• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 42510000 - 4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої ( Кондиціонер інверторний )

Мова тендерної пропозиції – українська.

Торги не відбулися

1 460 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 14 600.00 UAH
Період оскарження: 02.08.2024 11:08 - 25.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: ed276e96df55410a880662cfa0e31820
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-02-003790-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Згідно з пунктом 3 Особливостей, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до частини 4 статті 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Разом з тим, тендерна документація, що ЗАТВЕРДЖЕНА Рішенням Уповноваженої особи Федоровича С.В. від 02 серпня 2024 року №94 містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі. Звертаємо увагу Комісії, скарга на умови тендерної документації подана у відповідний строк, встановлений пунктом 59 Особливостей, підстави для залишення скарги без розгляду згідно пункту 63 Особливостей – відсутні. Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону
Дата розгляду скарги: 19.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.08.2024 15:04
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 20.08.2024 18:22
Дата виконання рішення Замовником: 23.08.2024 13:36
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовник усунув наведені в Рішенні №13961-р/пк-пз від 19.08.2024 невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації .
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СПЕЦСЕРВІС", Довгаль Анастасія Вікторівна 380933840500 tender@spec-servis.com.ua https://spec-servis.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 9dfee36bc4514fc9b1ac897dcc288d30
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до пункту 1. Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Згідно пункту 4 Загальних вимог Додатку №2 до тендерної документації Учасник, який пропонує еквівалент, має надати від Імпортера або Офіційного представника в Україні Лист про наявність Сервісного центру, який надає гарантію на запропоноване обладнання у Волинській області, із зазначенням його назви та адреси.

Скаржник хоче запропонувати у цій закупівлі ALPINAIR НАСТІННИЙ КОНДИЦІОНЕР ТИПУ «СПЛІТ-СИСТЕМА» NORDEND NRD-09INP/NRD-09OUTP, виробником яких є TCL AIR CONDITIONER (ZHONGSHAN) CO., LTD, Китай.
Скаржник, як учасник процедури закупівлі, повідомляє про те, що повністю відповідає іншим установленим вимогам тендерної документації та має намір брати участь в закупівлі.

Товар, який пропонує Скаржник є еквівалентом, а отже Скаржнику потрібно надати надати від Імпортера або Офіційного представника в Україні Лист про наявність Сервісного центру, який надає гарантію на запропоноване обладнання у Волинській області, із зазначенням його назви та адреси.

Звертаємо увагу на те, що предметом закупівлі є товар, а не послуги з його сервісного обслуговування, а тому визначення вказаних вище вимог сервісного обслуговування є необ’єктивними та дискримінаційними.
Сервісне та гарантійне обслуговування має здійснюватися відповідно до положень чинного законодавства України та технічної документації на товар. При цьому, якість такого обслуговування не залежить від місця розташування самого сервісного центру.
Вимога Замовника про наявність такого сервісного центру саме на території Волинської області значно звужує коло потенційних учасників, що порушує принципи публічних закупівель.

Скаржник хоче запропонувати у цій закупівлі ALPINAIR НАСТІННИЙ КОНДИЦІОНЕР ТИПУ «СПЛІТ-СИСТЕМА» NORDEND NRD-09INP/NRD-09OUTP, виробником яких є TCL AIR CONDITIONER (ZHONGSHAN) CO., LTD, Китай, офіційний представником в Україні виробника є ТОВ «РЕФКЕЙ МФГ».
ПП «СПЕЦСЕРВІС» повідомляє про наявність авторизованого сервісного центру бренду AlpinAir в Україні, а саме: Сервісний центр «КОМПРЕССОР», який розташований за адресою: м. Київ, вул. Козелецька 24 а., тел. 044 229 6086.

Зазначене підтверджується Листом від ТОВ «РЕФКЕЙ МФГ», що є офіційним представником виробника на території України.

Тобто, Замовник дискримінує учасників за територіальним принципом їх знаходження, оскільки учасники ж, які можуть запропонувати відповідний товар, проте не мають відповідного сервісного центру на території Волинської області – позбавлені можливості взяти участь в Закупівлі.
При цьому, вказані вимоги не мають під собою об?єктивної необхідності, оскільки не впливають на якість сервісного обслуговування товару.

Скаржник вважає, що Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність наявності Сервісного центру у саме у Волинській області.

Таким чином, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть надати від Імпортера або Офіційного представника в Україні Лист про наявність Сервісного центру, який надає гарантію на запропоноване обладнання у саме Волинській області, із зазначенням його назви та адреси.

На думку скаржника, Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність надання Учасниками у складі пропозиції від Імпортера або Офіційного представника в Україні Лист про наявність Сервісного центру, який надає гарантію на запропоноване обладнання у саме Волинській області, із зазначенням його назви та адреси.

Враховуючи наведене, просимо Комісію зобов’язати замовника документально підтвердити необхідність встановлення вищенаведеної вимоги у тендерній документації.

Таким чином, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть тільки ті суб’єкти господарювання, які мають зможуть надати від Імпортера або Офіційного представника в Україні Лист про наявність Сервісного центру, який надає гарантію на запропоноване обладнання у саме Волинській області, із зазначенням його назви та адреси.

З огляду на викладене, просимо зобов'язати Замовника внести зміни у Тендерну документацію, зокрема прибрати вимогу зазначену у пункті 4 Загальних вимог Додатку 2 до тендерної документації щодо того, що Учасник, який пропонує еквівалент, має надати від Імпортера або Офіційного представника в Україні Лист про наявність Сервісного центру, який надає гарантію на запропоноване обладнання у Волинській області, із зазначенням його назви та адреси.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: a501f964509646a4a4091fd80654cb09
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до пункту 1. Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Згідно пункту 5 Загальних вимог Додатку №2 до тендерної документації з метою врахування усіх необхідних витрат та коректного формування своєї пропозиції учасник повинен надати належним чином оформлений Акт обстеження об’єктів в яких буде здійнюватись встановлення кондиціонерів, який має бути підписаний представником Учасника та представником Замовника.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», надалі - Закон, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Відповідно до пункту 28 Постанови № 1178, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих особливостей.

Згідно з ч. 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.

Вимога щодо надання Учасником в складі тендерної пропозиції «Акт обстеження об’єктів в яких буде здійнюватись встановлення кондиціонерів, який має бути підписаний представником Учасника та представником Замовника» для нас, як для потенційного Учасника процедури закупівлі є дискримінаційною з огляду на те, що встановлення такої вимоги несе у собі корупційні ризики, адже задля участі в закупівлі акт огляду об’єкту необхідно підписати у Замовника.

За таких умов Замовник може не погодитися підписати акт обстеження об’єкту або уникати його підписання та погодження, що в подальшому може стати з незалежних від учасника торгів підстав причиною відхилення нашої пропозиції.

Звертаємо увагу Комісії, що вищезазначена вимога є незаконною та дискримінаційною з огляду на наступне: встановлюючи відповідну вимогу, Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримувати акт огляду об’єкту за підписом Замовника.

Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників.

Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо обстеження об’єкту є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання Замовник може не погодити та не підписати вищезазначений документ, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до ПП «СПЕЦСЕРВІС» та інших суб'єктів господарювання.

Звертаємо увагу, що предметом закупівлі є Кондиціонер інверторний за кодом ДК 021:2015: 42510000 - 4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої, тобто замовник закуповує товари.

Разом з тим, у пункті 5 Загальних вимог Додатку 2 до тендерної документації Замовник зазначає «з метою врахування усіх необхідних витрат та коректного формування своєї пропозиції учасник повинен надати належним чином оформлений Акт обстеження об’єктів в яких буде здійнюватись встановлення кондиціонерів, який має бути підписаний представником Учасника та представником Замовника».

Разом з тим, не зрозуміло, що забороняє Замовнику зазначити наведену інформацію в ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ Технічні, якісні та кількісні вимоги щодо предмету закупівлі ДК 021:2015: 42510000 - 4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Кондиціонер інверторний), що наведена у Додатку 2 до тендерної документації.

Відповідно до ч.1 ст. 23 Закону: Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).

Таким чином, необхідність обстеження об’єкту є недоречною, обмежує коло потенційних учасників, а також прямо суперечить вимогам чинного законодавства.

Відповідно до ч.1 ст. 12 Закону, електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій.
Обстеження об'єкта потенційним учасником разом із Замовником до подання пропозиції та проведення аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та потенційні учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз'яснення) лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням та погодженням акту обстеження об’єкту за результатами огляду об’єкта.

Дії Замовника щодо ініціювання, а тим більше проведення переговорів з потенційними учасниками щодо обстеження об'єкта та підписання за результатами зустрічі відповідного документа до моменту розкриття їх тендерних пропозицій - є неправомірними, оскільки здійснюють вплив на кількість учасників та їх склад.

Встановлення Замовником вимоги, щодо надання потенційним учасником «Акту обстеження об’єктів в яких буде здійнюватись встановлення кондиціонерів, який має бути підписаний представником Учасника та представником Замовника» містить корупційні та дискримінаційні ознаки, оскільки безпосереднє підписання та погодження такого документа, та, як наслідок, і повнота тендерної пропозиції, в складі якої він повинен подаватися, залежить не від учасника, а напряму від самого Замовника.

Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.

Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.

Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.

Для нас, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.

Просимо зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації оскаржувану вимогу, яка міститься у пункті 5 Загальних вимог Додатку 2 до Тендерної документації, якою передбачено, що:
«з метою врахування усіх необхідних витрат та коректного формування своєї пропозиції учасник повинен надати належним чином оформлений Акт обстеження об’єктів в яких буде здійнюватись встановлення кондиціонерів, який має бути підписаний представником Учасника та представником Замовника».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 52624466fabb4615a579da1bc75133aa
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 3. Відповідно до пункту 1. Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Згідно до Додатку №2 до тендерної документації передбачено наступні технічні, якісні та кількісні характеристики:

Найменування товару
Кількість, шт. Технічні характеристики
Кондиціонер інверторний, з монтажем (включаючи до 10 м.п фреономагістралі, декоративний короб, кронштейни К-2, послуги автовишки)

(ДК 021:2015 42512300-1 - Агрегати для опалення, вентилювання та кондиціювання повітря) 40шт. Кондиціонер для приміщення площею до 26 м. кв. з можливістю підключення до електричної енергії зі сторони зовнішнього блоку.
Тип кондиціонера: настінна інверторна спліт-
система
Холодопродуктивність, кВт, не менше:
2,60(1,0-3,0)
Теплопродуктивність, кВт, не менше:
2,70(1,0-3,0)
Споживана потужність при роботі на холод кВт,
не більше: 0.85(0,19-1,50)
Споживана потужність при роботі на тепло кВт ,
не більше: 0,70(0,19-1,50)
Температурний діапазон роботи:
на обігрів не вище: -20С..+24С,
на охолодження : не вище -15С..+43С
Сезонний коефіцієнт енергоефективності
SEER, не менше 6,1
Сезонний коефіцієнт енергоефективності
SCOP, не менше 4,0
Фреон: R32
Максимальний шум внутрішнього блоку: не
більше 38,5 дБ
Мінімальний шум внутрішнього блоку: не
більше 19 дБ
Максимальна протяжність фреонопроводів:
не менше 20м.
Функціональність: Фільтр з іонами срібла+Вітамін С 4 в 1 : з вітаміном C, катехіновий, з іонами срібла та HEPA-фільтр з активним вугіллям, функція
самоочищення, функція вбудованого із заводу «wi-fi »
керування, функція чергового опалення,
тихий режим роботи 19 дБ, голосове керування.
У вартість кондиціонера входить його монтаж з урахуванням усіх витратних матеріалів, включаючи до10 м.п фреономагістралі, декоративний короб, кронштейни зовнішнього блоку типу К-2, послуги автовишки.

Вважаю дискримінаційною саме умову щодо зазначення наступних характеристик:
- Фільтр з іонами срібла+Вітамін С 4 в 1 : з вітаміном C, катехіновий, з іонами срібла та HEPA-фільтр з активним вугіллям;
- Тихий режим роботи 19 дБ;
- Голосове керування.

Оскільки у сукупності з іншими зазначеними характеристиками до предмету закупівлі призводить до обмеження потенційної участі учасників в даній процедурі закупівлі.

Тобто, замовником встановлено чіткі характеристики.
Вважаю, що такі вимоги є дискримінаційним та такими, що обмежують конкуренцію, у зв'язку з наступним.
Встановлення підтвердження за вищезазначеними показниками призводить до обмеження потенційної участі учасників в цій процедурі закупівлі.

За інформацією, якою володію, кондиціонери із зазначеними характеристикам наявна здебільшого лише в одного виробника.

Скаржник хоче запропонувати у цій закупівлі ALPINAIR НАСТІННИЙ КОНДИЦІОНЕР ТИПУ «СПЛІТ-СИСТЕМА» NORDEND NRD-09INP/NRD-09OUTP, виробником яких є TCL AIR CONDITIONER (ZHONGSHAN) CO., LTD, Китай.
Скаржник, як учасник процедури закупівлі, повідомляє про те, що повністю відповідає іншим установленим вимогам тендерної документації та має намір брати участь в закупівлі.

Для підтвердження можливості взяти участь в процедурі закупівлі, для підтвердження технічних характеристик показників, Скаржник до скарги додає всі необхідні документи.

Водночас, Фільтр з іонами срібла+Вітамін С 4 в 1 : з вітаміном C, катехіновий, з іонами срібла та HEPA-фільтр з активним вугіллям; Тихий режим роботи 19 дБ; Голосове керування відрізняється від тих значень, що встановлені замовником в тендерній документації, а саме:

Характеристики, що передбачені згідно умов тендерної документації Характеристики товару, що пропонується учасником
Кондиціонер інверторний, з монтажем:


- Фільтр з іонами срібла+Вітамін С 4 в 1 : з вітаміном C, катехіновий, з іонами срібла та HEPA-фільтр з активним вугіллям;
- Тихий режим роботи 19 дБ;
- Голосове керування. ALPINAIR НАСТІННИЙ КОНДИЦІОНЕР ТИПУ «СПЛІТ-СИСТЕМА» NORDEND NRD-09INP/NRD-09OUTP:
- Фільтр тонкої очистки
- Тихий режим роботи 18 дБ
- Відсутнє

В якості доказів Скаржник надає Детальну інструкцію Встановлення кондиціонера на товар який пропонує, згідно якої можна встановити розбіжності серед характеристик, що планує запропонувати Скаржник до тих значень, що встановив Замовник в Додатку №2 до тендерної документації.

Акцентуємо увагу, що залишення вказаних вище вимог тендерної документації щодо Фільтр з іонами срібла+Вітамін С 4 в 1 : з вітаміном C, катехіновий, з іонами срібла та HEPA-фільтр з активним вугіллям; Тихий режим роботи 19 дБ; Голосове керування не дозволяє взяти участь в процедурі закупівлі учасникам, які пропонують продукцію інших виробників, оскільки це призведе до відхилення тендерної пропозиції учасника через невідповідність умовам технічної специфікації.
Повідомляємо, що зазначені характеристики абсолютно ЖОДНИМ ЧИНОМ не впливає на їх функціональне призначення. Встановивши чітке значення цих показників Замовник штучно звужує потенційне коло учасників.
Таким чином, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які пропонують продукцію конкретного виробника із конкретними характеристиками, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання.

Враховуючи наведене, просимо Комісію зобов’язати Замовника довести наявність щонайменше двох виробників, кондиціонери яких відповідають всім зазначеним у технічному завданні показникам в сукупності та підтвердити це документально.

З огляду на викладене, просимо зобов'язати Замовника внести зміни до тендерної документації та дозволити товар з іншим характеристиками щодо
- Фільтр з іонами срібла+Вітамін С 4 в 1 : з вітаміном C, катехіновий, з іонами срібла та HEPA-фільтр з активним вугіллям;
- Тихий режим роботи 19 дБ;
- Голосове керування.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації