• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП
  • 1

ЦЗВ-24Т_250_ВО: Запасні частини до тепловозів серії ЧМЕ (34630000-2 – частини залізничних або трамвайних локомотивів чи рейкового рухомого складу, обладнання для контролю залізничного руху)

Категорія замовника: юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, зазначені у пункті 4 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Місцезнаходження замовника: 03049, Україна, Київська область, м. Київ, Повітрофлотський проспект, будинок 11/15

Завершена

3 199 610.78 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.1% або 4 344.60 UAH
Період оскарження: 31.07.2024 15:51 - 30.08.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на неправомірне визначення переможця по закупівлі за оголошенням № UA-2024-07-31-007076-а в частині визнання переможцем за лотом №1

Номер: 81b17b0bc4724feb906ee6ec441ea0c5
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-31-007076-a.c1
Назва: Скарга на неправомірне визначення переможця по закупівлі за оголошенням № UA-2024-07-31-007076-а в частині визнання переможцем за лотом №1
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 03.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.09.2024 15:41
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 07.10.2024 17:00
Автор: ТОВ "ЗАВОД "ПРОМ-ЛІДЕР", Олександр Дімошенко +380996157934 promlieder@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 07ea68e2f52c4e7593acef4dd2844f55
Заголовок пункту скарги: Щодо кресленика БОЛТ ПІДВІСКИ КУЗОВА
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Тендерною документацією Замовника в п.3.7 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі» визначено, що Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановлених замовником та зазначених у Додатку 1 до тендерної документації.
Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі визначені з урахуванням вимог частини четвертої статті 5 Закону з урахуванням Особливостей.
При цьому 28 серпня 2024 Замовником було опубліковано Повідомлення про внесення змін до Тендерної документації, а саме: внесено зміни в Додаток А Додатку 1 до тендерної документації викласти в новій редакції (уточнено вимоги до технічних та якісних характеристик на Болт підвіски кузова, арк. 31 Тендерної документації);
В кресленику, наданному ТОВ «ЛОКОТРАСТ» ТЗ28.002сб БОЛТ ПІДВІСКИ КУЗОВА відсутні відомості про складові частини Болта підвіски кузова та їх кількість. Фактично кресленик є подібний до Рисунку 1 з Додатку А Додатку 1 до тендерної документації, при цьому цифрові позначки вказані під малюнком вводять в оману стосовно їх значення. Складові частини, позначені цифрами на малюнку не містять назви, кількості, що є грубим порушенням до вимог технічної специфікації.
Натомість кресленик ТОВ «ЗАВОД «ПРОМ-ЛІДЕР» ТЗ28.002сб БОЛТ ПІДВІСКИ КУЗОВА повністю відповідає уточненим замовником вимогам до технічних та якісних характеристик на Болт підвіски кузова, з переліком складових частин та їх кількості, а до кожної складової Болта підвіски кузова додано окремий кресленик (всього 5 (п’ять) креслеників складових, а саме: кресленик ТЗ28.34.02.01 ПІДВІСКА, кресленик ТЗ28.34.02.02 ЗП ГНІЗДО, кресленик ТЗ28.34.02.03 Вкладиш кульовий, кресленик ТЗ28.34.02.04 Гайка, кресленик ТЗ28.34.02.05 Пластина Гумометалева.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 160da1810a574e6c852b3b46686acec4
Заголовок пункту скарги: Щодо кресленика ОПОРА ВЕЛИКА та ОПОРА МАЛА
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Декларація постачальника про відповідність №ЛОК-24/08.29.1 ТОВ «ЛОКОТРАСТ» містить наступні відомості:
креслення Т3.67.41.11.00 ОПОРА ВЕЛИКА дата випуску 2016
креслення Т3.67.41.12.00 ОПОРА МАЛА дата випуску 2016
креслення ТЗ28.002сб БОЛТ ПІДВІСКИ КУЗОВА дата випуску 2017
Однак, з наданих креслеників вбачається, що лише кресленик ТЗ28.002сб БОЛТ ПІДВІСКИ КУЗОВА містить дату складання кресленика, а саме: 07.02.2017, натомість кресленик Т3.67.41.11.00 ОПОРА ВЕЛИКА та кресленик Т3.67.41.12.00 ОПОРА МАЛА не містять відомостей про дату їх виготовлення та затвердження виробником, графа дата заповнена некоректно, без можливості ідентифікувати написане, та у будь-якому разі без можливості визначити написане як дату чи сукупність цифр.
Вказані обставини не дають можливості встановити, за якими саме креслениками Учасник має намір здійснювати виробництво запасних частин до тепловозів серії ЧМЕ, та яким кресленикам мають відповідати такі запасні частини після їх виготовлення та поставки.
При цьому кресленики ТОВ «ЗАВОД «ПРОМ-ЛІДЕР» ТЗ67.41.11.00 ОПОРА ВЕЛИКА та ТЗ.67.41.12.00 ОПОРА МАЛА повністю відповідають уточненим замовником вимогам до технічних та якісних характеристик на Опору велику та опору малу, з переліком складових частин та їх кількості.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати інші рішення

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 94e09641c23b467e87ca6a94198f9b80
Заголовок пункту скарги: Відсутність згоди виробника на використання креслеників ТОВ «Машинобудівний завод «КВІК»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Пунктом 2.3. Додатку 1 до тендерної документації (арк. 21) встановлено наступне:
2.3 Якщо продукція виготовляється за креслеником, учаснику необхідно надати:
- скановану копію кресленика на запропоновану для постачання продукцію з підписом та печаткою (за наявності) власника кресленика;
- документ (документи) виробника, який містить (містять) вимоги до способів контролю кількісних і якісних показників продукції, обсягу вибірки, правил і методів контролю, вимог до транспортування, марковання, паковання, гарантій виробника (керівництво з експлуатації, технічний паспорт тощо – у разі, якщо вказані вимоги не містяться в наданих учасником креслениках).
Якщо виробник не є власником кресленика, надати скановану копію документу, завірену підписом та печаткою (за наявності) власника кресленика щодо надання права на використання даного кресленика у виробництві продукції, яка пропонується до постачання.
Наданий ТОВ «ЛОКОТРАСТ» лист від ТОВ «Машинобудівний завод «КВІК» вих. № 195-03/2024 від 14.03.2024р. не містить відомостей про надання права ТОВ «ЛОКОТРАСТ» на використання даного кресленика у виробництві продукції, яка пропонується до постачання. Враховуючи наявність такого недоліку в наданих креслениках як відсутність дати їх складання, незрозуміло які кресленики можуть бути надані в подальшому заводом виробником. Наявність завіреного кресленика не свідчить про надання згоди на його використання для виробництва певної продукції та готовність в подальшому нести ризики за продукцію неналежної якості.
Враховуючи наведене, пропозиція Учасника ТОВ «ЛОКОТРАСТ» не відповідає вимогам Тендерної документації, зокрема, документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановлених замовником та зазначених у Додатку 1 до тендерної документації.
Враховуючи наведене, Пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі Документації. Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, зі змінами (надалі – Особливості), замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця, визначені підпунктом 2 пункту 44 Особливостей.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 16e59c27820e4e98be406a8e2bd9e59b
Заголовок пункту скарги: Ціна тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ЛОКОТРАСТ» є аномально низькою
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Учасник ТОВ «ЛОКОТРАСТ» подав пояснення вих. №2024/09-090 від 04.09.2024 р. з приводу аномально низької ціни. Даними поясненнями було вказано, що зменшення ціни стало можливим завдяки наступним чинникам:
- Запропоновану до торгів продукцію було виготовлено з сировини, яка закуповувалася в січні – лютому 2024 року.
- За згодою з виробником було переглянуто очікуваний прибуток від реалізації запропонованої продукції.
Разом з тим, вважаємо, що вказане обґрунтування аномально низької ціни є неналежним через ненадання Учасником ТОВ «ЛОКОТРАСТ» доказів існування вказаних обставин, які за словами Учасника ТОВ «ЛОКОТРАСТ» вплинули на зниження ціни, зокрема не доведено факт придбання сировини для виготовлення продукції в січні – лютому 2024 року та того факту, що в цей період вартість сировини значно відрізнялась від вартості сировини на дату подання пропозиції Учасником ТОВ «ЛОКОТРАСТ».
Також вважаємо необґрунтованим заниження ціни реалізації продукції за рахунок заниження очікуваного прибутку від реалізації запропонованої продукції, оскільки заниження собівартості продукції для сторін правочину може мати негативні податкові наслідки у вигляді донарахування податковим органом грошових зобов’язань через визнання факту відсутності ділової мети.
Згідно з частиною 14 статті 29 Закону учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції. При цьому замовник може відхилити тендерну пропозицію з аномально низькою ціною, якщо обґрунтування учасника буде неналежним, а також замовник повинен відхилити тендерну пропозицію учасника, якщо останній не надав обґрунтування протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції.
Таким чином, у зв’язку із неналежним обґрунтуванням учасника, замовник, керуючись частиною 14 статті 29 Закону, повинен був відхилити тендерну пропозицію з аномально низькою ціною Учасника ТОВ «ЛОКОТРАСТ».

Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є учасником відповідної процедури та реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами у складі його пропозиції.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)