• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник, код 34920000-2– Дорожнє обладнання (дорожня сіль для промислового переробляння)

Завершена

2 858 500.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 28 585.00 UAH
Період оскарження: 31.07.2024 17:28 - 24.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: 8bffe72106f549fea0a041db2fc1b4b7
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-31-008393-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 14.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.08.2024 15:32
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 16.08.2024 16:47
Дата виконання рішення Замовником: 22.08.2024 17:23
Коментар замовника щодо усунення порушень: Виконати рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 14.08.2024 № 13768-р/пк-пз шляхом внесення змін до тендерної документації за процедурою закупівлі - ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник, код 34920000-2– Дорожнє обладнання (дорожня сіль для промислового переробляння) № UA-2024-07-31-008393-а.
Автор: ТОВ "ЄВРАЗІЙСЬКА ТОРГОВЕЛЬНА ГРУПА", Станіслав Матійченко +380975307007 eurasiantradgr@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 59124c7426514bbcac9365e5eda96b36
Заголовок пункту скарги: КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "УПРАВЛІННЯ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА "ІРПІНЬ" ІРПІНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі – Замовник торгів) проводить процедуру закупівлі «Відкриті торги», згідно Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 9
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: СУТЬ СКАРГИ:
1. Відповідно до п. 8 Додатку 1 до ТД ( дана вимога дублюється у розділі 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції ТД), учасник повинен надати Відомості з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України.
Дана вимога є надмірною та такою в якій немає необхідності, зважаючи на наступне. Відповідно до інформації, оприлюдненої на офіційному веб-сайті Державної служби статистики України, надання Відомостей, по – перше, є платною послугою, по – друге, Відомості з Реєстру надаються органом державної статистики на запит суб’єкта у п’ятиденний строк. Також, дані Відомості не містять жодної інформації, яка б не містилась у Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Скаржник має Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 29.07.2024 року (додаток 1 до Скарги) і вважає, що цього документу є достатньо для підтвердження наявності інформації в Реєстрі щодо Скаржника.
Таким чином, взяти участь у даній процедурі зможуть лише ті учасники, які завчасно отримали дані Відомості.
Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів усунути ГРУБІ порушення норм чинного законодавства, яка наведена у п. 8 Додатку 1 до ТД та у розділі 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції ТД, а саме виключити дискримінаційну вимогу:
8. Відомості з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
- додаток № 1 до Скарги, що описаний у самій Скарзі та перерахований в кінці

2. Відповідно до п. 9.3. Додатку 1 до ТД, (дана вимога дублюється у п. 1.3. Додатку 2 до ТД), учасник повинен надати довідку в довільній формі про те, що з метою контролю якості та кількості солі, Замовник має право (у разі потреби) бути присутнім при завантаженні та зважуванні товару на території складу (або майданчика, або площадки) учасника. В такому випадку учасник зобов'язаний вжити заходів щодо забезпечення проїзду представника замовника до свого складу (або майданчика, або площадки).
Замовник не обґрунтував документально нагальну потребу бути присутнім при завантаженні та зважуванні товару на території складу учасника, оскільки така дія НЕ є необхідною зважаючи на те, що, в будь – якому випадку при отриманні товару надається повний пакет документів, що підтверджують якість поставленого товару, та щодо кількості поставленого товару при отриманні здійснюється контрольне зважування товару на складі Замовника за бажанням Замовника та Постачальником надається товаро-транспортна накладна як підтвердження поставки тієї кількості товару, що була замовлена згідно заявки.
Також, варто врахувати матеріальні затрати процедури «забезпечення проїзду представника замовника» до складу Скаржника. Враховуючи, що склад Скаржника знаходиться у місті Хмельницький, на підтвердження надаємо Договір оренди суборенди № 01/09/22-12 від 01.09.22 року (додаток № 2 до скарги), а замовник в м. Ірпінь, Київська обл.. У видатках Скаржника не закладено додаткових коштів на такі послуги, тому Скаржник не може гарантувати таку послугу Замовнику, шляхом надання довідки в довільній формі.
Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів усунути ГРУБІ порушення норм чинного законодавства, яка наведена у п. 9.3. Додатку 1 до ТД та у п. 1.3. Додатку 2 до ТД, а саме виключити дискримінаційну вимогу:
9.3. - довідка в довільній формі про те, що з метою контролю якості та кількості солі, Замовник має право (у разі потреби) бути присутнім при завантаженні та зважуванні товару на території складу (або майданчика, або площадки) учасника. В такому випадку учасник зобов'язаний вжити заходів щодо забезпечення проїзду представника замовника до свого складу (або майданчика, або площадки).
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
- додаток № 1 до Скарги, що описаний у самій Скарзі та перерахований в кінці

3. Відповідно до п. 9.7. Додатку 1 до ТД (дана вимога дублюється у п. 2.4. Додатку 2 до ТД, на підтвердження якості товару надати: оригінал протоколу випробувань на Товар, виданий на Учасника випробувальною лабораторією з інформацією, що підтверджує відповідність запропонованого Товару вимогам, установленим нормами ГН 6.6.1.1-130-2006, НРБУ-97 та технічним вимогам передбаченими у Розділі І. Загальні вимоги до Товару Показники для випробування по ДСТУ 4246:2003 «Сіль для промислового переробляння з протизлежувальною добавкою» (зі змінами) Додатку 2 тендерної документації.
Скаржник повідомляє, що має Сертифікат відповідності № UA.CRT.00668-23 від 14 грудня 2023 року виданий на підставі протоколу випробувань № 2164 від 14 грудня 2023 року , який підтверджує відповідність Товару вимогам ДСТУ 4246:2003 "Сіль для промислового переробляння. Технiчнi умови" п.4.2.1 Табл. 1 (показники 1-8); п.4.2.2; п.4.2.3 Табл.2 ( додаток № 3 до скарги) та Сертифікат № 655-Х від 13 грудня 2023 року на вміст радіоактивних речовин у продукції (додаток № 4 до скарги).
По – перше, так як у скаржника наявний саме Сертифікат на вміст радіоактивних речовин в продукції, за результатами якого товар відповідає вимогам ДР – 2006 (Гігієнічний норматив ГН 6.6.1.1-130-2006), однак скаржник не може взяти участь у процедурі закупівлі, тому що замовник вимагає саме протокол випробувань, та не надає альтернативних форм документу для підтвердження відповідності ГН 6.6.1.1-130-2006. Таким чином, взяти участь зможуть лише ті учасники, які мають саме протокол випробувань, що підтверджує відповідність запропонованого Товару вимогам, установленим нормам ГН 6.6.1.1-130-2006, тим самим обмежуючи участь потенційним учасникам, в тому числі, скаржнику, які мають підтвердження відповідності даній гігієнічній нормі, проте не у формі протоколу випробувань, а у формі сертифікату.
По – друге, замовник вимагає відповідність НРБУ-97 Скаржник повідомляє, що це є Норми радіаційної безпеки України. Однак, скаржник вважає таку вимогу надмірною та такою, що значно обмежує коло потенційних учасників, оскільки у скаржника є наявний вже сертифікат на вміст радіоактивних речовин № 655-Х від 13 грудня 2023 року (додаток 4 до скарги), тому надання ще і документу на відповідність нормам радіаційної безпеки України є тотожним.
По – третє, незрозуміло для скаржника, що замовник має на увазі під «технічним вимогам передбаченими у Розділі І. Загальні вимоги до Товару Показники для випробування по ДСТУ 4246:2003 «Сіль для промислового переробляння з протизлежувальною добавкою» (зі змінами)» оскільки, такого розділу немає в ДСТУ 4246:2003, а також, даний ДСТУ містить іншу назву, а саме ДСТУ 4246:2003 «Сіль для промислового переробляння. Технічні умови», ніяк не Сіль для промислового переробляння з протизлежувальною добавкою» (зі змінами)».
По – четверте, у Скаржника відсутній протокол випробувань, який би містив у собі відповідність відразу ДСТУ 4246:2003; ГН 6.6.1.1-130-2006 Скаржник не може взяти участь у даній процедурі закупівлі, незважаючи на те, що запропонований товар відповідає як і ДСТУ 4246:2003 так і ГН 6.6.1.1-130-2006, на підтвердження чого скаржник надає Сертифікат відповідності № UA.CRT.00668-23 від 14 грудня 2023 року виданий на підставі протоколу випробувань № 2164 від 14 грудня 2023 року та Сертифікат № 655-Х від 13 грудня 2023 року на вміст радіоактивних речовин у продукції.
Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів усунути ГРУБІ порушення норм чинного законодавства, яка наведена у п. 9.7 Додатку 1 до ТД та у п. 2.4. Додатку 2 до ТД, а саме виключити дискримінаційну вимогу та викласти у наступній редакції:
9.7. оригінал (-и) протоколу (-ів) випробувань або сертифікату (-ів) на Товар, виданий (-ні) на Учасника випробувальною лабораторією з інформацією, що підтверджує відповідність запропонованого Товару вимогам, установленим нормами ГН 6.6.1.1-130-2006, НРБУ-97 та технічним вимогам передбаченими у Розділі І. Загальні вимоги до Товару Показники для випробування по ДСТУ 4246:2003 «Сіль для промислового переробляння з протизлежувальною добавкою. Технічні умови» (зі змінами) Додатку 2 тендерної документації

Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
- додатки № 3 - 4 до Скарги, що описані у самій Скарзі та перераховані в кінці

4. Відповідно до п. 9.11. Додатку 1 до ТД (дана вимога дублюється у п. 2.7. Додатку 2 до ТД), учасник повинен надати оригінал протоколу випробувань товару на вміст радіонуклідів, виданий органом сертифікації.
Скаржник наголошує, що має Сертифікат № 655-Х від 13 грудня 2023 року на вміст радіоактивних речовин в продукції (додаток 4 до скарги), яким саме підтверджується рівень вмісту радіонуклідів.
Однак, замовник встановивши вимогу про надання протоколу випробувань на вміст радіонуклідів – обмежив доступ до участі у даній процедурі закупівлі Скаржнику.
Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів усунути ГРУБІ порушення норм чинного законодавства, яка наведена у п. 9.11 Додатку 1 до ТД та у п. 2.7. Додатку 2 до ТД, а саме виключити дискримінаційну вимогу та викласти у наступній редакції:
9.11. Оригінал протоколу випробувань товару на вміст радіонуклідів, виданий органом сертифікації або сертифікат на вміст радіоактивних речовин у продукції

Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
- додаток № 4 до Скарги, що описаний у самій Скарзі та перерахований в кінці

5. Відповідно до розділу 1 Загальні вимоги – рік виробництва 2024.
Скаржник повідомляє, що має намір запропонувати товар, що виготовлений та поставлений у 2023 році, що у свою чергу підтверджується контрактом з виробником від 27.03.2023 року № 27032023 (додаток № 5 до скарги).
На додаток скаржник повідомляє, що гарантує, що термін зберігання товару становить необмежний строк, тому встановлена вимога про рік виробництва є необґрунтованою та такою, що обмежує коло потенційних учасників, оскільки участь зможуть взяти лише ті учасники, які пропонують до постачання сіль, рік виготовлення якого є 2024.
Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів усунути ГРУБІ порушення норм чинного законодавства, яка наведена у розділі 1 до ТД, а саме виключити дискримінаційну вимогу та викласти у наступній редакції:
Рік виробництва 2023 або 2024
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
- додаток № 5 до Скарги, що описаний у самій Скарзі та перерахований в кінці
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації