• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 «55240000-4 - Послуги центрів і будинківвідпочинку (Послуги дитячихтаборів, оздоровлення та відпочинок на узбережжі Чорного моря)

Під місцем надання послуг розуміти місцезнаходження табору учасника-переможця. кількість ослуг детальніше дивитися у Додатку 2 до тендерної документації

Завершена

105 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 525.00 UAH
Період оскарження: 11.07.2018 14:55 - 16.07.2018 15:00
Вимога
Залишено без розгляду

Територіальна дискримінація учасника закупівлі

Номер: 0aafd75359b64d9e93ed267de8c871dc
Ідентифікатор запиту: UA-2018-07-11-000309-a.c1
Назва: Територіальна дискримінація учасника закупівлі
Вимога:
Вимога про усунення дискримінаційних умов (у порядку ч.1 ст.23 Закону) Прошу усунути дискримінаційні вимоги в тендерній документації, а саме Додатку 2 (місце надання послуг на західному узбережжі Чорного моря – Україна, територія Одеської області) та додати окрім західного узбережжя Чорного моря Одеської області, також Миколаївську область, де розміщено безліч дитячих таборів, центрів та будинків відпочинку, які мають багаторічний досвід в оздоровленні діток з відповідною матеріально-технічною базою та професійним педагогічним персоналом. Наразі ваші умови, які викладені в Додатку 2 ТД перешкоджають іншим учасникам брати участь у процедурах закупівлі, та суперечать суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права інших учасників та їх законні інтереси. Тобто, Замовник безпідставно звузив (визначив) місце надання послуг, вказавши виключно – західне узбережжя Чорного моря, Україна, Одеська область та встановив пов’язані із звуженням місця надання послуг технічні вимоги до послуг, які закуповуються, що дискримінують інших потенційних учасників процедури закупівлі. Таким чином, допущені Замовником порушення законодавства у сфері публічних закупівель та встановлені Замовником у Додатку 2 ТД дискримінаційні вимоги, що перешкоджають взяти участь у процедурі закупівлі, обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, суперечать принципам здійснення закупівель, закріпленим статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), та вимогам частини четвертої статті 22 Закону. Замовником у Додатку 2 ТД визначено місце надання послуг виключно західне узбережжя Чорного моря, Україна, Одеська область. Вважаю, що звуження місця надання послуг для проведення відкритих торгів виключно до меж однієї адміністративно-територіальної одиниці (виключно західне узбережжя Чорного моря, Україна, Одеська область є прямим порушенням принципів здійснення закупівель, встановлених статтею 3 Закону, а саме: добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників, містить ознаки корупційних проявів та зловживань. В порушення вимог частини четвертої статті 22 Закону ТД містить вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації, що полягають у наступному. Не зрозуміло, чим саме, та по якій причині Замовнику не підходить Миколаївська область для оздоровлення дітей, де склалися всі умови для приймання та оздоровлення дітей. Відповідно до абзацу четвертого частини першої статті 14 Закону України “Про оздоровлення та відпочинок дітей” позаміський заклад оздоровлення та відпочинку або дитячий заклад оздоровлення і відпочинку санаторного типу (саме послуги таких закладів є предметом цієї закупівлі) належить до закладів оздоровлення і повинен мати спеціально відведену територію, що знаходиться в курортній або заміській зоні. Жодних інших спеціальних вимог до місця надання послуг, а тим більше обмежень щодо місцезнаходження таких “курортних або заміських зон” в межах однієї чи кількох чітко визначених адміністративно-територіальних одиниць, які складають територію України, законодавством у сфері оздоровлення та відпочинку дітей не визначено. Наявність у закладу спеціально відведеної території та її знаходження (перебування) в курортній або іншій зоні разом із дотриманням інших вимог перевіряться під час здійснення державного контролю за діяльністю дитячих закладів оздоровлення та відпочинку органами державної влади відповідно до їх компетенції. Як відомо, підтвердженням відповідності закладу цій та іншим вимогам для якісного оздоровлення та відпочинку дітей є факт проходження державної атестації закладу та присвоєння йому відповідної категорії атестації. Відповідно до інформації, яка міститься у Державному реєстрі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку (реєстр перебуває у вільному доступі в мережі інтернет), позаміські заклади оздоровлення та відпочинку та дитячі заклади оздоровлення і відпочинку санаторного типу мають необхідні дозвільні документи та провадять свою господарську діяльність з надання послуг оздоровлення та відпочинку дітей на усій території України. Відповідно до статті 20 Закону під час проведення процедури відкритих торгів пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Всупереч цій вимозі Закону Замовник своїм рішенням у Додатку 2 ТД встановив такі дискримінаційні вимоги, що перешкоджають і унеможливлюють участь у процедурі відкритих торгів усіх потенційних учасників, які надають послуги на західному узбережжі Чорного моря, включаючи Миколаївську область, а не виключно західне узбережжя Чорного моря, Одеська область. Замовник своїм рішенням про затвердження ТД в існуючій редакції повністю обмежив (заборонив, встановивши дискримінаційну вимогу щодо звуження місця надання послуг) можливість участі у торгах ДЗОВ, які надають послуги на решті території (акваторії) західного узбережжя Чорного моря, а не лише в Одеській області. Окрім того, тендерний комітет Замовника неправомірним та необґрунтованим закладенням таких дискримінаційних вимог у ТД порушив свої обов’язки, прямо визначені абзацом п’ятим частини третьої статті 11 Закону, а саме: тендерний комітет забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця. Вищевикладене доводить факт порушення зазначеної норми Закону. Якщо Замовник мав на меті оздоровити дітей на морському узбережжі, то на яких правових підставах він своїм рішенням обмежив право взяти участь у закупівлі ДЗОВ, які знаходяться та надають свої/аналогічні послуги на західному морському узбережжі України, Миколаївської області. Жодних підстав, в тому числі визначених законом (посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України) для такого обмеження немає. Вважаю, що виклавши у додатку 2 ТД у існуючій редакції, Замовник мав на меті послабити конкуренцію серед потенційних учасників процедури закупівлі, заклав дискримінаційні та пов’язані з ними умови за попередньою домовленістю з конкретними учасниками. Зважаючи на вищевикладене, вважаю, що ТД містить дискримінаційні умови, а рішення, прийняті Замовником під час проведення процедури закупівлі, суперечать законодавству, в тому числі законодавству у сфері публічних закупівель, і порушують права та охоронювані законом інтереси потенційних учасників закупівлі. Аналогічне питання вже неодноразово розглядалося органом оскарження і умова щодо обмеження місця надання послуг була визнана дискримінаційною. Зважаючи на вищевикладене, прошу замовника внести зміни до тендерної документації та усунути дискримінаційні умови в ТД для того та додати окрім західного узбережжя, Одеська область, також Миколаївську область, таким чином, щоб провести закупівлі з дотриманням усіх вимог статті 3 Закону.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: На запит учасника процедури закупівлі щодо визначення окремих положень документації такими, що містять дискримінаційний характер, тендерний комітет надає наступні роз'яснення: Звертаємо увагу учасника, що тип оголошеної процедури – допорогова закупівля, а не відкриті торги. Звинувачення на адресу тендерного комітету щодо встановлення дискримінаційних вимог до учасників вважаємо необґрунтованим, оскільки в документації електронних допорогових торгів не встановлено обмеження щодо участі в процедурі закупівлі лише представників із окремих областей, які пропонують послуги з оздоровлення. Посилання на конкретного надавача послуг теж в тендерній документації відсутні. Наголошуємо, що визначення місця надання послуг належить до компетенції Замовника і є його правом. При цьому зазначаємо, що однією із положень документації електронних допорогових торгів є місце надання послуг - західне узбережжя Чорного моря (Одеська область). Така вимога встановлена з метою максимального наближення оздоровчого закладу до місця розташування Замовника, для спрощення та полегшення переїзду дітей із малозабезпечених сімей, а також для скорочення терміну поїздки до табору працівників школи у разі виникнення нагальної потреби. Враховуючи вище викладене, тендерний комітет не погоджується із вимогою про внесення змін до документації електронних допорогових торгів і вважає встановлені ним вимоги обґрунтованими і доцільними.
Статус вимоги: Не задоволено