-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Стільці
Завершена
300 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
Період оскарження:
01.08.2024 17:54 - 09.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Номер:
edea63b3090b48c995ed6e4659bcf843
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-08-01-009668-a.a1
Назва:
СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Скарга:
01 серпня 2024 року Гатненський ліцей Фастівського району Київської область (далі — Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосив процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) Стільці для облаштування актової зали Гатненського ліцею код ДК 021:2015 – 39112000 – 0 Стільці, (далі – відкриті торги за Особливостями).
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 13 серпня 2024 року.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли учасники:
№ 1 ФОП Северіна Оксана Володимирівна 145 800,00
UAH без ПДВ
№ 2 Фізична особа-підприємець Боровська Тетяна Олексіївна 200 000,00
UAH з ПДВ
№ 3 ФОП "ГАЙДАМАЧУК ОЛЬГА ВАСИЛІВНА" 296 000,00
UAH з ПДВ
Учасник - ФОП Северіна Оксана Володимирівна запропонував найкращу ціну «145 800,00 грн без ПДВ» під час аукціону, та надав пояснення 13 серпня 2024 року, щодо аномально низької ціни ( «Лист_ пояснення_ щодо_ АНОМАЛЬНО_ НИЗЬКОЇ_ ЦІНИ від 13.08.2024.pdf», який завантажено на майданчик 13 серпня 2024 16:42), яким учасник підтвердив можливість товару Стільці для облаштування актової зали Гатненського ліцею код ДК 021:2015 – 39112000 – 0 Стільці, ціною, чим його пропозиція зберігає до 154 200 грн. без ПДВ кошторису Замовника.
15.08.2024 року опубліковано в закупівлі рішення Замовника у вигляді протоколу № 15-08/24 від 15.08.2024 року, яким було відхиллено пропозицію першого учасника.
ФОП Северіна Оксана Володимирівна (далі – Скаржник) вважає, що зазначені рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, призвели до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на таке:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на відхилення по неналежно анц.pdf 19.08.2024 17:15
- Авторизаційний лист виробника.pdf 19.08.2024 17:15
- Лист_пояснення_щодо_АНОМАЛЬНО_НИЗЬКОЇ_ЦІНИ від 13.08.2024.pdf 19.08.2024 17:15
- Протокол УО про відхилення учасника через неналежне об_рунтування щодо АНЦ.docx 19.08.2024 17:15
- Рішення від 14.12.2023 _ 20202.pdf 19.08.2024 17:15
- Скарга на відхилення по неналежно анц.DOCX 19.08.2024 17:15
- sign.p7s 19.08.2024 17:28
- рішення від 21.08.2024 №14102.pdf 21.08.2024 16:23
- інформація про резолютивну частину рішення від 29.08.2024 №14535.pdf 30.08.2024 14:43
- рішення від 29.08.2024 №14535.pdf 03.09.2024 12:20
- Протокол про скасування рішення 09.09.2024 14:01
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.08.2024 20:11
Дата розгляду скарги:
29.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.08.2024 16:24
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
03.09.2024 12:20
Дата виконання рішення Замовником:
09.09.2024 14:45
Коментар замовника щодо усунення порушень:
З огляду на це, на виконання рішення АМКУ від 29.08.2024 року №1435-р/пк-пз в електронній системі закупівель замовник розміщує підтвердження такого змісту:
«На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 29.08.2024 року №1435-р/пк-пз Гатненський ліцей Гатненської сільської ради Фастівського району Київської області з метою усунення порушень скасовано рішення від 15.08.2024 року №15-08/24, згідно з яким відхилено тендерну пропозицію ФОП Северіна Оксана Володимирівна учасника процедури закупівлі, унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-08-01-009668-a .
ВИРІШИЛА:
1. Скасувати рішення від 15.08.2024 №15-08/24 про відхилення тендерної пропозиції ФОП Северіна Оксана Володимирівна
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
9fd5c5e4156c41ef8bb9b5a0b4e27805
Заголовок пункту скарги:
Щодо незаконності підстави відхилення тендерної пропозиції ФОП Северіна Оксана Володимирівна:
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Щодо незаконності підстави відхилення тендерної пропозиції ФОП Северіна Оксана Володимирівна:
Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 1 Закону аномально низька ціна тендерної пропозиції — ціна / приведена ціна найбільш економічно вигідної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни / приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та/або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни / приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону. Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота).
Згідно із частиною 14 статті 29 учасник, який запропонував найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг пропозиції.
Відповідно до пункту 2 Розділу V Тендерної документації встановлено, що Учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою (у цьому пункті під терміном “аномально низька ціна тендерної пропозиції” розуміється ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції; аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота), повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Замовник може відхилити тендерну пропозицію, якщо учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою, та відхиляє тендерну пропозицію, якщо учасник процедури закупівлі не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 Особливостей.
Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник процедури закупівлі може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальну цінову пропозицію (знижку) учасника процедури закупівлі;
3) отримання учасником процедури закупівлі державної допомоги згідно із законодавством.
Електронний майданчик встановив «найбільш економічно вигідна пропозиція є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону» та встановив період до 15 серпня 2024 - 00:00 години для надання пояснення.
Спрацював цей індикатор майданчика, так як учасник номер №3 вийшов фактично по очікуваній ціні, також учасник № 2 та № 3 не здійснювали кроки під час проведення аукціону 13 серпня 2024 року в закупівлі № UA-2024-08-01-009668-a.
Скаржник надав пояснення в становленні терміни 13 серпня 2024 16:42 до 15 серпня 2024 року(Додаток 1 до цієї Скарги «Лист _пояснення_ щодо_ АНОМАЛЬНО _НИЗЬКОЇ_ ЦІНИ від 13.08.2024») та зазначив наступне:
«ФОП Северіна Оксана Володимирівна (РНОКПП 2666619025), як Учасник тендеру на закупівлю Стільці для облаштування актової зали Гатненського ліцею код ДК 021:2015 – 39112000 – 0 Стільці( Ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-01-009668-a), є представником (дилером) компаніївиробника ТОВ «АМФ УКРАЇНА», про що свідчить Авторизаційний лист .№25 від 05.08.2024.,наданий у складі моєї тендерної пропозиції.
ТОВ «АМФ УКРАЇНА» – найбільший в Україні виробник та постачальник крісел та стільців, має можливість регулювати ціну готових виробів та формувати спеціальні ціни на товар та спец-умови співпраці на великі партії товару та оптові замовлення для своїх представників (дилерів), до яких і відноситься ФОП Северіна Оксана Володимирівна (РНОКПП 2666619025).
У зв’язку з вищесказаним, ФОП Северіна О.В. (РНОКПП 2666619025), враховуючи значний об’єм товару та умови співпраці, отримала спеціальну ціну від виробника на дану закупівлю, зробила знижку та сформувала зі своєї сторони оптимальну вартість на відповідний товар, надавши максимально конкурентну цінову пропозицію для участі у закупівлі Стільці для облаштування актової зали Гатненського ліцею код ДК 021:2015 – 39112000 – 0 Стільці( Ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-01-009668-a).
Тому ціни, які вказані в тендерній пропозиції від ФОП Северіна О.В. (РНОКПП 2666619025), є актуальними і дійсними на даний час».
Тому Скаржником виконано вимоги Тендерної документації та надано протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів із інформацією про сприятливі умови, за яких учасник процедури закупівлі може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальну цінову пропозицію (знижку) учасника процедури закупівлі.
Скаржник підтвердив, що зможе поставити товар за ціновою пропозицією, яку він зазначив у процедурі закупівлі, форма довільна, бо іншого не вимагає Тендерна документація.
Твердження Замовника про неналежність підтвердження «аномально низької ціни» не відповідають дійсності, ніяким чином не підтвердженні, а також суперечать вимогам Тендерної документації «про довільну форму». Замовник не встановлював додаткових вимог/формул/доказів для належності таких пояснень.
ФОП Северіна О.В, як учасник тендеру на закупівлю Стільці для облаштування актової зали Гатненського ліцею код ДК 021:2015 – 39112000 – 0 Стільці, (Ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-01-009668-a), є представником компанії виробника ТОВ "АМФ УКРАЇНА", про що свідчить авторизаційний лист № 25 від 05.08.2024, наданий у переліку тендерної документації (файл «Авторизаційний лист виробника.pdf).
ТОВ "АМФ УКРАЇНА" – найбільший в Україні виробник та постачальник меблів. Виробничий комплекс компанії забезпечує повний та неперервний цикл виробництва та збірки меблів від сировини до готового продукту. До складу ТОВ "АМФ УКРАЇНА" входять виробничі підрозділи, які виготовляють меблі та комплектуючі до них: виробництво каркасних стільців та моноблоків з пінополіуретану, столів для столових, ресторанів; виробництво корпусних меблів, роликових крісел, крісел для керівників; виробництво спеціальних меблів для навчальних, медичних закладів; виробництво м’яких меблів для офісів та дому; виробництво поролону, трубне виробництво. Вся продукція найвищої якості, що підтверджено Сертифікатами відповідності та Сертифікатами ISO.
Таким чином ТОВ "АМФ УКРАЇНА", як виробник, має можливість регулювати ціну готових виробів та формувати для своїх представників спец-умови співпраці на великі партії товару та оптові замовлення.
У зв’язку з вищесказаним, ФОП Северіна О.В., враховуючи значний об’єм товару та умови співпраці, отримала спеціальну ціну від виробника і змогла сформувати максимально конкурентну пропозицію для участі у закупівлі Стільці для облаштування актової зали Гатненського ліцею код ДК 021:2015 – 39112000 – 0 Стільці, (Ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-01-009668-a). Тому ціни, які вказані в тендерній пропозиції від ФОП Северіна О.В. - є актуальними на даний час.
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу, первинна та остаточна вартість Пропозиції Скаржника – 145 800,00 UAH без ПДВ, ним підтверджується та гарантується.
Документація не містить окремих вимог до порядку оформлення та змісту обґрунтування аномально низької ціни
Твердження Замовника про недостовірність інформації в поясненнях про аномальну низьку ціну Скаржника, також суперечить наявним діловим відносинам Скаржника із ТОВ «АМФ Україна», як дилера його товарної продукції (меблів), а їхні господарські правовідносини в частині узгодження оптових цін виробника є конфіденційною інформацією, що стосується ділових відносин саме цих сторін.
При розгляді аналогічних скарг щодо проведення процедур закупівель UA-2021-02-09-013021-a, UA-2020-12-10-000037-a, UA-2021-03-05-006579-c Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель було встановлено: оскільки тендерна документація не містила окремих вимог до порядку формування ціни пропозиції учасника, а також порядку оформлення обґрунтування аномально низької ціни, пропозиція скаржника була неправомірно відхилена замовником (рішення від 24.03.2021 № 5940, рішення від 16.04.2021 № 8233, рішення від 05.05.2021 № 9800). Аналогічна позиція викладена Колегією також і в багатьох інших рішеннях (рішенні № 15728-р/пк-пз від 18.08.2020, рішенні № 17214-р/пк-пз від 14.09.2020, рішенні № 23186-р/пк-пз від 15.12.2020 тощо).
Також звертаємо увагу на позицію Колегії в рішенні № 20202 від 14.12.2023 року, де Скаржник зазначив, що із підстав невірного визначення Замовником очікуваної вартості предмету закупівлі, та у сукупності з недобросовісністю конкурентів при розрахунку ціни їх тендерних пропозицій, призвело до автоматичного визначення електронною системою ціни як аномально низької Скаржника, що не відповідає об'єктивним факторам, і за таких обставин Колегія зобов'язала Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Отже, на підставі норм законодавства що наведені вище, а також із врахуванням позицій колегії Антимонопольного комітету України якщо учасник дотримався вимог Закону та тендерної документації при підготовці тендерної пропозиції та в разі, якщо його пропозиція була визначена системою закупівель аномально низькою, надав у визначений законом термін її обґрунтування, замовник не має підстав для відхилення пропозиції такого учасника.
Оскільки базовим документом для оцінки пропозицій учасників є Тендерна документація, замовник має діяти виключно в рамках Закону та вимагати від учасників подання лише тієї інформації та документів, які передбачені тендерною документацією.
Крім того, Замовник не передбачив окремі вимоги щодо обґрунтування аномально низької ціни у Тендерній документації.
Щодо порушення порядку визначення очікуваної вартості закупівлі:
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі повинно бути здійснено відповідно до рекомендацій наказу Мінекономіки № 275 від 18.02.2020 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» методом порівняння ринкових цін, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі в електронній системі закупівель "Prozorro" та до Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. №710 «Про ефективне використання коштів» надається обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.»
Одночасно із цим Гатненський ліцей Фастівського району Київської області встановив очікувану вартість закупівлі всупереч публічним даним в частині ціни даного товару:
Ціна згідно публічних даних на меблі-стільці згідно параметрів та технічного завдання Додатку 3 Тендерної документації перебуває в межах від 600 грн до 1200 грн, і це не оптові пропозиції, що є дешевшими для кількості згідно потреби замовника – 200 штук, а тому очікувана вартість закупівлі завищена як мінімум на 50 тисяч грн.
(https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&sca_esv=4d8d0b367783d084&sxsrf=ADLYWIJ_CDGuU8v8dXtxrjIxV-wQyOvHVg:1724010737532&q=%D1%81%D1%82%D1%96%D0%BB%D0%B5%D1%86%D1%8C+iso+%D1%85%D1%80%D0%BE%D0%BC+%D0%BE%D0%BF%D1%82%D0%BE%D0%BC&sa=X&ved=2ahUKEwjezeW8qP-HAxWXHxAIHdW6IjcQ7xYoAHoECBMQAQ&biw=1696&bih=795&dpr=1.13 )
Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»:
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій Скаржника, а саме – безпідставно відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Також, учасник - ФОП Северіна Оксана Володимирівна запропонував найкращу ціну «145 800,00 грн без ПДВ» під час аукціону для предмету закупівлі Стільці для облаштування актової зали Гатненського ліцею код ДК 021:2015 – 39112000 – 0 Стільці, ціною, чим його пропозиція зберігає до 154 200 грн. без ПДВ кошторису Замовника, та при цьому безпідставно відхиливши її Замовник порушує принцип максимальної економії відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.
Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, Закону та на підставі зазначеного вище,
Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 1 Закону аномально низька ціна тендерної пропозиції — ціна / приведена ціна найбільш економічно вигідної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни / приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та/або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни / приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону. Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота).
Згідно із частиною 14 статті 29 учасник, який запропонував найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг пропозиції.
Відповідно до пункту 2 Розділу V Тендерної документації встановлено, що Учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою (у цьому пункті під терміном “аномально низька ціна тендерної пропозиції” розуміється ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції; аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота), повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Замовник може відхилити тендерну пропозицію, якщо учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою, та відхиляє тендерну пропозицію, якщо учасник процедури закупівлі не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 Особливостей.
Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник процедури закупівлі може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальну цінову пропозицію (знижку) учасника процедури закупівлі;
3) отримання учасником процедури закупівлі державної допомоги згідно із законодавством.
Електронний майданчик встановив «найбільш економічно вигідна пропозиція є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону» та встановив період до 15 серпня 2024 - 00:00 години для надання пояснення.
Спрацював цей індикатор майданчика, так як учасник номер №3 вийшов фактично по очікуваній ціні, також учасник № 2 та № 3 не здійснювали кроки під час проведення аукціону 13 серпня 2024 року в закупівлі № UA-2024-08-01-009668-a.
Скаржник надав пояснення в становленні терміни 13 серпня 2024 16:42 до 15 серпня 2024 року(Додаток 1 до цієї Скарги «Лист _пояснення_ щодо_ АНОМАЛЬНО _НИЗЬКОЇ_ ЦІНИ від 13.08.2024») та зазначив наступне:
«ФОП Северіна Оксана Володимирівна (РНОКПП 2666619025), як Учасник тендеру на закупівлю Стільці для облаштування актової зали Гатненського ліцею код ДК 021:2015 – 39112000 – 0 Стільці( Ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-01-009668-a), є представником (дилером) компаніївиробника ТОВ «АМФ УКРАЇНА», про що свідчить Авторизаційний лист .№25 від 05.08.2024.,наданий у складі моєї тендерної пропозиції.
ТОВ «АМФ УКРАЇНА» – найбільший в Україні виробник та постачальник крісел та стільців, має можливість регулювати ціну готових виробів та формувати спеціальні ціни на товар та спец-умови співпраці на великі партії товару та оптові замовлення для своїх представників (дилерів), до яких і відноситься ФОП Северіна Оксана Володимирівна (РНОКПП 2666619025).
У зв’язку з вищесказаним, ФОП Северіна О.В. (РНОКПП 2666619025), враховуючи значний об’єм товару та умови співпраці, отримала спеціальну ціну від виробника на дану закупівлю, зробила знижку та сформувала зі своєї сторони оптимальну вартість на відповідний товар, надавши максимально конкурентну цінову пропозицію для участі у закупівлі Стільці для облаштування актової зали Гатненського ліцею код ДК 021:2015 – 39112000 – 0 Стільці( Ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-01-009668-a).
Тому ціни, які вказані в тендерній пропозиції від ФОП Северіна О.В. (РНОКПП 2666619025), є актуальними і дійсними на даний час».
Тому Скаржником виконано вимоги Тендерної документації та надано протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів із інформацією про сприятливі умови, за яких учасник процедури закупівлі може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальну цінову пропозицію (знижку) учасника процедури закупівлі.
Скаржник підтвердив, що зможе поставити товар за ціновою пропозицією, яку він зазначив у процедурі закупівлі, форма довільна, бо іншого не вимагає Тендерна документація.
Твердження Замовника про неналежність підтвердження «аномально низької ціни» не відповідають дійсності, ніяким чином не підтвердженні, а також суперечать вимогам Тендерної документації «про довільну форму». Замовник не встановлював додаткових вимог/формул/доказів для належності таких пояснень.
ФОП Северіна О.В, як учасник тендеру на закупівлю Стільці для облаштування актової зали Гатненського ліцею код ДК 021:2015 – 39112000 – 0 Стільці, (Ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-01-009668-a), є представником компанії виробника ТОВ "АМФ УКРАЇНА", про що свідчить авторизаційний лист № 25 від 05.08.2024, наданий у переліку тендерної документації (файл «Авторизаційний лист виробника.pdf).
ТОВ "АМФ УКРАЇНА" – найбільший в Україні виробник та постачальник меблів. Виробничий комплекс компанії забезпечує повний та неперервний цикл виробництва та збірки меблів від сировини до готового продукту. До складу ТОВ "АМФ УКРАЇНА" входять виробничі підрозділи, які виготовляють меблі та комплектуючі до них: виробництво каркасних стільців та моноблоків з пінополіуретану, столів для столових, ресторанів; виробництво корпусних меблів, роликових крісел, крісел для керівників; виробництво спеціальних меблів для навчальних, медичних закладів; виробництво м’яких меблів для офісів та дому; виробництво поролону, трубне виробництво. Вся продукція найвищої якості, що підтверджено Сертифікатами відповідності та Сертифікатами ISO.
Таким чином ТОВ "АМФ УКРАЇНА", як виробник, має можливість регулювати ціну готових виробів та формувати для своїх представників спец-умови співпраці на великі партії товару та оптові замовлення.
У зв’язку з вищесказаним, ФОП Северіна О.В., враховуючи значний об’єм товару та умови співпраці, отримала спеціальну ціну від виробника і змогла сформувати максимально конкурентну пропозицію для участі у закупівлі Стільці для облаштування актової зали Гатненського ліцею код ДК 021:2015 – 39112000 – 0 Стільці, (Ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-01-009668-a). Тому ціни, які вказані в тендерній пропозиції від ФОП Северіна О.В. - є актуальними на даний час.
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу, первинна та остаточна вартість Пропозиції Скаржника – 145 800,00 UAH без ПДВ, ним підтверджується та гарантується.
Документація не містить окремих вимог до порядку оформлення та змісту обґрунтування аномально низької ціни
Твердження Замовника про недостовірність інформації в поясненнях про аномальну низьку ціну Скаржника, також суперечить наявним діловим відносинам Скаржника із ТОВ «АМФ Україна», як дилера його товарної продукції (меблів), а їхні господарські правовідносини в частині узгодження оптових цін виробника є конфіденційною інформацією, що стосується ділових відносин саме цих сторін.
При розгляді аналогічних скарг щодо проведення процедур закупівель UA-2021-02-09-013021-a, UA-2020-12-10-000037-a, UA-2021-03-05-006579-c Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель було встановлено: оскільки тендерна документація не містила окремих вимог до порядку формування ціни пропозиції учасника, а також порядку оформлення обґрунтування аномально низької ціни, пропозиція скаржника була неправомірно відхилена замовником (рішення від 24.03.2021 № 5940, рішення від 16.04.2021 № 8233, рішення від 05.05.2021 № 9800). Аналогічна позиція викладена Колегією також і в багатьох інших рішеннях (рішенні № 15728-р/пк-пз від 18.08.2020, рішенні № 17214-р/пк-пз від 14.09.2020, рішенні № 23186-р/пк-пз від 15.12.2020 тощо).
Також звертаємо увагу на позицію Колегії в рішенні № 20202 від 14.12.2023 року, де Скаржник зазначив, що із підстав невірного визначення Замовником очікуваної вартості предмету закупівлі, та у сукупності з недобросовісністю конкурентів при розрахунку ціни їх тендерних пропозицій, призвело до автоматичного визначення електронною системою ціни як аномально низької Скаржника, що не відповідає об'єктивним факторам, і за таких обставин Колегія зобов'язала Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Отже, на підставі норм законодавства що наведені вище, а також із врахуванням позицій колегії Антимонопольного комітету України якщо учасник дотримався вимог Закону та тендерної документації при підготовці тендерної пропозиції та в разі, якщо його пропозиція була визначена системою закупівель аномально низькою, надав у визначений законом термін її обґрунтування, замовник не має підстав для відхилення пропозиції такого учасника.
Оскільки базовим документом для оцінки пропозицій учасників є Тендерна документація, замовник має діяти виключно в рамках Закону та вимагати від учасників подання лише тієї інформації та документів, які передбачені тендерною документацією.
Крім того, Замовник не передбачив окремі вимоги щодо обґрунтування аномально низької ціни у Тендерній документації.
Щодо порушення порядку визначення очікуваної вартості закупівлі:
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі повинно бути здійснено відповідно до рекомендацій наказу Мінекономіки № 275 від 18.02.2020 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» методом порівняння ринкових цін, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі в електронній системі закупівель "Prozorro" та до Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. №710 «Про ефективне використання коштів» надається обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.»
Одночасно із цим Гатненський ліцей Фастівського району Київської області встановив очікувану вартість закупівлі всупереч публічним даним в частині ціни даного товару:
Ціна згідно публічних даних на меблі-стільці згідно параметрів та технічного завдання Додатку 3 Тендерної документації перебуває в межах від 600 грн до 1200 грн, і це не оптові пропозиції, що є дешевшими для кількості згідно потреби замовника – 200 штук, а тому очікувана вартість закупівлі завищена як мінімум на 50 тисяч грн.
(https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&sca_esv=4d8d0b367783d084&sxsrf=ADLYWIJ_CDGuU8v8dXtxrjIxV-wQyOvHVg:1724010737532&q=%D1%81%D1%82%D1%96%D0%BB%D0%B5%D1%86%D1%8C+iso+%D1%85%D1%80%D0%BE%D0%BC+%D0%BE%D0%BF%D1%82%D0%BE%D0%BC&sa=X&ved=2ahUKEwjezeW8qP-HAxWXHxAIHdW6IjcQ7xYoAHoECBMQAQ&biw=1696&bih=795&dpr=1.13 )
Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»:
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій Скаржника, а саме – безпідставно відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Також, учасник - ФОП Северіна Оксана Володимирівна запропонував найкращу ціну «145 800,00 грн без ПДВ» під час аукціону для предмету закупівлі Стільці для облаштування актової зали Гатненського ліцею код ДК 021:2015 – 39112000 – 0 Стільці, ціною, чим його пропозиція зберігає до 154 200 грн. без ПДВ кошторису Замовника, та при цьому безпідставно відхиливши її Замовник порушує принцип максимальної економії відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.
Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, Закону та на підставі зазначеного вище,
×
-
Назва доказу:
Анологічне рішення Колегії АМКУ від 14 12 2023 номер 20202
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 14.12.2023 _ 20202.pdf
-
-
Назва доказу:
Авторизаційний лист виробника
-
Повʼязаний документ:
Авторизаційний лист виробника.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол про відхилення Скаржника
-
Повʼязаний документ:
Протокол УО про відхилення учасника через неналежне об_рунтування щодо АНЦ.docx
-
-
Назва доказу:
Лист пояснення щодо аномально низької ціни Скаржника
-
Повʼязаний документ:
Лист_пояснення_щодо_АНОМАЛЬНО_НИЗЬКОЇ_ЦІНИ від 13.08.2024.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати рішення Замовника у вигляді протоколу № 15-08/24 від 15.08.2024 року про відхилення тендерної пропозиції ФОП СЕВЕРІНА О.В. неправомірним та необґрунтованим, прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення у вигляді протоколу № 15-08/24 від 15.08.2024 року про відхилення тендерної пропозиції ФОП СЕВЕРІНА О.В. 4. Зобов’язати Замовника повернутися до розгляду пропозиції ФОП СЕВЕРІНА О.В. в законному порядку.