-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Смарт-карта MIFARE plus EV1 4K 7B , або еквівалент
Торги не відбулися
800 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 000.00 UAH
Період оскарження:
31.07.2024 10:05 - 05.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
92028dbaef784313ae6efdb1990f43e6
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-07-31-001235-a.a1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
31.07.2024 року Виконавчий комітет Стрийської міської ради (далі по тексту – Замовник) оголосив публічну закупівлю за процедурою відкриті торги з особливостями на закупівлю Смарт-карта MIFARE plus EV1 4K 7B, або еквівалент 30160000-8 – Магнітні картки, ідентифікатор закупівлі: UA-2024-07-31-001235-a, посилання: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-07-31-001235-a.
Скаржник – Дочірнє підприємство «Поліграфічний комбінат «Зоря» (код ЄДРПОУ 32068913), приймав участь в попередній аналогічній закупівлі Замовника та багатьох інших аналогічних закупівлях, а також планує взяти участь у цій процедурі закупівлі, проте ознайомившись з тендерною документацією Замовника, Скаржником виявлено невідповідності тендерної документації вимогам чинного законодавства, що порушують основні принципи та є дискримінаційними по відношенню до Скаржника та інших потенційних учасників.
Пов'язані документи:
Учасник
- Досвід 02.08.2024 10:07
- ГІС-СЕРВІС_ Код ЄДРПОУ 42558125 _ CONTR AGENT.pdf 02.08.2024 10:07
- Додаток 3 Тех.хар..doc 02.08.2024 10:07
- Скарга 02.08.2024 10:07
- Скарга Виконавч. комітет Стрийської міської ради.docx 02.08.2024 10:07
- sign.p7s 02.08.2024 10:12
- Рішення від 05.08.2024 № 13227.pdf 05.08.2024 15:19
- Інформація про резолютивну частину рішення від 13.08.2024 № 13703.pdf 14.08.2024 12:51
- Рішення від 13.08.2024 № 13703.pdf 16.08.2024 11:30
- відповідь замовника 06.08.2024 14:51
- додаток до відповіді- договір з оператором 06.08.2024 14:51
- додаток до відповіді- витяг з протоколу наради 06.08.2024 14:51
- відповідь 06.08.2024 14:51
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.08.2024 11:21
Дата розгляду скарги:
13.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.08.2024 15:19
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
16.08.2024 11:30
Дата виконання рішення Замовником:
03.09.2024 11:04
Коментар замовника щодо усунення порушень:
03.09.2024 року внесено зміни до тендерної документації відповідно до рішення комісії АМКУ
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
5f876647386d4e0b97cfb6355f52d9ec
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційна вимога в Додатку 3
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пункту 1 розділу 1 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції ТД тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема:
− інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги в Додатку 3), — згідно з Додатком 3 до тендерної документації;
− іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.
Додаток № 3 до Тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» містить наступну вимогу:
«Для підтвердження адаптації смарт-карток до діючої в громаді системи, учасник надає в складі тендерної пропозиції довідку від оператора АСООП (ТОВ ГІС-СЕРВІС, ЄДРПОУ 42558125, контактна особа Ковалик Андрій Ігорович, тел. +380(67)672 39 05) про те, що пропоновані картки відповідно відформатовані та готові до використання в системі АСООП SOCIUM».
Таким чином, можливість Скаржника підготувати тендерну пропозицію згідно з умовами тендерної документації напряму залежить від дій іншого суб'єкта господарювання – третьої особи, який не є Замовником, та необхідністю цим суб’єктом господарювання підготувати та підписати документ, який є частиною тендерної пропозиції, що не передбачено нормами Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (надалі – Особливості).
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи:
Як зазначено вище, від учасника вимагається надання у складі тендерної пропозиції довідки, яка підготовлена, підписана та видана іншим суб’єктом господарювання приватної форми власності – Товариства з обмеженою відповідальністю «ГІС-СЕРВІС» (код ЄДРПОУ 42558125) про те, що предмет закупівлі (картки) «відповідно відформатовані та готові до використання».
1.) За загальними правилами, які визначені ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Отже стаття 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності) не передбачає такого способу чи засобу підтвердження відповідності, який вимагає Замовник.
Крім того, замість того, щоб вимагати від потенційного учасника гарантій відповідності товару конкретним технічним характеристикам, Замовник, всупереч вимогам чинного законодавства, вимагає надати документ у формі довідки від іншого суб’єкта господарювання, який не є Замовником, що має підтвердити «відповідне відформатування та готовність до використання» товару, який є предметом закупівлі.
Вважаємо, що довідка Товариства з обмеженою відповідальністю «ГІС-СЕРВІС» (код ЄДРПОУ 42558125) не є документом у розумінні законодавства у сфері публіччних закупівель, що підтверджує відповідність запропонованого Товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, а отже можливість учасника підготувати тендерну пропозицію згідно з умовами тендерної документації напряму залежить від дій іншого суб’єкта господарювання – третьої особи, який не є Замовником, та необхідністю цим суб’єктом господарювання підготувати та підписати документ, який є частиною тендерної пропозиції
2.) Слід також зазначити, що відповідно до статті 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Враховуючи викладене, наведені вище у Документації вимоги щодо попереднього надання зразків (екземплярів) Товару третій особі не може вважатися складовою пропозиції учасника у розумінні Закону, адже надання таких екземплярів не передбачено Законом України «Про публічні закупівлі» та Особливостями, у т.ч. в частині підтвердження відповідності запропонованого Товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі.
3. Зрештою, Замовником не враховані зміни до Особливостей згідно з Постановою КМ № 782 від 05.07.2024, а саме: тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Тендерна документація не містить переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що оформлені як окремі додатки до тендерної документації.
Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Права та законні інтереси Скаржника порушуються, оскільки ДП «Поліграфічний комбінат «Зоря» має до подання пропозиції надати товар, що є предметом закупівлі, іншому суб’єкту господарювання приватної форми власності. Більш того, можливість ДП «Поліграфічний комбінат «Зоря» підготувати тендерну пропозицію згідно з умовами тендерної документації напряму залежить від дій іншого суб’єкта господарювання.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Зрозуміло, що така протиправна вимога підтвердження технічної спроможності («відповідного форматування та готовності до використання» товару) обмежує коло потенційних учасників, адже зобов’язує Скаржника заздалегідь терміново поставити екземпляри Товару третій особі та вимагати від такої особи (суб’єкта господарювання приватної форми власності) відповідну довідку, яка має бути складовою тендерної пропозиції.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
− інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги в Додатку 3), — згідно з Додатком 3 до тендерної документації;
− іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.
Додаток № 3 до Тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» містить наступну вимогу:
«Для підтвердження адаптації смарт-карток до діючої в громаді системи, учасник надає в складі тендерної пропозиції довідку від оператора АСООП (ТОВ ГІС-СЕРВІС, ЄДРПОУ 42558125, контактна особа Ковалик Андрій Ігорович, тел. +380(67)672 39 05) про те, що пропоновані картки відповідно відформатовані та готові до використання в системі АСООП SOCIUM».
Таким чином, можливість Скаржника підготувати тендерну пропозицію згідно з умовами тендерної документації напряму залежить від дій іншого суб'єкта господарювання – третьої особи, який не є Замовником, та необхідністю цим суб’єктом господарювання підготувати та підписати документ, який є частиною тендерної пропозиції, що не передбачено нормами Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (надалі – Особливості).
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи:
Як зазначено вище, від учасника вимагається надання у складі тендерної пропозиції довідки, яка підготовлена, підписана та видана іншим суб’єктом господарювання приватної форми власності – Товариства з обмеженою відповідальністю «ГІС-СЕРВІС» (код ЄДРПОУ 42558125) про те, що предмет закупівлі (картки) «відповідно відформатовані та готові до використання».
1.) За загальними правилами, які визначені ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Отже стаття 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності) не передбачає такого способу чи засобу підтвердження відповідності, який вимагає Замовник.
Крім того, замість того, щоб вимагати від потенційного учасника гарантій відповідності товару конкретним технічним характеристикам, Замовник, всупереч вимогам чинного законодавства, вимагає надати документ у формі довідки від іншого суб’єкта господарювання, який не є Замовником, що має підтвердити «відповідне відформатування та готовність до використання» товару, який є предметом закупівлі.
Вважаємо, що довідка Товариства з обмеженою відповідальністю «ГІС-СЕРВІС» (код ЄДРПОУ 42558125) не є документом у розумінні законодавства у сфері публіччних закупівель, що підтверджує відповідність запропонованого Товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, а отже можливість учасника підготувати тендерну пропозицію згідно з умовами тендерної документації напряму залежить від дій іншого суб’єкта господарювання – третьої особи, який не є Замовником, та необхідністю цим суб’єктом господарювання підготувати та підписати документ, який є частиною тендерної пропозиції
2.) Слід також зазначити, що відповідно до статті 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Враховуючи викладене, наведені вище у Документації вимоги щодо попереднього надання зразків (екземплярів) Товару третій особі не може вважатися складовою пропозиції учасника у розумінні Закону, адже надання таких екземплярів не передбачено Законом України «Про публічні закупівлі» та Особливостями, у т.ч. в частині підтвердження відповідності запропонованого Товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі.
3. Зрештою, Замовником не враховані зміни до Особливостей згідно з Постановою КМ № 782 від 05.07.2024, а саме: тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Тендерна документація не містить переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що оформлені як окремі додатки до тендерної документації.
Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Права та законні інтереси Скаржника порушуються, оскільки ДП «Поліграфічний комбінат «Зоря» має до подання пропозиції надати товар, що є предметом закупівлі, іншому суб’єкту господарювання приватної форми власності. Більш того, можливість ДП «Поліграфічний комбінат «Зоря» підготувати тендерну пропозицію згідно з умовами тендерної документації напряму залежить від дій іншого суб’єкта господарювання.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Зрозуміло, що така протиправна вимога підтвердження технічної спроможності («відповідного форматування та готовності до використання» товару) обмежує коло потенційних учасників, адже зобов’язує Скаржника заздалегідь терміново поставити екземпляри Товару третій особі та вимагати від такої особи (суб’єкта господарювання приватної форми власності) відповідну довідку, яка має бути складовою тендерної пропозиції.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
×
-
Назва доказу:
Додаток 3 до ТД
-
Повʼязаний документ:
Додаток 3 Тех.хар..doc
-
-
Назва доказу:
Інформація щодо ТОВ «ГІС-СЕРВІС», що має підтверджувати відповідність «відповідного форматування та готовності до використання» предмета закупівлі та готувати довідки для потенційних учасників у складі тендерної пропозиції
-
Повʼязаний документ:
ГІС-СЕРВІС_ Код ЄДРПОУ 42558125 _ CONTR AGENT.pdf
-
-
Назва доказу:
Документи, які підтверджують наявність в учасника досвіду
-
Повʼязаний документ:
Досвід
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації (Додаток 3), усунувши порушення, що зазначені в скарзі.