-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Залізобетонні плити
Завершена
33 412 715.83
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 334 127.16 UAH
мін. крок: 1% або 334 127.16 UAH
Період оскарження:
06.08.2024 11:26 - 11.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на рішення про відміну закупівлі
Номер:
b1cbe0b5920a42f2b19c1b4dc731cbeb
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-08-06-003610-a.a1
Назва:
Скарга на рішення про відміну закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи:
Замовник
- протокол виконання рішення АМКУ..pdf 16.09.2024 10:54
- інформація що стосується розгляду скарги.pdf 04.09.2024 14:36
- інформація що стосується розгляду скарги.docx 04.09.2024 14:36
- Заява щодо участі в засіданні.pdf 30.08.2024 15:56
- рішення від 10.09.2024 № 15077.pdf 13.09.2024 11:56
- інформація про резолютивну частину рішення від 10.09.2024 № 15077.pdf 11.09.2024 15:28
- рішення від 02.09.2024 № 14609.pdf 02.09.2024 15:36
- sign.p7s 30.08.2024 13:38
- Протокол про відміну відкритих торгів згідно підп. 1 п. 50 Особливостей.pdf 30.08.2024 13:37
- Лист про подовження терміну дії пропозиції.pdf 30.08.2024 13:37
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.08.2024 14:59
Дата розгляду скарги:
10.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.09.2024 15:36
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
13.09.2024 11:56
Дата виконання рішення Замовником:
16.09.2024 10:54
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Скасувати рішення про відміну відкритих торгів по закупівлі товару за кодом ДК 021:2015 –– 44110000-4: «Конструкційні матеріали» (Залізобетонні плити) (ідентифікатор закупівлі
UA-2024-08-06-003610-a) (далі - Закупівля) на підставі виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 15077-р/пк-пз від 10.09.2024.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
e8bc06e0f2104a438537d59d5cd41900
Заголовок пункту скарги:
Оскарження неправомірної відміни закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Державним підприємством «Ізмаїльський морський торговельний порт» було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2024-08-06-003610-a за предметом залізобетонні плити 44110000-4 Конструкційні матеріали за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника (далі - Процедура закупівлі)
ТОВ “ОДІССЕЙ ЮА” подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником.
В подальшому, Протокольним рішенням (протоколом) уповноваженої особи від 20.08.2024 р., Замовником було відмінено торги та вжито заходи, передбачені пп. 1 п. 50 Особливостей, а саме: Замовник відміняє відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ТОВ “ОДІССЕЙ ЮА” подає цю скаргу на такі дії, бездіяльність, рішення Замовника.
Вважаємо, що незаконним та таким, що порушує права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі. ТОВ “ОДІССЕЙ ЮА” вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
ТОВ “ОДІССЕЙ ЮА” взяло участь в зазначеній процедурі закупівлі та очікувало на результат розгляду його тендерної пропозиції, з подальшою метою визначення переможцем процедури закупівлі та підписання договору про закупівлю.
Але, Замовник, Протокольним рішенням (протоколом) уповноваженої особи від 20.08.2024 р. відмінив торги, використовуючи підставу, відповідно до пп.1 п. 50 Особливостей, а саме: Замовник відміняє відкриті торги на підставі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг. Також слід зазначити, що дана підстава жодним чином не підтверджена, ані Протокольним рішенням (протоколом) уповноваженої особи від 20.08.2024 р., ані будь-якими додатковими документами. Протоколом визначено лише, що Технічна документація, яка була викладена Замовником в закупівлі потребує доопрацювання і це на його думку – відсутність подальшої потреби у закупівлі. Це твердження є хибним, оскільки сам Замовник не заперечує необхідність проведення закупівлі, а лише планує зміну технічних характеристик, тобто сама потреба в закупівлі існує, що не відповідає пп.1 п. 50 Особливостей.
Також, на думку Скаржника, потреба у зміні технічних вимог до товару, що є предметом закупівлі, може виникнути лиже на підставі внесення змін до проектно-кошторисної документації, яке, в свою чергу, є предметом окремих закупівель. За наявною інформацією, таких закупівель на момент відміни оскаржуваної закупівлі Замовником проведено не було.
Враховуючи зазначене, Скаржник вважає, що дії Замовника є такими, що порушують право Учасника на законних підставах укласти договір про закупівлю. Тому, вважаємо, що жодних законних та обґрунтованих підстав для скасування закупівлі у Замовника не було.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Щодо неправомірного рішення щодо відміни процедури закупівлі
Відповідно до інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель та Протокольного рішення (протоколу) уповноваженої особи від 20.08.2024 р., процедуру закупівлі відмінено через відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Відповідно до п. 50 Особливостей, Замовник відміняє тендер у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
У протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою наведена наступна інформація, зокрема:
«Порядок денний:
1. Про відміну відкритих торгів на закупівлю Залізобетонні плити, 44110000-4 «Конструкційні матеріали» за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника, № UA- 2024-08-06-003610-а відповідно до пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженому постановою Кабміну «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі - Особливості).
2. Про оприлюднення в електронній системі закупівель підстави прийняття рішення про відміну відкритих торгів на закупівлю Залізобетонні плити, 44110000-4 «Конструкційні матеріали» за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника, № UA-2024-08-06-003610-a.
Під час розгляду першого питання порядку денного:
Під час проведення процедури Закупівлі була виявлена потреба в доопрацюванні Технічної специфікації (технічних вимог) товару, зокрема, з метою удосконалення вимог тендерної документації і закупівлі Товару, який буде найбільше відповідати за своїми якісними та технічними характеристиками вимогам, а також потребам замовника. Враховуючи викладене, подальша Закупівля з вказаними у тендерній документації характеристиками відпала.
В ході проведення Закупівлі підрозділом ініціатором Закупівлі, повідомлено про необхідність доопрацювання Технічної специфікації (технічних вимог) (Рапортом від 19.08.2024 року Вих. № 22/1406-24).
Отже для закупівлі Товару, який буде найбільше відповідати потребам Замовника необхідно уточнити і відкоригувати технічні та якісні характеристики.
На підставі наданої вище інформації, Рапорту від 19.08.2024 року Вих. № 22/1406-24 та відповідно до п.п. 1 п. 50 Особливостей (Замовник відміняє відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг).
Враховуючи викладене, Закупівля підлягає відміні.
Під час розгляду другого питання порядку денного:
Згідно з пунктом 50 Особливостей у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
На виконання наведеної вище норми необхідно оприлюднити в електронній системі закупівель підстави прийняття рішення про відміну відкритих торгів на закупівлю Залізобетонні плити, 44110000-4 «Конструкційні матеріали» за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника, № UA-2024-08-06-003610-a згідно з підпунктом 1 пункту 50 Особливостей.
ВИРІШИВ: 1. Відмінити відкриті торги на закупівлю Залізобетонні плити, 44110000-4 «Конструкційні матеріали» за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника, № UA-2024-08-06-003610-a відповідно до підпункту 1 пункту 50 Особливостей.
2. Оприлюднити в електронній системі закупівель підстави прийняття рішення про відміну відкритих торгів на закупівлю Залізобетонні плити, 44110000-4 «Конструкційні матеріали» за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника, № UA-2024-08-06-003610-a згідно з підпунктом 1 пункту 50 Особливостей.»
На думку скаржника, рішення щодо відміни відкритих торгів з особливостями є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню, у зв’язку з тим, що Замовник не обґрунтував, не надав пояснень та документально не підтвердив, на якій підставі відпала потреба у закупівлі товарів.
Тому, з огляду на все викладене вище, рішення щодо відміни процедури закупівлі є неправомірним, необгрунтованим та підлягає скасуванню.
Додатково звертаємо увагу, що згідно з п. 59 Особливостей: «Скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів
відповідно до пункту 50 Особливостей, подається протягом 10 днів з дати
оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом)». Таким чином, враховуючи те, що рішення щодо відміни процедури закупівлі було прийняте 20.08.2024 року, вищезазначені строки, передбачені Особливостями, дотримані скаржником у повній мірі.
Скаржник додатково підтверджує, що його тендерна пропозиція є дійсною, та за власної ініціативи подовжує строк її дійсності до 120 днів від дати кінцевого строку подання пропозицій.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro. gov.иа).
ТОВ “ОДІССЕЙ ЮА” подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником.
В подальшому, Протокольним рішенням (протоколом) уповноваженої особи від 20.08.2024 р., Замовником було відмінено торги та вжито заходи, передбачені пп. 1 п. 50 Особливостей, а саме: Замовник відміняє відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ТОВ “ОДІССЕЙ ЮА” подає цю скаргу на такі дії, бездіяльність, рішення Замовника.
Вважаємо, що незаконним та таким, що порушує права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі. ТОВ “ОДІССЕЙ ЮА” вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
ТОВ “ОДІССЕЙ ЮА” взяло участь в зазначеній процедурі закупівлі та очікувало на результат розгляду його тендерної пропозиції, з подальшою метою визначення переможцем процедури закупівлі та підписання договору про закупівлю.
Але, Замовник, Протокольним рішенням (протоколом) уповноваженої особи від 20.08.2024 р. відмінив торги, використовуючи підставу, відповідно до пп.1 п. 50 Особливостей, а саме: Замовник відміняє відкриті торги на підставі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг. Також слід зазначити, що дана підстава жодним чином не підтверджена, ані Протокольним рішенням (протоколом) уповноваженої особи від 20.08.2024 р., ані будь-якими додатковими документами. Протоколом визначено лише, що Технічна документація, яка була викладена Замовником в закупівлі потребує доопрацювання і це на його думку – відсутність подальшої потреби у закупівлі. Це твердження є хибним, оскільки сам Замовник не заперечує необхідність проведення закупівлі, а лише планує зміну технічних характеристик, тобто сама потреба в закупівлі існує, що не відповідає пп.1 п. 50 Особливостей.
Також, на думку Скаржника, потреба у зміні технічних вимог до товару, що є предметом закупівлі, може виникнути лиже на підставі внесення змін до проектно-кошторисної документації, яке, в свою чергу, є предметом окремих закупівель. За наявною інформацією, таких закупівель на момент відміни оскаржуваної закупівлі Замовником проведено не було.
Враховуючи зазначене, Скаржник вважає, що дії Замовника є такими, що порушують право Учасника на законних підставах укласти договір про закупівлю. Тому, вважаємо, що жодних законних та обґрунтованих підстав для скасування закупівлі у Замовника не було.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Щодо неправомірного рішення щодо відміни процедури закупівлі
Відповідно до інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель та Протокольного рішення (протоколу) уповноваженої особи від 20.08.2024 р., процедуру закупівлі відмінено через відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Відповідно до п. 50 Особливостей, Замовник відміняє тендер у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
У протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою наведена наступна інформація, зокрема:
«Порядок денний:
1. Про відміну відкритих торгів на закупівлю Залізобетонні плити, 44110000-4 «Конструкційні матеріали» за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника, № UA- 2024-08-06-003610-а відповідно до пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженому постановою Кабміну «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі - Особливості).
2. Про оприлюднення в електронній системі закупівель підстави прийняття рішення про відміну відкритих торгів на закупівлю Залізобетонні плити, 44110000-4 «Конструкційні матеріали» за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника, № UA-2024-08-06-003610-a.
Під час розгляду першого питання порядку денного:
Під час проведення процедури Закупівлі була виявлена потреба в доопрацюванні Технічної специфікації (технічних вимог) товару, зокрема, з метою удосконалення вимог тендерної документації і закупівлі Товару, який буде найбільше відповідати за своїми якісними та технічними характеристиками вимогам, а також потребам замовника. Враховуючи викладене, подальша Закупівля з вказаними у тендерній документації характеристиками відпала.
В ході проведення Закупівлі підрозділом ініціатором Закупівлі, повідомлено про необхідність доопрацювання Технічної специфікації (технічних вимог) (Рапортом від 19.08.2024 року Вих. № 22/1406-24).
Отже для закупівлі Товару, який буде найбільше відповідати потребам Замовника необхідно уточнити і відкоригувати технічні та якісні характеристики.
На підставі наданої вище інформації, Рапорту від 19.08.2024 року Вих. № 22/1406-24 та відповідно до п.п. 1 п. 50 Особливостей (Замовник відміняє відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг).
Враховуючи викладене, Закупівля підлягає відміні.
Під час розгляду другого питання порядку денного:
Згідно з пунктом 50 Особливостей у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
На виконання наведеної вище норми необхідно оприлюднити в електронній системі закупівель підстави прийняття рішення про відміну відкритих торгів на закупівлю Залізобетонні плити, 44110000-4 «Конструкційні матеріали» за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника, № UA-2024-08-06-003610-a згідно з підпунктом 1 пункту 50 Особливостей.
ВИРІШИВ: 1. Відмінити відкриті торги на закупівлю Залізобетонні плити, 44110000-4 «Конструкційні матеріали» за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника, № UA-2024-08-06-003610-a відповідно до підпункту 1 пункту 50 Особливостей.
2. Оприлюднити в електронній системі закупівель підстави прийняття рішення про відміну відкритих торгів на закупівлю Залізобетонні плити, 44110000-4 «Конструкційні матеріали» за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника, № UA-2024-08-06-003610-a згідно з підпунктом 1 пункту 50 Особливостей.»
На думку скаржника, рішення щодо відміни відкритих торгів з особливостями є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню, у зв’язку з тим, що Замовник не обґрунтував, не надав пояснень та документально не підтвердив, на якій підставі відпала потреба у закупівлі товарів.
Тому, з огляду на все викладене вище, рішення щодо відміни процедури закупівлі є неправомірним, необгрунтованим та підлягає скасуванню.
Додатково звертаємо увагу, що згідно з п. 59 Особливостей: «Скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів
відповідно до пункту 50 Особливостей, подається протягом 10 днів з дати
оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом)». Таким чином, враховуючи те, що рішення щодо відміни процедури закупівлі було прийняте 20.08.2024 року, вищезазначені строки, передбачені Особливостями, дотримані скаржником у повній мірі.
Скаржник додатково підтверджує, що його тендерна пропозиція є дійсною, та за власної ініціативи подовжує строк її дійсності до 120 днів від дати кінцевого строку подання пропозицій.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro. gov.иа).
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
1. Прийняти дану скаргу до розгляду; 2. Встановити органом оскарження факт порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі Залізобетонні плити 44110000-4 Конструкційні матеріали за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника (ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-06-003610-a). 3. Зобов’язати Замовника - Державне підприємство «Ізмаїльський морський торговельний порт» - скасувати Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 20 серпня 2024 року щодо рішення про відміну процедури закупівлі. Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.