• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Бензин А-95, дизельне паливо (вміст сірки в паливі – до 10 мг/кг) талонами номіналом по 10 літрів

ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти

Завершена

272 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 360.00 UAH
Період оскарження: 30.07.2024 12:07 - 21.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: 1a932547499e459682556f08b0ca8d30
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-30-004156-a.b1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 14.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.08.2024 15:08
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 16.08.2024 16:57
Дата виконання рішення Замовником: 19.08.2024 11:12
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 14 серпня 2024 року № 13799-р/пк-пз, з метою усунення порушень, внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі – «Бензин А-95, дизельне паливо (вміст сірки в паливі – до 10 мг/кг) талонами номіналом по 10 літрів (Код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-07-30-004156-a. Закупівлю відновлено на етапі прийому пропозицій
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 673cd0f55a5f4b47883ad859e28a9f40
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо терміну дії талонів, який повинен становити не менше 12 місяців;
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 30.06.2024 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-07-30-004156-a, за предметом Бензин А-95, дизельне паливо (вміст сірки в паливі – до 10 мг/кг) талонами номіналом по 10 літрів ДК 021-2015 09130000-9 – Нафта і дистиляти, Замовником було опубліковано тендерну документацію, яка містить дискримінаційні умови, які обмежують ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ», в праві на участь, а також зазначена тендерна документація складена з порушенням пункту 29 Особливостей та ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
ІІ. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ» (далі – Скаржник) планує прийняти участь у закупівлі, в якій подано цю Скаргу.
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників.
Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
В пункті 31 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель;
Замовником 30.07.2024 року в електронній системі закупівель було опубліковано тендерну документацію, яку «ЗАТВЕРДЖЕНО» Рішенням уповноваженої особи Протокол № 78/24 від 30 липня 2024 року Яхнієнко Н.І., в пункті 1 Розділу 3 тендерної документації встановлено:
«Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
5) інші документи та інформація передбаченої для надання учасниками умовами цієї тендерної документації та додатками до неї;»

1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:

1.1. В пункті 1.3. Додатку № 4 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо терміну дії талонів, який повинен становити не менше 12 місяців:
«1.3. Термін дії (використання) талонів повинен становити не менше ніж 12 місяців з дати їх отримання замовником. У разі не використання талонів, учасник зобов’язаний безкоштовно продовжити термін дії до їх повного використання. Учасник, у разі необхідності (обмін талонів старого зразку на талони нового зразку, закінчення терміну дії талонів тощо), забезпечує протягом п’яти робочих днів з дня отримання письмової заявки замовника безкоштовний обмін талонів рівнозначного номіналу, без врахування коливання ціни, як протягом дії договору про закупівлю, так і впродовж не менше 12 місяців з дати отримання талонів замовником. »

При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно Проекту договору, опублікованого Замовником у Додатку № 5 до ТД визначено у Розділі 8.4.: «8.4. Даний Договір набирає сили з моменту його підписання Сторонами та діє до 31 грудня 2024 р., але в будь-якому випадку до повного виконання Сторонами своїх зобов’язань за ним.»
Також, згідно опублікованого Замовником Оголошення про проведення відкритих торгів, закупівлі оголошена на придбання палива Товару зі строком поставки до 31.08.2024 року.
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині терміну дії талонів, який повинен становити не менше 12 місяців, та в частині строку дії Договору про закупівлю Товару – до 31 грудня 2024 року та строку поставки Товару до 31.08.2024 року.
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 30.07.2024 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 07.08.2024 року, термін дії талонів, який згідно вимогам ТД повинен складати не менше 12 місяців – а отже, закінчуватись щонайменше 07.08.2025 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Проекту Договору про закупівлю згідно Додатку 5 до ТД та Технічних, якісних та кількісні характеристик предмета закупівлі щодо строку поставки Товару та Термінів дії талонів згідно Додатку № 4 до ТД.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів 12 місяців, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів не менше 12 місяців, з урахуванням, що строк поставки Товару - до 31 грудня 2024 року та строк дії Договору до 31.12.2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: f2eb8816d34e445d987581213a784e21
Заголовок пункту скарги: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу, відповідно до якої талони на отримання товару учасника торгів не повинні бути предметом перепродажу.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1.2. В пункті 1.4. Додатку № 4 до ТД: Замовником встановлено вимогу, відповідно до якої талони на отримання товару учасника торгів не повинні бути предметом перепродажу:
«1.4. Талони на отримання товару учасника торгів не повинні бути предметом перепродажу.
Для підтвердження учасник повинен надати відповідну інформацію про походження талонів у довільній формі та зразки (скан-копії) талонів номіналом по 10 л за вказаними видами палива завірені підписом та печаткою (у разі наявності) уповноваженої особи Учасника.»

Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Скаржник здійснює свою діяльність на умовах партнерських договорів, шляхом перепродажу талонів на пальне через мережу АЗС БРСМ-нафта, а отже умова тендерної документації щодо «Талони на отримання товару учасника торгів не повинні бути предметом перепродажу» - є дискримінаційною вимогою, оскільки виконати її не зможуть учасники, які не є власниками/орендарями АЗС, що в свою чергу є дискримінаційною щодо Скаржника.
Скаржник здійснює свою діяльність відповідно до зареєстрованих згідно чинного законодавства видів економічної діяльності, зокрема 46.71. Оптова торгівля твердим, рідким, газоподівним паливом і подібними продуктами, що за своєю специфікою передбачає законодавчу можливість здійснення торгівлю талонами згідно вимог чинного законодавства.

Документальне підтвердження/докази:
(Додаток 1: Скаржник надає копії партнерського договору, укладеного з емітентом талонів - власником мережі АЗС БРСМ-Нафта (договір № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р) та зразки талонів:
На умовах договору № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р: В порядку та на умовах, визначених цим Договором, Продавець зобов'язується передати Покупцю бланки-дозволи та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту Покупця або контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов'язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання паливно-мастильних матеріалів (далі - ПММ).
1.2.1. бланк-дозвіл (талони) - спеціальний документ, який має встановлену Продавцем форму, зміст, ступінь захисту, строк дії, порядковий номер, тощо, та дозволяє його пред’явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ відповідного найменування, марки та у кількості, що зазначені у ньому. Бланк-дозвіл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договором. Бланк-дозвіл за цим Договором не є спеціальним платіжним засобом (платіжною карткою) у розумінні Закону України «Про платіжні системи та переказ грошей в Україні», призначений виключно для підтвердження повноважень представників Покупця на отримання ПММ, є засобом одноразового використання, що забезпечує систему безготівкового відпуску ПММ в мережі АЗС Продавця;
Додаток 2: Зразки талонів емітовані мережею АЗС БРСМ-нафта
Додаток 3: Ліцензія Скаржника на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі)
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації