-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 - 31120000-3 - Генератори (Дизельна генераторна установка)
Торги не відбулися
846 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 8 460.00 UAH
мін. крок: 1% або 8 460.00 UAH
Період оскарження:
05.08.2024 14:30 - 11.08.2024 00:00
Скарга
Скасована
КЕП
Замовником незаконно та безпідставно відмінено закупівлю ДК 021:2015 - 31120000-3 - Генератори (Дизельна генераторна установка) UA-2024-08-05-006991-a.
Номер:
4714d8faf7b0466aa8f6d3230874cd28
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-08-05-006991-a.a2
Назва:
Замовником незаконно та безпідставно відмінено закупівлю ДК 021:2015 - 31120000-3 - Генератори (Дизельна генераторна установка) UA-2024-08-05-006991-a.
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- sign.p7s 23.08.2024 11:45
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
23.08.2024 12:10
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
ebfbefabbfe64e14a5cf41fa20550871
Заголовок пункту скарги:
Замовником незаконно та безпідставно відмінено закупівлю ДК 021:2015 - 31120000-3 - Генератори (Дизельна генераторна установка) UA-2024-08-05-006991-a.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Замовником незаконно та безпідставно відмінено закупівлю ДК 021:2015 - 31120000-3 - Генератори (Дизельна генераторна установка) UA-2024-08-05-006991-a. Рішення Замовника не відповідає нормам Закону України “Про публічні закупівлі” (далі- Закон) та Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (далі- Особливості) іншим нормативно-правовим актам у сфері публічних закупівель.
05 серпня 2024 Комунальним закладом "Дошкільний навчальний заклад № 7 Вінницької міської ради" оприлюднено процедуру закупівлі - відкриті торги з особливостями- ДК 021:2015:31120000-3: Генератори (Дизельна генераторна установка), очікувана вартість: 846 000,00 грн. UA-2024-08-05-006991-a.
В аукціоні взяли участь наступні Учасники (Реєстр отриманих тендерних пропозицій додається ):
1.ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНВО ЮНІОН"
2. ФОП Лук'ян Михайло Федорович
14.08.2024 за результатами аукціону, цінова пропозиція ТОВ "ІНВО ЮНІОН" була визначена електронною системою закупівель як найбільш економічно вигідна. Процедура закупівлі перейшла в стадію “кваліфікація переможця”.
Однак, 16 серпня 2024 Замовником було оприлюднено Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 48 від 16.08.2024 (додається), згідно з яким було прийнято рішення про відміну процедури закупівлі код ДК 021:2015 - 31120000-3 -Генератори (Дизельна генераторна установка) на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей- неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Необхідність відміни закупівлі Замовник обгрунтував наступним чином.
Відповідно до чинного законодавства України процедуру розміщення інформації про публічні закупівлі, яка оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу у складі електронної системи закупівель, подання інформації, документів, звернень та скарг, одержання повідомлень через електронну систему закупівель визначає Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі, затверджений Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року № 1082 (далі - Порядок). Пунктом 14 Порядку передбачено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Під час оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів Замовником в окремому електронному полі не було зазначено інформацію щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим було допущено порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити.
Скаржник вважає, що рішення Замовника є безпідставним та необґрунтованим, не відповідає вимогам Закону України “Про публічні закупівлі”, Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”, іншим нормативно-правовим актам у сфері публічних закупівель, виходячи з наступного.
Відповідно до пункту 22 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) предмет закупівлі це товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції / пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Так, на виконання вищенаведеної норми Уповноваженим органом Наказом № 708 від 15.04.2020 затверджено Порядок визначення предмета закупівлі (далі — Порядок визначення), який встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг.
Державний класифікатор базується на системі кодів, що мають ієрархічну структуру і складаються з дев’яти цифр. Код складається з 8 цифр.Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини 1 статті 1 Закону та Порядком визначення предмета закупівлі, за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Тобто предмет закупівлі товарів або послуг має визначатися за класом. На клас вказують перші чотири цифри.
Також окремо до Порядку визначення Уповноваженим органом Наказом № 1082 від 11.06.2020 затверджено Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі (далі — Порядок розміщення). Цей Порядок визначає процедуру розміщення інформації про публічні закупівлі, яка оприлюднюється на вебпорталі Уповноваженого органу у складі електронної системи закупівель, подання інформації, документів, звернень та скарг, одержання повідомлень через електронну систему закупівель.
Відповідно до п. 14 Порядку розміщення зазначено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим — четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо:
назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі;
коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Враховуючи викладене вище та з метою дотримання замовником вимог Порядку визначення предмета закупівлі та Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі:
предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з п. 21 і 34 ч. 1 ст. 1 Закону та за показником четвертої цифри ЄЗС , (п. 3 р. І Порядку визначення предмету закупівлі);
під час розміщення в електронній системі закупівель інформації про предмет закупівлі в окремих полях зазначають інформацію щодо назви предмета закупівлі та коду предмета закупівлі відповідно до класифікаторів (за 4-ю цифрою згідно Порядку визначення), назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі , коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі відповідно до Порядку №708, та їхньої назви (п. 12 та п.14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі); – автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів (п. 3 Порядку розміщення).
Так, Замовник при оголошенні процедури закупівлі (оголошення додається) в назві закупівлі зазначив Код ДК 21:2015 - 31120000-3 -Генератори (Дизельна генераторна установка). Ідентична інформація зазначена в електронних полях закупівлі, зокрема у полі “Код за Єдиним закупівельним словником”, та в усіх документах Тендерної документації та її додатках.
Згідно з розділу 31000000-6 Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015- Електротехнічне устаткування, апаратура, обладнання та матеріали; освітлювальне устаткування, коду 31120000-3 присвоєна назва- Генератори. Предметом закупівлі є саме генератор.Замовник визначив код ДК за 4 цифрою коду ДК, вказавши коректну групу і клас товару.
В електронних полях оголошення закупівлі Замовник також вказав:
-Назва номенклатурної позиції предмета закупівлі: ДК 021:2015 - 31120000-3 - Генератори (Дизельна генераторна установка)
Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі: ДК 021:2015: 31120000-3 — Генератори
Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг - 1 штука
Відтак, Замовником було дотримано вимогу щодо розміщення інформації, що визначена пунктом 12 Порядку розміщення,а саме щодо:
назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі;
коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Щодо “недотримання” Замовником абзаців другого — четвертого пункту 13 Порядку розміщення
Відповідно до абзаців другого — четвертого пункту 13 Порядку розміщення:
Крім полів, визначених пунктом 12 цього Порядку, у випадках, зазначених у цьому пункті, додатково в окремих полях заповнюється інформація щодо:
коду та назви медичного виробу відповідно до національного класифікатора НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 05 лютого 2019 року № 159, у разі визначення предмета закупівлі - медичний виріб. Якщо предмет закупівлі містить два та більше медичних виробів, замовником зазначаються код та назва кожного медичного виробу;
коду за показниками третьої - п’ятої цифр Єдиного закупівельного словника, у разі визначення предмета закупівлі - послуга з професійної підготовки або перепідготовки, підвищення кваліфікації для безробітних громадян, що надається за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття;
коду за показниками другої - п’ятої цифр Єдиного закупівельного словника, у разі визначення предмета закупівлі - роботи.
Тобто, даний пункт Порядку не застосовується при розміщенні інформації щодо закупівлі, предметом якої є Товари.
Таким чином, виходячи з Порядку визначення предмета закупівлі, Єдиного закупівельного словника, Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі та фактичного внесення Замовником інформації в електронні полі закупівлі, Замовник правильно застосував норми чинного законодавства, коректно обрав код ДК, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі та вказав відповідну інформацію у спеціально відведені поля, що містяться в Оголошенні про проведення відкритих торгів UA-2024-08-05-006991-a.
Відтак, Замовником не було допущено порушень у цій частині, які неможливо усунути чи виправити, а тому причини відміни торгів є необґрунтованими, надуманими, та такими, що не відповідають фактичним обставинам. Замовник відмінив процедуру закупівлі без наявності реальних порушень законодавства, а відтак його рішення має бути скасоване.
Крім того, Замовник, згідно з вимог чинного законодавства, самостійно, на власний розсуд, проте виходячи з вимог законодавства, визначає предмет закупівлі, обирає найбільш релевантний код ДК, розраховує очікувану вартість тощо. Зміна коду ДК або аналіз на предмет його невідповідності на етапі кваліфікації переможця закупівлі не відповідає принципам проведення закупівлі, а наштовхує на висновок щодо дискримінаційного підходу Замовника та використання інструменту відміни торгів не згідно з його законної мети.
Звертаємо увагу також на те, що згідно з Практики розгляду скарг АМКУ, замовник має довести правомірність відміни процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності замовника.
Дані правові висновки наведені, зокрема, у Рішенні Комісії від 06.11.2023 № 17708-р/пк-пз, закупівля № UA-2023-08-10-009924-a та Рішенні Комісії від 01.12.2023 № 19368-р/пк-пз, закупівля № UA-2023-10-25-013348-a.
Таким чином, правомірною є відміна торгів з підстави підпункту 2 пункту 50 Особливостей визначається, коли порушення виникло не внаслідок дій/бездіяльності замовника.
Саме Замовник проводив попередній аналіз для обрання Коду згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі,визначав відповідний Код ДК, зазначав його в електронних полях.
В своєму рішенні про відміну торгів, Замовник не надає жодних обґрунтувань, в чому саме полягає порушення законодавства, допущене ним, яке призвело до неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Таким чином, дії Замовника щодо відміни процедури торгів є неправомірними, а Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 48 від 16.08.2024 є незаконним.
Додатки:
1.Реєстр отриманих тендерних пропозицій
2. Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 48 від 16.08.2024
3.Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2024-08-05-006991-a
4. Тендерна документація Замовника
05 серпня 2024 Комунальним закладом "Дошкільний навчальний заклад № 7 Вінницької міської ради" оприлюднено процедуру закупівлі - відкриті торги з особливостями- ДК 021:2015:31120000-3: Генератори (Дизельна генераторна установка), очікувана вартість: 846 000,00 грн. UA-2024-08-05-006991-a.
В аукціоні взяли участь наступні Учасники (Реєстр отриманих тендерних пропозицій додається ):
1.ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНВО ЮНІОН"
2. ФОП Лук'ян Михайло Федорович
14.08.2024 за результатами аукціону, цінова пропозиція ТОВ "ІНВО ЮНІОН" була визначена електронною системою закупівель як найбільш економічно вигідна. Процедура закупівлі перейшла в стадію “кваліфікація переможця”.
Однак, 16 серпня 2024 Замовником було оприлюднено Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 48 від 16.08.2024 (додається), згідно з яким було прийнято рішення про відміну процедури закупівлі код ДК 021:2015 - 31120000-3 -Генератори (Дизельна генераторна установка) на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей- неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Необхідність відміни закупівлі Замовник обгрунтував наступним чином.
Відповідно до чинного законодавства України процедуру розміщення інформації про публічні закупівлі, яка оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу у складі електронної системи закупівель, подання інформації, документів, звернень та скарг, одержання повідомлень через електронну систему закупівель визначає Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі, затверджений Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року № 1082 (далі - Порядок). Пунктом 14 Порядку передбачено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Під час оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів Замовником в окремому електронному полі не було зазначено інформацію щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим було допущено порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити.
Скаржник вважає, що рішення Замовника є безпідставним та необґрунтованим, не відповідає вимогам Закону України “Про публічні закупівлі”, Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”, іншим нормативно-правовим актам у сфері публічних закупівель, виходячи з наступного.
Відповідно до пункту 22 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) предмет закупівлі це товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції / пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Так, на виконання вищенаведеної норми Уповноваженим органом Наказом № 708 від 15.04.2020 затверджено Порядок визначення предмета закупівлі (далі — Порядок визначення), який встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг.
Державний класифікатор базується на системі кодів, що мають ієрархічну структуру і складаються з дев’яти цифр. Код складається з 8 цифр.Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини 1 статті 1 Закону та Порядком визначення предмета закупівлі, за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Тобто предмет закупівлі товарів або послуг має визначатися за класом. На клас вказують перші чотири цифри.
Також окремо до Порядку визначення Уповноваженим органом Наказом № 1082 від 11.06.2020 затверджено Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі (далі — Порядок розміщення). Цей Порядок визначає процедуру розміщення інформації про публічні закупівлі, яка оприлюднюється на вебпорталі Уповноваженого органу у складі електронної системи закупівель, подання інформації, документів, звернень та скарг, одержання повідомлень через електронну систему закупівель.
Відповідно до п. 14 Порядку розміщення зазначено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим — четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо:
назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі;
коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Враховуючи викладене вище та з метою дотримання замовником вимог Порядку визначення предмета закупівлі та Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі:
предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з п. 21 і 34 ч. 1 ст. 1 Закону та за показником четвертої цифри ЄЗС , (п. 3 р. І Порядку визначення предмету закупівлі);
під час розміщення в електронній системі закупівель інформації про предмет закупівлі в окремих полях зазначають інформацію щодо назви предмета закупівлі та коду предмета закупівлі відповідно до класифікаторів (за 4-ю цифрою згідно Порядку визначення), назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі , коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі відповідно до Порядку №708, та їхньої назви (п. 12 та п.14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі); – автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів (п. 3 Порядку розміщення).
Так, Замовник при оголошенні процедури закупівлі (оголошення додається) в назві закупівлі зазначив Код ДК 21:2015 - 31120000-3 -Генератори (Дизельна генераторна установка). Ідентична інформація зазначена в електронних полях закупівлі, зокрема у полі “Код за Єдиним закупівельним словником”, та в усіх документах Тендерної документації та її додатках.
Згідно з розділу 31000000-6 Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015- Електротехнічне устаткування, апаратура, обладнання та матеріали; освітлювальне устаткування, коду 31120000-3 присвоєна назва- Генератори. Предметом закупівлі є саме генератор.Замовник визначив код ДК за 4 цифрою коду ДК, вказавши коректну групу і клас товару.
В електронних полях оголошення закупівлі Замовник також вказав:
-Назва номенклатурної позиції предмета закупівлі: ДК 021:2015 - 31120000-3 - Генератори (Дизельна генераторна установка)
Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі: ДК 021:2015: 31120000-3 — Генератори
Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг - 1 штука
Відтак, Замовником було дотримано вимогу щодо розміщення інформації, що визначена пунктом 12 Порядку розміщення,а саме щодо:
назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі;
коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Щодо “недотримання” Замовником абзаців другого — четвертого пункту 13 Порядку розміщення
Відповідно до абзаців другого — четвертого пункту 13 Порядку розміщення:
Крім полів, визначених пунктом 12 цього Порядку, у випадках, зазначених у цьому пункті, додатково в окремих полях заповнюється інформація щодо:
коду та назви медичного виробу відповідно до національного класифікатора НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 05 лютого 2019 року № 159, у разі визначення предмета закупівлі - медичний виріб. Якщо предмет закупівлі містить два та більше медичних виробів, замовником зазначаються код та назва кожного медичного виробу;
коду за показниками третьої - п’ятої цифр Єдиного закупівельного словника, у разі визначення предмета закупівлі - послуга з професійної підготовки або перепідготовки, підвищення кваліфікації для безробітних громадян, що надається за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття;
коду за показниками другої - п’ятої цифр Єдиного закупівельного словника, у разі визначення предмета закупівлі - роботи.
Тобто, даний пункт Порядку не застосовується при розміщенні інформації щодо закупівлі, предметом якої є Товари.
Таким чином, виходячи з Порядку визначення предмета закупівлі, Єдиного закупівельного словника, Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі та фактичного внесення Замовником інформації в електронні полі закупівлі, Замовник правильно застосував норми чинного законодавства, коректно обрав код ДК, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі та вказав відповідну інформацію у спеціально відведені поля, що містяться в Оголошенні про проведення відкритих торгів UA-2024-08-05-006991-a.
Відтак, Замовником не було допущено порушень у цій частині, які неможливо усунути чи виправити, а тому причини відміни торгів є необґрунтованими, надуманими, та такими, що не відповідають фактичним обставинам. Замовник відмінив процедуру закупівлі без наявності реальних порушень законодавства, а відтак його рішення має бути скасоване.
Крім того, Замовник, згідно з вимог чинного законодавства, самостійно, на власний розсуд, проте виходячи з вимог законодавства, визначає предмет закупівлі, обирає найбільш релевантний код ДК, розраховує очікувану вартість тощо. Зміна коду ДК або аналіз на предмет його невідповідності на етапі кваліфікації переможця закупівлі не відповідає принципам проведення закупівлі, а наштовхує на висновок щодо дискримінаційного підходу Замовника та використання інструменту відміни торгів не згідно з його законної мети.
Звертаємо увагу також на те, що згідно з Практики розгляду скарг АМКУ, замовник має довести правомірність відміни процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності замовника.
Дані правові висновки наведені, зокрема, у Рішенні Комісії від 06.11.2023 № 17708-р/пк-пз, закупівля № UA-2023-08-10-009924-a та Рішенні Комісії від 01.12.2023 № 19368-р/пк-пз, закупівля № UA-2023-10-25-013348-a.
Таким чином, правомірною є відміна торгів з підстави підпункту 2 пункту 50 Особливостей визначається, коли порушення виникло не внаслідок дій/бездіяльності замовника.
Саме Замовник проводив попередній аналіз для обрання Коду згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі,визначав відповідний Код ДК, зазначав його в електронних полях.
В своєму рішенні про відміну торгів, Замовник не надає жодних обґрунтувань, в чому саме полягає порушення законодавства, допущене ним, яке призвело до неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Таким чином, дії Замовника щодо відміни процедури торгів є неправомірними, а Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 48 від 16.08.2024 є незаконним.
Додатки:
1.Реєстр отриманих тендерних пропозицій
2. Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 48 від 16.08.2024
3.Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2024-08-05-006991-a
4. Тендерна документація Замовника
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі UA-2024-08-05-006991-a.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА НА НЕПРАВОМІРНЕ РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА ЩОДО ВІДМІНИ ЗАКУПІВЛІ
Номер:
f78b0d1a39ea4f1babc7dfa7e3433834
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-08-05-006991-a.c1
Назва:
СКАРГА НА НЕПРАВОМІРНЕ РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА ЩОДО ВІДМІНИ ЗАКУПІВЛІ
Скарга:
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол про відміну рішення.pdf 12.09.2024 14:56
- Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2023-08-24-008006-a від 28.09.2023.pdf 30.08.2024 15:25
- Лист ДНЗ № 7.pdf 30.08.2024 15:25
- Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2022-07-28-001645-a від 17.08.2022.pdf 30.08.2024 15:25
- Лист відповідь.doc 30.08.2024 15:25
- Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2023-02-14-000954-a від 14.06.2023.pdf 30.08.2024 15:25
- Рішення від 04.09.2024 № 14828.pdf 06.09.2024 17:56
- Інформація про резолютивну частину рішення від 04.09.2024 № 14828.pdf 05.09.2024 13:29
- Рішення від 28.08.2024 № 14431.pdf 28.08.2024 16:14
- sign.p7s 23.08.2024 11:33
- Скарга_UA-2024-08-05-006991-a_23.08.pdf 23.08.2024 11:07
- 1. (нова редакція) Тендерна документація (локалізація товар) (2)-объединены.pdf 23.08.2024 11:04
- РЕЄСТР отриманих тендерних пропозицій.pdf 23.08.2024 10:58
- Оголошення про проведення відкритих торгів UA_2024_08_05_006991_a.pdf 23.08.2024 10:59
- Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою _ 48 від 16.08.2024.pdf 23.08.2024 10:59
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.08.2024 14:57
Дата розгляду скарги:
04.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
28.08.2024 16:14
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
06.09.2024 17:56
Дата виконання рішення Замовником:
12.09.2024 14:56
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На підтвердження виконання Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 14828-р/пк-пз від 04.09.2024, Замовник повідомляє про скасування рішення про відміну процедури закупівлі — "ДК 021:2015 - 31120000-3 - Генератори (Дизельна генераторна установка)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-08-05-006991-a, та надсилає скан-копію Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.09.2024 року №64.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
ef5cb0fb843e49e6b90a9c0222093246
Заголовок пункту скарги:
Оскарження неправомірної відміни процедури закупівлі ДК 021:2015 - 31120000-3 - Генератори (Дизельна генераторна установка) UA-2024-08-05-006991-a
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Замовником незаконно та безпідставно відмінено закупівлю ДК 021:2015 - 31120000-3 - Генератори (Дизельна генераторна установка) UA-2024-08-05-006991-a. Рішення Замовника не відповідає нормам Закону України “Про публічні закупівлі” (далі- Закон) та Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (далі- Особливості) іншим нормативно-правовим актам у сфері публічних закупівель.
05 серпня 2024 Комунальним закладом "Дошкільний навчальний заклад № 7 Вінницької міської ради" оприлюднено процедуру закупівлі - відкриті торги з особливостями- ДК 021:2015:31120000-3: Генератори (Дизельна генераторна установка), очікувана вартість: 846 000,00 грн. UA-2024-08-05-006991-a.
В аукціоні взяли участь наступні Учасники (Реєстр отриманих тендерних пропозицій додається ):
1.ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНВО ЮНІОН"
2. ФОП Лук'ян Михайло Федорович
14.08.2024 за результатами аукціону, цінова пропозиція ТОВ "ІНВО ЮНІОН" була визначена електронною системою закупівель як найбільш економічно вигідна. Процедура закупівлі перейшла в стадію “кваліфікація переможця”.
Однак, 16 серпня 2024 Замовником було оприлюднено Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 48 від 16.08.2024 (додається), згідно з яким було прийнято рішення про відміну процедури закупівлі код ДК 021:2015 - 31120000-3 -Генератори (Дизельна генераторна установка) на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей- неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Необхідність відміни закупівлі Замовник обгрунтував наступним чином.
Відповідно до чинного законодавства України процедуру розміщення інформації про публічні закупівлі, яка оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу у складі електронної системи закупівель, подання інформації, документів, звернень та скарг, одержання повідомлень через електронну систему закупівель визначає Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі, затверджений Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року № 1082 (далі - Порядок). Пунктом 14 Порядку передбачено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Під час оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів Замовником в окремому електронному полі не було зазначено інформацію щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим було допущено порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити.
Скаржник вважає, що рішення Замовника є безпідставним та необґрунтованим, не відповідає вимогам Закону України “Про публічні закупівлі”, Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”, іншим нормативно-правовим актам у сфері публічних закупівель, виходячи з наступного.
Відповідно до пункту 22 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) предмет закупівлі це товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції / пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Так, на виконання вищенаведеної норми Уповноваженим органом Наказом № 708 від 15.04.2020 затверджено Порядок визначення предмета закупівлі (далі — Порядок визначення), який встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг.
Державний класифікатор базується на системі кодів, що мають ієрархічну структуру і складаються з дев’яти цифр. Код складається з 8 цифр.Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини 1 статті 1 Закону та Порядком визначення предмета закупівлі, за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Тобто предмет закупівлі товарів або послуг має визначатися за класом. На клас вказують перші чотири цифри.
Також окремо до Порядку визначення Уповноваженим органом Наказом № 1082 від 11.06.2020 затверджено Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі (далі — Порядок розміщення). Цей Порядок визначає процедуру розміщення інформації про публічні закупівлі, яка оприлюднюється на вебпорталі Уповноваженого органу у складі електронної системи закупівель, подання інформації, документів, звернень та скарг, одержання повідомлень через електронну систему закупівель.
Відповідно до п. 14 Порядку розміщення зазначено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим — четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо:
назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі;
коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Враховуючи викладене вище та з метою дотримання замовником вимог Порядку визначення предмета закупівлі та Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі:
предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з п. 21 і 34 ч. 1 ст. 1 Закону та за показником четвертої цифри ЄЗС , (п. 3 р. І Порядку визначення предмету закупівлі);
під час розміщення в електронній системі закупівель інформації про предмет закупівлі в окремих полях зазначають інформацію щодо назви предмета закупівлі та коду предмета закупівлі відповідно до класифікаторів (за 4-ю цифрою згідно Порядку визначення), назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі , коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі відповідно до Порядку №708, та їхньої назви (п. 12 та п.14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі); – автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів (п. 3 Порядку розміщення).
Так, Замовник при оголошенні процедури закупівлі (оголошення додається) в назві закупівлі зазначив Код ДК 21:2015 - 31120000-3 -Генератори (Дизельна генераторна установка). Ідентична інформація зазначена в електронних полях закупівлі, зокрема у полі “Код за Єдиним закупівельним словником”, та в усіх документах Тендерної документації та її додатках.
Згідно з розділу 31000000-6 Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015- Електротехнічне устаткування, апаратура, обладнання та матеріали; освітлювальне устаткування, коду 31120000-3 присвоєна назва- Генератори. Предметом закупівлі є саме генератор.Замовник визначив код ДК за 4 цифрою коду ДК, вказавши коректну групу і клас товару.
В електронних полях оголошення закупівлі Замовник також вказав:
-Назва номенклатурної позиції предмета закупівлі: ДК 021:2015 - 31120000-3 - Генератори (Дизельна генераторна установка)
Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі: ДК 021:2015: 31120000-3 — Генератори
Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг - 1 штука
Відтак, Замовником було дотримано вимогу щодо розміщення інформації, що визначена пунктом 12 Порядку розміщення,а саме щодо:
назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі;
коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Щодо “недотримання” Замовником абзаців другого — четвертого пункту 13 Порядку розміщення
Відповідно до абзаців другого — четвертого пункту 13 Порядку розміщення:
Крім полів, визначених пунктом 12 цього Порядку, у випадках, зазначених у цьому пункті, додатково в окремих полях заповнюється інформація щодо:
коду та назви медичного виробу відповідно до національного класифікатора НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 05 лютого 2019 року № 159, у разі визначення предмета закупівлі - медичний виріб. Якщо предмет закупівлі містить два та більше медичних виробів, замовником зазначаються код та назва кожного медичного виробу;
коду за показниками третьої - п’ятої цифр Єдиного закупівельного словника, у разі визначення предмета закупівлі - послуга з професійної підготовки або перепідготовки, підвищення кваліфікації для безробітних громадян, що надається за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття;
коду за показниками другої - п’ятої цифр Єдиного закупівельного словника, у разі визначення предмета закупівлі - роботи.
Тобто, даний пункт Порядку не застосовується при розміщенні інформації щодо закупівлі, предметом якої є Товари.
Таким чином, виходячи з Порядку визначення предмета закупівлі, Єдиного закупівельного словника, Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі та фактичного внесення Замовником інформації в електронні полі закупівлі, Замовник правильно застосував норми чинного законодавства, коректно обрав код ДК, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі та вказав відповідну інформацію у спеціально відведені поля, що містяться в Оголошенні про проведення відкритих торгів UA-2024-08-05-006991-a.
Відтак, Замовником не було допущено порушень у цій частині, які неможливо усунути чи виправити, а тому причини відміни торгів є необґрунтованими, надуманими, та такими, що не відповідають фактичним обставинам. Замовник відмінив процедуру закупівлі без наявності реальних порушень законодавства, а відтак його рішення має бути скасоване.
Крім того, Замовник, згідно з вимог чинного законодавства, самостійно, на власний розсуд, проте виходячи з вимог законодавства, визначає предмет закупівлі, обирає найбільш релевантний код ДК, розраховує очікувану вартість тощо. Зміна коду ДК або аналіз на предмет його невідповідності на етапі кваліфікації переможця закупівлі не відповідає принципам проведення закупівлі, а наштовхує на висновок щодо дискримінаційного підходу Замовника та використання інструменту відміни торгів не згідно з його законної мети.
Звертаємо увагу також на те, що згідно з Практики розгляду скарг АМКУ, замовник має довести правомірність відміни процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності замовника.
Дані правові висновки наведені, зокрема, у Рішенні Комісії від 06.11.2023 № 17708-р/пк-пз, закупівля № UA-2023-08-10-009924-a та Рішенні Комісії від 01.12.2023 № 19368-р/пк-пз, закупівля № UA-2023-10-25-013348-a.
Таким чином, правомірною є відміна торгів з підстави підпункту 2 пункту 50 Особливостей визначається, коли порушення виникло не внаслідок дій/бездіяльності замовника.
Саме Замовник проводив попередній аналіз для обрання Коду згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі,визначав відповідний Код ДК, зазначав його в електронних полях.
В своєму рішенні про відміну торгів, Замовник не надає жодних обґрунтувань, в чому саме полягає порушення законодавства, допущене ним, яке призвело до неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Таким чином, дії Замовника щодо відміни процедури торгів є неправомірними, а Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 48 від 16.08.2024 є незаконним.
Додатки:
1.Реєстр отриманих тендерних пропозицій
2. Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 48 від 16.08.2024
3.Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2024-08-05-006991-a
4. Тендерна документація Замовника
05 серпня 2024 Комунальним закладом "Дошкільний навчальний заклад № 7 Вінницької міської ради" оприлюднено процедуру закупівлі - відкриті торги з особливостями- ДК 021:2015:31120000-3: Генератори (Дизельна генераторна установка), очікувана вартість: 846 000,00 грн. UA-2024-08-05-006991-a.
В аукціоні взяли участь наступні Учасники (Реєстр отриманих тендерних пропозицій додається ):
1.ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНВО ЮНІОН"
2. ФОП Лук'ян Михайло Федорович
14.08.2024 за результатами аукціону, цінова пропозиція ТОВ "ІНВО ЮНІОН" була визначена електронною системою закупівель як найбільш економічно вигідна. Процедура закупівлі перейшла в стадію “кваліфікація переможця”.
Однак, 16 серпня 2024 Замовником було оприлюднено Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 48 від 16.08.2024 (додається), згідно з яким було прийнято рішення про відміну процедури закупівлі код ДК 021:2015 - 31120000-3 -Генератори (Дизельна генераторна установка) на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей- неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Необхідність відміни закупівлі Замовник обгрунтував наступним чином.
Відповідно до чинного законодавства України процедуру розміщення інформації про публічні закупівлі, яка оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу у складі електронної системи закупівель, подання інформації, документів, звернень та скарг, одержання повідомлень через електронну систему закупівель визначає Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі, затверджений Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року № 1082 (далі - Порядок). Пунктом 14 Порядку передбачено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Під час оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів Замовником в окремому електронному полі не було зазначено інформацію щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим було допущено порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити.
Скаржник вважає, що рішення Замовника є безпідставним та необґрунтованим, не відповідає вимогам Закону України “Про публічні закупівлі”, Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”, іншим нормативно-правовим актам у сфері публічних закупівель, виходячи з наступного.
Відповідно до пункту 22 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) предмет закупівлі це товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції / пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Так, на виконання вищенаведеної норми Уповноваженим органом Наказом № 708 від 15.04.2020 затверджено Порядок визначення предмета закупівлі (далі — Порядок визначення), який встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг.
Державний класифікатор базується на системі кодів, що мають ієрархічну структуру і складаються з дев’яти цифр. Код складається з 8 цифр.Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини 1 статті 1 Закону та Порядком визначення предмета закупівлі, за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Тобто предмет закупівлі товарів або послуг має визначатися за класом. На клас вказують перші чотири цифри.
Також окремо до Порядку визначення Уповноваженим органом Наказом № 1082 від 11.06.2020 затверджено Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі (далі — Порядок розміщення). Цей Порядок визначає процедуру розміщення інформації про публічні закупівлі, яка оприлюднюється на вебпорталі Уповноваженого органу у складі електронної системи закупівель, подання інформації, документів, звернень та скарг, одержання повідомлень через електронну систему закупівель.
Відповідно до п. 14 Порядку розміщення зазначено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим — четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо:
назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі;
коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Враховуючи викладене вище та з метою дотримання замовником вимог Порядку визначення предмета закупівлі та Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі:
предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з п. 21 і 34 ч. 1 ст. 1 Закону та за показником четвертої цифри ЄЗС , (п. 3 р. І Порядку визначення предмету закупівлі);
під час розміщення в електронній системі закупівель інформації про предмет закупівлі в окремих полях зазначають інформацію щодо назви предмета закупівлі та коду предмета закупівлі відповідно до класифікаторів (за 4-ю цифрою згідно Порядку визначення), назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі , коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі відповідно до Порядку №708, та їхньої назви (п. 12 та п.14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі); – автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів (п. 3 Порядку розміщення).
Так, Замовник при оголошенні процедури закупівлі (оголошення додається) в назві закупівлі зазначив Код ДК 21:2015 - 31120000-3 -Генератори (Дизельна генераторна установка). Ідентична інформація зазначена в електронних полях закупівлі, зокрема у полі “Код за Єдиним закупівельним словником”, та в усіх документах Тендерної документації та її додатках.
Згідно з розділу 31000000-6 Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015- Електротехнічне устаткування, апаратура, обладнання та матеріали; освітлювальне устаткування, коду 31120000-3 присвоєна назва- Генератори. Предметом закупівлі є саме генератор.Замовник визначив код ДК за 4 цифрою коду ДК, вказавши коректну групу і клас товару.
В електронних полях оголошення закупівлі Замовник також вказав:
-Назва номенклатурної позиції предмета закупівлі: ДК 021:2015 - 31120000-3 - Генератори (Дизельна генераторна установка)
Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі: ДК 021:2015: 31120000-3 — Генератори
Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг - 1 штука
Відтак, Замовником було дотримано вимогу щодо розміщення інформації, що визначена пунктом 12 Порядку розміщення,а саме щодо:
назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі;
коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Щодо “недотримання” Замовником абзаців другого — четвертого пункту 13 Порядку розміщення
Відповідно до абзаців другого — четвертого пункту 13 Порядку розміщення:
Крім полів, визначених пунктом 12 цього Порядку, у випадках, зазначених у цьому пункті, додатково в окремих полях заповнюється інформація щодо:
коду та назви медичного виробу відповідно до національного класифікатора НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 05 лютого 2019 року № 159, у разі визначення предмета закупівлі - медичний виріб. Якщо предмет закупівлі містить два та більше медичних виробів, замовником зазначаються код та назва кожного медичного виробу;
коду за показниками третьої - п’ятої цифр Єдиного закупівельного словника, у разі визначення предмета закупівлі - послуга з професійної підготовки або перепідготовки, підвищення кваліфікації для безробітних громадян, що надається за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття;
коду за показниками другої - п’ятої цифр Єдиного закупівельного словника, у разі визначення предмета закупівлі - роботи.
Тобто, даний пункт Порядку не застосовується при розміщенні інформації щодо закупівлі, предметом якої є Товари.
Таким чином, виходячи з Порядку визначення предмета закупівлі, Єдиного закупівельного словника, Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі та фактичного внесення Замовником інформації в електронні полі закупівлі, Замовник правильно застосував норми чинного законодавства, коректно обрав код ДК, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі та вказав відповідну інформацію у спеціально відведені поля, що містяться в Оголошенні про проведення відкритих торгів UA-2024-08-05-006991-a.
Відтак, Замовником не було допущено порушень у цій частині, які неможливо усунути чи виправити, а тому причини відміни торгів є необґрунтованими, надуманими, та такими, що не відповідають фактичним обставинам. Замовник відмінив процедуру закупівлі без наявності реальних порушень законодавства, а відтак його рішення має бути скасоване.
Крім того, Замовник, згідно з вимог чинного законодавства, самостійно, на власний розсуд, проте виходячи з вимог законодавства, визначає предмет закупівлі, обирає найбільш релевантний код ДК, розраховує очікувану вартість тощо. Зміна коду ДК або аналіз на предмет його невідповідності на етапі кваліфікації переможця закупівлі не відповідає принципам проведення закупівлі, а наштовхує на висновок щодо дискримінаційного підходу Замовника та використання інструменту відміни торгів не згідно з його законної мети.
Звертаємо увагу також на те, що згідно з Практики розгляду скарг АМКУ, замовник має довести правомірність відміни процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності замовника.
Дані правові висновки наведені, зокрема, у Рішенні Комісії від 06.11.2023 № 17708-р/пк-пз, закупівля № UA-2023-08-10-009924-a та Рішенні Комісії від 01.12.2023 № 19368-р/пк-пз, закупівля № UA-2023-10-25-013348-a.
Таким чином, правомірною є відміна торгів з підстави підпункту 2 пункту 50 Особливостей визначається, коли порушення виникло не внаслідок дій/бездіяльності замовника.
Саме Замовник проводив попередній аналіз для обрання Коду згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі,визначав відповідний Код ДК, зазначав його в електронних полях.
В своєму рішенні про відміну торгів, Замовник не надає жодних обґрунтувань, в чому саме полягає порушення законодавства, допущене ним, яке призвело до неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Таким чином, дії Замовника щодо відміни процедури торгів є неправомірними, а Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 48 від 16.08.2024 є незаконним.
Додатки:
1.Реєстр отриманих тендерних пропозицій
2. Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 48 від 16.08.2024
3.Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2024-08-05-006991-a
4. Тендерна документація Замовника
×
-
Назва доказу:
Скарга на рішення Замовника
-
Повʼязаний документ:
Скарга_UA-2024-08-05-006991-a_23.08.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 48 від 16.08.2024
-
Повʼязаний документ:
Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою _ 48 від 16.08.2024.pdf
-
-
Назва доказу:
Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2024-08-05-006991-a
-
Повʼязаний документ:
Оголошення про проведення відкритих торгів UA_2024_08_05_006991_a.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація Замовника
-
Повʼязаний документ:
1. (нова редакція) Тендерна документація (локалізація товар) (2)-объединены.pdf
-
-
Назва доказу:
Реєстр отриманих тендерних пропозицій
-
Повʼязаний документ:
РЕЄСТР отриманих тендерних пропозицій.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі UA-2024-08-05-006991-a.