-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з розроблення містобудівної документації «Внесення змін до генерального плану с. Томашівка та с.Дорогинка Фастівського р-н Київської області »
Торги відмінено
1 733 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 669.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 669.00 UAH
Період оскарження:
02.08.2024 10:08 - 29.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга, що стосується тендерної документації у закупівлі UA-2024-08-02-002145-a, стосовно порушення процедури закупівлі – встановлення Замовником в Тендерній документації дискримінаційних вимог до потенційних Учасників
Номер:
6e9632b9bfdc4c1ea405579e4c440668
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-08-02-002145-a.b1
Назва:
Скарга, що стосується тендерної документації у закупівлі UA-2024-08-02-002145-a,
стосовно порушення процедури закупівлі – встановлення Замовником в Тендерній документації дискримінаційних вимог до потенційних Учасників
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 1 - Документи, що підтверджують наявність працівників.pdf 09.08.2024 14:55
- Додаток 2 – Документи, що підтверджують наявність аналогічних договорів.pdf 09.08.2024 14:55
- Додаток 3 – Матеріально-технічне забезпечення.pdf 09.08.2024 14:56
- Скарга_до_АМКУ_ТомашівськаСР_Validation_Report (1).pdf 09.08.2024 15:02
- Скарга_до_АМКУ_ТомашівськаСР.docx (1).asice 09.08.2024 15:02
- Скарга_до_АМКУ_ТомашівськаСР.docx 09.08.2024 15:02
- sign.p7s 09.08.2024 15:06
- Д3 Кваліфікаційні .docx 12.08.2024 12:51
- зміни.docx 12.08.2024 12:51
- Д3 Кваліфікаційні .docx 14.08.2024 15:31
- пояснення по скарзі.docx 14.08.2024 15:31
- зміни.docx 14.08.2024 15:31
- Протокол 35 УО про внесення змін до ТД за рішенням органу оскарження.docx 27.08.2024 13:15
- рішення від 13.08.2024 № 13685.pdf 13.08.2024 17:01
- Інформація про резолютивну частину рішення від 22.08.2024 № 14186.pdf 23.08.2024 12:50
- рішення від 22.08.2024 № 14186.pdf 27.08.2024 11:45
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.08.2024 15:28
Дата розгляду скарги:
22.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.08.2024 17:02
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
27.08.2024 11:45
Дата виконання рішення Замовником:
27.08.2024 13:15
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 22.08.2024 № 14186 замовником внесені зміни до тендерної документації»
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
72b15fe381194ad9a80f60589653fce9
Заголовок пункту скарги:
Ознайомившись із Розділом 2 Додатку 3 до Тендерної документації, вважаємо що Замовником встановлено дискримінаційні вимоги щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (Таблиця 2 Розділу 2 Додатку №3 до Тендерної документації)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Ознайомившись із Розділом 2 Додатку 3 до Тендерної документації, вважаємо що Замовником встановлено дискримінаційні вимоги щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (Таблиця 2 Розділу 2 Додатку №3 до Тендерної документації), а саме:
«2.1. На підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник процедури закупівлі має надати довідку згідно Таблиці 2.
2) фахівця за спеціальністю "Фотограмметрія" - не менше 1 (одного);
5) Сертифікований інженер-проектувальник в частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини захисту навколишнього природнього середовища – не менше 1 (одного);
7) Спеціаліст що має сертифікат із транспортного планування – не менше 1 (одного).»
Скаржник не погоджується з вимогою Замовника про необхідність залучення потенційними Виконавцями фахівця за спеціальністю "Фотограмметрія", сертифікованого інженера-проектувальника в частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини захисту навколишнього природнього середовища і спеціаліста що має сертифікат із транспортного планування, оскільки необхідності залучення вказаних спеціалістів не передбачено відповідним чинним законодавством, є надлишковим та дискримінаційним щодо Скаржника.
Вказане обґрунтовуємо наступним.
Предметом оскаржуваної закупівлі є «Послуги з розроблення містобудівної документації «Внесення змін до генерального плану с. Томашівка та с.Дорогинка Фастівського р-н Київської області».
Порядок надання вищевказаних послуг регулюється відповідним профільним законодавством, зокрема Законами України «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про архітектурну діяльність», «Про землеустрій» та «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність».
Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (надалі – Закон № 3038-VI), генеральний план населеного пункту – одночасно містобудівна документація на місцевому рівні та землевпорядна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту. Відповідно до ст. 17 Закону № 3038-VI, генеральний план населеного пункту призначений для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.
Відповідно до частини 3 статті 17 Закону № 3038-VI, розробником генерального плану населеного пункту може бути суб’єкт господарювання, який має право здійснювати розроблення містобудівної документації відповідно до Закону України «Про архітектурну діяльність» та документації із землеустрою відповідно до Закону України «Про землеустрій».
Відповідно до статті 7 Закону України «Про архітектурну діяльність», проект об'єкта архітектури розробляється під керівництвом або з обов'язковою участю головного архітектора проекту та/або головного інженера проекту, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат. Проект об'єкта архітектури завіряється підписом і скріплюється особистою печаткою головного архітектора проекту та/або головного інженера проекту, які мають кваліфікаційний сертифікат.
Відповідно до Постанови КМУ від 23 травня 2011 р. №554 «Деякі питання професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури» (надалі Постанова №554), кваліфікаційний сертифікат – документ, що підтверджує відповідність виконавця кваліфікаційним характеристикам професій працівників або відповідним професійним стандартам та його спроможність виконувати окремі роботи (надавати послуги), пов’язані із створенням об’єктів архітектури, що зазначені в такому документі і належать до видів робіт (послуг), перелік яких затверджено Постановою №554.
Переліком видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, виконавці яких проходять професійну атестацію, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. №554 (надалі Перелік), серед напрямів професійної кваліфікації, передбачено зокрема, розроблення містобудівної документації.
Тобто, з урахуванням предмету закупівлі, а саме розроблення містобудівної документації – внесення змін до генеральних планів, у потенційного Виконавця за основним місцем роботи обов’язково має бути працевлаштований сертифікований архітектор із сертифікатом за напрямом «розроблення містобудівної документації», що в повній мірі відповідає вимогам чинного законодавства України.
Відповідно до ст. 26 Закону України «Про землеустрій», розробниками документації із землеустрою є, зокрема, юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою. Розробником комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території є суб’єкт господарювання, що відповідає критеріям, визначеним частиною другою цієї статті, та відповідно до закону може розробляти містобудівну документацію».
Таким чином, нормами чинного законодавства встановлено, що для надання ВСІХ послуг, передбачених обсягом закупівлі, відповідні суб’єкти господарювання ЗОБОВ'ЯЗАНІ мати у власному штаті ЛИШЕ НАСТУПНИХ працівників:
1. архітектора проекту із чинним кваліфікаційним сертифікатом за напрямом «розроблення містобудівної документації»,
2. сертифікованого інженера-землевпорядника,
водночас встановлення будь-яких інших вимог Замовником не відповідає чинним положенням законодавства та є необґрунтованим.
Звертаємо увагу Комісії, що жодний з вказаних нормативно-правових актів взагалі не встановлює жодних вимог щодо необхідності залучення до надання послуг ані «сертифікованого інженера-проектувальника в частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини захисту навколишнього природнього середовища», ані «спеціаліста що має сертифікат із транспортного планування», а тому встановлення таких вимог у Тендерній документації Замовником є необґрунтованим та дискримінаційним.
Консорціум «Землевпорядний союз» має в штаті двох сертифікованих архітекторів із чинними кваліфікаційними сертифікатами за напрямом «розроблення містобудівної документації», чотири сертифікованих інженера-землевпорядника, два сертифікованих інженера-геодезиста, що є повною мірою достатнім для розроблення містобудівної документації, у тому числі для надання послуг за предметом закупівлі. Так, на розгляд Комісії надаємо (Додаток 1 до Скарги):
- кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов'язаних зі створенням об'єктів архітектури за напрямом «розроблення містобудівної документації» Гречкосія Дмитра Олександровича, архітектор;
- кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов'язаних зі створенням об'єктів архітектури за напрямом «розроблення містобудівної документації» Чернєй Тетяни Сергіївни, архітектор;
- кваліфікаційний сертифікат та свідоцтво про підвищення кваліфікації сертифікованого інженера-землевпорядника Завального Сергія Вікторовича:
- кваліфікаційний сертифікат та свідоцтво про підвищення кваліфікації сертифікованого інженера-землевпорядника Дзеблюк Марини Степанівни;
- кваліфікаційний сертифікат сертифікованого інженера-землевпорядника Сянської (Самойленко) Анастасії Олександрівни;
- кваліфікаційний сертифікат та свідоцтво про підвищення кваліфікації сертифікованого інженера-землевпорядника Показанець Катерини Геннадіївни;
- кваліфікаційний сертифікат сертифікованого інженера-геодезиста Русєвої Валерії Володимирівни;
- кваліфікаційний сертифікат сертифікованого інженера-геодезиста Самкова Валерія Ігоровича.
Через встановлені Замовником дискримінаційні вимоги, прийняти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, в яких є саме «фахівець за спеціальністю "Фотограмметрія», «сертифікований інженер-проектувальник в частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини захисту навколишнього природнього середовища» та «спеціаліст, що має сертифікат із транспортного планування», що не дає змогу Скаржнику прийняти участь у Закупівлі та порушує чинне законодавство у сфері містобудування та землевпорядкування, законодавство про публічні закупівлі, а також законні права та інтереси Скаржника.
Таким чином, вищенаведені дискримінаційні вимоги є надмірними та необґрунтованими, з огляду на наступне:
1) Скаржник перебуває у трудових відносинах із двома сертифікованими архітекторами із чинними кваліфікаційними сертифікатами за напрямом «розроблення містобудівної документації», чотирьома сертифікованими інженерами-землевпорядниками та двома сертифікованими інженерами-геодезистами. Наявність зазначених працівників є більш ніж достатнім для повного та якісного надання послуг за обсягом закупівлі;
2) Чинне законодавство не містить обов’язкових вимог про наявність у розробника містобудівної документації вище перелічених спеціалістів;
3) Встановлення Замовником у Тендерній документації вище перелічених вимог суперечить нормам чинного законодавства, та не дає змогу нашому підприємству прийняти участь у закупівлі.
Зважаючи на вищевказане, встановлення вимог щодо залучення до надання послуг оскаржуваних працівників, що визначені у Тендерні документації Замовником є надлишковим, необґрунтованим, жодним чином не впливає на потенційне дотримання чи недотримання потенційним Виконавцем власних зобов’язань щодо розроблення містобудівної документації та договору в цілому.
«2.1. На підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник процедури закупівлі має надати довідку згідно Таблиці 2.
2) фахівця за спеціальністю "Фотограмметрія" - не менше 1 (одного);
5) Сертифікований інженер-проектувальник в частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини захисту навколишнього природнього середовища – не менше 1 (одного);
7) Спеціаліст що має сертифікат із транспортного планування – не менше 1 (одного).»
Скаржник не погоджується з вимогою Замовника про необхідність залучення потенційними Виконавцями фахівця за спеціальністю "Фотограмметрія", сертифікованого інженера-проектувальника в частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини захисту навколишнього природнього середовища і спеціаліста що має сертифікат із транспортного планування, оскільки необхідності залучення вказаних спеціалістів не передбачено відповідним чинним законодавством, є надлишковим та дискримінаційним щодо Скаржника.
Вказане обґрунтовуємо наступним.
Предметом оскаржуваної закупівлі є «Послуги з розроблення містобудівної документації «Внесення змін до генерального плану с. Томашівка та с.Дорогинка Фастівського р-н Київської області».
Порядок надання вищевказаних послуг регулюється відповідним профільним законодавством, зокрема Законами України «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про архітектурну діяльність», «Про землеустрій» та «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність».
Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (надалі – Закон № 3038-VI), генеральний план населеного пункту – одночасно містобудівна документація на місцевому рівні та землевпорядна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту. Відповідно до ст. 17 Закону № 3038-VI, генеральний план населеного пункту призначений для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.
Відповідно до частини 3 статті 17 Закону № 3038-VI, розробником генерального плану населеного пункту може бути суб’єкт господарювання, який має право здійснювати розроблення містобудівної документації відповідно до Закону України «Про архітектурну діяльність» та документації із землеустрою відповідно до Закону України «Про землеустрій».
Відповідно до статті 7 Закону України «Про архітектурну діяльність», проект об'єкта архітектури розробляється під керівництвом або з обов'язковою участю головного архітектора проекту та/або головного інженера проекту, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат. Проект об'єкта архітектури завіряється підписом і скріплюється особистою печаткою головного архітектора проекту та/або головного інженера проекту, які мають кваліфікаційний сертифікат.
Відповідно до Постанови КМУ від 23 травня 2011 р. №554 «Деякі питання професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури» (надалі Постанова №554), кваліфікаційний сертифікат – документ, що підтверджує відповідність виконавця кваліфікаційним характеристикам професій працівників або відповідним професійним стандартам та його спроможність виконувати окремі роботи (надавати послуги), пов’язані із створенням об’єктів архітектури, що зазначені в такому документі і належать до видів робіт (послуг), перелік яких затверджено Постановою №554.
Переліком видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, виконавці яких проходять професійну атестацію, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. №554 (надалі Перелік), серед напрямів професійної кваліфікації, передбачено зокрема, розроблення містобудівної документації.
Тобто, з урахуванням предмету закупівлі, а саме розроблення містобудівної документації – внесення змін до генеральних планів, у потенційного Виконавця за основним місцем роботи обов’язково має бути працевлаштований сертифікований архітектор із сертифікатом за напрямом «розроблення містобудівної документації», що в повній мірі відповідає вимогам чинного законодавства України.
Відповідно до ст. 26 Закону України «Про землеустрій», розробниками документації із землеустрою є, зокрема, юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою. Розробником комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території є суб’єкт господарювання, що відповідає критеріям, визначеним частиною другою цієї статті, та відповідно до закону може розробляти містобудівну документацію».
Таким чином, нормами чинного законодавства встановлено, що для надання ВСІХ послуг, передбачених обсягом закупівлі, відповідні суб’єкти господарювання ЗОБОВ'ЯЗАНІ мати у власному штаті ЛИШЕ НАСТУПНИХ працівників:
1. архітектора проекту із чинним кваліфікаційним сертифікатом за напрямом «розроблення містобудівної документації»,
2. сертифікованого інженера-землевпорядника,
водночас встановлення будь-яких інших вимог Замовником не відповідає чинним положенням законодавства та є необґрунтованим.
Звертаємо увагу Комісії, що жодний з вказаних нормативно-правових актів взагалі не встановлює жодних вимог щодо необхідності залучення до надання послуг ані «сертифікованого інженера-проектувальника в частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини захисту навколишнього природнього середовища», ані «спеціаліста що має сертифікат із транспортного планування», а тому встановлення таких вимог у Тендерній документації Замовником є необґрунтованим та дискримінаційним.
Консорціум «Землевпорядний союз» має в штаті двох сертифікованих архітекторів із чинними кваліфікаційними сертифікатами за напрямом «розроблення містобудівної документації», чотири сертифікованих інженера-землевпорядника, два сертифікованих інженера-геодезиста, що є повною мірою достатнім для розроблення містобудівної документації, у тому числі для надання послуг за предметом закупівлі. Так, на розгляд Комісії надаємо (Додаток 1 до Скарги):
- кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов'язаних зі створенням об'єктів архітектури за напрямом «розроблення містобудівної документації» Гречкосія Дмитра Олександровича, архітектор;
- кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов'язаних зі створенням об'єктів архітектури за напрямом «розроблення містобудівної документації» Чернєй Тетяни Сергіївни, архітектор;
- кваліфікаційний сертифікат та свідоцтво про підвищення кваліфікації сертифікованого інженера-землевпорядника Завального Сергія Вікторовича:
- кваліфікаційний сертифікат та свідоцтво про підвищення кваліфікації сертифікованого інженера-землевпорядника Дзеблюк Марини Степанівни;
- кваліфікаційний сертифікат сертифікованого інженера-землевпорядника Сянської (Самойленко) Анастасії Олександрівни;
- кваліфікаційний сертифікат та свідоцтво про підвищення кваліфікації сертифікованого інженера-землевпорядника Показанець Катерини Геннадіївни;
- кваліфікаційний сертифікат сертифікованого інженера-геодезиста Русєвої Валерії Володимирівни;
- кваліфікаційний сертифікат сертифікованого інженера-геодезиста Самкова Валерія Ігоровича.
Через встановлені Замовником дискримінаційні вимоги, прийняти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, в яких є саме «фахівець за спеціальністю "Фотограмметрія», «сертифікований інженер-проектувальник в частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини захисту навколишнього природнього середовища» та «спеціаліст, що має сертифікат із транспортного планування», що не дає змогу Скаржнику прийняти участь у Закупівлі та порушує чинне законодавство у сфері містобудування та землевпорядкування, законодавство про публічні закупівлі, а також законні права та інтереси Скаржника.
Таким чином, вищенаведені дискримінаційні вимоги є надмірними та необґрунтованими, з огляду на наступне:
1) Скаржник перебуває у трудових відносинах із двома сертифікованими архітекторами із чинними кваліфікаційними сертифікатами за напрямом «розроблення містобудівної документації», чотирьома сертифікованими інженерами-землевпорядниками та двома сертифікованими інженерами-геодезистами. Наявність зазначених працівників є більш ніж достатнім для повного та якісного надання послуг за обсягом закупівлі;
2) Чинне законодавство не містить обов’язкових вимог про наявність у розробника містобудівної документації вище перелічених спеціалістів;
3) Встановлення Замовником у Тендерній документації вище перелічених вимог суперечить нормам чинного законодавства, та не дає змогу нашому підприємству прийняти участь у закупівлі.
Зважаючи на вищевказане, встановлення вимог щодо залучення до надання послуг оскаржуваних працівників, що визначені у Тендерні документації Замовником є надлишковим, необґрунтованим, жодним чином не впливає на потенційне дотримання чи недотримання потенційним Виконавцем власних зобов’язань щодо розроблення містобудівної документації та договору в цілому.
×
-
Назва доказу:
Додаток 1 - Документи, що підтверджують наявність працівників
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 - Документи, що підтверджують наявність працівників.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
На підставі викладеного вище просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до Додатку №3 до Тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних вимог щодо необхідності залучення: а) фахівця за спеціальністю "Фотограмметрія"; б) сертифікованого інженера-проектувальника в частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини захисту навколишнього природнього середовища; в) спеціаліста, що має сертифікат із транспортного планування.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
c90fecab56944c8bbd9528fb11b9b238
Заголовок пункту скарги:
Ознайомившись із Розділом 1 Додатку 3 до Тендерної документації, звертаємо увагу Комісії на пряме порушення Замовником ч.4 ст. 23 Закону № 922-VIII,
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Ознайомившись із Розділом 1 Додатку 3 до Тендерної документації, звертаємо увагу Комісії на пряме порушення Замовником ч.4 ст. 23 Закону № 922-VIII, що вбачається з наступного.
Так, у Розділі 1 «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» Додатку 3 до Тендерної документації Замовником вказано:
«1.1. Для підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник процедури закупівлі має надати довідку за Формою 1 про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для надання послуг, визначених відповідно до Завдання на розроблення містобудівної документації із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування…
Довідка обов’язково, серед іншого, повинна містити інформацію про:
… - ліцензоване програмне забезпечення ArcGIS (для підтвердження наявності ліцензованого програмного забезпечення Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати оригінал або завірену належним чином копію договору або сертифікату (ліцензії) на програмне забезпечення);»
Вказане є прямим порушенням ч.4 ст. 23 Закону № 922-VIII, якою встановлено: «Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".»
Зауважимо, що члени Консорціуму «Землевпорядний союз» мають достатню матеріально-технічну базу щодо матеріально-технічного забезпечення для виконання договору за предметом закупівлі UA-2024-08-02-002145-a, а саме: Ліцензоване програмне забезпечення Delta/Digitals; Ліцензоване програмне забезпечення «GIS-6»; Геодезична Інформаційна Система 6 (GIS 6) Web Edition (додаток 3).
Отже, Замовником у Розділі 1 Додатку 3 до Тендерної документації
а) не обґрунтовано посилання на продукт певного суб'єкту господарювання (так, програмне забезпечення ArcGIS є власницьким, права на яке належать конкретному суб’єкту господарювання – компанії ESRI),
б) не вказано вираз «або еквівалент» - тобто прямо порушено вимоги Закону № 922-VIII.
Так, у Розділі 1 «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» Додатку 3 до Тендерної документації Замовником вказано:
«1.1. Для підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник процедури закупівлі має надати довідку за Формою 1 про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для надання послуг, визначених відповідно до Завдання на розроблення містобудівної документації із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування…
Довідка обов’язково, серед іншого, повинна містити інформацію про:
… - ліцензоване програмне забезпечення ArcGIS (для підтвердження наявності ліцензованого програмного забезпечення Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати оригінал або завірену належним чином копію договору або сертифікату (ліцензії) на програмне забезпечення);»
Вказане є прямим порушенням ч.4 ст. 23 Закону № 922-VIII, якою встановлено: «Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".»
Зауважимо, що члени Консорціуму «Землевпорядний союз» мають достатню матеріально-технічну базу щодо матеріально-технічного забезпечення для виконання договору за предметом закупівлі UA-2024-08-02-002145-a, а саме: Ліцензоване програмне забезпечення Delta/Digitals; Ліцензоване програмне забезпечення «GIS-6»; Геодезична Інформаційна Система 6 (GIS 6) Web Edition (додаток 3).
Отже, Замовником у Розділі 1 Додатку 3 до Тендерної документації
а) не обґрунтовано посилання на продукт певного суб'єкту господарювання (так, програмне забезпечення ArcGIS є власницьким, права на яке належать конкретному суб’єкту господарювання – компанії ESRI),
б) не вказано вираз «або еквівалент» - тобто прямо порушено вимоги Закону № 922-VIII.
×
-
Назва доказу:
Додаток 3 – Матеріально-технічне забезпечення
-
Повʼязаний документ:
Додаток 3 – Матеріально-технічне забезпечення.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Для захисту прав та законних інтересів нашого підприємства, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації: привести Розділ 1 Додатку 3 до Тендерної документації у відповідність до ч.4 ст. 23 Закону № 922-VIII.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
c9a98c51948347cbbc1bb1f9e871fa8c
Заголовок пункту скарги:
Ознайомившись із Розділом 3 Додатку 3 до Тендерної документації, вважаємо що Замовником встановлено дискримінаційні вимоги щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (Таблиця 2 Розділу 2 Додатку №3 до Тендерної документації),
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Ознайомившись із Розділом 3 Додатку 3 до Тендерної документації, вважаємо що Замовником встановлено дискримінаційні вимоги щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (Таблиця 2 Розділу 2 Додатку №3 до Тендерної документації), а саме:
«3.1. На підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник процедури закупівлі має надати довідку згідно Таблиці 3.
Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати копії аналогічних договорів щодо виготовлення/розроблення/внесення змін до генерального плану не менше 15 населених пунктів, з усіма додатками до нього та копію документа(ів), що підтверджують його виконання в повному обсязі, а також не менше 2 договорів щодо виконання топографо-геодезичних робіт з виготовленням планів М 1:2000 населених пунктів з усіма додатками та копію документа(ів), що підтверджують його виконання в повному обсязі. разом з копіями документів про передання на облік до Держкартгеофонду матеріалів (топографо-геодезичних і картографічних робіт) наданих послуг або виконаних робіт за аналогічними договорами, що передбачено ст.19 Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність». У таких аналогічних договорах повинна міститися інформація: щодо передачі електронних файлів у відповідності до технічного завдання, у будь-якому з форматів: *.dmf, *dwg, *shp, gdb.»
Скаржник не погоджується з вимогою Замовника про необхідність наявності в Учасника аналогічних договорів щодо виготовлення/розроблення/внесення змін до генерального плану саме не менше 15 населених пунктів, вважає, що встановлення таких вимог у Тендерній документації Замовником є надмірним, необґрунтованим та дискримінаційним, зважаючи на наступне.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 16 Закону № 922-VIII замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Відповідно до ч. 1 ст. 16 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»: Планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження комплексних планів просторового розвитку територій територіальних громад, генеральних планів населених пунктів і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.
Таким чином, законодавствам чітко передбачено види містобудівної документації, які можуть бути надані у якості підтвердження наявності аналогічного досвіду за предметом закупівлі. Наявність у потенційного учасника досвіду розроблення містобудівної документації наведеної вище, свідчить про його спроможність надати послуги за предметом закупівлі.
Скаржнику не зрозуміло необхідності встановлення такої кількості населених пунктів в аналогічному договорі, зважаючи на те, що предметом закупівлі є «Внесення змін до генерального плану с. Томашівка та с. Дорогинка Фастівського р-н Київської області», тобто внесення змін до генеральних планів ДВОХ сільських населених пунктів, водночас Замовником вимагається підтвердження аналогічного досвіду стосовно ПʼЯТНАДЦЯТИ населених пунктів.
Члени Консорціуму «Землевпорядний союз» мають позитивний досвід повного виконання договорів на розроблення містобудівної документації, зокрема генеральних планів населених пунктів (підтвердження додаємо – Додаток 2 до Скарги) у відповідності до норм чинного законодавства:
1) Договір № 81 від 01.11.2019 року за предметом: Розробка генерального плану та плану зонування території села Космач, с. Брустурів, с. Прокурава Космацької сільської ради об’єднаної територіальної громади Івано-Франківської області (код за ДК 021:2015-71410000-5 «Послуги у сфері містобудування» (включаючи розроблення розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту (цивільної оборони) на особливий період та на мирний час));
2) Договір № КОД/20/03/-1 від 06.04.2020 року за предметом: Послуги з розроблення генерального плану та плану зонування території села Лабушне, Кодимського району, Одеської області (Лабушенська сільська рада) (код за ДК 021:2015-71410000-5 «Послуги у сфері містобудування» з повним розробленням всієї документації у відповідному геоінформаційному програмному забезпеченні (ArcGis або аналог), яке підтримує можливість створення та редагування ГІС-даних та збереження результатів робіт у відповідних файлах-базах геоданих (включаючи розроблення розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту).
3) Договір № БОЛ/19/01-2 від 11.06.2019 за предметом: Розроблення генерального плану та плану зонування території села Новий Каракурт Каракуртської сільської ради Болградського району Одеської області (код за ДК 021-2015: 71410000-5 «Послуги у сфері містобудування») (включаючи розроблення розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту).
Отже, Компанії, що входять до Консорціуму Скаржника, мають більш ніж 8-річний досвід розроблення генеральних планів населених пунктів, мають договори з усіма додатками щодо виконання генеральних планів 5 населених пунктів, але при цьому Скаржник не може прийняти участь у Закупівлі через встановлення Замовником дискримінаційних та необґрунтованих вимог, оскільки не має аналогічних договорів з усіма додатками щодо виготовлення/розроблення/внесення змін до генерального плану саме на 15 населених пунктів.
Встановлення вказаної дискримінаційної вимоги не дає можливості Скаржнику прийняти участь у закупівлі, не зважаючи на той факт, що Скаржник є професійним оператором ринку послуг у сфері містобудування та має аналогічний за кодом ДК 021:2015-71410000-5 «Послуги у сфері містобудування» досвід.
Вище визначені вимоги Тендерної документації, визначені Замовником в частині встановлення вимоги надання договорів, є дискримінаційними та необґрунтованими, що призводить до умисного обмеження кола учасників даної закупівлі, які можуть (могли б) прийняти участь у закупівлі відповідно до предмету. Замовником порушено принципи здійснення публічних закупівель», а саме: принцип добросовісної конкуренції між учасниками, принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі, а також принципів недискримінації учасників. Вважаємо, що за викладеними Замовником умовами, прийняти участь у закупівлі зможуть лише ті потенційні учасники, що мають договори САМЕ щодо виконання генеральних планів 15 населених пунктів, що дискримінує інших потенційних учасників, зокрема Скаржника, який має договори щодо виконання генеральних планів 5 населених пунктів. Таким чином, Замовником встановлено вочевидь завищені вимоги в частині аналогічного досвіду до потенційних учасників закупівлі.
«3.1. На підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник процедури закупівлі має надати довідку згідно Таблиці 3.
Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати копії аналогічних договорів щодо виготовлення/розроблення/внесення змін до генерального плану не менше 15 населених пунктів, з усіма додатками до нього та копію документа(ів), що підтверджують його виконання в повному обсязі, а також не менше 2 договорів щодо виконання топографо-геодезичних робіт з виготовленням планів М 1:2000 населених пунктів з усіма додатками та копію документа(ів), що підтверджують його виконання в повному обсязі. разом з копіями документів про передання на облік до Держкартгеофонду матеріалів (топографо-геодезичних і картографічних робіт) наданих послуг або виконаних робіт за аналогічними договорами, що передбачено ст.19 Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність». У таких аналогічних договорах повинна міститися інформація: щодо передачі електронних файлів у відповідності до технічного завдання, у будь-якому з форматів: *.dmf, *dwg, *shp, gdb.»
Скаржник не погоджується з вимогою Замовника про необхідність наявності в Учасника аналогічних договорів щодо виготовлення/розроблення/внесення змін до генерального плану саме не менше 15 населених пунктів, вважає, що встановлення таких вимог у Тендерній документації Замовником є надмірним, необґрунтованим та дискримінаційним, зважаючи на наступне.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 16 Закону № 922-VIII замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Відповідно до ч. 1 ст. 16 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»: Планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження комплексних планів просторового розвитку територій територіальних громад, генеральних планів населених пунктів і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.
Таким чином, законодавствам чітко передбачено види містобудівної документації, які можуть бути надані у якості підтвердження наявності аналогічного досвіду за предметом закупівлі. Наявність у потенційного учасника досвіду розроблення містобудівної документації наведеної вище, свідчить про його спроможність надати послуги за предметом закупівлі.
Скаржнику не зрозуміло необхідності встановлення такої кількості населених пунктів в аналогічному договорі, зважаючи на те, що предметом закупівлі є «Внесення змін до генерального плану с. Томашівка та с. Дорогинка Фастівського р-н Київської області», тобто внесення змін до генеральних планів ДВОХ сільських населених пунктів, водночас Замовником вимагається підтвердження аналогічного досвіду стосовно ПʼЯТНАДЦЯТИ населених пунктів.
Члени Консорціуму «Землевпорядний союз» мають позитивний досвід повного виконання договорів на розроблення містобудівної документації, зокрема генеральних планів населених пунктів (підтвердження додаємо – Додаток 2 до Скарги) у відповідності до норм чинного законодавства:
1) Договір № 81 від 01.11.2019 року за предметом: Розробка генерального плану та плану зонування території села Космач, с. Брустурів, с. Прокурава Космацької сільської ради об’єднаної територіальної громади Івано-Франківської області (код за ДК 021:2015-71410000-5 «Послуги у сфері містобудування» (включаючи розроблення розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту (цивільної оборони) на особливий період та на мирний час));
2) Договір № КОД/20/03/-1 від 06.04.2020 року за предметом: Послуги з розроблення генерального плану та плану зонування території села Лабушне, Кодимського району, Одеської області (Лабушенська сільська рада) (код за ДК 021:2015-71410000-5 «Послуги у сфері містобудування» з повним розробленням всієї документації у відповідному геоінформаційному програмному забезпеченні (ArcGis або аналог), яке підтримує можливість створення та редагування ГІС-даних та збереження результатів робіт у відповідних файлах-базах геоданих (включаючи розроблення розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту).
3) Договір № БОЛ/19/01-2 від 11.06.2019 за предметом: Розроблення генерального плану та плану зонування території села Новий Каракурт Каракуртської сільської ради Болградського району Одеської області (код за ДК 021-2015: 71410000-5 «Послуги у сфері містобудування») (включаючи розроблення розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту).
Отже, Компанії, що входять до Консорціуму Скаржника, мають більш ніж 8-річний досвід розроблення генеральних планів населених пунктів, мають договори з усіма додатками щодо виконання генеральних планів 5 населених пунктів, але при цьому Скаржник не може прийняти участь у Закупівлі через встановлення Замовником дискримінаційних та необґрунтованих вимог, оскільки не має аналогічних договорів з усіма додатками щодо виготовлення/розроблення/внесення змін до генерального плану саме на 15 населених пунктів.
Встановлення вказаної дискримінаційної вимоги не дає можливості Скаржнику прийняти участь у закупівлі, не зважаючи на той факт, що Скаржник є професійним оператором ринку послуг у сфері містобудування та має аналогічний за кодом ДК 021:2015-71410000-5 «Послуги у сфері містобудування» досвід.
Вище визначені вимоги Тендерної документації, визначені Замовником в частині встановлення вимоги надання договорів, є дискримінаційними та необґрунтованими, що призводить до умисного обмеження кола учасників даної закупівлі, які можуть (могли б) прийняти участь у закупівлі відповідно до предмету. Замовником порушено принципи здійснення публічних закупівель», а саме: принцип добросовісної конкуренції між учасниками, принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі, а також принципів недискримінації учасників. Вважаємо, що за викладеними Замовником умовами, прийняти участь у закупівлі зможуть лише ті потенційні учасники, що мають договори САМЕ щодо виконання генеральних планів 15 населених пунктів, що дискримінує інших потенційних учасників, зокрема Скаржника, який має договори щодо виконання генеральних планів 5 населених пунктів. Таким чином, Замовником встановлено вочевидь завищені вимоги в частині аналогічного досвіду до потенційних учасників закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Додаток 2 – Документи, що підтверджують наявність аналогічних договорів;
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 – Документи, що підтверджують наявність аналогічних договорів.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
На підставі викладеного вище просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до Додатку №3 до Тендерної документації шляхом виключення наступних дискримінаційних вимог: «Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати копії аналогічних договорів щодо виготовлення/розроблення/внесення змін до генерального плану не менше 15 населених пунктів, з усіма додатками до нього та копію документа(ів), що підтверджують його виконання в повному обсязі» в частині «не менше 15 населених пунктів».