколи випробувань що підтверджують повну відповідність запропонованого товару чинним нормативним документам (ДСТУ) видані акредитованою лабораторією упродовж терміну придатності партії щодо якої надано паспорт якості.»
Вищезазначена вимога обмежує учасників, які мають змогу надати протокол випробувань на товар, що є предметом закупівлі, виданих раніше дати видачі паспортів якості. Скаржник надає протоколи випробувань Товару, виданий 11.12.2023, на виконання тим же об’єктивним обставинам щодо підтвердження якості запропонованого Товару.
Також, Скаржник надає паспорт якості на бензин А-95, датований 22.04.2024 року та паспорт якості на Дизельне паливо літнє датований 22.04.2024 року та на Дизельне паливо зимове датований 06.03.2024 року.
Зазначені документи вважаються достатніми для підтвердження якості товару.
В абзаці 2 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Замовник не довів та документально не підтвердив, яким самим національним стандартом для - палива визначено наявність у Учасника Протоколу випробувань акредитованої лабораторії виданий у відповідності до вимог ДСТУ 7687:2015 та ДСТУ 7688:2015 виданий упродовж терміну придатності партії щодо якої надано паспорт якості.
Відповідно до п. 4 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Замовник не обґрунтовано встановлює дискримінаційну вимогу до учасників, яка не має відношення та не впливає на постачання Товару – бензину та дизельного палива.
Вимога щодо надання у складі Пропозиції протоколу випробування товару, виданого щодо партії палива що планується до постачання Замовнику – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь.
Вищезазначена вимога обмежує учасників, які мають змогу надати паспорт якості на товар та сертифікат відповідності товару.
В абзаці 2 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).

В абзаці 2 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Відповідно до ДСТУ 7687:2015 "Бензини автомобільні євро. Технічні умови" встановлено, зокрема, що цей стандарт розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
Відповідно до пункту 10.2 документ про якість (паспорт якості) має містити таку інформацію: - дату видачі й номер документа;
- позначення цього стандарту;
- назву та познаку бензину відповідно до 3.4;
- торгову марку (товарний знак) підприємства-виробника (за наявності), його назву та повну адресу;
- назву та повну адресу постачальника (за наявності);
- дату виготовлення бензину;
- дату відбирання проби та дату проведення випробування;
- показники якості бензину, їх нормативні значення згідно з цим стандартом, нормативні значення згідно з Технічним регламентом і фактичні результати випробувань;
- позначення нормативних документів на методи випробування згідно з цим стандартом;
- національний знак відповідності, який підтверджує відповідність бензину вимогам Технічного регламенту;
- відомості щодо декларації про відповідність;
- знак відповідності згідно з ДСТУ 2296 (в разі проведення сертифікації);
- номер партії (резервуара);
- інформацію про вид та кількість добавок (присадок);
- підпис начальника відділу технічного контролювання або керівника лабораторії, яка виконує функції відділу, або уповноваженої особи, завірений печаткою.
Відповідно до розділу 11 ГАРАНТІЇ ВИРОБНИКА встановлено:
11.1 Виробник гарантує відповідність якості бензинів вимогам цього стандарту в разі дотримання вимог щодо транспортування та зберігання.
11.2 Гарантійний термін зберігання бензинів — 6 місяців від дати виготовлення.

Відповідно до ДСТУ 7688:2015 "Паливо дизельне євро. Технічні умови" встановлено, зокрема, що цей стандарт розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
Відповідно до пункту 10.3 документ про якість (паспорт якості) має містити таку інформацію:
- дату видачі й номер документа;
- позначення цього стандарту;
- познаку дизельного палива відповідно до 3.3;
- торгову марку (товарний знак) підприємства-виробника (за наявності), його назву та повну адресу;
- назву та повну адресу постачальника (за наявності);
- дату виготовлення дизельного палива;
- дату відбирання проби та дату проведення випробування;
- показники якості дизельного палива, їх нормативні значення згідно з цим стандартом, нормативні значення згідно з Технічним регламентом і фактичні результати випробування;
- позначення нормативних документів на методи випробування згідно з цим стандартом;
- національний знак відповідності, який підтверджує відповідність дизельного палива вимогам Технічного регламенту; - відомості щодо декларації про відповідність;
- знак відповідності згідно з ДСТУ 2296 (в разі проведення сертифікації);
- номер партії (резервуара); - інформацію про вид та кількість добавок (присадок);
- підпис начальника відділу технічного контролювання або керівника лабораторії, який виконує функції відділу, або уповноваженої особи, завірений печаткою.
Відповідно до розділу 11 ГАРАНТІЇ ВИРОБНИКА встановлено:
11.1 Виробник гарантує відповідність якості дизельного палива вимогам цього стандарту в разі дотримання вимог щодо транспортування та зберігання.
11.2 Гарантійний термін зберігання дизельного палива — 1 рік від дати його виготовлення.

На підтвердження відповідності якості Товару діючим в Україні Держстандартам, Учасник може надати паспорти якості, сертифікати відповідності датовані 2024 роком та протоколи випробувань, датовані груднем 2023 року.
(Скаржник може, зокрема, надати Замовнику протоколи випробувань, які видані 11.12.2023, тобто раніше 29.01.2024, копії яких надаємо у вкладенні до цієї Скарги:
- Протокол випробувань № 1367 від 11.12.2023 продукції паливо дизельне;
- Протокол випробувань № 1369 від 11.12.2023 продукції бензин автомобільний А-95.
- паспорт якості на бензин А-95, датований 22.04.2024 року
- паспорт якості на Дизельне паливо літнє датований 22.04.2024 року
- паспорт якості на Дизельне паливо зимове датований 06.03.2024 року.
- Сертифікат відповідності № UA.056.П.00075-24 терміном дії з 23.04.2024 по 22.04.2027 щодо продукції паливо дизельне Energy ДП-Л-Євро5-В0, який виданий виробнику – ПАТ «УКРТАТНАФТА», код ЄДРПОУ 00152307;
- Сертифікат відповідності № UA.056.П.00080-24 терміном дії з 23.04.2024 по 22.04.2027 щодо продукції бензин автомобільний А-95-Євро5-Е0, який виданий виробнику – ПАТ «УКРТАТНАФТА», код ЄДРПОУ 00152307)
- Сертифікат відповідності № UA.1О190.00070-24 терміном дії з 11.03.2024 по 22.04.2024 щодо продукції паливо дизельне Energy ДП-З-Євро5-В0, який виданий виробнику – ПАТ «УКРТАТНАФТА», код ЄДРПОУ 00152307;
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 1c9ead84e0b54e97903e95f2d5b7c123
Заголовок пункту скарги: Дискримінація - АЗС в кожній області України
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: В розділі ІІІ Додатку № 2 до тендерної документації, Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників АЗС в кожній області України за винятком тимчасово окупованих територій:
«3.2. Довідку (в довільній формі) про дійсність довірчих документів (талон (скретч-карта)/ паливна карта/Смарт – картка/талон) на території м. Чернігова, Чернігівської області та в кожній області України за виключенням окупованих територій»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника у кожній області обов’язково з єдиним взірцем талону - зможе задовільнити лише 1 мережа АЗС, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-Нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих партнером Скаржника, у мережі АЗС БРСМ-Нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
При цьому, зазначена мережа АЗС не має АЗС у кожній області України.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимогу наявності АЗС у кожній області України: https://brsm-nafta.com/map

На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС, Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-Нафта, яка розповсюджена по всій території України, але при цьому не має АЗС у кожній області України, а саме АЗС відповідної мережі відсутні в:
- Донецька область;
- Луганська область

Скаржник надає копії партнерського договору, укладеного з емітентом талонів - власником мережі АЗС БРСМ-Нафта (договір № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р) та зразки талонів:
На умовах договору № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р: В порядку та на умовах, визначених цим Договором, Продавець зобов'язується передати Покупцю бланки-дозволи та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту Покупця або контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов'язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання паливно-мастильних матеріалів (далі - ПММ).)
Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- наявності АЗС у кожній області України.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 9c273e7f3b7940318cf5efec2fd9ad12
Заголовок пункту скарги: Дискримінація - право користування АЗС
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: В та пункті 3.3. розділу ІІІ Додатку 2 до ТД Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників Документу, що підтверджує право користування автозаправними станціями інших власників:
«У разі наявності партнерських АЗС, Учасник процедури закупівлі повинен надати в складі пропозиції документальне підтвердження права користування автозаправними станціями інших власників:
- копії Договорів з операторами ( ліцензіатами) партнерських АЗС, орендованих АЗС, із переліку, зазначеному в Довідці (п.п.1.2. пункту 1 таблиці 1 Додатку 3 оголошення), які повинні бути чинними впродовж строку поставки предмета закупівлі, та/або копія документу, який підтверджує діяльність операторів АЗС відповідно до чинного законодавства
- гарантійний лист від власника/орендаря/ оператора(ліцензіата) партнерських АЗС, орендованих АЗС, із переліку, зазначеному у відповідній довідці, адресований Учаснику, про гарантування заправок автотранспорту за довірчими документами (смарт-картками) встановленого зразка на АЗС.»
Замовник встановлює вимогу наявності у учасників АЗС у праві користуванні, що передбачає наявність у учасників права власності на АЗС (ЗМІСТ ПРАВА ВЛАСНОСТІ належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном. Ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику.)
Право користування має під собою таке ж юридичне значення, як і оренда (а ще емфітевзис, субаренда, переаренда, лізинг) та в галузі майнового права має однакові ознаки, які і є дискримінаційні.
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, або АЗС на праві користуванні, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС з правом користування учасником - унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють продаж талонів, які надають їм право реалізації палива через партнерську мережу АЗС.
Учасники які не мають власних, орендованих АЗС або АЗС у праві користуванні та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, але не з операторами (ліцензіатами) АЗС – фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації, що свідчить про порушення Замовником вимог частини четвертої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - недискримінація учасників.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Маршал. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих партнером Скаржника, у мережі АЗС БРСМ-Нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Варто звернути увагу на той факт, що укладений Скаржником партнерський договір з власником мережі АЗС БРСМ-Нафта не може вважатись в нормативно-правовому полі документальним підтвердження наявності у учасника права користування АЗС/АЗК, оскільки предметом зазначеного договору э продаж палива, що унеможливлює надання Скаржником документів на підтвердження права користування АЗС/АЗК.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Скаржник надає копії партнерського договору, укладеного з емітентом талонів - власником мережі АЗС БРСМ-Нафта (договір № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р) та зразки талонів:
На умовах договору № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р: В порядку та на умовах, визначених цим Договором, Продавець зобов'язується передати Покупцю бланки-дозволи та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту Покупця або контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов'язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання паливно-мастильних матеріалів (далі - ПММ).)
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації