• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 – 34350000-5 Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності (Автомобільні шини)

Автомобільні шини

Завершена

3 000 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 000.00 UAH
Період оскарження: 01.08.2024 17:51 - 06.08.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Оскарження рішення Замовника

Номер: 5cfd9a8ca65a4968a179dbb90aa81ed1
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-01-009648-a.c2
Назва: Оскарження рішення Замовника
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 11.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.10.2024 16:12
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 16.10.2024 11:55
Автор: Фізична особа-підприємець Танчик Андрій Сергійович, Танчик Андрій 380687891487 fopandreytanchik@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 9bac42cd65304bc88b3fe8ddf85869f4
Заголовок пункту скарги: Оскарження рішення Замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 01 серпня 2024 року Головне управління Національної поліції у місті Києві (далі – Замовник) оголосив процедуру закупівлі відкриті торги (з врахуванням Особливостей) в електронній системі закупівель за предметом закупівлі ДК 021:2015 – 34350000-5 Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності (Автомобільні шини).
Процедура закупівлі здійснюється відповідно до тендерної документації затвердженої рішенням уповноваженої особи Замовника протокол № 1 від «01» серпня 2024 р (далі – Тендерна документація), Закону 922, Особливостей та інших нормативно правових актів, передбачених Тендерною документацією.
Фізична-особа підприємець ТАНЧИК АНДРІЙ СЕРГІЙОВИЧ (далі – Скаржник), у відповідності до виду своєї діяльності та досвіду поставки товару, що відповідає предмету закупівлі, взяв участь в Процедурі закупівлі та подав тендерну пропозицію через електронну систему закупівель до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до пункту 39 Особливостей розкриття тендерних пропозицій здійснюється відповідно до статті 28 Закону 922 (положення абзацу 3 частини 1 та абзацу 2 частини 2 статті 28 Закону 922 не застосовуються).
Згідно абзацу 2 частини 1 статті 28 Закону 922 розкриття тендерних пропозицій/пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям/умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 09 серпня 2024 12:22
За пунктом 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону 922 (положення частин 2, 12, 16, абзаців 2 і 3 частини 15 статті 29 Закону 922 не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Частиною 1 статті 29 Закону 922 визначено, що оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.
Протоколом №10 від 26.09.2024, (далі – Протокол визнання переможця) переможцем процедури закупівлі визначено ТОВ "Сервісно-технічний центр "Укравтозапчастина".
26.09.2024 року Замовником оприлюднено повідомлення про намір укласти з ним договір про закупівлю.
Скаржник вважає Протокол визнання переможця безпідставним, неправомірним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступні фактори:


1. Відповідно до вимог Додатку 3 до тендерної документації «Перелік документів, які повинні бути завантажені учасником у складі тендерної пропозиції», згідно п. 2 від Учасників вимагалося:
«2. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме:
- згода з умовами та вимогами, які визначені у технічній специфікації (додаток 2 до тендерної документації) та гарантування їх виконання у вигляді підписаної технічної специфікації або у вигляді довідки в довільній формі.»

Відповідно до п. 2 Додатку 2 від Учасників вимагалося надати: «2. Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме: згода з умовами та вимогами, які визначені у технічній специфікації з обов’язковим зазначенням у Таблиці найменування виробника та позначки моделі пропонованого товару та гарантування їх виконання у вигляді підписаної технічної специфікації.»

Додаток 2 до тендерної документації містить наступну технічну специфікацію:
«Додаток 2
до тендерної документації

ДК 021:2015 – 34350000-5 Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності (Автомобільні шини)
1. Строк поставки – протягом 24 години після отримання заявки від Замовника, але заявка не пізніше 30.08.2024.
2. Строк оплати – протягом 90 днів з дня поставки.
3. Кількість 620 штук.
У складі пропозиції учасник повинен надати:

1. Гарантійний лист у довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника та печаткою учасника (у разі наявності) про те, що товар новий, 2024 року виготовлення, непошкоджений відповідної якості.
2. Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме: згода з умовами та вимогами, які визначені у технічній специфікації з обов’язковим зазначенням у Таблиці найменування виробника та позначки моделі пропонованого товару та гарантування їх виконання у вигляді підписаної технічної специфікації.
3. Гарантійний лист у довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника та печаткою учасника (у разі наявності) про те, що гарантійний строк (термін) на товар повинен становити не менше 12 місяців з моменту передачі товару замовнику (у випадку виявлення заводського браку товару під час встановлення нової шини на автомобіль, а також будь – яких експлуатаційних пошкоджень під час дії гарантійного строку, товар має бути замінено на новий).
4. Середній ресурс пропонованих шин має бути не менше 60 000 км при особливих умовах експлуатації.
5. Відстрочка платежу по договору в 120 банківських днів у зв’язку з відсутністю бюджетних коштів.
6. Учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції гарантійний лист про наявність повного переліку товару на своєму виробничому складі, та надати можливість Замовнику (на стадії «Кваліфікація переможця») до підписання договору переконатися особисто в наявності всього переліку товару на складі.
7. У разі відмови Учасника, ненадання можливості оцінити якість та наявність товару, наявність неповного переліку товарів - пропозиція відхиляється.
8. Поставка товару здійснюється протягом 24 годин з моменту отримання заявки (письмової або електронної) на поставку Товару, від Постачальника до місця розташування Замовника за рахунок Постачальника. У вартість продукції входять доставка, розвантаження занесення та занесення на склад.
9. З метою перевірки відповідності документів та/або інформації, що надані/зазначені учасником у складі тендерної пропозиції, вимогам тендерної документації, замовник має право самостійно перевірити документи та/або інформацію у відкритих internet-джерелах. У разі встановлення факту невідповідності документів та/або інформації, що подані/зазначені учасником у тендерній пропозиції, замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. При виявленні невідповідності пропозицію учасника буде відхилено як таку, що не відповідає вимогам технічної специфікації.
10. В місцях де технічна специфікація містить посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, вживати вираз "або еквівалент".
11. Якщо Учасником пропонується еквівалент товару до того, що вимагається Замовником, додатково у складі пропозиції Учасник надає таблицю, складену в довільні формі, яка у порівняльному вигляді містить відомості щодо основних технічних та якісних характеристик товару, що вимагається Замовником до основних технічних та якісних характеристик еквівалентного товару, що пропонується Учасником, обов’язково зазначається:
- торгова марка
- модель
- країна виробник
- розміри
- малюнок протектора
- індекс навантаження
- індекс швидкості
- паливна економічність
- зчеплення на мокрій поверхні
- рівень зовнішнього шуму
- рік виготовлення.
При цьому якість запропонованого еквіваленту товару має бути не гірша ніж заявлена у технічній специфікації Замовника.

Обгрунтування:

Переважна більшість автотранспорту ГУНП у м. Києві використовується для виконання невідкладних службових завдань у режимах руху, що задля підвищення середньої швидкості пересування обґрунтовано потребують частого інтенсивного прискорення і гальмування з дотриманням Правил дорожнього руху, тому з метою дотримання безпеки необхідні шини, які будуть забезпечувати надійне зчеплення на мокрому та засніженому дорожньому покритті.
Крім цього, враховуючи обмежені фінансові ресурси, шини мають забезпечувати паливну економічність, а пробіг таких шин має становити не менше 60 000 км.
З огляду на зазначені вище умови використання автотранспорту, ГУНП у м. Києві потребує шини, які одночасно будуть забезпечувати належну зносостійкість, надійне зчеплення з дорожнім покриттям та паливну економічність при їх експлуатації.
Для підтвердження зазначених вище технічних характеристик (властивостей) шин, вони мають мати відповідні маркування, які зазначені в таблиці.

Товар податковується податком на додану вартість за нульовою ставкою визначено Постановою Кабінету Міністрів України від 02 березня 2022 року № 178 «Деякі питання обкладення податком на додану вартість за нульовою ставкою у період воєнного стану».

* Примітка: у разі, коли в описі предмета закупівлі містяться посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, слід читати як "або еквівалент".
* Примітка: Якщо учасник пропонує інший товар (еквівалент) ніж передбачений цією тендерною документацією, даний товар за своїми властивостями повинен повністю відповідати товару, що є предметом закупівлі за всіма показниками.»

На виконання вище зазначених вимог Учасником ТОВ "Сервісно-технічний центр "Укравтозапчастина" надано файл: «Документи пропозиції.pdf», в якому міститься документ №23 від 08 серпня 2024 р. Вказаний документ містить технічну специфікацію, яка не відповідає формі Додатку 2 до тендерної документації. Місця невідповідностей формі специфікації виділено вище жовтим кольором.
Зокрема наданий Учасником ТОВ "Сервісно-технічний центр "Укравтозапчастина" документ містить невідповідності щодо одиниць виміру запропонованого товару у п. 3 перед таблицею. Таблиця наданої специфікації не містить стовпчика «Найменування», замість нього зазначено інший стовпчик «Розмір шини», який не містить всієї технічної інформації, що була зазначена Замовником в стовпчику «Найменування» таблиці, згідно Додатку 2 до тендерної документації. Також наданий Учасником ТОВ "Сервісно-технічний центр "Укравтозапчастина" документ під таблицею містить пункти, що не відповідають змісту Технічної специфікації, визначеної в Додатку 2 до тендерної документції, з чого випливає, що Учасник ТОВ "Сервісно-технічний центр "Укравтозапчастина" не погодився із певними пунктами Технічної специфікації Замовника, згідно Додатку 2 до тендерної документації.

2. Відповідно до п. 11 Додатку 2 до тендерної документації, від Учасників вимагалося:
«11. Якщо Учасником пропонується еквівалент товару до того, що вимагається Замовником, додатково у складі пропозиції Учасник надає таблицю, складену в довільні формі, яка у порівняльному вигляді містить відомості щодо основних технічних та якісних характеристик товару, що вимагається Замовником до основних технічних та якісних характеристик еквівалентного товару, що пропонується Учасником, обов’язково зазначається:
- торгова марка
- модель
- країна виробник
- розміри
- малюнок протектора
- індекс навантаження
- індекс швидкості
- паливна економічність
- зчеплення на мокрій поверхні
- рівень зовнішнього шуму
- рік виготовлення.
При цьому якість запропонованого еквіваленту товару має бути не гірша ніж заявлена у технічній специфікації Замовника.»

Відповідно до п. 21 та 22 таблиці Додатку 2 до тендерної документації, Замовника вимагав шини із наступним найменуванням:
Учасником ТОВ "Сервісно-технічний центр "Укравтозапчастина" надано файл: «Документи пропозиції.pdf», в якому міститься документ №23 від 08 серпня 2024 р. Вказаний документ містить технічну специфікацію, в якому відсутній стовпчик «Найменування», але міститься інформація про найменування запропонованого товару у визначеному таблицею Додатку 2 стовпчику «Найменування Країна виробник», який мали заповнити Учасники. Так, згідно п. 21 та 22 в таблиці технічної специфікації в стовпчику «Найменування Країна виробник» Учасником ТОВ "Сервісно-технічний центр "Укравтозапчастина" запропоновано інший товар:
Тобто наявна різниця в моделях запропонованих шин, а саме, Замовником вимагалися шини Goodyear UltraGrip Performance + SUL та Michelin X-Ice Snow SUL XL, а Учасником ТОВ "Сервісно-технічний центр "Укравтозапчастина" же запропоновано Goodyear UltraGrip Performance + SUV та Michelin X-Ice Snow SUV XL.

Таким чином, Учасник ТОВ "Сервісно-технічний центр "Укравтозапчастина" мав би надати порівняльні таблицю у відповідності до вимог п. 11 Додатку 2 до тендерної документації, однак в складі тендерної пропозиції даного Учасника, будь-яка порівняльна таблиця відсутня.

Враховуючи викладене, пропозиція Учасника ТОВ "Сервісно-технічний центр "Укравтозапчастина" має бути відхилена на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами, як: добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.

Прийняте Замовником рішення порушує Законодавчо встановлені права Скаржника, а тому завдає економічну шкоду Скаржнику.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо відміни торгів

Номер: 1245fc8aea5941e2ac43dbc9fdea415e
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-01-009648-a.c1
Назва: Скарга щодо відміни торгів
Скарга:
Пов'язані документи: Замовник Орган оскарження Учасник
Дата розгляду скарги: 04.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.08.2024 17:18
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 06.09.2024 17:53
Дата виконання рішення Замовником: 20.09.2024 17:29
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовник Згоден з рішенням АМКУ
Автор: Фізична особа-підприємець Танчик Андрій Сергійович, Танчик Андрій 380687891487 fopandreytanchik@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c754f68c55c643d0bdbcffb11a6f329e
Заголовок пункту скарги: Скарга щодо відміни торгів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Замовник порушив пункт 50 Особливостей Закону, Замовник в протоколі № 2 від 14.08.2024р.) про (відміну відкритих торгів) НЕ ЗАЗНАЧИВ не довів та документально не підтвердив правомірність відміни закупівлі, Замовник навіть логічно не зміг пояснити, зазначити, на підставі яких документів, та доказів було скорочення видатків, яким документом Замовник документально доводить скорочення видатків, якщо вони в дійсності були, Інформація в Протоколі № 2 від 14.08.2024р, жодним чином не доводить правомірність відміни закупівлі – Замовник не надано доказів в дійсності скорочення видатків на зазначену закупівлю, на підставі яких документів та доказів у Замовника було скорочення видатків, зокрема цієї Закупівлі.

Скаржник вважає, що уповноважена особа Замовника – безпідставно відмінив процедуру закупівлі, опис підстав такої відміни не доведено Замовником.

Скаржник зазначає, що Замовник не довів та документально не підтвердив скорочення видатків в дійсності, не надано жодного документа, який доводить зазначену інформацію Замовником в протоколі про відміну торгів.

Враховуючи наведене, Замовник, відмінивши процедуру закупівлі з наведених підстав, порушив вимоги Закону в цій частині.

Дії тендерного комітету є протиправними та такими, що обмежують права та інтереси скаржника керуючись Законом України «Про публічні закупівлі».

Прийняте Замовником рішення порушує Законодавчо встановлені права Скаржника на розгляд його пропозиції - , а тому завдає пряму економічну шкоду Скаржнику.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)