• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Виготовлення топографічних планів масштабу 1:2000 м. Львова на основі матеріалів аерофотознімання

Завершена

2 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 000.00 UAH
Період оскарження: 01.08.2024 19:15 - 15.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга, що стосується тендерної документації у закупівлі UA-2024-08-01-009970-a, стосовно порушення процедури закупівлі – встановлення Замовником в Тендерній документації дискримінаційних вимог до потенційних Учасників

Номер: 93476b3ea4564ee293483e689a1fb63a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-01-009970-a.b1
Назва: Скарга, що стосується тендерної документації у закупівлі UA-2024-08-01-009970-a, стосовно порушення процедури закупівлі – встановлення Замовником в Тендерній документації дискримінаційних вимог до потенційних Учасників
Скарга:
Дата розгляду скарги: 15.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.08.2024 14:41
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 28.08.2024 10:31
Дата виконання рішення Замовником: 13.09.2024 15:34
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 23.08.2024 № 14240-р/пк-пз Замовником закупівлі були внесені відповідні зміни до тендерної документації.
Автор: КОНСОРЦІУМ "ЗЕМЛЕВПОРЯДНИЙ СОЮЗ", Олег Гайворонський +380670101550 zu.zakupki@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 48bac24e520f494ebf93e78b19849435
Заголовок пункту скарги: Ознайомившись із п. 1.4. Розділу 1 Частини 1 Додатку 2 до Тендерної документації, а також п. 2.4.1 Додатку 1 до Тендерної документації, вважаємо що Замовником встановлено дискримінаційні вимоги щодо наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій,
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Ознайомившись із п. 1.4. Розділу 1 Частини 1 Додатку 2 до Тендерної документації, а також п. 2.4.1 Додатку 1 до Тендерної документації, вважаємо що Замовником встановлено дискримінаційні вимоги щодо наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, а саме:

«1.4. Учасник повинен надати підтвердження щодо права роботи з матеріалами, які зазначені в зводі відомостей, що становлять державну таємницю (наявність у Учасника (субпідрядника/субвиконавця) режимно-секретного підрозділу (відділу тощо)). На підтвердження надається:
- спеціальний дозвіл, виданий Службою безпеки України на провадження діяльності, пов’язаної з державною таємницею, що є дійсним на кінцеву дату подання тендерних пропозицій та виданий безпосередньо Учаснику (субпідряднику/субвиконавцю).
Замовник залишає за собою право здійснити перевірку інформації та запит підтверджуючих документів за змістом довідки Учасника про наявність обладнання та матеріально-технічної бази.»;
«2.4.1. Виконавець повинен мати право здійснювати діяльність пов’язану із державною таємницею.»

Невідповідність даних положень тендерної документації чинному законодавству полягає в наступному:

А. Відносини в сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності регулюються Законом України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» (надалі – Закон №353-XIV). Відповідно до ст. 5 Закону №353-XIV, суб’єктами топографо-геодезичної і картографічної діяльності є, зокрема, юридичні та фізичні особи, які володіють необхідним технічним та технологічним забезпеченням та у складі яких за основним місцем роботи є сертифікований інженер-геодезист, що є відповідальним за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт.
Відповідно до ст. 5-1 Закону №353-XIV, сертифіковані інженери-геодезисти несуть відповідальність за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт (крім топографо-геодезичних та картографічних робіт при здійсненні землеустрою). Сертифікованим інженером-геодезистом може бути особа, яка має стаж роботи за спеціальністю не менше одного року, склала кваліфікаційний іспит та одержала кваліфікаційний сертифікат за відповідним напрямом робіт. Відомості про сертифікованих інженерів-геодезистів вносяться до Державного реєстру сертифікованих інженерів-геодезистів відповідно до вимог цього Закону. Інженеру-геодезисту, який склав кваліфікаційний іспит за відповідним напрямом, видається кваліфікаційний сертифікат інженера-геодезиста у паперовій або електронній формі, що підтверджує відповідність особи кваліфікаційним характеристикам професії та її спроможність самостійно проводити топографо-геодезичні і картографічні роботи.
Згідно зі ст. 17-1 Закону №353-XIV, технічне забезпечення топографо-геодезичної і картографічної діяльності базується на використанні засобів обчислювальної та інформаційної техніки, технічних засобів для виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт. Технологічне забезпечення топографо-геодезичної і картографічної діяльності базується на використанні сучасних інформаційних технологій і систем для створення геодезичних, топографічних і картографічних матеріалів, збору, ведення, контролю, накопичення, зберігання, поновлення, пошуку, перетворення, переробки, відображення, видачі й передачі даних. Основою інформаційного забезпечення топографо-геодезичної і картографічної діяльності є автоматизовані системи, призначені для обробки даних кадастрових, топографічних та інших зйомок і дистанційного зондування, ведення банків (баз) геопросторових даних, прогнозування, планування, проектування, картографування, організаційного управління. Вимоги до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин.
Тобто, профільним Законом №353-XIV до виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт ставиться 2 прямих критерія, а саме: а) володіння необхідним технічним та технологічним забезпеченням; б) наявність у складі за основним місцем роботи сертифікованого інженера-геодезиста.
Профільним Законом №353-XIV не передбачено обов’язку для виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт отримувати жодного спеціального дозволу, виданого Службою безпеки України на провадження діяльності, пов’язаної з державною таємницею.

Б. Консорціум «Землевпорядний союз» має в штаті чотири сертифікованих інженера-землевпорядника, два сертифікованих інженера-геодезиста, що є повною мірою достатнім для розроблення топографічної основи міста на підставі наданих ортофотопланів, тобто для надання послуг за предметом закупівлі. Так, на розгляд Комісії надаємо (Додаток 1 до Скарги):
- кваліфікаційний сертифікат та свідоцтво про підвищення кваліфікації сертифікованого інженера-землевпорядника Завального Сергія Вікторовича:
- кваліфікаційний сертифікат та свідоцтво про підвищення кваліфікації сертифікованого інженера-землевпорядника Дзеблюк Марини Степанівни;
- кваліфікаційний сертифікат сертифікованого інженера-землевпорядника Сянської (Самойленко) Анастасії Олександрівни;
- кваліфікаційний сертифікат та свідоцтво про підвищення кваліфікації сертифікованого інженера-землевпорядника Показанець Катерини Геннадіївни;
- кваліфікаційний сертифікат сертифікованого інженера-геодезиста Русєвої Валерії Володимирівни;
- кваліфікаційний сертифікат сертифікованого інженера-геодезиста Самкова Валерія Ігоровича.

В. Відповідно до пункту 1.11.2 «Зводу відомостей, що становлять державну таємницю», затверджених Наказом Служби безпеки України 23.12.2020 року No383, відомості, що містяться у первинних матеріалах аерозйомок (незалежно від форми та виду носія) території України, які виконані з авіаційних носіїв за допомогою різних типів аерофотозйомки або лазерного сканування, а також у похідних матеріалах з них, з роздільною здатністю на місцевості краще 50 сантиметрів, за умови наявності на матеріальних носіях інформації відомостей, що охороняються на об’єктах МО, ЗС та інших суб’єктів сил безпеки і оборони. Засекречування матеріальних носіїв цієї інформації відбувається на стадії отримання первинних матеріалів аерозйомок або лазерного сканування чи похідних матеріалів з них. Рішення про розсекречування конкретної інформації приймає держексперт.
Водночас, відповідно до п. 2.2.4. Додатку 1 до Тендерної документації, Замовник надає потенційному Виконавцю у якості вихідних даних наявні ортофотоплани на територію міста Львів.
Відповідно до Закону України «Про національну інфраструктуру геопросторових даних» та Порядку функціонування національної інфраструктури геопросторових даних, ортофотоплани це набори геопросторових даних, які є фотографічними планами місцевості на точній геодезичній основі, отримані шляхом аерофотозйомки або космічної зйомки з подальшим перетворенням знімків з центральної проекції в ортогональну за допомогою методу ортотрансформування.
Зважаючи саме на пункт 1.11.2 «Зводу відомостей, що становлять державну таємницю», засекречування матеріалів аерофотозйомки або ортофотопланів, наявних у Замовника, мало в обовʼязковому порядку відбутися саме на стадії отримання первинних матеріалів, тобто на стадії забору матеріалів аерофотознімання з літальних апаратів. Замовником в Додатку 1 до Тендерної документації не вказується про те, що ортофотоплани на територію міста Львів становлять державну таємницю.
Все вказане свідчить про те, що Замовником потенційному Виконавцю не передається жодних даних, що становлять державну таємницю, а таким чином жодна необхідність в наявності режимно-секретного підрозділу у потенційного Виконавця відсутня.

Отже, Скаржник, який має багатий досвід у сфері надання топографо-геодезичних послуг (це підтверджують, зокрема, повністю виконані Скаржником Договори, які додаються до Скарги), відповідно чинного законодавства не має обов’язку отримання тих чи інших реєстраційних документів, тих чи інших дозволів виданих Службою безпеки України на провадження діяльності, однак за вимогою Замовника має надати в складі тендерної пропозиції спеціальний дозвіл. виданий Службою безпеки України на провадження діяльності, пов’язаної з державною таємницею. При тому, що жодних даних, які становлять державну таємницю, Замовник потенційному Виконавцю не передає.

Отже, така вимога є дискримінаційною та такою, що порушує право Скаржника та інших потенційних учасників Закупівлі не надавати спеціалізовані документи/ліцензії/дозволи в складі тендерної пропозиції, якщо вони не передбачені законодавством України, при тому, що Замовник не може вимагати подачі від учасників документів, які не передбачені законодавством України.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 37cf587902cd45149f072f55ab9853f9
Заголовок пункту скарги: Ознайомившись із п. 3.1. Розділу 1 Частини 1 Додатку 2 до Тендерної документації, вважаємо що Замовником встановлено дискримінаційні вимоги щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Ознайомившись із п. 3.1. Розділу 1 Частини 1 Додатку 2 до Тендерної документації, вважаємо що Замовником встановлено дискримінаційні вимоги щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), а саме:

«3.1. Довідка, складена Учасником, на фірмовому бланку Учасника (за наявності) за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника та завірена печаткою Учасника (за наявності) про наявність досвіду виконання не менше одного аналогічного договору (під аналогічним договором вважається договір щодо створення топографічної карти (плану) масштабу 1:10 000 та/або 1:5 000 та/або 1:2 000 на територію міста обласного значення та адаптація топографічної карти (плану) для відображення топографічних об’єктів місцевості у географічному інформаційному середовищі, на загальну площу не менш ніж 50 кв. км по одному договору, укладеному з органами державної влади або органами місцевого самоврядування у період з 2021 по 2023 роки.»

Скаржник вважає надлишковим, дискримінаційним та необґрунтованим встановлення Замовником вищенаведених вимог щодо аналогічного договору. Вказане обґрунтовуємо наступним.

Предмет, який вказаний Замовником як такий що має міститися в аналогічних договорах, складається з наступних елементів та має ОДНОЧАСНО передбачати:
1. створення топографічної карти (плану);
2. виконання таких робіт САМЕ щодо території міста обласного значення;
3. САМЕ адаптацію топографічної карти (плану) для відображення топографічних об’єктів місцевості у географічному інформаційному середовищі САМЕ на загальну площу не менш ніж 50 кв. км;
4. укладення з органами державної влади або органами місцевого самоврядування САМЕ у період з 2021 по 2023 роки.

Зазначимо, що дуже обмежена кількість виконавців топографічної основи в Україні мають договори на виготовлення топографічних планів, в предметі яких ОДНОЧАСНО є всі перелічені Замовником складові.
При цьому, багато таких виконавців мають договори з предметами виготовлення топографічної основи окремо щодо її створення та окремо щодо її адаптації або конвертації, зважаючи на різні вимоги технічних завдань до різних методів виготовлення топографічної основи.

Щодо території виконання топографічної роботи, то чинним законодавством не передбачено окремих вимог щодо розроблення топографічної основи відносно міста обласного значення або інших територіальних одиниць, тому встановлення вимоги надання аналогічного договору саме щодо міста обласного значення значно звужує коло учасників. Так, учасники маючи договори, що є аналогічними за видом та характером робіт, здійснювали такі роботи на території інших територіальних одиниць не зможуть прийняти участь у закупівлі, зокрема Скаржник, оскільки Скаржник не має аналогічного договору саме щодо міста обласного значення, але має договори на розроблення топографічної основи, виконані на території інших територіальних одиниць (підтвердження додається).

Замовником у тендерній документації ніяк не обґрунтовано чому ним поставлена вимога надати договір в предметі якого має бути саме перелічені Замовником елементи.

Скаржник звертає увагу, що підприємства-члени Консорціуму «Землевпорядний союз» мають укладені та повністю виконані договори про надання аналогічних послуг відповідно до предмету оскаржуваної закупівлі, до прикладу:
А) Договір №32 про закупівлю від 02.06.2021 року, за предметом надання послуг: Розроблення у цифровій формі із застосуванням геоінформаційних технологій топографічної основи території Дружківської міської територіальної громади та конвертація існуючої топографічної основи м. Дружківка до бази геоданих геоінформаційної системи AreGis (код ДК 021:2015 71250000-5 Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги)
Б) Договір №25/05-1 від 25.05.2020 року, за предметом надання послуг: ДК 021:2015:71350000-6 Науково-технічні послуги в галузі інженерії (виготовлення із застосуванням геоінформаційних технологій у цифровій формі актуалізованої картографічної основи міста Краматорськ території в межах краматорської міської ради (оновлення планово-картографічних матеріалів).
В)Договір №483 від 11.09.2020 року, за предметом наданих послуг: код ДК 021:2015:71350000-6 Науково-технічні послуги в галузі інженерії – надання послуги зі створення топографічної основи масштабу 1:10 000 території Шахівської сільської об’єднаної територіальної громади (із застосуванням геоінформаційних технологій)
Г) Договір №47 від 02.05.2019 року на виготовлення із застосування геоінформаційних технологій у цифровій формі актуалізованої картографічної основи м. Слов’янськ в масштабі 1:2000 (оновлення планово-картографічних матеріалів);
.. та інші. При цьому, як вбачається з тексту предметів вище приведених договорів, він відрізняється від предмету «договір щодо створення топографічної карти (плану) масштабу 1:10 000 та/або 1:5 000 та/або 1:2 000 на територію міста обласного значення та адаптація топографічної карти (плану) для відображення топографічних об’єктів місцевості у географічному інформаційному середовищі, на загальну площу не менш ніж 50 кв. км», що вимагається Замовником в тендерній документації.
Так, договори Скаржника не відповідають вимозі Тендерної документації щодо аналогічного договору ОДНОЧАСНО, що не дає змогу Скаржнику прийняти участь у Закупівлі, у той же час Скаржник фактично має повністю аналогічні договори за предметом закупівлі, які виконанні відповідно до вимог чинного законодавства.
При цьому, тривалий та успішний досвід виконання Скаржником топографічного знімання дозволяє з впевненістю гарантувати виконання предмету закупівлі відповідної якості та у визначені договором строки.
Встановлення вказаних вимог є безпідставним, оскільки жодним чином не гарантує належне виконання Виконавцем предмету закупівлі.
Отже, Скаржник за таких умов не буде кваліфікуватися Замовником як Учасник що має належний аналогічний досвід (хоча Скаржником неодноразово було укладено та якісно виконано абсолютно аналогічні предмету, змісту та суті оскаржуваної закупівлі договори), а тому через встановлення таких надлишкових та дискримінаційних вимог, не має можливості прийняти участь у закупівлі.
Відтак, суть порушень прав та інтересів Скаржника полягає у протиправній вимозі Замовника мати договір саме «щодо створення топографічної карти (плану) масштабу 1:10 000 та/або 1:5 000 та/або 1:2 000 на територію міста обласного значення та адаптація топографічної карти (плану) для відображення топографічних об’єктів місцевості у географічному інформаційному середовищі, на загальну площу не менш ніж 50 кв. км по одному договору, укладеному з органами державної влади або органами місцевого самоврядування у період з 2021 по 2023 роки.».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації