-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Засоби для прання – 5 найменувань
Завершена
2 029 997.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 000.00 UAH
Період оскарження:
02.08.2024 14:21 - 05.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації.
Номер:
238378efff8b44fea7aa92a811f208a1
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-08-02-007883-a.a1
Назва:
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації.
Скарга:
Тендерною документацією у Додатку 4 до ТД, з урахуванням внесених Змін, прописано дискримінаційні вимоги до надання документального підтвердження відповідності, сукупності яких відповідає продукція лише одного виробника.
Пов'язані документи:
Учасник
- 1. Висновок TM Extreme Wash (Скарга Феофания Прання 5 шт).pdf 06.08.2024 21:29
- Скарга Феофания Прання 5 шт Д. 2 ТД.pdf 06.08.2024 21:29
- sign.p7s 06.08.2024 21:30
- Пояснення на Заперечення Скарга Феофания Прання 5 шт Д. 2 ТД.docx 15.08.2024 14:17
- Пояснення на Заперечення Скарга Феофания Прання 5 шт Д. 2 ТД.pdf 15.08.2024 14:17
- рішення від 08.08.2024 № 13459.pdf 08.08.2024 15:09
- Інформація про резолютивну частину рішення від 19.08.2024 № 13969.pdf 20.08.2024 14:17
- рішення від 19.08.2024 № 13969.pdf 21.08.2024 16:56
- Засіб для прання п. 5 тех.вимог додатку 4.pdf 12.08.2024 16:25
- Відповідь в АМКУ.docx 12.08.2024 16:25
- Засіб для прання п. 3 тех.вимог додатку 4.pdf 12.08.2024 16:25
- Засіб для прання п. 1 тех.вимог додатку 4.pdf 12.08.2024 16:25
- Засіб для прання п. 4 тех.вимог додатку 4.pdf 12.08.2024 16:25
- Відповідь в АМКУ.pdf 12.08.2024 16:25
- Засіб для прання п. 2 тех.вимог додатку 4.pdf 12.08.2024 16:25
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.08.2024 21:31
Дата розгляду скарги:
19.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
08.08.2024 15:09
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
21.08.2024 16:57
Дата виконання рішення Замовником:
03.09.2024 10:49
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ виконано.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
60c0a67dbc564142bf78facf0268c3c5
Заголовок пункту скарги:
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації. ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови ТД через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Скарга
на порушення законодавства у сфері публічних закупівель
щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Клінічна лікарня "Феофанія" Державного управління справами (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосила про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2024-08-02-007883-a в електронній системі закупівель.
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови тендерної документації (далі по тексту – ТД) через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство. Також у ТД виявлено ряд положень, які мають ознаки таких, що порушують принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону та норму частини четвертої статті 5 Закону, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.
1. Тендерною документацією у технічній специфікації, розміщеній у Додатку 4 до ТД, прописано вимоги до предмета закупівлі, сукупність яких, з урахуванням вимог до документального підтвердження, якого вимагає ТД, є дискримінаційною стосовно учасників, які пропонують «еквіваленти» до товарів конкретного виробника, під наявні документи на продукцію якого прописані вимоги ТД.
Адже вимагаються документи, отримання яких навіть не просто вимагає тривалого часу (неспівставного зі строком, відведеним на подання тендерних пропозицій) та значних додаткових витрат учасників, а взагалі унеможливлене нормами діючого у даний час законодавства.
Тому Замовник убезпечив себе від участі небажаних учасників, встановивши певні вимоги саме до документального підтвердження.
За нашими даними, сукупності зазначених вимог відповідають лише документи, наявні на продукцію конкретної торговельної марки, тобто, по кожній позиції предмета закупівлі це продукція лише одного виробника. Жоден учасник, що пропонує «еквіваленти», не зможе підтвердити усю сукупність вимог Замовника саме з урахуванням вимог до документального підтвердження, якого вимагає ТД, зокрема:
- скановані з оригіналу або належно завіреної копії діючого висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на засоби (завірені печаткою Учасника у разі її використання);
- скановані з оригіналу або належно завіреної копії свідоцтва про реєстрацію дезінфекційного засобу або витяг з державного реєстру дезінфекційних засобів; (завірений печаткою Учасника у разі її використання);
- опис прального засобу (завірений печаткою Учасника у разі її використання).
- скановану з оригіналу копію паспорт безпеки на продукцію (продукт), який має відповідати вимогам ДСТУ ГОСТ 30333:2009 паспорт безпечності хімічної продукції. Загальні вимоги (ГОСТ 30333-2007, IDT). З поправкою (ІПС № 6-2014) та/або Регламенту (ЄС) №1907/2006 зі змінами.
Також зазначимо, що свідоцтва про реєстрацію дезінфекційного засобу не видаються з 2018 року, отже термін реєстрації за ними деззасобів (5 років) вже сплинув.
Зокрема, ТОВ «Гренландія НВП» може запропонувати засоби відповідно до окремих вимог, але не зможе надати, зокрема, скановані з оригіналу або належно завіреної копії свідоцтва про реєстрацію дезінфекційного засобу або витяг з державного реєстру дезінфекційних засобів; (завірений печаткою Учасника у разі її використання) з підтвердженням відповідності вимогам:
- «В якості діючої речовини засобу повинна бути надоцтова кислота з вмістом в межах 3,0-10,0%»;
- «Рідкий засіб повинен призначатися для відбілювання та дезінфекції виробів з текстилю, крім шерстяних виробів»,
що вже ставало підставою відхилення тендерної пропозиції у закупівлі № UA-2024-01-03-001057-a з аналогічними умовами ТД, яку у рішенні Комісії № 3362-р/пк-пз від 22.02.2024 викладено у наступний спосіб:
«Разом з тим, у складі Пропозиції Скаржника відсутні висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи та свідоцтво про реєстрацію дезінфекційного засобу або витяг з державного реєстру дезінфекційних засобів на запропоновані товари, а саме: - дезінфікуючий засіб "І MED" (Засіб дезінфікуючий для прання, 22-22,2 кг) з діючою речовиною саме надоцтова кислота з вмістом в межах 3,0-10,0% та призначенням саме для відбілювання та дезінфекції всіх білих та кольорових виробів з текстилю, крім шерстяних виробів».
Таким чином, встановлюючи відповідні вимоги, Замовник, на нашу думку, має підтвердити наявність продукції, щонайменше, двох виробників з підтвердженням відповідності зазначеним вимогам саме інформацією з державного реєстру дезінфекційних засобів.
Разом з тим, ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни, дезінфекції тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників, і може запропонувати запитувані Замовником засоби (за складом, експлуатаційними властивостями, показниками якості та безпеки), але не зможе дотримати усієї сукупності вимог до документального підтвердження, яке вимагається за результатами внесення Змін, як й інші учасники, які не пропонуватимуть продукцію виробника, передбаченого ТД:
СПЕЦИФІКАЦІЯ ТОВАРУ
№
з/п Найменування Одиниця
виміру Кількість
1 Універсальний порошок для прання, мішок 14 кг штуки 68
2 Засіб для підсилення прання, каністра 20 кг штуки 22
3 Засіб дезінфікуючий для прання, каністра 22 -23 кг штуки 49
4 Висококонцентрована емульсія для прання, бочка 250 кг штуки 9
5 Засіб для прання, каністра 20 кг штуки 12
Пропозиції подаються відповідно зазначених найменувань або їх еквівалент.
Технічні вимоги
Найменування Фасу-вання Технічні вимоги
1. Універсальний порошок для прання,
14 кг 1. Універсальний засіб для прання у вигляді порошку для
автоматичного та ручного дозування.
2. В складі засобу повинні міститися розчинники для усунення
плям кави, вина, фруктів, овочів, а також видалення масляних
та жирових плям.
3. Засіб повинен містити складники, що захищають тканини від
посіріння.
4. Показник рН засобу повинен бути в межах 10,0-11,0 (для 0,5%
розчину).
5. Засіб повинен мати дозування в межах 10-35 г на 1 кг сухої
білизни.
6. Засіб повинен бути ефективним для прання при низьких
температурах 40 градусів Цельсія.
7. Засіб повинен бути розфасований в мішок по 14 кг.
2. Засіб для підсилення прання 20 кг 1. Засіб для прання повинен являти собою рідкий миючий засіб
для підсилення ефективності прання.
2. Засіб повинен містити в складі поверхнево-активні речовини
(ПАР).
3. Засіб повинен ефективно видаляти жирові та масляні
забруднення.
4. Засіб повинен бути особливо ефективним для
видалення парафіну.
5. Показник рН засобу повинен бути в межах 7,5 -9,5 100%.
6. Засіб повинен мати дозування в межах 2 г-10 г на 1 кг сухої
білизни.
7. Густина 1000 г/л.
8. Засіб повинен бути розфасований в каністри по 20 кг.
3. Засіб дезінфікуючий для прання. 22-23 кг 1. Рідкий засіб повинен призначатися для відбілювання та дезінфекції виробів з текстилю, крім шерстяних виробів.
2. Засіб повинен бути придатним для застосування на всіх типах пральних машин.
3. В якості діючої речовини засобу повинна бути надоцтова
кислота з вмістом в межах 3,0-10,0%.
4. Показник рН засобу 1,0-3,1 100%.
5. Засіб повинен мати дозування до 8 г на 1 кг сухої білизни.
6. Густина 1110-1120 г/л.
7. Засіб повинен бути розфасований в каністри по 22 -23 кг.
4. Висококонцентрована емульсія для прання 250 кг 1. Засіб у вигляді висококонцентрованої емульсії для прання всіх типів текстилю (в тому числі для полі котону).
2. Засіб повинен містити в складі поверхнево-активні речовини
(ПАР), гідроксид натрію.
3. В складі засобу не повинні міститись фосфати.
4. Показник рН засобу повинен бути в межах 12,5-14,0 100%.
5. Засіб повинен мати дозування до 30 г на 1 кг сухої білизни.
6. Засіб повинен бути розфасований у бочки по 250 кг.
5. Засіб для прання 20 кг 1.Рідкий засіб повинен бути концентрованим та ефективним для видалення сильних жирових забруднень.
2. Показник рН засобу повинен бути в межах 5,0-6,0 100%.
3. Засіб повинен мати дозування в межах 2 г-10 г на 1 кг сухого
текстилю.
4. Густина 1000 -1020 г/л.
5. Засіб повинен бути розфасований в каністри по 20 кг.
Просимо зобов’язати Замовника підкріпити декларування гіпотетичної можливості надання еквівалентів вказаних у тендерній документації товарів доведенням наявності реальних еквівалентів по кожній позиції предмета закупівлі на ринку, враховуючи всю описану ним сукупність вимог до показників та документів, що надаються згідно Додатку 4 до ТД (тобто надати усю сукупність документації від двох виробників по всім позиціям предмета закупівлі з урахуванням підтвердження кожної складової показників технічних характеристик, що встановлені замовником у Додатку 4 до ТД), зокрема, надати на продукцію двох виробників
скановані з оригіналу або належно завіреної копії свідоцтва про реєстрацію дезінфекційного засобу або витяг з державного реєстру дезінфекційних засобів; (завірений печаткою Учасника у разі її використання) з підтвердженням відповідності вимогам:
- «В якості діючої речовини засобу повинна бути надоцтова кислота з вмістом в межах 3,0-10,0%»;
- «Рідкий засіб повинен призначатися для відбілювання та дезінфекції виробів з текстилю, крім шерстяних виробів».
2. Тендерною документацією у Додатку 4 до ТД прописано вимоги до надання документального підтвердження відповідності, зокрема, вимагається надати
- скановані з оригіналу або належно завіреної копії діючого висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на засоби (завірені печаткою Учасника у разі її використання).
Разом з тим, наявним на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП», висновком державної санітарно-епідеміологічної експертизи (ДСЕЕ) № 12.2-18-1/17835 від 06.08.2020 не може бути дослівно підтверджено відповідність вимогам:
- «В якості діючої речовини засобу повинна бути надоцтова кислота з вмістом в межах 3,0-10,0%»;
- «Рідкий засіб повинен призначатися для відбілювання та дезінфекції виробів з текстилю, крім шерстяних виробів»,
що вже ставало підставою відхилення тендерної пропозиції у закупівлі № UA-2024-01-03-001057-a з аналогічними умовами ТД, яку у рішенні Комісії № 3362-р/пк-пз від 22.02.2024 викладено у наступний спосіб:
«Разом з тим, у складі Пропозиції Скаржника відсутні висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи та свідоцтво про реєстрацію дезінфекційного засобу або витяг з державного реєстру дезінфекційних засобів на запропоновані товари, а саме: - дезінфікуючий засіб "І MED" (Засіб дезінфікуючий для прання, 22-22,2 кг) з діючою речовиною саме надоцтова кислота з вмістом в межах 3,0-10,0% та призначенням саме для відбілювання та дезінфекції всіх білих та кольорових виробів з текстилю, крім шерстяних виробів».
При цьому, засоби, які складають предмет закупівлі, є звичайними миючими засобами, які постійно випускаються великою кількістю виробників.
Разом з тим, Замовник обмежив коло виробників, продукція яких може бути запропонована в рамках даної закупівлі, шляхом висування вимоги надання підтвердження саме висновком ДСЕЕ.
Отже Замовник, з незрозумілих підстав, звужує засоби підтвердження відповідності висновком ДСЕЕ, який після 01.10.2023 неможливо отримати через зміни законодавства, отже його ні в який спосіб не можуть надати учасники, які не підготували такі висновки ДСЕЕ заздалегідь до оголошення процедури закупівлі – ще до 01.10.2023.
Адже з 01 жовтня 2023 року отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, які видавала раніше виключно Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, більше не передбачене чинним законодавством (і відповідно не здійснюється єдиним уповноваженим на те державним органом), оскільки набули чинності зміни, внесені:
- на підставі Закону № 2573-IX від 06.09.2022, відповідно до якого втратив чинність Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», статтями 10–12 якого саме й передбачалося отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи;
- введеним, натомість, в дію з 01.10.2023 Законом України «Про систему громадського здоров’я» від 06.09.2022, яким не передбачене складання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
У зв’язку з цими змінами законодавства Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів на дату оголошення даної закупівлі НЕ видає висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, тому їх неможливо отримати під вищезазначені вимоги Замовника.
Тобто, взяти участь у даній закупівлі можуть тільки учасники, на пропоновану якими продукцію наявні раніше видані висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи із зазначенням певної інформації, які було видано в порядку, що передбачений вже нечинним законодавством України.
Виробники повсякчас змінюють, розширюють асортимент пропонованої ними продукції, на яку вже не отримуватимуть висновки ДСЕЕ. Вищезазначена вимога Замовника спричиняє неможливість участі у закупівлі й з пропозицією такої продукції.
ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни, дезінфекції тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників. У даній закупівлі можемо запропонувати, наприклад, продукцію власного виробництва.
Проте, взяти участь у даній закупівлі, запропонувавши цю продукцію, ми не зможемо через низку дискримінаційних вимог Замовника, зокрема, щодо висновків ДСЕЕ.
Просимо зобов’язати Замовника узгодити зазначену вимогу тендерної документації із чинним законодавством.
З урахуванням вищенаведеного, –
Просимо:
Зобов’язати Замовника викласти обгрунтовані вимоги до предмета закупівлі у спосіб, що надасть можливість участі у закупівлі учасникам, що пропонуватимуть продукцію різних виробників, а саме:
1) виключити з ТД необхідність підтвердження відповідності товару документами, які не буде надано на продукцію, щонайменше, двох виробників (зокрема, щодо вимоги надати
скановані з оригіналу або належно завіреної копії свідоцтва про реєстрацію дезінфекційного засобу або витяг з державного реєстру дезінфекційних засобів; (завірений печаткою Учасника у разі її використання) з підтвердженням відповідності вимогам:
- «В якості діючої речовини засобу повинна бути надоцтова кислота з вмістом в межах 3,0-10,0%»;
- «Рідкий засіб повинен призначатися для відбілювання та дезінфекції виробів з текстилю, крім шерстяних виробів»);
2) виключити з ТД необхідність підтвердження відповідності товару
висновком державної санітарно-епідеміологічної експертизи,
оскільки за наявного формулювання зазначених вимог ТОВ «Гренландія НВП», як і переважна більшість інших потенційних учасників, позбавлене можливості взяти участь у даній закупівлі.
На доказ наявності порушених прав надаємо висновок ДСЕЕ на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП», який не містить усієї зазначеної Замовником інформації.
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що встановленими вимогами тендерної документації здійснено порушення його прав та законних інтересів як потенційного учасника, а також порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Також, фактично, порушено норму частини четвертої статті 5, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 22, 23, 24, Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 28, 30, 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
на порушення законодавства у сфері публічних закупівель
щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Клінічна лікарня "Феофанія" Державного управління справами (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосила про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2024-08-02-007883-a в електронній системі закупівель.
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови тендерної документації (далі по тексту – ТД) через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство. Також у ТД виявлено ряд положень, які мають ознаки таких, що порушують принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону та норму частини четвертої статті 5 Закону, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.
1. Тендерною документацією у технічній специфікації, розміщеній у Додатку 4 до ТД, прописано вимоги до предмета закупівлі, сукупність яких, з урахуванням вимог до документального підтвердження, якого вимагає ТД, є дискримінаційною стосовно учасників, які пропонують «еквіваленти» до товарів конкретного виробника, під наявні документи на продукцію якого прописані вимоги ТД.
Адже вимагаються документи, отримання яких навіть не просто вимагає тривалого часу (неспівставного зі строком, відведеним на подання тендерних пропозицій) та значних додаткових витрат учасників, а взагалі унеможливлене нормами діючого у даний час законодавства.
Тому Замовник убезпечив себе від участі небажаних учасників, встановивши певні вимоги саме до документального підтвердження.
За нашими даними, сукупності зазначених вимог відповідають лише документи, наявні на продукцію конкретної торговельної марки, тобто, по кожній позиції предмета закупівлі це продукція лише одного виробника. Жоден учасник, що пропонує «еквіваленти», не зможе підтвердити усю сукупність вимог Замовника саме з урахуванням вимог до документального підтвердження, якого вимагає ТД, зокрема:
- скановані з оригіналу або належно завіреної копії діючого висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на засоби (завірені печаткою Учасника у разі її використання);
- скановані з оригіналу або належно завіреної копії свідоцтва про реєстрацію дезінфекційного засобу або витяг з державного реєстру дезінфекційних засобів; (завірений печаткою Учасника у разі її використання);
- опис прального засобу (завірений печаткою Учасника у разі її використання).
- скановану з оригіналу копію паспорт безпеки на продукцію (продукт), який має відповідати вимогам ДСТУ ГОСТ 30333:2009 паспорт безпечності хімічної продукції. Загальні вимоги (ГОСТ 30333-2007, IDT). З поправкою (ІПС № 6-2014) та/або Регламенту (ЄС) №1907/2006 зі змінами.
Також зазначимо, що свідоцтва про реєстрацію дезінфекційного засобу не видаються з 2018 року, отже термін реєстрації за ними деззасобів (5 років) вже сплинув.
Зокрема, ТОВ «Гренландія НВП» може запропонувати засоби відповідно до окремих вимог, але не зможе надати, зокрема, скановані з оригіналу або належно завіреної копії свідоцтва про реєстрацію дезінфекційного засобу або витяг з державного реєстру дезінфекційних засобів; (завірений печаткою Учасника у разі її використання) з підтвердженням відповідності вимогам:
- «В якості діючої речовини засобу повинна бути надоцтова кислота з вмістом в межах 3,0-10,0%»;
- «Рідкий засіб повинен призначатися для відбілювання та дезінфекції виробів з текстилю, крім шерстяних виробів»,
що вже ставало підставою відхилення тендерної пропозиції у закупівлі № UA-2024-01-03-001057-a з аналогічними умовами ТД, яку у рішенні Комісії № 3362-р/пк-пз від 22.02.2024 викладено у наступний спосіб:
«Разом з тим, у складі Пропозиції Скаржника відсутні висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи та свідоцтво про реєстрацію дезінфекційного засобу або витяг з державного реєстру дезінфекційних засобів на запропоновані товари, а саме: - дезінфікуючий засіб "І MED" (Засіб дезінфікуючий для прання, 22-22,2 кг) з діючою речовиною саме надоцтова кислота з вмістом в межах 3,0-10,0% та призначенням саме для відбілювання та дезінфекції всіх білих та кольорових виробів з текстилю, крім шерстяних виробів».
Таким чином, встановлюючи відповідні вимоги, Замовник, на нашу думку, має підтвердити наявність продукції, щонайменше, двох виробників з підтвердженням відповідності зазначеним вимогам саме інформацією з державного реєстру дезінфекційних засобів.
Разом з тим, ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни, дезінфекції тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників, і може запропонувати запитувані Замовником засоби (за складом, експлуатаційними властивостями, показниками якості та безпеки), але не зможе дотримати усієї сукупності вимог до документального підтвердження, яке вимагається за результатами внесення Змін, як й інші учасники, які не пропонуватимуть продукцію виробника, передбаченого ТД:
СПЕЦИФІКАЦІЯ ТОВАРУ
№
з/п Найменування Одиниця
виміру Кількість
1 Універсальний порошок для прання, мішок 14 кг штуки 68
2 Засіб для підсилення прання, каністра 20 кг штуки 22
3 Засіб дезінфікуючий для прання, каністра 22 -23 кг штуки 49
4 Висококонцентрована емульсія для прання, бочка 250 кг штуки 9
5 Засіб для прання, каністра 20 кг штуки 12
Пропозиції подаються відповідно зазначених найменувань або їх еквівалент.
Технічні вимоги
Найменування Фасу-вання Технічні вимоги
1. Універсальний порошок для прання,
14 кг 1. Універсальний засіб для прання у вигляді порошку для
автоматичного та ручного дозування.
2. В складі засобу повинні міститися розчинники для усунення
плям кави, вина, фруктів, овочів, а також видалення масляних
та жирових плям.
3. Засіб повинен містити складники, що захищають тканини від
посіріння.
4. Показник рН засобу повинен бути в межах 10,0-11,0 (для 0,5%
розчину).
5. Засіб повинен мати дозування в межах 10-35 г на 1 кг сухої
білизни.
6. Засіб повинен бути ефективним для прання при низьких
температурах 40 градусів Цельсія.
7. Засіб повинен бути розфасований в мішок по 14 кг.
2. Засіб для підсилення прання 20 кг 1. Засіб для прання повинен являти собою рідкий миючий засіб
для підсилення ефективності прання.
2. Засіб повинен містити в складі поверхнево-активні речовини
(ПАР).
3. Засіб повинен ефективно видаляти жирові та масляні
забруднення.
4. Засіб повинен бути особливо ефективним для
видалення парафіну.
5. Показник рН засобу повинен бути в межах 7,5 -9,5 100%.
6. Засіб повинен мати дозування в межах 2 г-10 г на 1 кг сухої
білизни.
7. Густина 1000 г/л.
8. Засіб повинен бути розфасований в каністри по 20 кг.
3. Засіб дезінфікуючий для прання. 22-23 кг 1. Рідкий засіб повинен призначатися для відбілювання та дезінфекції виробів з текстилю, крім шерстяних виробів.
2. Засіб повинен бути придатним для застосування на всіх типах пральних машин.
3. В якості діючої речовини засобу повинна бути надоцтова
кислота з вмістом в межах 3,0-10,0%.
4. Показник рН засобу 1,0-3,1 100%.
5. Засіб повинен мати дозування до 8 г на 1 кг сухої білизни.
6. Густина 1110-1120 г/л.
7. Засіб повинен бути розфасований в каністри по 22 -23 кг.
4. Висококонцентрована емульсія для прання 250 кг 1. Засіб у вигляді висококонцентрованої емульсії для прання всіх типів текстилю (в тому числі для полі котону).
2. Засіб повинен містити в складі поверхнево-активні речовини
(ПАР), гідроксид натрію.
3. В складі засобу не повинні міститись фосфати.
4. Показник рН засобу повинен бути в межах 12,5-14,0 100%.
5. Засіб повинен мати дозування до 30 г на 1 кг сухої білизни.
6. Засіб повинен бути розфасований у бочки по 250 кг.
5. Засіб для прання 20 кг 1.Рідкий засіб повинен бути концентрованим та ефективним для видалення сильних жирових забруднень.
2. Показник рН засобу повинен бути в межах 5,0-6,0 100%.
3. Засіб повинен мати дозування в межах 2 г-10 г на 1 кг сухого
текстилю.
4. Густина 1000 -1020 г/л.
5. Засіб повинен бути розфасований в каністри по 20 кг.
Просимо зобов’язати Замовника підкріпити декларування гіпотетичної можливості надання еквівалентів вказаних у тендерній документації товарів доведенням наявності реальних еквівалентів по кожній позиції предмета закупівлі на ринку, враховуючи всю описану ним сукупність вимог до показників та документів, що надаються згідно Додатку 4 до ТД (тобто надати усю сукупність документації від двох виробників по всім позиціям предмета закупівлі з урахуванням підтвердження кожної складової показників технічних характеристик, що встановлені замовником у Додатку 4 до ТД), зокрема, надати на продукцію двох виробників
скановані з оригіналу або належно завіреної копії свідоцтва про реєстрацію дезінфекційного засобу або витяг з державного реєстру дезінфекційних засобів; (завірений печаткою Учасника у разі її використання) з підтвердженням відповідності вимогам:
- «В якості діючої речовини засобу повинна бути надоцтова кислота з вмістом в межах 3,0-10,0%»;
- «Рідкий засіб повинен призначатися для відбілювання та дезінфекції виробів з текстилю, крім шерстяних виробів».
2. Тендерною документацією у Додатку 4 до ТД прописано вимоги до надання документального підтвердження відповідності, зокрема, вимагається надати
- скановані з оригіналу або належно завіреної копії діючого висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на засоби (завірені печаткою Учасника у разі її використання).
Разом з тим, наявним на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП», висновком державної санітарно-епідеміологічної експертизи (ДСЕЕ) № 12.2-18-1/17835 від 06.08.2020 не може бути дослівно підтверджено відповідність вимогам:
- «В якості діючої речовини засобу повинна бути надоцтова кислота з вмістом в межах 3,0-10,0%»;
- «Рідкий засіб повинен призначатися для відбілювання та дезінфекції виробів з текстилю, крім шерстяних виробів»,
що вже ставало підставою відхилення тендерної пропозиції у закупівлі № UA-2024-01-03-001057-a з аналогічними умовами ТД, яку у рішенні Комісії № 3362-р/пк-пз від 22.02.2024 викладено у наступний спосіб:
«Разом з тим, у складі Пропозиції Скаржника відсутні висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи та свідоцтво про реєстрацію дезінфекційного засобу або витяг з державного реєстру дезінфекційних засобів на запропоновані товари, а саме: - дезінфікуючий засіб "І MED" (Засіб дезінфікуючий для прання, 22-22,2 кг) з діючою речовиною саме надоцтова кислота з вмістом в межах 3,0-10,0% та призначенням саме для відбілювання та дезінфекції всіх білих та кольорових виробів з текстилю, крім шерстяних виробів».
При цьому, засоби, які складають предмет закупівлі, є звичайними миючими засобами, які постійно випускаються великою кількістю виробників.
Разом з тим, Замовник обмежив коло виробників, продукція яких може бути запропонована в рамках даної закупівлі, шляхом висування вимоги надання підтвердження саме висновком ДСЕЕ.
Отже Замовник, з незрозумілих підстав, звужує засоби підтвердження відповідності висновком ДСЕЕ, який після 01.10.2023 неможливо отримати через зміни законодавства, отже його ні в який спосіб не можуть надати учасники, які не підготували такі висновки ДСЕЕ заздалегідь до оголошення процедури закупівлі – ще до 01.10.2023.
Адже з 01 жовтня 2023 року отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, які видавала раніше виключно Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, більше не передбачене чинним законодавством (і відповідно не здійснюється єдиним уповноваженим на те державним органом), оскільки набули чинності зміни, внесені:
- на підставі Закону № 2573-IX від 06.09.2022, відповідно до якого втратив чинність Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», статтями 10–12 якого саме й передбачалося отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи;
- введеним, натомість, в дію з 01.10.2023 Законом України «Про систему громадського здоров’я» від 06.09.2022, яким не передбачене складання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
У зв’язку з цими змінами законодавства Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів на дату оголошення даної закупівлі НЕ видає висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, тому їх неможливо отримати під вищезазначені вимоги Замовника.
Тобто, взяти участь у даній закупівлі можуть тільки учасники, на пропоновану якими продукцію наявні раніше видані висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи із зазначенням певної інформації, які було видано в порядку, що передбачений вже нечинним законодавством України.
Виробники повсякчас змінюють, розширюють асортимент пропонованої ними продукції, на яку вже не отримуватимуть висновки ДСЕЕ. Вищезазначена вимога Замовника спричиняє неможливість участі у закупівлі й з пропозицією такої продукції.
ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни, дезінфекції тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників. У даній закупівлі можемо запропонувати, наприклад, продукцію власного виробництва.
Проте, взяти участь у даній закупівлі, запропонувавши цю продукцію, ми не зможемо через низку дискримінаційних вимог Замовника, зокрема, щодо висновків ДСЕЕ.
Просимо зобов’язати Замовника узгодити зазначену вимогу тендерної документації із чинним законодавством.
З урахуванням вищенаведеного, –
Просимо:
Зобов’язати Замовника викласти обгрунтовані вимоги до предмета закупівлі у спосіб, що надасть можливість участі у закупівлі учасникам, що пропонуватимуть продукцію різних виробників, а саме:
1) виключити з ТД необхідність підтвердження відповідності товару документами, які не буде надано на продукцію, щонайменше, двох виробників (зокрема, щодо вимоги надати
скановані з оригіналу або належно завіреної копії свідоцтва про реєстрацію дезінфекційного засобу або витяг з державного реєстру дезінфекційних засобів; (завірений печаткою Учасника у разі її використання) з підтвердженням відповідності вимогам:
- «В якості діючої речовини засобу повинна бути надоцтова кислота з вмістом в межах 3,0-10,0%»;
- «Рідкий засіб повинен призначатися для відбілювання та дезінфекції виробів з текстилю, крім шерстяних виробів»);
2) виключити з ТД необхідність підтвердження відповідності товару
висновком державної санітарно-епідеміологічної експертизи,
оскільки за наявного формулювання зазначених вимог ТОВ «Гренландія НВП», як і переважна більшість інших потенційних учасників, позбавлене можливості взяти участь у даній закупівлі.
На доказ наявності порушених прав надаємо висновок ДСЕЕ на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП», який не містить усієї зазначеної Замовником інформації.
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що встановленими вимогами тендерної документації здійснено порушення його прав та законних інтересів як потенційного учасника, а також порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Також, фактично, порушено норму частини четвертої статті 5, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 22, 23, 24, Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 28, 30, 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
×
-
Назва доказу:
Копія висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на засоби, пропоновані ТОВ «Гренландія НВП»
-
Повʼязаний документ:
1. Висновок TM Extreme Wash (Скарга Феофания Прання 5 шт).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника викласти обгрунтовані вимоги до предмета закупівлі у спосіб, що надасть можливість участі у закупівлі учасникам, що пропонуватимуть продукцію різних виробників, а саме: 1) виключити з ТД необхідність підтвердження відповідності товару документами, які не буде надано на продукцію, щонайменше, двох виробників (зокрема, щодо вимоги надати скановані з оригіналу або належно завіреної копії свідоцтва про реєстрацію дезінфекційного засобу або витяг з державного реєстру дезінфекційних засобів; (завірений печаткою Учасника у разі її використання) з підтвердженням відповідності вимогам: - «В якості діючої речовини засобу повинна бути надоцтова кислота з вмістом в межах 3,0-10,0%»; - «Рідкий засіб повинен призначатися для відбілювання та дезінфекції виробів з текстилю, крім шерстяних виробів»); 2) виключити з ТД необхідність підтвердження відповідності товару висновком державної санітарно-епідеміологічної експертизи, оскільки за наявного формулювання зазначених вимог ТОВ «Гренландія НВП», як і переважна більшість інших потенційних учасників, позбавлене можливості взяти участь у даній закупівлі.