• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

09130000-9 «Нафта і дистиляти» Бензин А-95 (талони/скретч-картки) - 19 500 літрів, дизельне паливо (талони/скретч-картки)) – 28 500 літрів

Завершена

2 650 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 252.50 UAH
Період оскарження: 05.08.2024 15:36 - 25.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 08c9d82c3ff54d6187f8c18c9030e4c0
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-05-008834-a.c1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
№7 від 09.08.2024 Антимонопольний комітет України Постійно діюча адміністративна комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Адреса: 03035, Україна, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 тел.: (044) 594-64-12, факс: (044) 520-10-42 Замовник: КП «ТЕПЛОВОДСЕРВІС» МИРГОРОДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ Код ЄДРПОУ: 45136285 Адреса: 37600, Україна, Полтавська область, Миргород, вул. Якова Усика, 7 E-mail: tws.zakupivli@gmail.com Телефон +380962662213 Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю “ФУЛ ФЬЮЖН” Код ЄДРПОУ: 45153578 Тел. 380679879100 Email: fuelfusion01@gmail.com 61072, Харківська обл., місто Харків, вул.Тобольська, будинок 42-А, кімната 204 Інформація про закупівлю: номер оголошення про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2024-08-05-008834-a Назва предмету закупівлі: ДК 021:2015 :09130000-9 «Нафта і дистиляти» Бензин А-95 (талони/скретч-картки), дизельне паливо (талони/скретч-картки)) Ідентифікатор закупівлі: 4499f951411b4aa0892a49fd4da2dcfb (надалі – Процедура закупівлі) Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії замовника: 05 серпня 2024 року СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації Замовником – КП «ТЕПЛОВОДСЕРВІС» МИРГОРОДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ було оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю: ДК 021:2015 :09130000-9 «Нафта і дистиляти» Бензин А-95 (талони/скретч-картки), дизельне паливо (талони/скретч-картки)). Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним Вивчивши умови тендерної документації, яка була оприлюднена в зазначеній закупівлі – ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» (далі – Скаржник) та як потенційний учасник, виявило умови, які суперечать законодавству з питань публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі - Особливості), зокрема: Відповідно до Додатку № 4 до тендерної документації: 11. У зв'язку із застосуванням планових та екстрених відключень електроенергії, з метою забезпечення роботи генераторів підприємства, Учасник за окремою Заявкою Замовника повинен забезпечити поставку пального наливом спеціалізованим автотранспортом Учасника на адресу Замовника. 12. На підтвердження виконання вимог п. 11 Додатку 4 тендерної документації Учасник у складі пропозиції надає : 12.1. При наявності власного сертифікованого транспорту для забезпечення підвозу паливо-мастильних матеріалів, Учасник повинен надати: 12.1.1. Скан-копію ліцензії надання послуг з перевезення небезпечних вантажів автомобільним транспортом та/або наказ державної служби України з безпеки на транспорті «Про прийняття рішень за результатами розгляду заяв здобувачів на отримання ліцензії» та або посилання на сайт з відповідним переліком здобувачів; 12.1.2. Скан-копію діючого свідоцтва про повірку автоцистерни з відповідними зазначеними об'ємами; 12.1.3. Скан-копію свідоцтва про допущення транспортного засобу до перевезення визначених небезпечних вантажів; 12.2. При відсутності власного сертифікованого транспорту для забезпечення підвозу паливо-мастильних матеріалів, Учасник повинен надати: 12.2.1. Скан-копію діючого договору з компанією, що надає послуги з перевезення небезпечних вантажів сертифікованим автомобільним транспортом; 12.2.2. Скан-копію ліцензії на надання послуг з перевезення небезпечних вантажів автомобільним транспортом та/або наказ державної служби України з безпеки на транспорті «Про прийняття рішень за результатами розгляду заяв здобувачів на отримання ліцензії» та або посилання на сайт з відповідним переліком здобувачів (підприємства з яким заключний договір); 12.2.3. Скан-копію діючого свідоцтва про повірку автоцистерни з відповідними зазначеними об'ємами; 12.2.4. Скан-копію свідоцтва про допущення транспортного засобу до перевезення визначених небезпечних вантажів. Зазначені умови є необґрунтованими та незаконними, спрямованими на дискримінацію учасників. Умовами оголошеної закупівлі встановлено предмет закупівлі ДК 021:2015 :09130000-9 «Нафта і дистиляти» Бензин А-95 (талони/скретч-картки), дизельне паливо (талони/скретч-картки)). Тобто, предметом закупівлі є талони/скретч-картки на пальне, які в подальшому надають право Замовнику отримувати пальне з АЗС учасника. Встановлюючи умови п.11 Додатку 4 Замовник фактично здійснює заміну предмету закупівлі з талонів на налив. Заміна предмету закупівлі під час проведення торгів та реалізації договору укладеного за результатом закупівлі заборонена. Що стосується умов встановлених Замовником в п.12 Додатку 4, такі умови не узгоджуються з вимогами законодавства. По перше, Закупівля що оголошена Замовником не передбачає надання послуг з перевезення небезпечних вантажів, бо предметом закупівлі є пальне в талонах/скретч-картках. По друге, встановлюючи умови щодо наявності сертифікованого транспорту для забезпечення підвозу паливо-мастильних матеріалів Замовник встановлює вимоги щодо наявності матеріально-технічної бази, що передбачене п.1 ч.2 ст.16 Закону . Згідно п. 29 Особливостей: «У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються». Такі умови тендерної документації не узгоджуються с вимогами законодавства та мають бути виключені. Відповідно до п. 6 Додатку № 4 до тендерної документації: Для належної організації роботи Замовника, враховуючи кількість автотранспорту, Постачальник повинен забезпечити заправку автомобілів Замовника бензином А-95 та дизельним паливом по талонах /скретч-картках не менше ніж на 3 (трьох) АЗС, які знаходяться в адміністративних межах міста Миргород, Полтавської області. Учасник має підтвердити наявність розгалуженої мережі АЗС власної(орендованої) або партнерської не менше 10 (десяти) АЗС в межах Миргородського району Полтавської області із зазначенням назви АЗС або бренду, та адрес їх розташування. ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» планує прийняти участь в даній закупівлі із залученням АЗС партнерів ТОВ «Петроль Про», ТОВ «Укрнафта-Постач» та ТОВ «САН СТРІМ СИСТЕМС», але має 2 АЗС в м. Миргороді та 7 АЗС в Миргородському районі. Такої кількості вистачає для забезпечення безперебійного функціонування підприємства Замовника. Скаржник вважає що Замовник встановлює надмірні вимоги щодо умов закупівлі стосовно кількості АЗС з метою надання переваг одному учаснику та дискримінації інших учасників. З аналізу даних таку кількість АЗС має в м. Миргород та Миргородському районі лише одна мережа АЗС, що дає можливість виконати зазначені умови лише цій мережі. При тому, що Замовник жодним чином не обґрунтовує встановлення таких надмірних вимог. Скаржник на цей час має укладений із Замовником договір за результатом торгів UA-2023-12-20-017572-a на поставку талонів та здійснює постачання пального в талонах. Згідно умов закупівлі UA-2023-12-20-017572-a, а саме п.3 Додатку 2 Замовник встановлював наступні умови до наявності АЗС: «Для належної організації роботи Замовника, враховуючи кількість автотранспорту, Постачальник повинен забезпечити заправку автомобілів Замовника бензином А-95 та дизельним паливом по талонах/скретч-картках не менше ніж на 2 (двох) АЗС, які знаходяться в адміністративних межах міста Миргород, Полтавської області. Учасник має підтвердити наявність розгалуженої мережі АЗС власної(орендованої) або партнерської не менше 7 (семи) АЗС в межах Миргородського району Полтавської області із зазначенням назви АЗС або бренду, та адрес їх розташування». Протягом дії договору від Замовникам не надходило вимог або прохань щодо збільшення кількості АЗС. Тобто, на даний час Замовнику достатньо мати 2 АЗС в м. Миргород та не менше 7 АЗС в Миргородському районі і він жодним чином не обґрунтовує необхідність збільшення кількості АЗС та не посилається на конкретні обставини, які змусили його до встановлення надмірних дискримінаційних умов. ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» є надійним постачальником Замовника та протягом дії договору не має жодних зауважень стосовно виконання своїх зобов’язань за договором, в тому числі стосовно кількості АЗС. Надмірні дискримінаційні умови встановлені замовником позбавляють інших учасників прийняти участь в цій закупівлі та створити конкуренцію, що призведе до економії бюджетних коштів Замовника. Таким чином, відбудеться дотримання одного із основоположних принципів здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону). Встановлюючи умови щодо наявності АЗС Замовник фактично встановлює вимоги щодо наявності матеріально-технічної бази, що передбачене п.1 ч.2 ст.16 Закону . Згідно п. 29 Особливостей: «У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються». Такі умови тендерної документації не узгоджуються с вимогами законодавства та мають бути виключені. Змінивши вимоги п.6 додатку 4 та виклавши їх в наступній редакції: «Для належної організації роботи Замовника, враховуючи кількість автотранспорту, Постачальник повинен забезпечити заправку автомобілів Замовника бензином А-95 та дизельним паливом по талонах/скретч-картках не менше ніж на 2 (двох) АЗС, які знаходяться в адміністративних межах міста Миргород, Полтавської області. Учасник має підтвердити наявність розгалуженої мережі АЗС власної(орендованої) або партнерської не менше 7 (семи) АЗС в межах Миргородського району Полтавської області із зазначенням назви АЗС або бренду, та адрес їх розташування», наддасть змогу розширити кількість учасників та створити конкуренцію в закупівлі. Наданий час Замовник порушує наші права як учасника встановлюючи дискримінаційні вимоги. Враховуючи вищенаведене та керуючись ст. ст. 5, 18, 26, 29,31 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 44 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року № 1178, Прошу: -встановити порушення Процедури закупівлі UA-2024-08-05-008834-a Замовником КП «ТЕПЛОВОДСЕРВІС» МИРГОРОДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ, Код ЄДРПОУ: 45136285, ст. ст. 5, 32 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 50 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року № 1178; - зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити незаконні і дискримінаційні вимоги. Директор Анастасія Кравчук
Дата розгляду скарги: 20.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.08.2024 17:21
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 21.08.2024 18:16
Дата виконання рішення Замовником: 23.08.2024 13:53
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником внесено зміни до Тендерної документації на виконання Рішення №14077-р/пк-пз від 20.08.2024 року Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ “ФУЛ ФЬЮЖН”, Анастасія Кравчук 380679879100, 380934560101 fuelfusion01@gmail.com https://fuel-fusion.com/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 6d0d210ed1034bbf900285d8db067a79
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Вивчивши умови тендерної документації, яка була оприлюднена в зазначеній закупівлі – ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» (далі – Скаржник), виявило умови, які суперечать законодавству з питань публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі - Особливості), зокрема:
Відповідно до Додатку № 4 до тендерної документації:
11. У зв'язку із застосуванням планових та екстрених відключень електроенергії, з метою забезпечення роботи генераторів підприємства, Учасник за окремою Заявкою Замовника повинен забезпечити поставку пального наливом спеціалізованим автотранспортом Учасника на адресу Замовника.
12. На підтвердження виконання вимог п. 11 Додатку 4 тендерної документації Учасник у складі пропозиції надає :
12.1. При наявності власного сертифікованого транспорту для забезпечення підвозу паливо-мастильних матеріалів, Учасник повинен надати:
12.1.1. Скан-копію ліцензії надання послуг з перевезення небезпечних вантажів автомобільним транспортом та/або наказ державної служби України з безпеки на транспорті «Про прийняття рішень за результатами розгляду заяв здобувачів на отримання ліцензії» та або посилання на сайт з відповідним переліком здобувачів;
12.1.2. Скан-копію діючого свідоцтва про повірку автоцистерни з відповідними зазначеними об'ємами;
12.1.3. Скан-копію свідоцтва про допущення транспортного засобу до перевезення визначених небезпечних вантажів;
12.2. При відсутності власного сертифікованого транспорту для забезпечення підвозу паливо-мастильних матеріалів, Учасник повинен надати:
12.2.1. Скан-копію діючого договору з компанією, що надає послуги з перевезення небезпечних вантажів сертифікованим автомобільним транспортом;
12.2.2. Скан-копію ліцензії на надання послуг з перевезення небезпечних вантажів автомобільним транспортом та/або наказ державної служби України з безпеки на транспорті «Про прийняття рішень за результатами розгляду заяв здобувачів на отримання ліцензії» та або посилання на сайт з відповідним переліком здобувачів (підприємства з яким заключний договір);
12.2.3. Скан-копію діючого свідоцтва про повірку автоцистерни з відповідними зазначеними об'ємами;
12.2.4. Скан-копію свідоцтва про допущення транспортного засобу до перевезення визначених небезпечних вантажів.
Зазначені умови є необґрунтованими та незаконними, спрямованими на дискримінацію учасників.
Умовами оголошеної закупівлі встановлено предмет закупівлі ДК 021:2015 :09130000-9 «Нафта і дистиляти» Бензин А-95 (талони/скретч-картки), дизельне паливо (талони/скретч-картки)). Тобто, предметом закупівлі є талони/скретч-картки на пальне, які в подальшому надають право Замовнику отримувати пальне з АЗС учасника.
Встановлюючи умови п.11 Додатку 4 Замовник фактично здійснює заміну предмету закупівлі з талонів на налив. Заміна предмету закупівлі під час проведення торгів та реалізації договору укладеного за результатом закупівлі заборонена.
Що стосується умов встановлених Замовником в п.12 Додатку 4, такі умови не узгоджуються з вимогами законодавства.
По перше, Закупівля що оголошена Замовником не передбачає надання послуг з перевезення небезпечних вантажів, бо предметом закупівлі є пальне в талонах/скретч-картках.
По друге, встановлюючи умови щодо наявності сертифікованого транспорту для забезпечення підвозу паливо-мастильних матеріалів Замовник встановлює вимоги щодо наявності матеріально-технічної бази, що передбачене п.1 ч.2 ст.16 Закону .
Згідно п. 29 Особливостей: «У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються».
Такі умови тендерної документації не узгоджуються с вимогами законодавства та мають бути виключені.
Відповідно до п. 6 Додатку № 4 до тендерної документації:
Для належної організації роботи Замовника, враховуючи кількість автотранспорту, Постачальник повинен забезпечити заправку автомобілів Замовника бензином А-95 та дизельним паливом по талонах /скретч-картках не менше ніж на 3 (трьох) АЗС, які знаходяться в адміністративних межах міста Миргород, Полтавської області. Учасник має підтвердити наявність розгалуженої мережі АЗС власної(орендованої) або партнерської не менше 10 (десяти) АЗС в межах Миргородського району Полтавської області із зазначенням назви АЗС або бренду, та адрес їх розташування.
ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» планує прийняти участь в даній закупівлі із залученням АЗС партнерів ТОВ «Петроль Про», ТОВ «Укрнафта-Постач» та ТОВ «САН СТРІМ СИСТЕМС», але має 2 АЗС в м. Миргороді та 7 АЗС в Миргородському районі. Такої кількості вистачає для забезпечення безперебійного функціонування підприємства Замовника.
Скаржник вважає що Замовник встановлює надмірні вимоги щодо умов закупівлі стосовно кількості АЗС з метою надання переваг одному учаснику та дискримінації інших учасників. З аналізу даних таку кількість АЗС має в м. Миргород та Миргородському районі лише одна мережа АЗС, що дає можливість виконати зазначені умови лише цій мережі.
При тому, що Замовник жодним чином не обґрунтовує встановлення таких надмірних вимог.
Скаржник на цей час має укладений із Замовником договір за результатом торгів UA-2023-12-20-017572-a на поставку талонів та здійснює постачання пального в талонах.
Згідно умов закупівлі UA-2023-12-20-017572-a, а саме п.3 Додатку 2 Замовник встановлював наступні умови до наявності АЗС: «Для належної організації роботи Замовника, враховуючи кількість автотранспорту, Постачальник повинен забезпечити заправку автомобілів Замовника бензином А-95 та дизельним паливом по талонах/скретч-картках не менше ніж на 2 (двох) АЗС, які знаходяться в адміністративних межах міста Миргород, Полтавської області. Учасник має підтвердити наявність розгалуженої мережі АЗС власної(орендованої) або партнерської не менше 7 (семи) АЗС в межах Миргородського району Полтавської області із зазначенням назви АЗС або бренду, та адрес їх розташування».
Протягом дії договору від Замовникам не надходило вимог або прохань щодо збільшення кількості АЗС.
Тобто, на даний час Замовнику достатньо мати 2 АЗС в м. Миргород та не менше 7 АЗС в Миргородському районі і він жодним чином не обґрунтовує необхідність збільшення кількості АЗС та не посилається на конкретні обставини, які змусили його до встановлення надмірних дискримінаційних умов. ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» є надійним постачальником Замовника та протягом дії договору не має жодних зауважень стосовно виконання своїх зобов’язань за договором, в тому числі стосовно кількості АЗС.
Надмірні дискримінаційні умови встановлені замовником позбавляють інших учасників прийняти участь в цій закупівлі та створити конкуренцію, що призведе до економії бюджетних коштів Замовника. Таким чином, відбудеться дотримання одного із основоположних принципів здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону).
Встановлюючи умови щодо наявності АЗС Замовник фактично встановлює вимоги щодо наявності матеріально-технічної бази, що передбачене п.1 ч.2 ст.16 Закону .
Згідно п. 29 Особливостей: «У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються».
Такі умови тендерної документації не узгоджуються с вимогами законодавства та мають бути виключені.
Змінивши вимоги п.6 додатку 4 та виклавши їх в наступній редакції: «Для належної організації роботи Замовника, враховуючи кількість автотранспорту, Постачальник повинен забезпечити заправку автомобілів Замовника бензином А-95 та дизельним паливом по талонах/скретч-картках не менше ніж на 2 (двох) АЗС, які знаходяться в адміністративних межах міста Миргород, Полтавської області. Учасник має підтвердити наявність розгалуженої мережі АЗС власної(орендованої) або партнерської не менше 7 (семи) АЗС в межах Миргородського району Полтавської області із зазначенням назви АЗС або бренду, та адрес їх розташування», надасть змогу розширити кількість учасників та створити конкуренцію в закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації