• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Скоби будівельні (44530000-4 - Кріпильні деталі)

Завершена

294 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 470.00 UAH
Період оскарження: 06.08.2024 15:33 - 11.08.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників

Номер: cca8d8f2640444e3b7b3bc4a776d2e2f
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-06-008875-a.a1
Назва: СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Скарга:
06 серпня 2024 року КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДІЛЬНИЦЯ ПО РЕМОНТУ, УТРИМАННЮ АВТОШЛЯХІВ ТА СПОРУДЖЕНЬ НА НИХ" ( далі — Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосив процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) за ДК 021:2015:44530000-4: Кріпильні деталі за назвою: «Скоби будівельні (44530000-4 - Кріпильні деталі) » (далі – відкриті торги за Особливостями). Учасник - ТОВ «СПЕЦМАШСЕРВІС» запропонував найкращу ціну «235 200,00 грн без ПДВ» під час аукціону для товару за ДК 021:2015:44530000-4: Кріпильні деталі, чим його пропозиція зберігає до 58 800 грн. без ПДВ. кошторису Замовника. Відповідно до пункту 41 Особливостей, - розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей. 16.08.2024 р. о 12 год. 16 хв. замовником в електронній системі закупівель було розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, що виявлені в документах та інформації наданих Учасником в складі своєї тендерної пропозиції. Відповідно до ч. 9, ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі», - учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Учасником завантажено необхідні документи та відповідно усунуто виявлені невідповідності. 20.08.2024 року опубліковано в закупівлі рішення Замовника у вигляді протоколу № Б/Н від 20.08.2024 року, яким було відхиллено пропозицію першого учасника. ТОВ «СПЕЦМАШСЕРВІС» (далі – Скаржник) вважає, що зазначені рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, призвели до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на таке:
Дата розгляду скарги: 03.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.08.2024 15:46
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 06.09.2024 13:16
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СПЕЦМАШСЕРВІС", Турлаков Олександр Олександрович 380509721656 31719674@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 004bbd782efb41a99c4fd53792c6e79c
Заголовок пункту скарги: 1. Щодо незаконності підстави відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СПЕЦМАШСЕРВІС»:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Щодо незаконності підстави відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СПЕЦМАШСЕРВІС»:

Опублікований 20 серпня 2024 Замовником протокол № Б/Н від 20.08.2024 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СПЕЦМАШСЕРВІС» встановлює наступну підставу:
«Відповідно до Додатку 3 до тендерної документації, - у складі пропозиції Учасник повинен надати оригінали або завірені копії документів про виріб та якість виробу (сертифікат якості та/або відповідності та/або технічний паспорт та/або технічні умови тощо). У випадках, якщо товар не підлягає сертифікації, постачальник надає в письмовій формі лист, що товар не підлягає сертифікації, посилаючись на відповідні нормативні акти та надає інший документ про виріб та якість виробу.
Учасником надано лист пояснення щодо сертифікації продукції вих. № 910 від 12.08.2024 р. де вказано інформацію про те, що в складі пропозиції не надається сертифікат відповідності на запропоновану продукцію так як продукція не підлягає обов’язковій сертифікації.
Однак, жодного іншого документу про виріб та якість виробу (технічний паспорт та/або технічні умови тощо) Учасником не надано.
Згідно підпункту 2, пункту 44 Особливостей, - замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.»

Скаржник не погоджується із твердженнями протоколу, із підстав незаконності, необ’єктивності та необгрунтованості тверджень Замовника із наступного:

Відповідно до абзацу 7 Додатку 3 Тендерної документації передбачено, що у складі пропозиції Учасник повинен надати оригінали або завірені копії документів про виріб та якість виробу (сертифікат якості та/або відповідності та/або технічний паспорт та/або технічні умови тощо). У випадках, якщо товар не підлягає сертифікації, постачальник надає в письмовій формі лист, що товар не підлягає сертифікації, посилаючись на відповідні нормативні акти.

Скаржником надано інформацію на виконання вищенаведеної вимоги тендерної документації – абзацу 7 Додатку 3 Тендерної документації - Файл «Висновок щодо сертифікації продукції.pdf» в пропозиції від ТОВ «СПЕЦМАШСЕРВІС».


Також Замовник в протоколі відхилення намагається зміни умови Тендерної документації, бо відповідно до абзацу 7 Додатку 3 Тендерної документації передбачено, що у складі пропозиції Учасник повинен надати оригінали або завірені копії документів про виріб та якість виробу (сертифікат якості та/або відповідності та/або технічний паспорт та/або технічні умови тощо). У випадках, якщо товар не підлягає сертифікації, постачальник надає в письмовій формі лист, що товар не підлягає сертифікації, посилаючись на відповідні нормативні акти.


Вимога абзацу 7 Додатку 3 опублікованої тендерної документації встановлює, що учасник надає:
"(А) оригінали або завірені копії документів про виріб та якість виробу (сертифікат(а1) якості та/або відповідності(а2) та/або технічний паспорт(а3) та/або технічні умови(а4) тощо) АБО (Б) постачальник надає в письмовій формі лист, що товар не підлягає сертифікації, посилаючись на відповідні нормативні акти.»

Логічна конструкція цієї вимоги: «учасник повинен надати ((А):а1 або а2 або а3)) АБО (Б).»

Учасник виконав цю вимогу, бо надав (Б) (постачальник надає в письмовій формі лист, що товар не підлягає сертифікації, посилаючись на відповідні нормативні акти.)

Скаржником виконано вимогу (Б) в складі тендерної пропозиції та надано інші документи на підтвердження відповідності про вибір та якість виробу -запропонованого товару до технічної специфікації:
1. Файл «Лист пояснення.pdf» в пропозиції від ТОВ «СПЕЦМАШСЕРВІС» ;
2. Файл «Додаток №3.pdf» в пропозиції від ТОВ «СПЕЦМАШСЕРВІС»;
3. Гарант. Лист в пропозиції.pdf» від ТОВ «СПЕЦМАШСЕРВІС»;
4. Файл «7.Лист-згода з технічними та іншими умовами тендерної документації.pdf» в пропозиції від ТОВ «СПЕЦМАШСЕРВІС»;
5. Файл «2.3. Лист-згода з проектом договору.pdf» в пропозиції від ТОВ «СПЕЦМАШСЕРВІС».

А в протоколі відхилення, Замовник навмисно змінив формулювання вимоги, та пропустив те, що перераховані документи містяться в одному пункті через перерахування « та/або» в дужках стосовно вимоги, на яку учасником надано лист пояснення, як це і передбачено Додатком № 3.

Звертаємо увагу на формулювання протоколу: «Однак, жодного іншого документу про виріб та якість виробу (технічний паспорт та/або технічні умови тощо) Учасником не надано.» - суперечить Документації закупівлі, так як відсутня вимога, що учасник повинен надати інший документу про виріб та якість виробу (технічний паспорт та/або технічні умови тощо). Тобто Замовник додає додаткові вимоги, що не передбачені документацією, або намагається ухилитися від укладення договору із першим учасником по ціні аукціону.

Тобто Замовник не вивчив належним чином тендерну пропозицію Скаржника, і не встановив вищу наявну інформацію, або Замовник намагається здійснити відхилення пропозиції учасника із найкращою ціновою пропозицію без наявних на те об’єктивних підстав

Як висновок, зазначена підстава відхилення – в протоколі Замовника не відповідає дійсності, бо така інформація/параметри наявні в тендерній пропозиції учасника, а саме виконанні через надання пояснення про відсутність необхідності сертифікації.
Крім того, Скаржник звертає увагу в аналогічній ситуації на Рішення Колегії № 2793-р/пк-пз від 16.02.2021, в закупівлі № UA-2020-12-30-001507-b, де позиція Колегії постановила зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника, була неправомірно відхилена замовником з наведеної підстави, бо містила необхідні документи на підтвердження технічних параметрів, як цього вимагали умови документації.

Отже, на підставі норм законодавства що наведені вище, а також із врахуванням позицій колегії Антимонопольного комітету України - якщо учасник дотримався вимог Закону та тендерної документації при підготовці тендерної пропозиції та в разі, якщо учасник заповнив дані/параметри товару або еквіваленту, замовник не має підстав для відхилення пропозиції такого учасника.

Оскільки базовим документом для оцінки пропозицій учасників є Тендерна документація, замовник має діяти виключно в рамках Закону та вимагати від учасників подання лише тієї інформації та документів, які передбачені тендерною документацією, а також в повному обсягу вивчати документи, що надані в тендерній пропозиції.
Крім того, Замовник не передбачив окремої вимоги щодо надання документів, крім, сертифікату, якщо учасником згідно такої вимоги надано лист пояснення, що товару не підлягає сертифікації -який і надано Скаржником.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 97f95ebee6714405ba8a3dbd6a33f727
Заголовок пункту скарги: 2.Щодо порушення порядку проведення процедури закупівлі :
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 2.Щодо порушення порядку проведення процедури закупівлі :

Звертаємо увагу, що за наявних запитань до тендерної пропозиції учасника Замовника має можливість здійснити уточнення в період вивчення тендерної пропозиції або оприлюднити вимогу про усунення невідповідностей протягом 24 годин.
Відповідно до пункту 40 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та / або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та / або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та / або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та / або відсутності інформації (та / або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та / або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник повинен був публікувати повідомлення про надання 24 годин для усунення невідповідностей в даному випадку, бо наявний недолік стосується інформації та документів, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Рішення Замовника є неправомірним та таким що ПРЯМО ПОРУШУЄ п. 43 Особливостей в частині надання права Учаснику усунути виявлені невідповідності інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, що в даному випадку дало би змогу здійснити уточнення в учасника для Замовника про параметри вага користувача, і при цьому таке уточнення не змінює предмет закупівлі.

У зв’язку з чим, Замовник порушив законодавство у сфері публічних закупівель та незаконно обмежив законодавчо гарантовані права учасника – Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 21c5b97460854df1b9b932058169f86b
Заголовок пункту скарги: 3.Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 3.Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»:
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій Скаржника, а саме – безпідставно відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Також, учасник - ТОВ «СПЕЦМАШСЕРВІС» запропонував найкращу ціну «235 200,00 грн без ПДВ.» під час аукціону для предмету закупівлі за ДК 021:2015: 44530000-4 — Кріпильні деталі ціною, чим його пропозиція зберігає до 58 800 грн. без ПДВ. кошторису Замовника, та при цьому безпідставно відхиливши її Замовник порушує принцип максимальної економії відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»

Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.
Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, Закону та на підставі зазначеного вище,
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)