-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами
Завершена
172 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 864.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 864.00 UAH
Період оскарження:
29.07.2024 15:51 - 03.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга
Номер:
9613213ec08b41f99a0659fbc0ea3556
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-07-29-008282-a.c1
Назва:
Скарга
Скарга:
на рішення Замовника про визначення переможцем та намір укласти договір у закупівлі UA-2024-07-29-008282-a
Пов'язані документи:
Учасник
- Дозвiльнi документи.rar 11.08.2024 12:12
- Обґрунтування.docx 11.08.2024 12:12
- Перелік змін що вносяться до ТД.docx 11.08.2024 12:12
- Проект договір.doc 11.08.2024 12:12
- Скарга текст.pdf 11.08.2024 12:12
- Протокол про визначення переможця.docx 11.08.2024 12:12
- Скарга текст.docx 11.08.2024 12:12
- Скарга текст.pdf.p7s 11.08.2024 12:12
- Співвиконавець.rar 11.08.2024 12:12
- Тендерна документація ЗМІНИ.doc 11.08.2024 12:12
- sign.p7s 11.08.2024 12:12
- рішення від 13.08.2024 №13646.pdf 13.08.2024 17:14
- інформація про резолютивну частину рішення від 21.08.2024 №14119.pdf 22.08.2024 12:42
- рішення від 21.08.2024 №14119.pdf 26.08.2024 13:51
- Пояснення по суті скарги.docx 15.08.2024 15:27
- Довідки та гарантійні листи.pdf 15.08.2024 15:27
- Пояснення по суті скарги.pdf 15.08.2024 15:27
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.08.2024 14:06
Дата розгляду скарги:
21.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.08.2024 17:15
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
26.08.2024 13:51
Дата виконання рішення Замовником:
26.08.2024 16:37
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного Комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №14119-р/пк-пз від 21.08.2024 Замовник Військова частина А1249 усунула порушення, а саме скасувала рішення про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю "А-ЕНЕРГО" переможцем процедури закупівлі, чим повернула на кваліфікацію даного учасника і згідно виявлених порушень надала можливість виправити невідповідності (в додатку "Про видачу ліцензії ТОВ "А-ЕНЕРГО" та ТОВ "ОЛЕТАС ЕКО" відсутня інформація про операції з відновлення) відповідно до пункту 43.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
ecbd4a96c79f4aac87e1f1ab8f35175b
Заголовок пункту скарги:
Заголовок
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
29.07.2024 року Військова частина А1249 (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» з очікуваною вартістю 172 800 грн з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
У Процедурі закупівлі взяло участь 3 учасника: ТОВ «А-ЕНЕРГО», ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» та ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» (далі-Скаржник).
09.08.2024 року Замовник оприлюднив ПРОТОКОЛ №55-4 ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від «09» серпня 2024 р. про визначення переможцем та намір укласти договір з ТОВ «А-ЕНЕРГО».
Ознайомившись із тендерною пропозицією ТОВ «А-ЕНЕРГО», було виявлено ряд порушень щодо виконання вимог Тендерної документації по процедурі Відкриті торги (з особливостями) (далі – Тендерна документація) та чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме: Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Скаржник, як учасник даної процедури закупівлі, не погоджується із зазначеним рішенням, та вважає його протиправним на підставі нижчевикладеного.
Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують викладені в наступному.
Відповідно до вимог, які зазначені в пункту 3 технічних вимог, які викладені в Додатку № 2. Медико-технічне завдання Учасник мав надати у складі пропозиції копію ліцензії або наказу про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, яка (діяльність) ліцензується з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про управління відходами». Для небезпечних відходів ліцензія або наказ про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами повинен містити коди згідно Національного переліку відходів та операції, що передбачені предметом закупівлі (надається Учасником у складі пропозиції).
Предметом закупівлі та вимогами, які викладені в Додатку № 2. Медико-технічне завдання передбаченні зокрема код згідно Національного переліку відходів такий як: 18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції. Разом з тим, предметом закупівлі передбачено операції з управління відходами, а саме: видалення, відновлення.
На виконання зазначених вимог ТОВ «А-ЕНЕРГО» було надано: наказ з додатком про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами ТОВ «А-ЕНЕРГО» та субпідрядника/співвиконавця ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО».
Оскільки предметом закупівлі передбачено операції з відновлення для 18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції, Скаржник вважає, що пропозиція ТОВ «А-ЕНЕРГО» не відповідала вимогам тендерної документації, оскільки останнім у складі пропозиції не було надано ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, що повинна була містити зокрема операції (відновлення), що передбачені предметом закупівлі.
Відповідно до особливостей, визначених Законом України «Про управління відходами»:
-Стаття 1. Визначення термінів:
3) видалення відходів - операція, що не є відновленням відходів, навіть якщо одним із наслідків такої операції є використання речовин або енергії. Перелік операцій з видалення відходів наведено в додатку 1;
5) відновлення відходів - операція, у результаті якої відходи використовуються для корисних цілей, замінюючи матеріали, які мали бути використані для виконання певної функції або які підготовлені для виконання цієї функції на підприємстві чи в іншій господарській діяльності. Перелік операцій з відновлення відходів наведено в додатку 2.
21) оброблення відходів - операція з відновлення або видалення відходів, включаючи підготовку відходів до таких операцій;
22) операції з управління відходами - збирання, перевезення, відновлення та видалення відходів;
-Пункт 2 частини 2 статті 27. Загальні вимоги до управління небезпечними відходами:
Утворювачі та власники небезпечних відходів, крім небезпечних відходів у складі побутових відходів, зобов’язані:
2) забезпечувати збирання, перевезення, оброблення відходів самостійно, за наявності дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, або шляхом укладення договору з суб’єктом господарювання у сфері управління відходами;
-Пункт 1 частини 3 статті 27. Загальні вимоги до управління небезпечними відходами:
Суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:
1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Також відповідно до пункту 14-1 частини 1 статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» ліцензуванню підлягає такий вид господарської діяльності, як діяльність з управління небезпечними відходами, яка ліцензується з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про управління відходами".
ТОВ «А-ЕНЕРГО» було надано у складі пропозиції Наказ з додатком про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності, який не містить видів господарської діяльності з відновлення небезпечних відходів (що є визначеною Замовником частиною предмета закупівлі) та є господарською діяльністю з управління небезпечними відходами, яка (діяльність) ліцензується з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про управління відходами».
В той час, саме Замовник вимагав надавати у складі пропозиції зокрема ліцензію або наказ про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, яка (діяльність) ліцензується з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про управління відходами».
Згідно перелічених особливостей, визначених Законом України «Про управління відходами» оброблення (відновлення) небезпечних відходів є такою діяльністю, яка потребує наявності відповідної ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
В частині додаткового доведення та документального підтвердження зазначеного вище, Скаржник бажає додати та просить Комісію врахувати наступне.
Перелік операцій з відновлення відходів наведено в Додатку 2 до Закону України «Про управління відходами»:
R1 Використання переважно як палива чи в інший спосіб для виробництва енергії*
R2 Відновлення/регенерація розчинників
R3 Рециклінг/відновлення органічних речовин, що не використовуються як розчинники, у тому числі компостування та інші процеси біологічної трансформації, а також підготовка до повторного використання, газифікація та піроліз, коли компоненти використовуються як хімікати, та відновлення органічних матеріалів у вигляді засипки
R4 Рециклінг/відновлення металів та їх сполук (включаючи підготовку до повторного використання)
R5 Рециклінг/відновлення інших неорганічних матеріалів (включаючи підготовку до повторного використання, рециклінг неорганічних будівельних матеріалів, відновлення неорганічних матеріалів у вигляді зворотного заповнення та очищення ґрунту, що приводить до відновлення ґрунту)
R6 Регенерація кислот чи основ
R7 Відновлення компонентів, що використовуються для зменшення забруднення
R8 Відновлення компонентів із каталізаторів
R9 Очищення нафтопродуктів чи інші види їх повторного використання
R10 Оброблення ґрунту, що сприяє веденню сільського господарства чи поліпшує стан навколишнього природного середовища
R11 Використання відходів, утворених під час здійснення операцій, визначених у позиціях R1-R10 цього додатка
R12 Попередні операції з відходами для здійснення операцій, визначених у позиціях R1-R11 цього Додатка. Якщо інший код R не підходить, це може включати попередні операції до відновлення, включаючи попереднє оброблення, у тому числі демонтаж, сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування, перепакування, відокремлення, змішування або змішування перед подачею на будь-які операції, визначені у позиціях R1- R11 цього додатка
R13 Зберігання відходів перед здійсненням операцій, визначених у позиціях R1-R12 цього додатка (крім операції збирання).
З огляду на зазначене, ТОВ «А-ЕНЕРГО» та його субпідрядник/співвиконавець ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» не має права провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, а саме їх відновлення, про що свідчить наданий у складі пропозиції накази з додатками.
З огляду на вказане вище, пропозиція ТОВ «А-ЕНЕРГО» не відповідала вимогам вимогам тендерної документації.
Скаржник з аналогічного питання вже звертався до Органу оскарження. Відповідне рішення за № 6318-р/пк-пз від 09.04.2024 року, було прийнято Комісією щодо невиявленої невідповідності в документах пропозиції, визначених пунктом 43 Особливостей.
В свою чергу, Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює основні принципи здійснення закупівель, яких повинні дотримуватись як Учасник, так і Замовник закупівлі. Перелік цих принципів міститься в ст.5 Закону, серед яких визначає наступні:
-добросовісна конкуренція серед учасників;
-максимальна економія, ефективність та пропорційність;
-відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
-недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
-об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
-запобігання корупційним діям і зловживанням.
Виходячи з вищезазначеного, ми вважаємо, що рішення Замовника призвело до порушення принципів здійснення закупівель, що визначені у статті 5 Закону, зокрема принципу об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, інших вимог чинного законодавства.
Замовником було порушено принцип закупівель щодо об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, чим порушено наше право на справедливу та добросовісну конкуренцію.
У Процедурі закупівлі взяло участь 3 учасника: ТОВ «А-ЕНЕРГО», ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» та ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» (далі-Скаржник).
09.08.2024 року Замовник оприлюднив ПРОТОКОЛ №55-4 ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від «09» серпня 2024 р. про визначення переможцем та намір укласти договір з ТОВ «А-ЕНЕРГО».
Ознайомившись із тендерною пропозицією ТОВ «А-ЕНЕРГО», було виявлено ряд порушень щодо виконання вимог Тендерної документації по процедурі Відкриті торги (з особливостями) (далі – Тендерна документація) та чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме: Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Скаржник, як учасник даної процедури закупівлі, не погоджується із зазначеним рішенням, та вважає його протиправним на підставі нижчевикладеного.
Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують викладені в наступному.
Відповідно до вимог, які зазначені в пункту 3 технічних вимог, які викладені в Додатку № 2. Медико-технічне завдання Учасник мав надати у складі пропозиції копію ліцензії або наказу про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, яка (діяльність) ліцензується з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про управління відходами». Для небезпечних відходів ліцензія або наказ про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами повинен містити коди згідно Національного переліку відходів та операції, що передбачені предметом закупівлі (надається Учасником у складі пропозиції).
Предметом закупівлі та вимогами, які викладені в Додатку № 2. Медико-технічне завдання передбаченні зокрема код згідно Національного переліку відходів такий як: 18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції. Разом з тим, предметом закупівлі передбачено операції з управління відходами, а саме: видалення, відновлення.
На виконання зазначених вимог ТОВ «А-ЕНЕРГО» було надано: наказ з додатком про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами ТОВ «А-ЕНЕРГО» та субпідрядника/співвиконавця ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО».
Оскільки предметом закупівлі передбачено операції з відновлення для 18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції, Скаржник вважає, що пропозиція ТОВ «А-ЕНЕРГО» не відповідала вимогам тендерної документації, оскільки останнім у складі пропозиції не було надано ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, що повинна була містити зокрема операції (відновлення), що передбачені предметом закупівлі.
Відповідно до особливостей, визначених Законом України «Про управління відходами»:
-Стаття 1. Визначення термінів:
3) видалення відходів - операція, що не є відновленням відходів, навіть якщо одним із наслідків такої операції є використання речовин або енергії. Перелік операцій з видалення відходів наведено в додатку 1;
5) відновлення відходів - операція, у результаті якої відходи використовуються для корисних цілей, замінюючи матеріали, які мали бути використані для виконання певної функції або які підготовлені для виконання цієї функції на підприємстві чи в іншій господарській діяльності. Перелік операцій з відновлення відходів наведено в додатку 2.
21) оброблення відходів - операція з відновлення або видалення відходів, включаючи підготовку відходів до таких операцій;
22) операції з управління відходами - збирання, перевезення, відновлення та видалення відходів;
-Пункт 2 частини 2 статті 27. Загальні вимоги до управління небезпечними відходами:
Утворювачі та власники небезпечних відходів, крім небезпечних відходів у складі побутових відходів, зобов’язані:
2) забезпечувати збирання, перевезення, оброблення відходів самостійно, за наявності дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, або шляхом укладення договору з суб’єктом господарювання у сфері управління відходами;
-Пункт 1 частини 3 статті 27. Загальні вимоги до управління небезпечними відходами:
Суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:
1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Також відповідно до пункту 14-1 частини 1 статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» ліцензуванню підлягає такий вид господарської діяльності, як діяльність з управління небезпечними відходами, яка ліцензується з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про управління відходами".
ТОВ «А-ЕНЕРГО» було надано у складі пропозиції Наказ з додатком про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності, який не містить видів господарської діяльності з відновлення небезпечних відходів (що є визначеною Замовником частиною предмета закупівлі) та є господарською діяльністю з управління небезпечними відходами, яка (діяльність) ліцензується з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про управління відходами».
В той час, саме Замовник вимагав надавати у складі пропозиції зокрема ліцензію або наказ про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, яка (діяльність) ліцензується з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про управління відходами».
Згідно перелічених особливостей, визначених Законом України «Про управління відходами» оброблення (відновлення) небезпечних відходів є такою діяльністю, яка потребує наявності відповідної ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
В частині додаткового доведення та документального підтвердження зазначеного вище, Скаржник бажає додати та просить Комісію врахувати наступне.
Перелік операцій з відновлення відходів наведено в Додатку 2 до Закону України «Про управління відходами»:
R1 Використання переважно як палива чи в інший спосіб для виробництва енергії*
R2 Відновлення/регенерація розчинників
R3 Рециклінг/відновлення органічних речовин, що не використовуються як розчинники, у тому числі компостування та інші процеси біологічної трансформації, а також підготовка до повторного використання, газифікація та піроліз, коли компоненти використовуються як хімікати, та відновлення органічних матеріалів у вигляді засипки
R4 Рециклінг/відновлення металів та їх сполук (включаючи підготовку до повторного використання)
R5 Рециклінг/відновлення інших неорганічних матеріалів (включаючи підготовку до повторного використання, рециклінг неорганічних будівельних матеріалів, відновлення неорганічних матеріалів у вигляді зворотного заповнення та очищення ґрунту, що приводить до відновлення ґрунту)
R6 Регенерація кислот чи основ
R7 Відновлення компонентів, що використовуються для зменшення забруднення
R8 Відновлення компонентів із каталізаторів
R9 Очищення нафтопродуктів чи інші види їх повторного використання
R10 Оброблення ґрунту, що сприяє веденню сільського господарства чи поліпшує стан навколишнього природного середовища
R11 Використання відходів, утворених під час здійснення операцій, визначених у позиціях R1-R10 цього додатка
R12 Попередні операції з відходами для здійснення операцій, визначених у позиціях R1-R11 цього Додатка. Якщо інший код R не підходить, це може включати попередні операції до відновлення, включаючи попереднє оброблення, у тому числі демонтаж, сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування, перепакування, відокремлення, змішування або змішування перед подачею на будь-які операції, визначені у позиціях R1- R11 цього додатка
R13 Зберігання відходів перед здійсненням операцій, визначених у позиціях R1-R12 цього додатка (крім операції збирання).
З огляду на зазначене, ТОВ «А-ЕНЕРГО» та його субпідрядник/співвиконавець ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» не має права провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, а саме їх відновлення, про що свідчить наданий у складі пропозиції накази з додатками.
З огляду на вказане вище, пропозиція ТОВ «А-ЕНЕРГО» не відповідала вимогам вимогам тендерної документації.
Скаржник з аналогічного питання вже звертався до Органу оскарження. Відповідне рішення за № 6318-р/пк-пз від 09.04.2024 року, було прийнято Комісією щодо невиявленої невідповідності в документах пропозиції, визначених пунктом 43 Особливостей.
В свою чергу, Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює основні принципи здійснення закупівель, яких повинні дотримуватись як Учасник, так і Замовник закупівлі. Перелік цих принципів міститься в ст.5 Закону, серед яких визначає наступні:
-добросовісна конкуренція серед учасників;
-максимальна економія, ефективність та пропорційність;
-відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
-недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
-об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
-запобігання корупційним діям і зловживанням.
Виходячи з вищезазначеного, ми вважаємо, що рішення Замовника призвело до порушення принципів здійснення закупівель, що визначені у статті 5 Закону, зокрема принципу об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, інших вимог чинного законодавства.
Замовником було порушено принцип закупівель щодо об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, чим порушено наше право на справедливу та добросовісну конкуренцію.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір