• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з поводження з побутовими відходами

Завершена

328 020.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 640.10 UAH
Період оскарження: 06.08.2024 11:37 - 30.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: b850d7dc836c40058445ecb012d39351
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-06-003561-a.a1
Назва: Скарга
Скарга:
на умови тендерної документації
Дата розгляду скарги: 21.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.08.2024 17:07
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.08.2024 13:45
Дата виконання рішення Замовником: 27.08.2024 10:01
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником внесені відповідні зміни до тендерної документації та оприлюднені , що затверджено Протоколом, який розміщено до документів до скарги.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АДВАЙТА", Андрій ЩЕТІННІКОВ 380686849575 shetinnikov2012@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 09dd3d244c2940419498c316091c306e
Заголовок пункту скарги: Заголовок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 06.08.2024 року УКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ НАУКИ І ТЕХНОЛОГІЙ (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Послуги з поводження з побутовими відходами» з очікуваною вартістю 328 020 грн з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
В умовах тендерної документації зі змінами по Процедурі закупівлі, Протоколом уповноваженої особи № 06/1 від 06.08.2024 р., ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-06-003561-a, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.
Таблиця 1

пп Посилання на вимогу тендерної документації Зміст вимоги яка встановлена Замовником в тендерній документації Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в Процедурі закупівлі
1. Пункт 11 ДОДАТКУ 5
до тендерної документації 11.Підприємство повинно мати досвід господарської діяльності з надання послуги вивозу та розташуванню ТПВ не менше 6 років, що підтверджується листом у довільній формі. Скаржник провадить господарську діяльність з 23.04.2021 року, що станом на дату оголошення Процедури закупівлі складає 3 роки 3 місяці.

Скаржник надає як доказ на розгляд Комісії Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, який містить інформацію про вказану дату реєстрації (початку) здійснення господарської діяльності Скаржника.

Разом з тим, чинне законодавство не встановлює будь яких обмежень або заборон, в досвіді ведення господарської діяльності суб’єктами господарювання для надання послуги з поводження з побутовими відходами, який повинен складати не менше 6 років.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації та саме чому у учасника має бути досвід господарської діяльності з надання послуги вивозу та розташуванню ТПВ не менше 6 років, що підтверджується листом у довільній формі.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
2. Пункт 16 ДОДАТКУ 5
до тендерної документації 16. Наявність чинного договору на утилізацію побутових відходів з КП ЕКО-Дніпро. Предметом закупівлі передбачається зокрема надання послуги з поводження з побутовими відходами. Відповідно до вимог надання послуг які Замовник встановив зокрема в ДОДАТКУ 3 до тендерної документації: надання послуг здійснюється учасником відповідно до зазначеного обсягу послуг, обумовлених термінів, а також згідно з вимогами чинного законодавства про відходи, санітарних норм і правил, правил надання послуг з вивезення побутових відходів, затверджених Кабінетом Міністрів України, та у відповідності до умов підписаного Договору з урахуванням вимог чинного законодавства України із захисту довкілля.

Чинним законодавством не передбачено обов’язкової наявності договору на утилізацію побутових відходів з КП ЕКО-Дніпро для надання послуги з поводження з побутовими відходами, в тому числі послуг які передбачені предметом закупівлі.

Скаржник не має та не зобов’язаний мати в наявності чинний договір на утилізацію побутових відходів з КП ЕКО-Дніпро, щоб надати послуги які передбачені предметом закупівлі.

Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Який свідчить що підприємство Скаржника зареєстроване та не має обмежень в надані послуг що передбачені предметом закупівлі, без наявності чинного договору на утилізацію побутових відходів з КП ЕКО-Дніпро.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначених вимоги в тендерній документації та саме чому у учасника має бути чинний договір на утилізацію побутових відходів з КП ЕКО-Дніпро.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
3. Пункт 7 ДОДАТКУ 3
до тендерної документації 7. Обов’язковою умовою при здійсненні послуг з вивезення та утилізації твердих побутових відходів є наявність чинного договору на утилізацію побутових відходів з КП ЕКО-Дніпро. Предметом закупівлі передбачається зокрема надання послуги з поводження з побутовими відходами. Відповідно до вимог надання послуг які Замовник встановив зокрема в ДОДАТКУ 3 до тендерної документації: надання послуг здійснюється учасником відповідно до зазначеного обсягу послуг, обумовлених термінів, а також згідно з вимогами чинного законодавства про відходи, санітарних норм і правил, правил надання послуг з вивезення побутових відходів, затверджених Кабінетом Міністрів України, та у відповідності до умов підписаного Договору з урахуванням вимог чинного законодавства України із захисту довкілля.

Чинним законодавством не передбачено обов’язкової наявності договору на утилізацію побутових відходів з КП ЕКО-Дніпро для надання послуги з поводження з побутовими відходами, в тому числі послуг які передбачені предметом закупівлі.

Скаржник не має та не зобов’язаний мати в наявності чинний договір на утилізацію побутових відходів з КП ЕКО-Дніпро, щоб надати послуги які передбачені предметом закупівлі.

Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Який свідчить що підприємство Скаржника зареєстроване та не має обмежень в надані послуг що передбачені предметом закупівлі, без наявності чинного договору на утилізацію побутових відходів з КП ЕКО-Дніпро.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначених вимоги в тендерній документації та саме чому у учасника має бути чинний договір на утилізацію побутових відходів з КП ЕКО-Дніпро.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
4. Пункт 1 ДОДАТКУ 2
до тендерної документації Обов’язкова наявність:
1) спеціалізованого транспорту із заднім завантаженням (не менше 3-х машин); Відповідно до вимог до надання послуг які Замовник встановив в ДОДАТКУ 3 до тендерної документації для збирання та накопичення ТПВ Виконавець встановлює технічно справні, пластикові контейнери об’ємом не менше 1,1 м. куб.(41 контейнер). Вивіз ТПВ загальною кількістю 2186,8 м.куб. згідно з дислокацією (таблиця 1). Виконавець своїми силами здійснює вивантаження з контейнера сміття, твердих побутових відходів, збір, завантаження, вивезення. Також в тому ж додатку до тендерної документації Замовник зазначає, що вивезення ТПВ здійснюється Виконавцем спеціалізованим транспортом із заднім механізованим завантаженням (не менше 3-х машин із заднім завантаженням і не менше 2-х додатково). Перед виїздом на лінію автотранспорт повинен бути технічно справним та заправленим паливно-мастильними матеріалами.

Скаржник вважає, що якщо згідно вимог Замовника виконавець своїми силами здійснює вивантаження з контейнера сміття, твердих побутових відходів, збір, завантаження, вивезення, то власне виконавцю самому вирішувати яку кількість машин або іншого обладнання йому використовувати.

Фактично Замовник в своїй тендерній документації вимагає не менше 3-х машин із заднім завантаженням і не менше 2-х додатково. Тобто, Замовник вимагає в учасників наявність не менше 5-ти машин для надання послуг.

Скаржник вважає, що для надання послуг передбачених предметом закупівлі для забезпечення одночасного вивозу ТПВ згідно з дислокацією буде достатньо однієї машини із заднім завантаженням. Скаржник для аргументації та доведення своєї позиції в цьому питані зазначає, що Замовник в технічних вимогах встановив дні вивозу та кількість адрес, на яких виконавець повинен здійснювати вивіз ТПВ. Із досвіду Скаржника, для того щоб вивезти одночасно ТПВ з 18-ти адрес встановлення контейнеру не потрібно не менше 3-х машин із заднім завантаженням і не менше 2-х додатково. Скаржник бажає планувати виконання робіт наявними силами та тендерна документація не повинна створювати не обґрунтованих штучних обмежень серед учасників.

Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, який орендується Скаржником та планується використовувати для надання послуг що передбачені предметом закупівлі.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначених вимог в тендерній документації та саме чому виключно саме у учасника має бути не менше 3-х машин із заднім завантаженням і не менше 2-х додатково.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
5. Пункт 5 ДОДАТКУ 3
до тендерної документації 5. Вивезення ТПВ здійснюється Виконавцем спеціалізованим транспортом із заднім механізованим завантаженням (не менше 3-х машин із заднім завантаженням і не менше 2-х додатково). Перед виїздом на лінію автотранспорт повинен бути технічно справним та заправленим паливно-мастильними матеріалами.

Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати із тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації