-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Кам'яна сіль
Завершена
17 520 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 175 200.00 UAH
мін. крок: 1% або 175 200.00 UAH
Період оскарження:
31.07.2024 18:13 - 14.08.2024 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП
Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
a9bfe43395ad446faf988932fdf1a4cf
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-07-31-008600-a.a1
Назва:
Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Пунктом 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної документації» встановлено, що у відповідності до наказу № 1082 від 11.06.2020 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» тендерна пропозиція учасника повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП);
Якщо тендерна пропозиція містить і скановані, і електронні документи, потрібно накласти КЕП на тендерну пропозицію в цілому та на кожен електронний документ окремо.
У разі, якщо електронні документи тендерної пропозиції видано іншою організацією і на них уже накладено КЕП цієї організації, учаснику не потрібно накладати на нього свій КЕП.
Документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без КЕП на документі), повинні містити підпис уповноваженої особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання).
Така вимога є дискримінаційною та звужує коло осіб, які зможуть взяти участь у закупівлі, зважаючи на наступне:
Так, відповідно до абз. 2 п. 1 Постанови КМУ № 193 від 3 березня 2020 року «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів», яка є чинною на сьогоднішній день приватний бізнес має право використовувати в своїй діяльності Удосконалені електронні підписи на кваліфікованому сертифікаті (УЕП) чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів в рамках пілотного проекту, що реалізується, але не пізніше ніж до 5 березня 2022 року.
Але, через початок військового вторгнення багато учасників не мали змоги після 5 березня 2022 року замінити УЕП на КЕП, через що КМУ було прийнято постанови від 17.03.2022 № 300 «Деякі питання забезпечення безперебійного функціонування системи надання електронних довірчих послуг» та від 24.05.2022 № 617 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 березня 2022 р. № 300», згідно з якими учасникам було дозволено під час війни використовувати УЕП замість КЕП.
Згодом вказані постанови було скасовано, а Кабмін постановою № 1298 від 12.12.2023 «Про затвердження вимог до форматів удосконалених електронних підписів та печаток, які використовуються для надання електронних публічних послуг, та вимог до створення та перевірки удосконалених електронних підписів та печаток, що базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» (далі — Постанова № 1298) затвердив вимоги до форматів удосконалених електронних підписів та печаток, які використовуються для надання електронних публічних послуг. Ця постанова набрала чинності з 31.12.2023 та є чинною по сьогоднішній день.
У зв’язку з набуттям чинності Постановою № 1298 з 31.12.2023 замість КЕП можна використовувати УЕП, якщо законом не вимагається інше.
Аналогічна позиція викладена і в коментарі Мінцифри на їх офіційному сайті та ознайомитись можна з нею за посиланням https://thedigital.gov.ua/news/sproshchuemo-vikoristannya-vdoskonalenikh-e-pidpisiv-uryad-ukhvaliv-postanovu
Крім того, наказ № 1082 від 11.06.2020 року, на який посилається у тендерній документації Замовник є актом нижчої юридичної сили та є підзаконним правовим актом, а постанова КМУ є нормативно-правовим актом та має вищу юридичну силу, ніж наказ Мінекономіки.
Отже, ТОВ «МАВЕЛ УКРАЇНА» маючи лише удосконалений електронний підпис (УЕП) не зможе прийняти участь у закупівлі, хоча має змогу поставити відповідний товар та забезпечити потреби Замовника-ініціатора, а виготовлення КЕП може зайняти певний час та додаткові фінансові витрати.
Крім того, підготвка документів з урахуванням дискримінаційних вимог Замовника нівелює принципи публічних закупівель.
Можливість прийняти участь у закупівлі підтверджується наявністю документів, відповідно до Додатку 1, які підтверджують технічні характеристики предмета закупівлі, та досвідом виконання аналогічних договорів.
Просимо, внести зміни до тендерної документації та передбачити можливість підписувати тендерну пропозицію не тільки КЕП, а і УЕП.
Звертаємо увагу, що вимоги до Тендерної документації встановлено статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема Тендерна документація має містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», тобто Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Крім того, ураховуючи мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, у тому числі розгляду та оцінки тендерних пропозицій, Замовникам необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження кола учасників для подальшого визначення переможця торгів.
ВИМОГА
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Внести зміни до 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної документації» та передбачити можливість підписати тендерну пропозицію УЕП або КЕП.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Мавел.docx 08.08.2024 16:44
- Скарга Мавел.pdf 08.08.2024 16:44
- Аналогічний Договір КП ШЛЯХРЕМБУД 17102022.pdf 08.08.2024 16:45
- BULK SALT COA.УКР.pdf 08.08.2024 16:45
- sign.p7s 08.08.2024 16:45
- Лист АМКУ.PDF 12.08.2024 13:37
- Протокол 11_4.PDF 12.08.2024 13:37
- рішення від 12.08.2024 № 13594.pdf 12.08.2024 15:32
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.08.2024 17:06
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
12.08.2024 15:33
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
2e117bc7b607420297d12f743c909692
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Опис заперечення:
Вимога Замовника щодо підписання тендерної пропозиції кваліфікаованим електронним підписом.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Пунктом 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної документації» встановлено, що у відповідності до наказу № 1082 від 11.06.2020 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» тендерна пропозиція учасника повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП);
Якщо тендерна пропозиція містить і скановані, і електронні документи, потрібно накласти КЕП на тендерну пропозицію в цілому та на кожен електронний документ окремо.
У разі, якщо електронні документи тендерної пропозиції видано іншою організацією і на них уже накладено КЕП цієї організації, учаснику не потрібно накладати на нього свій КЕП.
Документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без КЕП на документі), повинні містити підпис уповноваженої особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання).
Така вимога є дискримінаційною та звужує коло осіб, які зможуть взяти участь у закупівлі, зважаючи на наступне:
У зв’язку з набуттям чинності Постановою № 1298 з 31.12.2023 замість КЕП можна використовувати УЕП, якщо законом не вимагається інше. Крім того, наказ № 1082 від 11.06.2020 року, на який посилається у тендерній документації Замовник є актом нижчої юридичної сили та є підзаконним правовим актом, а постанова КМУ є нормативно-правовим актом та має вищу юридичну силу, ніж наказ Мінекономіки.Просимо, внести зміни до тендерної документації та передбачити можливість підписувати тендерну пропозицію не тільки КЕП, а і УЕП.
Якщо тендерна пропозиція містить і скановані, і електронні документи, потрібно накласти КЕП на тендерну пропозицію в цілому та на кожен електронний документ окремо.
У разі, якщо електронні документи тендерної пропозиції видано іншою організацією і на них уже накладено КЕП цієї організації, учаснику не потрібно накладати на нього свій КЕП.
Документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без КЕП на документі), повинні містити підпис уповноваженої особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання).
Така вимога є дискримінаційною та звужує коло осіб, які зможуть взяти участь у закупівлі, зважаючи на наступне:
У зв’язку з набуттям чинності Постановою № 1298 з 31.12.2023 замість КЕП можна використовувати УЕП, якщо законом не вимагається інше. Крім того, наказ № 1082 від 11.06.2020 року, на який посилається у тендерній документації Замовник є актом нижчої юридичної сили та є підзаконним правовим актом, а постанова КМУ є нормативно-правовим актом та має вищу юридичну силу, ніж наказ Мінекономіки.Просимо, внести зміни до тендерної документації та передбачити можливість підписувати тендерну пропозицію не тільки КЕП, а і УЕП.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації, а саме у Пункт 1 Розділу ІІ «Інструкція з підготовки тендерної документації»