• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Нове будівництво протирадіаційного укриття Біленьківського ліцею «Лідер» Біленьківської сільської ради Запорізького району Запорізької області с. Біленьке, вул. Шкільна, 5» згідно ДК 021:2015 код 45210000-2 Будівництво будівель

Завершена

95 649 608.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 956 496.08 UAH
Період оскарження: 30.07.2024 10:52 - 11.08.2024 00:00
Вимога
Є відповідь

Вимога щодо дій Замовника

Номер: a1352970116944b19c1de9084f5365bb
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-30-002545-a.a1
Назва: Вимога щодо дій Замовника
Вимога:
Доброго дня! На нашу думку, замовником порушено вимоги п.3 Розділу 5. Оцінка тендерної пропозиції тендерної документації, а саме: «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:… … - не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону» 1. Відповідно до вимог п.1.2. Додатку 1 до Тендерної документації Замовником вимагається: «1.2.2. Учасник надає не менше 2 аналогічних договорів в повному обсязі з додатками, специфікаціями (у разі їх наявності), з відповідними додатковими угодами (у разі їх наявності, фактичне виконання яких повинно складати не менше ніж 20 % від суми очікуваної вартості даної закупівлі. Аналогічні договори повинні бути виконані у повному обсязі, а також повинні містити сканований оригінал документа, що підтверджує факт введення об’єкту будівництва в експлуатацію або документ, що підтверджує готовність об’єкта до експлуатації. 1.2.3. Позитивний лист-відгук (дата листа-відгуку повинна бути не раніше ніж за 5 календарних днів до дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій), який виданий контрагентом (підприємством, організацією, установою, тощо), з яким було укладено аналогічний(ні) договір(ори), інформація про який наведена в довідці, за підписом керівника контрагента із зазначенням дати і номеру договору (на який надано відгук), предмету цього договору та інформації про належне виконання Учасником робіт за ним, у тому числі стосовно якості та строків, та інформації про відсутність з боку замовника претензій та судових позовів щодо неналежного виконання умов Договору, оцінку якості виконання договірних зобов’язань.» 1.1. На підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник ТОВ «Компанія Позитив» надав, зокрема, довідку від 21.08.2024 № 21/1 (далі – Довідка), аналогічний договір від 24.10.2019 №ZP03_05 (далі – Договір), укладений між Відділом капітального будівництва Мелітопольської міської ради Запорізької області та ТОВ «Компанія Позитив», лист-відгук Департаменту капітального будівництва та Житлово-комунального господарства Мелітопольської міської ради Запорізької області від 20.08.2024 №85/02-05/85 (далі – Відгук). Під час розгляду цих документів Замовник не врахував наявність розбіжностей щодо суми Договору: Сума договору відповідно до Додаткової угоди №16 від 29.12.20 до Договору складає 22 401 192,02 грн., у тому числі ПДВ, тоді як у Довідці зазначена сума договору 22 401 537,00 грн. з ПДВ. Сума договору відповідно до Додаткової угоди №16 від 29.12.20 до Договору складає 22 401 192,02 грн., у тому числі ПДВ, що не відповідає сумі договору, зазначеному у Відгуку - 22 401 537,00 грн. з ПДВ. Таким чином, у Довідці та у Відгуку вказані недостовірні дані. Зазначемо, що Замовником ці розбіжності не були надані на виправлення Учасником ТОВ «Компанія Позитив». 1.2. На підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник ТОВ «Компанія Позитив» надав, зокрема, довідку від 21.08.2024 № 21/1 (далі – Довідка), аналогічний договір від 20.11.2019 №ZP03_03 (далі – Договір), укладений між Відділом капітального будівництва Мелітопольської міської ради Запорізької області та ТОВ «Компанія Позитив», лист-відгук Департаменту капітального будівництва та житлово-комунального господарства Мелітопольської міської ради Запорізької області від 13.08.2024 №85/02-05/82 (далі – Відгук). Під час розгляду цих документів Замовник не врахував наявність розбіжностей щодо суми Договору: Сума договору відповідно до Додаткової угоди №19 від 11.05.21 до Договору складає 24 341 416,32 грн., у тому числі ПДВ, що не відповідає сумі договору, зазначеному у Довідці - 24 347 340,00 грн. з ПДВ. Сума договору відповідно до Додаткової угоди №19 від 11.05.21 до Договору складає 24 341 416,32 грн., у тому числі ПДВ, тоді як у Відгуку зазначена сума договору 24 347 340,00 грн. з ПДВ. Таким чином, у Довідці та у Відгуку вказані недостовірні дані. Зазначемо, що Замовником ці розбіжності не були надані на виправлення Учасником ТОВ «Компанія Позитив». 2. Відповідно до вимог п.1.3.1. Додатку 1 до Тендерної документації Замовником вимагається: «1.3.1. Довідка* в довільній формі, що містить відомості про ПІБ, посаду, кваліфікацію та досвід працівників, які будуть безпосередньо залучені до виконання договору, укладеного за результатами проведення даної закупівлі.» У складі тендерної пропозиції Учасник надав «Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» від 13.08.2024 №13/3, у якій вказав, окрім обов’язкових ключових посад працівників, в кількісті необхідній для проведення контролю будівельних робіт (згідно Технічної специфікації (Технічного завдання) по предмету закупівлі), тільки трьох монтажників-складальників. У складі тендерної пропозиції Учасник також надав «ДОВІДКУ щодо залучення субпідрядних організацій» від 13.08.2024 №13/7, у якій зазначив, що не планує залучати субпідрядні організації в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю. Тобто, на думку Учасника, трьох монтажників-складальників достатньо для виконання Договору про закупівлю на суму 80% договору, що, як ми вважаємо, є неможливим. Зазначаємо, що Замовник прийняв трьох працівників Учасника як достатню кількость працівників, які будуть безпосередньо залучені до виконання договору, укладеного за результатами проведення даної закупівлі. На нашу думку, це є неможливим. Таким чином, «ДОВІДКА щодо залучення субпідрядних організацій» від 13.08.2024 №13/7, надана Учасником, не відповідає вимогам п.1.3.1. Додатку 1 до Тендерної документації. Вважаємо, що не відхиливши пропозицію Учасника ТОВ «Компанія Позитив», Замовник порушив вимоги п.44 Постанови від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»: «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.» Вимагаємо, відповідно до п.50 п. 2) Постанови про Особливості, відмінити відкриті торги на закупівлю «Нове будівництво протирадіаційного укриття Біленьківського ліцею «Лідер» Біленьківської сільської ради Запорізького району Запорізької області с. Біленьке, вул. Шкільна, 5» згідно ДК 021:2015 код 45210000-2 Будівництво будівель» у зв’язку з неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. У разі Вашої необґрунтованої відповіді щодо вказаних вимог, ми будемо змушені звернутися у відповідні органи для аналізу правомірності дій членів тендерного комітету та притягнення їх до відповідальності.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний учасник – ТОВ "АЛД ІНЖИНІРИНГ ТА БУДІВНИЦТВО" (далі – Учасник), на Вашу вимогу про усунення порушень від 23 серпня 2024 року, номер вимоги: UA-2024-07-30-002545-a.a1 вважаю за необхідне зазначити, пунктом 55 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості) встановлено, оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей. Учасник може подавати скарги до органу оскарження, згідно з пунктом 59 Особливостей скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. Відповідно до пункту 46 Особливостей у разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою НАДАТИ ДОДАТКОВУ ІНФОРМАЦІЮ про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону. Отже, на даній стадії проведення закупівлі замовник НЕ МАЄ можливості задовольняти чи ні відповідну вимогу Учасника. Стосовно інших вимог, наступним повідомляю, згідно з наданою інформацією ТОВ «Компанія Позитив», на підтвердження досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів, зазначена в довідці від 21.08.2024 №21/1, ТОВ «Компанія Позитив» було виконано аналогічні договори, а саме: договір від 20.11.2019 року №ZP03_03 (далі – Договір1) та договір від 24.10.2019 №ZP03_05 (далі – Договір2). Договір1 укладено на суму 24 347 340,00 грн з урахуванням ПДВ. Відповідно до наданих актів приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2В) та довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (форма КБ-3) ТОВ «Компанія Позитив» було виконано роботи на загальну суму 24 341 416,32 грн з урахуванням ПДВ. Станом на 11.05.2021 року додатковою угодою №19 між замовником та ТОВ «Компанія Позитив» було визнано, що договір вважається виконаним в повному обсязі на загальну суму 24 341 416,32 грн з урахуванням ПДВ. Договір 2 укладено на суму 22 401 537,00 грн з урахуванням ПДВ. Відповідно до наданих актів приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2В) та довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (форма КБ-3) ТОВ «Компанія Позитив» було виконано роботи на загальну суму 22 401 192,02 грн з урахуванням ПДВ. Станом на 29.12.2020 року додатковою угодою №16 між замовником та ТОВ «Компанія Позитив» було визнано, що договір вважається виконаним в повному обсязі на загальну суму 22 401 192,02 грн з урахуванням ПДВ. Також слід зазначити, що суми вказані у відповідних позитивних листах-відгуках, наданих на підтвердження виконання Договору1 та Договору2 – правильні. Стосовно так званої невідповідності щодо наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід у ТОВ «Компанія Позитив», слід зазначити що згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. При цьому для всіх учасників закупівлі Замовником викладені єдині умови тендерної документації, і відповідність вказаним умовам є цілком можливою і доступною за способом виконання. Встановлення вимог до учасників не має на меті обмеження конкуренції чи надання переваги певному колу учасників, а лише спрямована на гарантування Замовнику виконання договірних зобов’язань. Отже, до переліку обов’язкових ключових посад працівників, в кількісті необхідній для проведення контролю будівельних робіт (згідно Технічної специфікації (Технічного завдання) по предмету закупівлі) відносяться: - головний інженер з досвідом роботи не менш ніж 3 роки, або інша особа, яка виконує його функції - не менше 1 особи; - виконавець робіт, або інша особа, яка виконує його функції, повинен бути працевлаштованим в учасника за основним місцем роботи – не менше 1 особи; - інженер з проектно-кошторисної роботи – не менше 1 особи; - інженер з охорони праці – не менше 1 особи. У Замовника відсутні жодні вимоги щодо наявності в учасників монтажників-складальників, яким чином Замовник може відхилити тендерну пропозицію учасника за неіснуючою вимогою, не зрозуміло! Також хочу додати, відповідно до Закону з 1 січня 2022 року лише Уповноважена особа має право проводити процедури закупівлі. Тобто, ще 01.01.2022 актуалізувався повний перехід від тендерного комітету до Уповноваженої особи.
Статус вимоги: Відхилено